Autonvaihtoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Manu »

Touho kirjoitti:
Täällä meni päinvastoin, eli muusta merkistä paluu taas Alfan rattiin. Tänään haettu Espoosta Giulietta alle :-D
Onnittelut autosta, sait melkoisen herkun :D

Avatar
Touho
Viestit: 128
Liittynyt: 05 Syys 2011, 12:40
Car(s): F36
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Touho »

Kiitos :) Tässä ehtii hyvin tutustua autoon, kun eilen ja tänään tulee yhteensä n. 700 km.

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Välillä kun vähän viiraa niin seurailen muiden ohella Hyundai Coupen kauppaa lähistöllä. Nyt sattui sitten taas ja joutuu vähän miettimään jos lopulta laittaisi sen auton ilman tila- ja muotovaatimuksia vähäiseen käyttöön. Avo ei ehkä kiinnosta mutta coupe voisi kerrankin olla mahdollisuus.

https://www.nettiauto.com/hyundai/coupe/9246424

2002 GK 157tkm. 4nap tomaatti, v6 yhdistelmänä aika kaukana ekasta valinnasta mutta voisi toimia. Simppeli ja tietoa löytyy hyvin.

Toinen luonnonvastainen ehdokas löytyi vertaillessa haastajaksi:

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/clk/9249535

2000 CLK320 210tkm. Lisää tehoa, viides vaihde (ja toinen pakki), tutkat ilmeisesti myös edessä. Raskas ja ruma kuin mikä. :) Vero massan mukaan kuitenkin 315 eli vähän säästöä siitä. Kehuttu moottori ja voimansiirto ilmeisesti ja ruosteesta lähinnä varoitellaan. Käsittääkseni ketjukone. Epäilyttävä rengaskuva ja vielä epäilyttävämpi diileri.

Toki vähän lisää panosta niin voisi katsoa vaikka uudehkoa Jazzia tai Twingoa tai jotain ja pihistää sitten polttoaineessa hankintahintaa.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Ääni Mersulle. En tiedä miksi. Mielestäni klassisen tyylikäs. Ja hemmetin luotettava! Ruostetta oli jokapuolella ja konetta ei ollut huollettu varmaan koskaan. Öljyt oli mustaa mönjää ja tikku oli ruostunut kiinni. Silti perushuoltojen jälkeen toimii kuin unelma.

Ehkä hieman vanhanaikaisia nämä on mutta siksi varmaan niin huolettomiakin.

Toki näistä puuttuu todellakin se italialaisen auton temperamentti...
Liitteet
merh.jpg
merh.jpg (142.42 KiB) Katsottu 8200 kertaa

Avatar
glideslope
Viestit: 1475
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, Enyaq 80x
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Myös täältä ääni meisselille.
Vaimon systerillä oli aiemmin 2002 CLK 430 Cabrio alla noin kuuden vuoden ajan.
Huoleton auto kaikinpuolin, vaikka tällä tosin ajeltiin vain kesäisin.
Mersu korjasi muuten tästä kiesistä reunasta ruostuneen takaluukun tehdastakuuna vielä seitsemän vuoden jälkeen veloituksetta.
Kuva

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Noista kahdesta ehdottomasti CLK ja mielellään tosiaan vähintään kuusipyttyisellä bensakoneella. Onhan se CLK vähän setämiehen auto mutta tuollainen Hyundai on sitten sellaisen uussuomalaisen lippavinon auto. Kumpaan ryhmään haluat assosiaitua?

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Macela »

Joo ei tarvii kahta kertaa miettiä kumpi, CLK ehdottomasti.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

TeroPee kirjoitti:Noista kahdesta ehdottomasti CLK ja mielellään tosiaan vähintään kuusipyttyisellä bensakoneella. Onhan se CLK vähän setämiehen auto mutta tuollainen Hyundai on sitten sellaisen uussuomalaisen lippavinon auto. Kumpaan ryhmään haluat assosiaitua?
Eri maku täällä, Hyundai paremman , raikkaamman näköinen. Toki meikäläisen ikäisistä papoista ( n 60v) varmaan 98 prosenttia ottaisi eläkeläismesen.... :wink:
Assosioidutko paappakaartiin, tervetuloa :mrgreen:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tuo Hyntäin ei muuten ole hassumman näköinen auto, mutta tarviketakavaloista tulee ainakin itselleni autonpitoa koskeva mielikuva joka ei varsinaisesti lisää ostohalukkuutta.

