tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Tällasta topiccia en vielä löytänyt ja pari tyhmää heti alkuun.

1. missä 1-sarjan 164:ssa pitäisi olla hätävilkkukatkaisija?

2. mistä löytyy värikoodi?

Avatar
Sape
Viestit: 1394
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Sape »

1. Keskikonsolissa oikean puoleisin nappi. Ainakin TS ilman ilmastointia.

2. Peräkontissa hattuhyllyn "pohjassa" oikeassa reunassa.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

tänks!

Pitää vilkaista. tuota hätävilkkunappia etsin jo melki tosissani mutta ei ota silmään!

sisusta on tällainen muuten, mutta tuosta kohtaa ei hätävilkkunappia löydy ja polttoaineluukkukin aukeaa rattiputken suojamuovissa olevasta napista :roll:

Kuva

Avatar
Sape
Viestit: 1394
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Sape »

Se on tuossa peräkontin avausnapin vieressä. Radion yläpuolella oikeassa reunassa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ensimmäisissä vuosikerroissa ei ole tuota hanskalokeron napin vieressä olevaa nappipaneelia ollenkaan ja hätävilkkujen napin pitäisi tosiaan olla takaluukun napin oikealla puolella.

Ettei nyt ole käynyt niin että autoon on vaihdettu lämppärin paneeli vuotta-paria tuoreemmasta yksilöstä?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Rasvis kirjoitti:Ensimmäisissä vuosikerroissa ei ole tuota hanskalokeron napin vieressä olevaa nappipaneelia ollenkaan ja hätävilkkujen napin pitäisi tosiaan olla takaluukun napin oikealla puolella.

Ettei nyt ole käynyt niin että autoon on vaihdettu lämppärin paneeli vuotta-paria tuoreemmasta yksilöstä?
No se selittäis kyllä tilanteen :roll:

keskikonsoli on tämän näköinen enkä kyllä mistään päin autoa löydä hätävilkkunappia, reunimmaista neliötäkään ei auta painella (ei siis ole pelkkä logon häviäminen kyseessä):
20180703_180712.jpg
20180703_180712.jpg (114.31 KiB) Katsottu 10567 kertaa

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Löytyykö jostain 1. Sarjalaisen sähkökuvia? Kuskin sähkölasi ei toimi ja sähkö tulee katkaisijalle asti. Ei myöskään toimi ehjällä apparin puolelta lainatulla katkaisijalla. Lasi nousee ja laskee suoraan moottoria piuhoilla käskettäessä eli siinä ei ole vika.

Vika löytyy siis moottorin ja käyttökytkimen väliltä mutta mitä siellä johdon lisäksi on? Ei ollut myöskään oven ja korin välistä piuhat poikki.

Avatar
Sape
Viestit: 1394
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Sape »


Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Sape kirjoitti:Tuossa pitäisi olla. http://alfaromeo164register.com/manuals ... 0&trefwrd=
Tänks!

löytyi, näyttäs siltä että välissä on oikein ohjainlaite. Mutta ainoastaan kuskin ikkunalle, muut toimii suoraan katkaisijoiden kautta :shock:

Mitä niin hienoa pelkässä kuskin lasissa on että pitää olla oikein ohjainlaite??? nousee ylös asti yhdellä painalluksella?
E94306.jpg
E94306.jpg (69.37 KiB) Katsottu 10436 kertaa

Avatar
Sape
Viestit: 1394
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Sape »

alfa 156 v6 kirjoitti: nousee ylös asti yhdellä painalluksella?
Ei taida olla moista hienoutta 1. sarjan kuusnelosissa. Tai ainakaan yhdessäkään kolmesta yksilöstä tuo ei ole toiminut jos onkin. Toki sekin on mahdollista :lol: En kyllä minäkään keksi muuta syytä, miksi siellä moinen purkki on välissä.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Sape kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti: nousee ylös asti yhdellä painalluksella?
Ei taida olla moista hienoutta 1. sarjan kuusnelosissa. Tai ainakaan yhdessäkään kolmesta yksilöstä tuo ei ole toiminut jos onkin. Toki sekin on mahdollista :lol: En kyllä minäkään keksi muuta syytä, miksi siellä moinen purkki on välissä.
Onpas!

