Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Ei kai se noilla kiekoilla vaihdakaan. Kick-down saadaan laittamalla lappu lattiaan?

Mun manuaali vain jyrisee, jos noin tekee kutonen sisällä.

Sippo
Viestit: 23
Liittynyt: 03 Huhti 2016, 19:25
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm TCT 2012
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Sippo »

h_lauri kirjoitti:Ei kai se noilla kiekoilla vaihdakaan. Kick-down saadaan laittamalla lappu lattiaan?

Mun manuaali vain jyrisee, jos noin tekee kutonen sisällä.
Joo no aina ei olekkaan tarkoitus mennä lappu lattiassa kiinni. Lähinnä mietin onko vikaa vaihteistossa vai ominaisuus. :crazyeyes:

Avatar
lerppu
Viestit: 5898
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Millä moodilla ajellaan? Jättääkö dynaamisessakin tilassa isoimman loven pykälään? Paholaisenmehulla ei ole kokemusta tct:stä, joten moisia jyristelyjä ei ole koettu. Mutta eipä tuo MA:kaan pintakaasulla herkästi pienempää valinnut, mikäli ei ollut ruutulippu-moodissa... Alfalla ajetaan sielukkaasti! :wink:

Sippo
Viestit: 23
Liittynyt: 03 Huhti 2016, 19:25
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm TCT 2012
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Sippo »

Normal modella ajettu. Pitää huomenna taas testailla muut moodit.

Avatar
juhani
Viestit: 138
Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
Car(s): Stelvio 2.2 -21 ja GTV6 -83
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja juhani »

Sippo kirjoitti:Terve.
Itselläni on 2012vm Giulietta 2.0jtdm TCT. Autolla on ajettu 175tkm. Olen huomannut, että kutosvaihteella, kun ajaa 60-80Km/h ja lähtee kevyesti kiihdyttämään kierrokset 1300-1500rpm niin auto ravistaa ei vaihda itse pienemmälle vaihteelle.. MIkäli pykältää vitosella niin ei ole ongelmaa. Onko muut havainneet vastaavia ongelmia tai kokemuksia? :roll:


Kiitos vastauksista.
Edellinen auto oli vastaava ja muistelisin, että noin se teki ainakin tasamaalla. Ylämäessä se kyllä mun mielestä vaihtoi pienillä kierroksilla pienemmälle.
Nykyinen MA vaihtaa herkemmin pienemmälle, tosin malli on uudempi ja mun mielestä TCT:n toiminta on muutenkin parempaa eli jotakin ovat sentään tehneet sisä- ja ulkonäkömuutosten lisäksi.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Sippo kirjoitti:
h_lauri kirjoitti:Ei kai se noilla kiekoilla vaihdakaan. Kick-down saadaan laittamalla lappu lattiaan?

Mun manuaali vain jyrisee, jos noin tekee kutonen sisällä.
Joo no aina ei olekkaan tarkoitus mennä lappu lattiassa kiinni. Lähinnä mietin onko vikaa vaihteistossa vai ominaisuus. :crazyeyes:
Hihi, lappu lattiassa oli ainoa konsti saada Croma liikahtamaan ja siinä oli viivettä. Mehua meni aina kivasti silloin, 2,2 l vapari. Mesen 300 D ei 80-luvulla liikkunut mihinkään.

insinörtti
Viestit: 2636
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Sippo kirjoitti:kutosvaihteella, kun ajaa 60-80Km/h ja lähtee kevyesti kiihdyttämään kierrokset 1300-1500rpm
Ettei kuitenkin olisi 60 vauhdissa jo lähtökohtaisesti 5. vaihde käytössä? 60 km/h kutosella pitäisi mennä 1000 rpm pintaan…

Silloin käytös täsmäisi aika hyvin bensakoneeseenkin. Viitonen rupeaa olemaan turhan pitkä 60 vauhdissa, muutoin kuin tasamaalla & -nopeudella köröttelyyn, ja 6. tekee samaa alle 90 nopeuksissa. TCT roikkuu sitkeästi, etenkin vakionopeussäätimen ollessa päällä, liian isolla vaihteella. Jos poljinta survoo tosissaan syvemmälle, vm 2012 MA tykkäsi tiputella kertalaakista 2-3 pykälää alas, eli 60 rajoituksilla arvottiin vaihdetta vähintään 3. ja 5. ja 80-nopeudessa 4. ja 6. välillä. Ohjelmistopäivitys lievitti ongelmaa eli nyt TCT osaa ”käsikaasulla” ajettaessa myös vaihdon yhdellä pykälällä alas. Näin siis Normal -moodissa.

