Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Ipi76 kirjoitti:^BlackLine versio.Sitten pitäisi olla myös Q2 ja muistaakseni mustat penkit.
Joku oli myös laittanu nuo listat jälkeenkin päin.
Q2 löytyy minusta, mutta penkit on beigeä nahkaa. Myöskään noita blacklinen vanteita ei ainakaan enää ole mukana eikä tummapohjaisia ajovaloja mitä blacklinessä näyttäisi olevan.

Erottaako tuon Q2:n jostain muusta kuin ajokäytöksestä liukkaalla? Sehän on näissä käsittääkseni toteutettu jotenkin elektronisesti?

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^jos en väärin muista niin siinä on hyväksi kehuttu Torsen, eli ei sähköhärpäke.
jossakin internetissä tehtaan edustaja ajoi radalla BlackLine GT:tä ja kehui tasauspyörästön lukkoa ja vertaili tavalliseen GT:hen kierrosaikoja.

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Savo »

^^Ainakaan mulla jälkeenpäin asennettu Q2 ei ole sähköinen. Liukkaalla luistonesto pois ja vetää/sutii selvästi kahdella pyörällä. Eikö se tehdasversiokin ollut sama?

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Ja tästä dollarihymyllä varustetut alaritilät

Q2 on tosiaan täysin mekaaninen torsen tyyppinen lukko. Joissain uudemmissa on sitten näitä sähköisiä "lukkoja." Napista asr pois ja parkkipaikalle sudittelemaan. Äkkiä sen huomaa suttaako yhdellä vai kahdella. Tuntee kyllä reippaasti esim liikenneympyrästä kiihdyttäessä jos on Q2.

Blackline editionissa pitäisi olla tummapohjaiset valot ja etuvilkut, ratti mustaa nahkaa punaisilla tikkauksilla, penkit samaa sarjaa ja mitä kaikkea muuta vielä.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Gusse
Viestit: 876
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Nuo listat näyttäisi löytyvän myös cloverleaf varuste tasosta. Olisiko nuo listat laitettu kaikkiin viimeisimpiin GThin?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Gusse kirjoitti:Nuo listat näyttäisi löytyvän myös cloverleaf varuste tasosta. Olisiko nuo listat laitettu kaikkiin viimeisimpiin GThin?
No se täsmäis, tämä kun on ´07 eli ainakin loppupäästä. mitäs tuo cloverleaf muuten pitää sisällään?

tuo Q2 jäi häiritsemään, mutta ei viitsi mennä sutimaan ihan vaan siitä riemusta että asia selviäis onko Q2 vai ei. Onko tuohon mitään muuta diagnosointikonstia tarjolla ? :P

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jos tunkkaa keulan ilmaan ja pyörittää rengasta, niin pyöriikö Q2:ssa vastapuolen rengas samaan vai eri suuntaan? Avoimella tasurillahan pyörii eri suuntaan ja ainakin osalla lukoista samaan suuntaan, torsenista en ole varma.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Kukaan vaihtanut JTS:ään pa-pumppua? Vinkkejä ja missä sijaitsee? Vaihtoehtoisesti voi myös olla paineanturivika mutta pumppu on loogisempi vaikka vikakoodi herjaa paineista eli ilmeisesti siksi kun ei saa soppaa.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

MarcusV kirjoitti:Kukaan vaihtanut JTS:ään pa-pumppua? Vinkkejä ja missä sijaitsee? Vaihtoehtoisesti voi myös olla paineanturivika mutta pumppu on loogisempi vaikka vikakoodi herjaa paineista eli ilmeisesti siksi kun ei saa soppaa.
sijaitsee pakonokka-akselin päässä, samoin paineanturi. Oletan että GT:stä on kyse?

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

alfa 156 v6 kirjoitti:
MarcusV kirjoitti:Kukaan vaihtanut JTS:ään pa-pumppua? Vinkkejä ja missä sijaitsee? Vaihtoehtoisesti voi myös olla paineanturivika mutta pumppu on loogisempi vaikka vikakoodi herjaa paineista eli ilmeisesti siksi kun ei saa soppaa.
sijaitsee pakonokka-akselin päässä, samoin paineanturi. Oletan että GT:stä on kyse?
Ok kiitos, ja mahdollisesti sitten tankissa on oma pumppunsa?
P0191 koodia pukkaa eli: Fuel Rail Pressure Sensor Circuit Range/Performance
http://engine-codes.com/p0191.html

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 955
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Moro!
onko Gt muuten rekisteröity neljälle vai viidelle? Tässä kuten Mitoissa molempia näkee ilmoituksissa vilisevän. Jos olis viidelle, ehkäpä tuolla ajais pari kertaa vuodessa mummolaan viidellä hengellä.. Eikös noi takatilat lopulta ole kuitenkin 156/159:n kanssa samaa luokkaa? Sisäänpääsy toki vähän vaikeampaa..

