Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Joo, voihan se pitää ilmankin.
Briteistä löytyi tuollainen: https://www.stakesys.co.uk/pipe-beading-tool

Eihän se ihan ilmainen ole, mutta saattaisihan sille aina välillä jotain käyttöä löytyä. Täytyy harkita...

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Youtubesta tulee seurailtua satunnaisesti "Rich Rebuilds" hemmon seikkailuja Teslojen parissa.

Aika tylyä tekstiähän tuo laukoo merkin politiikasta, kun valmistajalla on oikeus ominpäin tuomita asiakkaan vähänkin kolaroitu ajopeli "romutettavaksi" tai "tiekelvottomaksi" jonka jälkeen siihen ei myydä varaosia eikä luonnollisesti tehdä takuukorjauksia ja poistetaan mm. "supercharged" ominaisuudet vaikka niistä olisi maksettu jne.

Mutta mielenkiintoinen sivuhaara oli Takanan tuvatyynyt, joista asiakas oli saanut kutsun korjaamolle ilmaiseen turvatyynyn vaihtoon, kuten liittovaltio on määrännyt. Vaan autopa oli Teslan järjestelmässä "Not Roadworthy" koska asiakas oli itse sen joskus korjannut, joten lakisääteinen homma ei ollutkaan ilmainen vaan olisi pitänyt maksaa.

Ne rahasummatkin on ihan absurdeja, jotain 15000 taalaa tms, että auto otettaisiin taas takaisin järjestelmään jne. Viralliset kolarikorjauksetkin maksaa noihin ihan järjettömiä, jos haluaa pitää auton Teslan systeemeissä. Vaikka olisi vaan vähän lokasuoja mennyt ruttuun.

Pistää tosiaan miettimään, kuka sen auton omistaa.

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 349
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

Minkälaisella asennusvirheellä sitä saa kytkimen toimimaan 15km jonka jälkeen työsylinteri sylkee kaikki nesteet pihalle ilmausnipasta, letku on edelleen paikoillaan kuin myös lukkoklipsit. Aattelin kysästä viisaammilta ennen ku meen huutaan varaosaputiikin tiskille. :bad-words:
Through difficulties to defeat

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Nesteet pihalle ilmausnipasta? :shock: No, nippa kiristämättä, mutta se lienee helppo tarkistaa...

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Naamapalmu kirjoitti:Minkälaisella asennusvirheellä sitä saa kytkimen toimimaan 15km jonka jälkeen työsylinteri sylkee kaikki nesteet pihalle ilmausnipasta, letku on edelleen paikoillaan kuin myös lukkoklipsit. Aattelin kysästä viisaammilta ennen ku meen huutaan varaosaputiikin tiskille. :bad-words:
TS 156? Letku ei ole pohjassa vaan lipsahtanut pykälän ulospäin "ilmausasentoon" työsylinterissä. Nippa on kiinteä eikä kiristettävissä/irrotettavissa.

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 349
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

Rellu megane 1.6 kytkin ja letku tulee siis puoli senttiä ulospäin ilmausasentoon. Ilmausnipassa kuitenkin letku pohjassa ja molemmat lukitusklipsit kii.
Through difficulties to defeat

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 349
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

Ei nyt onnistu kuvan liittäminen mutta lienee sama rakenne kuin tessun työsylinterissä. Eli hajonnut työsylinteri tai letku selittäis eikä mikään muu palikka kytkimessä esim paine-asetelma tai kytkinlevy päin persettä siellä vaikka keskitystyökalua käytinkin? Näyttää kyllä ikävästi urho-matilt eli uusiks menee kytkinjumppa ku työsylinteri laatikon sisällä samalla tavalla kuin tessussa. :drinking:
Through difficulties to defeat

Avatar
molsky
Viestit: 550
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja molsky »

https://yle.fi/uutiset/3-10283566

Ihan jännä, käytännössä dieselskandaali ja tähän päälle muut laatuongelmat eivät ole vaikuttaneet laskevasti VAG konsernin autojen myyntiin.

