Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Nakutin
Viestit: 77
Liittynyt: 05 Heinä 2014, 11:15
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Nakutin »

Nakutin kirjoitti:Jaaha. Mikässe ny on giancarloon iskeny?
Rouva tuossa raportoi, että kärryssä on alkanut satunnaisesti kesken ajon, kierrosalueesta riippumatta vajuamaan kiekkamittarin viisari kohti nollaa. Eli ikäänkuin ei reagoisi hetkeen kaasupolkimeen. Tilanne mene sitten kyllä ohi yhtä nopeasti, kuin tuleekin, eikä aiheuta mitään vikavaloja tai ilmoituksia.
Mutta tilanne on ikävä, jos ilmenee silloin, kun tarvitaan botnea koneesta irti. Saatikka jos eskaloituu sitten lopulta matkan katkeamiseen.
Hmm. Mysteeriksi tämä menee.
Eilen paukahti viimein vikavalo tauluun, mutta poistui itsekseen.
Koodin luku kotona kertoi kampiakselin asentotunnistin vikaa(P0335 crankshaft position sensor A circuit). Nollasin koodit ja päästin rouvan kuitenki alfalla taas aamulla liikenteeseen.
Tänään vikavalo oli taas syttynyt ja vikadiagnoosi kotona sama, kuin eilen.
Millään tavalla tuo vikavalo ei vaikuta auton käyntiin ja kulkuun. Päinvastoin, tuo aikaemmin vaivannut kierrosten yhtäkkinen tippuminenkin on loppunut toistaiseksi.
Pitäiskö kuitenkin varuiksi ostaa uusi asentotunnistin?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Suosittelen.

Kampiakaselin asentoanturi kun kuolee kokonaan, se on ajo seis ennenku jäähtyy. Harvinaisen herkästi siellä tulee vikaa, tyypillisesti kuolee laakista ajossa ja sit odoat 15min jäähdyttelyä, kunnes toimii taas ja koneen saa käyntiin. ex-156 JTD:ssä tuo hajosi niin, että eka oireilu tuli useiden satojen kilometrien ajon jälkeen kaupan pihassa, mutta seuraava kuolema vasta n. 2000km myöhemmin. Sit se olikin jo niin, että aina kun lämpeni, kuoli.

Toki aina mahdollista myös sekin, että johdotuksessa vikaa ja sen takia noin epämääräistä ongelmointia... Mutta kyllä tuo melkein aina on itse kampiakselin asentoanturi, joka kuolee.

heme
Viestit: 541
Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
Car(s): 147 GTA -03, 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, DS7 Hybrid -20
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja heme »

heme kirjoitti:Jaahas, jäähdytinnesteet alkoi tulla pihalle höyryn kanssa. 2.5 V6 siis kyseessä. Kesti ajaa kotio 15 km, lämmöt pysyi normaalissa. Pihassa nostettu pukeille sen verran että vuoto paikallistui koneen taakse, öljynjäähdyttimen tienoille. Joko siis jompikumpi sen letkuista vuotaa tai sitten itse jäähdytin (lienee epätodennäköistä). Mutta tilaahan ei tuossa ole, milläs tuo jäähdytin on kiinni, onko se vain puristettu öljynsuodattimella paikoilleen, vai löytyykö sieltä kiinnityspultit kun öljynsuodattimen irroittaa? En nyt oikein tiedä miten noiden letkujen vaihto onnistuu kone paikoillaan, onko kellään kokemusta asiasta? Mutta talliin taitaa mennä talveksi koko vehjes, huomenna töihin sitten Rangella.
Nettiä nyt selanneena ei ole vielä yhtään tilanne parantunut. Ei ole selkeää apua miten letkut vaihtuu löytynyt. Aiutare, per favore. Tai jotain sinnepäin, työväenopiston italian perusteet kuitenkin luettu :)

