Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nousuun?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Ensirekisteröinnit Suomessa lokakuussa 2017: Alfa Romeo yhteensä 9 kpl, joista Giulia 8 kpl ja Stelvio 1 kpl.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Hyvä kun edes jotakin on myyty mutta eikö nuo ole aika surkeat luvut?
Olisikohan AR myynti meillä parempaa jos malleja olisi 10-20 lisää. jotenkin epäilen sillä kansa löytää jokaisen autoluokan kohdalle toisenmerkkisen vaihtoehdon. Olipa syy itse auto tai sen markkinointi.
Kuva

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Ei se oo mallistosta kiinni. Hinta ratkaisee tuulipuvun autovalinnan ja tässä lokakuun top 8 kärki sekä niiden verolliset lähtöhinnat.

1.SKODA OCTAVIA 414 22000€
2.NISSAN QASHQAI 431 23000€
3.VOWAGEN GOLF 351 21000€
4.TOYOTA AURIS 309 22000€
5.TOYOTA YARIS 286 16000€
6.OPEL ASTRA 191 22000€
7.TOYOTA AVENSIS 220 26000€
8.FORD FOCUS 142 23000€

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Pujazuba kirjoitti:Hyvä kun edes jotakin on myyty mutta eikö nuo ole aika surkeat luvut?
Olisikohan AR myynti meillä parempaa jos malleja olisi 10-20 lisää. jotenkin epäilen sillä kansa löytää jokaisen autoluokan kohdalle toisenmerkkisen vaihtoehdon. Olipa syy itse auto tai sen markkinointi.
Lisään vielä ainakin itselleni järkiautoilijana tärkeitä syitä, miksi en osta uutta Alfaa tällä hetkellä: jälkimarkkinoinnin toimivuus ja / tai näyttöä jatkuvuudesta, huollon osaaminen sekä mm. em .seikoista johtuva muita premiumeja nopeampi arvon alennus. Pääsyy ei mielestäni ole itse auto. Ei Giulisssa ihan Lexus-tason toleransseja valmistuksessa ja viimeistelyssä ole, mutta ihan hyvää tasoa kuitenkin.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja jmi »

Mallisto tarvitsee ehdottomasti farmarin ja uuden Giulietan. Tehdas aivan kuutamolla kun ajattelee että tavalliset ihmiset ostavat 60000€ euroa maksavan maasturin, kun Giulia farmarin olisi saanut varmaan reilulla 40000€:lla.

Aika eri myyntimäärät verrattuna 156:een. Ei auttanut edes takaveto vaikka täälläkin sen olemassaoloa on kaivattu.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

matti_vuorio kirjoitti:Ei se oo mallistosta kiinni. Hinta ratkaisee tuulipuvun autovalinnan ja tässä lokakuun top 8 kärki sekä niiden verolliset lähtöhinnat.

1.SKODA OCTAVIA 414 22000€
2.NISSAN QASHQAI 431 23000€
3.VOWAGEN GOLF 351 21000€
4.TOYOTA AURIS 309 22000€
5.TOYOTA YARIS 286 16000€
6.OPEL ASTRA 191 22000€
7.TOYOTA AVENSIS 220 26000€
8.FORD FOCUS 142 23000€
Esim. Uudella Tipolla pitäisi olla hyvin kilpailukykyinen asema yo listalla kun katsoo lähtöhintaa.
Kuva

Muuttohaukka
Viestit: 219
Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
Car(s): Ranskalainen sähköauto
ex: Alfa Romeo 159 2.4JTD, Alfa Romeo 156 SW
Paikkakunta: Oulu

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Muuttohaukka »

Jotta myynti saataisiin kasvuun niin uusia malleja pitäisi tulla tasaiseen tahtiin aloittaen Giulietasta ja Giulia farkusta. Tämän jälkeen isompi maasturi (USA:n markkinoita silmäillen) ja jokin avoautomalli. Muut valmistajat työntävät uusia malleja koko ajan markkinoille ja facelift parin vuoden kuluttua, jolloin saadaan koko ajan myyntiä aikaiseksi. Toki valmistuskulut kasvavat, mutta ei niitä katetakaan ilman myyntiä. Ja samaa pohjalevyä kannattaa käyttää eri malleissa.
Tilastoja lukiessa Jenkeissä lokakuun myynti on jotain 1200 autoa, Italiassa jotain 3000 kpl luokkaa, ja Briteissä sekä Saksassa noin 300 autoa per maa. Ei noilla valmitusmäärillä kateta kuluja ellei myynti ala nousta :silent:
Toivotaan nyt uusia malleja tasaiseen tahtiin. Suomessa myyntiin auttaisi ainakin jälleenmyyjien ja huoltopaikkojen määrän lisääminen. Markkinointi on kuitenkin ihan ok tasolla viime vuosiin verrattuna :)

Edit: myyntilukuja tarkennettu

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Vode »

Pujazuba kirjoitti:
matti_vuorio kirjoitti:Ei se oo mallistosta kiinni. Hinta ratkaisee tuulipuvun autovalinnan ja tässä lokakuun top 8 kärki sekä niiden verolliset lähtöhinnat.

