Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
sataviisysi
Viestit: 213
Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja sataviisysi »

Ihan muistin syövereistä 4v/120tkm. Näähän vaihtelee maasta riippuen. Eiköhän toi 4v ole ihan hyvä väli kun Alfoista puhutaan.

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Manu »

Nyt on ajettu kohta 2v/30tkm 159:llä ja oltu enemmän kun tyytyväisiä autoon.
Mielessä kuitenkin ollut Giulietta Multiair + Tct. Mietityttää vaan tuo Multiair yksikkö että onko sen kestävyys todellakin vaan joku 40tkm? :shock:

Ite öljyt vaihdatan noin 10tkm melkeimpä aina joten luulisi vaikutusta olevan Multiairin kestävyyteen. Niin ja yksikön vaihto 1000e töineen vai pääseekö halvemmallakin? Entä onko rengasmelu sietämätön vrt 159?

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Ei MultiAiria pidä niin hirveästi pelätä. Voihan se sanoa poks, mutta nykyautoissa on monta muutakin paikkaa, jotka niin halutessaan keventävät lompakkoa reilulla tonnilla. Yhdellä duunikaverilla moiseen riitti kylmästöinnin lauhduttimeen osunut kivi (tosi suorituväline merkkiä Opel, mutta juu get tö point).

Minulla ei multiair kiukutellut 104 tkm matkalla ja löytyhän foorumilta jopa 200 tkm suoritus. Ne todelliset ongelmat:
1. rengasmelu. Sitä riittää karkealla tienpinnalla (kevät/alkukesä) enemmän kuin tarpeeksi, sopivalla rengastuksella (Turanza) melu on ihan posketon jo 40 nopeuksista lähtien.
2. huohotin jäähän kerran - tämän olisi ehkä välttänyt, jos olisin ymmärtänyt teettää huohotinkotelon puhdistuksen vuosittain
3. TCT pariin otteeseen vikatilaan kovilla pakkasilla - en tiedä, pystyykö tätä ennalta ehkäisemään, korjaukseksi riitti minulla huilitauko

Öljyt vaihdoin 15 tkm / noin 8 kk välein.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Toisessa autossa on 143tkm rullattu MultiAir ja hyvin toimii. Joten turha noita on pelätä. Nykyautoissa kun mikä tahansa leviää, se on touhutonni tai toinenkin.

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Meillä vm. 2011 170 hv Multi Air. Mittarissa alkaa olla kohta 120tkm.
Meille tullessa mittarissa oli jotain n. 40tkm. Sen jälkeen öljyt+suodatin vaihdettu myös 10tkm. välein.
Pidän sitä pienenä kustannuksena jos sillä voi välttyä MA:n tai turbon rempalta.
Huohotinta en ole koskaan putsannut, eikä ole kyllä jäätynytkään. Mielessä on kyllä ollut että pitäisi uteliaisuudesta kurkata.
Ainut kiukuttelu on nyt ollut pari kertaa (toinen talvella ja toinen +20C lämmössä) että moottorin vika valo syttyi, start-stop lakkasi kytkeytymästä, sekä myös DNA-kytkin ei reagoinut. Vaiva poistui muutaman sammutuksen/ käynnistyksen jälkeen. Mikä lie ollut. :roll:
Jarrut aattelin nyt kesällä huoltaa.Levyt ja palat uusiksi+pientä fixiä.
Vanhat levyt kyllä varmaan vielä menisivät, mutta onpahan sitten timmit taas seuraavatkin 120tuhatta..

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Manu »

Noniin kiitos! Itsellä 159:ssä ollut vaan Egr venttiilin putsaus ei muuta koko aikana. Kyllä Giulietta sitten on erittäin potentiaalinen auto hienosti huollettuna tietenkin 8)

Avatar
sataviisysi
Viestit: 213
Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja sataviisysi »

Kompataan edellisiä, kolme multiairia ollut, kaikki tosin alle 50tkm ajettuja, mutta ei ongelmia multiairissa. Vaikka sen yksikön jotuu vaihtamaan niin se on kai sen 1000 rahan kokonaiskustannus eli ei mun mielestä niin iso asia, että sitä pelätä pitäisi. Osteleehan joku vakkikonsrnin tsi/tfsi ja dsg yhdistelmiäkin - tosin siihen vedän itse rajan niin rohkea en ole.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

sataviisysi kirjoitti:Ihan muistin syövereistä 4v/120tkm. Näähän vaihtelee maasta riippuen. Eiköhän toi 4v ole ihan hyvä väli kun Alfoista puhutaan.
Näinhän se on, mutta sitten siellä manuaalissa on se pieni präntti:
Dusty areas and/or demanding use of the car (cold climates, town use, long periods of idling): advised maximum mileage 60,000 km. Regardless of the mileage, the belt must be replaced every 4 years.