Avatar
Keltsi
Viestit: 1834
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Tuo öljyn lämmönvaihdin on kiinni sillä "pultilla" johon suodatin ruuvataan, mutterikanta löytyy kun irrottaa suodattimen. Letkut taitaa olla puristetuilla holkeilla kiinnitetty, nuo voi korvata hyvillä letkuklemmareilla (paine alle 2bar)
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Alfa 156 2.0 JTS. Tarvitsen yhden puolan. Kannattaako tilata AliExpressiltä 85 eurolla 4 kpl? Mitä nuo maksaa suomessa?

https://www.aliexpress.com/item/12-mont ... 16724.html

Stiletto
Viestit: 356
Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
Car(s): Ar 159 1.9 Jts
Fiat Barchetta
EX AR 147 2.0 TS (pojalla)
EX. AR 156 V6
EX AR 159 2.4 jtdm
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Stiletto »

alamajy kirjoitti:Alfa 156 2.0 JTS. Tarvitsen yhden puolan. Kannattaako tilata AliExpressiltä 85 eurolla 4 kpl? Mitä nuo maksaa suomessa?

https://www.aliexpress.com/item/12-mont ... 16724.html
Saat kappalehinnalla siis neljä puolaa. Musta kannattaa jos näin on! Motonetis Tolla saa yhen kappaleen.

https://www.motonet.fi/fi/varaosat/8/27 ... ytyspuolat
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!

Avatar
mattijus
Viestit: 5251
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja mattijus »

EU:n ulkopuolelta tilattaessa on hyvä huomioida alv plus tulli.
VMP

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Kappalehinnalla saa neljä merkitöntä kiinalaista puolankaltaista tuotetta. En itse viitsisi.

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Taidan kokeilla kun tilataan muutakin. Nyt on joku singleday ja kaikki 50-60% alennuksella.

Stiletto
Viestit: 356
Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
Car(s): Ar 159 1.9 Jts
Fiat Barchetta
EX AR 147 2.0 TS (pojalla)
EX. AR 156 V6
EX AR 159 2.4 jtdm
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Stiletto »

alamajy kirjoitti:Taidan kokeilla kun tilataan muutakin. Nyt on joku singleday ja kaikki 50-60% alennuksella.
Single day...kuulostaa ihan hienolta. Kato ny senverran ettet tilaa kontillista puolia. Itse en ole alibabasta mitään koskaan tilannut mutta olen huomannu että siellähän on niitä "minimitilaus 1000 kpl" tarjouksia. (olethan suhtselvinpäin tilatessasi)
Ja tosiaan tullikin+ALV napsahtaa pahimmassatapauksessa.

Itse tilasin Taiwanista sellasen pikkuspoilerin 156 takakonttiin joka maksoi 32e. En edes aatellu että tullattavaksi menee...(EU.n ulkopuolelta raja on 20eur) mutta niin vaan kävi; ennenkuin rahtifirma halusi tuoda tuotteen kotiin piti käydä tullin sivuilla tullaamassa lähetys. Makso muistaakseni 8 eur. ALV.ia ei tarttenut maksaa kun summa oli niin pieni.

EDIT: Hitto..... ite oon niin punaviinisoosissa etten erota Aliexpressiä alibabasta vai onko kyseessä sama firma????
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Jättäisin ne "puolat" sinne alipaapalle, olkoot 4 tai tuhat. Multa jää ylimääräseksi yks ehjä possi :shock: kun ruuvaan ngk:n tilalle. Tarttee olla puolat varmasti tikissä, koska laitan uuden katin
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Stiletto kirjoitti:
alamajy kirjoitti:Alfa 156 2.0 JTS. Tarvitsen yhden puolan. Kannattaako tilata AliExpressiltä 85 eurolla 4 kpl? Mitä nuo maksaa suomessa?

https://www.aliexpress.com/item/12-mont ... 16724.html
Saat kappalehinnalla siis neljä puolaa. Musta kannattaa jos näin on! Motonetis Tolla saa yhen kappaleen.

https://www.motonet.fi/fi/varaosat/8/27 ... ytyspuolat
Tilasin briteistä n.50€ puolan, Haal merkkisen. Vikavalo syttyy heti kierrosten saavuttaesa 1500. Reklamoin asiasta ja pyysivät palauttaa mutta kun suomesta ulkomaille lähetys maksaa min 25-30€ niin ei varmaan kannata. Tähän se on jäänyt keräämään pölyä. :oops:
Kuva

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Onko kellää pre-facelift 156:ssa pitkää rekkaria (AAA-111) edessä niin että näyttää vielä hyvältä?

