Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
foobar
Viestit: 80
Liittynyt: 06 Loka 2003, 21:31
Car(s): Giulietta, GTV V6 TB, 164TS, 75TS, Spider S2
Paikkakunta: Laitila

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja foobar »

Finest kirjoitti:^Ajattelin, ettei tarvitse johtojen kanssa puljata.
Tuleeko siihen heräte vai jatkuva virta?

Edit: antennin moottorihurisee nyt, kun johdot ovat kiinni ja mankan laittaa päälle. Antenni ei liiku.
Saisiko tuosta näppärästi virran aktiiviselle ikkuna-antennille vai tulee sieltä jotain "singnaalivirtaa" pituuden määritystä varten?
Saahan siitä virran. Ujuttaa vaan itse antennin hattuhyllyn reunalta takalasin (mielellään ylös) mustan kehyksen alle piiloon. No nakyyhän se kyllä sisäpuolelta.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Omaani otin virran juuri moottoriantennilta. Laiskotti ja jätin hattuhyllyn alapintaan "sähkö"-antennin. Toimii tyydyttävästi. Voi sitten siirtää jos inspiraatio iskee, mutta aika vähän tulee gtvssa mankkaa kuunneltua.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Onko takalokarin ja puskurin liittymäkohta yleinen ongelmapaikka?

Eli ilmeisesti lokari on pokattu/taivutettu alareunasta ja siihen puskuri kiinnittyy pulteilla tai koneruuveilla tms.
Syvemmissä heitoissa sitten takarengas hipoo ensi sisälokaria ja lopuksi peltiä.
Tein Ahveniston ratapäivillä empiiristä tutkimusta ja kahdessa gtv:ssä oli samaa havaittavissa.

Avatar
söde
Viestit: 66
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 10:42
Car(s): AR 159 3.2 JTS Q4, -07
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja söde »

Moi!
Tuli taas eilen haettua tuollainen GTV. Tosin TS -96, edellinen oli vuosi sitten 3.0 V6.

Mutta asiaan, eli kertokaas tyhmälle, kun tuossa autossa ei toimi parkit eikä vilkut.
Parkit saa kyllä päälle virtalukosta, kun sammuttaa auton ja kääntää avaimen sinne parkkiasentoon.
Ja viiksen päästä kääntämällä saa ajovalot päälle ja pois, sekä pitkät toimii.
Eli onkos tuo vilkun/valoviiksi nyt sitten sökö?

Ei kellään sattuisi olemaan ylimääräistä myytävänä, jos vika olisi tuossa.
Ei se satu?!

Avatar
söde
Viestit: 66
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 10:42
Car(s): AR 159 3.2 JTS Q4, -07
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja söde »

No niin, itse itselleni vastaten.
Parkit alkoi pelittää, kun laittoi releen paikalleen. :shock:

Mutta mutta, vilkut on vielä hukassa. Missä ko. rele mahtaa sijaita?
Ohjekirja on Saksaksi ja ei oikein taivu.

Iskarit täytyisi myös löytää taakse oli hippaisen huonot katsastussedän mukaan.
Ei se satu?!

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

^Voin tarkistaa omasta huomenissa samalla kun kokeilen herääkö takalasin lämppäri uudella releellä. Tuli vihdoin perille mutta ei ole ehtinyt kokeilla paikoilleen.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
söde
Viestit: 66
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 10:42
Car(s): AR 159 3.2 JTS Q4, -07
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja söde »

Löyty jo.
Siinähän se on sulakkeiden vasemmalla puolella.
Edellinen omistaja oli sekoittanut kaksi saman näköistä relettä. toisessa releessä oli yksi nasta enemmän ja kun vaihtoi paikkoja, niin alkoi vilkutkin toimia.

Takaiskarit täytyy vielä maanantaina hommata ja huomenna koittaa herätellä kuskinpuolen takajarru. Ei ottanut kässäri yhtään kiinni ja jalkajarrullakin oli aika heikko. Takana jarrujen ero 29% ja 30% on raja.