Ja alla olevat helikopterivanteet voisi pikaisesti toimittaa Stenalle.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

Tänään lähti Renegade ja tilalle tuli Giulietta multiair 1.4 tct. Puolinahoilla ja yllätyksekseni tässä versiossa sähköinen kattoikkuna 8)
Liitteet
IMG-20171118-WA0006.jpg
IMG-20171118-WA0006.jpg (44.05 KiB) Katsottu 8036 kertaa

Gusse
Viestit: 876
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Gusse »

^ Renegade ei sitten kauaa viihtynyt. Mikäs siinä oli?

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

Gusse kirjoitti:^ Renegade ei sitten kauaa viihtynyt. Mikäs siinä oli?
Se ei ollut alfa, lisäks manuaalivaihteiston vatkaaminen rupes ärsyttämään siinäkin. Muuten mainio ja hyvä auto eikä ongelmia lainkaan.

Gusse
Viestit: 876
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Ok. Mihis liikkeeseen Renegade meni? Renegade kun on voisi olla kiinnostava :-D . Itsellä jäi taas aikanaan jotain Giulietan fiiliksestä uupumaan vanhempiin Alfoihin verrattuna ja meni siksi vaihtoon ja kyllästyin myös vikavalojen tasaiseen loimuun :oops:

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

^Renegade meni Lohjalle PP autolle. Oli muuten tosi mukava paikka asioida ja hommat hoitu helposti 8)

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Manu »

jkk kirjoitti:Tänään lähti Renegade ja tilalle tuli Giulietta multiair 1.4 tct. Puolinahoilla ja yllätyksekseni tässä versiossa sähköinen kattoikkuna 8)
Hitsin ryöväri :lol: Onnittelut autosta ja tuota yksilöä minäkin kyttäsin kuten Touhonkin Giuliettaa noh mutta nopeat syövät hitaat!

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja _rico »

jkk kirjoitti:^Renegade meni Lohjalle PP autolle. Oli muuten tosi mukava paikka asioida ja hommat hoitu helposti 8)

Harmi vaan, että FCA edustus loppuu nyt vuodenvaihteessa...

A Bart
Viestit: 1848
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Mandeprkl kirjoitti:Ääni Mersulle. En tiedä miksi. Mielestäni klassisen tyylikäs. Ja hemmetin luotettava! Ruostetta oli jokapuolella ja konetta ei ollut huollettu varmaan koskaan. Öljyt oli mustaa mönjää ja tikku oli ruostunut kiinni. Silti perushuoltojen jälkeen toimii kuin unelma.

Ehkä hieman vanhanaikaisia nämä on mutta siksi varmaan niin huolettomiakin.

Toki näistä puuttuu todellakin se italialaisen auton temperamentti...
Tai sitten Italialainen vaihtoehto.
Tuommoinen meisseli on aika usein paikallisen ruokakaupan pihassa samaan aikaan ja jotenkin se näyttää pliisulta oman coupen vieressä parkkiruudussa.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &scopeId=C
Nämä nyt ei maksa enää mitään ja tekniikka on varmaa ilman mitään perusongelmia.
Toimii talvellakin mainiosti ja kunhan tottuu kitkalukkoon edessä niin tuolla kyllä pääsee liikkumaan urheilullisestikin.
Ja onhan tätäkin bussolla ja automaatilla coupena.

Mutta makuasiaoita sanoi koira kun muniaan nuoli :lol:

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

^^ ja ^^^

Joo, mä oon aika nopee liilkeinen jos / kun sattuu mielestäni hyvä diili kohdalle 8) oli siellä pari muutakin Giulietta, toinen perusvarusteltu ja toinen oli aika namu QV.