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Tiige »

On se viidelle. Takana on kaikille kolmelle 3-pistevyöt.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 955
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Päteekö käytettyyn Gt:hen 156:n tyyppivikalista sellaisenaan, vai onko jotkut viat saatu korjattua siihen verrattuna? Ja onko keksitty samalla uusia murheita?

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kannattanee varmistaa autokohtaisesti, jos katsoo autoa joka ilmoituksessa mainitaan nelipaikkaiseksi. Istumapaikan poistoon ei tiettävästi tarvita kuin turvavyön irrotus ja kevyt muutoskatsastus, jos joku on jostain syystä halunnut keskipaikasta eroon.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^^kyllä ne taitaa olla aika pitkälle samat tyyppiviat kuin 156:ssa, ei nyt ainakaan tule muuta mieleen.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Kuka haluaa olla sankari ja pelastaa kanssafoorumilaisen kesän, ehkä jopa jatkaa GT kuskin elinikää tai ainakin vähentää sairaanhoitokustannuksia olennaisesti?

Meikäläisen GT polttaa bensapumpun sulaketta ja haluaisin tietää mitkä bensapumpun liittimen neljästä johtimista kuuluu olla maissa (Ainakin yksi muistaakseni musta-lila menee inertiakytkimelle) kun itselläni on kaksi johdinta maissa.. Takakontista kun ottaa sen taaimmaisen levyn kuusiopultit auki ja nostaa kannen ylös niin bensapumppu näkyy siinä esillä. Jos siitä nyppäsee liittimen irti ja mittaa yleismittarilla maata vasten kaikki neljä johdinta niin selviäisi tuokin.

Alkaa ideat pahemman kerran loppumaan, hassuinta on että jos ecun liittimet ovat kiinni niin sulakerasiakin on suoraan maissa eli jossain on vikaa ja pahasti... Tälle on oma topikki olemassa mutta herättelen nyt muita GT kuskeja pienellä avunpyynnöllä joka vie ehkä 10 min tarkastaa. Kiitos jo etukäteen, alfa makaa nyt ruusupuskassa kunnes tämä homma selviää kun sen sovelias paikka olisi lokakuulle asti lämmin talli puhtaana ja kiiltävänä, ennenkaikkea käyvänä.

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Tiige »

En tiedä onko bussossa sama pumppu tankissa, mutta voin kyllä sateen laantuessa kurkata ja mittailla. :)
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Tiige kirjoitti:En tiedä onko bussossa sama pumppu tankissa, mutta voin kyllä sateen laantuessa kurkata ja mittailla. :)
Kiitos, en ole ihan varma mutta eiköhän se kohta selviä. Jos siellä neljä karvaa on niin eiköhän se samalla tavalla ole toteutettu :D

arv
Viestit: 587
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja arv »

MarcusV kirjoitti:Kuka haluaa olla sankari ja pelastaa kanssafoorumilaisen kesän, ehkä jopa jatkaa GT kuskin elinikää tai ainakin vähentää sairaanhoitokustannuksia olennaisesti?

Meikäläisen GT polttaa bensapumpun sulaketta ja haluaisin tietää mitkä bensapumpun liittimen neljästä johtimista kuuluu olla maissa (Ainakin yksi muistaakseni musta-lila menee inertiakytkimelle) kun itselläni on kaksi johdinta maissa.. Takakontista kun ottaa sen taaimmaisen levyn kuusiopultit auki ja nostaa kannen ylös niin bensapumppu näkyy siinä esillä. Jos siitä nyppäsee liittimen irti ja mittaa yleismittarilla maata vasten kaikki neljä johdinta niin selviäisi tuokin.