Nettiautoa selaillessa pistää monessa silmään rumasti istuvat pitkät kilvet ja korkeat moottoripyörään kuuluvat kilvet...

Kuva

Kuva
(kirjaimet ja numerot muutettuja)

Ei taida tollasta kuus-merkkistä kilpeä saada konttorilta niin lyhyenä että sopisi ilman mustia kilvenpohjia tuohon alkuperäseen paikkaan? Tuommosen korkean nyt varmaan saa vaihdettua sellaseen normaaliin viisi-merkkiseen kilpeen.

E: Ellei tuota sitten saa https://www.trafi.fi/tietoa_trafista/aj ... i_autoihin

Vähän OT:ta ehkä..

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ota finnittömänä. Lisäksi jotkut konttorit haluaa alle 6-numeroisen takakilven myydä neliönä, se jos joku on ruma...

Avatar
JMC
Viestit: 1109
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JMC »

Kellään muistissa vakioalustaisen 156:n mittoja pyöränkaaresta napaan? Tai jos joku viittii mitata niin sekin käy. Pitäis muutoskatsastella alustaa ja siihen tuo tieto vissiin tarvittais :)

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

JMC kirjoitti:Kellään muistissa vakioalustaisen 156:n mittoja pyöränkaaresta napaan? Tai jos joku viittii mitata niin sekin käy. Pitäis muutoskatsastella alustaa ja siihen tuo tieto vissiin tarvittais :)
Muistaisin että 38cm omassa V6:ssa vakioalustalla, tosin en ole 100% varma, jos auto olis lähempänä kuin 10km niin voisin tarkistaa.

Avatar
JMC
Viestit: 1109
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JMC »

Voi olla hyvin lähellä totuutta, odottelen kuitenkin tarkkaa mittaa vielä jos joltakulta löytyis.. Tokihan sen vois laskeakin jos jollakulla täällä on alustasarja otteeseen merkattuna ja tietää montako milliä se madaltaa.

atm
Viestit: 171
Liittynyt: 28 Joulu 2016, 19:07
Car(s): 156 2,5 24V

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja atm »

Onko kellää pre-facelift 156:ssa pitkää rekkaria (AAA-111) edessä niin että näyttää vielä hyvältä?

Ulkonäköön en osaa sanoa, mutta omassa Bose- liftissä on FIN pitkä kilpi ja sille on korin väriin maalattu takaosa joka myös koko kilven pituinen. Ei osaa kuvaa liittää mutta huomattavasti noita esimerkkikuvia miellyttävämpi ratkaisu.

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Mahtaako siellä B-L taustamöhkäleen takana olla siisti maalattu alkuperäinen kilpiteline. Mietin vaan miltä näyttäis finnitön pikkufonttinen kilpi edessä.. kukaan kokeillu?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

^Mahtaa. Se iso kilpiteline tosin on todennäköisesti tehnyt muotoisensa naarmut puskuriin, että kovin kaunis se tuskin on jos sen poistaa.

