Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 09 Joulu 2019, 01:18



Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
75:sen tyyppiviat 
Kirjoittaja Viesti
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Viestit: 9030
Paikkakunta: Kirkkonummi
Auto: F15 + F20
Vastaa lainaamalla
Viesti 75:sen tyyppiviat
Jakakaanhan tietoanne niin katsotaan mitä tästä syntyy. Perusteluja jonkun vian puolesta ja vastaan saa antaa, mikäli on eri/samaa mieltä toisen kanssa. Yritetään pitää keskustelu järkevänä, ja jätetään turhat joopaseipäs jutut pois.

Muistakaa mainita mistä mallista/koneesta on kyse!


05 Marras 2004, 11:40
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Viestit: 3092
Paikkakunta: Riihimäki
Auto: 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Vastaa lainaamalla
Viesti 
-4 cyl. -moottoreiden nokka-akselit kuluvat n.200tkm. kieppeillä ->alkaa naputtaa

-Imusarjan kumit hapertuu -> Imuvuotoa ja nykimistä

-Virtalukon pohja kuluu/ solenoidin johdon liitin hapettuu startin päästä -> sanoo startatessa *klik* eikä starttaa

-Vaihdelaatikon sivukannatinkumien vulkanoinnit repeää -> laatikko heiluu pitkittäissuunnassa ja kolahtelee kun painaa tai päästää kaasun. (vaihde päällä)

-Vaihteiston syncronointi kuluu -> rusahtaa etenkin kakkoselle nopeasti/ huolimattomasti vaihdettaessa

-Pakosarjat osuvat helposti maahan -> lommolla tai pahimmassa tapauksessa poikki

-Reaktiotangon poterot ruostuvat

-Alatukivarret ruostuvat

-Takakulmat ruostuvat valojen alta

-Varapyöräkotelo ruostuuu vedenpoistoreikien ympäriltä

-Tunkinkorvakkeiden juuret ruostuvat

-Pohjan pitkittäistuet (ontot neliöprofiiliputket) ruostuvat

-Takapyöränkotelon pitkittäiset pystypellit ruostuvat etenkin sisälokareilla varustelluissa yksilöissä

-Takakaaret ruostuvat levikkeillä varustelluissa yksilöissä


05 Marras 2004, 12:20
Profiili

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38
Viestit: 2222
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Nämä omissani:

-jarrupaineensäädin vuotaa melko usein? ainakin itseni lisäksi pari tapausta tiedän
-sähköikkunat temppuilevat
-öljynmäärän anturi sökö
-lukkopesät kuluu,saa avaimen kärjellä käyntiin ja ovet auki
-flektin johtojen liittimet hapettuvat ja/tai poikki
-vilkun viiksi ei joko pysy päällä tai ei palauta
-bensamittareissa jotain häiriötä


Ruostetta:
-nostopisteet
-helmat
-takakaaret
-takaluukun pohja renkaiden takaa
-takaluukun pohjan takasauma
-takaluukun kansi heijastinpaneelin takaa
-takaluukun tiivisteen alla oleva sauma
-varapyöräkotelo
-etuturvavyön alakiinnityspisteen ympäristö
-reaktiotangon potero
-jarrusylinterin alta moottoritilasta, usein jos on nestettä vuotanut
-jäähdyttäjän sivuilla pystypalkit ruostuu sivuilta samoista kohdin molemmin puolin
-pakoputken kannakkeet,jarruputken kannakkeet ja pensasuodattimen panta


05 Marras 2004, 12:41
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Viestit: 7920
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Auto: --------------------
Giulia super -17,
166 3.2,164V6 +
QP IV V6 evoluzione
Vastaa lainaamalla
Viesti 
yleistä 75:sta:

-bensa tankki ruostuu puhki, oikeasta reunasta josta kiinni autonpohjassa.
-rattiakselissa olevat tökät menee poikki->villku ei palauta.
-tuulilasinpesunestesäiliö halkeaa-> alkaa vuotamaan.
-ongelmia ovien magneettikytkimissä->sisävalot palavat miten sattuun.
-anturi vikoja->ARC-välkyttelee omia aikojaan.


75 V6

-öljynpainetoimisen jakopäänremmin kiristimen öljyvuodot.
-öljyvuodot venttiilikopan ja kannen välistä tulpanreikiin.
-venttiilinohjurit alkavat falskaamaan öljyä palotilaan->savuuttaa.
-huohotin tukkeutuu talvella->öljyvuotoja tiivisteiden välistä


05 Marras 2004, 13:52
Profiili WWW

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Viestit: 4893
Paikkakunta: Helsinki
Auto: -
Vastaa lainaamalla
Viesti 
pieni kommentti väliin jos sallitaan :mrgreen: :
näihin vanhempien mallien listoihin pitäisi kai listata vain yleisimmät ongelmat, ruoste voisi olla 1kpl vikoja muuten täällä on miljoona tyyppivikaa ja vanhoissa autoissa on kaikennäköisiä vikoja iän myötä tulee muuten aika ...tanan pitkä lista ja hyöty on +- nolla, sama koskee kaikkia vanhempia malleja. vai mitä mieltä ollaan?
:roll:

_________________
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02


05 Marras 2004, 19:38
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Viestit: 7920
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Auto: --------------------
Giulia super -17,
166 3.2,164V6 +
QP IV V6 evoluzione
Vastaa lainaamalla
Viesti 
no enpäs tiedä..jos joku on vanhaa 75:sta ostamassa niin on hyvä tietää nuo ruosteenpesätkin..ja näin vanhan auton kohdalla ei enää voi kuitenkaan puhua tyyppivioista, ainakaan minun mielestä.....