Dynamicilla vaihto alas pitäisi tulla paljon herkemmin -> vähemmän ongelmia. Tosin laatikko on selkeästi oppivaa sorttia. Pari päivää ruuhkaköröttelyä ja TCT oppii olemaan vaihtamatta. Jopa Dynamic -tilassa saattaa onnistua polkimen painaminen hitaasti melkein lattiaan asti ennen kuin tapahtuu yhtään mitään. Sitten kun tapahtuu, tapahtuu liiankin kanssa = 2-3 pykälää alas -> sutii tms. Toisaalta vähän reippaammin kun hetken kaasuttelee tai tekee teräviä jarrutuksia, niin vaihto 1-2 pykälällä alas tulee tosi herkästi – jopa hysteerisen herkästi eli kadunkulmasta käännyttäessä heitellään 4000 rpm tauluun, jotta kiihdytys rajoituksen mukaiseen 40 km/h laukkaan olisi sujuva :roll:

Vakionopeusäätimen surkeuteen päivityskään ei auta. Vakionopeussäätimen ollessa päällä vaihde on käytännössä lukittuna (vaihto alas tulee vasta, kun nopeus on tippunut >15 km/h, jolloin tämä pykälää pienempikin vaihde on jo liian pitkä….), minkä lisäksi vakkarilla on ”tiiliskivi polkimen alla” eli kuskin pitää jyrkissä nousuissa auttaa sitä kaasupolkimella, muutoin nopeus tippuu reilusti.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Sippo
Viestit: 23
Liittynyt: 03 Huhti 2016, 19:25
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm TCT 2012
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Sippo »

Dynamic modella ei niin paha. Jurinan ja ravistuksen huomaa parhaiten normal modella. Öljynvaihto koneeseen lieventi aavistuksen auttoi. Ei kai muutakuin kovaa ajoa.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Otin Giuliettaan All-In-One huolenpitosopimuksen, kun tarjosivat sitä puoleen hintaan. Sopimusta varten auto piti käydä tarkistuttamassa K1-Katsastuksen konttorilla. Tarkistus tehtiin Konalassa ja siinä ei ollut mitään ihmeellistä. Jonkin aikaa tämän jälkeen vaan OBD-portin päällä oleva suojakansi tipahti alas. Kun katsoin sitä hieman tarkemmin niin huomasin, että kannen kiinnikkeet olivat hajalla ja jotenkin olivat onnistuneet hajottamaan myös kojelaudan pohjaosan johon kiinnikkeet lukkiutuvat. Kansi oli ilmeisesti yritetty avata alaosasta kun se pitäisi avata yläosasta. No, pienen "väännön" jälkeen K1 suostui maksamaan korjauksen ja auto meneekin nyt parin viikon päästä Autokeskukseen em. osien vaihtoon.

Ilmeisesti Giulietta ei ollut kyseiselle katsastusmiehelle ihan se tutuin laite? Konalan pisteitä laski lisäksi se, että kantta oli yritetty saada pysymään kiinni jollain "purkkavirityksellä" ja tapahtuneesta haaverista ei aluksi kerrottu mitään.

Sippo
Viestit: 23
Liittynyt: 03 Huhti 2016, 19:25
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm TCT 2012
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Sippo »

Vielä tuohon omaan "ominaisuuteni" tarkennusta. Eli ravistus tapahtuu jossain 1450-2000rpm välillä, kun kiihdyttää kevyesti. Ratissa ei tunnut ravistusta. Tuntuu, että tulee koneen puolelta joka sitten ravistaa autoa.

Eli onko Giulietta diesel malleissa ollut näitä kaksoismassavauhtipyörä ongelmia. Toisaalta jos se oli vauhtipyörä niin luulisi, että oireilisi muutenkin kuin vain isoimmalla vaihteella.

Avatar
juhani
Viestit: 138
Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
Car(s): Stelvio 2.2 -21 ja GTV6 -83
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja juhani »

Sippo kirjoitti:Vielä tuohon omaan "ominaisuuteni" tarkennusta. Eli ravistus tapahtuu jossain 1450-2000rpm välillä, kun kiihdyttää kevyesti. Ratissa ei tunnut ravistusta. Tuntuu, että tulee koneen puolelta joka sitten ravistaa autoa.

Eli onko Giulietta diesel malleissa ollut näitä kaksoismassavauhtipyörä ongelmia. Toisaalta jos se oli vauhtipyörä niin luulisi, että oireilisi muutenkin kuin vain isoimmalla vaihteella.
Mielestäni ei vaikuta ns. normaalilta vähän turhan ison vaihteen jurnutukselta eli kannattaa varmaan käytää autoa jossakin jossa ehkä osaavat paremmin sanoa, esim. Auto Milano Viikki.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1519
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Löytyykö joltain tietoa missä sijaitsee Blue&Me tietokone ja miten se on kytketty radioon? Rätinä BM-äänilähteen kautta tuntuu pahenevan ja nyt vasemman kanavan äänen saa kokonaan pois tai päälle koelautaa kopauttamalla. Joku piuha lienee irti, mutta mistä aloittaa purkaminen?