Pakokaasut oli kanssa aika sekaisin, mutta kenkää se vaatii ilmeisesti, kun on talven maannut pahnoilla.

Onkos tuon kattoverhoilun irroitus pahakin homma?
Täytyis sekin ottaa irti ja verhoilla uudestaan, kun on tehtaalainen liima antanut peräksi.
Ei se satu?!

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja KJS »

Kattoverhoilun irrottamiseksi täytyy irroittaa aurinkolipat, sisävalo, kauhukahva ja näkyvät muovinastat. Tämän lisäksi verhoilu on keskeltä tarralla kiinni katossa. Irti olevan verhoilun saaminen ulos autosta onkin sitten omanlaisensa palikkatesti. Muistaakseni ainakin etupenkin selkänojat pitää kallistaa niin alas kuin ne menee.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

KJS hyvin summasikin jo.

Lisään vielä että maltti on valttia. Se materiaali on kohtuu köykäistä pahvia johon on lasikuitua lisätty vahvikkeeksi. Nurkat hajoaa helposti, tai taittuu koko roska. Keskellä oleva tarranauha viimeiseksi irti ujuttamalla käsi sinne väliin. Penkit ihan taakse, selkänojat ihan alas, ... Ja olikohan niin että repsikan puolelta ulos ensin auton sisällä 90 astetta kääntäen. Tai ei kääntäen... Kirjoitinkohan sitä tarkemmin projektiketjuun?

Ja kun se on irrallaan niin itse ainakin imeytin lämmitettyä epoksiliimaa haperon tuntuisiin kohtiin niin tuli jälleen tukeva. Ohut vaahtomuovi joka on kai ollut osa sitä vinyyliä oli omassa mennyt sellaiseksi tahmaiseksi mössöksi, mutta lähti aika kivuttomasti hanska kädessä hankaamalla kun oli varovasti kuorinut vinyylin ihan vaan vetämällä. Riippuu varmaan aika paljon siitä kuinka huonoon kuntoon on mennyt. Suomi auton ja Italian tuonnin välillä voi kuvitella olevan eroa.

Good luck :)
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Finest kirjoitti:Onko takalokarin ja puskurin liittymäkohta yleinen ongelmapaikka?

Eli ilmeisesti lokari on pokattu/taivutettu alareunasta ja siihen puskuri kiinnittyy pulteilla tai koneruuveilla tms.
Syvemmissä heitoissa sitten takarengas hipoo ensi sisälokaria ja lopuksi peltiä.
Tein Ahveniston ratapäivillä empiiristä tutkimusta ja kahdessa gtv:ssä oli samaa havaittavissa.
Eikö kukaan ole huomannut samaa?
Vai on toi vaan niin matala, camberit on silmämääräisesti jotain muuta kuin ohjearvoissa.

Avatar
söde
Viestit: 66
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 10:42
Car(s): AR 159 3.2 JTS Q4, -07
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja söde »

No niin, sisäkatto on pois. Yllättävän kivuttomasti se sieltä pois tuli.
Vinyylin irroittamisessa pahvista ei ollut ongelmaa, koska ei ollut liimalla kiinni enään kuin vähän etureunasta.

Nyt sitten vielä kysymys. Mistä kangasta/vinyyliä, jonka saisi suht helposti tuohon kiinnitettyä?
Täytyy ilmeisesti olla jotain venyvää, ettei tule liimatessa ryppyjä?

Onko muuten muilla ollut ongelmia takaiskareiden kanssa?
Siis ei mennyt siltäkään osin leimasta läpi. tuli 20 ja 40 arvot täristimellä.
Kuitenkin kun autoa painelee takapäästä alas/ylös, niin tuntuu todella jäykältä, eikä jää huojumaan kun lopettaa painelun.
Onko tuo perä liian kevyt täristimelle, eikä siksi anna kunnon arvoja? Joissain bem*reissa ollut tuota ongelmaa.
Ei se satu?!

