Kesärengaskokemuksia?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Jan Erik
Viestit: 68
Liittynyt: 09 Loka 2010, 20:29
Paikkakunta: Uusikaarlepyy

Kesärengaskokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Jan Erik »

Kumho 39 474 euro
Nankang 347 euro
Landsale Delinde 289 e

Kokoa 18`225-40 nämä hinnat skruvat.fi,renkaiden ominaisuuksista,kestosta kellään kokemuksia?

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Kumho
Jossain meitin Alfoista on ollut Kumhot kun auto on tullut meille, ei ainakaan äkkisältään tule mitään negatiivista mieleen, tosin ei positiivistakaan :D

Nankang
Kaveri osti tämän merkkiset eräänä keväänä... Seuraavana osti toisenmerkkiset. Kuulema aikamoista kuraa.

Landsale Delinde
Tästä merkistä en ole edes aikaisemmin kuullutkaan! :crazyeyes:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Formello
Viestit: 14
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 00:22
Car(s): 159 SW 2.2 JTS
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Formello »

Mulla oli yhden kesän ajan tollaset Landsailit 16-tuumaisena. Pito märällä asfaltilla huono ja aika äänekkäät myös. Kerran sadekelillä meinas rampissa lähteä auto lapasesta, jonka jälkeen vaihdoin itse Pirelleihin.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Jos noista valitset niin Kumhot.

Näin muuten mainoslakanan jossa luki "nankang born for snow" tjsp Repesin aika pahasti :lol:

Paremminkin "nankang because I have a death wish" :drinking:

Ettei mene ihan OTksi niin toistaiseksi kokemukset Nokian Nordman (?) ollut pelkästään positiivinen. Taitaa olla sama kuin entinen Z.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Cadillacissa on Kumhot (en muista mallia :( ). Tulivat auton mukana - uusi sarja oli juuri laitettu edellisen omistajan toimesta alle - ja olen useamman kesän koittanut keksiä syyn vaihtaa ne, mutta toimivat ihan ok, eivät pahemmin melua, vingu, pitoa on sen verran kun tuo avo kaipaa ja pintaakin jäljellä. Eli ei moitittavaa täältä nurkasta.

-Tazio

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja VMTD »

No Ässä-renkaat mitkä tuossa saappaassa on alla ei ole kummoiset, vaikka tasapainotin niin silti tutisee. Vertailukohtana Bridgestonen uusi kitkarengas, joka kulkee tasaisesti.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Mulla oli Mareassa aikanaan Nankang merkkiset laatukumit ja kovin tuntui viiattikin sateella tehokkaalta ja jarru meni lähes heti lukkoon märällä. Oli melko huimat kummit, ei vaan raaskinut heti vaihtaa, kun oli ihan bränikät renkulat, kun auton ostin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eikö nyt Alfa Romeoon kannattaisi kuitenkin ostaa ihan oikeat renkaat eikä mitään gangbangeja?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Jan Erik
Viestit: 68
Liittynyt: 09 Loka 2010, 20:29
Paikkakunta: Uusikaarlepyy

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Jan Erik »

Rasvis kirjoitti:Eikö nyt Alfa Romeoon kannattaisi kuitenkin ostaa ihan oikeat renkaat eikä mitään gangbangeja?
Juu, taitaa tulla Nordmannit tai Barum Bravuris.

Kiitti forumilaiset, näistä kokemuksista varmaan on hyötyä monelle,lisää vaan! :)

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Rasvis kirjoitti:Eikö nyt Alfa Romeoon kannattaisi kuitenkin ostaa ihan oikeat renkaat eikä mitään gangbangeja?
On muuten yllättävän yleistä (ja käsittämätöntä), että ihmiset jotka väittävät arvostavansa autonsa ajo-ominaisuuksia, usein esim. Audi, BMW tai jopa Alfa -kuskit, ostavat sitten kuitenkin jotain halpispaskoja renkaita, jotka tuhoavat auton kuin auton ominaisuudet. Aika usein tullut kauppojen parkkiksilla hieman vakoiltua näitä. Ei tajuu, ei.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Se johtuu ihan siitä, kun ollaan pankkiin velkaa 600€/kk siitä autosta ja sit PITÄÄ olla ne 32" vanteet joille premium kumit maksaa 2000€ ... helpompaa ostaa ne 150€ LingLongWong renkaat... vaiko?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Jakke kirjoitti:On muuten yllättävän yleistä (ja käsittämätöntä), että ihmiset jotka väittävät arvostavansa autonsa ajo-ominaisuuksia, ostavat sitten kuitenkin jotain halpispaskoja renkaita, jotka tuhoavat auton kuin auton ominaisuudet. Aika usein tullut kauppojen parkkiksilla hieman vakoiltua näitä. Ei tajuu, ei.
Kyllähän ässä-mersussa pitää olla Ässä-renkaat. Joo-o, ihan oikeasti, olen tällaisen yhdistelmän nähnyt. Sellainen 90-luvun panssarivaunumalli S500.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja 90 »