Noin 45tkm sitten vaihdettu etuiskarin ylätuki tuntuu taas kahnuttavan. Jousessa tuntuu tärinää kun rattia kääntelee. :?

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Onko kukaan tyrkännyt Celtic Tuningin softaa Juliettaan?

http://lohjanecutuning.fi/esimerkkej%C3 ... romeo.html

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1519
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Huonosti löytyy netistä tietoa, mutta puolivahingossa jostain blogista löytyi maininta missä Blue&Me -tietokone luuraa. Eiku purkamaan.

Koelaudan paneeli lähtee sormin vääntämällä vasemmasta reunasta. Mankka on kiinni neljällä ruuvilla ja B&M kipseillä.
Kuva

B&M johto on aika tiukalla, kun samaan nippuun on teipattu hanskalokeron valon kytkin.
Kuva

B&M -tietokonetta ei oo tarkoitettu purettavaksi. Ruuvien tilalla oli vain liimaa.
Kuva

Mankan takana on kaksi liitintä, joista ylempi tulee B&M -tietokoneelta. Tämä oli osittain irti, joten liekö siitä ne rätinät.

Off-topic
Jos vanhaan Giuliettaan haluaa AUX ja A2DP -liitännät, niin sen voi toteuttaa näillä lisälaitteilla. Tuo johtosarjassa näkyvä sininen liitin on tyhjä ja tuo Yatour kytketään sen paikalle. Tämä aktivoi radiosta CD CHANGER -sisääntulon. Sitte se Bluetooth A2DP -tuki tulee tuon ESYNiC -laitteen kautta.
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B006 ... UTF8&psc=1
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00E ... UTF8&psc=1
/Off-topic

Kuva

Radion kytkentäkaavio.
Kuva

Romut kasaan ja tuntuu edelleen toimivan. Koeajolenkillä ei ääni enää pätkinyt.
Kuva

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Giuliettassa vaivaa sama punainen loimotus kuin Mitossakin. Päivällä pärjää kun säätää valaistuksen tarpeeksi himmeäksi, mutta pimeällä olisi kiva nähdä muutakin kuin se punainen loimotus. En vain saa säädettyä valaistusta mieleiseksi. Luulisi että tuollaiset asiat ei autonvalmistajalle ole ylivoimaisia tehdä, siis tyylikäs ja miellyttävä valaistus.
Pornonpunainen ei ole lempivärini.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

winorloose kirjoitti:Otin Giuliettaan All-In-One huolenpitosopimuksen, kun tarjosivat sitä puoleen hintaan. Sopimusta varten auto piti käydä tarkistuttamassa K1-Katsastuksen konttorilla. Tarkistus tehtiin Konalassa ja siinä ei ollut mitään ihmeellistä. Jonkin aikaa tämän jälkeen vaan OBD-portin päällä oleva suojakansi tipahti alas. Kun katsoin sitä hieman tarkemmin niin huomasin, että kannen kiinnikkeet olivat hajalla ja jotenkin olivat onnistuneet hajottamaan myös kojelaudan pohjaosan johon kiinnikkeet lukkiutuvat. Kansi oli ilmeisesti yritetty avata alaosasta kun se pitäisi avata yläosasta. No, pienen "väännön" jälkeen K1 suostui maksamaan korjauksen ja auto meneekin nyt parin viikon päästä Autokeskukseen em. osien vaihtoon.

Ilmeisesti Giulietta ei ollut kyseiselle katsastusmiehelle ihan se tutuin laite? Konalan pisteitä laski lisäksi se, että kantta oli yritetty saada pysymään kiinni jollain "purkkavirityksellä" ja tapahtuneesta haaverista ei aluksi kerrottu mitään.

On se Alfa niin vaikea auto huoltaa.....minunkin Giuliettassa oli kuskin vasemmalla puolella oleva sulakerasian kansi toisesta reunasta auki eikä suostunut menemään kiinni ennen kuin olin avannut sen ja asettanut oikein paikoilleen. Voimankäyttö olisi todennäköisesti murjonut kiinnikekynnet hajalle.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

insinörtti
Viestit: 2636
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

AlfaTom kirjoitti:Päivällä pärjää kun säätää valaistuksen tarpeeksi himmeäksi, mutta pimeällä olisi kiva nähdä muutakin kuin se punainen loimotus.
Voi olla tyhmä kysymys, mutta kai tiesit, että kirkkaussäätö on erikseen päivä- ja yötilalle? Jos haluat säätää valaistuksen kirkkautta yötilassa, pitää ajovalojen olla päällä (hämäräkytkimen ohjaamina tai valokytkimellä pakotettuna).
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

