Autonvaihtoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 955
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Vittorio: Eikös sulla irronnu moottori heti kättelyssä ja muuta "pientä"...?

Omastani katkesi kertaalleen jousi edestä kun mäkpersonin kääntölaakeri oli jumissa. Ensimmäisistä oireista jousen katkeamiseen laskettiin aika päivissä. Sitten jäi tielle EGR:n jumittamisen vuoksi. Pelit seis kun systeemin tsekkaus käynnistyksen yhteydessä ei mennyt läpi. Mutta muutapa ei sitten ollutkaan paitsi satunnaisia limp moodeja kun turbo/solenoidi/tms. jumitteli. Vika oli ensioire jostain myöhemmästä, mutta auto vaihtui ennen kuin tämä selvisi. Satatonnia noilla "vioilla" mentiin. Pari kertaa tien päälle on periaatteessa heikko rekordi, mutta ei se siltä tuntunut kun auton omisti. Jarruremppa oli kalliin sorttinen, mutta toisaalta sama summa meni kun 500L:ään tehtiin sama. Ja Lancialla mentiin 40tkm pidemmälle samoin jarruin.

Ja vaikka ikää oli vaihtohetkellä kuudetta vuotta ja 140+ tkm, ei sen ihmeempää jäänyt mieleen. 500L on ollut vielä parempi, korjatuilla mäkpersonin laakerilla ja takaiskarilla on menty 100tkm. Edes ajovalopolttimot ei pala Lancian tapaan. Siinä se vaihto-operaatio oli ihan naurettava. Asentajatkaan eivät saaneet polttimoita oikein paikoilleen. Kalliiksi tuli uusia joka syksy 4xH7 satasen asennuspalkkiolla... ja aina varmuuden ensin aina nopeasti ja sitten toisen kerran oikein. Mutta Fiat 500L:ää uskallan suositella perhekäyttöön kaikille, jos vain persoonallisuuden ja useimmiten pellin alta löytyvän 1.4-vaparin väännöttömyyden vain sietää. Niissä on ihan mukavasti varusteita edulliseen myyntihintaansa nähden, tilat ovat reilut ja toimivat (vrt. Renu Scenic II on pienempi kaikilta osin).

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kivijärvi kirjoitti:Vittorio: Eikös sulla irronnu moottori heti kättelyssä ja muuta "pientä"...?
Joo, ei mitään isompaa...

Tien varteen jäätiin kai kolme kertaa, mutta silti jäi ihan hyvät muistot.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
-HH-
Viestit: 660
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Täällä on nuova-Deltasta vasta vajaa vuosi kokemuksia (160tkm-200tkm), aika pienellä murheella vielä mennyt. Ei ole EGR:ää avattu, ja loukkukin tuntuu olevan kunnossa. Vikoina takapyöränlaakerit (tai no pihi ei olisi vielä vaihtanut sitä toista kun ei jollottanut pahasti), toinen raidetangonpää ja sitten näitä nyky-Fiatin vikoja, eli pari jousta poikki (kiitos GM-yhteistyön) ja Tojotan jäähdytin vuosi kun auto tuli meille (eli Denso..). Toista oli aikaan kun komponentit oli vielä itaialaisia, silloin ne kestikin kunnolla. Vanha omistaja vaihtoi levyt ja palat ennen kauppaa, muuten meni hänkin ihan määräaikaishuolloilla. Muuten ihan perushuollolla, moottoriöljyt kympin välein ja huollot muutenkin ennen kuin liian myöhään. Laatikkoöjy oli luonnollisesti enempi kuin tervaa, ei kai sitä ollut vaihdettu ennen kuin meille tuli. Se pitäiskin taas vaihtaa. Kerran luulin jo hinuria tarvittavan mutta se idioottimainen öljynvaihtoherja vaan pelästytti (vilkuttaa öljynpainevaloa...)

Koriltaanhan nuo ei ole herkkiä ruostumaan, ja muutenkin ihan perustekniikkaa. Ainakin omien kokemuksien mukaan ihan jees käyttöpommi, uskaltaisi suositella muullekin kuin vihamiehelle. Ja tosiaan takatilat enempi kuin riittävät - ja penkkikin siellä vielä mukavan korkealla että aikuinenkin istuu siellä mielellään.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Onko 1.2 TCE Relluista mitään pahaa sanottavaa? Katselin et nyt rupeaa saamaan 20 kiloeuron pintaan Bose-varusteista Meganea jo vähän ajettuna.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Hyvin palvellut Giulietta vaihtui uuteen Polo GTI:hin.