1.SKODA OCTAVIA 414 22000€
2.NISSAN QASHQAI 431 23000€
3.VOWAGEN GOLF 351 21000€
4.TOYOTA AURIS 309 22000€
5.TOYOTA YARIS 286 16000€
6.OPEL ASTRA 191 22000€
7.TOYOTA AVENSIS 220 26000€
8.FORD FOCUS 142 23000€
Esim. Uudella Tipolla pitäisi olla hyvin kilpailukykyinen asema yo listalla kun katsoo lähtöhintaa.
Pitäisi olla mutta ei ole. Minusta Tipon ongelma on se että ensinnäkään sitä ei saa kuin yhtenä bensa-automaattina huikean modernilla 1.6 vaparilla kun lähtökohta on se että yli 50% myydyistä autoista on jo automaatteja niin se rajaa aika ison osan asiakaskuntaa pois. Toisekseen hinnoittelussa ollaan siinä tilanteessa että vaikka se Toyota Auris maksaa samanverran kuin Tipo mutta siinä ajassa missä Auriksen jälleenmyyntiarvo on tippunut 2000e niin Tipon hinnasta on sulanut 10000e. Kolmanneksi voisin sanoa että Tipon laatuvaikutelma joiltain osin on aika kehno. Kaikki nappulat ja viikset on sen oloisia ihan uudessakin autossa että ne on juuri leviämässä ja tippumassa irti.

Tähän kaikkeen kun vielä yhdistetään se että kansan mielestä fiiatit ruostuu heti ja niissä on tolkuttomasti sähkövikoja, kaikki myynnissäolevat autot on jo seissyt täällä 2v säiden armoilla, myyntiliikkeitä on tiheästi 300km välein ja niiden myyjiä kiinnostaa ihan täysiä merkin myynti, niin aika vaikea tuon myynnin rakettimainen nousu on toteuttaa.

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja juuuso »

^
Hyviä pointteja.

Lumlum
Viestit: 116
Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
Car(s): Giulietta MA M6 '17
Spider TS '03

Lancia k Busso '99
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Lumlum »

Tilastojen valossa Tipon myynti Euroopassa on vetänyt hyvin, joten konsernilla on hieman valoa tunnelin päässä.

Giuliettan faceliftin markkinointi jäi Suomessa käytännössä lehdistön koeajojuttujen varaan... Hinta on mielestäni ihan kilpailukykyinen, vaikka eurooppalaiset hinnat alkaen -versiot puuttuvatkin. Nyt kesällä maahantuojalla oli lisäksi kampanja, jolla sai 170hp version 150hp:n hinnalla. Asiasta sai kuitenkin tiedon vain kiinnostumalla mallista uutena heinä- elokuussa (myyjän kautta).

Olisi ryhtiliikkeen paikka tässäkin Suomen maahantuojalla. Vai menikö rahnat erään palstalaisen diesel-version takuukorjauksiin? :crazyeyes: Nythän ne suunnittelukustannukset on varmaan kuoletettu, ni kannattais myydä kaikki, mitkä on mennäkseen kaupaksi....

Avatar
Rauta
Viestit: 432
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Hyundai Kona Electric ja Peugeot e2008 (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Rauta »

Ryhtiliikettä ei taida olla tapahtumassa, ilmeisesti Lohjan PP-Autossa on FCA-edustus loppumassa vuodenvaihteessa. Eli taas yksi jälleenmyyjä vähemmän. :roll:

Avatar
alum
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 16:27

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja alum »

Muuttohaukka kirjoitti: ...Tilastoja lukiessa Jenkeissä lokakuun myynti on jotain 1200 autoa, Italiassa jotain 3000 kpl luokkaa, ja Briteissä sekä Saksassa noin 300 autoa per maa. Ei noilla valmitusmäärillä kateta kuluja ellei myynti ala nousta :silent: ....
Edit: myyntilukuja tarkennettu
Joskus kultaisella 1970-luvulla, ehkä –74 tai –75 silloisessa Länsi-Saksassa rekisteröitiin yhden ainoan huhtikuun aikana yli 4000 Alfaa. Se oli jonkinlainen piikki, mutta aika lailla on tultu alas niistä ajoista. Kun joskus 1980-luvulla Alfat eivät tahtoneet käydä kaupaksi entiseen tapaan, AMS-lehden toimittaja ehdotti saksalaisella huumorilla, että Alfan pitäisi siirtyä valmistamaan uudelleen 1950- ja 60-luvun mallejaan.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

AMS-lehden toimittaja ei voinut olla kovin väärässä. Sen aikainen muotoilu nykytekniikalla voisi olla hyvinkin menestyvä yhdistelmä. Jos ei muuta niin erottuisi massasta. Ei näistä nykyautoista muotoiluineen ole oikein legendoiksi.