Alkaa ideat pahemman kerran loppumaan, hassuinta on että jos ecun liittimet ovat kiinni niin sulakerasiakin on suoraan maissa eli jossain on vikaa ja pahasti... Tälle on oma topikki olemassa mutta herättelen nyt muita GT kuskeja pienellä avunpyynnöllä joka vie ehkä 10 min tarkastaa. Kiitos jo etukäteen, alfa makaa nyt ruusupuskassa kunnes tämä homma selviää kun sen sovelias paikka olisi lokakuulle asti lämmin talli puhtaana ja kiiltävänä, ennenkaikkea käyvänä.
Mulla ei GT:tä ole, mutta sattumalta on eLearn. Lataa tästä ohje ja kaaviot: https://dl.dropboxusercontent.com/u/555 ... ment-4.pdf

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja PK »

Vein aamulla GT:n pajalle hihnanvaihtoon. Tunnin päästä soittivat perään, että tasapainoakselin hihna ja kiristin pitää tilata. Niinpä auto joutuukin olemaan yön yli ennen operaatiota. Samalla kävi ilmi että vesipumppu oli vuotanut reippaasti ja siitä se sitten johtuikin kun ei aiemmin selvinnyt, miksi tää söi nestettä kiitettävästi. Hihna oli kuiva kun kurkkasi. Pahin skenaario tässä kai ois ollu että tasapainohihna ois katkennu ja menny jakohihnan väliin...
Tasapainohihna ilmeisesti tasaa koneen käyntiä tyhjäkäynnillä erityisesti ja kovilla kiekoilla?

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

arv kirjoitti:
MarcusV kirjoitti:Kuka haluaa olla sankari ja pelastaa kanssafoorumilaisen kesän, ehkä jopa jatkaa GT kuskin elinikää tai ainakin vähentää sairaanhoitokustannuksia olennaisesti?

Meikäläisen GT polttaa bensapumpun sulaketta ja haluaisin tietää mitkä bensapumpun liittimen neljästä johtimista kuuluu olla maissa (Ainakin yksi muistaakseni musta-lila menee inertiakytkimelle) kun itselläni on kaksi johdinta maissa.. Takakontista kun ottaa sen taaimmaisen levyn kuusiopultit auki ja nostaa kannen ylös niin bensapumppu näkyy siinä esillä. Jos siitä nyppäsee liittimen irti ja mittaa yleismittarilla maata vasten kaikki neljä johdinta niin selviäisi tuokin.

Alkaa ideat pahemman kerran loppumaan, hassuinta on että jos ecun liittimet ovat kiinni niin sulakerasiakin on suoraan maissa eli jossain on vikaa ja pahasti... Tälle on oma topikki olemassa mutta herättelen nyt muita GT kuskeja pienellä avunpyynnöllä joka vie ehkä 10 min tarkastaa. Kiitos jo etukäteen, alfa makaa nyt ruusupuskassa kunnes tämä homma selviää kun sen sovelias paikka olisi lokakuulle asti lämmin talli puhtaana ja kiiltävänä, ennenkaikkea käyvänä.
Mulla ei GT:tä ole, mutta sattumalta on eLearn. Lataa tästä ohje ja kaaviot: https://dl.dropboxusercontent.com/u/555 ... ment-4.pdf
Kiitos tästä, HJPP lainasikin minulle jo Elearn cd:tä mutta sikäli hieman vaikea pelkästään siihen luottaa kun värit lienee italiankielisiä lyhenteitä :D Muutenkaan en ollut samaa mieltä pumpun liittimen pinnien suhteen vaikka liitin oli oikeinpäin käsissä ;)
Viimeksi muokannut MarcusV, 25 Kesä 2014, 06:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
hjpp
Viestit: 1911
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Melkein meni oikein. :wink:
Italiaahan ne on. Kaivat vain sanakirjan esiin, niin alkaa selkiämään kummasti. Kyllä mä sain oman Gt:n takapään sähköt väsättyä uusiksi, kun olivat kärähtäneet.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja m.sa »

PK kirjoitti: Tasapainohihna ilmeisesti tasaa koneen käyntiä tyhjäkäynnillä erityisesti ja kovilla kiekoilla?
Se hihna pyörittää kahta suht painavaa epäkeskoakselia kaksinkertaisella nopeudella kampiakseliin nähden. Eli punarajalla kierroksia on n.14000. Monesti hihna jätetään asentamatta, eikä ole mitään vaikutusta kuin korkeintaan hieman (siis oikeasti hieman) suurempi tärinä. Mutta mielestäni sen voi jättää huoletta pois. Vähän ot.mut 80/90-luvulla parilitraisessa Fiat Cromassa ei ollut ko.akseleita, mutta Lancia Themasta ne löytyi. Sieltä ne sit tuli aikoinaan Alfaankin...
Abarth 500 Esseesse