Avatar
Muftak
Viestit: 48
Liittynyt: 05 Marras 2007, 14:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Muftak »

Giulietta vaihtui Giulia Veloceen. Olin jo vaihtamassa merkkiä kun perusGiulia ei oikein innostanut, mutta tämä todellakin.

Avatar
Janne
Viestit: 2117
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Janne »

^ Nyt oli oikea teko! Hyvä!
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Muftak kirjoitti:Giulietta vaihtui Giulia Veloceen. Olin jo vaihtamassa merkkiä kun perusGiulia ei oikein innostanut, mutta tämä todellakin.
Wau!

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 955
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Saab 9-3, 2007-2008, dieselinä saattais kiinnostaa. Kun nyt en vain osaa guuglettaa, niin kysyn viisaammilta: Onko tuossa vaihteistona tämä kestävä karskien miesten F40? Jostain sellaisen epämääräisen vihjeen sain. Mitähän tuollaisesta Saabista muuten pitäisi ajatella?

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joo, on - jostain syystä Saabin kaukonäköisyys riitti jättämään M32:t väliin.

Kun tuollaisen ostat, niin jos ei ole hiljattain vaihdettu, niin enstemmäisenä mennee vaihtoon McPhersonien ylälaakerit (ehkä myös etujouset...) ja takaa ns. bumerangitukivarret. Lisäksi kannattaa tarkistaa ABS-antureiden johdotus (olikohan nyt oikealla takana se, joka kuluu poikki yleisimmin). Lisäksi takakontin lukkomoduulille kannattaa laittaa sulake, se muuten jumiessaan polttaa auton takapään sähkökeskuksen. Farkun aerodynamiikka on epäonnistunut ja jos luukkua käyttää harvoin, on se talvella helposti jääloskamoskan peitossa. Lisäksi takalasinlämppärin sulattama lumi jäätyy farkussa peittämään takakontin avausnapin.

Muuten nuo on pääosin yllättävänkin hyviä autoja, pahimmat yllärit taitaa odottaa virtalukkomoduulissa ja rattilukossa (kun pysäköit ja sammutat auton, anna ratin olla sillai ettei se kampea rattilukkoa vasten - pätee myös muihin sähkörattilukkoautoihin) sekä ajonvakautuspurkissa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja karila »

Muftak kirjoitti:Giulietta vaihtui Giulia Veloceen. Olin jo vaihtamassa merkkiä kun perusGiulia ei oikein innostanut, mutta tämä todellakin.
Otikko aritasta sen punasen riisselin vai mustan bensaversion ?
- Kari

Avatar
JPeltola
Viestit: 1189
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

18 vuotiaat 156 ja Saab 9-5 farkut lähti ja tilalle tuli relluja:

Kuva

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 955
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

^ Hyvältä näyttää! Twingo III:een ei muita hienoja värejä saakaan - itse ajelen keltaisella. Kävin eilen vaihdattamassa moottoriöljyt ja yleensä kartalla olevat asentajat olivat hoomoilasena auton ääressä - Mikä toi o? Suodatin ja öljyt löytyvät kyllä ns. joka paikasta. Jollei talvirengasta ole hankittuna jo, suosittelen kierrosta nastoja alle. Hieman kevyensorttinen on keula niilläkin kun oikein liukasta on. Muuten kelvot kyydit talvellakin, paitsi takavedon hauskuus puuttuu ahkerasta ESP:stä johtuen. Loppusyksystä muista varata autolle renkaanvaihto, se kun ei itsenäisesti oikein onnistu. Helmoissa ei ole nostovahvikkeita ja koko pohja on katettu muovilla koreaksi. Autonosturi ainut mielekäs optio tohon hommaan. Muuten ranskalaisuudet autossa varsin vähässä. Ai niin, joko takaluukun avausnappi on löytynyt..?

Avatar
JPeltola
Viestit: 1189
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

^Kiitoksia. Twingo on käytetty, 13 tkm ajettu, joten talvirenkaat (kitkat) tulivat mukana. Tarjolla oli valkoisia ja punaisia. En ole juuri tutkinut mitään huoltokohteita ja tavoitteena olisikin puuttua noihin käyttöautoihin mahdollisimman vähän. Renkaita olisin kyllä alkanut itse vaihtamaan, mutta pitänee harkita sitten vielä. Takakontin avaus löytyi jo myyjän opastuksella ja konttia on käytetty menestyksellisesti kahden koiran kuskaamiseen jo monta kertaa. Aika vähällä bensalla tuo tuntuu pääkaupunkiseudun työmatkaliikenteessä menevän, ainakin ajotietokoneen mukaan. Kevythän se on (940 kg), minkä kyllä huomaa vaimennuksissa ovia sulkiessa yms.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Hienot Rellut. Tuo punainen on hyvää sävyä - tässä meidän lähellä asustelee tuollainen Mégane.