Rasvis kirjoitti:Eikö nyt Alfa Romeoon kannattaisi kuitenkin ostaa ihan oikeat renkaat eikä mitään gangbangeja?
no jos alfalla ajetaan erittäin vähän vuodessa, sanottakoonpa vaikkapa muutama sata-tuhat kilsaa kesässä niin enpä näe mitäänjärkeä ostaa mitään premium renkaita, tietenkin jos kilsoja tulee "paljon" ja puhutaan käyttöalfasta niin sitten tietenkin laatukumien hankinta on ihan ymmärettävää...
mutta hukkaan ne rahat menee jos auto seisoo pääasiassa tallissa kuten monen harrastajan kohdalla kuitenkin on..

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Jakke »

90 kirjoitti:
Rasvis kirjoitti:Eikö nyt Alfa Romeoon kannattaisi kuitenkin ostaa ihan oikeat renkaat eikä mitään gangbangeja?
no jos alfalla ajetaan erittäin vähän vuodessa, sanottakoonpa vaikkapa muutama sata-tuhat kilsaa kesässä niin enpä näe mitäänjärkeä ostaa mitään premium renkaita, tietenkin jos kilsoja tulee "paljon" ja puhutaan käyttöalfasta niin sitten tietenkin laatukumien hankinta on ihan ymmärettävää...
mutta hukkaan ne rahat menee jos auto seisoo pääasiassa tallissa kuten monen harrastajan kohdalla kuitenkin on..
Asian voi tietysti ajatella noinkin. Mutta jos on päätynyt Alfaan ajo-ominaisuuksien perusteella ja nauttii juurikin niistä, niin miksi pilata ne huonoilla kumeilla?

Tuo Pasin mainitsema "pankkiin velkaa niin perkeleesti" -teoria pitänee varmaan paikkansa monessa tapauksessa. :?
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Siis tuo Pasin näkemyshän on niin GTI-magazine maailmaa kun olla ja voi, 500€ ahdettu kymppitonnilla killutinta ja alla sitten pyörii wingwongwokit. erityisen naurettavaa jos autoon on haettu rata kelpoisuutta

Kyllä mä noita Klebereitä olen katsellut vähän siihen malliin, että saavat lähteä heti kesän jälkeen, oli pintaa tai ei, nyt kait 3-4mm keskellä talvea rengaskaupoille. pitää katsoa sellanen oikein lumipyrypakkashelvettipäivä, on ihan hauskoja ilmeita kun tömistele lumet päältä ja kysyy kesärenkaita
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

lemmy
Viestit: 139
Liittynyt: 09 Maalis 2011, 18:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja lemmy »

Toiset Kumho ecsta le sport tassut alla ja en tiedä niistä mitään huonoa sanoa.

Avatar
Isola
Viestit: 1957
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Isola »

DaViega kirjoitti:pitää katsoa sellanen oikein lumipyrypakkashelvettipäivä, on ihan hauskoja ilmeita kun tömistele lumet päältä ja kysyy kesärenkaita
Olen koittanut aina ostaa renkaat sesongin ulkopuolella siinä toivossa, että hinta vähän joustaisi silloin kun ei ole pahin rylläkkä päällä. Joskus 10-15 vuotta sitten se tuntui toimivan tai sitten kävi vain aina hyvä tuuri muuten vain. Nyt vuoden sisään kolme rengaskertaa ostaneena tuntuu siltä, että kesärenkaasta saa maksaa keskitalvella saman kuin huhtikuussa. No, otos on ehkä liian pieni kertomaan ettei tuo toimi, joten ei kun kokeilemaan.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Pari kertaa olen kolmen vuoden sisään meinannut ostaa pk-seudun kivijalasta gummeja vastasesongin aikana. Ne perkuleet myy nykyään mielellään joko eioota tai sitten ihan sesonkihintaan, ainakin mulle.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Karpo
Viestit: 110
Liittynyt: 16 Loka 2010, 12:48
Car(s): Dedra 2.0i.e + muita italoja
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Karpo »