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Järkiautoilijat ovat globaali ostajaryhmä...

jalittam
Viestit: 1836
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Kuka tämän hiivatin kumiosien vaihtotahdissa pysyy?
Muutaki sipisteltävää olis yli varojen.
Liitteet
IMG_20180704_234554-800x600.jpg
IMG_20180704_234554-800x600.jpg (59.54 KiB) Katsottu 8813 kertaa

Avatar
mutt
Viestit: 5392
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Mikähän on tämä uusi ratkaisu jouluksi? Lahjapakettinarua, söpösti kiekuralla?
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/20 ... 2_oa.shtml
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Eikös tuossa pettämisen syynä ollut liian väärin asennettu turvallisuusväline (lue liian kireälle vedetty nippuside)?

Koska luottamukseni VAG-insinööriin on korkealla epäilen, että jouluksi tulee turvallisuusvälineestä ns. TSI-versio jota ei voi asentaa vääriin (lue sama nippuside, mutta siinä on kiristettävän pään päällä joku sukka joka luiskahtaa pois kun tarkkojen laskelmien mukaan löydetty oikea kireys on löytynyt).

-Tazio



Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

gYdEbUh
Viestit: 2526
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Ostin muutama vuosi sitten Mersun merkkiliikkeestä vakionopeussäätimen kytkinpolkimen tunnistimen.
Vakkari toimi n. 1.5 vuotta jonka jälkeen en viitsinyt juurikaan koittaa sitä korjata.
Tänään selvisi että tuon Mersun täysin alkuperäisen sähkökytkimen kesto oli sen 1.5 vuotta. Kun eilen putsasin kytkimen sisältä kontaktipinnan niin tänään pelaa kuin unelma.
Sellaista laatua Mersulla.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

https://www.hs.fi/kaupunki/art-20000057 ... 138cfbb799
Oliskos siellä bensanelosesta öljypumpun ketju poikki? Leikkaa kiinni ja voi olla aika kuuma rautamöhkäle keulilla...
Tai sitten vuosikymmenen alkupuolen nokipata vain normaalin kuluman päätepisteessä.
- Neljän modernin BMW:n kokemuksella pidän kuvaa enemmän oletettavana kuin yllättävänä.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Jotain spekulaatiota olen lukenut egr:n jumittamisesta aukiasentoon ja saattaa sitten polttaa imusarjaan reiän ja jopa auton kokonaan. Itse huonosti ymmärrän näitä, joten essobaarin puheiden tasolla mainitsin.

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Manu »

Ja lisää liittyen Bmw:hen ja muihinkin merkkeihin.
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/arti ... si/7000558

Positiivisesti brittitutkimuksessa ei mainita Alfasta mitään :lol:

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^ Mikä voi olla epäluotettavampi kuin Alfa ? :silly: . Must be fake news :drinking:

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Raimo Miettinen kirjoitti:Jotain spekulaatiota olen lukenut egr:n jumittamisesta aukiasentoon ja saattaa sitten polttaa imusarjaan reiän ja jopa auton kokonaan. Itse huonosti ymmärrän näitä, joten essobaarin puheiden tasolla mainitsin.
Tuo imusarjan sulaminen on tosiaan mahdollista ja ihan todellista, vaikkakin harvinaista. Aiheuttaja ei ole ainoastaan egr, vaan myös softalla ja karstalla on osuutensa tuossa skenaariossa. Eli monen asian summasta kyse.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja V6 »

Manu kirjoitti:Ja lisää liittyen Bmw:hen ja muihinkin merkkeihin.
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/arti ... si/7000558

Positiivisesti brittitutkimuksessa ei mainita Alfasta mitään :lol:

tossa se alkuperänen, Alfaa ilmeisesti myyty niin vähän ettei ole tuloksissa mukana.

http://www.jdpower.com/press-releases/2 ... lity-study


saksan vastaavassa BMW on ollut samoilla sijoilla useana vuotena
http://www.jdpower.com/press-releases/j ... -study-vds
http://www.jdpower.com/press-releases/j ... lity-study
http://www.jdpower.com/press-releases/2 ... -study-vds
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

rausku
Viestit: 248
Liittynyt: 18 Touko 2011, 13:53
Car(s): Ex:
159 1.9JTDm SW
159 3.2 Q4 SW
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja rausku »

Volkkarin Tuoaregissa ollut hankalasti paikannettava ongelma. Ilmoittaa laihasta seoksesta satunnaisesti (katkonainen) Bank 1, Bank 2 tai molemmat. Välillä ollut pidempääkin pois, mutta esimerkiksi nyt taas sytyttää vikavaloa usein. Käynti kuitenkin normaalia.

