Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 21 Heinä 2019, 15:16



Vastaa viestiin  [ 1225 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25  Seuraava
Tyhmiä kysymyksiä 75:sta 
Kirjoittaja Viesti
Avatar

Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Viestit: 3091
Paikkakunta: Riihimäki
Auto: 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Abarth kirjoitti:
meltyman kirjoitti:
Laitan tännekin kun kattoluukkukeskustelusta ei ollut apua. 75:n kattoluukku aukeaa normaalisti mutta kun yrittää laittaa kiinni niin mottori naksahtaa mutta mitään ei tapahdu. Jonkun ajan päästä (30min tms, tai ainakin jos on virrattomana pidemmän aikaa) kyllä menee kiinni mutta en ole löytänyt syytä sille.


Oletko avannut moottorimekanismin kantta? Sielä on sellainen pyörivä muovikiekko-rajakytkinsysteemi. Jos rajat eivät ole kohdallaan niin luukun saa auki, mutta ei mene kiinni. Ei sen kyllä siinä tapauksessa luulisi menevän odottelunkaan jälkeen kiinni, mutta en muutakaan tarkastettavaa keksinyt.


Tänään töistä lähtiessä avasin vuoden ensimmäisen kerran luukun kokonaan taka-asentoon ja sinnehän se jäi. Naksaus kuului moottorista kun yritti sulkea.
Kotipihassa otin moottorin muovikannen pois ja kevyesti kopautin moottoria ja taas toimii. Ajoin useamman kerran taka-asentoon, eikä enää jäänyt sinne. Kai siinä on se rajakytkin vähän turhan hilkulla tai muuten vaan se kytkin takeltelee. Olikohan se joku mikrokytkin?


19 Touko 2017, 15:19
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Touko 2003, 19:51
Viestit: 470
Paikkakunta: Oulu
Auto: 75 TS '89
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Onko sylinteriputken alapään tiiviste joku normi o-rengas ja ja jos niin mitkä ovat strategiset mitat? Aika olemattomalta näytti, veikkaisin jotain 2 mm paksuudeksi. Materiaalin pitäisi olla ainakin glykolia sietävä. Ehkei öljy roisku tuonne...

Onnistuin rikkomaan neliösentin palan putken alahelmasta kun irrotustyökalu antoi periksi ennen putken irtoamista. Männän helma käy tuolla aivan alhaalla kurkkaamassa, vissiin se olisi uusi putki ostettava. Saako noita yksitellen jostain?


29 Touko 2017, 21:15
Profiili
Avatar

Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Viestit: 1741
Paikkakunta: Parkano
Auto: 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
^Alfatunella http://alfatune.fi/naytatuote/Sylinteriputki+2.0+TS/235/8

_________________
Just driving.


29 Touko 2017, 21:47
Profiili

Liittynyt: 29 Joulu 2004, 13:33
Viestit: 52
Paikkakunta: Lahti
Auto: 75 TS
Ex: 159 2.0jtdm, GT,Abarth500,156GTA,156TS,33permanent4.
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Pitäisi hommata jarrusatulan korjaussarja ja vaihtoehtoja on ate tai ate lucas. Toisessa 40mm ja toisessa 48mm tiivisteet. Mistä tietää purkamatta kumpi on kyseessä. Alfa 75 2.0TS cat vm90.
Kattoluukku näköjään jää jumiin jos ajaa ihan auki, naputtelemalla menee kiinni, tyyppivika näemmä.


20 Kesä 2017, 21:12
Profiili

Liittynyt: 14 Loka 2011, 17:44
Viestit: 444
Auto: Alfa Romeo GTV6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Yleensä 75TS:ssä on edessä 48mm kaksimäntäinen Brembo satula, takana kaksimäntäinen 38mm Ate satula. Joissakin erikoiskäyttöön valmistetuissa 75:ssa on käytetty edessä 4-mäntäisiä Ate satuloita, joissa mänta on 40mm. Tällaista tuskin on Suomeen eksynyt.


