Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

EmmiMaria
Viestit: 1172
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6, 159 sw 2,4 jtdm Q4. Ajossa 166 3.2 V6 ja 159 2,4 jtdm
Paikkakunta: Orimattila

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Pikkuveli osti isiltä giantin ja mä yritän kovasti saada sitä mukaa taholle, eilen Aatu kävi jo kokeilemassa ja hyvin suju tollasselt crossitaustaselt
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja LVA »

EmmiMaria kirjoitti:Pikkuveli osti isiltä giantin ja mä yritän kovasti saada sitä mukaa taholle, eilen Aatu kävi jo kokeilemassa ja hyvin suju tollasselt crossitaustaselt
Ai niin tahkolle pitäis varmaan ilmottautua. Viimeksi meni ihan viime tippaan. Sit toisekseen pitäis etsiä ko hommaan soveltuvat renkaat. Viimeksi ajoin enskaan soveltuvalla rengassetillä niin meinasi olla jossain kohtaa raskasta.

Minkäslaisilla pyörillä porukka ajelee? Nuo sähkö mtb-pyörät on kyllä meh. Liikuntaa tämä on, ei sunkaan sellaista touhua jossa pitäisi mahd helpolla päästä. Kaupunki sähköpyörät vanhuksille on jees, mutta normijampan tulisi ajaa työmatkansa edelleen normipyörällä, koska hyötyliikunta ja terveysvaikutukset.

Edit: Crossikuskit on kuin kotonaan mtb:n selässä. Ne vaan menee ihan hurjana alamäkeen noilla kykenevillä maastopyörillä...

Avatar
Janne
Viestit: 2117
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Janne »

^
Tekeekö Tahkolla Schwalben Rocket Roneilla tai Nobby Niceillä mitään? Nuo toimii ainakin Syötteellä varsin hyvin.
Alfa Romeo 155 V6 1992

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja LVA »

Janne kirjoitti:^
Tekeekö Tahkolla Schwalben Rocket Roneilla tai Nobby Niceillä mitään? Nuo toimii ainakin Syötteellä varsin hyvin.
No viimevuonna rata oli vissiin sellaisessa kunnossa missä ne vanhat tahkot on ajettu: mutaa oli helposti polviin asti pitkiäkin matkoja. Minulla itseasiassa välineet oli aika hyvät niihin olosuhteisiin, 2.35 minioni edessä ja 2.4 ardent takana. Eihän sitä kaikkea ylimääräistä pitoa pysty hyödyntämään koska aina on joku tiellä. Mutta olipahan turvallista ajella :mrgreen:

EmmiMaria
Viestit: 1172
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6, 159 sw 2,4 jtdm Q4. Ajossa 166 3.2 V6 ja 159 2,4 jtdm
Paikkakunta: Orimattila

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Me painitaa vähä eri sarjoissa ko mä vedin viimevuonna sen Tahkon 25km Prisman 300€ jupiterilla joka paino ko synti versus tohon isin gianttii
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja LVA »

Joku prkele narisee mun maastopyörässä :( Hankalaa vaan selvittää että mikä. Linkuston laakereitakin on vaan yksi, mutta melko varmasti se ei ole se joka ääntelehtii. Keskiölaakerinkin otin jo irti, muttei auttanut. Tarvitsee tehdä sama uudestaan mutta huolellisemmin. Mälsää kun pyörä on ollut monta vuotta ihan hiljainen.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Farina »

^Onko minkäikäinen pyörä? Onko läpiakselit vai vielä pikalinkut? Cyclossa joskus metsästin mystistä narinaa pitkään. Narina kuului kunnolla ainoastaan poljettaessa, muuten oli hiljaista. Lopulta syyksi paljastui napsun löysällä ollut takarenkaan pikalinkku, joka päästi renkaan ja akselin liikkumaan aavistuksen kolossaan ja narina tuli siitä.

Edit. Toinen yleinen narinan lähde on satula ja/tai satulaputki. Helppo selvittää, kun ajaa putkelta ja kuuntelee kuuluuko narinaa?

Avatar
Janne
Viestit: 2117
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Janne »

Farinan kanssa samoilla linjoilla. Kannattaa rajata eri "osioita" pois. Esim. rullata polkematta ja hyppyyttää jousitusta. Tolppakin on usein syypää tai polkimet. Jotkut rungot johtaa ääntä erikoisesti paikasta toiseen.
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Portti »

Jannen ja Farinan kommentit hyviä. Niissä mainittujen kohteiden lisäksi myös ohjainlaakeri yksi potentiaalinen nitinän aiheuttaja.