Niin,miksi tuossa matti_vuorion listassa skoda keikkuu listan kärjessä? Siitä yksinkertaisesta syystä, että se on luotettava, tilava ja kohtuullisen hyvä ajaa sekä edullinen. Skoda oli ainoa auto, jonka "ilmoitettu" verotuksen perusteena oleva päästö oli alle 100gr automaattivaihteisena (1.6TD DSG). Tämä oli se raja, jossa vaimon työpaikka tuli vastaan leasingvuokrassa vielä extra 10%. Jos Alfalla olisi tällainen massojen suosikkimalli, niin se voisi epäilemättä myydä paremmin - tai ihan jopa sähköversio. Tuo nimenomainen listahan ei erottele yksityisomisteisia/yritysleasingilla olevia autoja, vaikka senkin tiedon epäilemättä saisi halutessaan selville. Uskon, että melko suuri osa skodan myynnistä tulee yritysleasingin puolelta. Ei tarvinnut kauaan asiaa miettiä, kun verrattiin taloudellisia seikkoja muun muassa edelliseen V60:een.

Edit: korjattu hieman sekavaa kirjoitustani ;-)

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Joskus aikaisemminkin olen tämän kirjoittanut mutta Euroopassa on kaksi suurta ostaja ryhmää uusille autoille.
a) Eläkeläiset
b) Leasing-yhtiöt

Eka voitaneen sivuuttaa aika nopeasti sillä Alfa Romeo tuskin on koskaan tavoitellut sitä kohderyhmää kovin aktiivisesti.

Toinen ryhmä on mielenkiintoisempi. Liisariyhtiöiden asiakaskuntaa on yritykset ja loppukäyttäjiä työsuhdeautoilijat. Tässä ryhmässä suurin osa hakee rahalle vastinetta. Täytyy täyttää oman elämäntilanteen tarpeet ja jollakin tasolla pystyä ennakoimaan ne 3-4 vuotta eteenpäin. Liisinghintaan vaikuttaa paitsi huoltokulut niin myös arvo alenema ja tuo jälkimmäinen on isosti se syy miksi Alfa ei tahdo oikein pärjätä tässä ryhmässä. Lisäksi pienet päästöt on tärkeässä roolissa monelle yritykselle ja sitä kautta myös sille loppukäyttäjälle.

Alfa Romeo on niche-tuote ja sillä varmasti on oma tarkkaan harkittu kohderyhmä. Täytyy vaan toivoa että kohderyhmä on riittävän suuri jotta merkki pysyy elossa. Monella tapaa Alfa Romeo on Euroopassakin ns. uuden merkin asemassa koska tiettyihin luokkiin ei ole ollut myytävää. Kia yms. ovat aikanaan olleet samassa tilanteessa. Siellä on päätetty tuoda noita kahta ekaa ryhmää puhuttelevia autoja ensin myyntiin ja kun volyymit on riittävän suuret, voidaan yrittää tuoda tuotteita myös sille kohderyhmälle josta Alfa Romeo kisaa myös.

Pekko
Viestit: 6
Liittynyt: 03 Kesä 2017, 12:18

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Pekko »

Rauta kirjoitti:Ryhtiliikettä ei taida olla tapahtumassa, ilmeisesti Lohjan PP-Autossa on FCA-edustus loppumassa vuodenvaihteessa. Eli taas yksi jälleenmyyjä vähemmän. :roll:
Tämä pitää paikkansa.
Virallinen FCA- merkkien huolto jää vielä toistaiseksi.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Unique »

Pekko kirjoitti:
Rauta kirjoitti:Ryhtiliikettä ei taida olla tapahtumassa, ilmeisesti Lohjan PP-Autossa on FCA-edustus loppumassa vuodenvaihteessa. Eli taas yksi jälleenmyyjä vähemmän. :roll:
Tämä pitää paikkansa.
Virallinen FCA- merkkien huolto jää vielä toistaiseksi.
Harmi. Oman Giulian kohdalla sain erinomaista palvelua PP-autosta. Olisin voinut hankkia teiltä seuraavankin Alfan sitten jonkun vuoden päästä.

Pekko
Viestit: 6
Liittynyt: 03 Kesä 2017, 12:18

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Pekko »

^

Tämä harmittaa myös minua, koska tuotteet ovat oikeasti kunnossa ja mielummin sitä katselee korjaamohallissa Giuliaa kuin Focusta..

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Pekko kirjoitti:^

Tämä harmittaa myös minua, koska tuotteet ovat oikeasti kunnossa ja mielummin sitä katselee korjaamohallissa Giuliaa kuin Focusta..
Amen. Juuri näin. Vaikka vähän tiheämpäänkin... :mrgreen: :wink: :wink:

Oikeasti surku hyviä, innostavia, tunteita nostattavia tuotteita, kun niiden jälkimarkkinointi ei toimi.
Laatuerot eri autovalmistajillahan ovat supistuneet , japsit tulleet hiukan alas ( esim. Toyota kun kotimaassa ei tehdä enää kuin Lexukset tai muutama harva arvokkaampi malli ) ja ranskalaiset ja Alfa selvästi parantanut laatuaan. Erot tulevat juuri tästä jälkimarkkinoinnista tai sen puutteesta.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Jiitee kirjoitti:
Pekko kirjoitti:^