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Yhden kaasujousen hain Motonetistä:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/128165/ ... i100-91-a6
Ongelma orginaaleissa on todella pieni voima, 170N. Näin heikkoja ei ole monessa autossa käytössä.
Toistaiseksi paikalla on siis Audin 390N ja alkuperäinen ryytynyt kaasujousi.
+50N (~5kg) voimaa, ei paha. Saa hieman painaa takaluukkua, jotta menee lukkoon.

Avatar
Sape
Viestit: 1394
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Sape »

söde kirjoitti:Onko muuten muilla ollut ongelmia takaiskareiden kanssa?
Siis ei mennyt siltäkään osin leimasta läpi. tuli 20 ja 40 arvot täristimellä.
Kuitenkin kun autoa painelee takapäästä alas/ylös, niin tuntuu todella jäykältä, eikä jää huojumaan kun lopettaa painelun.
Onko tuo perä liian kevyt täristimelle, eikä siksi anna kunnon arvoja? Joissain bem*reissa ollut tuota ongelmaa.
On ihan normaalia. Kevyt perä ja matalat kumit, niin minun GTV:n arvot oli viime katsastuksessa jotain 7 ja 12%. Katsuri sanoi vaan että eipä noita saa kunnolla tästä testattua..

Avatar
söde
Viestit: 66
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 10:42
Car(s): AR 159 3.2 JTS Q4, -07
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja söde »

Joo, mulla katsuri vittuili, kun on iskareissa heitto tuo 50% ja sais olla vaan 40%.
Huomenna uudestaan näytille.
Takaluukussa on 60 kg rautaa ja meinaan mennä itse apukuskinpaikalle istumaan, niin katsotaan kuinka paino vaikuttaa iskarien arvoihin.
Ei se satu?!

Avatar
söde
Viestit: 66
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 10:42
Car(s): AR 159 3.2 JTS Q4, -07
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja söde »

Jees!
Alfaan tuli leima! Kyllä nyt kelpaa päästellä.
Ihme homma, että samoilla iskareilla tuli nyt arvoiksi 58 ja 62.
Katsuri meinasi, että on jo liiankin hyvät! :crazyeyes:
Ei se satu?!

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Se iskari testeri on kyllä ihan tuubaa. Luotettavampi tulos tulis kun painais nurkkaa ja katsois jääkö huojumaan :lol: Lähinnä jos puolten välillä on iso ero niin kertoo jotain. Mulla tuli kans "huono tulos" aikanaan kun 156 laitatin kw säädettävän alustan. Mitä vanhemmaksi tuli niin sitä paremmaksi muuttui arvot. Eli jos on jäykkä alusta niin tulee huonot arvot.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
söde
Viestit: 66
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 10:42
Car(s): AR 159 3.2 JTS Q4, -07
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja söde »

Juurikin näin!
Jäykkä alusta + kevyt perä (autossa) + matalaprofiilirenkaat = testeri tulos huono ja vielä kun on vain yksi hlö autossa on puolien ero suuri.
Laskin muuten vielä ennen näyttöä takarenkaista paineet 1.5 bar = pehmeempi kumi pysyy paremmin testerin mukana.
Ei se satu?!

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Finest kirjoitti:Aiemmin kun pyyhkijän koneistoa irrottelin, niin huomasin ettei ole raitisilmasuodatinta.
Hyvin saman näköinen aukko ja kiinnitys kuin 156:ssa. Mahtaako myös gtv:hen saada jälkiasenteista kehikkoa?
Puhaltaa roskat ja siitepölyt sisälle :evil:
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... -916-.html
Tämä lienee käypänen?

Rk-alfagtv

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Rk-alfagtv »

Töihin mennessä hajos sitten pelkääjän paikan lasinnostin stna. Alas päin laski n. puoleenväliin mutta sitten kun yritin sitä ylöspäin kuului vaan krooonk eikä noussut. No, alaspäin liikahti vielä normaalisti, mutta ylöspäin taas kroonk. Lopuksi jäi puoleenväliin niin ettei liikkunut enää mihinkään suuntaan.

