Liikenteestä

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
mutt
Viestit: 5413
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mutt »

^Ei tässä ole kyse sen kummemmasta, kuin että mennään lain mukaan. Kiistatonta varmasti on, että kuolema on tapahtunut poliisin voimankäytön seurauksena, ja nyt tulee arvioida, onko asiassa tapahtunut rikos vai ei. Syyttäjä arvioi tilanteen, ja todennäköisesti toteaa, ettei syytekynnys ylity. Seuraavaksi todennäköisin vaihtoehto on, että oikeudessa todetaan, ettei rikosta ole poliisin toimesta tapahtunut.

Uutinen tietysti otsikoidaan klikkih****ustyyliin.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
mattijus
Viestit: 5251
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Jiitee kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/kotimaa/2017090 ... 7_u0.shtml
:crazyeyes: Siis sankari onkin syyllinen ? Tuollainen tilanne on silmänräpäyksellinen , ei siinä neuvotella jos
toinen puukottaa toista koko ajan ....
Jos poliisi tuosta saa syytteitä niin mihin tämä maa on menossa :| ??
Hyvähän tuo on, ettei mennä maailmaan, jossa Suvi Auvinen joutuu elämään.
https://twitter.com/suviauvi/status/782596853045002241
VMP

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tazio »

mutt kirjoitti:^Ei tässä ole kyse sen kummemmasta, kuin että mennään lain mukaan. Kiistatonta varmasti on, että kuolema on tapahtunut poliisin voimankäytön seurauksena, ja nyt tulee arvioida, onko asiassa tapahtunut rikos vai ei. Syyttäjä arvioi tilanteen, ja todennäköisesti toteaa, ettei syytekynnys ylity. Seuraavaksi todennäköisin vaihtoehto on, että oikeudessa todetaan, ettei rikosta ole poliisin toimesta tapahtunut.

Uutinen tietysti otsikoidaan klikkih****ustyyliin.
Näin se lienee. Pysyn aiemmassa kannassani, tuo vanhempi konstaapeli on ansainnut bonuksen, ylennyksen ja kunniamerkin. Tuossa ammuttiin kai 3 laukausta? Yks lienee varoituslaukaus ja sitten onkin ollut ballistisen terapian aika.

Konstan lisäksi kiitos päällystölle siitä, että jätkät on koulutettu ja vehkeet riittävällä tasolla

Suvi Auvisen 'aivo'pierusta sen verran, että maksan mielelläni veroja yhteiskunnassa jossa poliisi todellakin tarvittaessa käyttää voimaa. Kukaan ei kai käskenyt puukottaa tuota naista, kukaan ei kai kieltänyt tottelemasta käskytystä, kukaan ei kai kieltänyt tottelemasta varoituslaukausta. Noissa tilanteissa voimaa saa ja pitää käyttää, piste.

-Tazio

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Kyllä kiels. Suvi.

En nyt yleisesti huutele paljoa, mutta vaikuttaa ettei kyseisellä tyypillä ole jokainen muumi laaksossa ja vielä harvempi talossa, mut toisaalta mulla on vaan kyseisen tyypin twitterikommentointi pohjana. Ehkä mulla ei kokonaiskuvaa ole.

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Taas tässä Vihdintien menoa seuraanneena pitää todeta vaiheeksi taas, että en pysty ymmärtämään ihmisten älynmäärää toisinaan. Ajatteassa Vihtiinpäin Kehä 3:sen jälkeen on 80 rajotuksia...Asiskossa 60..ja taas 80 mäen päälle, jonka jälkeen tulee se Odilammen mega tiettyömaa jossa on 40kmh rajotus.

Mikään ei ole kivempaa bussin kanssa kuin todeta, että 80 alueella mennään 60-70kmh....tietyömailla ne katoaa horisonttiin kun on 40kmh....... Eli sielä kyllä voi ajaa. 60kmh tai jotain. Mutta ei 80 alueella voi ajaa 80 kun se ois turvallistakin.....

Parhaat tulee ison peräkärryn kanssa Petikon kohdalla tieten tahtoen eteen ja sitten ajetaan 60kmh siinä 80 alueella. Minä en voi ymmärtää tätä juttua. Eteen pitää päästä, mutta kuivalla suoralla tiellä keskellä päivää ei pystytä ajamaan rajotuksien mukaan. Mutta annas olla kun päästään tietotyöalueelle.......sitten kyllä ajetaan....................
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tällä kertaa Ooppeli meinas ajaa vasempaan etunurkkaan, liikenneympyrässä. Niin vaan puski ooppeli sisäkaistalta suoraan oikealle kaistalle (jossa mun keula oli jo). Ei tainnu äijjä ees tajuta vaikka torvea soitatin. Ehkä sentäs kuitenkin. Jarrua piti painaa ja takanaolija ei tykänny...

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Kuva
Pysäköinnin mallia Pirkkolan urheilupuistossa.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

^Sitä vaan miettii, kuinka tyhmiä ihmiset voi olla. Kyllä voi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja _rico »

Ööööööö.. Ja tuolla oikealla on tilaa vaikka kuinka paljon.. (veikkaisin että uimahallin ovi on kuvaajasta takaviistoon vasemmalle?)

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Perkeleemmoisia rattimiehiä kyllä nuo, jotka tuonne keskelle ovat menneet parkkeeraamaan. Kyllä mua vituttais pujotella auto noin tiukkaan väliin, ehkä myös sieltä pois.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Kertsu
Viestit: 891
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Bemarin piti päästä ohi. Omituista oli, että ajoin satasen alueella rajoituksen mukaan ja bemarilla oli peräkärry vedettävänään.