Tämä harmittaa myös minua, koska tuotteet ovat oikeasti kunnossa ja mielummin sitä katselee korjaamohallissa Giuliaa kuin Focusta..
Amen. Juuri näin. Vaikka vähän tiheämpäänkin... :mrgreen: :wink: :wink:

Oikeasti surku hyviä, innostavia, tunteita nostattavia tuotteita, kun niiden jälkimarkkinointi ei toimi.
Laatuerot eri autovalmistajillahan ovat supistuneet , japsit tulleet hiukan alas ( esim. Toyota kun kotimaassa ei tehdä enää kuin Lexukset tai muutama harva arvokkaampi malli ) ja ranskalaiset ja Alfa selvästi parantanut laatuaan. Erot tulevat juuri tästä jälkimarkkinoinnista tai sen puutteesta.
Niimpä, melko tiheään alfa korjaamohallissa vieraileekin kilpailijoihin verrattuna (15tkm huoltoväli) mutta itse pidän positiivisena että autoja huolletaan!

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja palkus »

^hyvä, että huolletaan. Eiks sulla tuu aika paljo matkaa, siis terveellistä ajoa? Jotenkin tuntuis hieman pienehköltä tuo huoltoväli kilometrien osalta matka-ajoon. Muistelisin, että aluksi huoltoväli olisi ollut piree (20000km tai jotain pensamoottorille). Onkos muuten se olion tarkastelu systeemi kerinny kertaakaan herjailemaan vaihosta?
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

palkus kirjoitti:^hyvä, että huolletaan. Eiks sulla tuu aika paljo matkaa, siis terveellistä ajoa? Jotenkin tuntuis hieman pienehköltä tuo huoltoväli kilometrien osalta matka-ajoon. Muistelisin, että aluksi huoltoväli olisi ollut piree (20000km tai jotain pensamoottorille). Onkos muuten se olion tarkastelu systeemi kerinny kertaakaan herjailemaan vaihosta?
50-60tkm vuoteen tulee mittariin. Eka huolto takana, kohta 20tkm mittarissa. Kerran tullut siis öljynvaihtoherja

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nousuun?

Viesti Kirjoittaja AVe »

Selkeästi panostusta markkinointiin.
Kuva


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nousuun?

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Yep. Markkinointispesialisti brandeina kaikki mitä löytyy....

Hyvä, että rekrytään mutta jos maajohtaja palkkaa spesialistin (joka siis ymmärtääkseni näinä raskaan inflaation alle jääneiden työnimikkeiden alla on positio joka tunnettiin aiemmin nimikkeellä markkinointiassistentti) en odottaisi kovin suurta muutosta tämän hetkiseen. Valitettavasti :(

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kuva

Olisi Härmässäkin aika ok?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Uusi yrittäjä Lohjalla kun PP-Auto lopetti. Nyt näyttää olevan myynnissä vain Fiat, en tiedä onko Alfa tulossa valikoimiin jossain vaiheessa? Aika halpaa näyttää vaihtoauto valikoima toistaiseksi olevan.

http://www.laatuautot.fi/

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Vittorio Jano kirjoitti:Kuva

Olisi Härmässäkin aika ok?
Täältä puuttuu Gold and Diamond park.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

AlfaTom kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:Kuva

Olisi Härmässäkin aika ok?
Täältä puuttuu Gold and Diamond park.
Juuri kun ajattelin sanoa saman. :P
Kuva

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

eihän tuon nyt pahalta näytä maailmanlaajuisesti vaikka Suomen kadut ei Giulialla ole täyttyneetkään.

Kyllä mies sinisessä villapaidassa taitaa olla hajulla siitä mitä tekee :) Tosin taitaa olla Jeep(?) mikä tuo rahan taloon vai kui?
Sieppaa.JPG
Sieppaa.JPG (98.79 KiB) Katsottu 8947 kertaa

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Manu »

^Täytyy kyllä sanoa että Jeep on saanut uutta potkua uusien mallien ja panostusten myötä ja noussut hienosti!! Suomessa eivät vaan erikoisesti mene kaupaksi.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Manu kirjoitti:^Täytyy kyllä sanoa että Jeep on saanut uutta potkua uusien mallien ja panostusten myötä ja noussut hienosti!! Suomessa eivät vaan erikoisesti mene kaupaksi.
Je(e)p, mutta täälläkin nuo WW2-veteraanit ostavat aika vähän enää uusia autoja :wink: . Hipitkin tosin jo varttuneessa iässä ja pussi lyönnissä :wink: Joo, jenkkiautoissa on mielestäni 50- 60-luvun kunnon muskelin ja Teslan mentävä aukkko edelleen, mitä Corvette pieneltä osin paikkaa.