Takavaihtajankin tiedätään narisseen, tosin ei välttämättä kovin todennäköinen kohde.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja LVA »

Mites porukalla meni tahkon ajelut?

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Hommasin tuollaisen projektiksi. Renkaat on jo vaihtunut kuvan Big Appleihin ja on tulossa paljon muutakin osaa.
Liitteet
13561692_1196475293737583_174737115_n(1).jpg
13561692_1196475293737583_174737115_n(1).jpg (262.07 KiB) Katsottu 11770 kertaa

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Nyt hieman päivitelty taas ja täytyy kyllä kehua. Aivan järkyttävän kiva pyörä ajella! 1x11 yllättävän käyttökelpoinen voimalinja.
Liitteet
cannari.jpg
cannari.jpg (238.35 KiB) Katsottu 11590 kertaa

Avatar
Janne
Viestit: 2117
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Janne »

^
Kelpaisi!
Vanhat Kännärit on hyviä pelejä, vaikka moni tuntuu niiden geometrioita arvostelevan.
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^^ Juu, tuttu peli. Minulla oli tuon värinen M900:n 1997-2000- välillä. Sairaan kevyt varsinkin tuolla sinullakin olevalla Pepperoni-haarukalla... tosin ajoin eniten Rock Shox Judy:llä tuota. Parinkymmenen vuoden aikana tallissa on ollut 3 Cannaria, neljä Konaa ja kolme Marinia... nyt löytyy kaksi etujousto-Cannaria ( USA), K2:nen täysnotku ( Desing in USA , tehty Taiwanissa ) ja yksi wanha aito made in USA 1992 Marin Palisades Trail täysjäykkänä single-speedinä.

Osan olen ostanut lähes raatoina , jotka olen repannut, ajanut ja myynyt vähän WD-meininkiin pois. MM. em. Marinin olen ostanut aikaa sitten kaljakopan hinnalla.... :wink: Konien myyntiä olen kyllä katunut jälkeen päin.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
mattijus
Viestit: 5251
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Minulla oli 90-luvun alussa ihan plebeijimallinen Marin Muirwoods (sellainen mattamusta/neonkeltanien). Hieno Muricalippu siinäkin oli, vaikkakin tehty Taiwanissa. Tykkäsin pyörästä paljon ja paljon sillä tuli ajettuakin.

Tänä keväänä eräs forumilainen sattui hankkimaan Eldridge Graden ja sai yllytettyä hullua taasen Marinkaupoille.
50 eurolla löytyi työmatkakulkineeksi 90-luvun loppupuolen Bolinas Ridge (joku hinnat alkaen -malli, kuten tuo muinainen Muirwoods).
Liitteet
Koeajoa vaille valmis
Koeajoa vaille valmis
DSC_0464.JPG (192.91 KiB) Katsottu 11510 kertaa
VMP

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Jiitee kirjoitti:..sinullakin olevalla Pepperoni-haarukalla...
Tässä on P-Bone-keula. Yrittänyt kyllä metsästää tietoa ja kokemuksia mitä eroja noissa on. Ulkonäkö tietenkin mutta onko erilaisia ajaa.

Pasiko
Viestit: 1
Liittynyt: 25 Heinä 2016, 08:41

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Pasiko »

Hypätäänpäs hieman myöhässä mukaan keskusteluun :) Itsellä projektina löytää fillari 5-vuotiaalle pojalle, jolla pysyisi hieman lyhyemmillä lenkeillä perässä. Onko kenelläkään hyviä suosituksia?

Puky pyöriä nyt hieman ihaillut varsinkin pienen hinnan takia, mutta hieman kuitenkin epäilyttää, jääkö nämä turhan nopeasti pieneksi.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Mulla ollut jo pidempään ongelmana että olkapäitä alkaa särkeä jossain 30min-1h kohdalla. Samalla sormissa alkaa säkenöimään ikään kuin olisi hermopinne. Päättelin että vähän liikaa painoa hartioilla(?) ja yritin uutta stemmiä saada hankittua mutta hieman huonolla menestyksellä. Surullista sanoa mutta paikallisesta KT-sportista en saanut muuta kuin lupauksia ja "tutkitaan", "tilataan", "kaveri on lomalla", "jne" Ei se ny ihan helppoa ole itsekään ollut mutta nyt pitäisi lähipäivinä kolahtaa postiin 20mm lyhyempi stemmi, eli 80mm. Kävi näes ilmi että Giantilla on toi overdrive2 jonka halkaisija on tietty eri kuin muilla. Ärinää, ja murinaa... JEJamesilta löytyi Giantin omia stemmejä eikä hintakaan ollut kauhea, olikohan 38€ posteineen!