Ai loppuu? Kukahan mahtaa jatkaa ja miksiköhän näistä luovutaan? :shock:

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

jkk kirjoitti: Ai loppuu? Kukahan mahtaa jatkaa ja miksiköhän näistä luovutaan? :shock:
Ensirekisteröinnit 1-10/2017

1. Toyota 13 093
2. Volkswagen 10 871
3. Skoda 9 808
4. Volvo 7 570
5. Ford 7 119
6. Kia 6 000
7. Opel 5 898
8. Nissan 5 875
9. Mercedes-Benz 5 581
10. Audi 4 841
11. BMW 4 295
12. Renault 2 863
13. Hyundai 2 211
14. Peugeot 1 979
15. Seat 1 836
16. Honda 1 698
17. Mazda 1 574
18. Dacia 1 200
19. Suzuki 960
20. Citroen 939
21. Mitsubishi 919
22. Subaru 616
23. Lexus 285
24. Mini 240
25. Land Rover 223
26. Jaguar 217
27. Tesla Motors 193
28. Fiat 191
29. Porsche 159
30. Alfa Romeo 105
Muut merkit 184

Oma veikkaus luopumisen syyksi on lattiapinta-alan tehokkaampi käyttö. Toki nuo luvut ovat vain uutena Suomeen rekisteröityjä autoja eli toimitusputkessa saattaa olla vaikka 10 000 Alfa Romeota ja Fiatia joita ei vaan ole vielä saatu kilpien väliin. Mutta hiukan epäilen ettei ole.

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Manu »

jkk kirjoitti:
Joo, mä oon aika nopee liilkeinen jos / kun sattuu mielestäni hyvä diili kohdalle 8) oli siellä pari muutakin Giulietta, toinen perusvarusteltu ja toinen oli aika namu QV.
Sun Giuliettahan tais olla aika vähän ajettukkin ja ei luulis vikojakaan pahemmin olevan kun sen verran nuori yksilö kuitenkin :)
värikin on hieno!

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Heikostihan siinä sitten kävi. No, nyt podetaan stressiä ja päivitellään rahanmenoa mutta onpahan tekemistä jos siltä tuntuu ja käyttöä autopaikalle.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Haitko Kamuxin mersun? Onnea joka tapauksessa. :)

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Sen menin tekemään. Miinukset vaikutti aika pieniltä ja auto mukavalta. Myyjäkään ei ollut liian myyjä. Ihasteli vähän Giulian näköäkin pihalla kun vaimo oli lähdössä sillä. Vuoden tai parin sisään sitten voi päätellä oliko hyvä ostos.

"Ei ole ihan joka pojalla kutoskoneinen mersu ensiautona."
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^320 Meisseli - onnittelut! ML:n korissa ollut tuo kone itsellä. Erinomainen laite, jaksoi viedä raskasta nelikkoautomaagia oikein pirteästi! Twinspark.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja winorloose »

_rico kirjoitti:
jkk kirjoitti:^Renegade meni Lohjalle PP autolle. Oli muuten tosi mukava paikka asioida ja hommat hoitu helposti 8)

Harmi vaan, että FCA edustus loppuu nyt vuodenvaihteessa...
No, jäähän niitä vielä neljä jälleenmyyjää.

nikovirtala
Viestit: 31
Liittynyt: 24 Elo 2015, 23:32
Car(s): 159 TBi Sportwagon -10
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja nikovirtala »