21 Kesä 2017, 08:06
Profiili

Liittynyt: 16 Kesä 2013, 18:55
Viestit: 316
Paikkakunta: Pirkanmaa
Auto: Harrasteautot:
33 1.7 16V QV-90
33 1.7 16V QV-90
155 2.5 V6 -92.


Ex: 75 T.SPARK -92
Ex: 159 SW 2.2 JTS -06
Ex: 75 T.SPARK -90
EX: 33 1.5 QV -85
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Itsellä oli Alfa 75TS v.-92, niin siinä oli 48mm. Veikkaan että sinulla on myös 48mm.


21 Kesä 2017, 08:09
Profiili

Liittynyt: 29 Joulu 2004, 13:33
Viestit: 52
Paikkakunta: Lahti
Auto: 75 TS
Ex: 159 2.0jtdm, GT,Abarth500,156GTA,156TS,33permanent4.
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Kiitos tiedosta! Löytyy Brembon 48 ja Ate 48. Onkohan näissä käytännössä eroa?


21 Kesä 2017, 10:11
Profiili

Liittynyt: 14 Loka 2011, 17:44
Viestit: 444
Auto: Alfa Romeo GTV6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Siinä on Brembo 99% varmuudella.


21 Kesä 2017, 15:10
Profiili

Liittynyt: 19 Heinä 2009, 19:03
Viestit: 1634
Paikkakunta: Orimattila
Auto: 156 V6*2

Ducato 1,9 TDI
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Brembot oli, mutta mäntä vaikutti olevan 40mm :? Ainakin se männästä pölysuojan ulkopuolella oleva osa oli 40 mm....


22 Kesä 2017, 06:44
Profiili

Liittynyt: 14 Loka 2011, 17:44
Viestit: 444
Auto: Alfa Romeo GTV6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Muistaakseni mäntä on paksumpi siltä osalta joka jää piiloon suojakumin alle.


22 Kesä 2017, 18:50
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Heinä 2003, 19:25
Viestit: 134
Paikkakunta: Helsinki
Auto: 75 3.0 V6 Cat '90 (ajossa)
75 TS Cat '91 (museokatsastus 2021?)
75 TS Cat '89 (puretaan)
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Millä voisi/kannattaisi korvata ovimuovit (valkoinen muovi oven ja ovipahvin välissä)?

Jos laittaisi paksua rakennus, tms. muovia ja liimaisi äänieristysmaton paloja ovipahvin koloihin?

Apukuskin ovesta puuttuu muovi kokonaan
Liitteet:
20170728--OIKEA ETUOVI MUOVI PUUTTUU Copy.jpg
20170728--OIKEA ETUOVI MUOVI PUUTTUU Copy.jpg [ 68.33 KiB | Katsottu 9716 kertaa ]


ja kuskin oven muovikin "parhaat päivänsä" nähnyt
Liitteet:
20170728--VASEN ETUOVI MUOVI 01 Copy.jpg
20170728--VASEN ETUOVI MUOVI 01 Copy.jpg [ 72.35 KiB | Katsottu 9716 kertaa ]



PS. Voipi tarjota (YV:llä), jos nurkissa lojuu tarpeettomana:
- Ovimuovi apukuskin puolen etuoveen (tai vaikka kaikkien ovien muovit)
- Punainen, mahdollisimman ruosteeton apukuskinpuolen etuovi.
Mielellään toimivalla sähkölasilla, sillä ei oikein olisi motivaatiota siirtää sähkölasin mekanismeja ovesta toiseen - ja värinä suoraan punainen, sillä ei ole lähivuosina mahdollisuutta ylimaalaukseen.