insinörtti kirjoitti:
AlfaTom kirjoitti:Päivällä pärjää kun säätää valaistuksen tarpeeksi himmeäksi, mutta pimeällä olisi kiva nähdä muutakin kuin se punainen loimotus.
Voi olla tyhmä kysymys, mutta kai tiesit, että kirkkaussäätö on erikseen päivä- ja yötilalle? Jos haluat säätää valaistuksen kirkkautta yötilassa, pitää ajovalojen olla päällä (hämäräkytkimen ohjaamina tai valokytkimellä pakotettuna).
Saattaa olla että olen säätänyt vain päiväasetuksen mukaan, mutta MiTossa en saanut koskaan mieleistä säätöä.
Ei tuo nyt auton tärkein ominaisuus ole, mutta tuo vanhanaikainen näyttötekniikka eli karkea fontti on ruma ja pornonpunaisena vielä rumempi. Naviin kautta onkin mukavampi katsella esim. media playerin tietoja.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja palkus »

punainen on ainoa oikea väri mittarivaloille imho.
"puhun niin totta kuin osaan"

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Näyttää olevan Jetrollakin Alfa Romeo Giulietta, tai ainakin hän ajoi sellaista valkoista autoa tämän päivän lomailujaksossaan. Hienolta näytti Giulietta, itselläni samanlainen väriä myöten.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

palkus kirjoitti:punainen on ainoa oikea väri mittarivaloille imho.
Punainen valaistus kyllä on ok, mutta sävy on valoisemmassa asetuksissa liian räikeä, kun taustakin on punasävyinen.
Tykkään myös sinisävyisestä valaistuksesta, mutta se ei nyt ole optiona tässä.

Asiasta kolmanteen; eilen pariin kertaan tuli öljyn haju kabiiniin käynnistyksen jälkeen. En ole vielä ehtinyt tutkia onko konehuoneessa vuotoja. Auto on huollettu merkkihuollossa pari kuukautta sitten, joten oletan että sen suhteen asiat on kunnossa. Outoa ettei pakkasten aikaan ollut mitään vastaavaa. Mutta tutkitaan.....
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

petrolhead
Viestit: 120
Liittynyt: 22 Touko 2010, 08:12
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair Turbo
Paikkakunta: Kuopio

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja petrolhead »

Moro vaan kaikille! Tuli hankittua itsekin Giulietta tuossa reilu vuosi sitten. Alkoi sitten herjaamaan P1062 - koodia ja välillä ilmeni tehojen lyhytaikaista hiipumista ajossa moottoritiellä. Ei kuitenkaan jättänyt matkanvarrelle. Jännä juttu ilmojen kylmetessä lokakuusta eteenpäin lopetti koodien herjaamisen ja kerkesin jo ajatella, että ei hätää... Mutta aloitti samat probleemat maaliskuun puolen välin jälkeen ja eipä auttanut muu kuin Multiair-yksikön vaihto. No nyt sitten alkuviikosta vein auton hartikaiselle multiair-yksikön vaihtoon ja saadessani sen takaisin huomasin, että muistissa oli myös ollut P1850 Gear lever position sensor koodi. No enpä päässyt pitkälle hartikaiselta, kun taas napsahti vikavalot päälle.
Siinä vaiheessa alkoi jo vituttamaan koko touhu, hetken aikaa pelkäsin, että Multiair-yksikön vaihto olisi epäonnistunut(ensimmäinen kerta asentajalla nimittäin tämä homma).

Ei muuta kuin takaisin hartikaiselle... Koodit lukuun ja sieltä löytyi taas tämä P1850. Selvittelin hieman asiaa tältäkin foorumilta ja kysynkin tietäisikö joku kertoa, että mistä kohden autoa tarkalleen löytyy tämä mahd. katkennut maadoitusjohto. Jos vaikka itse yrittäisi sen löytää. Hartikaiselta ehdottivat suoraan sensorin vaihtoa...

On kyllä kurjasti alkanut tämä vuosi Alfan kanssa :( . Helmikuussa tuli "Open Boot"- ilmoitus päälle. Maaliskuussa alkoi Multiair taas temputtamaan ja ilmeisesti huhtikuun alussa (koska vikavalo alkoi palamaan koko ajan) tuli nämä P1850 anturiongelmat.
Eipä ole vielä huvittanut laittaa uutta miittiäkään vireille. Mutta teen sen kyllä kunhan pahin vitutus alkaa laskemaan. Voisi sanoa, että kyllä tuo giuliettakin on ihan aito Alfa... Tarkoitan, että tunnetta riittää :lol:
Kyllä on Toyotan jälkeen Alfalla ajaminen nautinnollista puuhaa!