Nyt toimii, tuo purkki oli kokonaan kytketty pois jostain syystä... laskunappi ei toiminut vieläkään kun laitto purkin takaisin kiinni, purkin sisältä oli rele kärähtänyt. Releen vaihdolla lähti homma vörkkimään :)

Nyt toimii kaikki sähköt 164:ssa ja voi taas nukkua yöt rauhassa :mrgreen:

Avatar
Sape
Viestit: 1394
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Sape »

Oho! Aina oppii uutta :) Täytyypä omastakin katsoa tuo kun joskus saa työnalle.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Onko raadilla tietoa miten on ajovaloautomatiikka näissä kytketty, lienee maahantuojan asentamia kuten 75:ssakin? Ja tämä kun on tuontipeli niin automatiikka puuttuu?

Kolmasti jo "jäänyt välille" tällä kun valot jääny päälle ja akku tyhjentyny :oops:

Nyt on siis joku mekanismi rakennettava vastaavan estämiseksi.

CARF0609
Viestit: 114
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 13:16
Car(s): Alfa 164 TS;Motoguzzi Lm3 ja Ducati ST4s
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja CARF0609 »

morjens, omassani kun on nolla-asennossa (perusasento) niin valot sammuu ja syttyy automaattisesti jos virrat päällä tai ei. Siis kun käynnistät niin valot päällä automaattisesti ja kun sammutat auton niin valot sammuu. keskellä ei päällä kuin parkit jotka myös jää päälle vaikka auton sammuttaisi. Viimeinen on pitkiä valoja varten. Eli tänne käännettävä jos haluat kaukovalot. Auto 164 TS -89.

JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Olikos näissä ollut tarjolla vakkareita..jos, ni ei varmaan ihan helposti laitettavissa vai onko noissa jotain valmiuksia jo?

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Ei tehdasvakkaria, mutta yhtä helppoa asentaa kuin muihinkin tai helpompaa kun on tilaa enemmän. Joko konehuoneeseen vetämään kaasuvaijeria tai kajuuttaan niin että servo vetää kaasupoljinta. Nyt en muista mistä piuhasta se nopeussignaali tulee mittaristoon.

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

^Jenkkimalleissa on ollut tehdasvakkari, mutta ei euromalleissa?

Kuva

Tuli vaan mieleen kun tuosta omasta löytyy kyseinen viiksi.

JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Jollain yleismallilla mentävä sitten. Muute olis hyvä matkaakin ajella, mut tahtoo kaasujalka puutua pidemmissä reissuissa.
Ennen meni 1000 km reissut päiväälleen, mut ei enää.

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Näköjään jenkkimalleissa, tuo oli uutta.

Cold Cruisessa on kolmelle esivalittavalle nopeudelle muistipaikka, itse olen tykännyt tuosta säätimestä.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Onko kenelläkään tallessa alfaromeo164register.com:sta ladattua diagnostiikkasoftaa? eli tätä: http://www.alfaromeo164register.com/vie ... lit=airbag

saitilla tuntuu olevan jotain ongelmia kun ei voi ladata tuolta mitään eikö kirjoittaa keskusteluihin. Tarvis lukea vikakoodeja sekä GTV:stä että 164:sta eli tarve softalle olis välitön :P

Avatar
Tonza
Viestit: 57
Liittynyt: 28 Marras 2016, 20:40
Car(s): Alfa Romeo 159 3.2 JTS Q4 Berlina, Alfa Romeo 164 3.0 V6 1989, Alfa Romeo 33 Permanent4 1991

Re: tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Tonza »

Mulla pitäs olla noi tiedostot tallessa kyllä. Voin kahtoa kunhan kotikoneelle pääsen!