_________________
CARF948 / 75 3.0 projekti (käyttöauto sen piti olla) http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=3559


01 Heinä 2017, 08:07
Profiili
Avatar

Liittynyt: 12 Elo 2012, 22:44
Viestit: 1634
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Auto: Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Varmaan vaikkapa juuri aluskatemuovi tms rakennusmuovi kelpaisi. Tai si vedenkestävä äänenvaimennusmatto. :)

_________________
Suoraan vaan suoraa


01 Heinä 2017, 09:12
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 1872
Paikkakunta: Vantaa
Auto: MiTo QV -10
Ex: 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
^ja ^^ Äänieristysmatto on riittävä tuohon tarkoitukseen. Esimerkiksi STP:n alumiini/butyylimatto (1.8mm), jota löytyy vaikka motonetista. Tarttuu erittäin hyvin rasvasta puhdistettuun peltipintaan ja muutenkin helppoa käsitellä. Netistä löytyy paljon esimerkkejä ovien vaimentamisesta.

Edit: Samalla on mahdollisuus vaimentaa ovien kautta kabiiniin suuntautuvia ajomeluja.

_________________
Halvoilla työkaluilla saa kalliita kokemuksia


Viimeksi muokannut JiiPee päivämäärä 01 Heinä 2017, 15:17, muokattu yhteensä 1 kerran



01 Heinä 2017, 09:39
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Viestit: 1045
Paikkakunta: Vantaa
Auto: 75 Turbo,
Alfetta GTV 3.0 24v
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
^^^Multa vois löytyä uudet ricambi originale muovit. Ovat varastossa Tuohikotissa.


01 Heinä 2017, 12:09
Profiili

Liittynyt: 14 Loka 2011, 17:44
Viestit: 444
Auto: Alfa Romeo GTV6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Olen yleensä hieman viilannut uritusta, jolloin nivel menee helpommin paikoilleen vasaran ja ison hylsyn tai jonkin muun putkenpätkän avulla. Nivel lukittuu paikoilleen mutterilla, joten sovituksen ei tarvinne olla niin tautisen tiukka.


01 Heinä 2017, 17:48
Profiili
Avatar

Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Viestit: 2056
Paikkakunta: Turenki
Auto: GT 3.2 Q2
159 3.2 Q4
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
^Tosin se lukitusmutteri taitaa olla M8 kokoa joten eipä se paljon sen luokan voimia pidä paikallaan kuin mitä niveleen tulee. Itse taisin vähän rälläköidä uuden nivelen ulkokehää aavistuksen pienemmäksi jos ei meinannut mennä. Sitten tunkilla "prässäten" paikalleen jos pyöränripustus muuten kasassa. Silti kiinnitys arvelutti sen verran että vetäsin hitsillä pari heftiä nivelen alatukivarren väliseen saumaan jotka helppo rälläköidä pois mahdollisesti uudestaan niveltä vaihtaessa.

_________________
ex. 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta


01 Heinä 2017, 19:10
Profiili

Liittynyt: 14 Loka 2011, 17:44
Viestit: 444
Auto: Alfa Romeo GTV6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Olen vaihtanut ainakin neljään omaan transakseli Alfaan noita palloniveliä, ja jokaisessa samalla metodilla, hieman viilaten hammastusta, eikä missään ole ollut mitään ongelmia kiinnipysymisen kanssa. Rakenne on sellainen ettei kiinnitysmutteriin kovin suuria voimia kohdistu. Liikaa ei tietenkään saa viilata, vain sen verran, että nivelen saa naputeltua paikoilleen.


01 Heinä 2017, 20:29
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Viestit: 4109
Paikkakunta: Nurmijärvi
Auto: MiTo | Itämainen käyttis
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Tuommoisella laitoin
http://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eBayIS ... spheader=1
En ole varma onko tämä aivan identtinen, mutta salkku on tavallisen työkalusalkun kokoinen, joten suht järeä vehje. Alatukivarsi ruuvipenkkiin ja tuolla kiristämään paikalleen pakastimessa jäädytettyä niveltä. Ja se lukitusmutteri ei sitten kestä kiristää kovin tiukalle :oops: :mrgreen:

_________________
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!


02 Heinä 2017, 08:22
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Viestit: 4109
Paikkakunta: Nurmijärvi
Auto: MiTo | Itämainen käyttis
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
JPeltola kirjoitti:
Liittimet M10x1, jarruputki 3/16" (4,76 mm) ja kytkinputki 1/4" (6,35 mm).