Myöhäistähän tää tavallaan nyt on mutta kyselen silti kun jännittää että mitä raati arvelee helpottaako? Jos ei niin onko muita keinoja kuin pyörän vaihto/pyöräilyn lopettaminen? Ja onko kokemuksia kuinka paljon tuo vaikuttaa ohjaustuntumaan? Siihen olen sinänsä ollut tyytyväinen. Näytän kakopäältä eikä se kivaa ole kun ajan maastossa yhdellä kädellä ja pyörittelen ja ravistelen käsiä vuoronperään 10min välein...

Ps. Molemmat olkapäät on leikattu mikä joko liittyy asiaan tai ei.
Ayrton Senna da Silva forever

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja AVe »

Tuohon kun vielä heität raiseri tangon niin saat hieman ylemmäs otetta. Aika pienistä jutuista nuo on kiinni.
Itsellä veti hartiat jumiin ajaessa ja stemmin ja tangon vaihto auttoi.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Portti »

Pasikon kysymykseen en osaa vastata, mutta tuohon Wilen ongelmaan jotain kommenttia:

Ajoasennon muutoksilla kannattaa ehdottomasti hakea helpotusta olkapää/sormiongelmiin. Pienilläkin ajoasennon muutoksilla voi olla iso vaikutus. Tuo 20 mm lyhyempi stemmi (olettaen että samalla kulmalla) lyhentää hieman ajoasentoasi ja nostaa sinua hieman pystympään. Kannattaa kokeilla mitä tuo käytännössä vaikuttaa ongelmaan.

Vielä suuremman muutoksen saisi aikaan jos lähtisi kokeilemaan myös joko jyrkemmällä kulmalla varustettua stemmiä tai jos suinkin mahdollista niin lisäspacereiden laittamista stemmin alle. Tuo jälkimmäinen on helppo ja halpa toteuttaa, mutta vaatii sen, että keulan kaulaputkessa on varaa nostaa stemmiä ylöspäin. Joo ja jos nykyinen ohjaustanko ei vielä ole raiseri niin sellaiseen vaihtaminen on myös hyvä vaihtoehto kuten AVe tuossa ehdottikin.

Miten muuten olet päätynyt nykyiseen satulan korkeuteen? Olisiko siinä varaa justeerata johonkin suuntaan? Olisiko sinulla kuvaa pyörästäsi sivusuunnasta joko kuskin kanssa tai ilman, niin näkisi hieman että minkälainen ajoasento sinulla on tällä hetkellä?
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

EmmiMaria
Viestit: 1172
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6, 159 sw 2,4 jtdm Q4. Ajossa 166 3.2 V6 ja 159 2,4 jtdm
Paikkakunta: Orimattila

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Pasiko kirjoitti:Hypätäänpäs hieman myöhässä mukaan keskusteluun :) Itsellä projektina löytää fillari 5-vuotiaalle pojalle, jolla pysyisi hieman lyhyemmillä lenkeillä perässä. Onko kenelläkään hyviä suosituksia?

Puky pyöriä nyt hieman ihaillut varsinkin pienen hinnan takia, mutta hieman kuitenkin epäilyttää, jääkö nämä turhan nopeasti pieneksi.
Meillä vetelee 7v vieläkin samalla striderilla joka sille hankittiin kun poika oli 2v
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Kiitosta kommenteista. Täytyy valjastaa vaio kuvaushommiin. Satulakorkeus on valkattu jotta ei polvet nyt ihan lukkoon mene vaan tuntuu "hyvältä". Eli ammattimaisesti ;-) Satulaa olen lisäksi hilannut eteen päin. En osaa sanoa onko painopiste rullaamisen ja mäkien kannalta kuinka passeli. Pystyssä olen pysynyt, mäet noussut, ja olkapäitä lukuunottamatta satulassa viihtynyt.

Mainittakoon että ennen satulan siirtoa eteenpäin koin epämukavaa hermopainetta myös haaroissa. Oli vähän ikävää pidemmillä lenkeillä kun tuntui että on kauniisiin naisiin liittymätön "puoli-stondis" päällä :-D

Eli ajoasentoa on haettu amatöörin innolla ja kokemuksella ;-D
Ayrton Senna da Silva forever

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja AVe »

Tänään tuli kurvailtua Imatra Mtb kokeilumielessä läpi. 30km reitti juuri sopiva omalle ajopohjalle. Mukavaa oli kiviä ja kantoja kierrellä ja liukkaita juuria väistellä.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
Janne
Viestit: 2117
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Janne »