Vaihdoin Diesel Giuliettan 159 TBi Sportwagoniin ja hankin samalla neljännen Alfani, joku väittäisi varmaan merkkiuskovaiseksi. Kivoja autoja molemmat, mutta nykyisillä kilometreillä diesel tulee kovin kalliiksi.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Mitsua piti alkaa vaihtamaan kun takapenkillä on usein turvaistuimen lisäksi kaksi aikuista ja Mitsussa se ei vaan onnistunut. Takapenkin muoto ja liian keskelle sijoitetut isofixit tekivät ahtaaksi. Alfalla vaihtoehdot olisivat olleet joko liian pieniä (Mito ja Giulietta), liian kalliita (Stelvio) tai molempia (Giulia) tai muuten vaan soveltumattomia käyttöautoksi meille (159 ja vanhemmat).
Mennään siis käyttöautot käyttöautoina mentaliteetilla ja Lancerin tilalle tuli toinen Koreatar, eli farmari Ceed. Koneena on litrainen kolmepyttyinen ahdistettu bensa, jolle luvataan kohtuullisen pientä kulutustakin. Ensimmäinen tankkaus antoi kulutukseksi 5,9 litraa, vaikka mukana oli poikkeuksellisen paljon kaupunkiajoa. Mitä ne hybridi Aurikset kuluttikaan?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Albertolli kirjoitti:Mitsua piti alkaa vaihtamaan kun takapenkillä on usein turvaistuimen lisäksi kaksi aikuista ja Mitsussa se ei vaan onnistunut. Takapenkin muoto ja liian keskelle sijoitetut isofixit tekivät ahtaaksi. Alfalla vaihtoehdot olisivat olleet joko liian pieniä (Mito ja Giulietta), liian kalliita (Stelvio) tai molempia (Giulia) tai muuten vaan soveltumattomia käyttöautoksi meille (159 ja vanhemmat).
Mennään siis käyttöautot käyttöautoina mentaliteetilla ja Lancerin tilalle tuli toinen Koreatar, eli farmari Ceed. Koneena on litrainen kolmepyttyinen ahdistettu bensa, jolle luvataan kohtuullisen pientä kulutustakin. Ensimmäinen tankkaus antoi kulutukseksi 5,9 litraa, vaikka mukana oli poikkeuksellisen paljon kaupunkiajoa. Mitä ne hybridi Aurikset kuluttikaan?
Meillä nyt maaliskuun lopusta tähän päivään reilu 18 tkm ja tasan 5,0 litraa todellista. Työkaverilla myös tuo sama Ceedi , ja on ollut varsin tyytyväinen valintaansa.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
mattijus
Viestit: 5251
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Wanha hybridiaurispaske on kuluttanut pahimmillaan 4.38l/100km, parhaimmillaan 6.17l/100km (jonkin verran webasto käytössä).

11tkm keskikulutus 5,09l/100km.

Edit: Valmistajan ilmoittama EU yhdistetty kulutus 3.8l/100km. Vaatinee ainoastaan alamäkeen ajamista, että moiseen pääsee.
VMP

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Onnittelut autohankinnasta Albertollille. Poikani yhtä piirrettyä lempisarjaa lainaten "eläimet suunnittelevat - ja savanni nauraa". Ei mene aina iskän halujen kanssa yhteen nämä reaalimaailman vaatimukset... - Vai halusitko kenties ostaa auton keskikulutuksen ja takapenkin leveyden perusteella? Mutta anywho, hyvä että löytyi tarpeisiin sopiva kulkine! Yllä näkyvät 3 viestiä kyllä ruokkivat haaveiluani kasari Trans Amin hankinnasta. Mahdollisimman paljon kuluttavalla koneella, jossa hämmentävän vähän suorituskykyä - yksi sellainen. Ostan vielä hihattoman paidan ja kasvatan viikset sekä laitan bandanan päähäni. Yeehaw! Tuossa resepti vaikkapa pojan päivähoitoon vientiin - siinä sitä ajelisi suoraan Käpylän hipsterileidien päiväuniin! Jostain syystä tekee myös mieli sanoa Cowabunga. Joten sanon. Cowabunga! :silly: :drinking:

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Kyllä se on auto tarpeen ja käytön mukaan ostettava valitettavasti. Kyytiin mahdutettavien henkilöiden ja ~30tkm vuoteen kilsojen vaikutusta valintaan ei voi kiistää. Ei minulla kestäisi perse ajaa omalla rahalla kahdella autolla vuodessa yhteensä 60tkm jollain 10 litraa sadalla hörppivällä vehkellä. Sitäkin on toki harrastettu jossain kohtaa, mutta senkin rahan laittaa mieluummin vaikka kämppään.