Käytetty merkki ja ei-merkkihuollossa diagnosoitavana, mutta kaikki kuulemma kondiksessa eikä imuvuotoja esimerkiksi löydy. Valo palaa ja koodi syttyy, mutta arvot tunnistimilta ja pakoputken päästä ovat normaalit. Katsastuksenkin läpäisi, kun ei just silloin ilmoitellut viasta. :-D Akut tuntuisivat olevan vähintään välttävässä iskussa (12.5 näyttää mittari) ja laturi lataa 14 tai kliksauksen yli auton mittarin mukaan. Onko tullut vastaan mikä tunnistin (happi, maf) oireilee noin ennen lopullista rikkoutumista? Toki odottamallahan sekin selviää. Bensapumpun oireilu pitäisi käsittääkseni näkyä käynnissä kuten suutinten oireilu.

Kaikkia vinkit erittäin tervetulleita. Kiitokset jo etukäteen.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1502
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Mikä kone torakassa?

rausku
Viestit: 248
Liittynyt: 18 Touko 2011, 13:53
Car(s): Ex:
159 1.9JTDm SW
159 3.2 Q4 SW
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja rausku »

bensa, vanhempi 4.2 litranen (jakohihna 228kw)

Avatar
TeroPee
Viestit: 1502
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Lambdaan nuo oireet viittaisi. Niiden vaihdolla aloittaisin itse. Toki voi olla imuvuoto silti, ei tarvitse olla kummainen imuvuoto jossain letkussa kun aiheuttaa ongelmia.

rausku
Viestit: 248
Liittynyt: 18 Touko 2011, 13:53
Car(s): Ex:
159 1.9JTDm SW
159 3.2 Q4 SW
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja rausku »

Kuulostaisi kyllä loogiselta. Käynnissä ja pakoputken päästä tulevassa kaikki on kunnossa, joten siitä päättelisin, että moottoriin menee kuitenkin aikalailla oikeaa seosta.

Onko noissa joku "varaohjelma" johon siirrytään, kun ajotietokone huomaa, ettei pysty kompensoimaan syöttöä virheellisen arvon mukaisesti? Toisin sanoen auto tunnistaa, että joku anturi on oikeasti rikki eikä seos varsinaisesti pielessä.


edit: tuli tässä mieleen, että auto on menossa ohjaustehostimien parin paineletkun vaihtoon. Ohjaustehostimen säiliössä pinta nousee hitaasti eli lienee ilmaa, jota sinne menee, kun neste on kuitenkin edelleen kirkasta. Saako tehostin, jarrut ja muu alipainehässäkkä alipaineen samasta pumpusta ts. voisiko tuota kautta vuotaa ilmaa riittävästi?

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Renault megane2 1.6-05 tekee seuraavaa.Kierrokset hyppää toisinaan startista suoraan sehlaamaan 2000-3000välille,eikä tottele kaasupoljinta.Sammutus,ja uudelleen käynnistys,niin auto käy taas malliikkaasti.Jarrupoljinta kun painaa niin tiputtaa kierrokset oikealle tasolle,muttei kuitenkaan tottele kaasua ja sama kierrosten sekoilu jatkuu kun polkimesta irrottaa.Samaa sekoilua myös välillä kesken ajon,ja aina uudelleen käynnistys poistaa vian."chek injektion" pärähtää aina tauluun,kun vika tulee.
Välillä menee viikkokin ilman ongelmia,eikä moottorin/ilman lämpötilalla näytä olevan merkitystä.Vikakoodi p0638 näytti testeri,kun eilen ensimmäisen kerran syttyi moottorin vikavalo,ja jäi jotain muistiinkin,tätä ennen ei koodeja löytynyt,kun koodin luku hetkellä kone kävi laillisesti.
Onko jollekkin tuttu vika,ja mikä auttoi?

