Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Sape
Viestit: 1394
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Sape »

Sape kirjoitti:Minkälaisen lukijan tarvitsee että pääsee käsiksi GTV:n ABS vikakoodeihin?
Edelleen valo loimottaa taulussa ja tuo meikäläisen lukija ei suostunut yhteistyöhön GTV:n kanssa. Löytyisikö joltain lukija jolla saisi koodit ulos tuosta autosta ja olisi tulossa viikon päästä Alastarolle? Kuukauden päästä olisi leimaus, niin pitäisi saada tietoon mitä palikkaa laittaa tilaukseen.

Avatar
kivirok
Viestit: 472
Liittynyt: 28 Touko 2012, 09:33
Car(s): 156 V6 SW, 159 2.2
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja kivirok »

Lukija ei välttämätön, pistät diagnostiikkaliittimen oikariin, niin abs-valo vilkuttaa vikakoodin.

"These are the codes Earth Pin a of connector T8 which is a black 3 position unconnected diagnostic connector by the bulkhead on the passenger side.

Now turn on the ignition and count the ABS light flashes.

The first number will be 12 which is 1 flash, pause, 2 flashes.
then 12 another 2 times.

Now comes your fault code. The system can spew out up to 3 codes I think.

16- Faulty LH Solenoid Valve
17- Faulty RH Solenoid Valve
18- Faulty Rear Solenoid Valve
19- Faulty Safety Relay
25- Incorrect number of phonic wheel teeth
35- Faulty Pump Motor
37- Faulty brake switch
39- Faulty LH sensor front
41- LH front sensor not connected
42- Faulty RH sensor front
43- RH front sensor not connected
44- Faulty LH Rear sensor
45- LH Rear sensor not connected
46- Faulty RH Rear sensor
47- RH Rear Sensor not connected.
48- Insufficient supply voltage
55- Faulty ECU (ABS)

When you start getting 3 12s again it has finished. "

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

Tarkoitus olis tulla Alastarolle ja voihan tuon läppärin ottaa mukaan niin voidaan lukasta koodit !!

se musta spider (tai jos sataa niin gtv vihreäturkoosisininen tai se 75 ts punainen)
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
Sape
Viestit: 1394
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Sape »

gtvaj kirjoitti:Tarkoitus olis tulla Alastarolle ja voihan tuon läppärin ottaa mukaan niin voidaan lukasta koodit !!

se musta spider (tai jos sataa niin gtv vihreäturkoosisininen tai se 75 ts punainen)
Hieno homma! Minäpä tuun nykimään hihasta sitten.

JuhaP
Viestit: 219
Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja JuhaP »

söde kirjoitti:Kuva

Näkyykös tää kuva? Netistä lainasin.
Eli ylempi vaijeri on lämmönsäädölle ja päässä näkyy tuo valkoinen muoviklipsu jota säätämällä saa liikettä lisää, että hana ja läppä menee paremmin kiinni.
Läpän ja hanan välissä on myös säätö. Ei näy tuossa kuvassa kunnolla, mutta on noiden vesiletkujen välissä. Huomaa kyllä kun liikuttelee säätönuppia.

Kiitos kuvasta ja selostuksesta, oman säätimen korjaus meni kuin elokuvissa tuon avulla. Oli valkoinen säätökiinnike haljennut ja irronnut.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Vähän uppia tälle puoli kuolleelle ketjulle :wink:
Sen ajan mitä Gtv on ollut omistuksessani, on jäähdytinnestettä vähitellen hävinnyt.
Vesipumpun alapuolella näkyy nestettä, se korjaantunee uudella pumpulla ja tiivisteellä.
Syylarin alareuna on vasemmasta kulmasta hapero, eli toinen mahdollinen vuoto paikka ainakin tulevaisuudessa.

Tarvitseeko puskuri irroittaa syylarin vaihdossa, onko kaikki kiinnikkeet takapuolella?
Jos tarvitsee, niin puskimesta tarvinnee irroittaa ne säätöpultit?
Toinen on vähän mälvätty, tarvitsee isomman kuusiokolohylsyn, jonka viilaa sopivaksi.
Muutenhan se vaikuttaa olevan aika helposti poistettavsissa.

Moottorin pudotus on hiljakseen käynnissä, joten jäähdyttimen vaihto menisi mukavasti samalla.