Tämä on minullakin vihdoin ajankohtainen asia. Motonetissä on useampaa M10x1 liitintä koodeilla C, T, E jne. Mitkähän mahtaa olla oikeat? Mallikappalekin 200km päässä... :(

_________________
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!


04 Heinä 2017, 08:37
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Viestit: 4109
Paikkakunta: Nurmijärvi
Auto: MiTo | Itämainen käyttis
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Onkohan kenelläkään valmiina papereita jarrujen muutoskatsastukseen?

_________________
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!


21 Heinä 2017, 05:27
Profiili
Avatar

Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Viestit: 1741
Paikkakunta: Parkano
Auto: 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Albertolli kirjoitti:
Onkohan kenelläkään valmiina papereita jarrujen muutoskatsastukseen?


En tarvinnut mitään papereita... onko sinulla moottori vaihtumassa samalla?

_________________
Just driving.


28 Heinä 2017, 16:40
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Heinä 2003, 19:25
Viestit: 134
Paikkakunta: Helsinki
Auto: 75 3.0 V6 Cat '90 (ajossa)
75 TS Cat '91 (museokatsastus 2021?)
75 TS Cat '89 (puretaan)
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Juhako kirjoitti:
Mistä herrat on hankkinut kampiakselin takapään stefoja 2.0 8v tessuun? Nyt on jo toinen mikä vuotaa samantien asennuksen jälkeen.

Entäpä 3.0v6:een ?

_________________
CARF948 / 75 3.0 projekti (käyttöauto sen piti olla) http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=3559


28 Heinä 2017, 18:03
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Viestit: 4994
Paikkakunta: Keuruu
Auto: Käyttis: Alfa Romeo Giulia 2.0T, Fiat 500
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
JTN kirjoitti:
Juhako kirjoitti:
Mistä herrat on hankkinut kampiakselin takapään stefoja 2.0 8v tessuun? Nyt on jo toinen mikä vuotaa samantien asennuksen jälkeen.

Entäpä 3.0v6:een ?


Molempiin moottoreihin tilannut sparetolta tänä vuonna eikä kumpikaan vuoda :-D


28 Heinä 2017, 19:09
Profiili

Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Viestit: 970
Paikkakunta: hausjärvi
Auto: ALFETTA GTV6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Us-parts sieltä ostin koko sarjan 90 luvulla 3l. 75 vitoseen . Autoracingista saa varmaan koska Us-parts omistaa sen nykyään .

_________________
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka


28 Heinä 2017, 22:09
Profiili

Liittynyt: 20 Kesä 2006, 16:57
Viestit: 793
Paikkakunta: Hollola
Auto: Alfa 75
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Onkos näissä sama kuin nykysin melkein kaikissa(?) kampiakselin stefoissa. Eli huuli pitää saada sisäänpäin jotta pitää? Ihan muukkoselta saa mainittuihin paikoihin powerflex puslia.


29 Heinä 2017, 00:10
Profiili

Liittynyt: 20 Kesä 2006, 16:57
Viestit: 793
Paikkakunta: Hollola
Auto: Alfa 75
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Albertolli kirjoitti:
Onkohan kenelläkään valmiina papereita jarrujen muutoskatsastukseen?

Multa löytynee saksankielinen korjausopus mikä kelpas moottorin vaihdossa jarrujen osalta inssille. Jarrujen muutoksia ei taidettu kylläkään mihinkään varsinaisesti kirjata. Eikä vakaajan tankojen muutoksia, mutta konepeiton kyhmyn päinvastaseen suuntaan kyllä huomioitiin. :drinking:


29 Heinä 2017, 00:17
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Viestit: 4994
Paikkakunta: Keuruu
Auto: Käyttis: Alfa Romeo Giulia 2.0T, Fiat 500
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Juhako kirjoitti:
Onko mitää mielikuvaa mikä tarjolla olevista tilasit?


Ainoa mielikuva on se että oli kiire ja otin sen minkä sai nopeimmin lähtemään.


