156 V6 ei käynnisty!!!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
tontsa
Viestit: 27
Liittynyt: 10 Maalis 2003, 12:18
Paikkakunta: Vantaa

156 V6 ei käynnisty!!!

Viesti Kirjoittaja tontsa »

No helvata, mitähän nyt tapahtu..? Auto 156 V6 -98 ja näytti tekevän käynnistymislakon. Virtaa on ihan normaalisti ja startti pyörittää, mutta muuta ei sitten tapahdukaan. Osaisko joku jo näillä spekseillä valaista että mistä hommaa mahdollisesti kannattais alkaa purkamaan, itse en niin kovin paljon tekniikasta ymmärrä. Jotenkin tuntuis, että joko ei saa bensaa tai sytytyspuoli ei pelaa. Bensaa on tankissa ;) + Kurkkasin jakohihnan kotelon raosta ja kyllä siellä mun mielestä hihna oli paikallaan..

Saa auttaa...

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

juu...eli pyöriikö bensapumppu...jos ei niin tsekkaa sulake ja rele...
sytytys puoleen en ota kantaa kun on noin uusi malli kyseessä... :?

Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

Esto

Viesti Kirjoittaja Harpo »

Jaa'a, kun en itsekkään ole mikään insinööri. Tankata just ja just osaan :wink:

Mutta yhdessä VAG:n vempeleessä käynnistyksen-esto temppuili just tuohon hanttiin. Ettei sitten vaan se ?

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Tuleeko bensaa

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Ruuvaa käyhnistysyrityksen jälkeen yksi tulppa irti ja katso onko bensassa, niin tulee helpoiten sekin selvitettyä että saako bensaa.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
tontsa
Viestit: 27
Liittynyt: 10 Maalis 2003, 12:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tontsa »

Kiitos vinkeistä, kävin tsekkaamassa sulakkeet, ne oli ok, ja muutenkin tuijottelemassa konehuoneeseen tietävän näköisenä, mutta taitaa tulla hinauskeikka Delta-autoon... paska homma.

Ilmoittelen miten kävi

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7785
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

tontsa kirjoitti:muutenkin tuijottelemassa konehuoneeseen tietävän näköisenä
Tuttu fiilis :roll:

Toivottavasti ei ole mitään elämää suurempaa!

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Kun käännät virran päälle,niin syttyykö ja sammuuko käynnistykseneston valo?
Viimeksi muokannut Zenery, 12 Maalis 2003, 13:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
tontsa
Viestit: 27
Liittynyt: 10 Maalis 2003, 12:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tontsa »

Joo, kyllä käynnistyksen eston valot syttyy ja sammuu. Auto lähti just hinauksessa Delta-autoon, joten odotellaan tuomiota. Kunhan ei perhana vaan olis kuitenkin jakohihna, autolla ajettu 119 800 ja rapiat, vaihtovälihän hihnalle on 120 000 km, eli jos italiaanot ovat olleet tarkkoja, niin poikkihan se on...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Se vaihtoväli on muuten jo useampi vuosi sitten lyhennetty 60 tonniin. Ettei vaan...
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
tontsa
Viestit: 27
Liittynyt: 10 Maalis 2003, 12:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tontsa »

Mitenkäs kun mulla ainakin auton kaikissa papereissa puhutaan tosta 120 000 km:stä... Pitää toivoa että vika ei kuitenkaan olisi siinä. Katkeaminen ei varmastikaan tee hyvää missään olosuhteissa, vaikka tämä (mitä nyt tapahtuikin) ei sattunut ajossa vaan startatessa.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

tontsa kirjoitti:Mitenkäs kun mulla ainakin auton kaikissa papereissa puhutaan tosta 120 000 km:stä... Pitää toivoa että vika ei kuitenkaan olisi siinä. Katkeaminen ei varmastikaan tee hyvää missään olosuhteissa, vaikka tämä (mitä nyt tapahtuikin) ei sattunut ajossa vaan startatessa.
Aih.. '99 -vuodesta lähtien vaihtoväli on ollut 60tkm... Sitä vanhempien papereissa ilmoitetaan tuo 120tkm... :?
Toivotaan parasta.
:wink:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

jos se on käynnistyksenesto probleema sen voinee testata ohittamalla se esto koodilla, käynnistyykö sitten.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

V6 kirjoitti:jos se on käynnistyksenesto probleema sen voinee testata ohittamalla se esto koodilla, käynnistyykö sitten.
Jos valo ei jää päällle niin ohituskoodilla ei pääse välttämättä ohittelemaan ajonestoa - muuten kyllä.