Avatar
Tonza
Viestit: 57
Liittynyt: 28 Marras 2016, 20:40
Car(s): Alfa Romeo 159 3.2 JTS Q4 Berlina, Alfa Romeo 164 3.0 V6 1989, Alfa Romeo 33 Permanent4 1991

Re: tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Tonza »

Tossa on linkin takana asennustiedostot, mitkä sieltä foorumilta on ladattu.

https://www.dropbox.com/s/5ebzqtn0c60kp ... s.rar?dl=0

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Tonza kirjoitti:Tossa on linkin takana asennustiedostot, mitkä sieltä foorumilta on ladattu.

https://www.dropbox.com/s/5ebzqtn0c60kp ... s.rar?dl=0
Kiitos!

Avatar
Tonza
Viestit: 57
Liittynyt: 28 Marras 2016, 20:40
Car(s): Alfa Romeo 159 3.2 JTS Q4 Berlina, Alfa Romeo 164 3.0 V6 1989, Alfa Romeo 33 Permanent4 1991

Re: tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Tonza »

Oliskos kellään apuja semmoseen ongelmaan, että tuppaa 164:sen trippimittari sekä kaikkiaan ajetut kilometrit rullautumaan liian nopeasti?

Ajettu matka todellisuudessa esim. 6km niin trippi ja kokonaiskilometrit nousseet jollain 20 kilometrillä.

Olisi mukavaa kun voisi luottaa mittareihin.

CARF0609
Viestit: 114
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 13:16
Car(s): Alfa 164 TS;Motoguzzi Lm3 ja Ducati ST4s
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja CARF0609 »

terve, ei varsinaisesti kysymyksiä mutta oli mielenkiintoinen viikko. Alfasta kajahti tuulilasi.(menee näköjään jatkuvasti eli kesti 30v) Etsimään uutta. Vain Vianor vastasi että 1 löytyy(360e, ei paha)
Tänään asennukseen jolloin 5h ja soitto että laitetaanko vai haluanko ottaa ruosteet pois uuden lasin alta?
Tuli mieleen että tämä on tässä ja 25v ystävyys loppui nyt tähän. Mihin viet ilman lasia olevan auton laitettavaksi tähän aikaan vuodesta.
Onneksi soittivat ja menin katsomaan tilannetta vaimon Honda Civicillä.(Jessus) Maine menee.
Saimme sovittua firman asentajan kanssa (oli vielä tekemässä hommia omaan autoon omalla ajalla) että hioo ja maalaa sen kuntoon ja ensi viikolla lasin asennus.
Ensin ääretön masennus ja lopulta kaikki kuntoon pikkurahalla. Jess.
Uusi lasi on todella hyvä ja näyttää kaikkine tummennuksineen aivan alkuperäiseltä.
Tästä hommasta jäi hyvä maku suuhun.
Eli jokapäiväisen käyttöauton elämä jatkuu. :-D

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Sellainen kyssäri että mistä löysit uudet tiivisteet ikkunaan? Vaikka on liimalasi niin ikkunan ympärille tulee kumilistat, ilm. käytettiin vanhoja ja onnistui hyvin?
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

CARF0609
Viestit: 114
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 13:16
Car(s): Alfa 164 TS;Motoguzzi Lm3 ja Ducati ST4s
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja CARF0609 »

Joo, näin tehtiin. Uusia ei varmaankaan saa mistään mutta pojat teki kyllä siistiä jälkeä eli olivat riittävän varovaisia. Lisäksi siistivät tuulilasin ympäristön ja uudet maalit. (siis ennen uuden lasin asennusta)
Toivottavasti kestää taas 30v. :-D

Avatar
Tonza
Viestit: 57
Liittynyt: 28 Marras 2016, 20:40
Car(s): Alfa Romeo 159 3.2 JTS Q4 Berlina, Alfa Romeo 164 3.0 V6 1989, Alfa Romeo 33 Permanent4 1991

Re: tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Tonza »

Tonza kirjoitti:Oliskos kellään apuja semmoseen ongelmaan, että tuppaa 164:sen trippimittari sekä kaikkiaan ajetut kilometrit rullautumaan liian nopeasti?

Ajettu matka todellisuudessa esim. 6km niin trippi ja kokonaiskilometrit nousseet jollain 20 kilometrillä.