29 Heinä 2017, 09:06
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Heinä 2003, 19:25
Viestit: 134
Paikkakunta: Helsinki
Auto: 75 3.0 V6 Cat '90 (ajossa)
75 TS Cat '91 (museokatsastus 2021?)
75 TS Cat '89 (puretaan)
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Juhako kirjoitti:
legza kirjoitti:
Onkos näissä sama kuin nykysin melkein kaikissa(?) kampiakselin stefoissa. Eli huuli pitää saada sisäänpäin jotta pitää? Ihan muukkoselta saa mainittuihin paikoihin powerflex puslia.


...Kumpi on oikea tessun en muista oli oliko niin, että uudemmissa kuten tessussa on tuo 84 mm ja vanhoissa nordeissa on 82 mm

Jos nyt oikein tulkitsin, niin eper kertoi osanumeroksi 60567605 (sama numero ainakin: 1.6 kaasari, Tessu, 2.5v6 ja 3.0v6) ja google kertoi mitoiksi: 105 x 84 x 12 mm - esim. https://www.auto-doc.it/pezzi-di-ricambio/oem/60567605

_________________
CARF948 / 75 3.0 projekti (käyttöauto sen piti olla) http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=3559


29 Heinä 2017, 12:40
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Viestit: 4109
Paikkakunta: Nurmijärvi
Auto: MiTo | Itämainen käyttis
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Ai niin. Se Volvo 740 jarrukilpi ei sitten käy kovinkaan suoraan.
Siinä on se kuppi korkeammalla kuin kiinnityspinta -> napa ottaa siihen kiinni.

_________________
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!


30 Heinä 2017, 07:54
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Heinä 2003, 19:25
Viestit: 134
Paikkakunta: Helsinki
Auto: 75 3.0 V6 Cat '90 (ajossa)
75 TS Cat '91 (museokatsastus 2021?)
75 TS Cat '89 (puretaan)
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Onkos joku purkanut/korjannut mittaristoa?

Vika: Kun laittaa sytytysvirran päälle, niin matkamittari ja trippi alkaa "kelata" kilometrejä ja mittaristosta kuuluu tasainen "naksutus".
Kertyy siis kilometrejä mm. tallissa virta päällä ja liikennevaloissa seistessä :?

Vaihdelaatikosta tulevalla signaalilla ei vaikutusta - paitsi nopeusmittariin.
Irrotin takapenkin alla olevasta mustasta purkista (vahvistin, "Jaeger box" http://www.alfaclubvic.org.au/forum/index.php?action=dlattach;topic=9713.0;attach=22002;image) mittaristolle lähtevän piuhan (valkoinen liitin) - ainoa vaikutus, että nopeusmittari lopetti toimimisen.

_________________
CARF948 / 75 3.0 projekti (käyttöauto sen piti olla) http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=3559


26 Elo 2017, 12:05
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Viestit: 4883
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Alfa 75 V6
Alfa 159 2.4 JTDm
Saab 900 t16 Lux
Rellu
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Sanokaapas, mistä saisi sopivat nokat tuohon kolmelitraiseen kulmamoottoriin? Nyt siellä on huonosti hitsatut QV-nokat, jotka pitää vaihtaa. QV-nokkia saa uusiakin, mutta ovat arvokkaahkoja. Halvemmalla saisi vaikka jotkut miedot virinokat, mutta virinokkien valinta taas vaatisi sellaista asiantuntemusta, jota itsellä ei oikein ole. Mitä pikaisesti lueskelin maailmalta kokemuksia virinokista, niin on ilmeisen helppoa valita aivan väärät nokat.


20 Syys 2017, 11:57
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Touko 2003, 19:51
Viestit: 470
Paikkakunta: Oulu
Auto: 75 TS '89
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Tuo takatiiiviste on TS:ssä 84 mm, ainakin vauhtipyörän laippa on sen kokoinen... Originaali on ilmeisesti Cortego-merkkinen ja metallipannalla. Samanlaisella kauluksella, joskin ehkä hiukan ohkaisemmasta pellistä näyttäisi olevan tarvikekin, joka tuli Victor Reinz tiivistesarjan mukana.