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1519
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

^
Varmaankin se katkeaa tuosta missä se johto joutuu liikkumaan eniten. En usko, että kannattaa korjata vaan vaihtaa kerralla uuden anturin missä tulee mukana tuo 20cm uutta johtoa liittimineen. Itse anturiin pääsee kiinni auton alta ja liittimeen vaihdekepin juurelta. Tuossa muutama netistä pöllitty kuva aiheeseen liittyen:

Kuva

Kuva

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

matti_vuorio kirjoitti:Varmaankin se katkeaa tuosta missä se johto joutuu liikkumaan eniten.
Juuri näin.

Useamman kappaletta olen vaihtanut ja aina on ollut piuha samasta kohtaa poikki kuin ekassa kuvassa yllä.

petrolhead
Viestit: 120
Liittynyt: 22 Touko 2010, 08:12
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair Turbo
Paikkakunta: Kuopio

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja petrolhead »

Kiitokset Matille ja Jarsanille! Eipä muuta kuin pistänpä osaa tilaukseen sitten! Olisi kiva ajella vaihteeksi toimivalla autollakin :)

Selkeästi muuten vääntää ja ehkä kiihtyykin paremmin Normal-modessa tuon Multiair vaihdoksen jälkeen. Valitettavasti Dynamic-moodia en kerennyt edes kokeilemaan, kun iski jo vikakoodit päälle :twisted:

Dynamic voi olla nyt yllättävänkin paljon tehokkaampi. Ainakin mitä olen Alfaowner-sivustolta käynyt lueskelemassa muitten kokemuksia. Onko täällä muitakin, jotka ovat joutuneet vaihtamaan tuon Multiairin-yksikön? Mulla muuten auto rekisteröity 2010 lopussa ja nyt ajettuna 88800 kilometriä.
Kyllä on Toyotan jälkeen Alfalla ajaminen nautinnollista puuhaa!

Avatar
tuvu
Viestit: 12
Liittynyt: 24 Huhti 2014, 11:50
Car(s): ex Giulietta 1.4 T-jet -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tuvu »

Saavuin juuri töihin ja kiinnitin huomiota valoista lähtiessä että auto hieman nyki kun antoi enemmmän kaasua. Pysähdyin seuraaviin valoihin ja annoin vapaalla autolle kaasua, jolloin pölläytti kummallisen paljon pakokaasua. Lähti valoista liikkeelle ihan ok, mutta sitten hyytyi. Moottori alkoi käymään epätasaisesti ("putputtaa") ja ei reagoi kaasuun. Sain sen juuri ja juuri parkkiruutuun... Käynnistettäessä käy edelleen samalla tavalla epätasaisesti ja vilauttaa moottorivaloa jos antaa kaasua.
Uuhh... Pitänee antaa olla hetken ja kokeilla myöhemmin uudestaan. Tuttuja oireita? (T-jet 120, 75tkm, 2011)
Auto oli juuri vuosihuollossa (öljyt jne.) ja katsastuksessa.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Oudon hengetön oli mullakin N asennolla, D toi ihan eri meininkiä.
Voisiko MA yksikkö ajanmittaan "väsyä" tms?
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Aquatica
Viestit: 15031
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Eikös tässä juuri joltain paukahtanut MA-yksikkö heti öljynvaihdon jälkeen?

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Pojat, pojat.. Kyseessähän on T-jet..

Vikakoodien lukuun vain.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Aquatica
Viestit: 15031
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

No niinpä olikin. Mistähän lie MA:n tähän repäisin? Varmaan luin puuhan kommenttia liian ajatuksella.

Avatar
tuvu
Viestit: 12
Liittynyt: 24 Huhti 2014, 11:50
Car(s): ex Giulietta 1.4 T-jet -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tuvu »

tuvu kirjoitti:Saavuin juuri töihin ja kiinnitin huomiota valoista lähtiessä että auto hieman nyki kun antoi enemmmän kaasua. Pysähdyin seuraaviin valoihin ja annoin vapaalla autolle kaasua, jolloin pölläytti kummallisen paljon pakokaasua. Lähti valoista liikkeelle ihan ok, mutta sitten hyytyi. Moottori alkoi käymään epätasaisesti ("putputtaa") ja ei reagoi kaasuun. Sain sen juuri ja juuri parkkiruutuun... Käynnistettäessä käy edelleen samalla tavalla epätasaisesti ja vilauttaa moottorivaloa jos antaa kaasua.
Uuhh... Pitänee antaa olla hetken ja kokeilla myöhemmin uudestaan. Tuttuja oireita? (T-jet 120, 75tkm, 2011)
Auto oli juuri vuosihuollossa (öljyt jne.) ja katsastuksessa.
Nyt tuli lisätietoa ongelmista: venttiilikopan rikkoutunut tiiviste vuotanut hieman öljyä sytytyspuolelle ja rikkonut sytyspuolan - ilmeisesti. Onneksi sain auton nopeasti parkkiin, ettei mennyt muuta rikki näiden myötä.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11215
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ruiskun vikavalo palanut perjantaista lähtien. DNA & StartStop poissa pelistä.