Lähteekö tuo käsivoimilla tuo lasi tuosta ylös? Sais ton tosta ylös jotenki niin ettei tarttisi koskea koko lasinnostimeen sen jälkeen. Ei oo rahaa lähteä korjaamaan tuota paskaa nyt justiin.

Eka kerta Alfan omistamisen aikana ku huusin kurkku suorana että vittu mikä paska ja vannoin myyväni tämän romun. Heh :-D

Rk-alfagtv

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Rk-alfagtv »

No saihan sen lasin ylös. Ketutus johtui siitä että edellinen omistaja kehui uusineensa kuskinpuoleisen ikkunannostimen ja maksaneensa siitä 700 euroa. Toi on nyt vähä siinä ja siinä että viittiikö moista lähteä korjaamaan, tosin saattaa olla että se on vaan jotenki jumissa ku tuntuu ettei se moottori vaan jaksa nostaa sitä lasia.

Tosi onnettomat kyllä ylipäätään koko lasinnostimet. Ihan avuttomat, tuntuu tosi vaivalloisesti nostavan ja sitten ne namiskatkin millä ohjaillaan on kyllä niin herkät näköisiä että pikkasen kun kyynärpäällä vahingossa tökkää niin paskaksi menee :-D

Jaksaisi alkaa modailemaan, niin noista voisi itse tehdä paljo paremmatkin.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Kyllä mulla toimii ihan ok ikkunat (tietty jos olis vielä se "up-down" systeemi niin olis kiva :( ). Hitaasti nousee ylös verrattuna moniin muihin autoihin, mutta ei vaivalloisesti. Minusta tuntuu että ne välitykset vaan on sellaiset. Jos "valittaa" niin sitten eri juttu. Eikä ainakaan omassa napit mitenkään erikoisilta tunnu? Itseasiassa vähän tukevammat kuin 156. Siitä edellinen oli yhden napin rikkonut. En ole varma ymmärsinkö oikein?

700 kuulostaa aika erikoiselta. Olisko ollu markkaa :wink:

http://www.alfaworkshop.co.uk/parts/GTV ... ront.shtml

Tuosta esim briteistä. Ei tuo halpa ole ja varmaan asennus ja säätö on "hauskaa" mutta eiköhän tuo omalla pihalla mene jos aurinko paistaa ja päivän varaa. Ja ne ohjeet on syytä olla säätämistä varten :silent:

EDIT: Hyvä palvelukin.
"All parts are Genuine Alfa Romeo or direct from the Original Equipment Manufacturer. These are the exact same parts we use in the workshop, so are well proven. There are loads of "How To" articles on the site, but if you buy the parts from us and you get stuck, we fit them day in and day out so will be able to give you some pointers if you get in contact via your email address or phone number that you ordered with."
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Mitä tulppia suositellaan tb:hen?

Mitkä ohjauskulmat soveltuu madallettuun?
Meneekö samoilla kuin 156, eli edessä haritus 0 tai hyvin vähän ja taakse pieni auraus.
Camperia saattaa olla aavistus liikaa..

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja KJS »

Sanokaas nyt oonko ihan hakoteillä kun tuntuu että GTV merkkaa reviirinsä sillon kun on ajettu ilmastointi päällä, ei muulloin? Kyse ei ole kondenssivedestä vaan öljystä, joka on lähes kirkasta.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Oletko aivan varma, että se on öljyä? Kondenssivesi voi haista ja maistuakin öljyiselle, jos siellä sattuu olemaan mitään tavaraa edessä (eli tippuu vaikkapa apurungon päälle, mistä maahan ym.). Koska kondenssivettä ei synny, jos ilmastointia ei käytetä...