Ja myös öljynvaihtoon löytyy huomautus jos kilometrit vuodessa jää alle 10k:
If the car is mainly used in cities or travels less than 10,000 km a year, change the engine oil and filter every 12 months.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Kävin tänään koeajamassa yhtä Giuliettaa 1.4 MA tct :tä ostohousut jalassa. Ajokokemus oli erittäin positiivinen ja ero 140 hv multiairiin on aika jäätävä. Tuo 170 hv on todella puhdikkaan oloinen ja tct vaihtaa erittäin kivasti. Kauppaa ei silti syntynyt kun hihnalla aikaraja täynnä ja vaihteenalennus vaihtoläppä ei toiminut ratissa. Myyjä ilmoitti laittavansa hihnan kuntoon jos kerran yliajalla. Onko muilla ollut noita vaihteiston rattiläppien kanssa ongelmia?

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Manu »

jkk kirjoitti:Kävin tänään koeajamassa yhtä Giuliettaa 1.4 MA tct :tä ostohousut jalassa.
Oliko kyseinen yksilö musta tai punainen? Mietin vain kun itselläkin ostohousut on puoliksi jalassa. Pari vuotta sitten tosiaan itsekkin ajaneena rivakkaa kyytiä tarjoaa, dynamicilla ei pysty kyllä kaupungissa ajamaan :lol:

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

^laitoin pm.

Yllätyin tuosta 170 hv bensan kulkupuolesta. Kulkee mielestäni jo n ajomoodissa paremmin kuin diesel versio d moodissa :shock:

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Manu »

^Mielenkiintoinen huomio! Olen luullut että Bensa sekä Diesel 170hv kulkisivat ihan samalla tavalla.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

jkk kirjoitti:Kävin tänään koeajamassa yhtä Giuliettaa 1.4 MA tct :tä ostohousut jalassa. Ajokokemus oli erittäin positiivinen ja ero 140 hv multiairiin on aika jäätävä. Tuo 170 hv on todella puhdikkaan oloinen ja tct vaihtaa erittäin kivasti. Kauppaa ei silti syntynyt kun hihnalla aikaraja täynnä ja vaihteenalennus vaihtoläppä ei toiminut ratissa. Myyjä ilmoitti laittavansa hihnan kuntoon jos kerran yliajalla. Onko muilla ollut noita vaihteiston rattiläppien kanssa ongelmia?
Olinkin aistivinani paluuta Alfaan. :-D
Tuon viet sitten tietokoneella säädettäväksi, niin tulee vielä lisää puhtia!

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

aaiitee kirjoitti:
jkk kirjoitti:Kävin tänään koeajamassa yhtä Giuliettaa 1.4 MA tct :tä ostohousut jalassa. Ajokokemus oli erittäin positiivinen ja ero 140 hv multiairiin on aika jäätävä. Tuo 170 hv on todella puhdikkaan oloinen ja tct vaihtaa erittäin kivasti. Kauppaa ei silti syntynyt kun hihnalla aikaraja täynnä ja vaihteenalennus vaihtoläppä ei toiminut ratissa. Myyjä ilmoitti laittavansa hihnan kuntoon jos kerran yliajalla. Onko muilla ollut noita vaihteiston rattiläppien kanssa ongelmia?
Olinkin aistivinani paluuta Alfaan. :-D
Tuon viet sitten tietokoneella säädettäväksi, niin tulee vielä lisää puhtia!
Tämä giulietta sai jäädä kauppaan, en huoli sitä tuossa kunnossa ja tuolla pidolla. Katsotaan millainen kiesi saadaan kakkosautoksi, tämä seuraava alfa hankinta naamioidaan muijalle kauppakassiksi mutta tulee olemaan enemmän mun käytössä :lol:

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Manu kirjoitti:^Mielenkiintoinen huomio! Olen luullut että Bensa sekä Diesel 170hv kulkisivat ihan samalla tavalla.
Tähän tarkennusta sen verran että vertasin tietenkin dieselin 140 hv versioon kun sellaisesta oli kokemusta. :oops:

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

jkk kirjoitti:
aaiitee kirjoitti:
jkk kirjoitti:Kävin tänään koeajamassa yhtä Giuliettaa 1.4 MA tct :tä ostohousut jalassa. Ajokokemus oli erittäin positiivinen ja ero 140 hv multiairiin on aika jäätävä. Tuo 170 hv on todella puhdikkaan oloinen ja tct vaihtaa erittäin kivasti. Kauppaa ei silti syntynyt kun hihnalla aikaraja täynnä ja vaihteenalennus vaihtoläppä ei toiminut ratissa. Myyjä ilmoitti laittavansa hihnan kuntoon jos kerran yliajalla. Onko muilla ollut noita vaihteiston rattiläppien kanssa ongelmia?
Olinkin aistivinani paluuta Alfaan. :-D
Tuon viet sitten tietokoneella säädettäväksi, niin tulee vielä lisää puhtia!
Tämä giulietta sai jäädä kauppaan, en huoli sitä tuossa kunnossa ja tuolla pidolla. Katsotaan millainen kiesi saadaan kakkosautoksi, tämä seuraava alfa hankinta naamioidaan muijalle kauppakassiksi mutta tulee olemaan enemmän mun käytössä :lol:
No tuohan vaikuttaa Mitolta! :-D

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

matti_vuorio kirjoitti:
sataviisysi kirjoitti:Ihan muistin syövereistä 4v/120tkm. Näähän vaihtelee maasta riippuen. Eiköhän toi 4v ole ihan hyvä väli kun Alfoista puhutaan.
Näinhän se on, mutta sitten siellä manuaalissa on se pieni präntti:
Dusty areas and/or demanding use of the car (cold climates, town use, long periods of idling): advised maximum mileage 60,000 km. Regardless of the mileage, the belt must be replaced every 4 years.

Ja myös öljynvaihtoon löytyy huomautus jos kilometrit vuodessa jää alle 10k:
If the car is mainly used in cities or travels less than 10,000 km a year, change the engine oil and filter every 12 months.
Me mennään juuri tuohon cold climates ryhmään ja 60 000 km / 4v on vaihtoväli.
Öljy myös tulee vaihtaa kerran vuodessa vaikka ajaisi 0 km, ellei auto ole säilytetty kuivassa huoneenlämmössä. :)
Kuva

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Alfalla on kyllä bensakoneissa harmillisen lyhyet jakohihnanvaihtovälit noin niinkuin kilometrien osalta. Tuollainen ajomäärä täyttyy helposti parissa vuodessa.

Minkä hintaista hommaa on Giuliettaan jakohihna jumppa?

E: bensiini giuliettaan siis
Viimeksi muokannut jkk, 31 Heinä 2017, 09:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

120hp myllyyn oli merkkiliikkeessä vesipumpun kanssa n. 500e.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

jkk kirjoitti:Minkä hintaista hommaa on Giuliettaan jakohihna jumppa?
400€ taisin maksaa ja onnistui ihan lähipajalla (tästäkin hinnasta näköjään 100€ oli laser-työkalun vuokrakuluja).
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Mitäs öljyä nyt kaadan tuohon 2011 vuoden 170hp Multiairiin? Sellaista mitä löytyy Motonetistäkin..

Tätä olen laittanut aikasemmin, mutta nyt huomasin tuon "ei multiair". Muutenhan tuossa pitäisi olla kaikki sopivuudet:
Castrol Magnatec 5W-40 4l
Sopivuudet:
- Bensamoottorit Fiat 9.55535-S2, ACEA C3 Castrol Magnatec 5W-40 4L (ei Multi-Air)

Tämäkö on sitten parempi:
Castrol Edge FST-Ti Turbo Diesel 5W-40 4l
Sopivuudet:
- Multi-Air bensamoottorit vain jos vaatimuksena Fiat 9.55535-S2 Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 4L (Tarkasta suositus huolto-/ohjekirjasta)
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^Mainitseeko huolto-ohje juuri tuon Fiat standardin jota molemmat yo öljyt täyttää? *ihmettelee*
Mutta jos niin, itse välttäisin sitä jossa sanotaan ei MA.
Kuva

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Kyllä, huoltokirjassa mainitaan juurikin nuo Fiat 9.55535-S2, ACEA C3, 5W-40. Eli samat, mitkä löytyy tuosta "ei MA" öljystäkin..