Mutta aplodit jenkeillä kun Jeep-tuote myy hyvin. Toivottavasti Alfaa jaksetaan kehittää ja uusia malleja on tulossa (lähes) luvatulla tahdilla.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja juri »

Manu kirjoitti:^Täytyy kyllä sanoa että Jeep on saanut uutta potkua uusien mallien ja panostusten myötä ja noussut hienosti!! Suomessa eivät vaan erikoisesti mene kaupaksi.
Ei kai nyt Suomen olosuhteisiin voi noita uusia Jeeppejä ostaa kun niihin ei enää saa kunnon lukkoja. Vähän sama kuin ostaisi etuvetoisen Alfan :roll:
932 937 955 955

Avatar
Keltsi
Viestit: 1834
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

^ Ruksaat vaan siitä Wranglerin tilauslomakkeesta kohdan "Rubicon", niin pääsee jumiin hieman pidemmälle :wink: Dana 44 akselit ja 3x100% lukot...

Ja kohtuullisesti tuolla omallakin on täällä härmässä pärjännyt, vaikka ainoa 100% lukko löytyy jakolaatikosta ja taka-akselilla oleva murkula vain muistuttaa lukkoa, etuperän ollessa täysin avoin :lol:
"No smoke => no power => no hope"

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja juri »

Vaan sillä minä kun tuovatko ne Suomeen tuota Wrangleria ollenkaan..?

Ja onhan nuo 100% lukot vähän yliampuvaa jos ei oikeaa offroadia harrasta, ei jäänyt muutaman auton takainen 525 xDrive ikinä mihinkään (lopullisesti) jumiin, vaikka esim. Jämillä laskettelinkin alakiitotielle pulkkamäkeä pohjalevyn varassa. Hyvin (no okei, melko hyvin) nousi takaisin tielle :-D
932 937 955 955

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Alfan ensirekisteröinnit v.2017 lisääntyivät verrattuna 2016 vuoteen +32,61%. Teslalla yli 100%....

http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/ti ... ttain_2017
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 955
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Viime viikonlopun autonäyttelykierroksen perusteella niiii-iin toivoisin Alfaa myytävän Volvojen rinnalla. Uutta XC40:stä kävin ihmettelemässä ja ainoastaan arjen realiteetit estivät tilauksen täyttämisen siltä istumalta. Upea auto. En ollut ollut itseäni huonommassa seurassa, en todellakaan. Herra ja rouvaa ostohousuissaan ja minkkiturkeissaan niin paljon, että 5-10 pikkutakkiarmeija myyjien puolelta oli täystyöllistetty. Koeajoautot vain vilahtelivat pihalla. Tiedä en, mutta arvelen, että tuona lauantaina tehtiin Alfa-liikkeen koko vuoden tili.

Viereisellä tontilla yhteistä majaa pitävät Mazda-, Opel-, Skoda, Hyundai- ja Fiat-myyjät pääsivät vähällä työurakastaan. Tai se yksi, jonka näin.

Kunpa Alfa miellettäisiin premium-Fiatiksi, eikä vain Fiatiksi ja myynti vetäisi. Kunpa Lanciat olisivat edelleen yhtä upeita kuin Fulvia tuoreessa Tuulilasissa ja niitä myytäisiin Alfan vieressä. Nuova Delta yritti tuoda kaiken loiston takaisin, miksi kukaan ei huomannut? Ollaan ylpeitä merkeistämme, ei pidetä esillä välinpitämättömän vaivautuneesti kuten Delta-autossa aikonaan. Abarth rääkyisi vieressä kajahtanutta italialaista kutsuaan. Onhan meillä nyt karvalakki-Tipo ja valkoinen 500. Tee valintasi, maksa kassalle, aja kohti varmaa kuolemaasi. Älä vaan huollata meillä.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Farina »

Kivijärvi kirjoitti:...Ollaan ylpeitä merkeistämme, ei pidetä esillä välinpitämättömän vaivautuneesti kuten Delta-autossa aikonaan...
Tunnustan olleeni väärässä ja olen jo aiemmin sen tehnytkin, mutta Delta-Auton silloin haukuttu toiminta oli "intohimoista" Alfa Romeon-myyntiä verrattuna aneemiseen nykytilanteeseen.

Ainakin Tampereella järjestiin Italia-ilta/-iltoja, joissa oli tarjolla viiniä, pientä purtavaa ja koeajoja. Hieman kömpelöä, mutta oikean suuntaista yritystä sentään. Tuon koeajosession jälkeen tuli tarjousta ja soiteltiin perään. Tampereen DA:lla oli ainakin yksi naismyyjä, joka jopa yritti tehdä kauppaa. Autoa ei ollut ns. pakko ostaa.

Edit. Typo

Avatar
alum
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 16:27

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja alum »

En myöskään menisi nykytilannetta katsellessa ensimmäiseksi arvostelemaan Delta-Auton toimintaa.

Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja 155156 »

alum kirjoitti:En myöskään menisi nykytilannetta katsellessa ensimmäiseksi arvostelemaan Delta-Auton toimintaa.
Varsinkin Fiat möi hyvin Delta-Auton aikana: Punto oli jossain vaiheessa B-segmentin myydyin auto Suomessa ja merkkinä Fiat roikkui rekisteröintien top 10:ssä mukana.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Farina kirjoitti:
Kivijärvi kirjoitti:...Ollaan ylpeitä merkeistämme, ei pidetä esillä välinpitämättömän vaivautuneesti kuten Delta-autossa aikonaan...
Tunnustan olleeni väärässä ja olen jo aiemmin sen tehnytkin, mutta Delta-Auton silloin haukuttu toiminta oli "intohimoista" Alfa Romeon-myyntiä verrattuna aneemiseen nykytilanteeseen.

Ainakin Tampereella järjestiin Italia-ilta/-iltoja, joissa oli tarjolla viiniä, pientä purtavaa ja koeajoja. Hieman kömpelöä, mutta oikean suuntaista yritystä sentään. Tuon koeajosession jälkeen tuli tarjousta ja soiteltiin perään. Tampereen DA:lla oli ainakin yksi naismyyjä, joka jopa yritti tehdä kauppaa. Autoa ei ollut ns. pakko ostaa.

Edit. Typo
Tunnistan ko.leidin isolla todennäköisyydellä samaksi, joka möi meille Tammer-Autossa uuden Auris-hybridin.
Puhuimme myös Alfoista aika paljon, ja hän tunsi sympatiaa merkin nykyisestä alavireestä. Taitaa leidi olla parhaasta päästä myös tojotamyyjänä :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 955
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Tunnistan itsekin kyseisen myyjän ja olen asioinut Deltassa kuin Tammer-autossakin hänen kanssaan. Harkitsin jo tarkkaan Aygon hankkimista häneltä, mutta päädyin käytettyyn Twingoon uuden auton sijasta. Aygo ei kuitenkaan ollut 2x parempi, vaikka oli 2x kalliimpi.

Tampereella Autokeskus aloitti FCA-merkkien myynnin 2010/2011 huitteissa näin jälkikäteen ajatellen oikein ansiokkaasti. Kaikki esillä, koeajettavissa, siistit ja väljät tilat. Harmi vain kun into laantui realiteettien edessä nopeasti. Olin ostamassa Fiat 500L:ää ja näinkin yhden käsiin jääneen TwinAirin "ERIKOISEHDOIN!" -tarra tuulilasissa myyntihallissa. Kyseinen vanhempi myyjämies kai tulkitsi tämän kehotukseksi tehdä erityisen surkea tarjous talon pidemmän ajan vakiasiakkaalle. Erikoista oli mm. tarjousautoon lisärahalla ruksitut tekstiilimatot, jotka autossa oli joka tapauksessa vakiona mukana. Kahteen kertaan maksatetut matot, sikakalliit talvirenkaat vanteineen, surkean vaihtohyvityksen sun muut huomioiden taisi olla 5000 euroa huonompi kuin ns. perustarjous. Toivon herralle antoisia eläkepäiviä. Kyllähän sitä työtä joutuu jokainen palkkansa eteen tekemään, mutta joku vastuu siinäkin pitäisi olla, ettei tee hallaa a) omalle talolleen, b) merkilleen ja c) itselleen. Muutama tuollainen kokemus parille randomasiakkaalle, jotka laittavat nämä kokemuksensa kiertoon ja loppuu se yleisön oraalla oleva mielenkiintokin merkkiin, liikkeeseen ja huoltoon. Jos olisin ollut reippaampi, enkä väin ällikällä päähän lyöty ja kettuuntunut, olisi ollut kaikille parhaaksi lompsia esimiehensä juttusille ja pistä hyvä kiertoon.

Avatar
alum
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 16:27

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja alum »

alum kirjoitti:En myöskään menisi nykytilannetta katsellessa ensimmäiseksi arvostelemaan Delta-Auton toimintaa.
Vielä muutama sana Delta-Autosta. Sillä on kymmeniä liikkeitä ympäri maata, jolloin tietysti niin myynti- kuin korjaamopuolellakin on kaikenlaista väkeä. Yhden liikkeen huonoja kokemuksia ei ehkä pitäisi yleistää kaikkiin. Delta tosiaan myi hyvin 2000-luvun alussa Puntoa, joka oli ainakin omasta mielestäni parasta, mitä silloin noin 10-12.000 eurolla oli tarjolla. Tämä kai johtui tehtaan hinnoittelusta, korvaava Grande olikin sitten jo kalliimpi. Fiatin myynti oli silloin aika lailla Punton varassa ja hiipui sen poistumisen mukana.

Kian edustus on ollut Deltalle varsinainen kultakaivos. Kun sitä myytiin selvästi enemmän, Fiat jäi eräänlaiseksi kakkosmerkiksi, joka ehkä näkyi myymälöiden sijoittelussakin. Se ei kuitenkaan ollut Deltan, vaan Fiatin vika. Kun Delta sitten osti uusia liikkeitä ja liian nopean laajentumisen takia ajatui kassakriisiin, Fiat irtisanoi edustuksen, Kia ei. Ja jokainen tuntee nykytilanteen.