@Muftakin Giuliasta kuvamateriaalia?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja molsky »

Mito QV varattu ja tuskallisen pitkän ajan päästä katsomaan paikan päälle, ellei nyt mitään täysin yllättävää tule vastaan niin vetokoukullinen 156 vaihtuu vetokoukulliseen Mitoon. :lol:

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Nyt venetraileria sovittelemaan... Onnea MiTosta - parhautta!

Avatar
dnapekko
Viestit: 549
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Car(s): 147 2,0 TS; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0, ex Brera 3,2 -06

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

Brera tulossa Saksanmaalta, pian olisi 156 SW myynnissä, ei vetokoukkua :D
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja willez »

Kauhia maasturi kuume :mrgreen: Lexus RX pitäisi saada , range roveriin ei riitä lompakko kuukausitasolla :lol:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

dnapekko kirjoitti:Brera tulossa Saksanmaalta, pian olisi 156 SW myynnissä, ei vetokoukkua
Siirrät koukun suoraan Breraan?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^^Miten olis (Grand) Vitara? :mrgreen:
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

molsky kirjoitti:Mito QV varattu...
Parhaat onnittelut ja tervetuloa "kerhoon" :-D
molsky kirjoitti: ...vetokoukulliseen Mitoon. :lol:
Henkilökohtaisesti ajattelen, että on olemassa eräitä autoja joihin ei vetokoukkuja laitella, Brera, 4C, MiTo jne ... paljon muitakin ja muissa merkeissä ... 8)

Avatar
dnapekko
Viestit: 549
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Car(s): 147 2,0 TS; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0, ex Brera 3,2 -06

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

Vittorio Jano kirjoitti:
dnapekko kirjoitti:Brera tulossa Saksanmaalta, pian olisi 156 SW myynnissä, ei vetokoukkua
Siirrät koukun suoraan Breraan?
Olishan se makee näky :D

Ei vaiskaan, ei ole 156:ssakaan koukkua, onneksi ei kellään ollut myydä, kun sitä kyselin
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

JiiPee kirjoitti: Henkilökohtaisesti ajattelen, että on olemassa eräitä autoja joihin ei vetokoukkuja laitella, Brera, 4C, MiTo jne ... paljon muitakin ja muissa merkeissä ... 8)
Auton valmistajan on helppo ratkaista asia. Pakoputken ulostulo vain keskelle. Esim. GT Porschet tai ST Fordit. :)

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Farina »

willez kirjoitti:Kauhia maasturi kuume :mrgreen: Lexus RX pitäisi saada , range roveriin ei riitä lompakko kuukausitasolla :lol:
Kuumeeseen voi auttaa jos käyt ajaan RX:llä. Civicin jälkeen on tunnotonta ja ilotonta menoa. Toki hiljaista ja mukavaakin.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Eipä tullut Alfaa tälläkään kertaa. Nyt kakkosautoksi valikoitui Saab 9-3 2.0t Aero -03.. :mrgreen: On viinasoftaa ja ~240 heposta. Ja tekemistä vähän muulla paitsi korissa. Kori on siistissä kunnossa.
Liitteet
IMG_0888.jpeg
IMG_0888.jpeg (203.94 KiB) Katsottu 6725 kertaa
IMG_0889.jpeg
IMG_0889.jpeg (204.42 KiB) Katsottu 6725 kertaa

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Minulla oli 9-5 samalla koneella, automaatilla ja samalla softalla. Veto ei tuntunut loppuvan ollenkaan.
Pakkasella käynnistyinen on sitten heikompaa sillä viinalla. Kovimmilla pakkasilla tuli laitettua bensaa.. Ja kyllähän sitä viinaa kuluukin enemmän.
Hienoja pelejä ja siistin oloinen 9-3!
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^^Se on muuten 2.0T eikä t. Näistä kuuluu olla tarkkana, koska Saab-maailmassa T tarkoittaa täyspaineturboa ja t lastenturboa - tässä tapauksessa tehtaalta erona muistaakseni 210 vs 185hv.