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Onko tietoa saako 156:n etuovipahvin verhoilun vaihdettua, siis lähteekö se ehjänä irti? Minulla on ostoilmoitus kuskin puolen ovipahvista, mutta tarjotuissa pahveissa on kangasverhoilu, omassani se on mustaa nahkaa.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Eiköhän tuo vaihdu siinä missä takapahvienkin vastaava. Tuosta kuvallista vinkkiä, miten itse irroittelin:http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=561248#p561248

Kiinni voi laittaa vaikka liimalla.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sautio »

^ Kiitokset tiedoista, jotain Bilteman Multibond Rapidia taitaa ollakin varastossa, se tuntuu pitävän aika lujasti :)
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Missä vaiheessa 156 mittarivalot yms muuttui vihreästä punaiseen?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Pasi kirjoitti:Missä vaiheessa 156 mittarivalot yms muuttui vihreästä punaiseen?
Boseliftissa? (lukuunottamatta sitä sportpackia vanhasta)

atm
Viestit: 171
Liittynyt: 28 Joulu 2016, 19:07
Car(s): 156 2,5 24V

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja atm »

Mustat mittarinpohjat -> punaiset valot
Valkoiset mittarinpohjat -> vihreät valot

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Onko tietoa minkä valmistajan moniurahihna ei alkaisi pitämään sitä "tsirp tsirp" -ääntä? Kyseesä on siis -01 2.4JTD. Tuohon tuli vaihdettua 20tkm sitten jakopää kokonaisuuessaan (kiristäjä myös) ja moniurahihnasysteemi kokonaisuudessaan samalla. Gatesin osia olivat kaikki paitsi Continentalin moniurahihna, silti nyt noin 20tkm:n jälkeen kuuluu etenkin kylmänä se ärsyttävä "tsirpsittävä" ääni. Pari tippaa vettä kun heittää moniurahihnalle niin se on hiljaa kunnes kuivuu. Otin hihnan irti eikä siinä, eikä rullissakaan tunnu olevan mitään vikaa. Olisikohan se Continentalin moniurahihna noin huono?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kokeiles sammuttaa ilmastointi aluksi. Vaikuttaako? Tai vähennät ylipäänsä sähkökuormaa.

https://www.youtube.com/watch?v=xHNyij5Sd5g

Ja tuo oli mulla, alkuun kuului vain kylmänä mut ajan saatossa paheni. Laturin laakerit oli paukahtaneet ihan täysin...

Tällainen välys... Ihan kevyt siis;

https://www.youtube.com/watch?v=zHmfCOu_X3Q

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Laturi on melko uusi, ei ole vikaa sen laakereissa.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Duudsoni
Viestit: 18
Liittynyt: 22 Elo 2015, 21:00
Car(s): 156 v6 -04. Ex. 156 v6 -99
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Duudsoni »

Stiletto kirjoitti:
Duudsoni kirjoitti:Mor!! Onkohan 2.5 v6 vetoakselit molemmilla puolilla samanlaiset? Kun interneetissä myydään oikeeta ja vasenta ja semmosta missä ei mainita puolta...
Enpä ole kuullut että puolella olis väliä,,, millään merkillä. Oletan että ulommista nivelistä puhutaan. (en kyl muista että sisänivelien puolellakaan olisi väliä) Kyl ne samanlaiset on. Sisänivel kannattaa sitten kattoa esim. motonetin sivuilta 164 alfan kohalta. On siis isompi kun 156 tarjolla oleva 100mm. (On muistaakseni 108mm ulkomitaltaan tossa kutoskoneisessa 156.ssa )

EDIT: Luinpas sitte otsikon hiukka huolimattomasti. KOKOVETOAKSELEISSA vasen ja oikea on erilainen.

N. Vuosi sitten veto akselit vaihdettu päittäin että saatiin uutta kulutuspintaa, niin ainakin pystyy asentamaan toisinkin päin. Kysymys kuuluu että mikä niissä sitten on erilaista?