05 Marras 2004, 20:13
Profiili WWW

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38
Viestit: 2222
Vastaa lainaamalla
Viesti 
90 kirjoitti:
no enpäs tiedä..jos joku on vanhaa 75:sta ostamassa niin on hyvä tietää nuo ruosteenpesätkin..ja näin vanhan auton kohdalla ei enää voi kuitenkaan puhua tyyppivioista, ainakaan minun mielestä.....


Joo ei nämä tyyppivikoja ole. Osa on ajan ja kilometrien aiheuttamaa ja osa huolimattomuutta. Itsellänikin tuo tuulilasinpesunestesäiliö on puhki, ainoa syy taitaa olla jäätyminen


05 Marras 2004, 22:06
Profiili
Avatar

Liittynyt: 17 Huhti 2004, 06:50
Viestit: 3048
Paikkakunta: lahti
Auto: 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Vastaa lainaamalla
Viesti 75 alatukivarret
Luultavasti alatukivarren puslat ovat sen verran jumissa ja täynnä ruostetta, että vääntösauvajousen kaikki voima menee tukivarren liikutteluun. Herkistelkää ne niin alusta pelaa paremmin!

Edit. Nyt neljä alatukivartta viisaampana. Kaikki ne on p*skana. Että jos haluaa auton hyväksi ajettavaksi, niin kaikki uusiksi.

_________________
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free


15 Marras 2004, 01:55
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 30 Syys 2003, 17:56
Viestit: 1271
Paikkakunta: Vaasa
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Jotta ei tule liikaa löpinää: Vuosimallia -88 olevassa, 160 tkm ajetussa V6-rungossa voi olla kaikki kumiosat loppu. Kone "irti", kardaani "irti", laatikko "irti" ja ripustukset "irti". En ole laskenut, mutta arvioin tarvittavan kumikasan maksavan alk. 700 euroa jos kaikki on originale.


27 Tammi 2005, 21:11
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Loka 2003, 15:49
Viestit: 539
Paikkakunta: Orivesi
Auto: 166 ts , 75 ts
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Seiska5mma kirjoitti:
Jotta ei tule liikaa löpinää: Vuosimallia -88 olevassa, 160 tkm ajetussa V6-rungossa voi olla kaikki kumiosat loppu. Kone "irti", kardaani "irti", laatikko "irti" ja ripustukset "irti". En ole laskenut, mutta arvioin tarvittavan kumikasan maksavan alk. 700 euroa jos kaikki on originale.


Mulla aivan sama tilanne tuon ts:n kanssa . Etupää ihan hervoton , altukivarsien puslat vissiin loppu. Kaikki muu vaihdettiiin viimekesänä. Auto on nyt kyllä todellinen irvikuva hienosta takaveto Alfasta :oops:


04 Helmi 2005, 22:27
Profiili
Avatar

Liittynyt: 19 Kesä 2003, 22:21
Viestit: 1734
Vastaa lainaamalla
Viesti 
turbo
kansipahvi öljy menee veden sekaan ei vaarallista(4 tbo tiedossa)
kytkimen nesteet tulee pihalle peräpäänliitoksesta(3x75)
takaluukun heijastin (4 ostanu itte)
etulamput ruostuu(omat n.2000 ajetut ja ruoste)
siinä ny jotain mut ohan noita niinkun jokaisessa kullassa :wink:


14 Maalis 2005, 00:35
Profiili

Liittynyt: 26 Elo 2004, 22:42
Viestit: 105
Paikkakunta: 45 min länteen Stadista eli Turku
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Pakopesä lähes aina halki 75 Turboissa voisi tähän lisätä.
syy siinä että jannut nostelee paineita vakiopakosarjan ja turbon putkiston kera...ei kannata pitkän päälle.
Oamssa Turbossa myös tihkuu hiukan öljyä syylariin.

_________________
I´ll see you sonofabitches at the races


14 Maalis 2005, 12:48
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Elo 2003, 14:42
Viestit: 2019
Paikkakunta: Mikkeli
Auto: GT 3,2 ja 159 TBi, sekä Chevrolet Camaro ´67 250 cid.
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Ostin '88 75 TS:än syyskuussa 2000. Sillä oli ajettu vähän alle 180 000.