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

gtv (ja spider) uittaa molemmat sitä vettä sen apurungon ja rungon välissä olevaa jäykistin tukea pitkin. Jos siinä makaa ohjaustehostimen öljyä niin kulkeutuu varmaankin mukana pikkuisen.
Monesti ihmetellyt mistä kamaa valuu mutta sitä kautta se sen uittaa... menee välillä jos sopivassa kulmassa, lätäkkö melkein keskelle autoa, pituus suunnassa siis.
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Kai 3.0/3.2:n V6:n etuyläpoikkituki sopii 2 litraiseen?

Sellainen tunne, että kaipaa vähän jäykistystä.
Ehkä myös alapuolelle, sehän voisi samalla vähän suojata alimpia osia.

Kulmien säädöistä ei tullut mielipiteitä, ensi viikolla ajatuksena viedä laitettavaksi..

Vetopito ei taida olla parasta mahdollista?
Kostealla (ei vetisellä) pinnalla 3-vaihteella, n. 3000-4000 kpm -> buustilla lyö runtua.
Tosin kulmat ja renkaat on mitä on.

Avatar
söde
Viestit: 66
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 10:42
Car(s): AR 159 3.2 JTS Q4, -07
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja söde »

Kertokaas miten tuo lämmönsäätö toimii?
Ongelma on siis se, että vaikka säätää hanikasta täysin kylmälle, niin silti tulee kuumaa/lämmintä joukkoon ja ilmastoinnillakaan ei jaksa jäähdyttää hyttiä kunnolla.
Onko siellä siis jotkin läpät jotka liikkuu, kun lämpöä säätää? Ja pääseekö sinne kunka vaikeasti käsiksi?
Ei se satu?!

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Joo, ja kertokaa mulle kans. Ihan sama ongelma ilmeni omassa. Mietin että olisko joku vaijerin tmv lukitus liikkunut vai mikä on vialla. Ei mitään mahkua ehtiä ainakaan ihan heti tutustua asiaan itsellä. Säätö namiska tuntuu normaalilta omassa. Eli normaali vastus (tuntuis että säätää läppää, mutta ei ihan loppuun asti?), ja ihan pieni klappi suuntaa vaihtaessa. Sulla sama?

Tietty jos siellä on samanlainen vaahtomuovi reunus läpän reunaa kiertämässä kuin siinä keskellä olevan suulakkeen läpässä, niin ei siitä ole enää mitään jäljellä... Omaan tein sinne uuden silikonisesta "iloleipuri" leivonta alustasta :P Hyvin pelannut ja läppä tiivistyy laitoja vasten hyvin.

Joutuukohan pahasti purkamaan... Huokaus :(
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
söde
Viestit: 66
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 10:42
Car(s): AR 159 3.2 JTS Q4, -07
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja söde »

Juu, nappi tuntuu normilta, mutta ei se läppä mene kiinni kunnolla. Tuskin tuossa letkussa olevalla venttiililläkään se säätö ole?
Ei se satu?!

Avatar
söde
Viestit: 66
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 10:42
Car(s): AR 159 3.2 JTS Q4, -07
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja söde »

Mites se keskikonsolin kuori lähtee yläpäästään irti? Kun en siitä ylhäältä mitään pultteja löytänyt, enkä ihan kauheasti uskaltanut vääntää.
Ei se satu?!

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Löysitkö kaikki muut? Mankka veks, ne jalkatilojen sivujen pikkupanelien ruuvit ja niiden takaa vissiin paljastui jotain?, ...ööö ei tahdo muistaa pitikö se kepin ympärillä oleva muovikin ottaa katkaisijoineen?

Mut ne on aika ovelasti piilossa ne yläreunan ruuvit. Ne suulake ritilät kääntyy "yli" ja sieltä paljastuu takaa muistaakseni pari ruuvia ihan ylä nurkissa. Eli ei kannata repiä, on siellä ruuvit.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
söde
Viestit: 66
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 10:42
Car(s): AR 159 3.2 JTS Q4, -07
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja söde »

Ju, kaikki muu on löytynyt paitsi ne ylimmät. Tänään ihmettelemään tuota lisää. Kiitos vinkistä.
Ei se satu?!