Se "lohduttaa", ettei Alfalla olisi ollut edes sopivaa autoa tyrkyllä, eli pitkäkattoista uutta/melkein uutta alle 30k€ hintalapulla. Hupiajelut sitten erikseen, josko saisi 75:n ajoon kesäksi tai ehkä jopa lumipalloralliin mennessä.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

lerppu kirjoitti:Onnittelut autohankinnasta Albertollille. Poikani yhtä piirrettyä lempisarjaa lainaten "eläimet suunnittelevat - ja savanni nauraa". Ei mene aina iskän halujen kanssa yhteen nämä reaalimaailman vaatimukset... - Vai halusitko kenties ostaa auton keskikulutuksen ja takapenkin leveyden perusteella? Mutta anywho, hyvä että löytyi tarpeisiin sopiva kulkine! Yllä näkyvät 3 viestiä kyllä ruokkivat haaveiluani kasari Trans Amin hankinnasta. Mahdollisimman paljon kuluttavalla koneella, jossa hämmentävän vähän suorituskykyä - yksi sellainen. Ostan vielä hihattoman paidan ja kasvatan viikset sekä laitan bandanan päähäni. Yeehaw! Tuossa resepti vaikkapa pojan päivähoitoon vientiin - siinä sitä ajelisi suoraan Käpylän hipsterileidien päiväuniin! Jostain syystä tekee myös mieli sanoa Cowabunga. Joten sanon. Cowabunga! :silly: :drinking:
Reaalimaailman vinkki lerppu, hanki se(trans-am, alfa , (tähän oma lemppari) man- cave-tyyppinen) auto ja sitten toinen on se järkiauto. Albertolli voinee kommentoida lisää.
Tämän vision toteutin jo armon vuonna 1992 jo opintolainat maksettuani ja olen jatkanut sitä tähän päivään asti... kyl miehellä pitää olla sellaisia leluja, josta se tykkää... vaimokin on helpompi pitää kaikin puolin tyytyväisempänä :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja _rico »

Olisikohan aika kirjautua suljetulle osastolle?
Kävin huviksena kokeilemassa tätä: https://www.nettiauto.com/kia/niro/9237585
ja perkele, melkein tein kaupatkin... Onneksi vaihtotarjous oli sen verran huono ja Niro sen verran kamala ajettava, että en viitsinyt vaihtaa (vielä).
Takuu asiat ja varusteet kyllä houkutteli ihan tosissaan. Giulietta tuntui todella vanhanaikaiselta Kian jälkeen.

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Eero »

_rico kirjoitti:Giulietta tuntui todella vanhanaikaiselta Kian jälkeen.
Itsellä oli vastaava fiilis, kun palasin oman käyttöauton rattiin Giulian koeajon jälkeen. Ei tunnu kattavasti varusteltu -17 mallinen Astra yhtään miltään Giulian jälkeen. Eivät toki ole toisiinsa verrattavia autoja muutenkaan, mutta fiilis ratin takana oli kyllä ihan toinen.

Onnet Albertollille! Valinta oli arvattavissa; vieläkö asioitte sama myyjän kanssa? Palvelulla on suuri merkitys autokaupoissakin.
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^Sama tuttu myyjä (kaverin kaveri), jonka kanssa on suurin osa autokaupoista tehty 2008 lähtien (ostettiin Linea m-jet uutena). Linea vaihtui saman myyjän kanssa 159:iin 100tkm myöhemmin. Mukavuustekniikka on kovasti kehittynyt viimevuosina :shock:
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