Mulla oli vikana ajonestossa virtalukon lähellä oleva antenni (by bosch), joka meni vaihtoon. osan hinta n. 300 vanhaa markkaa. Diagnostiikkakompuutteri kertoo vain ettei avaimen koodia voitu lukea, muttei syytä - sen vuoksi Deltassa ei löydetty vikaa - Automilanossa löysivät. Viallinen avain aiheuttaa ihan saman ongelman. Mulla se esiintyi muutaman muistaakseni 3 kertaa 2 vuoden sisällä. 8)
MP

Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

Jokos on tietoo

Viesti Kirjoittaja Harpo »

Mikäs se mätti :?:

Avatar
tontsa
Viestit: 27
Liittynyt: 10 Maalis 2003, 12:18
Paikkakunta: Vantaa

Tuomio...

Viesti Kirjoittaja tontsa »

Jeps, äsken soiteltiin Deltasta auton tuomio. Jakohihna oli käynyt pois paikaltaan, mutta ei ollut poikki. Olivat saaneet sen jo käyntiin ja mitään suurta vahinkoa ei ilmeisesti ole syntynyt. Jakohihna pitää kuitenkin vaihtaa ensi tilassa ja samalla täytyy säätää jotain juttuja + tsekata ettei ole mitään särkynyt + vaihtaa muutkin hihnat + kaikkea muuta, hinta-arvio 1500 euroa. Normaalisti tuo pelkän hihnan vaihto ilmeisesti maksaa noin 1000 euroa, eli vähän ylimääräistä tulee... On vaan muutes aika arvokas hihna, tolla rahalla ostais pari kolme toimivaa pikkuautoa....

Onko mulla mitään saumoja yrittää hintaa alemmaksi tms. Autolla siis ajettu karvan verran alle 120 000 km, eli alle jakohihnan vaihtovälin kuitenkin..

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tuomio...

Viesti Kirjoittaja V6 »

tontsa kirjoitti:Jeps, äsken soiteltiin Deltasta auton tuomio. Jakohihna oli käynyt pois paikaltaan, mutta ei ollut poikki. Olivat saaneet sen jo käyntiin ja mitään suurta vahinkoa ei ilmeisesti ole syntynyt. Jakohihna pitää kuitenkin vaihtaa ensi tilassa ja samalla täytyy säätää jotain juttuja + tsekata ettei ole mitään särkynyt + vaihtaa muutkin hihnat + kaikkea muuta, hinta-arvio 1500 euroa. Normaalisti tuo pelkän hihnan vaihto ilmeisesti maksaa noin 1000 euroa, eli vähän ylimääräistä tulee... On vaan muutes aika arvokas hihna, tolla rahalla ostais pari kolme toimivaa pikkuautoa....

Onko mulla mitään saumoja yrittää hintaa alemmaksi tms. Autolla siis ajettu karvan verran alle 120 000 km, eli alle jakohihnan vaihtovälin kuitenkin..

hyvä tuuri jos ei hajonnut mitään. Hihnan vaihto maksaa sen työn takia niin julmetusti, se on päivän homma.Ihme ettei sitä ole aikaisemmin vaihdettu? onko sitä käytetty missä huolloissa? Itsellä vaihdettiin 80tuhannessa hihna ja vielä näytti aivan priimalta, apuhihna oli jo kulahtaneen näköinen.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
tontsa
Viestit: 27
Liittynyt: 10 Maalis 2003, 12:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tontsa »

Kyllä sitä on ihan Deltan huollossa käytetty, 120 000 km huolto on jo tehty tässä talvella. Sillon oli ne julmetut pakkaset ja huolto ihan tukossa, sovittiin että hihnan vaihtoa siirretään, mutta tehdään kuitenkin tämän kevään aikana, nyt siis tuli ajankohtaiseksi...

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Voi Teltta-auto

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Tuntuupa toi Deltan homma aika vastuuttomalta, siis jos sitä hihnaa ei oo vielä kertaakaan vaihdettu. :evil:
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7785
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Tuomio...