Suhailija
Viestit: 14
Liittynyt: 30 Huhti 2012, 06:56
Car(s): Gtv 2.0 TS Ph 1
Giulietta 1.4 T-jet

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Suhailija »

Omassa oli siellä konsolin sisäpuolella murtunut/levinnyt semmoinen säätövaijeria paikoillaan pitävä klipsi. Oli helppo tehdä siihen kyllä korjaus viritys. Se oli kuskin puolella ja sääti siis sitä että puhaltaako ikkunaan vai jalkoihin jne.
Kannattaa netistä etsiä se spider/gtv repair guide. Siitä löytää hyvin noi sisustan kiinnitysruuvit ja paljon muutakin.

Avatar
söde
Viestit: 66
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 10:42
Car(s): AR 159 3.2 JTS Q4, -07
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja söde »

Vika paikallistettu ja oli säädöistä kiinni.
Eli kuskinpuolelta keskikonsolissa kiinni oleva alaosan suoja irti (2 ruuvia), ratin alapuolelta suojat irti, keskikonsolin ja kojelaudan kulmassa näkyy vaijerit jotka säätää lämpöä ja suuntaa. Siinä näkyy musta suojamuovi (2 ruuvia) joka otetaan pois. Se alla on lämmön säätövaijerin kiinnitys.
Siellä on siis läppä ja hana. Molempia mahdollisuus säätää. Näkyy, kun liikuttelee säätö nuppia.
Mulla ei siis tullut vaijeri tarpeeksi sisään ja jäi hana vähän auki.

Kuvakin olis, mutta en osaa liittää. :)
Työnä suht helppo. Ainoa että joutuu olemaan oviaukossa polvillaan.
Ei se satu?!

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Okei! Kiva kuulla ettei vaadi koko kojelaudan purkua :) Ajattelinkin että joku säätö todennäköisesti ja toivottavasti, mutta missä...

Täytyy tutustua kun aika sallii. Jos sulla on joku netti palvelu käytössä missä kuvat on niin varmistaa vain että sinne (esim johonkin yhteen kansioon) on katselu oikeus ilman tunnuksia ja linkittää tänne. Foorumilla viestiä kirjoittaessa "img" painamalla linkki siihen väliin niin kuva näkyy suoraan foorumilla ketjussa. Mäkin osaan niin ei ole vaikeaa :) Photobucket, Flickr, tmv vaan ensin tili. Kivoja palveluja, suosittelen. Olis kiva nähdä kuva.

Ja vinkkinä että kannattaa heti alkuun miettiä miten niitä kuvia laittaa sinne palveluun jotta ne löytää sieltä sitten kun niitä kertyy. Jos niitä siirtelee myöhemmin niin linkit rikkoutuu ja lakkaa näkymästä jos on jonnekin linkittänyt. Ja takaan että niitä kertyy kun pääsee vauhtiin ja vuosia kuluu :mrgreen: :wink:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
söde
Viestit: 66
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 10:42
Car(s): AR 159 3.2 JTS Q4, -07
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja söde »

Kuva

Näkyykös tää kuva? Netistä lainasin.
Eli ylempi vaijeri on lämmönsäädölle ja päässä näkyy tuo valkoinen muoviklipsu jota säätämällä saa liikettä lisää, että hana ja läppä menee paremmin kiinni.
Läpän ja hanan välissä on myös säätö. Ei näy tuossa kuvassa kunnolla, mutta on noiden vesiletkujen välissä. Huomaa kyllä kun liikuttelee säätönuppia.
Ei se satu?!