Sitten vanha mummeli ajoi Nauriksellaan satasen alueella kahdeksaakymppiä. Ja pitihän sitä sitten peltipoliisin kohdalla jarrutellakin, ettei varmasti välähdä. Tietysti kun olin ohittamassa se kaasupoljin löytyi.

Alan kohta jalkamieheksi :bad-words:

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Kertsu kirjoitti:Bemarin piti päästä ohi. Omituista oli, että ajoin satasen alueella rajoituksen mukaan ja bemarilla oli peräkärry vedettävänään.

Sitten vanha mummeli ajoi Nauriksellaan satasen alueella kahdeksaakymppiä. Ja pitihän sitä sitten peltipoliisin kohdalla jarrutellakin, ettei varmasti välähdä. Tietysti kun olin ohittamassa se kaasupoljin löytyi.

Alan kohta jalkamieheksi :bad-words:
Joo jouduin itsekkin tänään X4 kuskin uhriksi Espoossa. Ensiksi kiilasi aika...no ei se oma auto tainut olla kun on varaa sellasiin temppuihin.
Sen jälkeen seuraavassa risteyksessä satuin sitten tekemään sen virheen, että heilutin hänelle lapasta kun katsoi peilistä. No mitäpä tekee hyvä paremman luokan Bemaristi kuljettaja?
Kiire loppu siihen, kuppaamista viivyttelyä ja suoraan lähestyvän jonon eteeen ja hanaa ja minähän jäin tietenkin sinne sitten odottelemaan.

Sitä aina miettii tiiettekö näissä tilanteissa, että
A. miksi en ikinä opi olematta reagoimatta näihin Teiden parhaisiin tempuilijoihin?
B. Joskus kuulee sanottavan, että "hemmetti kun kaikki aina haukkuu kun ajan Bemarilla". Tähän sopii myös Audi aika hienosti....
No..mistäköhän se voisi johtua? En tiedä tosiaan.

Kyllä kansa pistää merkille nää tälläset heinot vaatekaapit, X4 5 6 7 mitä lie niitä on olemassa. HIeno kallis auto, joka sikailee liikenteessä ja kouluttaa muita, niin kyllähän se maine siitä varmaan ihan syyttä on tullut sitten.........................
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Sitä normaalia. Mursukuski jurnuttaa 54-tien keskikaideosuudella, jossa on vain 1 kaista suuntaansa = ei mitään saumaa ohitukseen, 85 km/h satasen aluella. Kun keskikaide loppuu, nopeus asettuu tasantarkkaan 100 km/h lukemaan. Tämä takaa, ettei taakse kerätty jono pääse karkuun.

Länsiväylä tänään. Seillähän on pätkä 80-rajoitusta, mistä järkiautoilijoiden ei tarvi piitata. Jengiä viuhuu ohi, viimeisenä yksi skoda juuri kun rajoitus palautuu sataseen -> kiihdytin ja siinähän kävi sitten niin, että skeidan ohitus jäi vähän niinkuin suutariksi. Eihän tuo puupää tajunnut kiihdytyksen johtuvan rajoituksen muutoksesta, vaan otti moisen haasteena ja kosti kiilaamalla kylkeen. Jouduin siis tosissaan vetämään liinoja kiinni.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Kertsu
Viestit: 891
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Minä taas ajoin tosi asiallisen, ehkä liiankin asiallisen Skoda-kuskin perässä moottoritiellä. Sillä ei nopeus mennyt ylinopeudeksi edes kun ohitti rekkoja :-D

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^erittäin asiallista. Sehän on selvä, että kallista erikoisvarustetta nimeltä vakionopeussäädin pitää esitellä muille tielläliikkujille. Tämä toteutetaan ajamalla jatkuvasti vasenta kaistaa, joko 117 (ettei tule sakkoja) tai tasan 120 km/h. Ylipäätään v-alkuisilla merkeillä (Volvo/VAG) PITÄÄ ajaa vasenta kaistaa, nopeudesta riippumatta.

Perempi tämäkin kuin se toinen tyyli - ajetaan oikeaa kaistaa 120 km/h ja rekan ohituksen ajaksi kytketään vakkari pois -> nopeus lerpahtaa ensin 80...90 -lukemiin, mistä hitaasti ja varovaisesti kiihdytellään jonnekin 110 asti. Ohituksen jälkeen taas vakkari päälle -> taulussa se 120.

BTW, kokeilepa joskus ajaa tuollaisen skodillakin edellä 1 km/h hitaammin kuin mihin nopeuteen skodillakin vakionopeussäätimen asetus on tehtaalla poltettu. Säädettävähän se ei ole :silly:
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

insinörtti kirjoitti:Länsiväylä tänään. Seillähän on pätkä 80-rajoitusta, mistä järkiautoilijoiden ei tarvi piitata. Jengiä viuhuu ohi, viimeisenä yksi skoda juuri kun rajoitus palautuu sataseen -> kiihdytin ja siinähän kävi sitten niin, että skeidan ohitus jäi vähän niinkuin suutariksi. Eihän tuo puupää tajunnut kiihdytyksen johtuvan rajoituksen muutoksesta, vaan otti moisen haasteena ja kosti kiilaamalla kylkeen. Jouduin siis tosissaan vetämään liinoja kiinni.
Tuusulantiellä päivittäinen manooveri. Vähän kehä I:n liittymän jälkeen nopeus nousee sataseen. Aika monilla nopeus nousee jo siinä kehän kohdilla, tai vähän sen jälkeen. Sitten kun itse nostaa nopeuden siinä merkin kohdalla, niin nuo tuleekin usein perä edellä vastaan. Toinen vaihtoehto on, että 500 m ennen merkkiä takana tuleva vaihtaa vasemmalle kaistalle ja ajaa vierelle, sitten merkin kohdalla kun nostan nopeutta se äskeinen ohittaja jääkin jälkeen.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tulee tässä mieleen tässä ketjussa mainittu Onnibussin tablettikuski....