Motonetissä luettiin tällaiset koodit:

P0490 Pakokaasujen takaisinkierrätys A, ohjausvirtapiirin korkea jännite
P0487 Pakokaasujen takaisinkierrätyksen kaasuläpän ohjausvirtapiiri A avoin

Ei saatu siellä heräteltyä kuntoon. Mitäs ny?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

oon_joo
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Joulu 2013, 06:05

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja oon_joo »

vesi, alfa ja sähköviat :drinking: eilen alkoi mittaristossa palamaan"jarrupalat loppu" varoitus. No, pari kunnon jarrutusta niin palat korjautui :mrgreen: ei nyt luulisi vielä 45tkm vievän paloja vaihtokuntoon :silly:

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Vittorio Jano kirjoitti:Ruiskun vikavalo palanut perjantaista lähtien. DNA & StartStop poissa pelistä.

Motonetissä luettiin tällaiset koodit:

P0490 Pakokaasujen takaisinkierrätys A, ohjausvirtapiirin korkea jännite
P0487 Pakokaasujen takaisinkierrätyksen kaasuläpän ohjausvirtapiiri A avoin

Ei saatu siellä heräteltyä kuntoon. Mitäs ny?
Vianmäärityspolku menee about näin: Tarkista EGR:n ja ECU:n liittimet, tarkista johdot näiden kahden väliltä, ettei ole oikosia tai poikki. Tarkista EGR:n toiminta, jos ei toimi normaalisti vaihda EGR.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11215
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Grazie!

Jotain tuon suuntaista ajattelinkin. Taisi olla joskus täälläkin nuo samat koodit esillä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

oon_joo kirjoitti:vesi, alfa ja sähköviat :drinking: eilen alkoi mittaristossa palamaan"jarrupalat loppu" varoitus. No, pari kunnon jarrutusta niin palat korjautui :mrgreen: ei nyt luulisi vielä 45tkm vievän paloja vaihtokuntoon :silly:
Minun Giuliettassa mittarissa nyt yli 50k ja kesäpyöriä alle laittaessa havaitsin etupalojen olevan melko loppu, vaihtoon menee varmasti ennen syksyä. Käyttäähän nykyauto jarruja paljon enemmän kuin perinteinen auto ilman aputoimintoja kuten ajonhallinta ja luistonestot. Ei siis ihme jos palat kuluu nopeammin.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11215
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Jarsan kirjoitti: Vianmäärityspolku menee about näin: Tarkista EGR:n ja ECU:n liittimet, tarkista johdot näiden kahden väliltä, ettei ole oikosia tai poikki. Tarkista EGR:n toiminta, jos ei toimi normaalisti vaihda EGR.
Vaihtoon menee EGR. Toivottavasti ei ole samanlaista tuhoa odotettavissa kuin jollekin tuolla aiemmilla sivuilla...

Niin ja takapäähän menevistä johdoista kaksi oli poikki ja ne fiksattiin. Pyyhin toimii taas normaalisti. Hml:n AK:lle pisteet tästä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Levriero
Viestit: 9
Liittynyt: 10 Touko 2012, 16:01
Car(s): Giulietta 1.4 MultiAir 170hv TCT Super -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Levriero »

Onko kukaan vielä saanut käsiinsä Giuliettaa uudella naamalla? Laitoin tilauksen menemään pari viikkoa sitten ja toimitusajaksi luvattiin kolme kuukautta. Saas nähdä kuinka kauan toimitus viivästyy. :wink:

Avatar
Josef Matula
Viestit: 146
Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

Levriero kirjoitti:Onko kukaan vielä saanut käsiinsä Giuliettaa uudella naamalla? Laitoin tilauksen menemään pari viikkoa sitten ja toimitusajaksi luvattiin kolme kuukautta. Saas nähdä kuinka kauan toimitus viivästyy. :wink:
Hienoa! Millainen peli tulossa? Tampereella on ilmeisesti uusinaamainen esittelyauto kuvan perusteella.

Meillä oli myös facelift harkinnassa mutta Suomesta sattui löytymään mieluinen ajamaton välimalli. Kolmen kk toimitusaikaa lupailtiin myös tehdastilauksiin.