Onko mielekästä irroittaa ilmastoinnin kompura sivuun ennen mottorin pois ottoa?
Taampi pultti on aika hankalassa paikassa ja saisi hihnat helpommin paikalleen ennen takaisin nostoa.
Toisaalta "säästää" täyttöhuollon ja kuivaimen, tiedä sitten koska on viimeksi huollettu.

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

Muutaman kerran tuon tehneenä, vinkkinä että kopura vain irti ja sivuun. Sitten koneen nostovaiheessa se pitää kääntää roikkumaan koneen alle, pysyy siinä kivasti letkujen varassa. Kun kone on pois niin hihnalla omalle kohdalleen odottamaan koneen asennusta.
Vai meinasitko pudottaa alakautta ?. Se onkin isompi juttu, kivasti tulee ylöskin. Kuskin puolen ilmastoinnin putkia kannattaa varoa jos ylä kautta ottaa. Laatikko meinaa jumittaa niihin.
Jos ilmastoinnin aineet päästelet pois niin täällä olis yksi kuivain jouten, laita vaikka pm jos kaipaat.

Syylärikin on tullut vaihdettua ja puskuri kannattaa ottaa irti, on niin helppo irrottaa. Itse vaihdoin samalla ilmastoinnin kennon, menee siinä samalla keikalla ja on kuitenkin kohta puhki jos syylärikin on mennyt.

Mikäs muuten konetta vaivaa ??
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Siin on vähän ylimääräisiä sivuääniä :evil:
Tessua vai V6:sta olet poistellut?
Apulaitteiden sijainnissa ja määrässä varmasti eroja, hihnojakin on enempi.
Ahdin vielä vähentää tilaa pituussuunnassa.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Mikä tehtävä näillä tukipelleillä on?
Puslat aika morjes.
Alapuolen linkissä niitä ei ainakaan ole mukana, tarviiko edes?
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... pider.html
Liitteet
Alustan pellit.jpg
Alustan pellit.jpg (58.58 KiB) Katsottu 12153 kertaa

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

En huomannutkaan että 6 turboo purat kun ei jutussa lukenut...selvisi sekin tuolta autolistasta, kuten varmaan sekin että täällä on purettu tessuja.
Ekasta getvosesta aikanaan nuo puslat olivat kans kadonneet kokonaan, sorvattiin muovista tilalle sopivat holkit kun muuta ei oikeen löytynyt.
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Päästin kaasut pois, niin saa nostaa valmiin paketin takaisin.

Alfa on alfaownerin mukaan päivittänyt nuo tukilevyt, kuten Alfisti.netin linkistä voi nähdä.
Ei ole enää puslaa uudemmissa versioissa.
Powerflexiltä saanee sopivat kiekot noihin, 4 sarjaa menisi n. á 10€.
PF99-203.

Täytyy vielä katsoa mistä saa halvimmalla kallistuksen vakaajan ja tukitankojen uretaanipuslat.
Powerflex PFF16-304-23 & PFF1-603
Nämä tai mustat versiot, samat on esim. 16V turbo Coupessa.
Superpro SPF2852K-22K, -23K, -27K (loppu vakaajan halkaisijan mukaan)

Etuvakaajaakin saa päivitettynä eibachilta, mutta sisältää soveltumattoman Fiatin takavakaajan ja kohtuu suolaisen hinnan :(

Koodit jälleen itselle muistiksi ja muille etsijöille avuksi.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Onko kellään heittää tietoa sopivasta öljyjäähdyttimen korvaajasta?
Täsmälleen saman kokoista ei taida löytyä yleismallisista, ehkä konsernin sisältä löytyisi halvempi suunnilleen samoilla mitoilla oleva.
Vai täytyykö tutkia mitä mahtuu ja tilata sen mukaan yleismallinen sekä uudet letkut liittimineen putkien tilalle?

Jossain päin foorumia tästä on ollut juttua, nyt en löytänyt..

Rekkamasa
Viestit: 70
Liittynyt: 09 Syys 2014, 11:04
Car(s): 916 Spider 2.0 T.Spark '97

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Rekkamasa »

Liekö jossain jopa oma ketju mutten ainakaan vielä onnistunut löytämään. Tarttis 2.0 t.sparkkiin vaihtaa tuo imunokan variaattori, erinäisten kommellusten vuoksi ja niistä johtuvasta rahapulasta pakk kokeilla itse. En ihan sormi suussa ole konepellin alla, on vaihdeltu moottoreita ja rakentelen prätkiä harrastukseksi mutta koneen sisustaan en mielellään koske. Oisko jossain oikeen ohjetta miten tapahtuu? Vissiin ihmeitä ei tartte, nokkien lukkopalat, uus ajotin, mitä muuta? Öljyt tietty, jakoremmi on uudehko.