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Niin, tästä nyt on väännetty jo monesti, mutta tessulla on nyt rullattu yhteensä noin seitsemän vuotta ilman tasapainoakseleiden hihnaa, joten mistään elintärkeästä osasta ei voi olla kyse..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

hjpp kirjoitti:Melkein meni oikein. :wink:
Italiaahan ne on. Kaivat vain sanakirjan esiin, niin alkaa selkiämään kummasti. Kyllä mä sain oman Gt:n takapään sähköt väsättyä uusiksi, kun olivat kärähtäneet.
Sori, sekoitan aina teidät kaksi, nyt on nimimerkki korjattu ;)

Tästä liittimestä siis kyse. Ihan ei auennut wikipedia-artikkella italian väreistä. BN? Blanconero?? :silly:
Kuva

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja PK »

All right, no mulle ny laittavat sen hihnan ja kiristimen, niin lohduttaudun sillä että jos se kulunut kiristin on pitänyt ääntä, niin ulkopuolisille kone käy kauniimmin... sisällehän myllyn ääni ei GT:ssä juuri kuulu. Tiiä sit miten 3,2 litraisissa.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^hyvin kuuluu. Muutenhan Busso olisi rikki.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja PK »

^ :-D tämä selvä...

arv
Viestit: 587
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja arv »

MarcusV kirjoitti:Tästä liittimestä siis kyse. Ihan ei auennut wikipedia-artikkella italian väreistä. BN? Blanconero?? :silly:
Tuossapa koodit.

Kuva

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja PK »

No 730 euroa maksoi jako- ja tasapainohihnat töineen kiristimineen. Nyt kun asiaan kiinnitti huomiota, niin ikään kuin mylly kävisi tasaisemmin. Mut ihmettelen vaan et miten se vesipumppu kusi ennen aikojaan.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

arv kirjoitti:
MarcusV kirjoitti:Tästä liittimestä siis kyse. Ihan ei auennut wikipedia-artikkella italian väreistä. BN? Blanconero?? :silly:
Tuossapa koodit.

Kuva
Kiitos, jatketaan näiden avulla viikonloppuna.

Outoa vaan kun nyt kuulostaa siltä että ainakaan se kaapeli ei ole pumpun ja ecun välillä maissa.. Oisko sitten ecu palanut tästäkin autosta, tosin outoa jos se menee oikariin kun yleensä sieltä palaa joku komponentti/kylmäjuotos tärinästä irtoaa, tosin kyllähän ne eristeetkin vanhenee..

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja jmi »

Tiessä kun on asfaltin paikkoja ja niitä kun ylittelee gt:llä niin ohjaus tempoilee aika lailla. Missä mahtaa olla vika, raidetangonpäissä, alapallonivelessä tms? Mitään kolinoita ei kuulu.

Avatar
hjpp
Viestit: 1911
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja hjpp »

^Poikittaiset tukivarret takana kaputt.

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja jmi »

Voisiko olla, pystyykö niitä mitenkään itse toteamaan,puslat ainakin ovat ehjän näköiset? 10v. kokemus 156:sta ja koskaan en ole joutunut niitä vaihtamaan.

Onko muuten normaalia, että meisselillä saa kevyesti väännettyä pitkittäisvarren takapuslaa eli onko normaalisti niin löysä vai jo heikentynyt?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Poikittaisten puslat saattaa olla ehjät, mutta katsoppas onko ne kiinni enää missään ;)
Ex-156:ssa ('02) löytyi vuonna öö, 2012, poikittaisesta takatukivarresta ulompi pusla, jonka vulkanointi oli pettänyt. Näytti täysin ehjältä.

Mitenkä tuon pystyi havaitsemaan? Sopivalla kuormalla se liikkui senttejä eteen-taakse - kevennettynä ei ja taisi olla myös niin, että täysin renkaillaan ei myöskään liikkunut.
Ajettavuus muuttui huomattavasti, kun vaihdoin koko setin.

Tuosta pitkittäisestä en osaakaan sanoa, vaikka nyt on toisella puolella aivan tuliterä moinen. Voiskin ehjä väännellä, jos jaksaa.