Avatar
juhani
Viestit: 138
Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
Car(s): Stelvio 2.2 -21 ja GTV6 -83
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja juhani »

Levriero kirjoitti:Onko kukaan vielä saanut käsiinsä Giuliettaa uudella naamalla? Laitoin tilauksen menemään pari viikkoa sitten ja toimitusajaksi luvattiin kolme kuukautta. Saas nähdä kuinka kauan toimitus viivästyy. :wink:
En pysty kertomaan kokemuksia kuin edellisestä mallista, sen kohdalla ainakin mulla pysyivät aika hyvin luvatussa aikataulussa. Auto tilattiin heinäkuun lopussa 2015 ja sain sen 30.10. Kertoivat oikein auton valmistusviikonkin ja siittä meni noin kuusi viikkoa kun sain auton.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Aika tuore juttu Moottori-lehdessä...

http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/ ... giulietta/

Avatar
Levriero
Viestit: 9
Liittynyt: 10 Touko 2012, 16:01
Car(s): Giulietta 1.4 MultiAir 170hv TCT Super -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Levriero »

Josef Matula kirjoitti:
Levriero kirjoitti:Onko kukaan vielä saanut käsiinsä Giuliettaa uudella naamalla? Laitoin tilauksen menemään pari viikkoa sitten ja toimitusajaksi luvattiin kolme kuukautta. Saas nähdä kuinka kauan toimitus viivästyy. :wink:
Hienoa! Millainen peli tulossa? Tampereella on ilmeisesti uusinaamainen esittelyauto kuvan perusteella.

Meillä oli myös facelift harkinnassa mutta Suomesta sattui löytymään mieluinen ajamaton välimalli. Kolmen kk toimitusaikaa lupailtiin myös tehdastilauksiin.
170 hv TCT Super sieltä on tulossa. Hienoa, jos tuo luvattu 3 kuukautta pitää niin pääsee nauttimaan kesäkeleistäkin vielä tänä vuonna!

insector
Viestit: 3
Liittynyt: 31 Touko 2016, 21:06
Car(s): Alfa Romeo Giulietta

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insector »

Moro,
Ensimmäinen viestini foorumille. Tuli joku aika sitten ostettua giulietta vm. 2011 1.4 170hv versio.

Olen pyrkinyt selvittelemään auton varustelutasoa, mutta huonolla menestyksellä.

Tässä pyrin nyt selvittämään, mitkä olivat tarjolla olevat varustetasot v.2011? Luin jotain englanninkielistä katalogia ja sen mukaan tuolloin olisi ollut tarjolla lusso ja veloce tasot? Toisaalta jossain oli tarjolla turismo, progressive ja distinctive Tässä hieman listaa lisävarusteista autossani. Tästä puuttuu esimerkiksi sivuhelmat ja puolinahka sisusta sekä "satin effect wing mirrors".


009 PYÖRIEN
LUKITUKSENESTOJÄRJESTELMÄ
(A.B.S.)
015 LIUKUMISENESTOJÄRJESTELMÄ
(A.S.R.)
023 SÄHKÖTOIMISET
TAKAIKKUNAT
028 SÄHKÖTOIMINEN ETUIKKUNA
029 REAR WINDSHIELD DEFROST
048 VALONSÄTEEN SUUNTAUSLAITE
052 EMERGENCY BRAKE
BOOSTER
093 MUKAUTUVAT VALOT (D.B.L.)
097 SUMUVALOT
102 VALOJEN
PESUJÄRJESTELMÄ-PYYHKIJÄT
132 ETUKÄSINOJA
140 ILMASTOINTILAITE
195 KAKSOISISTUIN TAKANA
222 KAKSOISKYTKIMELLÄ
VARUSTETTU ROBOTISOITU
VAIHTEISTO

