Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Kukaan asentanut Ultra Racing:in tuotteita autoonsa?
Jotenkin houkuttaisi hommata LA4-1071:
http://www.ultraracingshop.com/ultra-ra ... 056336.htm
Eli etupään alempi poikkituki.
Mutta mahtuuko se paikalleen, pakoputkiston toteutus vaihtelee R4-V6-V6tb välillä?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Raidetangon sisäpään ja haitarisuojakumin OE-numerot?
Jostain syystä en löydä Fiateberistä..
Täytyy vaihtaa, kun kuskin puolella väljää.

Edit: Varoiksi tilasin 2 kpl tankoja paikalliselta Varaosa Varikolta, 22€/kpl.

Suojakumille ei löytynyt numeroa, onko kellään mittoja muistissa?
Ajattelin jotain yleismallista tai muuta mitoiltaan sopivaa laittaa.

Avatar
hjpp
Viestit: 1911
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja hjpp »

^ Fiat Tipossa on sama kumi.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »


Avatar
hjpp
Viestit: 1911
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Jep.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

^Tattis, laitoin tilaukseen.

Laittelin letkulämppärin tänään.
Alavesiletku ja lämppäri.jpg
Alavesiletku ja lämppäri.jpg (157.02 KiB) Katsottu 13694 kertaa
Liikaa ei ole tilaa, lämppärin asento ei voi paljoa tuosta poiketa. Kuva valehtelee tilavammaksi, ilmastoinnin kuivain ja vaihdelaatikon kuori määräsivät paikan.
Letkulämppäri paikallaan.jpg
Letkulämppäri paikallaan.jpg (210.17 KiB) Katsottu 13694 kertaa
Defan miniliittimen ajattelin laittaa puskurin verkon eteen, rekisterikilven viereen kuskin puolelle.
Vaatii puskurin irroituksen. Mihin muut ovat liittimen sijoittaneet?

Mistä kaapeli on helpoin viedä sisätiloihin, onko pyyhkijäkaukalossa tai muualla valmista reittiä?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

hjpp kirjoitti:^ Fiat Tipossa on sama kumi.
Eli tämä sopii, sisäpää saisi ehkä olla 1mm isompi halkaisijaltaan.
Alkuperäisessä TRW:n kumissa nro 36020040, netistä en haulla löytänyt oikein mitään.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Kiva tietää tietona, jos tulee startin pyörimisen kanssa seuraavaa ongelmaa:
Auto toimi muuten normaalisti ja solenoidi napsui, mutta startti ei pyörittänyt.
Mäkistartilla käyntiin, jonka jälkeen remppapaikalle ajettuani kokeilin uudestaan käyntiin. Käynnistyi normaalisti.

Oletuksena siis liian heikko virta virtalukolta solenoidille. Riskillä ei viitsi ajella, joten laitoin 30A:n kytkentä/yleisreleen.
Kustannukset rele 4€ + 2,5mm2 johtoa hieman ja muutamia liittimiä.

Helpointa yläkautta roplatessa on tehdä liitokset rintapellissä olevan sulakekotelon sisällä sijaitsevan vesisuojatun liittimen johtoon.
Punamusta menee startille ja harmaa-sininen(?) luultavasti laturille.

Punamustasta ohjaus releelle ja virta paisuntasäiliön alla olevasta liitosrasiasta.

Näitä nyt on ainakin 2 tapausta foorumilla, tekee jo prosenttia Suomen Gtv kannasta :silly:

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Finest kirjoitti:Aiemmin kun pyyhkijän koneistoa irrottelin, niin huomasin ettei ole raitisilmasuodatinta.
Hyvin saman näköinen aukko ja kiinnitys kuin 156:ssa. Mahtaako myös gtv:hen saada jälkiasenteista kehikkoa?
Puhaltaa roskat ja siitepölyt sisälle :evil:
Laittelin tänään 156:n raitisilmasuodattimen ja "kotelon" Gtv:hen.
156:ssa samat kiinnityspisteet ja aukon muoto.
Vähän joutui muokkaamaan koteloa: takareunan pidikeväkäset pois ja pätkä tiivistettä irti yläpuolelle jäävän muovisen suojaläpyskän takareunasta.
Tiivis sovitus, mutta mahtui ja ilmaakin tulee ohjaamoon samaan tapaan kuin aiemmin.