Avatar
Tommi
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Pitäisiköhän itsekin kokeilla. Saisi ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen kesällä viileämpää ilmaa kabiiniin ilman, että pitää ilmastointi käynnistää.
Eipä tuo hirveästi ole haitannut, mutta kyllä se selkeästi ulkoilmaa lämpimämpää pukkaa sisään toistaiseksi. Ei kuitenkaan niin kuumaa, että ilmastointi ei sitä viilentäisi.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Imuputkien kumeja löytyy myalfa.eu -sivustolta 15,20€/kpl, 60kpl hyllyssä, 25€ postikulut..
http://www.myalfa.eu/product_info.php?i ... UBBER.html

Avatar
söde
Viestit: 66
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 10:42
Car(s): AR 159 3.2 JTS Q4, -07
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja söde »

Ei täällä foorumilla kenelläkään purussa ole tuollaista GTV:tä?
Muutama pisteosa olisi hakusessa.
Onko kellään tietoa onko noissa kahdessa GTV:ssä jotka löytyy varaosahaussa, niin hyödynnettäviä osia jäljellä?

Tarvetta olisi tällä hetkellä.
- takavalo
- sulakerasian kansi (ratin viereen)
- varapyöränpussi
- releboksi (apumiehenpuoli konehuone, ilmastointi/puhaltimet)

Myös nuo 17" alut vaihtaisin mielummin 16" Alfan (mieusti tele) vanteisiin, renkaineen.
Ei se satu?!

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Mikä tehtävä konepeitossa olevalla maadoituspiuhalla on?
(lisään kuvan kunhan SkyDrive ne lataa, jostain syystä nyt kestää..)
Piuha on edestä katsottuna oikean puolen konepeiton "lukitusjousen" juuressa.

Putsasin sen kun oli pintaruostetta ja toinen pää ei ollut kiinni missään :roll:
Laitoin takaisin kiinni, ettei vaan tule vikavaloja tai muita häiriöitä :silly:

Edit: nyt kuvien kera
Liitteet
Mysteerijohto.jpg
Mysteerijohto.jpg (43.79 KiB) Katsottu 10873 kertaa
Mysteerijohto 2.jpg
Mysteerijohto 2.jpg (48.71 KiB) Katsottu 10873 kertaa
Viimeksi muokannut Finest, 18 Heinä 2014, 22:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Onkohan 916 Tessuun tarjolla edullista hyvää "sportti" jarrulevyä? Esim Brembo Max line joka osoittautui 156:sessa hintalaatu-suhteeltaan erinomaiseksi. Jarrut on aika loppu ja muutenkin tuntuu olevan yllättävän lapselliset.

Onkos jollain kokemuiksia vertailukohteista GTV poikkituella ja ilman? http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... ::970.html
On niin halpa.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

^samainen poikkituki V6 versiona lähti eilen tänne päin.
Lähettivät ensin näytille R4 -version :evil:

Veteleekö?

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Finest kirjoitti:^samainen poikkituki V6 versiona lähti eilen tänne päin.
Lähettivät ensin näytille R4 -version :evil:

Veteleekö?
Kyllä se vaan vetelee jos ykkos ja kakkos vaihteella vähän "rivakkaammin" kihdyttää.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

TB on myös hieman levoton ja uraherkkä.
Ajattelin ensin laittaa yläpoikkituen ja katsoa vaikutukset.
Saapunee loppu viikosta tai seuraavan viikon alkupuolella.
Voin raportoida, vaikka muillakin tuota tankoa on.
(156:een ainakin oli vaikutusta)

Seuraavaksi sitten alapoikkituki Ultra Racingiltä, jos tuntuu tarvitsevan.
Siellähän on tukitankoja vaikka kuinka paljon eri kohtiin autoa