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/2017090 ... 2_u0.shtml

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja _rico »

^Olin juuri postaamassa samaa

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Ei kait sitä kuolleelle saisi irvailla, mutta nyt meni Darwin Awards oikeaan osoitteeseen. Ihmisen huomiokyky on ihan polonen jos pitää kahta asia seurata samanaikaisesti.

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Jooh jotain tällästä arveltiin kans, että ei kai nyt vaan...

Koskakohan ihmiset oppii tästä?
Ei varmaan koskaan, koska eihän se itselle koskaan tapahdu.

Pari viikkoa sitten Neiti tai Rouva Vihdintiellä tuli pongattua, läppärisylissä ajeli, teki töitä samalla kun ajeli....
Joku päivä voi olla kohtalo sama sitten.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Kertsu
Viestit: 891
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Tuning-Subaru, kuskilla ikää 18-20 vuotta ja lippis väärinpäin päässä; silloin ei tarvitse välittää tasa-arvoisista risteyksistä, vaan voi ajaa kaikista läpi välittämättä oikealta tulevista.

Yhden risteyksen ymmärtäisi mutta kun useissa samalla asenteella o.o Ja kyllä, se meinasi kolaroida minunkin kanssa.

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Kertsu kirjoitti:Tuning-Subaru, kuskilla ikää 18-20 vuotta ja lippis väärinpäin päässä; silloin ei tarvitse välittää tasa-arvoisista risteyksistä, vaan voi ajaa kaikista läpi välittämättä oikealta tulevista.

Yhden risteyksen ymmärtäisi mutta kun useissa samalla asenteella o.o Ja kyllä, se meinasi kolaroida minunkin kanssa.
Tavallista parempi Fööni kuski. :lol:
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Eläkeläisrouva päätti tulla suojatienjatkeelle pyöräillen vasemmalta, vaikka oli väistämisvelvollinen. Jouduin jarruttamaan huolella ja taisin samalla töötätä. Mahtoiko ymmärtää mitä teki väärin? Olisiko perään kauniisti huutamalla ollut enemmän vaikutusta? Veikkaan ettei ehkä silläkään.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re:

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Raimo Miettinen kirjoitti:Eläkeläisrouva päätti tulla suojatienjatkeelle pyöräillen vasemmalta, vaikka oli väistämisvelvollinen. Jouduin jarruttamaan huolella ja taisin samalla töötätä. Mahtoiko ymmärtää mitä teki väärin? Olisiko perään kauniisti huutamalla ollut enemmän vaikutusta? Veikkaan ettei ehkä silläkään.
Mulle kävi noin tiistaina. Tosin ennakoin työmatkafillaristin perseilevän ja löysäsin kaasua. Muija ymmärsi kiittää.

Kertsu
Viestit: 891
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/2017091 ... 0_u0.shtml

Oikein ollut mamma mukana vakuuttelemassa, että eihän nyt meidän Jani-Petteri tälläisiin tahallaan syyllisty... :roll:

Avatar
Isola
Viestit: 1957
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Isola »

^^ Öö... Vieläkö tällainen jaksaa edes kiinnittää huomiota?
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Kertsu kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/kotimaa/2017091 ... 0_u0.shtml

Oikein ollut mamma mukana vakuuttelemassa, että eihän nyt meidän Jani-Petteri tälläisiin tahallaan syyllisty... :roll:
Eiköhän se nyt oppinut, että kiinni jäät niin ongelmia tulee.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Gasket
Viestit: 1426
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Gasket »

^ Tällä kertaa meni läpi, mutta ensi kerralla ei sitten varmaan enää..

Ihme kyllä noissa jos vaikka tätä yhtä sakkotemppuilijaa miettii: http://m.iltalehti.fi/autot/2013112717673189_au.shtml

Sama kaveri myöhemmin: http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005032809.html

Tuostakin kertoi perästäpäin, ettei mitään rajoitinta oltu tarkastettu, piirturia ei ollut eikä epätasaista kuormaakaan. Kukaan ei noista mitään todistusta kysynyt. Kuitenkin nuo kalibrointitodistukset ja rahtikirja olisi olleet helpot vaatia.

Tosin tuomari taisi olla jyvällä ja valittaja meni vipuun polisiin puuttumiskynnyksestä.