^Ei muuten ollut, 9-5:sta ei koskaan saanut tuolla moottorilla. Femmassasi oli B205(E/L/R), Manden 9-3:ssa B207R, yhteistä noilla on kutakuinkin merkin verran.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

hagger16 kirjoitti:^Minulla oli 9-5 samalla koneella, automaatilla ja samalla softalla. Veto ei tuntunut loppuvan ollenkaan.
Pakkasella käynnistyinen on sitten heikompaa sillä viinalla. Kovimmilla pakkasilla tuli laitettua bensaa.. Ja kyllähän sitä viinaa kuluukin enemmän.
Hienoja pelejä ja siistin oloinen 9-3!
Tämä on 6-vaihteinen manuaali. Ja tuosta saabin kierrosten hitaasta laskeutumisesta en tykkää yhtään. Saabistit foorumilla väittävät päästöhallintaominaisuudeksi jonka saa ohjelmoitua pois... Typerä systeemi sanon minä! Imuvuodoksi tai bypass-ongelmaksi minä tuota oletin.. :mrgreen: Toinen vaihtoehto oli samanlainen mutta kori paljon rujommassa kunnossa. Ajolleen oli kyllä parempi.. Valitsinkohan väärin..? :roll: Täytyy kokeilla seuraavaksi miten tämä 98:lla käyttäytyy...

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Polforea kirjoitti:^^Se on muuten 2.0T eikä t.
Totta. :mrgreen: En arvannut että täällä olisi niin väliä..

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ Tervetuloa kerhoon! :wink: Täytyy itsekkin tarkistaa mitä on TulluT kirjoitettua.. 175heppaa tuossa mun on ollut vakiona. Sittenhän on merkinnältään 1.8t (150hp) joka on oikeasti se mopoin turbollinen 2litrainen.

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joo, tuo menee kaikilta ei-saabisteilta ja uusilta saabisteilta eka ohi, eli ei sinänsä kannata panikoida aiheesta. Ellen väärin muista, niin pikku-t merkintänä lanseerattiin ysitonniseen vuonna 1992.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja willez »

Civicci lähti kiertoon ja luxusta tilalle 8) 8kk ja 10tkm tuli painettua "rice racerilla". Ei vaan jaksa kepittää arki-ajossa, ja onhan tossa toi tonniärrä pihalla jos haluu mennä revittelee :-D Omat kriteerit SUV:in hankinnassa olivat melko tiukat.
Musta väri, musta sisusta, alle 200tkm, alle 15k€, käyttökulut edulliset. Tämmöinen Lexus RX400h president varustelulla sitten löytyi viimeinkin.

Kuva

On tommonen 2000kg möykky "pikkusen" erilainen kuin type r :lol: Ensmäinen SUV mulla ja ensmäinen automaatti myös, puhumattakaan hybridistä. PS: Kuluttaa vähemmän kuin honda ja autovero on pienempi :crazyeyes:

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ Tyylikäs valinta, me likes ! Varmaan kohtalaisen mukavaksi havaitset tuon Luxuksen Type -R:n jälkeen ... haet näemmä äärimmäisyyksiä :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja willez »

Jiitee kirjoitti:^ Tyylikäs valinta, me likes ! Varmaan kohtalaisen mukavaksi havaitset tuon Luxuksen Type -R:n jälkeen ... haet näemmä äärimmäisyyksiä :wink:
No onhan tuo arkikäytössä satakertaa helpompi ja mukavempi. Ihan siitä jo miten autoon "astutaan" sisään. Ärrässä pujottaudutaan piukkaan kuppipenkkiin asfaltin tuntumaan, tässä noustaan isolle nahkasohvalle ylös. Kyllä tossa liikenneympyröissä on hytti käsiä täynnä kun ei muista, että tä ei ole mikro-auto niinkuin type r :mrgreen: Kylläkyllä, harmaat avenssikset ykskasilla ei ol koskaan kiinnostanut :-D

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ hieno on! Paljonko kulutus sitten on? Vähintäänkin parempi väri kuin siinä Grand Vitarassa..