Rekkamasa
Viestit: 70
Liittynyt: 09 Syys 2014, 11:04
Car(s): 916 Spider 2.0 T.Spark '97

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Rekkamasa »

^ tuohon löytyikin jo lääke toisesta ketjusta mutta sitten olis toinen kyssäri.

Vaihdekeppi "tärisee" varsinkin vitosella, tuntee selvästi vaihderattaan hampaat keppiin jos sitä työntää sivulle. Samoin jotkin vaihteet, erinomaa vitonen ei tahdo pois silmästä. Kulunut siirtovivusto vai onko aski soronnoo? Ei pompi vaihteet ei ujella yms, vain edm oireet. Lähinnä ärsyttää tuo ettei vaihde halua pois silmästä. Samoin mitään rallivaihtoja ei pysty tekemään vaan tarkasti saa hämmentää mikä edeltään viittaisi väljään vivustoon minusta.

Avatar
JMC
Viestit: 1109
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja JMC »

Pari kyssäriä.
En saa gtv:n bensaluukkua auki tuosta mikrokytkimen napista, joten mistähän mahtaa löytyä hätäavausvipu? Yritin kontin puolelta vilkuilla mutta ei siellä näin äkkiseltään näkynyt :)
Ja toiseksi, mitä tehostinöljyä näissä olette käyttäneet ohjaustehostimessa? Vinkuu pakkasella sen verta innokkaasti että voisin kokeilla noiden vaihtoa..

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Naru voi olla poikki. Kontin sivuverhoilua kun puret niin saat kammettua luukun auki myös siitä solenoidin juuresta.

Valvoliininin maflife ATF ei ainakaan mulla ujella-

Paikalla
Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

JMC kirjoitti:Pari kyssäriä.
En saa gtv:n bensaluukkua auki tuosta mikrokytkimen napista, joten mistähän mahtaa löytyä hätäavausvipu? Yritin kontin puolelta vilkuilla mutta ei siellä näin äkkiseltään näkynyt :)
Ja toiseksi, mitä tehostinöljyä näissä olette käyttäneet ohjaustehostimessa? Vinkuu pakkasella sen verta innokkaasti että voisin kokeilla noiden vaihtoa..
kokeilitko auto käynnissä? Itse menetin hermoni tällä viikolla muka "jäätyneeseen" 159:n tankinluukkuun kun yritin tankkailla sitä auton ollessa käynnissä... eipä tullut mieleen että vetää luukun lukkoon kun auto käy :roll:

muistaakseni sama GTV:ssä :P

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Ja siinä 166:ssa mikä mulla oli, oli sama ominaisuus. Käydessä ei tankin luukku auennut.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Juu GTVssä on sama homma. hajoitin omastanikin silloin autoa hakiessa kun autosta loppu löpö motarille. virrat oli päällä ettei pimeessä tarttis ilman valoja olla. Eipä tullut sillon mieleen. :)

Avatar
JMC
Viestit: 1109
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja JMC »

Jaa, kappastas vaan! Aina tuli yritettyä auto käynnissä auki tuota, siitähän se varmaankin johtuu. Myöskään peräkontti ei aukea mikrosta kun auto on käynnissä? Tai sitten se on rikki :lol:
Täytyy kokeilla valvoliiniä tuohon!

E: luulin muuten itsekkin ensin, että "jäässähän se varmaan on"..

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Kukaan mitannut ahdettujen imupuolen lämpöjä?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Vaihdelaatikoista:
Onko Quaife:lla sopivaa osaa tb Gtv:n laatikkoon?
Autolusso:sta ei tiedetty varmaksi.
Vai sopiiko joku 6-vaihteinen laatikko suoraan , esim 156:n, johon löytyisi varmuudella sopivaa palikkaa.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Itselleni vastaten:
Q2.jpg
Q2.jpg (111.43 KiB) Katsottu 11577 kertaa
Q2 Inside.jpg
Q2 Inside.jpg (119.59 KiB) Katsottu 11577 kertaa
:mrgreen:
Koppa vielä kiinnittämättä ja pyörästön säätö/tarkastus tekemättä