Sisätilalämmittimen jkohdolle tein sisääntulolle reiän samaan kaukaloon.
Moottoritilan ja kaukalon välillä on olemassa valmis läpi.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Tarkastin hajonneen iskarin varmasti hajonneeksi, huomasin samalla yläpään laakerin olevan ehtoo puolella.
Saako noita jostain kohtuu hinnalla, näyttäisi maksavan muutamassa paikassa yli 100€ :(
Vaihtoehtoisesti onko 155/fiat coupe malleissa samaa osaa käytetty, eräs putiikki sivuillaan näin väitti.
Googlekuvahaulla eivät kylläkään näyttäisi olevan ihan samanlaiset.
Tai saako sitä itse ehjättyä / laakeria vaihdettua?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Finest kirjoitti:Tarkastin hajonneen iskarin varmasti hajonneeksi, huomasin samalla yläpään laakerin olevan ehtoo puolella.
Saako noita jostain kohtuu hinnalla, näyttäisi maksavan muutamassa paikassa yli 100€ :(
Vaihtoehtoisesti onko 155/fiat coupe malleissa samaa osaa käytetty, eräs putiikki sivuillaan näin väitti.
Googlekuvahaulla eivät kylläkään näyttäisi olevan ihan samanlaiset.
Tai saako sitä itse ehjättyä / laakeria vaihdettua?
Kellään tietoa aiheesta?
Eber:
Gtv:
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=2
155:
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=2
Fiat Coupe:
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=2

Erona näyttäisi olevan se, että Gtv:ssä laakeri on integroitu kaksiosaiseen yläpäähän (matalampi rakenne?).
Sekä hinta on vähintään puolet halvempi.

JuhaP
Viestit: 219
Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja JuhaP »

kele, spideri pressun alta talvisäilytyksestä. Akku laturilla täyteen. Käyntiin ja annan käydä lämpimäksi. Kaikki ok.
Odottelen seuraavaan päivään, lähden ajamaan ekaa kertaa 4,5kk seisomisen jälkeen. Jarrut jne. kaikki on, ei jumita, MUTTA jo suoraan kylmänä syttyy palamaan moottorinlämpötila valo, siis kylmään koneeseen!

Kaikki nesteet ok, jäähdytysnesteet kiertää jne. Lämpötila nousee koneessa normaalisti puoleen väliin ja ajo jälkeen laskee normaalisti. Valo vaan palaa. Sammui hetkellisesti kun kiihdytti rajusti lämpimällä koneella.

Missäköhän liittimessä kosteutta tai kosketushäiriö. Anturi tuskin rikki kun moottorin lämpötilamittari toimii ihan normaalisti. Kone V6 3.0 12V.
Vielä sopivasti myynnissä ja tekisi mieli laittaa kuntoon että lähtee itseltä kunnossa olevana.

Ideoita? Vai olisiko sarjaa, ajoa ja kelit kun lämpenee niin kosteuden hävitessä korjaa itsensä?

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Finest kirjoitti:
Finest kirjoitti:Aiemmin kun pyyhkijän koneistoa irrottelin, niin huomasin ettei ole raitisilmasuodatinta.
Hyvin saman näköinen aukko ja kiinnitys kuin 156:ssa. Mahtaako myös gtv:hen saada jälkiasenteista kehikkoa?
Puhaltaa roskat ja siitepölyt sisälle :evil:
Laittelin tänään 156:n raitisilmasuodattimen ja "kotelon" Gtv:hen.
156:ssa samat kiinnityspisteet ja aukon muoto.
Vähän joutui muokkaamaan koteloa: takareunan pidikeväkäset pois ja pätkä tiivistettä irti yläpuolelle jäävän muovisen suojaläpyskän takareunasta.
Tiivis sovitus, mutta mahtui ja ilmaakin tulee ohjaamoon samaan tapaan kuin aiemmin.

Sisätilalämmittimen jkohdolle tein sisääntulolle reiän samaan kaukaloon.
Moottoritilan ja kaukalon välillä on olemassa valmis läpi.
Omassa ei myöskään ollut raitisilmasuodatinta tai edes sitä koteloa. On ilmeisesti ollut ainakin medio varustelusta puuttuva. Mutta saa siihen ihan gtvn omaakin koteloa ja suodatinta (vaikka voihan se olla että 156 suodattimia löytyy paremmin motonetistä). Tilasin muistaakseni Heikalta about kahdella kympillä aikoinaan ja olikohan vasta viimekesä kun se oli paikoillaan. Ehdottoman suositeltava projekti jos kabiinin siisteys yhtään kiinnostaa . Ainakin omaan tuli aina parkista lähtiessä kiva pölläys siemeniä/roskia/siitepölyä ja pikku oravia ennen tuota :lol: Ja vaikka kuinka parkkeerasi välttäen lehtipuita niin ei juuri auttanut. Tulikin mieleen että voisi vilkaista missä kunnossa se on, vaikka kai tuo ainakin pari kesää mun ajoilla menee?