Kävin lauantaina surraamassa Syöte MTB:n 120:n jäykällä sinkulalla läpi. Aikaa meni reipas 10h mutta niin oli tarkoituskin:) Datat oli muistaakseni abt seuraavat: huiput 62km/h, matka 129km, ajoaika reipas 9h, keskari 14km/h nurkilla. Mies yhtenä kappaleena ja kaikki ruumiinosat suurinpiirtein hyväsä hapessa. Selkä jopa erittäin ok. Etureidet vähän vaan kipuilee:)
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Tossa:Kuva

Putkiremontti vihdoin valmis ja sai kaivettua fillarin esiin laatikoiden takaa ja stemmin kiinni. Illalla tunnin lenkki ja vaimo kuvaamaan. Toi nyt on kiveä vasten tasapainoillen mutta kai suunnilleen se asento jossa sitä polkee. Ehkä pystympi (?) kun ei oikeasti aja.

Ainakin tuntui paremmalta. Pieniä tuntemuksia oikean käden peukalossa mutta se hermosäkenöinti molemmissa käsissä oli poissa ainakin tuollaisella tunnin metsälenkillä. Ajotuntuma oli muutenkin yhtäaikaa heti kotoisa, ja hieman hassu. Jyrkätkin mäet pääsin ylös mutta tunsin kyllä että keula tuntui kevyemmältä. Hieman sellainen olo tuli että otanko satulaa sentin taakse, mutta miltäs toi ny näyttää???
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Satul näyttäisi olevan turhan edessä.

Perus asento olisi tällainen: Eli kammet vaakatasossa luotilanka polven etureunasta pitäisi osoittaa polkimen akselin keskelle.

Kuva

Stemmillä/rungon pituudella sitten säädetään se ohjaamo.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja LVA »

Onko sulla kuules liian lyhyt runko? Stemmin pituutta en kyllä lisäisi, lyhyehkö stemmi on nykyaikaa.

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Portti »

Wile:

Kuvan perusteella näyttää tosiaankin hieman siltä, että satula saattaa olla hieman turhan edessä. Tuo Hepan mainitsema mittaustapa on sellainen, jolla kannattaisi tsekata satulan oikea kohta. Mikäli päädyt siirtämään satulaa taaksepäin, niin toki sitten taas painoa siirtyy taaksepäin ja pyörän balanssi muuttuu takapainoisemmaksi.

Kun mainitsit, että satula painoi aiemmin hankalasti ja sen siirtäminen eteenpäin auttoi, niin jos/kun siirrät satulaa taaksepäin niin tarkista tarkkaan esim. vatupassilla, että satula tulee vaakasuoraan. Pienikin satulan kallistuma eteen- tai taaksepäin voi tehdä ajamisesta epämukavaa.

Mitä tulee ajoasentoon muuten, niin kuvan perusteella satulan ja ohjaustangon korkeuden suhde on sellainen, että ei ajoasento ainakaan mikään xc-etunoja ole eli tuon perusteella käsille/hartioille tuleva paino ei näytä epäsuhtaiselta. Toki hankalaa aivan todellista tilannetta nähdä kuvasta.

Kuvan perusteella ei myöskään näytä olevan mahdollista lisätä spacereita stemmin alle kun keulan kaulaputki näyttää olevan melko lyhyt.

Mitä tulee LVAn kommenttiin rungon lyhyydestä, niin itse sanoisin kuvan perusteella että ei runko ainakaan liian pitkältä näytä sinulle.

Yksi sormien painetta helpottava temppu, joka jäi aiemmin mainitsematta on tangon tuppien/grippien vaihto. Esim. Ergon valmistaa kuvan mukaisen tyyppisiä grippejä, joita käyttämällä painetta saadaan jaettua isommalle alueelle kämmenissä ja se voi helpottaa joskus merkittävästikin sormien puutumista.
Kuva

Tuolta löytyy Ergonin valmistajan sivut:
http://www.ergon-bike.com/en/product.ht ... mtb-series

ja esim. tuolta niitä löytyy myynnissä (+ monessa muussa paikassa):
https://www.bike-components.de/en/Handl ... c&limit=24
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Portti »

Janne kirjoitti:Kävin lauantaina surraamassa Syöte MTB:n 120:n jäykällä sinkulalla läpi. Aikaa meni reipas 10h mutta niin oli tarkoituskin:) Datat oli muistaakseni abt seuraavat: huiput 62km/h, matka 129km, ajoaika reipas 9h, keskari 14km/h nurkilla. Mies yhtenä kappaleena ja kaikki ruumiinosat suurinpiirtein hyväsä hapessa. Selkä jopa erittäin ok. Etureidet vähän vaan kipuilee:)
Hieno saavutus Janne, pari peukkua ylös sinne suuntaan. Syöte MTB:n 120 kilsaa on aika kova setti pyörällä kuin pyörällä ja näköjään halusit vielä lisähaastetta tuohon omalla pyörävalinnallasi.