On kyllä harvinaisen hyvin varusteltu Niro, kun löytyy penkkien ilmastointia ja kattolluukkua yms. Kiankin suurin ongelma on se, että porukat ostelee sitä karvalakkiversioina jolloin pelkkä automaatti-ilmastointikin on jo luksusvaruste (puhumattakaan että olisi 2-alueilmastointi). Tosin tuon Niron sähköajolla nyt ei aja melkein ikinä muuta kuin kesällä 20 asteen lämmössä, mutta kiva peli se kuitenkin on.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^^Se Konalan Deltan kaiffa? - Hiukan olin sen kanssa kaupoilla pari vuotta sitten, mutta ei löytynyt heiltä lopulta tuolloin itselleni mieluista autoa. Heebosta jäi kyllä oikein positiivinen kuva.
Ja totta on että tietyt asiat on menneet viimeisen kymmenen vuoden aikana autoissa eteenpäin melkoisesti - enemmän kuin edellisen vuosikymmenen aikana.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^Sama tyyppi.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Gusse
Viestit: 876
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Albertolli kirjoitti:Mitsua piti alkaa vaihtamaan kun takapenkillä on usein turvaistuimen lisäksi kaksi aikuista ja Mitsussa se ei vaan onnistunut. Takapenkin muoto ja liian keskelle sijoitetut isofixit tekivät ahtaaksi. Alfalla vaihtoehdot olisivat olleet joko liian pieniä (Mito ja Giulietta), liian kalliita (Stelvio) tai molempia (Giulia) tai muuten vaan soveltumattomia käyttöautoksi meille (159 ja vanhemmat).
Mennään siis käyttöautot käyttöautoina mentaliteetilla ja Lancerin tilalle tuli toinen Koreatar, eli farmari Ceed. Koneena on litrainen kolmepyttyinen ahdistettu bensa, jolle luvataan kohtuullisen pientä kulutustakin. Ensimmäinen tankkaus antoi kulutukseksi 5,9 litraa, vaikka mukana oli poikkeuksellisen paljon kaupunkiajoa. Mitä ne hybridi Aurikset kuluttikaan?
Yllättävän pienellä menee Ceedi, eli tuota voisi kulutuksen puolesta harkita. Onko muuten 100 heppainen vai 120 heppainen versio?

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja _rico »

Shuttle kirjoitti:On kyllä harvinaisen hyvin varusteltu Niro, kun löytyy penkkien ilmastointia ja kattolluukkua yms. Kiankin suurin ongelma on se, että porukat ostelee sitä karvalakkiversioina jolloin pelkkä automaatti-ilmastointikin on jo luksusvaruste (puhumattakaan että olisi 2-alueilmastointi). Tosin tuon Niron sähköajolla nyt ei aja melkein ikinä muuta kuin kesällä 20 asteen lämmössä, mutta kiva peli se kuitenkin on.
Kiva peli juuri varusteiden, tilojen ja käyttökustannusten puolesta. Ulkonäkökin varauksin. En liiemmin välitä noista muovisista lokasuojista, mutta lähes mustassa autossa ne eivät häiritse liikaa. Miinusta sitten tuleekin ajettavuudesta. Etuveto ja liian vähän tehoa. Fiilis on vähän kuin pakettiauton ratin takana olisi. Vaihteisto toimi nätisti eikä liiemmin häirinnyt, vaikka kiihdytettäessä vähän liian nopeasti pykäliä nostikin. Ei siitä sporttista saa tekemälläkään, eikä ole tarkoituskaan. Sähköt taitaa lähinnä olla Co2 päästöjen pienentämis kikka. Summa summarum, olisihan tuollainen nyt järkipeli ellen itse joutuisi istumaan kuljettajan paikalla.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

^Käy kokeilemassa Optimaa, olen ajanut tuollaisella jonkin verran ja ei hullumpi lainkaan. Samoin Sorento istuu käteen ihan hyvin. Kyllä noista aika nopeasti tajuaa miksi kauppa käy hyvin.
Giulia Super -69

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja _rico »

^Ei riitä lompakko optimaan, eikä se oikeastaan kiinnostakaan. Joku tollanen mahdollisimman uusi hybridi tai sähkö crossover pikku maasturin tapainen härpäke tässä on hakusessa. Hinta max kolmekymppiä. Joku mitä ei tarvitse miettiä, puunata, huolto pelaa ja kustannukset olisivat alhaiset. Tavaraa saisi mahtua kyytiin enemmän kuin Giuliettaan. Tällä hetkellä vaihtoehdot lähinnä Niro ja C-HR, mutta Toyota on vaan liian ruma :lol: 2018 luokkaan taitaa tulla kilpailua VAGn ja PCAn taholta.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