Onko kellään tietoa onko tuosta "aktiivihiili" versiosta mitään etua tavalliseen suodattimeen verrattuna? Aika ohut kuitenkin se paperi. Hintaero oli pieni niin laitoin aktiivisen mutta poistaako se oikeasti mitään haitallista/haisevaa enempää kuin pelkkä paperi?
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

^^Tb:ssä on kaksi 2-napaista anturia termostaatin alla olevassa lohkot yhdistävässä vesiputkessa.
Sähkökaavioita en ole tutkinut, että mihin tietoa lähettävät.

Tuossa Spiderin kuva eberistä, 2kpl sending unit. Huom Tb:lle lähes sama kuva, ja ei täysin vastaa totuutta.
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=2

^oli omasta takaa kotelo ja käyttämätön suodatin. On kyllä hyvä lisävaruste 8)

Avatar
hjpp
Viestit: 1911
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja hjpp »

JuhaP kirjoitti:
Ideoita? Vai olisiko sarjaa, ajoa ja kelit kun lämpenee niin kosteuden hävitessä korjaa itsensä?
Todennäköisesti. Omassa oli sama ihmetys muutama vuosi sitten kevään ensimmäisellä ajolla.

RepaMepa
Viestit: 60
Liittynyt: 19 Helmi 2016, 13:51
Car(s): Alfa Romeo GTV V6 2.0l Turbo!
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja RepaMepa »

Uusi GTV omistaja lähtee kyseleen.

Kyseessä siis GTV 2.0 V6 Turbo vuodelta 1995. Moottori ei tahdo lämmettä ajon aikana kunnolla. Mittari nousee siihen 50 astetta ajossa, sitten kun hetken seisoo se ehkä nousee 70-80 asteeseen. Ajossa taas laskee sinne 50 asteeseen. Epäilen että termostaatti on mennyttä/jumissa. Jäähdytin on äskettäin vaihdettu niin jäähdytysteho on varmasti hyvä.
Etsin netistä ja löysin ricambi.alfisti.net sivun jotka myy kaikenlaista osaa. Heillä olisi myös termostaatti myynnissä, ihan ok hintaan. Itse ajattelin sen vaihtaa kun on noita autoja tullut jopa työksi korjailtua. Onko kellään tästä operaatiosta kokemusta? En usko että homma on ylitsepääsemättömän vaikea jos sitä termaria ei ole tungettu johonkin ihan mahdottomaan paikkaan tungettu.

Sitten myös kysymys moottoriöljystä. Olen ymmärtänyt että Alfat ovat tarkkoja öljyjensä suhteen. Käytättekö te mitä öjyjä teidän GTV:ssä? Olen itse miettinyt käyttää Selenia öljyä. Aiemmissa autoissa olen käyttänyt halvinta mahdollista täyssyntteetistä mitä olen löytänyt.

Kiitos!

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

RepaMepa kirjoitti:Uusi GTV omistaja lähtee kyseleen.

Kyseessä siis GTV 2.0 V6 Turbo vuodelta 1995. Moottori ei tahdo lämmettä ajon aikana kunnolla. Mittari nousee siihen 50 astetta ajossa, sitten kun hetken seisoo se ehkä nousee 70-80 asteeseen. Ajossa taas laskee sinne 50 asteeseen. Epäilen että termostaatti on mennyttä/jumissa. Jäähdytin on äskettäin vaihdettu niin jäähdytysteho on varmasti hyvä.
Etsin netistä ja löysin ricambi.alfisti.net sivun jotka myy kaikenlaista osaa. Heillä olisi myös termostaatti myynnissä, ihan ok hintaan. Itse ajattelin sen vaihtaa kun on noita autoja tullut jopa työksi korjailtua. Onko kellään tästä operaatiosta kokemusta? En usko että homma on ylitsepääsemättömän vaikea jos sitä termaria ei ole tungettu johonkin ihan mahdottomaan paikkaan tungettu.