Itseltä jäi tänäkin vuonna Syöte MTB ajamatta kuten viime vuonnakin. Sitä edellisenä parina vuonna ajoin siellä 60 km matkan ja oli kyllä hieno tapahtuma ja reitti. Jospa sitä ensi vuonna taas jaksaisi tuonne asti vääntäytyä?
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Kiitos paljon kommentteista. Runko on L ja edellinen oli M. Giantin mitoitus oppaan mukaan olen M ja L rungon puolivälissä eli heidän mukaansa makuasia. Alkuun runko tuntui hirveän isolta itseasiassa vanhaan verrattuna, mutta osittain varmaan rengaskoon vaihtuminen vaikutti asiaan. Kehon mittasuhteet ja mieltymykset vaikuttaa paljon tuohon rungon valintaan? Minulla on ainakin veljeeni nähden selvästi lyhyemmät jalat mutta vastaavasti pidempi selkä niin että hän on sentin minua pidempi.

Satulaa tosiaan itsekin meinasin ottaa taakse päin vaikka siinä on sitten se riski että taas tulee olkapäille lisää painoa. Se on noin edessä vain siksi kun yritin saada tuota etäisyyttä tankoon pienennettyä vanhalla stemmillä. Nuo gripit voisivat olla sitten seuraava keino jos tarve vaatii. Hyvä huomio. Tanko tosiaan on jo niin ylhäällä kuin sen saa, raiseri ainut vaihtoehto sen suhteen.

Kokonaisuutena kuitenkin hyvä ja toiveikas fiilis, kyllä tuosta hyvä tulee. Nyt loppuu kuitenkin loma ja heti kärkeen 2 viikkoa maailmalla. Näin se kunto kohenee :(
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Tour de Pori tulee taas 15.10.2016!

http://www.pota.fi/tourdepori/
Giulia Super -69

Avatar
-ROADRUNNER-
Viestit: 92
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 19:57
Car(s): 156 3.2 V6 GTA sw 147 2.0 ts
Ex 156 2.5 V6 sedan
Paikkakunta: Imatra

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja -ROADRUNNER- »

Tuli tuossa eilen ajettua kaverin kanssa maastopyörillä joensuusta imatralle,matkaa tuli n.200km. Koko reissuun meni aikaa n. 12h ja ajoaika n. 9h. Oli kyllä kova reissu kun ei ole tullut muuten paljo pyöräiltyä,fiksu päähän pisto vain :crazyeyes: Ja kyllä, perse oli/on melko hellänä :-D Paska reissu mut tulipaha tehtyä..

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Tuli ajan kuluksi kasailtua maasturiprojekti. On One Parkwood runko alelaarista, kaverilta lainatu keula ja kiekot. pojan vanhasta aasturista kammet ja loput uutta tai käytettyä ostosta. Hauskan oloinen tuli, vähän säätöä vaatii vielä ennenkuin pääsee testaamaan.

Pitäisköhän kesällä ajella. Keula vaihtuu toiseen jossain vaiheessa kun tuo pitää palauttaa.

Kuva
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Hieno peli! Rungosta tulee mieleen Haro V-rungot 20 vuoden takaa. Ensi kesänä sitten kierretään Tamperetta vaihteeksi metsiä pitkin ;)

e: mikä takapakka tuossa muuten on?
Giulia Super -69

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Shimano slx 11-42 pakka. Edessä ebayn 32 piikkinen narrow wide ratas.

Katsotaan onko välitykset kohdillaan kunhan saan ensin kiekot kiristeltyä. On melko löysällä pinnat. En oikein tiedä minkä kategorian pyörä tuo on kun en niin tunne lajia. kaupin metsäpolkuja ja pururataa kai nyt alkuun voisi koluta.

Ilman muuta metsälenkille. Tai vaikka sekä että maantie ja metsä :)
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Kuva

Tommonen hinnat alkaen Sonder Transmitter lähti tilaukseen. On niin kehuttu runko että pitäisi päivittämisvaraa olla aika pitkälle.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Ei kenelläkään foorumilaisella olisi myytävänä jotain kelvollista peliä ~174 senttiselle hintaluokassa alle 300€?
Perus polkuajeluun tulisi.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Farina »