Avatar
mattijus
Viestit: 5251
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ihan mielenkiinnosta, paljonko moisesta joutui autoveroa pulittamaan? Noita on vapailla länsimarkkinoilla välillä melko houkuttelevaan hintaan tarjolla, verolotto vaan hirvittää.
VMP

Avatar
-HH-
Viestit: 660
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Jaa-has, sit palsta täyttyy seuraavaksi korotetun Avensiksen kuvista. Oon ihmetellyt että eikö muille merkeille ole ollenkaan omia palstoja joihin voi postitella myös autojen kuvia ja kehua niitä kilpaa? :shock:
Vittorio Jano kirjoitti:@Muftakin Giuliasta kuvamateriaalia?
.
Ei kai nyt sentään? Eikös siitä saa nykyään pian jo banaania jos tänne postaa FCA-konsernin tuotteiden kuvia? :roll:

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Nooh, sehän vaan kertoo, että täällä pidetään autoista ylipäätään. :)
Polforea kirjoitti:^Ei muuten ollut, 9-5:sta ei koskaan saanut tuolla moottorilla. Femmassasi oli B205(E/L/R), Manden 9-3:ssa B207R, yhteistä noilla on kutakuinkin merkin verran.
Oho, en tiennyt, että niissä oli noinkin suuret erot. Oliko kumpi kestävämpi/parempi? Juu, itselläni oli tosiaan se pikku-t, joka oli vakiona melko aneeminen (miksi se oli tehty sellaiseksi), mutta pelkällä softalla luonne muuttui täysin.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^joo, taitaa banaani heilahtaa. Se on se metoo juttu täälläkin.

Onkohan willez tullu yht'äkkiä vanhaksi?
"Paitsi muovisesta sisustuksesta, tulee RX:n vanhahtavuus myös möhkälemäisestä muotoilusta. Mutta se on ollut uutena kallis, yli 100 000 euron auto. Se tarjoaa yhä hiljaista kyytiä. Ajettavuudeltaan se on parhaimmillaan erityisesti maantiellä ja ohitustilanteissa. 211 hevosvoimaa takaa tällaiseen autoon riittävän ripeyden ja väännön. Rakettihan iso ekomaasturi ei tietenkään ole. Vaan tuskinpa sellaista etsivä tätä autoa edes miettii. RX 400h on jyhkeä maantielaiva mukavuudenhaluiselle seniorille"
:mrgreen:
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

hagger16 kirjoitti:Oho, en tiennyt, että niissä oli noinkin suuret erot. Oliko kumpi kestävämpi/parempi? Juu, itselläni oli tosiaan se pikku-t, joka oli vakiona melko aneeminen (miksi se oli tehty sellaiseksi), mutta pelkällä softalla luonne muuttui täysin.
B207:ssa jännityspaikkoja on lähinnä jakoketjun laahain, ohjaustehostimen pumpun (nokan päässä) stefa, jonkun turbomallin (olikohan alkupään Garrett) bypassin kalvo ja loppupään imuventtiilit. Kokonaisuutena huomattavasti vähemmän jännittävä paketti kuin B2x5, joissa jännitysmomentin ratkeaminen on paitsi reilusti yleisempää, myös yleensä hintavampaa (eihän sekään huono ole, kunhan MAF on kunnossa ja öljypohja ja etenkin -sihti puhtaita).
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

willez kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:^ Tyylikäs valinta, me likes ! Varmaan kohtalaisen mukavaksi havaitset tuon Luxuksen Type -R:n jälkeen ... haet näemmä äärimmäisyyksiä :wink:
No onhan tuo arkikäytössä satakertaa helpompi ja mukavempi. Ihan siitä jo miten autoon "astutaan" sisään. Ärrässä pujottaudutaan piukkaan kuppipenkkiin asfaltin tuntumaan, tässä noustaan isolle nahkasohvalle ylös. Kyllä tossa liikenneympyröissä on hytti käsiä täynnä kun ei muista, että tä ei ole mikro-auto niinkuin type r :mrgreen: Kylläkyllä, harmaat avenssikset ykskasilla ei ol koskaan kiinnostanut :-D
On kyllä hieno ja tyylikäs maasturi, vaikka eihän tuolla nyt maastossa ajeta. Varmaan tasaista ja hiljaista kyytiä :P
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