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

^Hienoa 8)

Laita nyt sitten malli meille muillekin esille ettei kaikkien tarvitse arpoa sopivan palikan kanssa. Onko tuo ns. LSD? Laitahan kokemuksia sitten tarjolle. Itselläkin käynyt mielessä kun Q2 matopyörästö ei sinne kuulemma mene :( Kiinnostaisi kovastikin minkä luonteinen tuollainen ajossa on aktivoituessaan?
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Luulin että malli näkyisi kuvassa.
Quaife on torsen tyyppinen eli käytännössä Q2 / Torsen.
Jotain eroa esijännityksessä, liekö hieman agressiivisempi.
Torque steering pitäisi vähentyä. Sitähän tb tarjoaa vakio perällä.
Sama malli sopii kuin 156 2.5 V6.

Eiköhän orginaali Q2 mene paikoileen kun tuokin meni.
Nopeusmittarin rataskehä pitää toki laittaa uuteen tasauspyörästöön.
Kuvassa näkyy kellertävänä.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Okei! Mielenkiintoista. Kyselin muutamasta puljusta joskus parisen vuottasitten Q2 sopivuutta tb malliin ja yhtä paikkaa lukuunottamatta kaikki (olisko ollu 4 pajaa) sanoi että juu ei käy. Siksi se jäi silloin hommaamatta. Nythän se pitää laittaa uudelleen to do listalle. Torque steer on ihan mahdoton gtvssä :(

Kun en noista mitään ymmärrä, ja muutenkin kiinnostaa niin Quifen lisäksi pitäisi varmaan tarkempi malli tietää? Ja mistä hommasit (autolusso?) ja jos kehtaat hinnan kertoa tai laittaa Pm:llä :)
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Malli on QDH6E
http://newalfaparts.co.uk/clutch-compon ... qdh6e.html
Autolussosta tuli, posteineen 618,50£. Valuuttojen suhde on/oli noin 1.4 eli mitä siitä nyt sit tulee :(
Sisältää uudet tiivisteet, o-renkaat ja laakerit.

Saattaa tarvita lisäksi sopivan shimmilevyn, jos vanha ei käy. Tätä en ole vielä mitannut. Ohjeet sain Keltsiltä, voin lähettää jos on tarvetta.
Torsenin valmistamien kanssa usein ei tarvita uutta shimmiä, vaan vanha on käynyt (lähde: erinäiset ulkomaan sivustut).
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :6504.html Kuva shimmeistä

Alla sama kuva kuin Mitä teit tallissa -ketjussa. Tuolle rattaalle ei tarvinnut tehdä mitään modifikaatioita.
Speedo gear.jpg
Speedo gear.jpg (105.52 KiB) Katsottu 11518 kertaa

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Kiitos tiedoista. Ja jos ohjeetkin laitat niin en laita pahakseni 8)
Ayrton Senna da Silva forever

jalittam
Viestit: 1839
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Ei kai torsen mikään valmistaja ole, vaan lukon tyypin nimitys...?

Enivei, Autolusso lienee euroopan edullisin Quaifen perien myyjä (piru ku en edelleenkään muista sitä toista valmistajaa (kalliimpi) - mikä mukamas siirti 0% pidon, Quaife "vain" 1%:n...). Mäkin tilasin sieltä - laakereita ei ollut 159:iin.

Muakin kiinnostaa toi shimmien/välyksien säätö, kuis se noissa tapahtuu.

F40:ssä se meni apout:
Tyhjään laatikkoon perä paikalleen ja pyöritetään momenttiavaimella. _Muistaakseni_ tavoitearvo 2N +/- 0,5. Jos lukema isompi ni ohennetaan shimmausta ja päinvastoin. Ite tarkistin/"kalibroin" momenttiavaimen vanhalla perällä, ennen laakereiden purkua, lukema heiluikin 2N tietämissä. Tämä siis tehtaan asennusta vastaava piukkuus orkkisasennuksessa. Tein ite vanhalle perälle lukitustyökalun/momenttiavainavainväliadapteriyhdistelmän, eli kumpikin akseliulostulon pitää pyöriä samaan suuntaan momenttia mitattaessa. Mä käytin vanhoja laakereita, kun ei tahtonut mistään löytyä - Rauman akussa olisi ollut reilun 2 viikon toimitusaika noin 70-80€ kappalehintaan. Ja kun dedline painoi päälle, niin sillä mentiin mitä oli. Shimmilevyjäkään en löytänyt tohon sopivaisia - tai en vaan osaa. No laakereillahan oli menty 80tkm eikä niissä näkynyt/tuntunut (pintojen hively) kulumaa.
Laakereiden rullaosien vaihto Quaifeen ja testaamaan: lukemat 4N luokkaa. Eli purkuun ja laakerin narttuosan/kopan välistä löytyi 1,1mm shimmi, minkä tilalle mulkkumirkelillä avarrettu Rauman akusta löytynyt ulkokehältään sopiva 1mm shimmi. Läjään ja testaus - nyt lukema optimaalisen 2N luokkaa. Olin varautunut 0,05mm mellasoirolla/askartelulla - onneksi ei tarvinnut kun tuuri kävi. Totesin että jees ja kasasin laatikon.
Momenttiavaimen virkaa toimitti Desoutter 0-13N viisariavain.