Nostellaanpa MTB-ketjua, kun uusia pyöriäkin on ilmestynyt foorumilaisille. Itsekin möin Stumpy pois ja siirryin läskipyörä-aikaan. Pitkän harkinnan jälkeen päädyin Kona Wozoon, jota voisi kuvailla ehkä trail-läskiksi. Pirun hauska peli ajaa metsässä, mutta siirtymillä tulee väkisin takkiin 29eriin verrattuna. Konassa olevia Mulefut-kiekkoja on kehuttu helpoksi litkuttaa, mutta omat kokemukset ovat kyllä päinvastaiset... Mites muiden MTB-syksy on lähtenyt käyntiin?
Liitteet
20170826_110548.jpg
20170826_110548.jpg (174.48 KiB) Katsottu 10079 kertaa

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 955
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Jos läskipyörä kiinnostaisi, niin mitä edullisimman pään vehkeitä kannattaisi kyttäillä...? Fat Jopoa tuskin kuitenkaan :-D

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Farina »

Käytetyistä voi tehdä löytöjä, mutta esim. XXL:n White läskejä on myyty merkittäviä määriä edullisen hinnan johdosta. Monet kyttäävät vielä niitä -25% alennustempauksia läskin ostoa varten. Osasarjat noissa on ilmeisesti huonontunut vuosi vuodelta, mutta kyl Whiten Pro-mallissa ihan ok osia on kiinni.

Kannattaa tsekata myös kivijalkaliikkeistä, kun nyt siivotaan tämän vuoden malleja pois varastosta. Nettikaupoista voi tehdä myös todella hyviä hankintoja. Esim. cyclestore.uk.com myy tällä hetkellä erilaisia läskejä kovilla alennuksilla. (Oma Konani on tilattu tuolta).

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Portti »

Läskipyöristä tuli mieleen, että trendit menee hieman eri lailla eri suunnilla maapalloa.

Kesälomalla kun oltiin Italian Alpeilla, niin koko aikana en nähnyt yhtään läskipyörää siellä. Sen sijaan kylässä jossa pääsääntöisesti oltiin oli sähkömaastopyörien osuus kaikista nähdyistä maastureista luokkaa puolet. Sitten kun käytiin yhtenä päivänä päiväseltään Gardajärvellä Rivassa, niin siellä kylänraitilla bongatuissa pyörissä sähköpyörien osuus oli pienempi, mutta kuitenkin ehkä 20-30% kaikista.

Kaiken kaikkiaan siis sähkömaasturit lyöneet jo vahvasti läpi alppiseuduilla, mutta läskeistä ei jälkeäkään. Sähkömaasturitrendi näkyy myös vahvasti esim. juuri päättyneillä Eurobike-messuilla esiteltyjen pyörien määrässä.

Suomessa taas noita läskejä näkee todella paljon ja jengi niitä edelleenkin ostaa suurissa määrin.

Rengaskoko-asioihin liittyen viime lauantain yhteislenkillä oli taas hauska havaita miten maailma on muuttunut muutamassa vuodessa. Vielä 5-10 v. sitten ei ollut muita vaihtoehtoja kuin 26" ja meidän lenkeillä rengasleveydet oli ehkä luokkaa 2,1"-2,3". Kaikilla oli tämmöiset alla.

No nyt lauantaina kun oli kuusi kaveria lenkillä, niin löytyi seuraavaa kalustoa:

- 26" täysjousto normi-renkailla (=vanhan liiton kännäri-mies, joka ei ole siirtynyt nykyaikaan)
- 27,5" täysjousto normi-renkailla (ehkä 2,35" oli alla?)
- 27,5" täysjousto 2,6" leveillä renkailla
- 27,5"+ täysjousto (2,8" tai 3,0")
- 26" läski täysjäykkä
- 29" täysjousto (edessä 2,6", takana 2,35" (minun pyöräni))

Kaikki lähti samasta paikasta ja päätyi samaan paikkaan eli kaikilla pärjäsi.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Hieno Kona Farinalla!
Kivijärvi kirjoitti:Jos läskipyörä kiinnostaisi, niin mitä edullisimman pään vehkeitä kannattaisi kyttäillä...? Fat Jopoa tuskin kuitenkaan :-D
Näihin aikoihin todellakin voi saada tämän vuoden malleja sopuhintaan. Oman Canyonin hinnasta oli tiputettu mukavat 700€.

Ja niinkuin aiemmin mainittu, niin käytettyjä kannattaa myös katsoa esim. fillaritorilta.

Riippuu tietysti budjetista, mutta alle tonnilla saa esim. Silverbackin läskin verkkokaupasta. En tunne kyseistä merkkiä, mutta fillarifoorumilla on oma ketju näistä pyöristä.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/show ... an-fatbike

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Pääsin ottamaan lyhyet tyypit työkaverin sähkötäysjoustosta hiljattain. Vinkeä fiilis kun sähköt polkaisee vauhtia päälle. Tuommoisella voisi kuvitella ajavansa työmatkaa jos se olisi järjellisen mittainen.