Deltan aikana Alfan omistaneet muistavat, kuinka firma järjesti heille erilaisia tilaisuuksia, esimerkiksi molempien suurempien Alfa-kerhojen kokouksia pidettiin Deltan tiloissa, ja Delta oli näyttävästi mukana esimerkiksi Bellassa. Alfan ja Fiatin kannalta oli ihanteellista, että silloin maahantuojalla oli koko maan kattava laaja omien liikkeiden verkko, eikä tarvinnut etsiä yksittäisiä vaihtelevan tasoisia piirimyyjiä. Alku ei ollut helppoa ennakkoluulojen takia, kun Ladaa ja muita venäläisvalmisteisia kulkimia myynyt yritys olikin yht’äkkiä Alfan maahantuoja ja myyjä. Varsinkin, kun Alfan ja itäautojen maahantuojat vielä 1970-luvun Lauttasaaressa olivat vierekkäisillä tonteilla.

Avatar
PePe
Viestit: 172
Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja PePe »

alum kirjoitti:
alum kirjoitti:En myöskään menisi nykytilannetta katsellessa ensimmäiseksi arvostelemaan Delta-Auton toimintaa.
Vielä muutama sana Delta-Autosta. Sillä on kymmeniä liikkeitä ympäri maata, jolloin tietysti niin myynti- kuin korjaamopuolellakin on kaikenlaista väkeä. Yhden liikkeen huonoja kokemuksia ei ehkä pitäisi yleistää kaikkiin. Delta tosiaan myi hyvin 2000-luvun alussa Puntoa, joka oli ainakin omasta mielestäni parasta, mitä silloin noin 10-12.000 eurolla oli tarjolla. Tämä kai johtui tehtaan hinnoittelusta, korvaava Grande olikin sitten jo kalliimpi. Fiatin myynti oli silloin aika lailla Punton varassa ja hiipui sen poistumisen mukana.

Kian edustus on ollut Deltalle varsinainen kultakaivos. Kun sitä myytiin selvästi enemmän, Fiat jäi eräänlaiseksi kakkosmerkiksi, joka ehkä näkyi myymälöiden sijoittelussakin. Se ei kuitenkaan ollut Deltan, vaan Fiatin vika. Kun Delta sitten osti uusia liikkeitä ja liian nopean laajentumisen takia ajatui kassakriisiin, Fiat irtisanoi edustuksen, Kia ei. Ja jokainen tuntee nykytilanteen.

Deltan aikana Alfan omistaneet muistavat, kuinka firma järjesti heille erilaisia tilaisuuksia, esimerkiksi molempien suurempien Alfa-kerhojen kokouksia pidettiin Deltan tiloissa, ja Delta oli näyttävästi mukana esimerkiksi Bellassa. Alfan ja Fiatin kannalta oli ihanteellista, että silloin maahantuojalla oli koko maan kattava laaja omien liikkeiden verkko, eikä tarvinnut etsiä yksittäisiä vaihtelevan tasoisia piirimyyjiä. Alku ei ollut helppoa ennakkoluulojen takia, kun Ladaa ja muita venäläisvalmisteisia kulkimia myynyt yritys olikin yht’äkkiä Alfan maahantuoja ja myyjä. Varsinkin, kun Alfan ja itäautojen maahantuojat vielä 1970-luvun Lauttasaaressa olivat vierekkäisillä tonteilla.
Tähän Delta-keskusteluun myös oma kokemukseni. Hankin 2007 159n kyseisestä talosta. Kokemus oli ikimuistoinen ja sanalla sanottuna kammottava. Niin totaalista tupeksintaa ja ryssimistä ei ole vastaan tullut oikein millään alueella. Speden vanha rautakauppasketsi on hyvin mietoa kamaa tuon rinnalla. Eikä toilailu rajoittunut auton hankintaan, sama jatkui myöhemmin huoltojuttujen kanssa. Taisin aikoinani kirjoittaa vuodatuksen tänne foorumillekin.
Tuo oli vielä Deltan venäläisomistuksen aikaa. Omistajanvaihdoksen jälkeen firma laitettiin uuteen kuosiin ja meininki on ilmeisesti ihan toisenlainen.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Jos vielä hieman offtopicia Deltan huoltopalveluista, sitä kun on sivusta saanut seurailla erään liisarin huoltopalveluiden osalta, niin ei se ainakaan paikkakunnalla ole meno muuttunut mihinkään.

- tuulilasin vaihdon jälkeen etukamera kytkemättä ja vikavalot loimottovat taulussa ja kalibroinnit tekemättä
- auton avainmen kuori saatu rikottua huollossa, korjattu teipillä :lol: , uusi avaimen muoviosa tilattu asiakkaan sitä pari kertaa vaadittua
- huollon jälkeen öljykorkki käännetty väärille kierteille -> koko konehuone öljyn peitossa...
- kuljettajan matto pyydetty uusimaan kun vanhassa reikä -> tilattu uusi vänkärin puolen matto joka laitettu väärinpäin kuljettajan puolelle ja toivottu ettei asiakas huomaa mitään...