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja jmi »

Täytyy varmaan nostaa takarengas irti ja kokeilla heiluuko jokin tukivarsista reilusti.
Ei ole tullut vaan koskaan vaihdettua yhtäkään tukivartta taakse niin ei ole tietoa miten jäykät puslat uutena ovat.

LateV
Viestit: 23
Liittynyt: 09 Syys 2014, 16:39
Car(s): Alfa GT V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja LateV »

Kytkimen osa 55185303 olisi hakusessa. En edes tiedä mikä osan nimi on suomeksi, clutch damper ainakin englanniksi. Kytkimen pääsylinteri hajosi (muovinen! alkuperäisosa, miten voi olla?) ja se saatiin korjattua. Huoltomies sanoi, että tämä em. osa kannattaisi vaihtaa myös lähitulevaisuudessa. En onnistu netin kautta löytämään mistään.

Avatar
RiQ
Viestit: 102
Liittynyt: 29 Heinä 2009, 11:08
Car(s): 159 STW 2.0 JTDm -11
ex 166 2.4 JTD -07
ex 156 2.0 JTS -04
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja RiQ »


Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Tiige »

^ Itse koitin viime vuonna tilailla tuolta paria harvinaisempaa osaa. Vatastosaldojen mukaan niitä piti olla mutta eipä ollutkaan. Rahat kyllä kelpasi. Niiden takaisin saamiseen meni 4-5kk ja n. 10 sähköpostia. Ihme kyllä lopulta sain rahat takaisin.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Finest »

^en myöskään suosittele.

^^^ jos puhutaan samasta osasta, metallinen kiekko työsylinterin vieressä, niin jätin gtv:stä sen pois.
Eroa en ole huomannut, sen tarkoitus on vähentää värinää/tärinää tms. kytkinpolkimessa

Edit: nyt tietokoneella ollessani googletin
http://www.ebay.ie/itm/301325606315
Erimallinen palikka, sama idea.
Tee jarruputkesta tai teräspunosletkusta osa tilalle?

Avatar
JarHei
Viestit: 504
Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
Saab og9-5 kombi 2.0t,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe)
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja JarHei »

Mistä löytäis GT:hen kumiset lattiamatot? Liekö samanlaiset kuin 147? Itsellä takana on kyllä kumiset, mutta edessä kangasmatot. Talveksi kumiset olisi ihan kivat.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
JarHei
Viestit: 504
Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
Saab og9-5 kombi 2.0t,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe)
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja JarHei »

Kylmänä nykimiseen ja kierrosten hitaaseen putoamiseen selvisi syyksi imuvuoto. Haitarikumi oli revennyt puolen kierroksen matkalta. Tänään tuli korjattua vulkanoituvalla teipillä, mutta mutkan kummassakin päässä pieni halkeama ja imusarjan puolella toinen "korva" revennyt pois kaasuläpän päältä. Olisi haaveissa hankkia ehjä mutka, mutta ilmeisesti tuo mutka ja muovinen putki MAF:ilta asti kuuluu samaan osanumeroon ja näitä myydään vain parina. Hintaa 70-80 puntaa, ei sikäli kauhea hinta, mutta mielelläni ostaisin pelkän mutkan. Tietääkö kukaan saako jostain pelkkää mutkaa, tai olisiko jollain ylimääräisenä hyväkuntoista?

Sitten vielä semmoinen kyssäri, että onko varashälytin moksiskaan jos tekee ECU resetin? Vähän pelottaa jos alkaa temppuilemaan kun ottaa akun irti joksikin aikaa.

Kaasuläppäkin kaipaisi vähän puhdistusta kai? Mutta odottakoon uutta imuputkea.
Liitteet
kyseinen mutka haitarilla, korjattuna
kyseinen mutka haitarilla, korjattuna
IMG_20200107_134330.jpg (352.65 KiB) Katsottu 10770 kertaa
kuulemma kaasuläppä herkkä lialle
kuulemma kaasuläppä herkkä lialle
IMG_20200107_133538.jpg (274.78 KiB) Katsottu 10770 kertaa

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Pelkkää haitarikumia ei saa tosiaan erikseen. Tai saa silikonisena mutta eipä ne taida olla yhtään sen halvempia.

En osaa tuosta varashälyttimestä sanoa mutta ecun adaptaatioarvot saa nollattua myös esimerkiksi multiecuscanilla.