Oma edullisen maastopyörän etsintä sai vihdoin päätöksen kun torista löytyi vihdoin pyörä, jonka myyjään sai yhteyden. Kuvan Kari Kalastaja on tullut myyjän mukana Saksasta, josta hän oli ostanut sen uutena. Äkkiä tulee pyörälle hintaa kun päästi rouvan puikkoihin läheisellä hiekkamonttu-metsäpolku reitillä. Ilmoitti, että hän tarttee oman ensi keväänä :lol:
Liitteet
IMG_9162.jpg.5c162484bd6cce5a0fd8ab645f8dbab6.jpg
IMG_9162.jpg.5c162484bd6cce5a0fd8ab645f8dbab6.jpg (41.06 KiB) Katsottu 10005 kertaa
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Farina »

Portti kirjoitti:Kesälomalla kun oltiin Italian Alpeilla, niin koko aikana en nähnyt yhtään läskipyörää siellä. Sen sijaan kylässä jossa pääsääntöisesti oltiin oli sähkömaastopyörien osuus kaikista nähdyistä maastureista luokkaa puolet. Sitten kun käytiin yhtenä päivänä päiväseltään Gardajärvellä Rivassa, niin siellä kylänraitilla bongatuissa pyörissä sähköpyörien osuus oli pienempi, mutta kuitenkin ehkä 20-30% kaikista.
Tarkoittanet Riva del Gardaa? Tuli lomailtua tuolla viikon verran jokunen vuosi sitten. Ei tullut pyöräiltyä silloin, mutta autolla, kävellen ja juostenkin tutustuttiin kylän viereisiin alueihin. En yhtään ihmettele sähkömaastureita tuolla, koska nousut olivat paikoitellen "aika napakoita". Jengi näytti hinkkaavan ensi mäkeä ylös ja sitten laski vanhoja tienpohjia/polkuja alas.
Portti kirjoitti:Rengaskoko-asioihin liittyen viime lauantain yhteislenkillä oli taas hauska havaita miten maailma on muuttunut muutamassa vuodessa. Vielä 5-10 v. sitten ei ollut muita vaihtoehtoja kuin 26" ja meidän lenkeillä rengasleveydet oli ehkä luokkaa 2,1"-2,3". Kaikilla oli tämmöiset alla.
Tässä rengaskokoasiassa on menty kyllä markkinointi edellä. Lähes joka vuosi on esitelty jotain uutta "mullistavaa" rengaskokoa, joka muuttaa ajokokemuksen jne... Itsekin on tullut vaihdeltua pyörää parin vuoden välein: jäykkäperä 29er -> täpäri 29er -> läski. Jostain syystä läskillä ajelu tuntuu (tällä hetkellä) hauskimmalta. Ei ole niin kiire koheltamaan, vaan kyseessä on enemmän nautiskelua metsässä.

Tuohon Konaani päädyin kuitenkin osittain sen vuoksi, että siinä on säädettävät dropoutit takana. Wozoon saa läskirenkaiden lisäksi 27,5+ ja 29+ alle. Jos kuitenkin alkaa ensi keväänä tehdä mieli koheltaa vähän kovempaa 8)

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Portti »

Farina kirjoitti: Tarkoittanet Riva del Gardaa? Tuli lomailtua tuolla viikon verran jokunen vuosi sitten. Ei tullut pyöräiltyä silloin, mutta autolla, kävellen ja juostenkin tutustuttiin kylän viereisiin alueihin. En yhtään ihmettele sähkömaastureita tuolla, koska nousut olivat paikoitellen "aika napakoita". Jengi näytti hinkkaavan ensi mäkeä ylös ja sitten laski vanhoja tienpohjia/polkuja alas.
Juu, Riva del Garda. Me ollaan oltu meidän maastopyöräporukan kanssa Gardajärvellä yksi parin viikon reissu. Tuolloin majoituttiin Rivan vieressä Torbolessa. Hyvin suosittu maastopyöräilymesta tuo Gardajärvi on, erityisesti saksalaisten keskuudessa. Hienoja reittejä sieltä löytyykin ja sitten toisaalta kun järven korkeus merenpinnasta on aika alhainen, niin periaatteessa tuolla voi samalla viettää rantaloman tyyppistäkin lomaa jos sellaisesta tykkää.

Maastopyöräilyyn tuolta löytyy hyvin monentasoista reittiä. Meillä oli tapana ajella ensin teitä pitkin ylös vuorille ja sitten sieltä jotain erittäin pitkää polkulaskua alas. Aika makea tunne vetää jotain 15 km polkualamäkeä.