Missä h*lvetin monsuunisateessa ihmiset ajaa niiden Nangkangiensa kanssa?? Mulla on ollut pari kesää NS-2:set alla ja märkäpito on ollut parempi kuin monissa "merkkirenkaissa", joita olen kokeillut. (esim. monta settiä Continentaleja...) :shock: Muutenkaan ei ole ollut mitään ongelmaa; ei tärinää, ohjaus ei vetele, ohjattavuus on ihan ok, samoin rengasmelu. Pitoakin on riittävästi +100% kadulla ajeluun... :roll:

Eihän ne tietenkään mitkään ratarenkaat ole, mutta mielestäni aivan riittävät normaaliin käyttöautoon.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Kokemuksia on kertynyt tällasista:
http://www.herculestire.com/catalogHerc ... nglish.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Renkaat tuli auton mukana vanteiden päällä. Pintaa Herculeksissa on aivan sikana, joten en raaskinut vaihtaa niitä pois. Varsinkin jos on kuiva ja pölytön tasainen tienpinta lämpötilan olleesa n 20°C ja leuto lounainen ilmavirtaus on päällä - renkaat toimivat siedettävästi.
Sateella pito ja ajettavuus on tosiaan esitteen mukaisesti exceptional. Jännittäviä tilanteita ei puutu ja risteyksessä menee pitkäksi, jos varomatta ajaa esim. suojatien maalauksien yli samalla kääntää rohkeasti ratista!

Renkaat vaihtuu varmasti ensi kesäksi, mietinnässä on vaihtuuko renkaiden ympäriltä myös auto! :wink:

Avatar
Isola
Viestit: 1957
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Isola »

Lerpun kuvaelma vastaa täydellisesti Dayton-merkkisiä kesärenkaita, jotka autoliike oli ystävällisesti asentanut joskus taannoin käytettynä ostamaani auton kaltaiseen valmisteeseen.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mulla tuli joskus 33:n mukana iskemättömät Roadstonet. Kuivalla menivät ihan OK, mustat ja pyöreähköt kun olivat, mutta sateella kun olisi pitänyt pysähtyä... Voi pojat.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja 90 »

Jakke kirjoitti:
90 kirjoitti:
Rasvis kirjoitti:Eikö nyt Alfa Romeoon kannattaisi kuitenkin ostaa ihan oikeat renkaat eikä mitään gangbangeja?
no jos alfalla ajetaan erittäin vähän vuodessa, sanottakoonpa vaikkapa muutama sata-tuhat kilsaa kesässä niin enpä näe mitäänjärkeä ostaa mitään premium renkaita, tietenkin jos kilsoja tulee "paljon" ja puhutaan käyttöalfasta niin sitten tietenkin laatukumien hankinta on ihan ymmärettävää...
mutta hukkaan ne rahat menee jos auto seisoo pääasiassa tallissa kuten monen harrastajan kohdalla kuitenkin on..
Asian voi tietysti ajatella noinkin. Mutta jos on päätynyt Alfaan ajo-ominaisuuksien perusteella ja nauttii juurikin niistä, niin miksi pilata ne huonoilla kumeilla?

:?
ostaisitkos itse tonnin pirellit autoon jolla tosiaan ajetaan max muutama tonnivuodessa varsinkin jos niissä on viidenkinvuodenkin päästä vielä pintaa 5mm mutta ovat kuitenkin jo kovat paskat = mielestäni kankkulankaivoon heitettyä rahaa :wink:

itselle kelpaa harrasteautoon vallanmainiosti halvemmatkin ja kompromisseja laadun sekä hinnan suhteen on kyllä olemassa..
allekirj autoissa on alla esim: käyttöalfassa 164TS on kesätossuina Uniroyalit, Maseratissa GT-radialit + muut autot joiden rengasmerkkejä en muista

164:ssa laadukkaimmat renkaat koska sillä ajetaan kaikki työmatka-ajot 120km/päivä.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Karpo kirjoitti:Missä h*lvetin monsuunisateessa ihmiset ajaa niiden Nangkangiensa kanssa?? Mulla on ollut pari kesää NS-2:set alla ja märkäpito on ollut parempi kuin monissa "merkkirenkaissa", joita olen kokeillut. (esim. monta settiä Continentaleja...) :shock: Muutenkaan ei ole ollut mitään ongelmaa; ei tärinää, ohjaus ei vetele, ohjattavuus on ihan ok, samoin rengasmelu. Pitoakin on riittävästi +100% kadulla ajeluun... :roll:

Eihän ne tietenkään mitkään ratarenkaat ole, mutta mielestäni aivan riittävät normaaliin käyttöautoon.

Joo. Mullakin oli edellisessä GT:ssä 18-tuumaisille Nankangit. Olin oikein tyytyväinen renkaisiin, tykkäsin.
Täytyy kyllä myöntää sekin, että en kyllä kehtais laittaa ~1500 euron 156 tessuun ~1000 euron renkaita...