Vetomassa tuollaisessa voisi kiinnostaa. Tulevaisuuden käyttiksessä se tulee olemaan määräävä tekijä sen ohella, ettei ole saksalainen, eikä tojota tai nissani. Mutta eiköhän tässä vielä joku vuosi Lybralla mennä. Uusi laturikin tuli tilattua, kun entinen on halki ja tuskin pelaa enää pitkään.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

mattijus kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, paljonko moisesta joutui autoveroa pulittamaan? Noita on vapailla länsimarkkinoilla välillä melko houkuttelevaan hintaan tarjolla, verolotto vaan hirvittää.
Näyttää Ottoauto.de mukaan olevan kolmen tonnin molemmin puolin.
mutt kirjoitti:Vetomassa tuollaisessa voisi kiinnostaa. Tulevaisuuden käyttiksessä se tulee olemaan määräävä tekijä sen ohella, ettei ole saksalainen, eikä tojota tai nissani. Mutta eiköhän tässä vielä joku vuosi Lybralla mennä. Uusi laturikin tuli tilattua, kun entinen on halki ja tuskin pelaa enää pitkään.
Trafin tietojen mukaan jarruton 750kg ja jarrullinen 2000kg. Kyllähän tuolla siis vähän muutakin vetää kuin pelkkiä terveisiä.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

mutt kirjoitti:Vetomassa tuollaisessa voisi kiinnostaa. Tulevaisuuden käyttiksessä se tulee olemaan määräävä tekijä sen ohella, ettei ole saksalainen, eikä tojota tai nissani. Mutta eiköhän tässä vielä joku vuosi Lybralla mennä. Uusi laturikin tuli tilattua, kun entinen on halki ja tuskin pelaa enää pitkään.
Sahaat itseäsi hiukan silmään kun Lexushan on luxus-toyota .... :mrgreen:

Olikohan jopa niin että Toyotan huippumalli Camry ( jota ei ole tuotu Suomeen verosyistä vuosiin ) ja Lexukset tehdään jopa samoilla tehtailla Japanissa... Aito Made in Japan on tosin harvinaistuva käsite kun puhutaan esim. elektroniikasta tai autoista.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
mattijus
Viestit: 5251
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ne Camryt, mitä olen "päässyt" tällä vuosituhannella ajamaan, on olleet Ameriikan ihmemaassa kasattuja.
VMP

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

mattijus kirjoitti:Ne Camryt, mitä olen "päässyt" tällä vuosituhannella ajamaan, on olleet Ameriikan ihmemaassa kasattuja.
https://www.news.com.au/technology/inno ... 15e1c30ca6

Korjaan : Suomeen ei liene tuotu ikinä Centuryä, joka on Se huippumalli Toyotalla....ollut jo muistaakseni
60-luvulta lähtien.

Kuva
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

Jiitee kirjoitti:
mutt kirjoitti:Vetomassa tuollaisessa voisi kiinnostaa. Tulevaisuuden käyttiksessä se tulee olemaan määräävä tekijä sen ohella, ettei ole saksalainen, eikä tojota tai nissani. Mutta eiköhän tässä vielä joku vuosi Lybralla mennä. Uusi laturikin tuli tilattua, kun entinen on halki ja tuskin pelaa enää pitkään.
Sahaat itseäsi hiukan silmään kun Lexushan on luxus-toyota .... :mrgreen:
En sahaa, tarkoitin ”tuollaisessa” kitumaasturia yleensä, en justiinsa Lexusta. Ei ikinä.

Mutta tuollainen Century voisi kyllä kelvata!
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja willez »

quppe kirjoitti:^ hieno on! Paljonko kulutus sitten on? Vähintäänkin parempi väri kuin siinä Grand Vitarassa..
Ensmäiset 200km (sisältää turhaa voimavarojen kokeilua liikennevaloista :mrgreen: ) 8,0l/100km. Autovero on 300€/v. Tossa on myös D-vaihteen lisäksi tuo B, koittaa kaikinkeinoin mennä sähköllä, suunniteltu kaupunkiajoon eritoten. Alle 60km/h suhailussa menee kokoajan sähköllä, ei meenaa uskoa todeksi.... Yhdistetty tehohan tässä on 272hv ja 751nm kun kaikki kolme jauhaa täydellä teholla. Mä muistelin että olis 2500kg jarrullinen maksimi :silent:

Avatar
mattijus
Viestit: 5251
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mattijus »

TeroPee kirjoitti: Näyttää Ottoauto.de mukaan olevan kolmen tonnin molemmin puolin.
willez kirjoitti: Autovero on 300€/v.
Aita ja aidanseiväs :lol:

300 eurolla olisin jo Tallinnanlautassa, 3k vähän turhan hapokas minun lompakolle.

Ainakin työväenluokan hybridissä B -asento tarkoittaa moottorijarrutuksen maksimoimista, eikä Suomessa liene juuri syitä moisen asennon käyttämiseen. D:llä saa kerättyä enemmän sähköä, kun polttomoottoria ei käytetä jarrutuksissa.
VMP

Vastaa Viestiin