Jotkut ajeli polkuja myös ylöspäin ja toisaalta sitten käytössä oli erilaisia shuttle-palveluita, jos ei halunnut ajaa ollenkaan ylöspäin.
Farina kirjoitti:Tässä rengaskokoasiassa on menty kyllä markkinointi edellä. Lähes joka vuosi on esitelty jotain uutta "mullistavaa" rengaskokoa, joka muuttaa ajokokemuksen jne...
Juurikin näin myös minun mielestäni. Tuo meidän viime lauantainen lenkkiesimerkki osoittaa sen, että rengaskoosta riippumatta kaikki ajelivat ihan yhtä lailla. Kuskista se on kiinni miten ajaa. Toki onhan noissa eri rengasko'oista eroja ja itse kyllä pidin siirtymää kakskutosesta kaksysiin hyvänä.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Farina »

Portti kirjoitti:Toki onhan noissa eri rengasko'oista eroja ja itse kyllä pidin siirtymää kakskutosesta kaksysiin hyvänä.
Rengaskoon kasvaminen ja keulakulman loiveneminen ovat suurimmat ajamiseen suoraan vaikuttavat asiat omastakin mielestäni. Pari vuotta sitten kokeilin kaverin vanhaa 26" Feltiä. Ajokokemus oli kyllä aika hirvittävä. 29" Stumpyn jälkeen tuntui, että kaikki kuopat tuli käsille ja ojien ylitykset meinasivat päätyä OTB:hen jyrkän keulakulman takia. Tokihan ajotyyliä muuttamalla kakskutonen olisi kulkenut, mutta jotenkin ei harmittanut palata 29":n sarviin.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Giulia Super -69

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 955
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Tein kuten käskettiin, seurailin kivijalkojen ja nettikauppojen tarjontaa, Fillarifoorumi selattu ruvelle ja kas, sieltähän se löytyi! Rosella oli tiputettu The Tusker-sarjan hintaa 27%, joten tilaaminen on selviö. Valitsin Tusker 1:n, siinäkin tuntuu osasarjat ynnä muut kohtaavat hyvin toiveet. On läpiakselit, ilm. kuitukeulakin tuli vakioksi syssyn mittaan (ennen lisähintainen optio), 1x11 Sramit, keveät Jumbo Jimit 4" ja sopiva hinta. Eihän tuolla saa oikeastaan kuin jonkun perus-Feltin 3x8-vaihteistolla tai XXL:n 5Fat Liten (joka hintaansa nähden hyvä laite ja niillä -25% hinnoilla erittäin hyvä).

Sais nyt vaan tulla edes tilausvahvistus, että pyöriä todella on ollut myytäväksi asti...! Jos nyt jotain jäi hampaankoloon, oli alumiinin/valkoisen värinen runko loppunut, eikä tilausta voinut tehdä. Se olis ollut tosi rouhee.

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Pientä talvirengasprojektia ollut tässä.

Tein budjettivalinnan ja hommasin 4.4" Jumbo Jimit(83.16€/pari), sekä 300 Schwalben alumiinirunkoista piikkikärkinastaa(44.33€).
Näiden lisäksi Dremelin 3.2mm. pora (7.90€) ja liimat (6.90€). Koko hoito siis 142.29€ ja varanastojakin jäi vielä mukavasti.

Yksi parin tunnin lenkki vasta takana mutta tuntui rullaavan paremmin, kuin kaverin Dillinger 5:t, joka nyt oli ihan odotettavissakin. Eikä pidossakaan ollut moittimista. Umpihangessa JJ:n maltillinen kuviointi toki kostautuu, mutta harvemmin sellaisessa tulee ajettuakaan.
Sisäänajo oli vain n.10km. kelviä, mutta ainakin toistaiseksi kaikki nastat tallella.
Liitteet
DSCN6341.JPG
DSCN6341.JPG (126.92 KiB) Katsottu 8978 kertaa
DSCN6342.JPG
DSCN6342.JPG (131.61 KiB) Katsottu 8978 kertaa

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Ja pari vanhempaa kuvaa (kuraisesta)fillarista.
Satulatolppa on vaihtunut tässä välissä hissitolppaan ja 4" renkaat 4.4":ksi.
Liitteet
DSCN6324.JPG
DSCN6324.JPG (125.21 KiB) Katsottu 8975 kertaa
DSCN6325.JPG
DSCN6325.JPG (129.29 KiB) Katsottu 8975 kertaa
DSCN6326.JPG
DSCN6326.JPG (128.55 KiB) Katsottu 8975 kertaa

Vastaa Viestiin