230 KAASUPURKAUSLAMPUT
275 TAKAKÄSINOJA
339 SEATBACK POCKET
341 SÄHKÖTOIMISET TAITETTAVAT
ULKOISET PEILIT
347 SADEANTURI
392 ELEKTRONINEN AJONVAKAUTUS
(E.S.P.)
40Y KULJETTAJAN ISTUIMEN
LANTION SÄÄTÖJÄRJESTELMÄ
416 VAKIONOPEUSSÄÄDIN
41A AUTORADIO
42F KAULAVAMMAT ESTÄVÄT
ETUPÄÄTUET
439 METALLISEOKSISET PYÖRÄT
452 LÄMMITETYT ETUISTUIMET
454 MATKUSTAJAN ISTUIN
KORKEUDEN
SÄÄTÖJÄRJESTELMÄLLÄ
48F AJOTIETOKONE
499 RENKAIDEN KORJAUSPAKKAUS
4B0 KOJELAUDAN IRROTETTAVAT
KUPINPIDIKKEET
4DK MATKUSTAJAN PUOLEISEN
TURVATYYNYN DEAKTIVOINTI
4M6 PASSENGER SIDE SUN VISOR
WITH MIRROR
505 SIVUTURVATYYNYMODUULIT
50X DRIVER SIDE SUN VISOR WITH
MIRROR
525 ULKOISET/SISÄISET
SÄHKÖVÄRIPEILIT
52A IKKUNOIDEN
PURISTUKSENESTOANTURI
52B PYSÄKÖINTIANTURIT
52Y LISÄLÄMMITIN
54E FRONT CEILING READING
LIGHT WITH TIMER
5BY YMPÄRISTÖLÄMPÖTILAN
ILMAISIN
5DE STOP&START - JÄRJESTELMÄ
614 PÄÄSUOJAN
SIVUTURVATYYNYMODUULIT
655 TUHKAKUPPI
65W MULTIMEDIANÄYTTÖ
USB-PORTILLA
68R NAVIGAATTORIN
ASENNUSPAIKKA
709 OHJAIMET OHJAUSPYÖRÄSSÄ
823 PISTOKE
923 TAKASPOILERI
926 ILMANOHJAIN CC : 1.4 SYLINTERITILAVUUS :
1368 CC
CMB : BZ POLTTOAINE :
BENSIINI
COLEST : 106 ULKOINEN VÄRI
: PUNAINEN
COLINT : 323 SISÄINEN VÄRI :
KAKSIVÄRINEN KANGAS
G : SX OHJAUSPUOLI :
VASEN
KW : 125 TEHO : 125 KW -
170 CV
PC : C635 VAIHTEISTO :
MEKAANINEN (C635)
1/1

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Levriero kirjoitti:Onko kukaan vielä saanut käsiinsä Giuliettaa uudella naamalla? Laitoin tilauksen menemään pari viikkoa sitten ja toimitusajaksi luvattiin kolme kuukautta. Saas nähdä kuinka kauan toimitus viivästyy. :wink:
Melko pitkä toimitusaika. Laitoitko kaikki lisävarusteet :)
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Gusse
Viestit: 890
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

^^ Eikös tuo ole ihan vakio multiair TCT johon on otettu pack premium paketti lisäksi. Tuolloin 2011 tuolle varustetasolle ei ollut mitään erillistä nimeä suomessa käytössä.
Pack premiumin mukana tuli xenon valot, parkkitutkaa ja jotain muuta vielä.
Pack sport I/II/III paketti olisi sitten tuonut mukanaan puoli-nahka sisustan ja isommat vanteet ja saatiiniset peilit. Sivulla 68 tässä ketjussa on itseasiassa hinnasto vuodelta 2010, jossa on mallit ja varustepaketit listattu.

insector
Viestit: 3
Liittynyt: 31 Touko 2016, 21:06
Car(s): Alfa Romeo Giulietta

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insector »

Kiitos vastauksesta. Tuntuu että luin koko ketjun läpi tietoa etsiessäni, mutta tieto olikin liian lähellä. Juu, tässä vaikuttaa olevan pack sport 2 ainakin ulkoisesti, mutta alustasta en tiedä. Kyllä välillä meinaa paikat irrota hampaista mukulakivillä.

insinörtti
Viestit: 2636
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Gusse kirjoitti:^^ Eikös tuo ole ihan vakio multiair TCT johon on otettu pack premium paketti lisäksi. Tuolloin 2011 tuolle varustetasolle ei ollut mitään erillistä nimeä suomessa käytössä.
Tottakai sillä nimi oli; Giulietta. Ei niitä varustetasoja kai ollut kuin Turismo tjsp ja Giulietta. Sattuneesta syystä auton mallinimi jätetään yleensä pois tämän varustetason yhteydessä :lol:

Spruitpackeissä taisi tulla aina tumma kattoverhous (vakiona valkoinen), joten tässä voisi olla helppo tuntomerkki. Tosin tuollainen alustan kovuus ei tunnu hirveän tutulta, joten sporttipaketti lienee kyseessä. Suunnilleen kaikenhan (nuo peilien kuoret ym.) sai yksittäiskappaleina ruksittua listalta, jos oli pinkka kunnossa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

insector
Viestit: 3
Liittynyt: 31 Touko 2016, 21:06
Car(s): Alfa Romeo Giulietta

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insector »

Lähetin viestiä alfa romeolle itselleen ja vastaus oli että auto on distinctive tasolla varustettu. Musta sisäkatto ja 18 tuuman 5 hole vanteet löytyy. Sekavalta vaikuttaa. Pack sportista ei mitään mainintaa. Voihan tuo alustan kovuus johtua siitäkin että iskarit on sökönä :-D

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Radio rupesi kuuluman heikosti ja täältä luetun perusteella antenninjalka vaihtoon. Mutta kysymys, onko marmorilta haettava vai oletteko löytänyt muualta edukkaammin?

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Eipä tuo nyt marmorilla maltaita maksanut. Hae sieltä vaan.
Makaroonia jo vuodesta -98

Vastaa Viestiin