Olisi mukavaa kun voisi luottaa mittareihin.
Eikö kellään oo ideoita? :)

CARF0609
Viestit: 114
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 13:16
Car(s): Alfa 164 TS;Motoguzzi Lm3 ja Ducati ST4s
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja CARF0609 »

Terve, minulla löytyy kyllä lähes vastaava mittaristo jos haluat kokeilla sillä. Oli 3.0 V6 1992. Sähköinen mittaristohan se on.Olisiko joku anturin tapainen hajonnut sinulla.

Avatar
Tonza
Viestit: 57
Liittynyt: 28 Marras 2016, 20:40
Car(s): Alfa Romeo 159 3.2 JTS Q4 Berlina, Alfa Romeo 164 3.0 V6 1989, Alfa Romeo 33 Permanent4 1991

Re: tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Tonza »

Moro! Kiitos, tarvittaessa voisi kyllä kokeillakin toimivalla jos ei tämä tästä ratkea helpommin konstein. Mitäs jos se onkin anturivika, niin missä tälläinen anturi voisi sijaita? Pääsisi testaamaan sitten tuon toiminnan. Tuleeko myös nopeus samalta anturilta? Nopeusmittarin toiminta on epävarma kaikenaikaa myös. Kuulemma nopeusmittariin on kuitenkin joku potentiometri takana millä säätää tarkkuutta?

Johka
Viestit: 9
Liittynyt: 19 Tammi 2013, 17:01
Car(s): Alfetta GTV 2.0 -87, Alfa 75 TS -87, 164 V6 -98
EX 2x 75 TS, 90 2.0i
Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD-04
Tesla S85D -15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Johka »

ALFA 164 3.0 12V -98, öjynpaineet katosi melko pian käynnistyksen jälkeen. Nokkahihna näyttäisi siirtyneen kohti moottorin lohkoa ja hihnapölyä on muovisen suojakotelon päällä. Lähtee vielä käyntiin. Onko öljypumppu jumissa ja voiko korjata ? Löytyisikö toista konetta joka menisi heittämällä tuohon ?
-Jukka Jyväskylä

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Johka kirjoitti:ALFA 164 3.0 12V -98, öjynpaineet katosi melko pian käynnistyksen jälkeen. Nokkahihna näyttäisi siirtyneen kohti moottorin lohkoa ja hihnapölyä on muovisen suojakotelon päällä. Lähtee vielä käyntiin. Onko öljypumppu jumissa ja voiko korjata ? Löytyisikö toista konetta joka menisi heittämällä tuohon ?
-Jukka Jyväskylä
vaikea uskoa että öljypumpun jumittaessa oikeasti nokkahihna olisi vielä ehjä eikä olisi hypännyt hampaillaan, se öljypumppu kun pyörii nokkahihnan välityksellä tuossa. On vielä melko paksulla akselilla ja isohkolla boorilla rattaan päästä kiinni niin vaikea uskoa akselin katkenneenkaan. Miten paineettomuus todettu? omaan mittariinsa en luottaisi kyllä 164:ssa. palaako öp-valo? sille mahtoi olla oma anturinsa.

Johka
Viestit: 9
Liittynyt: 19 Tammi 2013, 17:01
Car(s): Alfetta GTV 2.0 -87, Alfa 75 TS -87, 164 V6 -98
EX 2x 75 TS, 90 2.0i
Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD-04
Tesla S85D -15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Johka »

Punainen led paloi ja mittari nollassa kylmillä öljyillä. Pientä metallin ulinaa ennen kuin ehdin sammuttaa. Remmi ei ole keskellä nokan pyörää sikäli kuin sinne näkee vaan hankaa suojakotelon sisäreunaan. Kumipölyä ja muutama remmin sivun kudossuikale (20 mm pitkiä) suojakopan päällä. Silti lähtee käyntiin !
Kuinka kauan uskaltaa käyttää että tietää käykö tasaisesti ja nouseeko paineet vaiko ei voi käyttää ollenkaan ? Meneekö venttiilit jos remmi katkeaa ?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Johka kirjoitti:Punainen led paloi ja mittari nollassa kylmillä öljyillä. Pientä metallin ulinaa ennen kuin ehdin sammuttaa. Remmi ei ole keskellä nokan pyörää sikäli kuin sinne näkee vaan hankaa suojakotelon sisäreunaan. Kumipölyä ja muutama remmin sivun kudossuikale (20 mm pitkiä) suojakopan päällä. Silti lähtee käyntiin !
Kuinka kauan uskaltaa käyttää että tietää käykö tasaisesti ja nouseeko paineet vaiko ei voi käyttää ollenkaan ? Meneekö venttiilit jos remmi katkeaa ?
Itse en käyttäs ollenkaan ennen jakopään aukasua... menee venttiilit solmuun jos jako hyppää.