Sitten myös kysymys moottoriöljystä. Olen ymmärtänyt että Alfat ovat tarkkoja öljyjensä suhteen. Käytättekö te mitä öjyjä teidän GTV:ssä? Olen itse miettinyt käyttää Selenia öljyä. Aiemmissa autoissa olen käyttänyt halvinta mahdollista täyssyntteetistä mitä olen löytänyt.

Kiitos!
Mulla on jokainen Alffa käyttäytynyt suurinpiirtein noin. Normaali ajossa 50-70 -asteen välissä mutta kauemman käynnissä seisten päästään 90 asteeseen. :? Olen myös epäillyt olisiko vika termostaatissa vai lämpöanturissa. Vai jopa mittarissa koska nykyinen 156 näytti jotain 60 astetta mittarilla mutta OBD:n kautta kännykkäsoftalla näytti 74 astetta.

Eihän tämä kysymykseen vastannut mutta hienoa että Hämeenlinnaan näitä tulee lisää!

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Mulla nousee mittari ajossa hieman yli sen toisen viivan. Kaupungissa, ruuhkassa jne sitten 90 ja vähän yli. Uusi kenno.
Vähän siitä joutuu imu/ahtoputkea yms. purkaa pois tieltä.
Kuvassa oikealla alhaalla, 90-asteen mutkan tekevän kotelon alla..
Kasailua5.jpg
Kasailua5.jpg (190.83 KiB) Katsottu 12887 kertaa
Sopiva termari voisi löytyä myös multa auton valmistajilta.
Jonkulaisen tiivisteen vaatii myös, itse tein arkista.

RepaMepa
Viestit: 60
Liittynyt: 19 Helmi 2016, 13:51
Car(s): Alfa Romeo GTV V6 2.0l Turbo!
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja RepaMepa »

Miten teillä riittää lämpöä sisälle kabiiniin? Ensin ajattelin että vika olisi ihan vaan mittarissa mutta sitten huomasin että tosi heikosti tulee lämpöä sisälle myös. Siksi aloin epäilee että kone oikeasti käy viileänä. En oleta että Alfa olisi yhtä lämmin talviauto kun Lada mutta selvästi ollaan coolin puolella nyt.

Kiitos kuvasta! Kyllä se sieltä esiin kaivetaan.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Pääsääntöisesti johdossa on talvella, ei kylmä tule pitkälläkään matkalla. 156:n tasosta ei voida puhua.
Lämpenee myös vähän hitaammin, johtunee jäähdytinnesteen määrästä.
Kannattanee mitata nesteen lämpötila, jos epäilyttää.

Laatokkaan en osaa verrata.

Mulla on yksi irto termostaatti, jos on kiinnostusta vertailla varaosatisken tarjontaa mallikappaleen kanssa.
Itse en ole ainakaan vielä viitsinyt.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Hieno valinta 8) Tervetuloa joukkoon. Omalla ajoin vain yhden talven mutta muistini mukaan lämpöä riitti oikein hyvin. Ja viisari muistaakseni noudattelee suunnilleen samaa kaavaa kuin 156. Eli kuulostaa että käy kylmänä.
Ayrton Senna da Silva forever

RepaMepa
Viestit: 60
Liittynyt: 19 Helmi 2016, 13:51
Car(s): Alfa Romeo GTV V6 2.0l Turbo!
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja RepaMepa »

Näin tässä ketjussa että oli kuvia korjaamo käsikirjasta ja ihan englanniksi kaiken lisäksi. Löytyykö semmosta mistä? Semmonen olisi kyllä näppärä kun vasta tutustuu auton tekniikkaan.
Kun on nuo auton ohjekirjat kaikki italiaksi niin niistä ei paljoakaan saa irti.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Netistä latasin, en muista osoitetta tai hakusanoja. Varmaan gtv workshop manual tms. hain.
312 mb näyttää olevan kokoa. Jos ei löydy, niin voin ladata tikullesi koneelta.

Kw v2 sujahti etupäähän tänään. Niissäkin on camberin säätöhahlo (kuten Fk:ssa, renkaat kuluneet sisäreunasta enemmän), törkkäsin ne uloimpaan eli pienentämään camberia.
Taisi mennä liikaa, kun jo auton tunkilta laskettua näyttivät menneen miinukselle :( . Ajotuntuma sen mukainen.
Motonetissä näyttäsi olevan cambermittari 25€, pitää hakea.

RepaMepa
Viestit: 60
Liittynyt: 19 Helmi 2016, 13:51
Car(s): Alfa Romeo GTV V6 2.0l Turbo!
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja RepaMepa »

Pitää etsiskellä jos löytyy jostain netin syövereistä se manuaali. Jotain vanhentuneita linkkejä löysin nopealla haulla vaan.