Mutta pistäisittekö miten tiivistäen öljypohjan? Paperitiivisteellä (jossa jonkinlainen tiivistenauha integroituna) / massalla / molempia?
Itse taipuisin olemaan sotkematta massaa, mutta tämä projekti on vienyt itseluottamuksen rippeetkin. Edellinen asentaja / tehdas? oli ainakin pursotellut massaa ja onhan nuo pinnat aika hienoksi koneistettu, että silläkin voisi toimia. Tuo tiiviste vaikuttaa aika paksulta, mutta ei kai se sihti pohjaan ota kiinni ilmankaan.


02 Loka 2017, 18:00
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Viestit: 754
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Muistaisin että ilman tuota tiivistettä öljypumpulle ei jää tarpeeksi välystä vaan ottaa kiinni/tai menee todella lähelle öljypohjaa.
Laitoin tiivisteeseen ohuen palon permatexin ultra blackiä eikä vuotanut mitä auto oli itsellä käytössä, sen sijaan takastefa tai ne tiivistepötkylät vuosivat...


03 Loka 2017, 10:32
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Touko 2003, 19:51
Viestit: 470
Paikkakunta: Oulu
Auto: 75 TS '89
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Sihti on kyllä tosi lähellä pohjaa. Kolmen millin kappaleen laitoin kokeeksi väliin ja kantoi.

Uusi kysymys: Onko vauhtipyörän asennolla merkitystä tasapainoon? En löytänyt pyörästä merkkejä YKK:sta tai muusta sellaisesta. Onko vauhtipyörä tasapainotettu erikseen kampiakselista?


07 Loka 2017, 08:28
Profiili

Liittynyt: 16 Kesä 2013, 18:55
Viestit: 316
Paikkakunta: Pirkanmaa
Auto: Harrasteautot:
33 1.7 16V QV-90
33 1.7 16V QV-90
155 2.5 V6 -92.


Ex: 75 T.SPARK -92
Ex: 159 SW 2.2 JTS -06
Ex: 75 T.SPARK -90
EX: 33 1.5 QV -85
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Joo kyllä kannattaa tiiviste laittaa öljypohjaan. Itse olen laittanut lohkoon ja öljypohjaan tiivisteliimaa lisäksi ja sitten kiristänyt. Ei ainakaan silloin vuotanut se liitos.
Vauhtipyörä on erikseen tasapainoitettu, näin olen ymmärtänyt.
Jos vaikka tarvii joskus se muuten uusia tai vaihtaa.


07 Loka 2017, 11:30
Profiili

Liittynyt: 14 Loka 2011, 17:44
Viestit: 444
Auto: Alfa Romeo GTV6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Vahva muistikuva, että vakioissa neloskoneissassa vauhtipyörä on tasapainotettu erikseen. V6-moottoreissa yhdessä kampiakselin kanssa. En ole satavarma, mutta tällainen mutu on.


07 Loka 2017, 11:38
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Viestit: 4883
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Alfa 75 V6
Alfa 159 2.4 JTDm
Saab 900 t16 Lux
Rellu
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
^Kutoset on ulkoisesti tasapainotettuja, eli kampiakseli ei ole tasapainossa ilman vauhtipyörää ja hihnapyörää joissa on vastapainot.


07 Loka 2017, 13:54
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Viestit: 4109
Paikkakunta: Nurmijärvi
Auto: MiTo | Itämainen käyttis
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Mitäs eroa TC:n ja TS:n jäähdyttäjillä on muuten kuin leveys?

Tulkkasin autodocin sivuilta huonoista kuvista mittoja ja korkeus, anturin paikka ja pikkuletkun koko näyttivät olevan samat.
Alatappien väli näytti olevan TC 493mm vs TS 552mm tai 566mm kuvasta riippuen.
Nyt en pääse katsomaan suoraan autosta, joten onko heittää arviota meneekö TS:n jäähy ns. heittämällä?
Varsinkin letkulähtöjen koko olisi hyvä saada varmistettua. Kuvien mukaan TS:ssä on 38mm, mutta TC:n kuvassa ei tietenkään ole mittaa.