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja quppe »

Kaasuläpän ja sen kontaktien puhdistuksesta voisi olla apua

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Manu »

Mahindra tyrmää Fiat Chryslerin väitteet perusteettomina, toisin sanoen oikeutta tuottaa ja myydä Roxorin maastoajoneuvoa Yhdysvalloissa (joka näyttää Jeep wranglerilta.)

https://www.clubalfa.it/43076-mahindra- ... t-chrysler

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Sienar Fleet Systemsin TIE-hävittäjien self destruct sequence kytkeytyy vahingossa Cobra stick’sta päälle.
Hauskaa tässä on se, että hunni-inssi selittää miten näin voi käydä ja sen germaanille mahdottoman anteeksipyynnön esittää kumartamalla Korealainen

Kuva

Kuva

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Yhtiön voimanlähteistä läpi kahlattuna N46, N47 (x2), N20 - ja nyt B48.
- Ei vielä yksikään syttynyt tuleen, ehkä tällä kertaa! :roll:

Oman eteisen läpi kulkeneiden avainten kontrolloimista koneista ainoastaan poisvaihtohetkellä alle 30tkm ajettu vuoden 2014 N47 oli ongelmaton ja toki myös eilen ostettu B48 toistaiseksi ehjä. BMW - driving with your hair on fire. Literally. :silly:

Avatar
alum
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 16:27

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alum »

https://www.hs.fi/autot/art-2000005782731.html

Huojentavaa, että Alfan lisäksi muillakin merkeillä on murheensa. Hesarin artikkelista ilmenee, että Maserati Quattroporten öljynvaihto on kalliimpi kuin "tavallisen" auton - ainakin jos sen teettää merkkikorjaamolla. Bugattiin - onneksi jäi ostamatta - öljynvaihto puolestaan saattaa maksaa lähes 20.000 euroa, vaatiikohan se moottorin irroittamisen autosta niin kuin Ferrarin jakohihnan vaihto? 1980-luvulla pojat ostelivat käytettyjä Alfoja ja valittivat sitten niiden varaosien olevan Corollan osia kalliimpia.

Voisi olla mielenkiintoinen äänestys, kumpi on suurempi id... - siis hoopompi toimittaja, Harry Kuurio vai José Riikonen.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ Katsoin joskus videon uusimman Veyronin huollosta niin isoin homma oli päästä ilmansuodattimiin käsiksi. Öljythän tyhjentyvät helposti 16 öljypropun kautta ja filtterikin oli pohjassa. Eli pelkkä öljynvaihto olisi murto-osan.

E: https://youtu.be/sKobwz7wJso

Avatar
TeroPee
Viestit: 1502
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja TeroPee »


Avatar
palkus
Viestit: 5460
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

Tuohan on helppo korjata takaisinkutsussa saksalaisella tehokkuudella: raksastaan ne moottorin päällä olevat äänieristteet kuikkaan. Toinen vaihtoehto olisi tietysti nippuside, mutta se ei taida toimia tuossakaan.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Ossiv
Viestit: 371
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): Optima PHEV SW
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

Standalone ista pyörii. Joskohan sais järkeä näihi saksalaisiin vekottimii. Näkis livedataa ja pääsis sopeuttaan vähä palikoita :oops: seuraavana listal ois sit multiecuscan

Avatar
Ossiv
Viestit: 371
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): Optima PHEV SW
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

Ossiv kirjoitti:Standalone ista pyörii. Joskohan sais järkeä näihi saksalaisiin vekottimii. Näkis livedataa ja pääsis sopeuttaan vähä palikoita :oops: seuraavana listal ois sit multiecuscan
Ja egr arvot uudelleen laitettuna ja dpf adaptoituna ka. Laski 7.4>5.1 paluu normaaliin.. :drinking: juhlan paikka

rausku
Viestit: 248
Liittynyt: 18 Touko 2011, 13:53
Car(s): Ex:
159 1.9JTDm SW
159 3.2 Q4 SW
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja rausku »

Laihaa seosta jahdattu (touareg v8). MAF ja O2 sensorit ok, kaksi kertaa testattu imuvuodot - vuotoja ei löydy, tehty normi huoltotoimia (sytytystulpat, suuttimien puhdistus). Itsellä seuraava epäily huohotin järjestelmä. Hienoinen sihinä kuuluu joko koneesta (tai omasta päästä :-D ) ja paikallistuu siihen koneen takana olevaan huohotin venttiiliin (PCV valve). Savulla testattu ja läpäissyt, mutta jotenkin tuntuu, että voisi mennä siitä mittauksesta läpi hieman takertelevana / viallisenakin.