Jakopäänkoppa auki ja remmi irti niin saat pyöriteltyä tuon öljypumpun hammaspyörän ja kokeiltua mikä siellä jumittaa. Merkit venttiilikoppien alla nokkien ajoitukseen ja kampiakselin hihnapyörällä kampuran ajoitukseen.

Johka
Viestit: 9
Liittynyt: 19 Tammi 2013, 17:01
Car(s): Alfetta GTV 2.0 -87, Alfa 75 TS -87, 164 V6 -98
EX 2x 75 TS, 90 2.0i
Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD-04
Tesla S85D -15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Johka »

alfa 156 v6 kirjoitti:
Johka kirjoitti:Punainen led paloi ja mittari nollassa kylmillä öljyillä. Pientä metallin ulinaa ennen kuin ehdin sammuttaa. Remmi ei ole keskellä nokan pyörää sikäli kuin sinne näkee vaan hankaa suojakotelon sisäreunaan. Kumipölyä ja muutama remmin sivun kudossuikale (20 mm pitkiä) suojakopan päällä. Silti lähtee käyntiin !
Kuinka kauan uskaltaa käyttää että tietää käykö tasaisesti ja nouseeko paineet vaiko ei voi käyttää ollenkaan ? Meneekö venttiilit jos remmi katkeaa ?
Itse en käyttäs ollenkaan ennen jakopään aukasua... menee venttiilit solmuun jos jako hyppää.

Jakopäänkoppa auki ja remmi irti niin saat pyöriteltyä tuon öljypumpun hammaspyörän ja kokeiltua mikä siellä jumittaa. Merkit venttiilikoppien alla nokkien ajoitukseen ja kampiakselin hihnapyörällä kampuran ajoitukseen.
Kiitos, onpahan viikonlopuksi jotakin hommaa Jeepin perän laakerien vaihdon lisäksi...

Johka
Viestit: 9
Liittynyt: 19 Tammi 2013, 17:01
Car(s): Alfetta GTV 2.0 -87, Alfa 75 TS -87, 164 V6 -98
EX 2x 75 TS, 90 2.0i
Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD-04
Tesla S85D -15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Johka »

Hammaspyörä jolla jakohihna pyörittää öljypumpppua oli irronnut. Kiinnitysruuvi katkennut, ilmeisesti löystymisen seurauksena. Kone kävi (lähtisi käyntiin) koska öljypumpun laakerin kaula moottorilohkossa piti nokkahihnan kireällä - mikä säkä !

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Johka kirjoitti:Hammaspyörä jolla jakohihna pyörittää öljypumpppua oli irronnut. Kiinnitysruuvi katkennut, ilmeisesti löystymisen seurauksena. Kone kävi (lähtisi käyntiin) koska öljypumpun laakerin kaula moottorilohkossa piti nokkahihnan kireällä - mikä säkä !
:shock: siinä on ollu täystuho kyllä lähellä :shock:

JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Mistä mahtaa löytyä sisäilmapuhaltimen moottorin sulake?

CARF0609
Viestit: 114
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 13:16
Car(s): Alfa 164 TS;Motoguzzi Lm3 ja Ducati ST4s
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja CARF0609 »

Käsittääkseni kuskin jalkatilassa olevassa sulakerasiassa. Rele siinä yläpuolella olevasta rivistöstä.

JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Ei ohjekirjaa mistä tarkemmin katsoa. Virrathan hävis jo puhaltimelta yli 10v sitten. Vois aloittaa sulakkeesta ja releestä oisko niissä vikaa.

Vastaa Viestiin