13.9.2000. Kytkimen pääsylinterien vaihto. Työtä 5 tuntia korjaamolla, jolle Alfa ei ollut tuttu.

25.9.2000. Bensatankki vaihdettu, lämmityslaitteenvivusto korjattu ja takajarrupalat vaihdettu.

31.7.2001. Imukumit, polttoainepumppu, rele(?) ja virtalukko vaihdettu. Pa-pumppu oli herennnyt toimimasta kokonaan ja auto vietiin korjaamolle peräkärryllä. Korjaamo X (merkkikorjaamo, ei kuitenkaan mikään Alfa-huolto) tutki autoa ja totesi, ettei moottorissa ole puristuksia. Alfa-spesialisti vaihtoi em. osat, eikä konetta siis avattu. En tiedä miten korjaamo X oikein toimi. Ottiko se molemmat tulta irti ja laittoi painemittarin vain toiseen reikään?

29.8.2001. Sähkövian korjaus (ei Alfa-huolto). Auto oli herennyt käymästä. Oliko edellis korjauksessa jäänyt joku liitos huonosti? Jommankumman korjauksen jälkeen nokka-akselin ajoituksen muunnin lopetti toimintansa.

Tammikuu 2002. Takakaaret uusittu ja koko auto maalattu. Eikä maalauksesta tullut edes hyvä, vaan appelsiinipintainen. Olisi pitänyt valita maalari paremmin.

24.7.2002. Takajarrupalat vaihdettu taas.

22.10.2002. Lämmityslaitteen moottori vaihdettu, ajoituksen muunnin saatu toimimaan ja vaihdekepin särinä korjattu.

13.1.2003. Takaluukun avausvaijeri vaihdettu.

14.8.2003. Pyöränkulmat tarkistettu, ei korjattavaa. Kuitenkin kuskin puolen eturengas kuluu etureunalta!

24.10.2003. Oikea alapallo, reaktiotangon kumit ja vasen hammastangon kumi vaihdettu.

5.11.2003. Lämmityslaitteenvivusto korjattu taas. Toimii nyt sujuvammin, kuin ensimmäisen korjauksen jälkeen.

20.4.2004. Pyöränkulmat säädetty ja kuluminen loppui. Miksen vienyt heti tälle korjaamolle.

29.10.2004. Kaikki kardaanin nivelet, takajarrupalat ja -levyt (apumiehen puoleinen oli haljennt Carffin ratapäivillä!) uusittu.

Nyt keväällä 2005 on edessä takakontin reunojen hitsautus ja ruostesuojaus. Miksi en ruostesuojauttanut aikaisemmin. Tehoja saisi olla enemmän, liekö pakonokka kulunut? Toisaalta pysyin ratapäivillä toisen 75 tessun perässä helposti, no ainakin suorilla.

Auto on huollettu 10 000 kilometrin välein ja se on mennyt aina katsastuksesta ensimmäisellä yrityksellä läpi. Nyt 20.3.2005 mittarissa on noin 220 000.

Autolla ajetaan noin 10 000 kilometriä vuodessa ja se on perheen käyttöauto. Kaikki korjaukset ja huollot on teetetty korjaamolla. Olen oppinut, että kannattaa viedä suoraan korjaamolle joka tietää mitä tekee. Ei sitten tarvitse maksaa kahteen kertaan. Aika paljon on rahaa mennyt auton ylläpitämiseen. Vertailukohtana pitäisin BMW 320 i –mallia, jollainen olisi maksanut vuonna 2000 ehkä 10 000 markkaa enemmän. Hintaero on tasoittunut vuosien mittaan huoltoihin ja korjauksiin, ehkä Alfa on jopa tullut kalliimmaksi (toki vain luulen, en tiedä, että BMW on edullisempi ylläpitää). Toisaalta olisin jäänyt ilman kitkalukkoa ja 50/50 painonjakaumaa, jos en olisi Alfaa ostanut.

Seuraavaa autoa miettiessäni tulee mieleen, että siinä saisi olla kuusi sylinteriä ja merkki alkaa A:lla. Ei kuitenkaan Audi, eikä Austin.


20 Maalis 2005, 20:35
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Elo 2003, 14:42
Viestit: 2019
Paikkakunta: Mikkeli
Auto: GT 3,2 ja 159 TBi, sekä Chevrolet Camaro ´67 250 cid.
Vastaa lainaamalla
Viesti 
2.6.2005 223 000 km vaihdettu molemmat alapallonivelet.


02 Kesä 2005, 19:25
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
Viestit: 499
Paikkakunta: Tampere
Auto: AR 156 SW JTDm -05
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Tänään vaihdoin minäkin alapallot,tällä kertaa ns. hyvät.Edellisen kerran vaihdoin ne pari vuotta sitten ja nyt siis oli jo vaihtokypsät,olivat tosin ne halvat.
Toivottavasti hyvillä ja halvoilla on sen verran eroa ettei näitä tarvitsisi vaihtaa jälleen parin vuoden päästä.

_________________
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.


28 Joulu 2005, 21:20
Profiili
Avatar

Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
Viestit: 560
Paikkakunta: Jkl
Auto: 156 JTDm SW
75 V6 `Murica 3.0
+ AWD Talvi-Legacy
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Mittarinvalojen himmennin kärvähtää.
Ö-paine ym. anturit hajoaa.
Lämmönsäätövivustot ei kovin kestäviä.

_________________
[__/==\*/==\__] (Oo--\*/--oO)


28 Joulu 2005, 23:26
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 16 viestiä ] 

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com