Tänä aamuna töihin ajellessa Honda-mies kunnostautui. Oli vissiin kiire kun 100 alueella kääntyi eteen ja hävisi siitä aika nopeasti vaikka itsellä oli se about 110. Toivottavasti hiljenteli edes ennen taajamaa :roll: Tuossa on kyllä välillä ollut tutkaa kun 100 tippuu ensin 80 ja sitten 60. Tie ei hirveästi tuossa välillä muutu, niin välillä tuossa 60-lätkän kohdilla on partio ollut.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Kertsu
Viestit: 891
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Pysähdyin suojatien kohdalla koska jalankulkijoita. Vastaantulevista autoista vasta neljäs ymmärsi pysähtyä o.O

Ipi
Viestit: 356
Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
Car(s): 2x75 ts,156 ts, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta, 500 ja 595
Paikkakunta: Nurmes

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ipi »

^ Kuopion liikenne on kyllä aina yhtä huomaavaista, kun siellä jalkautuu. Useimmat suojatielle menijät ihmettelevät ja arastelevat, kun pysähdyt väistämään heitä.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005370018.html

Ei mennyt ihan putkeen tuon koukkaajan osalta, mutta sitä minä vaan ihmettelin, jotta miksi nämä videolla näkyvät autot ajaa vasenta kaistaa, kun oikea kaista oli tyhjä.

Tuollainen ärsyttää itseä, kun motarille olen kiihdyttämässä, kun ensin katsot, että on auto tulossa ja sen mukaan tähtään liittymistä ja vauhtia, mutta sitten se auto katoaakin, kun päättää vaihtaa kaistaa ja sen jälkeen pitääkin etsiä, ohittaako se jotain autoa, jota en olisi nähnytkään.

Samaan sarjaan nähnyt työmatkalla viime viikon aikana jarruvalojen syttymisen, että kiihdytyskaistalta tulijalle on annettu tilaa. Siis ei moottoritiellä ja se jarrupa sitten vaikuttaa koko takana tulevaankin jonoon väleistä huolimatta.

Tälle linjalle kun lähdettiin, niin mikä logiikka ihmisillä on hidastaa vierellä, kun itse olen tulossa kolmion takaa ja sovittamassa vauhtia päästäkseni liittymään tämän pääväylää ajavan taakse. Keskimäärin erittäin vit*umaista, kun vaikeutetaan yksinkertaisia asioita. Olevinaan tehdään ystävällisesti, mutta kun ei.

PÄÄVÄYLÄ EI VÄISTÄ EIKÄ HIDASTA!!! :bad-words:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

No, jarruttava auto on vasemmalla koska on juuri ohittanut videoijan ja edessäkin on autoja oikealla. Videon kuvannut pässi puolestaan kaikkien taiteen sääntöjen vastaisesti väistää vasemmalle kaistalle autoa, jota ei koskaan saa kiinni.

Se on totta että tuo (kuten moni muukin) on motarilla arkipäivää, eikä ole ihme, että piittamattomuus lisääntyy, kun liikenneturvallisuus on pääosin selfie-keppien ja hyppyreiden varassa. Kumpiakaan ei motarilla näy, eikä niistä siellä niin hyötyä olisikaan. Sekin on totta, että kaikkien tiellä liikkuvien pitäisi katsoa peiliin. Jopa vähän väliä, että tietää mitä siellä auton takana tapahtuu.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Alfissimo kirjoitti:http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005370018.html

Ei mennyt ihan putkeen tuon koukkaajan osalta, mutta sitä minä vaan ihmettelin, jotta miksi nämä videolla näkyvät autot ajaa vasenta kaistaa, kun oikea kaista oli tyhjä.

Tuollainen ärsyttää itseä, kun motarille olen kiihdyttämässä, kun ensin katsot, että on auto tulossa ja sen mukaan tähtään liittymistä ja vauhtia, mutta sitten se auto katoaakin, kun päättää vaihtaa kaistaa ja sen jälkeen pitääkin etsiä, ohittaako se jotain autoa, jota en olisi nähnytkään.

Samaan sarjaan nähnyt työmatkalla viime viikon aikana jarruvalojen syttymisen, että kiihdytyskaistalta tulijalle on annettu tilaa. Siis ei moottoritiellä ja se jarrupa sitten vaikuttaa koko takana tulevaankin jonoon väleistä huolimatta.

Tälle linjalle kun lähdettiin, niin mikä logiikka ihmisillä on hidastaa vierellä, kun itse olen tulossa kolmion takaa ja sovittamassa vauhtia päästäkseni liittymään tämän pääväylää ajavan taakse. Keskimäärin erittäin vit*umaista, kun vaikeutetaan yksinkertaisia asioita. Olevinaan tehdään ystävällisesti, mutta kun ei.

PÄÄVÄYLÄ EI VÄISTÄ EIKÄ HIDASTA!!! :bad-words:
Joo mutta on toi aika riskiä ajaa noin yhen kaistan poikki. OIkeastaan vielä toi, että se lähti takaa edessä ajavaa autoa ohittamaan, joka on liittymässä oikealle kaistalle.
Eli siis edessä olevaa väistääkseen suoraan vasemmalle kaistalle nappi tiskissä. Kyllä tosta sakot saa. Kuitenkin aika tollasta "haista v" osastoa käytös osaston puolesta. Liikenteen vaarantamista aika paljonkin kuten tossa videossa nähtiin. Kolmiokin vielä sielä liittymässä.
Näin ne vasemman kaistan kolarit varmaan syntyy joka aamu, kun ladataan liittymästä tohon tahtiin ja sielä sitten olikin yksi auto katveessa........................

Ei noin kiire ole. Ettei vois turvallisesti liittyä kiihdytskaistalta jonon mukana ja sitten kun on tilaa ja turvallista, lähteä ohittamaan hetken päästä.