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja unknown »

Eikö tuo nyt niitä öljyhuohotin sotku juttuja, mikä lopulta tuohoaa koneen, että venttiilikopan alle kannattaa kurkistaa?
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

quppe kirjoitti:Kaasuläpän ja sen kontaktien puhdistuksesta voisi olla apua
Tuli tuo kaasuläppä putsattua,tuntuu olevan suositeltuin toimenpide vaivaan kuin vaivaan :)
Aika puhdashan tuo oli,ja taas meni neljä päivää,kunnes meni "rallimodeen" tyhjäkäynti

rausku
Viestit: 248
Liittynyt: 18 Touko 2011, 13:53
Car(s): Ex:
159 1.9JTDm SW
159 3.2 Q4 SW
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja rausku »

unknown kirjoitti:Eikö tuo nyt niitä öljyhuohotin sotku juttuja, mikä lopulta tuohoaa koneen, että venttiilikopan alle kannattaa kurkistaa?
Katselin vinkkisi perusteella netistä jatkoja. Muutama osuma tulee (oil sludge). Täytyy tutkia tuo polku myös.

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja unknown »

En tiedä noista mitään, mutta tuli nyt mieleen.
Pelolla pelkään mitä VAG on leiponut Urus -malliin, yleisesti ovat olleet ongelmallisia ja vaihtokoneita on laitettu, mitä lukee myynti-ilmoituksia eri sisarmalleista.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Avatar
Häntsy
Viestit: 188
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 19:47
Car(s): 155 2.0 T.Spark 8v & 166 2.0 T.Spark & Fiat Scudo 2.0 JTD
Alfa romeo 166 2.4JTD 100kw
-EX 166 2.0 twinspark & 156 JTS
Paikkakunta: Tampere

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Häntsy »

Scudo päätti olla käynnistymättä lähikaupan pihaan. Pyöritti muutaman kerran ja kuoli lopullisesti. Kokeilin uudella akulla ja sama homma. Kokeilin startata pisempään jolloin pyöritti todella nihkeästi ja armoton sähkön haju ja savuakin ilmestyi konehuoneesta, mutta en oikein saanut paikallistettua. Lähti kuitenkin käyntiin ja sain kotipihaan ja kävin maadoitukset läpi ja kaikki sulakkeet olivat ehjät eikä mikään liitin ollut sulanut. Auto lähti kylmänä käyntiin hienosti ja kävin heittään lenkin ja moottorin lämpöiseksi ja kotipihassa taas sama homma. Ei jaksanut pyörittää ja sähkö haisi ja savusi taas. Onkohan tuosta startti menossa, mutta mitenkä se lämpöisenä oireilee? Moottorihan tuossa on 2.0HDI.

rausku
Viestit: 248
Liittynyt: 18 Touko 2011, 13:53
Car(s): Ex:
159 1.9JTDm SW
159 3.2 Q4 SW
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja rausku »

unknown kirjoitti:En tiedä noista mitään, mutta tuli nyt mieleen.
Pelolla pelkään mitä VAG on leiponut Urus -malliin, yleisesti ovat olleet ongelmallisia ja vaihtokoneita on laitettu, mitä lukee myynti-ilmoituksia eri sisarmalleista.
Tutulla ollut yksi noista sisarmalleista ja yksittäisistä kalliimpia korjauksia tainneet olla molemmat turbot ja vaihteisto. Toki noissa takuu auttaa jos voimassa tai jatkettu, mutta on se silti pienillä kilometreillä ilkeä teetättää.