^Hahaa, Toyota on ruma, mutta ei tarpeeksi ruma. Sen mitä autoa työssäni tarvitsen hoituu Toyota Rentin farkku Avensiksilla. Kulunut sanonta on, ettei löydä autoa parkki paikalta, mutta näin oikeasti kävi minulle viime kesänä. Jos olisi ollut vielä rumempi se olisi erottunut muista :lol:
Giulia Super -69

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Gusse kirjoitti:Yllättävän pienellä menee Ceedi, eli tuota voisi kulutuksen puolesta harkita. Onko muuten 100 heppainen vai 120 heppainen versio?
Isoäitiversio, eli 100hv. Koeajossa oli 120hv ja erot tuntuisivat löytyvät 1-2 vaihteilla kiihdyttäessä. 80-120kmh kiihdytykseen kummallekin annetaan sama aika, joten maantiellä eroa ei varmaan huomaa.

Jännä nähdä miten kulutus asettuu ja kun saa useamman tankillisen seurattua niin lukemien luetettavuus paranee. Eka ja toka tankkaus on tehty eri asemilla, joten eroa voi tulla jo mahdollisesta kallistuksesta jne. Nyt on tulossa kovempi kulutus kun joulun aikaan piti siirrellä useampaan otteeseen autoja kylmiltään pihalla yms.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Gusse
Viestit: 876
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Albertolli kirjoitti:
Gusse kirjoitti:Yllättävän pienellä menee Ceedi, eli tuota voisi kulutuksen puolesta harkita. Onko muuten 100 heppainen vai 120 heppainen versio?
Isoäitiversio, eli 100hv. Koeajossa oli 120hv ja erot tuntuisivat löytyvät 1-2 vaihteilla kiihdyttäessä. 80-120kmh kiihdytykseen kummallekin annetaan sama aika, joten maantiellä eroa ei varmaan huomaa.

Jännä nähdä miten kulutus asettuu ja kun saa useamman tankillisen seurattua niin lukemien luetettavuus paranee. Eka ja toka tankkaus on tehty eri asemilla, joten eroa voi tulla jo mahdollisesta kallistuksesta jne. Nyt on tulossa kovempi kulutus kun joulun aikaan piti siirrellä useampaan otteeseen autoja kylmiltään pihalla yms.
Itse kävin tuota 120:stä kokeilemassa silloin kun se tuli ja oli yllättävän hauska kone lämmettyään. Kylmänä ei sitten jaksanut oikein kunnolla mennä. Melkein silloin sellaisen ostinkin, mutta päädyin sitten ylivuotiseen Sportageen kun hintaero oli marginaalinen ja siihen sai talvinakit kaupan päälle ja oletin sen pitävän arvon vähän paremmin. Jos kulutus tosiaan on noin alhainen ja pysyy sillä tasolla, niin ehkäpä sitä voisi harkita toiseksi autoksi. Tosin sitten olisi jo kaksi korean ihmettä itsellä :crazyeyes:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

_rico kirjoitti:^Ei riitä lompakko optimaan, eikä se oikeastaan kiinnostakaan. Joku tollanen mahdollisimman uusi hybridi tai sähkö crossover pikku maasturin tapainen härpäke tässä on hakusessa. Hinta max kolmekymppiä. Joku mitä ei tarvitse miettiä, puunata, huolto pelaa ja kustannukset olisivat alhaiset. Tavaraa saisi mahtua kyytiin enemmän kuin Giuliettaan. Tällä hetkellä vaihtoehdot lähinnä Niro ja C-HR, mutta Toyota on vaan liian ruma :lol: 2018 luokkaan taitaa tulla kilpailua VAGn ja PCAn taholta.
Onkos Kialla se kuutio... MIkäs perhana se oli, Soul, hybridinä? On meinaan erikoinen laitos. Eikä paha ajaa. Toki se on pakettiautomainen, mutta parempi se kyllä oli ajella kuin se "henkilöautomainen ajettava", eli T4 transu - hands down ja sokeanakin.