Mullehan tapahtu ihan samoin tossa taannoin Kolmostiellä Klaukkalassa. Bemari oli perseessä kiinni koko kiihdytyskaistan, minä vaihdoin liittymästä oikealle kaistalle ottaen ensiksi sen kaistan kunnolla. Jätin vilkun päälle tarkotuksella lähtiesäsni ohittamaan oikean kaistan autoa. Katsoin mitä Bemali teki takana. Latasi miljoonaa suoraan vasemmalle, mutta minä sain Toiotani hienosti ängettyä viivan päälle ja jätin sen siihen, eipä uskaltanut ajaa ohi. Jarrutti aika rajusti vielä takana. Ohitin sen pari autoa ja sitten tuo Bemalisti katosi horisonttiin, mulla 110kmh mittarissa, Bemalistilla varmasti 120 tai enemmän 100 alueella.

Eli kysymys kuuluu, että
A. onko toi nyt ihan tarpeellista kaahaamista, kello kaulalassako sitä ajetaan jonnekin hinnalla millä hyvänsä?
B. MIkä riski on siinä, että edessä oleva ei tajua seurata takana olevan tempauksia ja kääntää kyllkeen kun toinen tulee 30kmh kovempaa ohi takaa kaistaa vaihtaen suoraan vasemmalle kaistalle?
C. Onko se jonkun mielestä sitten hyvää liikennekäytöstä?
D. Muut huomioon ottavaa?
E. Bemali audi Mersu ym.ökymaasturikuskit saa näistä aina vähän lisäpisteitä, ja taas voi netissä valittaa kun niitä sorretaan liikenteessä kateellitsen toimesta. Kun ensiksi itse ajetaan niin että näkyy varmasti merkki ja malli......
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Kahden kaistan vaihtaminen tiemmä on kielletty, ehkä juuri tuon takia.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Alfissimo kirjoitti:http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005370018.html

Ei mennyt ihan putkeen tuon koukkaajan osalta, mutta sitä minä vaan ihmettelin, jotta miksi nämä videolla näkyvät autot ajaa vasenta kaistaa, kun oikea kaista oli tyhjä.
Tuommoinen mulq tuli mulla kerran rampista suoraan auton etukulmaan. Ihmetteli sitten jälkeenpäin, että tulinko jotenkin kovaa, kun hän ei yhtään nähnyt, että olin siinä. Ei pässillä välähtänyt, että kun ottaa tuommoisen syöksyn kahden kaistan yli, niin ei siinä paljon ehdi muuta liikennettä tarkkailemaan.
Alfissimo kirjoitti:Tuollainen ärsyttää itseä, kun motarille olen kiihdyttämässä, kun ensin katsot, että on auto tulossa ja sen mukaan tähtään liittymistä ja vauhtia, mutta sitten se auto katoaakin, kun päättää vaihtaa kaistaa ja sen jälkeen pitääkin etsiä, ohittaako se jotain autoa, jota en olisi nähnytkään.

Samaan sarjaan nähnyt työmatkalla viime viikon aikana jarruvalojen syttymisen, että kiihdytyskaistalta tulijalle on annettu tilaa. Siis ei moottoritiellä ja se jarrupa sitten vaikuttaa koko takana tulevaankin jonoon väleistä huolimatta.

Tälle linjalle kun lähdettiin, niin mikä logiikka ihmisillä on hidastaa vierellä, kun itse olen tulossa kolmion takaa ja sovittamassa vauhtia päästäkseni liittymään tämän pääväylää ajavan taakse. Keskimäärin erittäin vit*umaista, kun vaikeutetaan yksinkertaisia asioita. Olevinaan tehdään ystävällisesti, mutta kun ei.

PÄÄVÄYLÄ EI VÄISTÄ EIKÄ HIDASTA!!! :bad-words:
Juuri näin. Siellä moottoritiellä ei hidasteta tien antamiseksi, ei kiihdytetä liittyjän blokkaamiseksi, eikä vaihdeta kaistaa tilan antamiseksi. Siellä pidetään tasainen nopeus ja tasaiset välit.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Ajonopeuksista. Mitä ihmettä on tekeillä?! Jo useamman vuoden ajan nopeudet ovat noin niinkuin perberituntumalta pudonneet. Tänään oli jonkinlainen kulminaatiopiste.
Ajan päivittäin Tuusulanväylää "ruuhkaa vasten" välillä Käpylä - Kehä III (josta Koivuhakaan).
On täysin ymmärrettävää että Kehä I kohdalla hieman kollektiivisesti (ne muutamat autot jotka pohjoiseen menevät) hidastetaan, koska kehän alla on 3/5 arkipäivästä marjoja noukkimassa poliisin paku. Tässä mennään yleensä about 70 km/h. Sitten saadaan se vauhti hinattua mittarin mukaan johonkin about 85 km/h (joka kyllä kelpaa mulle). - Mutta: kun 100 kyltti tulee tiellä vastaan, käytännössä vauhti putoaa! Ja molemmat kaistat etenee samaa tahtia!! Mitä hittoa?? Tänään tultiin mittarin mukaan 70 km/h Tammistosta Kehä III:lle, ruuhkaa ei ollut. Ei pohjoiseen ole ruuhkaa ja eteläänkin jonoutuu vain hieman (Helsingissä ei ole ruuhkia - jonoja on)...
Muutenkin nopeudet ovat pudonneet pääväylillä, mutta sitten on ISO poikkeus: tilannenopeudet kaupungissa.
Tilanteisiin mennään ihan reikä päässä ja auton liikkumisesta näkee että mitä epävarmemmin homma on hanskassa sen kovempaa mennään nurkissa! Ja alueet joilla pitäisi ihan oikeasti olla valmis nopeaan reagointiin ja lyhyeen pysähtymismatkaan, siellä kaivetaan nenää ja paahdetaan kuutta-seitsemääkymppiä. Onkohan se jokin suurten ikäluokkien vakionopeus? Vai mistä hitosta on kyse, kun en itse saa tästä asiasta muuten kiinni kuin vain ärsyyntymällä ihan pikkuisen. :evil:

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

lerppu kirjoitti:Ajonopeuksista. Mitä ihmettä on tekeillä?! Jo useamman vuoden ajan nopeudet ovat noin niinkuin perberituntumalta pudonneet. Tänään oli jonkinlainen kulminaatiopiste.
Ajan päivittäin Tuusulanväylää "ruuhkaa vasten" välillä Käpylä - Kehä III (josta Koivuhakaan).
On täysin ymmärrettävää että Kehä I kohdalla hieman kollektiivisesti (ne muutamat autot jotka pohjoiseen menevät) hidastetaan, koska kehän alla on 3/5 arkipäivästä marjoja noukkimassa poliisin paku. Tässä mennään yleensä about 70 km/h. Sitten saadaan se vauhti hinattua mittarin mukaan johonkin about 85 km/h (joka kyllä kelpaa mulle). - Mutta: kun 100 kyltti tulee tiellä vastaan, käytännössä vauhti putoaa! Ja molemmat kaistat etenee samaa tahtia!! Mitä hittoa?? Tänään tultiin mittarin mukaan 70 km/h Tammistosta Kehä III:lle, ruuhkaa ei ollut. Ei pohjoiseen ole ruuhkaa ja eteläänkin jonoutuu vain hieman (Helsingissä ei ole ruuhkia - jonoja on)...
Muutenkin nopeudet ovat pudonneet pääväylillä, mutta sitten on ISO poikkeus: tilannenopeudet kaupungissa.
Tilanteisiin mennään ihan reikä päässä ja auton liikkumisesta näkee että mitä epävarmemmin homma on hanskassa sen kovempaa mennään nurkissa! Ja alueet joilla pitäisi ihan oikeasti olla valmis nopeaan reagointiin ja lyhyeen pysähtymismatkaan, siellä kaivetaan nenää ja paahdetaan kuutta-seitsemääkymppiä. Onkohan se jokin suurten ikäluokkien vakionopeus? Vai mistä hitosta on kyse, kun en itse saa tästä asiasta muuten kiinni kuin vain ärsyyntymällä ihan pikkuisen. :evil:
Joo Tervetuloa Vihdintielle. 80 alueella 65kmh... 60 alueella 70kmh....40kmh työmaaalueella 50-60kmh.
Tätä seuraan joka viikko, päivittäin. Suoralla tiellä, kuivalla suoralla tiellä keskellä päivää ei voida ajaa 80kmh. Mutta annas olla kun odilammen tietyömaa tulee. Jäät ku tikkupaskaan. Mutta saat sen kiinni uudelleen Kalajärvellä ajamalla 65kmh 60 alueella, tai viimistään Luukin kohdalla 80 alueella kun tämä sama auto ajaa 65kmh.
Ja sitten huvittavinta on se, että vilkuillaan peiliä, että taas sielä joku roikkuu... Mistäköhän se mahtais johtua että joku roikkuu hanurissa?

Oon niin samaa mieltä tästä tilanteisiin mennään reikä päässä. Kolmion takaa tullaan katsomatta oikealle ollenkaan. Vaikka siinä on kolmio ja lisäkyltti pyöristäkin. Vauhtia 30-40kmh. Saati sitten nää paikalliset omakotitaloasujat Järvenperässä. Alan olla aika täynnä näiden ajamista, mikään ei oikeastaan enää yllätä sielä mitä sielä näkee.
Ne itse asuu sielä, 30 alue koko kylän läpi siinä Koulun ja päiväkodin kohdalla. Mutta nää ajaa sielä 40-50kmh. Parhaat ohittaa sut sillä 100m suoralla kun ajat 32kmh 30kmh alueella. Ohi vaan ja hanaa. Mitäs sitä turhaan hiljaa omalla kotitiellä ajamaan. Näiltä vois ottaa kortin pois kaikilta. Suoraan. Yli 10kmh liikaa niin kortti kuivumaan. Etenkin koulun alku-ja loppuaikoina.
Yks kaunispäivähän sielä oli poliisin pakettiauto parkissa, kollega kertoi että edellä ajanut Volkkari luuli sitä remonttipakuksi........................

Ja sitten on tää ihmistyyppi, joka on löytänyt Skeida RSVRSSN:n Audin sijaan. Ajetaan miten halutaan 40 alueella, kiilataan pysäkiltä kaistalle lähtenyt bussi. Annat siitä kommentin, kun joudut väistämään Herran kiilaamista eteen. Tottakai pitäähän se oma tyhmyys nostaa vielä uudelleen tapetille ja painaa jarrua ihan kunnolla (minulle ei vttuilla)....... Joopajoo. Tarina jatkuisi vielä mutta on turhaa kirjottaa kun ei se tyhmyys siitä miksikään parane.
Huomasimpa vaan että sillä Skeida kuskilla oli turvaistuin takapenkillä. Kannattaako se nyt ison bussin edessä alkaa jarruttelemaan ja osottamaan mieltä..........?