Eli olisiko se sitten tuo dieselin öljy..?

Edit. Castrolin valintaopas neuvoo juurikin tuon "diesel öljyn" minun autooni. Sitä siis..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^Oikea valinta.
Tuo diesel sana kyseisen öljyn nimessä on harhaanjohtava. Mutta toisaalta kaupalliset nimet öljyissä kuvaavat tuotetta yhtä hyvin kuin käyttäisi sanoja liukas, keltainen, neste. :lol:
Kuva

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Manu »

jkk kirjoitti:Kävin tänään koeajamassa yhtä Giuliettaa 1.4 MA tct :tä ostohousut jalassa
Näköjään joku on ostanut kyseisen yksilön jossa jakohihna oli yliajalla. Toivotaan että ostaja tietää 60tkm asian ettei tule haikea huominen :lol:

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Manu kirjoitti:
jkk kirjoitti:Kävin tänään koeajamassa yhtä Giuliettaa 1.4 MA tct :tä ostohousut jalassa
Näköjään joku on ostanut kyseisen yksilön jossa jakohihna oli yliajalla. Toivotaan että ostaja tietää 60tkm asian ettei tule haikea huominen :lol:
Tarkkaile markkinoita. Voi olla että se tulee kohta takaisin myyntiin...
1. Halvempana, konevauriollisena.
2. Kalliimpana, uudella koneella. :mrgreen: :lol:
Kuva

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Pujazuba kirjoitti:
Manu kirjoitti:
jkk kirjoitti:Kävin tänään koeajamassa yhtä Giuliettaa 1.4 MA tct :tä ostohousut jalassa
Näköjään joku on ostanut kyseisen yksilön jossa jakohihna oli yliajalla. Toivotaan että ostaja tietää 60tkm asian ettei tule haikea huominen :lol:
Tarkkaile markkinoita. Voi olla että se tulee kohta takaisin myyntiin...
1. Halvempana, konevauriollisena.
2. Kalliimpana, uudella koneella. :mrgreen: :lol:
Nojuu,eihän tuo hauskaa ole uudesta omistajasta. Tässä yksilössä oli kaikkea muutakin, esim. Vaihteiston rattivaihdin, miinus läppä ei skulannut, edellisen huollon dokumentti vähän kyseenalainen, ei huoltokirjaa, nuhjuinen ulkopinta yms. No ei tuo uusi ollut mutta kuitenkin.

Myyjä ainakin mulle sanoi että laittavat kuntoon jos kerta aika on täynnä.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Onkos T-Jetissä mikä loota? M32?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Giulietassa aina C635.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Paljonko sisemmässä vetonivelessä saa olla väljää? Laatikossa kiinni oleva malja ei heilu, vaan tuo akseli heiluu maljan sisällä.

https://www.youtube.com/watch?v=F-yynEp9EDA

Tuossa oon miettiny syytä ratissa tuntuvaan vapinaan, joka ajoittain jopa näkyykin pienenä vatkauksena. Käytin eturenkaat pois ja putsasin mitättömän määrän hiekkaa pois vanteista. Koeajolenkillä vapina oli kuitenkin lähes kokonaan pois. Mietin vaan, että onko mahdollista asentaa loppuunkulunut rengas takaisin alle siten että se ravistaa? Käytin heinäkuussa renkaat irti maalausprojektissa ja sen jälkeen tämä vapina alkoi.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

ˆpaino irronnut?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Vaikka olisi miten loppuunkulunut rengas, jos se ei ole tismalleen samassa asennossa vanteeseen nähden kuin mihin se on tasapainotettu niin ero on taattu. Ymmärsinhän nyt oikein, että rengas on ollut vanteelta pois? Muutoin tuolla ei väliä ole, ellei sulla ole huonosti keskittynyt vanne napaan - eikä se ole yleistä ainakaan originaaleilla ehjillä osilla.