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja _rico »

^Soul. Jotain rajaa... :lol:

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4836
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Kiikutaan toisen auton rajalla. Hintaa vois olla max.7000€. Jostain syystä 159 1.9aut, 2,4 man/aut, Croma 1,9 aut ja Saab 9-5 E85 ja 166 v6 ollut ajatuksissa. Mutta en oo päässyt kovin pitkälle hyvät/huonot puolet.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Gusse kirjoitti:
Albertolli kirjoitti:
Gusse kirjoitti:Yllättävän pienellä menee Ceedi, eli tuota voisi kulutuksen puolesta harkita. Onko muuten 100 heppainen vai 120 heppainen versio?
Isoäitiversio, eli 100hv. Koeajossa oli 120hv ja erot tuntuisivat löytyvät 1-2 vaihteilla kiihdyttäessä. 80-120kmh kiihdytykseen kummallekin annetaan sama aika, joten maantiellä eroa ei varmaan huomaa.

Jännä nähdä miten kulutus asettuu ja kun saa useamman tankillisen seurattua niin lukemien luetettavuus paranee. Eka ja toka tankkaus on tehty eri asemilla, joten eroa voi tulla jo mahdollisesta kallistuksesta jne. Nyt on tulossa kovempi kulutus kun joulun aikaan piti siirrellä useampaan otteeseen autoja kylmiltään pihalla yms.
Itse kävin tuota 120:stä kokeilemassa silloin kun se tuli ja oli yllättävän hauska kone lämmettyään. Kylmänä ei sitten jaksanut oikein kunnolla mennä. Melkein silloin sellaisen ostinkin, mutta päädyin sitten ylivuotiseen Sportageen kun hintaero oli marginaalinen ja siihen sai talvinakit kaupan päälle ja oletin sen pitävän arvon vähän paremmin. Jos kulutus tosiaan on noin alhainen ja pysyy sillä tasolla, niin ehkäpä sitä voisi harkita toiseksi autoksi. Tosin sitten olisi jo kaksi korean ihmettä itsellä :crazyeyes:
Toka tankillinen, joskaan ei kovin tyhjäksi ajettuna antoi 6,3litraa sadalle. Kolmas tankillinen alkoi moottoritieajolla Tampereelle jossa jonkun verran pätkäajoa kylillä ja sitten seuraavana päivänä motaria takaisin. Marssivauhti ~110kmh. Loppu tankillinen työmatkaa eli kyläteitä 25%, maantietä 50% ja loput 25% moottoritietä ja kaupunkiajoa. Ajotietokone näytti 6,3litraa, mutta laskettuna 5,94litraa.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Ranttall
Viestit: 218
Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
Car(s): Volvo S80 D5 AWD -09 Executive
Ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-Tronic -07, Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00
Paikkakunta: Lahti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Ranttall »

Saa nähdä millaisen tervassa ja höyhenissä pyörityksen täällä saa kun kyselee kokemuksia Skeidasta.. :drinking: :-D

Huomenna olisi tosiaan tarkoitus mennä koeajamaan tuollaista '09 Superbia aika lailla kaikilla varusteilla mitä nyt Skodaan voi saada. Tekniikkana 2.0 TDI manuaaliaskilla ja nelivedolla.

Kysymys kuuluukin, löytyykö täältä keneltäkään todellisia käytännön kokemuksia kyseisestä koneesta tai Skodan nelivedosta. Mittarissa kuitenkin jo 280tkm niin hiukan epäilyttää että onko noilla kilsoilla aivan loppu? Netistä yllättävän heikosti löytyi käyttäjäkokemuksia suoli24:ää lukuunottamatta. Manuaalivaihteiston luulisi ainakin olevan parempi valinta kestävyyden suhteen kuin DSG.

Vastaa Viestiin