AKaT
Viestit: 57
Liittynyt: 08 Kesä 2014, 15:19
Car(s): Alfa 156 sportwagon super, GTV TS, 166 TS
Exiä Alfa 75 TS ja 1.6, 164 TS, 155 TS, 2000 berlina,
Fiat 125 S, 132, Argenta...
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja AKaT »

atm kirjoitti:Mustat mittarinpohjat -> punaiset valot
Valkoiset mittarinpohjat -> vihreät valot
Ainakin minun boselift superissa on valkoiset pohjat ja punaiset valot.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Moro

Takapönttö JTD:n voisi uusia, onhan sillä jo 14 v ja 320 tkm päästelty.
Motonetissä muilla asioilla homma tuli mieleen, ja rekkarilla tunnistaen kaveri tiskillä sanoi, että
onnistuu... sama pönttö kuin V6:ssa ... en ihan heti uskonut, mutta ruudulla seisoi noin.

Jotenkin joskus olin katsonut, että Ricambi Alfistilta asti joutuu tilaamaan... olinko väärässä?
Jos sama kuin V6:een käy...
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 617
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Nyt loppu konstit saada jämähtänyt liukutappi ulos.
On annettu lämpöö, vähän öljyä, on pyöritelty pulttimopolla ja nakuteltu tuurnalla. Veijari liikkuu siellä nyt jo suht vapaasti edes taas ja pyörii sormilla, mutta viimesen sentin kohdalla jämähtää, eikä tuu ulos.
Pitihän se arvata, että yksi neljästä on niin suunnattoman kusipäinen, että päättää vasiten pilata mun päivän tekemällä. Tunnin hommasta päivän projektin. :evil:

Ja miksi helvetissä kaikki muut paitsi lyhkäset aiheuttaa polttimon merkkivalon, mikäli polttimo on kaput? Omituista logiikkaa...
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Saatko ulosvetäjää? Myös niinkin monimutkainen työkalu, kuin pallonivelen avaushaarukka vois toimia... Kokeiltu on.
Oikeastaan mikä tahansa työkalu, jonka saat liukutapin ja satulan kiinnikkeen väliin, jota vasten lyödä vasaralla. Eli ulos niin paljon kuin tulee, soveltuva työkalu siihen "ohjuriksi" ja sitten lekalla ja lujaa.

Jostain vääränmerkkisestä avasin liukutapin laittamalla irrotushaarukan siihen ja löin isolla (5 ehkä 5kg) moskalla pari kertaa. Lähti.

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 617
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Aquatica kirjoitti:^
Saatko ulosvetäjää? Myös niinkin monimutkainen työkalu, kuin pallonivelen avaushaarukka vois toimia... Kokeiltu on.
Oikeastaan mikä tahansa työkalu, jonka saat liukutapin ja satulan kiinnikkeen väliin, jota vasten lyödä vasaralla. Eli ulos niin paljon kuin tulee, soveltuva työkalu siihen "ohjuriksi" ja sitten lekalla ja lujaa.

Jostain vääränmerkkisestä avasin liukutapin laittamalla irrotushaarukan siihen ja löin isolla (5 ehkä 5kg) moskalla pari kertaa. Lähti.
Haarukkaa kokeiltu, ei ole tarpeeksi paksu, eikä auta vaikka tunkee kiluja väliin. Sellasta ulosvetäjää mulla ei ooe, mikä tuohon tepsis. Tolla. Kolmijalalla saa navat yms ulos, missä on keskellä kiintee piste.
Kokeilin juurikin noin, et laitoin sen avaushaarukan väliin ja paukutin sen verta kun meni ja sit vielä sivusta. Ei niin ei.

On mulla yks ylimääräinen satula, mut en muista kumman puolen se oli.
Vois olla helpoin ratkaisu purkaa ripustus satulan tieltä ja sit satula vaihtoon.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Puhutaankohan nyt takasatulasta. Ei sen irrotukseen kyllä ripustuksen purkua ole vielä kertaakaan tarvinnu. Toinen pultti mahtuu kyllä ulos kierteeltä, vaikka tukivarsi estääkin kokonaan ulos tulon. Satula on irti ja pultti jää odottamaan. Irtonaisena sitä liukutappiakin saattaa saada suostuteltua paremmin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 617
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Alfissimo kirjoitti:Puhutaankohan nyt takasatulasta. Ei sen irrotukseen kyllä ripustuksen purkua ole vielä kertaakaan tarvinnu. Toinen pultti mahtuu kyllä ulos kierteeltä, vaikka tukivarsi estääkin kokonaan ulos tulon. Satula on irti ja pultti jää odottamaan. Irtonaisena sitä liukutappiakin saattaa saada suostuteltua paremmin.
En ole saanut mitään mahtumaan sinne väliin millä sais pyöriteltyä sen loppuun asti.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Kyllä toi Alfissimon kuvailema keino toimii. Työkalukauppaan mars