Viesti Kirjoittaja Rolle »

V6 kirjoitti:Itsellä vaihdettiin 80tuhannessa hihna ja vielä näytti aivan priimalta, apuhihna oli jo kulahtaneen näköinen.
Minä olen ymmärtänyt että tuon hihnan kuntoa on mahdotonta katsoa, ainakin jos remmi on paikoillaan.. Olenko ymmärtänyt väärin? :)

Mulla laukes aikoinaan hihna 4tkm ennen vaihtoa, yksi huolto oli jäänyt Biliassa väliin edellisen omistajan toimesta joten ei voinut valittaa :evil:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tuomio...

Viesti Kirjoittaja V6 »

Rolle kirjoitti:
V6 kirjoitti:Itsellä vaihdettiin 80tuhannessa hihna ja vielä näytti aivan priimalta, apuhihna oli jo kulahtaneen näköinen.
Minä olen ymmärtänyt että tuon hihnan kuntoa on mahdotonta katsoa, ainakin jos remmi on paikoillaan.. Olenko ymmärtänyt väärin? :)

Mulla laukes aikoinaan hihna 4tkm ennen vaihtoa, yksi huolto oli jäänyt Biliassa väliin edellisen omistajan toimesta joten ei voinut valittaa :evil:

joo eipä sitä oikein näe, mutta katsoinkin remmit sen jälkeen ku ne oli vaihdettu :roll:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7785
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jees.. Kovasti yritin etsiä syyllisiä mutta eipä onnistunu :(

Tutulla muuten meni Audi S6:sta toinen hihna poikki, auto ajettu 60tkm. Mitään lopullista laskua en ole kuullut kun meni takuun piikkiin.

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

takuuseen

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Olisikin mielenkiintoista kuulla monellako prosentilla tuollaiset menee takuuseen ja moniko maksaa itse. Se on kuitenkin vähän suhteellista, että pitääkö hihnan kestää kaikenlaista rääkkäystä huoltovälin verran, vai onko syy myös rääkkääjällä. Tuosta syystä lienee tuo nykyinen huoltovälin muuttaminen 120 tkm -> 60 tkm. Normaaliajossa kestää kyllä, mutta toisaalta harva (?) alfisti ajaa normaalisti (=kierrokset aina alle 4000 rpm) ;)
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7785
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jos olen ymmärtänyt oikein :lol: niin takuuseen pitäisi mennä aina, jos huollot vaan on tehty ajallaan ja merkkiliikkeessä.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tuomio...

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Rolle kirjoitti:Minä olen ymmärtänyt että tuon hihnan kuntoa on mahdotonta katsoa, ainakin jos remmi on paikoillaan.. Olenko ymmärtänyt väärin? :)
Eipä sitä kuntoa taida yleensäkään päälle nähdä.

Isäpappa osti 626 Mazdalaatikon 70tkm ajettuna ja alkoi 200 tuhannen kohdalla tuumia josko nyöri pitäisi joskus vaihtaa. Otettiin kuuppa auki ja remmi oli edelleen kuin uusi, faija jätti sen edelleen koskemattomaksi. Nykyään auto on tutulla ja mittarissa lienee alun neljättäsataa tuhatta, hihna taitaa vieläkin olla alkuperäinen!

Saisivat Alfan ja Bemarin (M40) hihnamaakarit ottaa Mazdasta oppia :2gunfire:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
tontsa
Viestit: 27
Liittynyt: 10 Maalis 2003, 12:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tontsa »

No niin....

Kävin laittamassa uuden 156 JTS SW:n tilaukseen, niin ei tarvitse huolehtia enempää tuosta jakohihnaongelmasta. En tiedä oliko järkevin ongelmanratkaisu, mutta ratkaisu kuitenkin... ;)

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

tontsa kirjoitti:No niin....

Kävin laittamassa uuden 156 JTS SW:n tilaukseen, niin ei tarvitse huolehtia enempää tuosta jakohihnaongelmasta. En tiedä oliko järkevin ongelmanratkaisu, mutta ratkaisu kuitenkin... ;)
eikös siinä JTS koneessakin ole hihna? tuosta koneesta ei pahemmin vielä kokemuksia taida löytyä. No uusi on aina uusi
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Hihnat ja alakaerta samat kuin TS:ssä eli sitä myöten tuttua tavaraa. Yläkerta osittain erilainen.
MP

Vastaa Viestiin