Finest: Laitoit tuossa aiemmin kuvan letkulämppäristä. Olen itse ajatellut että asentaisin myös jotain tuon tyyppistä. Tai ihan perinteistä lohkolämppäriä ajattelin mutta eikö siihen ole tilaa tai mahdollisuutta, kun et valinnut semmosta laittaa?

JuhaP
Viestit: 219
Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja JuhaP »

Mulla oli täys korjaamokäsikirja englanniksi, jaoin sitä dropboxin kautta parille tällä palstalla. Ja tietysti sen mun spiderin ostaneella on se koko versio muistitikulla.
Englanniksi, monta osaa ja 916 gtv/spider kaikilla moottorivaihtoehdoilla.

Itseltä ei löytynyt mistään, ainoa kopio oli muistitikulla ja dropboxissakaan enää ei ole.
Eli jos löytyy niitä jotka sen latasi tai auton ostanut taho tahtoo jakaa...
Pistää hyvän kiertämään.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

RepaMepa kirjoitti:Pitää etsiskellä jos löytyy jostain netin syövereistä se manuaali. Jotain vanhentuneita linkkejä löysin nopealla haulla vaan.

Finest: Laitoit tuossa aiemmin kuvan letkulämppäristä. Olen itse ajatellut että asentaisin myös jotain tuon tyyppistä. Tai ihan perinteistä lohkolämppäriä ajattelin mutta eikö siihen ole tilaa tai mahdollisuutta, kun et valinnut semmosta laittaa?
Pm, jos ei löydy.

Paljoa lämittimiä en ole tutkinut, mutta ymmärtääkseni tämän ikäisiin Alfoihin (155, Gtv, 156, 147, 164, 166) ei ole valmistettu lohkolämmitintä. Vain letku- ja säteilylämmittimiä.
916 Gtv:tä ei ole olenkaan listattu Defan toimesta.

Laittamani on sitten mallia SafeStart 421 (36mm lähdöillä).

RepaMepa
Viestit: 60
Liittynyt: 19 Helmi 2016, 13:51
Car(s): Alfa Romeo GTV V6 2.0l Turbo!
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja RepaMepa »

Löytyi yksi workshop manual, useassa osassa pdf. Vaikuttaa ihan hyvältä.

http://www.thesimp.org/workshopmanual916.html

Kiitos tuosta Defa mallista. Onneksi nyt säät lämpenee niin ei ole kiire tuon lämppärin kanssa.

Sitten tekninen kysymys:

Onko noissa suuremmisa V6 koneissa suuremmat polttoainesuuttimet mitkä voisi asentaa tuohon 2.0l V6? Olisi hienoa ostaa eflexfuel:n E85 muunnossarja ja asentaa se tuohon autoon. Olin yhteydessä tuonne eflexfueliin ja kyselin sopivuutta. Sanoivat että: "Muuten eFlexFuel on yhteensopiva, mutta polttoainesuuttimista loppuu kapasiteetti E85-polttoaineella, kun käytetään overboost-toimintoa. Eli jos kaasua kunnolla painetaan niin tankissa pitäisi olla myös bensiiniä joukossa noin 20-30%. Tavallisessa ajossa suuttimien kapasiteetti riittää E85:lle.". Mutta suuremmilla suuttimilla tuo ongelma poistuisi ja saisi flexfuel GTV :D

Toinen kysymys:

Takaluukun sähköinen avaus. Nappia painaessa kuuluu vaan klonks ääni takaluukun lukosta. Eli nappi ja mekanismi toimii osittain. Mutta napista painaessa lukon salpa ei avaudu kokonaan, ainoastaan puolitiehen. Näkee kun pitää luukkua auki ja työntää salvan kiinni manuaalisesti. Avaimella aukaistaessa toimii hyvin. Rasvasin mekanismia mutta ainakaan vielä ei auttanut avautumaan.
Onko muilla ollut tämmöistä ja miten olette korjanneet?


Kiitos!

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Mistä löytyisi takajousen yläpään laakerikumi?
Eli Eberin thrust ring 60629544.