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mä muistaakseni ihan sormin sen pyöritin irti kiinnitysraudasta, kunhan ensin sai pyörimään... Mutta viimeistään lenkkiavaimella sen saa löysättyä ja aukastua sen pultin. Ei tosiaan purkamista tarvitse - pultti sieltä ei tosiaan mahdu ulos tulemaan, mutta eipä tarvihekaan ko sen saa pois tieltä.

kridersson
Viestit: 15
Liittynyt: 16 Heinä 2016, 01:25

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja kridersson »

Onko kellään tietoa tai onko joku harrastanut 156 2.5 V6 ecun kanssa ?

Kiinnostaisi tietää että pääseekö alffan ecuun käsiksi emulaattorilla kuten esim. vanhoihin motronicceihin yms. että pääsisi muokkaamaan softaa polttoaineen, sytytyksen ja rajoittajan osalta? Tai pääseekö suoraan obd portin kautta lukemaan ohjelman geniuksella, cmdeellä yms. ja sitä kautta muokkaamaan sen?

Onko nämä squadra yms. ohjelmat/lastut mitä täälläkin foorumilla jotkut ovat laittaneet jotain rinnalle kytkettäviä piggypack purkkeja vai vaihdetaanko eprom ecuun vai miten ?

Kiitoksia jo etukäteen jos jollain olisi kokemuksia tästä aiheesta :)

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Lämpömittarin anturi risa, mittari toimii kun huvittaa. Tänään kuitenkin toimi:

Ajossa neula 70:ssä, parkissa safkaa odotellessa kapusi yli 90 viivan, mutta flektin en kuulenut starttaavan. Tietääkseni toinen flektin nopeus ei kylläkään toimi, mutta missä vaiheessa pitäisi lähteä huutamaan? AC oli pois päältä. Termari vaihdettu vähän aikaa sitten.

Eli anturi kuosiin ja sitten tsekkaamaan länpöjä, mutta kuinkas tuon flektin pitäisi toimia ja mikähän siinä lienee rikki? :) Ajatukset kelpaa!

E: asiaa tutkittu ja tältä vaikuttaa:

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=382312#p382312

Mistähän tuollaisen etuvastuksen saisi? Ja aika normaalia lienee, että ajossa 70 vaikkakin termari vaihdettu. Eipä oo yhessäkään 156:ssa pysyny tuossa 90:ssä ajossa lämmöt.. :lol:

E2: http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/4 ... ajoneuvo=8 Ilmeisesti tämä osa kyseessä?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

jeQQ kirjoitti:Ja aika normaalia lienee, että ajossa 70 vaikkakin termari vaihdettu. Eipä oo yhessäkään 156:ssa pysyny tuossa 90:ssä ajossa lämmöt.. :lol:
Yleistä, mutta ei normaalia :wink: . Kyllä kaikissa omissa, on ehjällä termarilla pysynyt viisari 90 tuntumassa kesät talvet, eikä siitä pal heilu. Huonolla jäähdyttimellä karkas yli.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Edit: No jaa, eipäs välttämättä sittenkään..
Viimeksi muokannut Macela, 09 Joulu 2017, 21:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^^Kuulostaa ihan normaalilta. Omassa mittarin 70 = todellinen 83 ja 90 = todellinen 87.
Muistaakseni kyseinen termari avautuu 83 asteessa. Tuo analoginen mittari ei ole lineaari jonka ansiosta ihmetellään näitä useammin kuin olisi syytä olla huolissaan.
Mulla kovilla pakkasilla matka ajossa mittari näyttää jopa hiukan alle 70.
Kuva