Edit: Kulmien säätö auttoi hivenen.
Nyt uusilla renkailla ja poikkituella ei enää tavallista pahempaa uraherkkyyttä.
Asennus samana päivä, joten pelkän poikkituen vaikutus vaikeampi arvioida.
Renkaat ovat hivenen mukavuuspainotteiset ja löysempi kylkiset.
Viimeksi muokannut Finest, 18 Heinä 2014, 22:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Alfa 33 QV
Viestit: 115
Liittynyt: 13 Huhti 2003, 11:49
Car(s): Alfa Romeo 33 16v QV ,91
Alfa Romeo 156 2,5 V6 ,99
Alfa Romeo GTV 2,0 TS ,95
Alfa Romeo 147 1,6 TS ,02
Alfa Romeo 156 2.0 JTS , 03
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 09

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Alfa 33 QV »

Onkos tietoa miten edetä kun autossa on vain yksi avain. Joka ilmeisesti sellainen vara-avain tai vastaava. Onnistuuko tuon kanssa teettää uusi avain ja jos onnistuu niin miten? Kiitokset vastauksesta. Tästä on puhuttu foorumilla ennenkin, mutta en löytänyt nopeesti ketjua aiheesta.

http://aijaa.com/V3wc2n

Avain

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Eikös tuo tummanpunainen ole ns Masterkey, eikä suinkaan vara-avain?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Alfa 33 QV
Viestit: 115
Liittynyt: 13 Huhti 2003, 11:49
Car(s): Alfa Romeo 33 16v QV ,91
Alfa Romeo 156 2,5 V6 ,99
Alfa Romeo GTV 2,0 TS ,95
Alfa Romeo 147 1,6 TS ,02
Alfa Romeo 156 2.0 JTS , 03
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 09

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Alfa 33 QV »

Joo sellainenhan se taitaapi olla oikealta nimeltää. Edelleen kelpaa tieto siitä miten saisi teetettyä toisen varalle.

JeiTiiEs
Viestit: 29
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 22:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja JeiTiiEs »

Tuo MASTER KEY on vain ja ainoastaan avainten opetusta varten. Avaimessa ja ohjainlaitteessa on koodiparilista, ja joka kerta kun avaimella käännetään virrat päälle, yksi koodipari on käytetty. Auto lähtee sillä käyntiin kyllä, kunnes koodit on käytetty. Tämän jälkeen koko järjestelmä on uusittava...

Avatar
Alfa 33 QV
Viestit: 115
Liittynyt: 13 Huhti 2003, 11:49
Car(s): Alfa Romeo 33 16v QV ,91
Alfa Romeo 156 2,5 V6 ,99
Alfa Romeo GTV 2,0 TS ,95
Alfa Romeo 147 1,6 TS ,02
Alfa Romeo 156 2.0 JTS , 03
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 09

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Alfa 33 QV »

Itse itselle vastaten skanssin suutarilla onnistui avaimen teettäminen.

Avatar
Alfa 33 QV
Viestit: 115
Liittynyt: 13 Huhti 2003, 11:49
Car(s): Alfa Romeo 33 16v QV ,91
Alfa Romeo 156 2,5 V6 ,99
Alfa Romeo GTV 2,0 TS ,95
Alfa Romeo 147 1,6 TS ,02
Alfa Romeo 156 2.0 JTS , 03
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 09

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Alfa 33 QV »

Kytkimen työsylinteri vuotaa pikkuisen eli se pitäis vaihtaa. Ilmeisesti jarruilla ja kytkimellä on sama tuo täyttösäiliö jos olen käsittänyt oikein? Onko jollain tietoa mikä on oikea työsylinteri tuohon 95 malliseen TS.

http://spareto.com/products/pjl159-slav ... der-clutch

Mahdollisesti tämä?


Laitetaan samaan kysymykseen vielä tuota jakopää tarpeista eli

http://spareto.com/products/vkmc-02177- ... g-belt-kit
Tässä pitäis olla kaikki jakopääremontissa tarvittavat tavarat.

Apulaitepuolella
http://spareto.com/products/vkm-32022-t ... ibbed-belt
http://spareto.com/products/vkm-32007-d ... ibbed-belt
Nämä ilmeisesti olisivat ihan sopivat, mutta mikäs on oikea hihna?

Kiitokset avusta

Vastaa Viestiin