^Tuolla ainakin alkuun jotain suutintietoa:
http://www.alfabb.com/bb/forums/164-168 ... 164-a.html

RepaMepa
Viestit: 60
Liittynyt: 19 Helmi 2016, 13:51
Car(s): Alfa Romeo GTV V6 2.0l Turbo!
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja RepaMepa »

Onko ominaisuus että jarrua kun painaa niin jalkatilan valot syttyy :D? Eihän se nyt oikeastaan mitään haittaa, pääseepi tarkistaa että onko kengät puhtaat ajonkin aikana.

Laitan tänne myös kysymystä, Ostetaan palstan lisäksi.
Hakusessa olisi 2,0 V6 TB koneen ilmansuodattimen boxi letkuineen. Tai tarkemmin se laippa joka on neljällä pultilla (kait) ilmamäärämittarissa kiinni. Niiden välissä on vihreä tiiviste. Sitä on joku aikoinaan joskus vähän turhan rajulla kädellä muokannut.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^samanlaisen ominaisuuden minulla aiheuttu palanut torven sulake. Kokeileppa toimiiko.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

^^ eli linkin nro 6 / 60623352 ?
http://auto-kat.com/index.php?route=sal ... p=10223_01
Aika nihkeästi vaikuttaisi löytyvän..

RepaMepa
Viestit: 60
Liittynyt: 19 Helmi 2016, 13:51
Car(s): Alfa Romeo GTV V6 2.0l Turbo!
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja RepaMepa »

Juuri tuo tötterö kyseessä. Varmaan menee tosiaan enemmän tuonne purku puolelle mistä löytäisi. Mikään mahdoton osa tuo ei ole tehdä itsekkään.

motopoika
Viestit: 11
Liittynyt: 10 Elo 2015, 18:24
Car(s): Spider -96

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja motopoika »

Nyt kävi niin,että syksyllä purkaessani Spiderin keskikonsolia,en pannut merkille mitä nämä nappulat ovat.
Olisiko kenelläkäään tietoa ?
Liitteet
20160425_102258.jpg
20160425_102258.jpg (42.94 KiB) Katsottu 11935 kertaa

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Aika mystiset kikkareet. En muista omassa ´96 Gtv:ssa moisia nähneeni. Yritin selata huoltomanuaaliakin mutta en sieltäkään keskikonsolin purkuohjeista löytänyt moisia. Ruuveja vain. Ovatko joutuneet väärään laariin=eivät kuulu konsoliin?

EDIT: onko tuo jonkinlainen sarana?
Ayrton Senna da Silva forever

motopoika
Viestit: 11
Liittynyt: 10 Elo 2015, 18:24
Car(s): Spider -96

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja motopoika »

Voisi kyllä toimia sarananakin, mutta en usko että siinä käytössä on.
Olen siis purkanut myös konsolin yläosa, jossa on lämppärin säätimet ja pikkumittaritkin.
Voi siis olla sieltäkin.

Avatar
Moritz
Viestit: 200
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
Car(s): Vollswagen Passat GTE -17, 166 3.0 V6 -99
Ex. 159 sw 3.2 Q4, 33 QV -88, 75 turbo -87.
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Moritz »

Moikat! Olen yhtenä vaihtoehtona katsellut kesäautoksi sekä satunnaiseen radalle kurvailuun Gtv:tä! Noilla nykyisillä panssarivaunuilla kun ei ole kovinkaan kovaa innostusta lähteä radalle... Nettiautossa olisikin myynnissä yksi siisti vähän ajettu turbo.
Mutta itse kyssäriin... Yritin zoomailla ja zoomailla sitä nettiauton kuvaa niin onko mahdollista, että turbossa ei ole Bremboja edessä? :shock:
Tähän asti olen ollut siinä uskossa, että Brembot niistä löytyisivät?
Jarru on vauhdin surma...

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Usko pois, näin se on. Jostain syystä turbo ei niitä saanut vaikka 3.o ja 3.2 molemissa muistaakseni on. Joskus vähän rajummin räpännyt niin sen ne kyllä kestää, mutta radalla vähän eri juttu kun toistoa tulee enemmän (ja on tossa omassa reijät ja urat levyissä, kai se vähän auttaa). Ja ei Gtv ei lukemani eikä oman tuntuman mukaan muutenkaan vakiona innosta kovin rajuun tykittelyyn, enemmän semmoinen ripeähkö sportti :D Torsenin varmaan vähintään vaatisi, ehkä jarru päivitystä, iskaria, vakaajia, kevennystä, jne, jne. Toki riippuu kuinka tosissaan sinne radalle menee, ja voihan sitä vähitellen päivitellä jos se on tärkeää. Kyllä se etuvetoiseksi ihan kivasti taipuu, mutta sisäpyörä kyllä suttaa jos yrität mutkasta rajusti ulos kadullakin:( Sama torsen kuin 156 v6 menee turboon...
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Kävin omalla GTV:llä radalla kolme kertaa: ensimmäisen, ainoan ja viimeisen.