Sorry OT...

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

vähän erityyppiset ohjeet. Välyksellä pelataan.
Laitan huomenna pc:ltä ne.
Torsen on valmistaja, torsen (pienellä, lyhenne torquesensitive:stä) on perän tyyppi.

Wavetrack ainakin mainostaa tuota 0-pitoa, johonkin MiToon taisi sopia.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Säätökuvia.
Gtv:n korjaamokäsikirjan info, sama esijännitys kuin saamissani 164:n ohjeissa.
Gtvn korjaamokäsikirja.jpg
Gtvn korjaamokäsikirja.jpg (93.72 KiB) Katsottu 11458 kertaa
Mitä mitataan.
Shimmin määritys.jpg
Shimmin määritys.jpg (89.71 KiB) Katsottu 11458 kertaa
Heittokellohommia
Shimmin määritys 2.jpg
Shimmin määritys 2.jpg (120.45 KiB) Katsottu 11458 kertaa
Vaikuttaa muuten F40:n hienosäätö aavistuksen helpommalta.

Yritin pitää kuvat mahdoillisimman pieninä ja luettavina.
Muutetaan, jos vaikeuksia saada selvää.

Rekkamasa
Viestit: 70
Liittynyt: 09 Syys 2014, 11:04
Car(s): 916 Spider 2.0 T.Spark '97

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Rekkamasa »

Osaakos joku kertoa miten näissä vekottimissa suoritetaan apukuskin airbagin ohitus? Hatara muistikuva että hanskalokeron yläpuolella olisi sähköliitin johon pitäisi tuikata vastus mutta minkä kokoinen tuo vastus tulisi olla ja pitääkö muistikuva alkuunkaan paikkansa, sekä onko siellä useitakin liittimiä joista arpoa vai meneekö edm töpseli suoraan siihen patruunaan?

Itse itselleni vastaten:
disconnect the battery, wait 15 minutes, remove the air bag, bridge wire that goes to the air bag with a 2.8 to 3.3 Ohm dummy resistor (if you are lucky you already have a dummy resistor (yellow)
in the bottom of space where the air bag was mounted), connect the battery.

jalittam
Viestit: 1839
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja jalittam »

^^ Teoriassa helpompi. Riippuen mitä välineitä käytössä, kun noi vähä herkemmät momenttiavaimet ei oo niin yleisiä. F40 vaatii laatikon irroituksen. Eikös mm. Muukkonen tee noihin vanhempiin lode kiinni autossa noi peränvaihdot? Eiks se kuitenkin teoriassa mahdollista (muistaakseni)? Sitä en tiedä, miten mittatarkkuus (jos niitä yleensäkään mitataan loota autossa asennuksissa) heittää, kun perä vaakatasossa. Eikös tuo "oikea" mittaus tapahdu perän levätessä "kiinteää" laakeria vasten? Toi siinä mielessä kätsympi, ku mitataan ja kasataan loput. Ton F40 tapauksessa pura kokoa mittaa pura kokoa mittaa... loppukasaus ja asennus. Laakerin ulkokehiäkin joutuu vekslaamaan siitä piikasesta poterosta joka välis. Mullahan kävi tuuri mitoitusten suhteen, niin pääs vähemmillä liikkeillä. Samalla sai putsattua lootan sisuskalut magneettia myöten.
Mä muuten myös mittasin tönärillä uuden ja vanhan perän laakereiden kosketuspintojen etäisyyden - mittaus näytti, et olisivat mukamas liki samat mitat. Olishan sitä voinut mitatata duunis optisella (sil mitataan 0,001tarkkuudella, kamera xyz mittalaite, ei 3D) mittalaitteella. Teoria ja käytäntö eivät likimainkaan aina kohtaa. Ja väittäisin 15v kokemuksella niin olevan - siis mittausjutskissa. Kasauksessa tein "mini R&R:n" (suom; toistettavuus&luotettavuus), eli vekslasin shimmien kans ja varmistelin mukamas mittauksia.
Käytätkö ite heittokelliä vai vedätkö mutulla? Sul oli laatikko irti?