Yllättäen seuraavan liisarin ensimmäinen valintakriteeri oli, että huollot tehdään muualla kuin deltassa...

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^ :lol: :mrgreen:
Kuulostaa samanlaisilta laatupalveluilta kuin itselle aikoinaan pikkukylässä tarjottu jossa se joka ei halunnut lypsää lehmiä pääsi ilmeisesti autokorjaamoon tuhoamaan muiden autoja. Ainoa ero on vaan että sulle ollaan edes tarjottu jonkinlaista fixiä vaikka laatu onkin ollut heikko. :)
Kuva

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Paikka: Tampere, Delta-Auto
Aika: alkutalvi 2009 tai 2010.
Tehtävä: Koeaja uusi Lancia Delta

Saavun paikalle, auton avaimia etsitään puoli tuntia, myyjä raapii päätään ja persettään ja vaihtaa käsien paikkaa. Ei löydy, varataanko aika? No varataan.
Parin päivän päästä uusi yritys, taas etsitään avaimia ja raavitaan päätä ja persettä, kunnes avaimet löytyvät. Murahdellen ajetaan Delta pihalle ja hätistellään liikkeelle.
Käyn ajelemassa, tuore sohjo tiellä antaa hyvän testiympäristön. Mahtava auto! Harmittaa oikein palauttaa takaisin.
Palaan liikkeeseen hymyssä suin, vastassa autokauppiaan ja troglodyytin yhdistelmä.

Minä: Oli hieno laite!
Myyjä: -
...
...
Minä: Onko teillä esitteitä tästä?
Myyjä: Ei meillä nyt ole mitään.
..
...
Minä: Entäs..
Myyjä: Onko teidän auto tuolla aitojen sisäpuolella?
Minä: ...onhan se...
Myyjä: No sitten se kannattaisi ajaa pois koska laitetaan liike kiinni.
Minä: ....
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

A Bart
Viestit: 1848
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja A Bart »

JT Newman kirjoitti:Paikka: Tampere, Delta-Auto
Aika: alkutalvi 2009 tai 2010.
Tehtävä: Koeaja uusi Lancia Delta

Saavun paikalle, auton avaimia etsitään puoli tuntia, myyjä raapii päätään ja persettään ja vaihtaa käsien paikkaa. Ei löydy, varataanko aika? No varataan.
Parin päivän päästä uusi yritys, taas etsitään avaimia ja raavitaan päätä ja persettä, kunnes avaimet löytyvät. Murahdellen ajetaan Delta pihalle ja hätistellään liikkeelle.
Käyn ajelemassa, tuore sohjo tiellä antaa hyvän testiympäristön. Mahtava auto! Harmittaa oikein palauttaa takaisin.
Palaan liikkeeseen hymyssä suin, vastassa autokauppiaan ja troglodyytin yhdistelmä.

Minä: Oli hieno laite!
Myyjä: -
...
...
Minä: Onko teillä esitteitä tästä?
Myyjä: Ei meillä nyt ole mitään.
..
...
Minä: Entäs..
Myyjä: Onko teidän auto tuolla aitojen sisäpuolella?
Minä: ...onhan se...
Myyjä: No sitten se kannattaisi ajaa pois koska laitetaan liike kiinni.
Minä: ....
Täähän muistuttaa vähän kun oli aikeissa ostaa uutta farkkustiloa aikoinaan.
Paitsi että joka käänteessä tarjottiin mazdaa vaihtoehtona, enkä sitten tainnut päästä edes koeajolle stilolla.

Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Näyttää helmikuu 2018 olleen vähän hiljainen Suomen Alfa Romeo -ensirekisteröintien suhteen: http://autoalantiedotuskeskus.fi/tilast ... ttain/2018

Automerkkien Top 30 -listalle päässyt BMW i (?) mukaan 1 kpl myynnillä. Alfa Romeo puuttui listalta, joten oletan ensirekisteröityjen autojen määrään olleen pienepi kuin 1 kpl.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja V6 »

tarkotit varmaan Tammikuu? Tammikuussa näyttää olevan 2 rekisteröity yritys/yhteisöjen käyttöön, Helmikuussa vuoden alusta 10 kpl (Taulu 13. Yhteisöjen käyttöön rekisteröidyt henkilöautot 1-02/2018)

Trafin sivulta kun kattoo niin 2 kpl Stelviota on Tammikuussa rekisteröity.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
alum
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 16:27

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja alum »

Kun Delta-Autolla oli laaja omien liikkeiden verkosto, nykyinen maahantuoja on joutunut aloittamaan ihan tyhjästä. Viime vuonna rekisteröitiin 230 uutta Fiatia ja 122 Alfaa, ja olisikin mielenkiintoista tietää mikä määrä olisi sellainen break even-taso, jolloin toiminta ei olisi enää tappiollista. Onko noita Alfa-piirimyyjiä tosiaan vain neljä, aiemmin taisi olla enemmän? Osa on sitten heittänyt pyyhkeen kehään.

Vastaa Viestiin