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja unknown »

Sisarmallin omistaja päivitteli onneaan, että oli ottanut jatkotakuun autoon uutena, muuten olisi koneen vaihto ollut aika arvokasta ja ihmetteli, miksi näin... Johon vastasin, että se on huono moottori.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Avatar
mutt
Viestit: 5392
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Aina lukee tuon Lambon Ursuksena. :lol: No, mielleyhtymä puolalaiseen traktoriin sopii kuvaan...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

FinPat
Viestit: 7173
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti:^Yhtiön voimanlähteistä läpi kahlattuna N46, N47 (x2), N20 - ja nyt B48.
- Ei vielä yksikään syttynyt tuleen, ehkä tällä kertaa! :roll:

Oman eteisen läpi kulkeneiden avainten kontrolloimista koneista ainoastaan poisvaihtohetkellä alle 30tkm ajettu vuoden 2014 N47 oli ongelmaton ja toki myös eilen ostettu B48 toistaiseksi ehjä. BMW - driving with your hair on fire. Literally. :silly:
Perheemme on ilmeisen onnellisten tähtien alla liikkuva (knock on wood) koska N20 kanssa on mennyt 170tkm ilman pienintäkään ongelmaa ja aikanaan aikaan myös M10 ja M30 -sarjan koneet ovat palvelleet erinomaisesti. Toisaalta ei minulla räjähtänyt edes Porschen pahamainen M96 tai M97.21 joilla kummallakin käytiin radallakin jonkin verran.

Huonoin kone jonka kanssa olen joutunut taistelemaan oli sen teiniajan tyttöystävän Suzuki Alton F8B, 3-sylinterinen jonka kannentiivisteen sai vaihtaa ja kannen plaanata kolme kertaa ennen kuin vaihdoin Suzukin keulalle isomman jäähdyttimen ja viritin flektin pyörimään aina kun virrat ovat päällä.

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Hämis »

^ Tuurilla ne laivatkin seilaa, vai miten se nyt oli.

Itse etsinyt kuumeisesti, tammikuun ketjurempan jälkeen (N20), seuraajaa mutta ei ole mieleistä osunut vielä eteen. Ja ei, uutta en suostu tässä verohelvetissä ostamaan, vaikka se olisikin helpoin tie.

Avatar
mutt
Viestit: 5392
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

FinPat kirjoitti:aikaan myös M10 ja M30 -sarjan koneet ovat palvelleet erinomaisesti.
Ei nämä oikein muutakaan osanneet. Särkemällä särkeä piti, jos rikki halusi. Sitten M10 korvattiin M40:llä... No, ihan hyvä kone sekin, kunhan ymmärsi vaihtaa nokkahihnan max 40tkm välein ja vaihtaessa ottaa huomioon kiristintä säätäessä lämpötilan, ilmanpaineen, coriolis-voiman ja kuun vaiheen.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Gasket
Viestit: 1426
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Gasket »

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/pusk ... e/dNP28Uym

Millähän perunaliimalla ne noita kasailee :mrgreen:
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Mutta miten puskurin putoamisen voi huomata vasta kotipihassa. Noissahan on jotain kameroitakin joka suuntaan, niin kai sen näkee putoavan, jos ei kerran korvillakaan kuule.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Gasket
Viestit: 1426
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Eihän keskivertoautoilija tänä päivänä huomaa mitään. Kaverikin taannoin ajoi Ibizalla jotain 30..40 km toinen takapyörä lukossa. Oli aika liki ettei rengas räjähtänyt. Yksi tuttu joskus pyyti katsomaan pasuunaansa kun se kolisee. Takaiskarin varressa oli sellainen 30-asteen mutka ja iskarin ulkonäöstä päätellen se oli kolissut jo jonniin aikaa. Yhden sankarin corollaa joskus lainasin. Käännyin takaisin noin 300 m ajon jälkeen. Siihen oli reilumpaa alustaremonttia tehty jokunen kuukausi aiemmin. Eivät sitten olleet sitä yhtään suuntailleet. Haritusta oli jotain luokkaa 20 mm. Ihan tyytyväisenä oli sillä ajellut.

Ja eihän puskuri pidä kun yhden äänen kun se putoaa. Omien kokemusten mukaan jos ääni ei jatku ainakin viikon, niin ei siihen silloin mitään huomiota kiinnitetä.

Mikäs ameriikan-joe se oli hiljan kun oli pick-upistaan poistanut rengaspainot kun ne näytti niin rumalta. Epäili sitten, että on sytytyskatkoksia moottorissa kun auto tärisee ajossa.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Vastaa Viestiin