Miten tyhmä pitää oikeasti olla? Kiilaat, ajat kun kpää, teet mitä lystää, mitään väliä ei millään ja alat vielä kostamaan kun joku on eri mieltä........ Kunnon Saapas. :lol:
Kyllä se RSVSRS kuski tietää ihan itse, että on täys mulkku. Mutta ei anna pokka myöntää itelle sitä...........

No joo tää on tätä. Kuhan toi Manskun tilanne nyt joskus loppuis.....
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
mattijus
Viestit: 5251
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

S_A kirjoitti: Kannattaako se nyt ison bussin edessä alkaa jarruttelemaan ja osottamaan mieltä..........?
Venäjällä tämäkin on ratkaistu:
https://www.youtube.com/watch?v=3hqvYOjqGks

"oletko osa ongelmaa, vai osa ratkaisua" :lol:
VMP

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

mattijus kirjoitti:
S_A kirjoitti: Kannattaako se nyt ison bussin edessä alkaa jarruttelemaan ja osottamaan mieltä..........?
Venäjällä tämäkin on ratkaistu:
https://www.youtube.com/watch?v=3hqvYOjqGks

"oletko osa ongelmaa, vai osa ratkaisua" :lol:
Jooh Venäjä on. Mutta on toi Suomi touhukin että pitää rekan ja bussin edessä alkaa jarruttelemaan kun ensiksi ite rikkoo kaikki mahdolliset liikennesäännöt ja käytöstavat. Mitä lie päässä liikkuu.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

lerppu kirjoitti:Ajonopeuksista. Mitä ihmettä on tekeillä?! Jo useamman vuoden ajan nopeudet ovat noin niinkuin perberituntumalta pudonneet. Tänään oli jonkinlainen kulminaatiopiste.
Ajan päivittäin Tuusulanväylää "ruuhkaa vasten" välillä Käpylä - Kehä III (josta Koivuhakaan).
On täysin ymmärrettävää että Kehä I kohdalla hieman kollektiivisesti (ne muutamat autot jotka pohjoiseen menevät) hidastetaan, koska kehän alla on 3/5 arkipäivästä marjoja noukkimassa poliisin paku. Tässä mennään yleensä about 70 km/h. Sitten saadaan se vauhti hinattua mittarin mukaan johonkin about 85 km/h (joka kyllä kelpaa mulle). - Mutta: kun 100 kyltti tulee tiellä vastaan, käytännössä vauhti putoaa! Ja molemmat kaistat etenee samaa tahtia!! Mitä hittoa?? Tänään tultiin mittarin mukaan 70 km/h Tammistosta Kehä III:lle, ruuhkaa ei ollut. Ei pohjoiseen ole ruuhkaa ja eteläänkin jonoutuu vain hieman (Helsingissä ei ole ruuhkia - jonoja on)...
Tuosta kun ajan työmatkaa, ja yleensä ruuhka-aikojen ulkopuolella, niin aina tuossa ajetaan miten sattuu. Tyypillisesti ennen satasen merkkiä ylinopeutta, ja sen jälkeen sieltä tullaan perä edellä vastaan.

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Tuomas K kirjoitti:Tuosta kun ajan työmatkaa, ja yleensä ruuhka-aikojen ulkopuolella, niin aina tuossa ajetaan miten sattuu. Tyypillisesti ennen satasen merkkiä ylinopeutta, ja sen jälkeen sieltä tullaan perä edellä vastaan.
Tottakai järkiautoilija ottaa pari kilometriä ennakkoa nopeusrajoituksen muuttumiseen. Eli 100-130 mittariin jo 80/100 alueella, jotta saa paalupaikan 110 köröttelyyn 120 -rajoituksilla. Moottoritien loppupäässä & tietyömaiden kohdalla sama käänteisenä eli jatketaan vielä kilometri, kaksi, viisi, 110 lasissa ja pujotellaan hitaampien ohi, kun rajoitus tippuu 120->100->80. Eikä todellakaan ole tyypisuoriutujana mikään bemari, vaan varikset, cliot, kasvaimet, kolopallot...

Ennakointi on kaiken a ja o. Liittymiskaistalla ei sovi kiihdyttää yli 70, mutta sehän ei estä poukkaamasta suoraan vasemmalle kaistalle. Ennakointi tarkoittaa sitä, ettei tälläviisiin jumiuduta rekan taakse, vaan sen rinnalle. Erkanemiskaistaa lähestyttäessä tiputetaan nopeutta ennakoivasti 20-30 km/h jo pari km ennen erkanemiskaistan alkua. Tässäpä ne syyt liikenteen takkuamiseen mm. Tuusulan motarin alkupäässä.