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mittarin lukemat on mitattuna:

50, 80, 90, 100, 130

Perustuu siihen, että noin ne on jokaisessa omassa 156:ssa ollut :lol:

Avatar
catharsis
Viestit: 114
Liittynyt: 24 Huhti 2016, 22:36
Car(s): ex-156 2.0 JTS SW boselift
Järki-pallosalama -17
S80 2.4 -00
Paikkakunta: Helsingin MLK

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja catharsis »

jeQQ kirjoitti:Lämpömittarin anturi risa, mittari toimii kun huvittaa. Tänään kuitenkin toimi:

Ajossa neula 70:ssä, parkissa safkaa odotellessa kapusi yli 90 viivan, mutta flektin en kuulenut starttaavan. Tietääkseni toinen flektin nopeus ei kylläkään toimi, mutta missä vaiheessa pitäisi lähteä huutamaan? AC oli pois päältä. Termari vaihdettu vähän aikaa sitten.

Eli anturi kuosiin ja sitten tsekkaamaan länpöjä, mutta kuinkas tuon flektin pitäisi toimia ja mikähän siinä lienee rikki? :) Ajatukset kelpaa!

E: asiaa tutkittu ja tältä vaikuttaa:

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=382312#p382312

Mistähän tuollaisen etuvastuksen saisi? Ja aika normaalia lienee, että ajossa 70 vaikkakin termari vaihdettu. Eipä oo yhessäkään 156:ssa pysyny tuossa 90:ssä ajossa lämmöt.. :lol:

E2: http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/4 ... ajoneuvo=8 Ilmeisesti tämä osa kyseessä?
Se kakkosnopeus lähtee pyörimään vasta yli satasen lämmöissä, ainakin mulla. Plus että lämpömittari näyttää +10´c todellisen päälle.
Toi esivastus on niin halapa ja helppo vaihtaa, niin vaihtamalla ja poissulkemalla viallinen helpottaa ainakin.
Paikka on kapea, vaatii räikän ja kärjenpitimen tai jonku vastaavan. Nysäruuvari oli liian pitkä.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Jooh, täytyy hakea motonetistä. Eikös noita ollut kaksi kappaletta tuolla? Parempi varmaan varautua siis kahdella vastuksella..

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Pari vuotta jatkunut #2 puolan satunnainen vikakoodi joka on yleensä tullut saman puolen lambdojen vikakoodien kera taisi selvitä.
Johto ollut näköjään huono mutta tänään liittimiä putsaessa katkesi kokonaan.
Oliko näitä liittimiä jossain myynnissä?
Liitteet
rsz_wp_20171213_16_46_23_pro.jpg
rsz_wp_20171213_16_46_23_pro.jpg (165.69 KiB) Katsottu 6847 kertaa
rsz_wp_20171213_16_46_45_pro.jpg
rsz_wp_20171213_16_46_45_pro.jpg (150.66 KiB) Katsottu 6847 kertaa
Kuva

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Eikös noita Opelin osana saa? Tuomas_K taisi jossakin ihan osanumeroa listata, jos en aivan väärin muista... Ei tietenkään auta, muuta kuin hakemisessa (käyttäjän mukaan jos liitin-hakusanaa kokeilis?).

seppo
Viestit: 1354
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja seppo »

Ota pinni irti ja juota uudelleen kiinni. Isosta klemmarista tee kaksipiikkinen irroitustyökalu jonka väli on 3,5 mm. Siihen löytyy oikein työkalukin, mutta tolla pärjää. Niitä on jouduttu kiristämään irroitettuna, kun paikallaan ollessa se ei onnistu.
Itse liittimiä sai varaosana (korjaussarjana) ja jostain komponenttikaupasta. Jos ei onnistu, niin poikkea Vantaalla niin irroitan sen sinulle.

Vastaa Viestiin