Ja ainakin isommat paketit on herkkiä painoille. Eipä ne pienet tasapainotkaan ole kuin 5gramman luokkaa, mut alkaa niillä olemaan aika monta kiloa massaa 120kmh ajaessa motarilla....

Hnekka
Viestit: 1
Liittynyt: 04 Elo 2017, 08:44

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Hnekka »

Mitä asioita pitäisi ostotilanteessa katsoa erityisen tarkkaan giulietasta 1,4 t-jet koneella? T-jet ilmeisesti luotdttavampi kone kuin multiair myllyt?
Nettiautosta löytyy kyseiset kaksi halvinta giuliettaa jotka ovat harkinnassa itsellä. Löytyykö jyväskylän alueelta jotakin hyväksi todettua alfa korjaamoa? Onko huoltohinnat minkälaisia?

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

Kertokaas viisaammat alfistit että mistä tuo Giulietta kolisee keulasta kun välystä en löytänyt nosturilla mistään. Terävistä heitoista kolahtaa. Pitemmissä heitoissa ei kuulu mitään.
Oma ääni menisi kallistuksenvakaajan runkokumeille, pystytangoissa ei tunnu väljää.
Tukivarsien helat on tiukat, jarrupalat ei kolise, jouset on ehjät.
Jos vaikka joku olisi joutunut jotain tuonne vaihtamaan.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

^ Paljonko kilometrejä?
Oma ääni menisi kallistuksenvakaajan koiranluille. Väljyyttä ei välttämättä huomaakkaan kun ne ovat paikassaan ja pienessä panteessa.
Just samanlaista vaivaa paikansin Fiat Stilosta. Mistään en löytänyt väljää pyörät ilmassa. Vasta koiranluun irroitus paljasti sen väljyyden.

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

96tkm ajettu. Pitää huomenna ettiä uudet pystytangot. Siitä on helpoin lähteä liikkeelle. Runkokumejahan ei näytä irtaallaan saavan lainkaan. Tulee vakaajan mukana.


Sent from my iPhone using Tapatalk

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

96tkm ajettu. Pitää huomenna ettiä uudet pystytangot. Siitä on helpoin lähteä liikkeelle. Runkokumejahan ei näytä irtaallaan saavan lainkaan. Tulee vakaajan mukana.


Sent from my iPhone using Tapatalk

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

Oikean pystytangon vaihdolla kolinat loppui.
Ei se vielä irtaallaankaan kovinkaan välykselliseltä tuntunut.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Manu »

Minkälainen ajettava Giulietta on muuten isoilla teillä ajaa? 159 menee kuin juna kiskoilla eikä tarvitse paimentaa pahemmin joka on itselle tärkeä juttu pidemmän päälle.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Vähän riippuu rengastuksesta, mutta hyvin se menee mielestäni sen mitä olen ajanut. Rengasmelu on toki kovempi.

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Manu kirjoitti:Minkälainen ajettava Giulietta on muuten isoilla teillä ajaa? 159 menee kuin juna kiskoilla eikä tarvitse paimentaa pahemmin joka on itselle tärkeä juttu pidemmän päälle.
Mielestäni tuo meidän on ainakin vakaa ja jämäkkä ajettava. Alla 18" Pirellit.
Rengaskohina kuuluu näillä suomen sileillä teillä kohtuu voimakkaana. Tiedä sitten olisiko jonkin muun merkin renkaalla hijaisempi?

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Hyvin menee. Rengasmelu turhan kova, mutta niinhän se tahtoo olla monessa muussakin..
Senza cuore saremmo solo macchine

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

hagger16 kirjoitti:Hyvin menee. Rengasmelu turhan kova, mutta niinhän se tahtoo olla monessa muussakin..
Jos kaiuttimia vaihtaa, niin kannattaa samalla tehdä äänieristystä oviin, melut pienenevät huomattavasti...

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Kyllä se ison ongelma maantieajossa on rengasmelu, joka on keskimääräistä kovempi ja sopivalla rengastuksella (Bridgestone) suorastaan kuurouttava. Auto on hieman meluisampi kuin Bravo, 500x, Golf, Astra ja hemmetisti meluisampi kuin Megane.