Muutama pikkujuttu pitäisi ensin laittaa kuntoon niin varmaan olisi radallakin hauskaa.
- penkki, jossa on sivutukea
- hyttiin sen verran korkeutta että mahtuu istumaan kypärä päässä
- jarrut, joilla auto pysähtyy
- alusta, joka on sen verran jäykkä ettei peilinkärjet raavi rataa
- moottori, jossa on sen verran papua ettei pitkästy suorilla
- omamassa, joka on lähempänä 1000 kiloa kuin 1900 kiloa

Toki mulla oli vain 2.0 TS mutta osa noista jutuista pätee kaikkiin moottoriversioihin.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

:lol:
Tylyä. Mutta niin totta.
Ayrton Senna da Silva forever

RepaMepa
Viestit: 60
Liittynyt: 19 Helmi 2016, 13:51
Car(s): Alfa Romeo GTV V6 2.0l Turbo!
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja RepaMepa »

Mistä johtunee narina/nirinä alhaisissa vauhdeissa auton takaosasta? Selvästi pystyy erottamaan että ääni tulee ulkoa. Esim mukulakiviä ajaessa ilmenee tai kun hidastaa ja kurvaa hitaasti omalle pihalle.
Jotkut puslatko siellä alustasta marisee vai takajarrut vai mitäkä?

alusta on muuten oikein hiljainen kun ajaa lujempaa . ja vaikka ajaisi mutkateitä kovaa niin mitään kolinaa tai narina ei sillon kuulu.

Kiitos.

RepaMepa
Viestit: 60
Liittynyt: 19 Helmi 2016, 13:51
Car(s): Alfa Romeo GTV V6 2.0l Turbo!
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja RepaMepa »

Moro!

Ensimmäinen ns. lamauttava vika iski Alfaan. Rehellisyyden nimissä en voi sanoa että auto jätti tielle, ystävällisesti toi pihaan saakka.

Vika ja sen oireet:

Virta-avainta käännettäessä mitään valoja ei syty mihinkään, auto täysin dead. Akussa on virtaa, virtalukolle tulee jotain virtaa.

Ensimmäinen oire: Parkkeerasin ja olin ottamassa avainta lukosta, takerteli mutta tuli sitten pois. Ei aiemmin semmoista tuntua.
Toinen oire: Laitoin ovia lukkoon parkkeerauksen päätteeksi, keskuslukitus ei toiminut.
Kolmas oire: Lähtiessäni parkista mitään valoja ei syttynyt virta-avainta käännettäessä. Koitin pari kertaa ja sitten hörähti käyntiin. Nyki ajon alussa, virrat pätki. Toimi sitten normaalisti kotiin saakka. Mutta nyt ei enää inahdakkaan tuossa pihalla.

Minun arvaus menisi että virtalukko/pohja on jotenkin rikki. Avain ei myöskään liiku täysin normaalisti, hieman takerteleva.

Onko kenelläkkään ollut vastaavanlaista ongelmaa täällä?

Ja jos olette virtalukkoja poistaneet niin miten olette aukaisseet ne murtopultit? Tuurnalla ja vasaralla naputellen vai mitenkä? Itse yritin tänään sillä taktiikalla mutta ei hievahtanut. Aloin miettiä että onko kierre normaali vai olisi vastakkaiskierre rosvojen hämäämiseksi?

Kiitos!

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Ei ole muuta ongelmaa ollut kuin, että startin soleidi ei napsunut (kotipihassa taas toimi).
Sen korjasin releellä.
Samassa yhteydessä poistin lukkopatruunan kokeeksi.