Nopeusmittari on tarpeeton. Nopeus säätyy pääasiassa joukkovoimalla (siis otetaan kisaa mm. ohituskaistoilla) sekä tien leveyden perusteella:
  • - tiukasti kaartava moottoritien ramppi = sopiva tilannenopeus 30-40
    - kilometrin suora taajamassa, rajotus 40 -> sopiva marssinopeus 60-70
    - mutkatie maaseudulla -> passeli nopeus 70-80, ihan riippumatta siitä, onko rajoitus 50 vai 100
    - keskikaidetie, jossa vain 1 kaista suuntaansa -> ei pelottavan kapeassa rännissä uskalla ajaa kuin max. 85 km/h (rajoitus 100)
    - keskikaidetie, 2 kaistaa suuntaansa -> passeli marssinopeus 100-110 (vaikka rajoitus olisi 80)
    - moottoritiellä uskaltaa ajella yksinään 110-120, mutta rekan rinnalla (ohituksen aikana) vain 85-100 km/h, onneksi nopeus nousee heti, kun pelottava ilmestys ei enää peitä tuulilasin näkymiä
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Vode »

^Heh, niin totta.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Mites taajamaan ulkopuolella (tänään kasitiellä), kun oli työmaan kohdalla 50km/h ja tämän jälkeen 500m päässä iso risteys ja sen jälkeen peitetty 100km/h-tolppa ja kilsan päässä "työmaan päättymistä" merkkaava väliaikainen 100-tolppa. Muuttuuko nopeusrajoitus tuon risteyksen jälkeen 80km/h?

Avatar
Isola
Viestit: 1957
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Isola »

^Tieliikenneasetus on selväsanainen nopeusrajoitusmerkin suhteen: "Merkki on voimassa kyseisellä tiellä seuraavaan merkkiin 361, 363, 572, 573 tai 575 saakka. Merkin voimassaolo päättyy myös merkkiin 571, jollei välittömästi merkin 571 jälkeen ole liikennemerkillä osoitettu uutta nopeusrajoitusta."

Ei sillä, että tuota jokainen nopeusrajoitusmerkkejä pystyttävä tietäisi tai ymmärtäisi.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Isola
Viestit: 1957
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Isola »

Tuomas K kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:PÄÄVÄYLÄ EI VÄISTÄ EIKÄ HIDASTA!!! :bad-words:
Juuri näin. Siellä moottoritiellä ei hidasteta tien antamiseksi, ei kiihdytetä liittyjän blokkaamiseksi, eikä vaihdeta kaistaa tilan antamiseksi. Siellä pidetään tasainen nopeus ja tasaiset välit.
Paitsi Tampereeella. Valitettavasti.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

insinörtti kirjoitti:Erkanemiskaistaa lähestyttäessä tiputetaan nopeutta ennakoivasti 20-30 km/h jo pari km ennen erkanemiskaistan alkua.
Voi jösses muuten kuinka tämä jaksaa ärsyttää. Pari kilometriä ennen liittymää rakennetaan semmoinen alle rajoituksen etenevä jono, jossa kihnutetaan puskuri puskurissa. Jos meinaat poistua liittymästä, niin sitten täytyy itsekin pudottaa se nopeus, tai toivoa, että mahtuu johonkin rakoon lähempänä sitä liittymää.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^BINGO! Viimeisin tältä aamulta, voihan pentele. Miksi se ramppi sinne kehälle pitää nousta 65 km/h? Mutka ei ole jyrkkä tahi liukas. Nää on mahdottomia tajuta!

Itsehän kaahasin kaupungissa, vaikka moisesta juustopäisyydestä valitinkin täällä. :oops: Ajoin Sturenkadulla mittarin mukaan 51km/h. Oli sunnuntai, aurinko paistoi eikä ristin- tai kuunsirpinsielua ollut näkyvissä. Paku oli pysäksissä Kulttuuritalon edessä ja takalasista välkäyttivät minulle (siksi tiedän nopeuteni, kun heti mittaristoon vilkaisin). Shit. Nyt jäi nopea sekä hurja Bemaristi nalkkiin tyhjällä nelikaistaisella tiellä. ONNEKSENI mittari valehteli pari kilsaa ylöspäin. Ja 3 km/h vähennys tehdään mitattuun tulokseen. Kirjallinen huomautus, 46 km/h 40 alueella. Otan tästä opikseni enkä aja kaupungissa kovaa. Oli sitten tyhjä tai täysi kaupunki. Kiirehän ei ollut mihinkään, kävimme vain perheen kera Seurasaaressa reippailemasssa.

Joten kiviä täällä heitellään lasisesta talosta ja korkean hevosen selässä istutaan, yms. :(

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Peräkärri perässä aiheuttaa kanssa-autoilijoissa melkoisia agressioita.

Tomaattihölmöllä ei tarvi urheilla ja teho riittää hyvin liikenteen rytmiin, niin silti kaupungissa rauhallisesti ajaessa vaihdetaan viereiselle kaistalle, kiihdytetään täysiä ja kiilataan eteen, ettei varmasti jäädä taakse, vaikka siinä edessä ajaa jopa hitaammin kuin ajaisin tyhjää väylää.
Kun 100-alueella ajaa n.85-90 mittarissa lakia noudattaen, niin sellaista koloa ei ole, etteikö siitä välistä mahtuisi kärrin ohi päästä.

Koominen piirre on lisäksi, kun edellisellä ajokerralla peruutin kärrin kanssa parkkialueen nurkkaan piiloon, etten ole kenenkään tiellä, niin siinä oli jotain niin ihmeellistä, että eräs pariskunta oikein suu auki pysähtyi katsomaan :lol: . Ehkä ne ei ennen olleet nähny farkkuvolvoa peräkärrin eteen kytkettynä :mrgreen:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Tuo toljottaminenhan on ihan selkee homma. Ei kukaan osaa kärryn kanssa peruutella...

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

lerppu kirjoitti: ONNEKSENI mittari valehteli pari kilsaa ylöspäin.
Sullon joko auton datapuolta käpistelty tai väärän kokoiset renkaat alla, tehtaalta siinäkin lienee klassinen 4km/h varmuuslisäys.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Vastaa Viestiin