Edit: Muualta luettuna todnäk kellolla ja osanneet mitata. Sori maalaisuuteni.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Mites GTVstä avataan peräkontti kun akku on tyhjä?

seppo
Viestit: 1354
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja seppo »

Avaimella.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

:lol: Pitääpä paikkansa. Se olikin GTssä missä ei merkki kääntynyt.

Rekkamasa
Viestit: 70
Liittynyt: 09 Syys 2014, 11:04
Car(s): 916 Spider 2.0 T.Spark '97

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Rekkamasa »

Miten luonnehtisitte GTV:n/Spiderin jarruja? Jouduin käyttämään aamusella töihin ajellessa hiukan sporttisempaa ajotapaa ja hämmästyin oikein siitä kuinka PASKAT jarrut tuossa autossa on, eihän se perhana meinaa pysähtyä jos ei seiso polkimella! En todellakaan ainakaan urheiluautomaisiksi sanoisi noita linkkuja.

Avatar
hjpp
Viestit: 1911
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Vaihda jarrunesteet, jos ei ole vaihdettu aikoihin.

Rekkamasa
Viestit: 70
Liittynyt: 09 Syys 2014, 11:04
Car(s): 916 Spider 2.0 T.Spark '97

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Rekkamasa »

No jaa tuota en tullut näin aamutuimaan edes ajatelleeksi. Siinä ei ainakaan montaa euroa häviä jos ei auta ja onhan sitten vaihdettu. Nyt kun aloin kyselemään niin mitkäs helkutin painopuntit tuola takarenkaiden takana kontin pohjassa oikein killuu, itse en niille ainakaan muutakaan virkaa keksinyt. Sellaiset sylinterinmalliset kalikat joissa kapeampi kohta keskellä ja ilmeisesti kumivaimennus.

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

jotain niillä tasapainotellaan juu, Spiderissä on vain oikealla takana.

Jarruista, eihän ne mitkään huiput ole, aikanaan getvosella ratapäiviä kiertelin ja mielestäni hyvillä levyillä ja paloilla ihan ok. Mutta kerran jouduin kiireessä laittamaan pilipali tarvike palat eteen, juuri ennen ratapäivää, kun parempia ei saanut ennen ajoja. VIRHE, jarru pito hävisi kokonaan ja parin kierroksen jälkeen, lämpimillä jarruilla, oli aivan sama painoiko jarrua mutkaan tai ei. Parempi teho oli kun laittoi jalan ulos ovesta ja kantapäällä jarrutti :lol: :lol:
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Rekkamasa
Viestit: 70
Liittynyt: 09 Syys 2014, 11:04
Car(s): 916 Spider 2.0 T.Spark '97

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Rekkamasa »

Meinasin tossa eilen liipasta yhen nissanin apukuskin ovesta sisään kun hyökkäs kolmion takaa eteen. Samassa risteyksessä 2,2tn S80 taannoin samanlaisessa tilanteessa pysähtyi, tuolla jouduin vetää vastaantulijan puolelle. Tänään sitten aamulla tarkemmin totesin että eijjuma stigassakin on paremmat jarrut. Tulis noilla mieleenkään lähteä radalle.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Juu. aivan onnettomat on täälläkkin 2.0V6sessa

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Joo, ei ne ainakaan liian tehokkaat ole. Mulla on rei'itetyt ja uritetut levyt joka nurkalla. Ei ole vertailukohtaa vakioon mutta olettaen että tuo hieman tehostaa niin vakioilla ei juhlita. Järeämmät kiinnostais mutta esim isompien V6 jarrut ei taida mennä paikalleen ilman muutoksia? Vai laisinkaan? Uusista bremboista ei viitsi edes unelmoida hinnan takia :(
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Alfa 33 QV
Viestit: 115
Liittynyt: 13 Huhti 2003, 11:49
Car(s): Alfa Romeo 33 16v QV ,91
Alfa Romeo 156 2,5 V6 ,99
Alfa Romeo GTV 2,0 TS ,95
Alfa Romeo 147 1,6 TS ,02
Alfa Romeo 156 2.0 JTS , 03
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 09