Vanha flekti ei taida käydä?

Olisi aika paljon halvempikin :shock:

_________________
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!


05 Helmi 2018, 08:26
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Elo 2010, 19:45
Viestit: 2429
Paikkakunta: Tuusula
Auto: 75 Turbo America -88
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Jousitusjuttuja pohdin ja kaipaisin vinkkejä ja mielipiteitä. Omassa autossa on edessä 30mm vääntösauvat, KONI-jäykkyyssäädettävät iskarit sekä säädettävä veitsivakaaja. Camberia edessä on noin -2,5 astetta ja hiukan aurausta. Takana on jotkut madallusjouset, KONI:t sekä vakiovakaaja sekä hiukan camberia.

Tuo taka-akseli kaipaisi mielestäni päivitystä ja kyselen millaiset jouset ja vakaaja tuolla toimisi. Korkeussäädettävä systeemi lienee paras vaihtoehto, mutta millaisilla jousijäykkyyksiä olette käyttäneet? Entä vakaaja? Tavoite olisi pitää ajettavuus suht neutraalina, ei ainakaan liian yliohjaavana.

Performatek satuilee 30mm sauvojen käytöstä näin: "30 mm Torsion Bar for Milano (75) all & GTV6 mid '85 on. For full race applications. Possibly for extreme street use - probably the upper limit of what you can stand on the street. Uses Koni Sport or Bilstein shocks. Typical matching rear springs are in the 225#/inch range."

_________________
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina


11 Helmi 2018, 17:38
Profiili
Avatar

Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Viestit: 1741
Paikkakunta: Parkano
Auto: 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
40kg/cm meidän mitta-asteikolla.

Viimeeksi lui artikkelia: http://www.alfaclubvic.org.au/forum/index.php?topic=7875.0 Missä edessä 600lbs :shock: / takana 250lbs kierrejouset, 22mm etuvakaaja eikä takavakaajaa ollenkaan.

Jostain luin että 30mm vääntösauva on noin 279lb/inch?? (49,8kg/cm??)

_________________
Just driving.


11 Helmi 2018, 19:12
Profiili
Avatar

Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Viestit: 1741
Paikkakunta: Parkano
Auto: 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Onko noi iskarin yläpäät oikeesti epäkeskeisellä kiinnityksellä. (A ryhmä -88)


Liitteet:
75 dedion.jpg
75 dedion.jpg [ 31.68 KiB | Katsottu 7016 kertaa ]

_________________
Just driving.
13 Helmi 2018, 19:59
Profiili
Avatar

Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Viestit: 1287
Paikkakunta: Oulu
Auto: .
164 TS
164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Satakuusnelonen kirjoitti:
Viimeeksi lui artikkelia: http://www.alfaclubvic.org.au/forum/index.php?topic=7875.0 Missä edessä 600lbs :shock: / takana 250lbs kierrejouset, 22mm etuvakaaja eikä takavakaajaa ollenkaan.

Jostain luin että 30mm vääntösauva on noin 279lb/inch?? (49,8kg/cm??)

Mulla on tessussa 650lbs jouset. Vääntösauvat jää luonnollisesti pois noilla jäykkyyksillä. V6 olisi 700lbs jouset.


13 Helmi 2018, 20:05
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Viestit: 1045
Paikkakunta: Vantaa
Auto: 75 Turbo,
Alfetta GTV 3.0 24v
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
RSR vakiosetti on 115 kg (~650 lbs/in) kynäjouset + vakio vääntösauvat edessä ja takana 65 kg (~375 lbs/in) jouset. Etuiskarit on hieman eri asennossa kuin Sapen setissä, mutte ei se tehne isoa eroa jäykkyyteen.