Sileällä asvaltilla, mitä tähän vuodenaikaan onkin tarjolla, auto voi olla hyvinkin hiljainen, mutta keväällä ja alkukesällä tarvii kuulosuojaimet. Melu on matalataajuista jurinaa, joka jätetään autolehtien dB(A) -mittauksissa huomioimatta (suodatetaan pois, sitä tuo A-kirjain tarkoittaa). Ei ehkä tule koeajollakaan esiin tähän vuodenaikaan, kun nastarenkaiden tuhot on keritty siloittelemaan.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Manu kirjoitti:Minkälainen ajettava Giulietta on muuten isoilla teillä ajaa? 159 menee kuin juna kiskoilla eikä tarvitse paimentaa pahemmin joka on itselle tärkeä juttu pidemmän päälle.
Suoralla tiellä ei tarvitse pitää käsiä ratissa, jos auto on kunnossa. Pari paikkaa pilaa ajettavuuden helposti, eli edessä ne ylätuen laakerit menee aika nopeasti jumiin. Tällöin ohjaus jää kantamaan ja autolla ei pääse suoraan ilman jatkuvaa ohjausta. Toinen on sitten pyöränkulmat ja niiden säädöt. Rengasmelua riittää ainakin 18" kiekkojen kanssa. Toissakesänä koeajamani -15 mallinen facelift oli korvakuulolta hiljainen, mutta siinä oli 17" kiekot alla.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Kuvassa akun testiraportti. Pystyykö autoa jotenkin huijaamaan tuon lataustason suhteen, että se lataisi tuon akun täyteen asti? Nythän sen on käyttöhistorian aikana päässy noinkin alas kuin 69%, vaikka tuolla ajetaan pitkää matkaa. Ilmeisesti tuo agm-lataustekniikka on jossain välissä pudonnu kärryltä montako ampeerituntia siitä on otettu virtaa ja montako sitä pitäisi ladata takaisin.
Liitteet
img007.jpg
img007.jpg (39.14 KiB) Katsottu 8153 kertaa

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^Mitä vikaa tuossa on?
Ja miksi pitäisi sitä huijata ja pakottaa lataamaan täyteen, kun kerran ei tiedetä mitä logiikkaa latausjärjestelmä käyttää?
Kuntohan on tuon mukaan mielestäni hyvä/OK. Vain tuo Ah luku näyttää yllättävän paljon luvattua heikommalta, mutta miten paljon se nyt saa heitellä joku akkuja paremmin tunteva voisi neuvoa. :)
Jos arveluttaa, voisiko latausjärjestelmää testata myös jotta sen kunnosta saisi jonkinlaisen käsityksen.
Kuva

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Bnii, mikä on latausälyn tavoitetilanne? Voi olla, ettei se tavoittele ihan täyttä akkua vaan esim 80% tilaa normaalisti ja moottorijarrulla loput (ns. jarrutusenergian talteenotto), jos autossa moinen ominaisuus on.

Jos latausäly on pihalla ja luulee akun olevan täynnä (jos tämän saa jotenkin selville, niin se olisi hyvä asia) tasoittunee tilanne teknisesti lataamalla akku irtolaturilla suoraan akun napoihin kytkettynä, jolloin auton äly ei pääse näkemään latausvirtaa eikä siis ottamaan sitä laskuissaan huomioon. Toisaalta se latausäly pitäisi saada ajan tasalle myös tietokoneella käskytettynä ja irtolaturilla lataaminenkin jostain kauempaa, mistä latausäly näkee latausvirran, voi saada keinoälyn paremmalle tolalle.

Minä varmaan ekana kokeilisin tarjota autolle yön yli irtoälylaturilatausta jostain akkua kauempaa (miinus runkoon, plussa esim. apuvirtatökkeliin tai vastaavaan jos sellaista on tarjolla), mistä mahdollinen latausäly pääsee tarkkailemaan tilannetta. Se ei ainakaan riko mitään ja voi hyvinkin saattaa auton tiedon tilanteen tasalle.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Tuota en hoksannu kysyä pääsikö akun tilaa näkemään auton kautta, joten pitänee ottaa se listalle seuraavaan huoltoon. Mielestäni lataustaso 69% on huono ja sitähän tuo testerikin herjaa "recharge".

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^Jos se auto nyt kesäkeleillä ei stressaa hirveästi lataustilaa. Käynnistyykö auto silti hyvin?
Kuva

Vastaa Viestiin