RepaMepa
Viestit: 60
Liittynyt: 19 Helmi 2016, 13:51
Car(s): Alfa Romeo GTV V6 2.0l Turbo!
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja RepaMepa »

^ saako lukkopatruunan ulos ilman että ottaa koko virtalukon irti rattiakselista?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Joo, korjaamokirjan piirrosta en saa linkitettyä, mutta:
-avain MAR-asentoon
-alapuolella on reikä, reiässä tappi tms., paina esim. ruuvarilla
-vedä pois

Vähän jouduin muistaakseni ropeltaan, mutta noin se tulee sieltä

RepaMepa
Viestit: 60
Liittynyt: 19 Helmi 2016, 13:51
Car(s): Alfa Romeo GTV V6 2.0l Turbo!
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja RepaMepa »

Kiitos tiedosta! Pitää katsoa jos siinä näkyisi jotain viallista. Koska siinähän kohtaa se tulee kosketuksiin virtalukon pohjan kanssa. Alfa korjaamo/varaosa Muukkonen epäili myös että virtalukossa olisi jotain. Osasi myös kertoa että siellä on joku osa (en nyt tarkalleen muista mikä) joka voi mennä rikki ja johtaa siihen että sähkö ei enää kulje.

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Spiderista..
Syttyi punainen ruiskun valo kojetauluun..
Kaasua painaessa yskähteli hiukka putkeen ja kierrokset pikku viiveellä.
Hetken kuluttua valo paloi, mutta kone toimi täysin moitteettomasti.
Koneessa on ollut pieni raksutus, joka hävisi äkillisesti. Silloin tuo kone kävi moitteettomasti.
Bensa on emännän mielestä haissut melkoisesti, kun on noutanut autoa parkista ja jopa ajaessa.
Auto vietiin vikakoodien lukuun, mutta kas kas.., boschilainen ei päästänyt tietoihin sisään, eikä joku toinen aparaattikaan
toisella korjaamolla. Juhannuksen jälkeisellä viikolla menee lukuun korjaajan toimesta kolmanteen paikkaan.
EPÄILI suutin vikaa tai sitten jotain sytytyksen ohjauksessa. Kellään kokemuksia?
Tack.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

RepaMepa
Viestit: 60
Liittynyt: 19 Helmi 2016, 13:51
Car(s): Alfa Romeo GTV V6 2.0l Turbo!
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja RepaMepa »

^^ vika ei ollut virtalukossa, paljon helpompi ratkaisu. maadoitus ongelma oli kyseessä. akun miinus navassa on kierrettävä katkaisija mikä ei johtanut virtaa. puhdistuksen jälkeen lähti toimimaan moitteetta.
Onko tämmöinen vihreä käsin aukaistava katkaisija vakiovaruste vai jälkiasennus uuden akun kanssa? ihan näppärä sinänsä koska helposti saa virrat pois.

ikuisuusaihe varmasti Alfistien kesken. Powerflex pussat? Kiinnostaisi kuulla Suomen olojen käyttökokemuksia ja varsinkin Gtv/Spider käyttäjiltä.

Kiitos.

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

GTV powerflrx ratkaisu taka akselillahan on hieman eri kuin vakio, mutta edellisessä getvosessa, jolla myös rataa ajelin, oli kaikki powerflexiä, hyvä oli, tosin hyvä on nykyinen GTV ja Spiderkin vakioilla. Niillä tosin ei olla radalla vedetty ja suurempi ero oli iskareissa, nyt vakiot ja vanhassa keltaista konia.
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

RepaMepa
Viestit: 60
Liittynyt: 19 Helmi 2016, 13:51
Car(s): Alfa Romeo GTV V6 2.0l Turbo!
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja RepaMepa »

ulkomaan foorumeilta olen lukenut että taakse on laitettu muut powerflexiä mutta Rose jointit on laitettu alkuperäisillä puslilla. Tällöin säilyisi takarenkaiden passiivinen kääntyminen mutkaan mennessä. Mikä ymmärtääkseni häviäisi jos Rose jointit myös powerflexaisi?

tarviiko tehdä nelipyörä suuntaus jos puslat pistää uusiksi?

RepaMepa
Viestit: 60
Liittynyt: 19 Helmi 2016, 13:51
Car(s): Alfa Romeo GTV V6 2.0l Turbo!
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja RepaMepa »

Hammastanko, steering rack, vaikuttaa olevan vaihdon tarpeessa. Välillä vuotaa enemmän öljyä välillä vähemmän. Hintoja olen tiedustellut vähän eri paikoista ja jos työn teetättää niin se on aika kallista lystiä. Eli luultavasti teen itse (ja säästän).

Onko täällä kellään kokemusta kyseisestä proggiksesta? Mikään ihan puolen tunnin työ ei ole kyseessä, mutta en myöskään oleta että on täysin mahdoton tehdä. Jos joku on tehnyt kyseisen työn niin otan mieluusti vastaan vinkkejä mitä kannattaa tehdä ja mitä ei!


Kiitos.

Vastaa Viestiin