Omalla kokemuksella nämä + 30 mm etuvakaaja ja vakio takavakaaja tekee GTV6:sta puskevan. RSR tarjoaa v6 autoihin lääkkeeksi jäykempää takavakaajaa. Mä ajattelin sen sijaan alkaa pehmentämään edestä. Alkuun vakaajasta ja katsotaan sitten vaihtaisiko pehmeämmät jousetkin. Kynäjousissa on se hyvä puoli että jouset on halpoja niin voi kokeilla useampaa jäykkyyttä. Syksyllä ajelin 22 mm etuvakaajalla mikä teki siitä kyllä kääntyvämmän. Nyt olisi tilalle tulossa veitsi jotta on helpompi testailla.


Viimeksi muokannut JPeltola päivämäärä 13 Helmi 2018, 20:36, muokattu yhteensä 2 kertaa



13 Helmi 2018, 20:31
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Viestit: 1045
Paikkakunta: Vantaa
Auto: 75 Turbo,
Alfetta GTV 3.0 24v
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Satakuusnelonen kirjoitti:
Onko noi iskarin yläpäät oikeesti epäkeskeisellä kiinnityksellä. (A ryhmä -88)


On ne. Oiskohan tavoitteena saada tilaa leveille renkaille?


13 Helmi 2018, 20:32
Profiili

Liittynyt: 15 Loka 2011, 09:03
Viestit: 3
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Kannattaako lähes 20 vuotta ladossa seissyttä 75 ottaa harmikseen vai antaako olla. Lähes ilmaiseksi tuon toki saisi.


26 Helmi 2018, 01:07
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Viestit: 4109
Paikkakunta: Nurmijärvi
Auto: MiTo | Itämainen käyttis
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Onkos se sieltä hiljattain myynnissä olleesta hallista? Kyllähän 75 on aina talteen ottamisen väärti ja jos paljastuu liian suureksi harmiksi niin kyllä sen saa siirrettyä jonkun toisen harmiksi.

_________________
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!


26 Helmi 2018, 05:54
Profiili

Liittynyt: 15 Loka 2011, 09:03
Viestit: 3
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Ei ole siitä hallista, tää on navetassa. Piti ostaa tuo jo yli 15v sitten. Mutta silloin jäi avainten puuttumisen/ hinnan takia ostamatta. Edelleenkään ei ole avaimia joten saako tuohon virtalukon kuinka helpolla ostettua/vaihdettua? Mutta koska maannut navetassa pohjan kunto on suuri arvoitus, toivottavasti jotain olisi jäljellä. Mutta täytynee kesällä sitten noukkia talteen. En enää edes muista mitä mallia tuo oli, saati ajettuja kilometrejä.


26 Helmi 2018, 10:37
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Viestit: 4109
Paikkakunta: Nurmijärvi
Auto: MiTo | Itämainen käyttis
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Omaani vaihdoin virtalukon 33:sta (löytyi lukkosarja uutena foorumin kautta). Noita taitaa olla paremmin saatavilla.

_________________
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!


26 Helmi 2018, 11:46
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Viestit: 4994
Paikkakunta: Keuruu
Auto: Käyttis: Alfa Romeo Giulia 2.0T, Fiat 500
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Mulla on yksi käyttämätön 75 virtalukko avaimineen jos tarve iskee :wink:


27 Helmi 2018, 14:59
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Touko 2003, 19:51
Viestit: 470
Paikkakunta: Oulu
Auto: 75 TS '89
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Twin sparkin venttiileistä... Onko vakio imuventtiili tasapintainen pakotilan puolelta jollaisia esim. okp.de kauppaa? (Tai niiden kuva on jostain muusta) Moottoristani löytyi keskeltä koverat. Pakoventtiilin varresta löytyi teksti ALFA ROMEO ja karstan alta löytyi muutakin. Viimeistely oli kuin käsisahalla katkaistu. Ohessa jo hiukan santapaperilla pylväsporassa hiottuna. Tosin ajattelin tilata uudet. Mielestäni tuossa pakoventtiilissä on alkava murtuma.

Venttiilit rinnan


20 Maalis 2018, 18:08
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 1225 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25  Seuraava

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com