Kaasuläppä kannattaa putsata kyllä. Onnistuu helposti läppä paikallaan kun sormineen vääntää hellästi auki. Mitään ei hajoa jos ei väkisin koita vääntää ääriasentojen yli.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
JarHei
Viestit: 504
Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
Saab og9-5 kombi 2.0t,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe)
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja JarHei »

Joo, katoinkin et pelkkä silikonimutka maksaa sen saman verran, et taidankin tilata koko helahoidon lähiaikoina.

Varmaan sit tulee tehtyä resetti tuolla, kun pitää CAN väylä päivittää joka tapauksessa. Trippi ja mittarilukema vilkuttanu kokoajan. Myyjä oli käyttäny huollossa, mutta ei ollu niillä softaa et ois saanu tehtyä. Tuskin tuo hälykään itteensä ottaisi, kun ei ole alfaowner foorumillakaan tullut vastaan resettiin liittyen mitään hälystä. Pitää vaan kysellä jos joltain kaverilta löytyis yhteenkäyvää obd piuhaa läppärille ennen kuin tilaa itselle.

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Tuolta voi ensi hätään katsella olisiko jollain messiä lähistöllä: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=13&t=21374

Italo harrastajalle suosittelen kyllä hommaamaan rekisteröidyn multiecuscanin ja piuhasetin missä kkl+elm+adapterit. Esim. https://www.ebay.com/itm/FULL-DIAGNOSTI ... Swq-xdZPlN
Noilla eväillä pääsee melkeinpä kaikkiin italian ihmeiden moduuleihin.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
JarHei
Viestit: 504
Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
Saab og9-5 kombi 2.0t,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe)
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja JarHei »

Olikohan virhe ostaa Alfastumperilta noi kumimatot. Tuli tilattua 31.12. ja tilaus edelleenkin tilassa "waiting". Tilauskin jo maksettu, asiakaspalveluun laitettu spostia, mutta ei mitään vastausta.

Avatar
sgeust
Viestit: 141
Liittynyt: 24 Loka 2018, 10:02
Car(s): GTV 6 2.5 -83
156 2.5 V6 -02
164 Q4 3.7 -96
164 Q4 3.2 -94
164 V6 3.0 -90
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja sgeust »

JarHei kirjoitti:Olikohan virhe ostaa Alfastumperilta noi kumimatot. Tuli tilattua 31.12. ja tilaus edelleenkin tilassa "waiting". Tilauskin jo maksettu, asiakaspalveluun laitettu spostia, mutta ei mitään vastausta.
Olen ite lähettänyt sähköpostia Alfastumperille kuukauden sitten. Ei ole tullut mitään vastausta vielä. :silly:
Assumptions are the mother of all fuck ups.

GTJu
Viestit: 261
Liittynyt: 07 Kesä 2018, 20:11
Car(s): Volvo C70 2.0 D
Ex: Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2004
Imprexa WRX, Skoda Ocu RS, MB E320, fiiuja ja mitsuja ja pösöjä monia

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja GTJu »

Jee jee. Peruutin vähän liian vauhdilla räntäsateessa parkkiin... tums. parkkipaikan puuaitaan..
Kevyt tömäys, mutta nyt ei luukku aukea. Sen verran pelti vissiin vääntyi/otti osumaa.Ei siinä näkyviä jälkiä oo muutaku ihan pieni lommo. Melkosta pahvia on ku ei puuta kestä..

Onko GT:ssä joku kipnapatun avausvipu sisäpuolella?? Voiko sieltä yrittää vai lähteekö ihan potkasemalla.. :o:
Muuten ei iso harmi, mutta mm. täyskokonen vararengas (kesä) ja tunkki löytyy kontista ja niitä joutuu kohta kaivelemaan kun on renkaanvaihdon aika. Kätevämpi ois nostaa ku vetää takapenkin kautta.
Jos ei auto ite itteään riko niin kuski sitten... :oops:

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GT:stä

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Onhan siellä koetaulussa nappi ja avaimessa nappi? Lisäksi muistaakseni luukun sisäpuolella on luukussa narunpätkä josta vetämällä pitäisi aueta lukitus jos ei sähköä esim luukulle tule. Lisäksihän siellä on tavaratilan oikeassa sivussa samanlainen narunpätkä tankinluukulle.

Vastaa Viestiin