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Alfa 33 QV »

Osaakos joku kertoa mistä vois saada lisätietoja, että mitä kaikkea tarvitaan tuohon apulaitehihna/rulla/kiristin osastolle GTV kun koneena on 2.0TS ja vuosimallina 95. Jakopää oli helppo kun kaikki oli SKF paketissa vesipumppua myöten.Kiitokset etukäteen

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=1
Oisko tossa
Näyttää olevan ilmastoinnilla ja ilman

Avatar
Alfa 33 QV
Viestit: 115
Liittynyt: 13 Huhti 2003, 11:49
Car(s): Alfa Romeo 33 16v QV ,91
Alfa Romeo 156 2,5 V6 ,99
Alfa Romeo GTV 2,0 TS ,95
Alfa Romeo 147 1,6 TS ,02
Alfa Romeo 156 2.0 JTS , 03
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 09

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Alfa 33 QV »

Eli jos en pahasti katsonut koodeja väärin niin
kiristin: https://spareto.com/products/vkm-32022- ... ibbed-belt
ohjainrulla: https://spareto.com/products/vkm-32007- ... ibbed-belt
ja kun kyseessä on ilmastoinnilla oleva auto niin hihnaksi tämä https://spareto.co.uk/products/7pk1955-v-ribbed-belts

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Aika hyvin osuu merkit hihnapyörällä kelloon nähden
Hihnapyörän ajoitusmerkki.jpg
Hihnapyörän ajoitusmerkki.jpg (103.5 KiB) Katsottu 10961 kertaa
Kokeillaan näitä
Beru Ultra X.jpg
Beru Ultra X.jpg (109.72 KiB) Katsottu 10961 kertaa
Kysymys: Miten noi kärkivälit voi tarkastaa suhteessa Golden Logdeihin, vai voiko edes?
Beruissa on isompi väli.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Wile E. Coyote kirjoitti:^Hienoa 8)
Laita nyt sitten malli meille muillekin esille ettei kaikkien tarvitse arpoa sopivan palikan kanssa. Onko tuo ns. LSD? Laitahan kokemuksia sitten tarjolle. Itselläkin käynyt mielessä kun Q2 matopyörästö ei sinne kuulemma mene :( Kiinnostaisi kovastikin minkä luonteinen tuollainen ajossa on aktivoituessaan?
Pienen lenkin tuossa heittelin, tuskin kovasti eroaa sinun 156 Q2:n käytöksestä.
Kakkosella kun tuuppaa lappua lattiaan, niin ratista ei tarvitse pitää kiinni.
Asfaltti kohtuu tasainen ja kulmat voi olla tai varmasti on pielessä, kun apurunko alatukivarsineen oli irti.

Perä meni paikoilleen alkuperäisellä shimmillä. Pakuus oli digitönärillä ja mikrometrillä 1,13mm eli nimellispaksuus varmaan 1,15mm.
Ohuempi siis mitä säätöohjeen listasta löytyy.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Onko muuten muilla tarvetta noille tukipeltien uretaanipuslille?
Ajatuksena viedä sinne Turenkiin omat pellit työstettäväksi, kunhan verstaanpitäjä saa lomansa pidettyä (heinäkuu).

Saisi mittatilauksena sopivat, sillä erotuksella, että ovat normaalisti asennettavat uretaanipuslat.
Verstaalle jos vie, niin ne vulkanisoidaan vanhaan ulkokooliin kiinni.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

^^Kuulostaa hyvältä 8) Todella hyvältä. Säästötalkoot jatkuu...

Raudoille, tai siis puslille ei ole tarvetta. Mulla nuo meni uusiksi ja jos en ihan väärin muista niin niissä uusissa versioissa ei ole puslia ollenkaan. Vanhat muistaakseni tallessa ja niihin pitäisi uusia jos ne haluaisi käyttöön. En osaa sanoa mikä ero ajossa on puslilla ja ilman koska auton alla ensimmäistä kertaa ollessa huomasin että olivat täysin irti vulkanoinneistaan :)
Ayrton Senna da Silva forever

Vastaa Viestiin