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Smacket »

KUMHOn Ecsta -sarjalaisia suosin hinta-laatu -suhteensa vuoksi, vaikka tällä hetkellä Savat alla pyörivätkin vielä tämän kesän. Renkaat aina auto luonteen ja suorituskyvyn mukaan, olipa sitten harraste- tai käyttöauto.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Itse otin kokeiluun Achilles- merkkiset kumit. Eihän nämä mitään kiinalaisia ole, mutta halvat ja kohtuu hyvät. 19-tuuman setti 450e alle laitettuna.

Avatar
Guenevere
Viestit: 670
Liittynyt: 28 Maalis 2012, 23:06
Car(s): MiTo 2009
Exät:
166 2.0 V6 Turbo 2000
155 2.0 8V 1995 ja
147 2.0 T.S 2007
Paikkakunta: Tervakoski

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Guenevere »

Mulla on Pirellin Zerot. Ekat kesärenkaat Alfassa, kun ekaa kesää tolla ajelen. :-D Myönnän, että halusin just Pirellit tohon mun muruun.

Tilasin netistä, jotain 650e tais olla - tosin kaikenlaista säätöö oli, että ne sai kunnolla alle, mut se ei ollut Pirellien vika. Ja oon ollut tyytyväinen, pito on hyvä.
Never regret anything that made you smile.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Smacket »

^^ Noista olen kuullut myös, laitahan kokemuksia eri tilanteista.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Karpo kirjoitti:Missä h*lvetin monsuunisateessa ihmiset ajaa niiden Nangkangiensa kanssa??
Omat mainitsemani Nankangit oli alla, kun elettiin vuotta -05 ja niille pahin tilanne oli hieman kostea pinta. Tilanne tasoittui, kun satoi oikeasti. Kaksi kesää tuli ajettua kyseisellä rengastuksella, eikä isoja ongelmia muuten ollut, mutta tuo märän pinnan jarrutus oli aina jännää puuhaa. Ainahan tietysti on riski, että kiinan pojatkin tuotteitaan kehittäisivät ja nykykumit onkin jo parempia noissa kosteissakin oloissa.

90:n kanssa samoilla linjoilla, ettei kannata vähällä ajolla olevaan "parin tonnin" autoon laittaa tonnin renkaita, mutta toisaalta peruskokojen hintaerotkaan eivät halpojen ja hyvien välillä ole monia kymppejä, 17" perusrenkaat maksaa "halvat" 400€ ja "paremmat" 500€, makuasia tuon satasen sijoittaminen ja mitä itse arvostaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

PSS
Viestit: 426
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja PSS »

Mä olen kokeillut kaikenlaisia, Pirelli, Michelin, BF Goodrich, mutta Goodyear F1 Asymmetric 2 on paras mun makuun. Kyllä ns. premium-renkaita saa aika halvalla nykyään, itse löysin tällaisen firman kuin Lonsin Kumi http://www.lonsinkumi.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Alfa Milano
Viestit: 308
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 12:38
Car(s): Tsekkiferrari
Paikkakunta: Tampere

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Alfa Milano »

Smacket kirjoitti:^^ Noista olen kuullut myös, laitahan kokemuksia eri tilanteista.
Mulla on 159:ssä Pirelli Zeronerot (tai jotain sinnepäin). Oon ollut todella tyytyväinen, etenkin uudehkona oli oikein hiljaiset, ei vedellyt, hyvä pito ja tuntuma. Noi tuli auton mukana uudenkarheina kun ostin sen, joten en tiedä paljonko olivat maksaneet. Nyt kun kilsoja on tullut arviolta 40 tkm (+mitä edellinen omistaja oli ehtinyt ajelemaan), niin ovat alkaneet vähän ääntä pitämään ja syvissä urissa vetelemään. Pintaa on kuitenkin sen verran että noilla ajelee vielä jonkin aikaa. Sellasta tilannetta ei oikein ole tullut vastaan, missä nuo eivät olisi toimineet kuten pitää. Tosin ajelukin on aika tavallista pöristelyä (?) ilman mitään ratakierroksia tai kumin polttelua valoissa tms.

Ja Pirelli sopii jo nimenäkin Alfaan paremmin kuin jotkut pingpangpongit.

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Savo »

GT-radial, olikos ne nyt Indonesiassa valmistetut. On toimineet mulla ihan ok. Tosin sarja on kyllä aika vanha 2003 ja 45 vuotta vanhassa autossa.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Alfa Milano kirjoitti:Pirelli Zeronerot (tai jotain sinnepäin)
PZero Nero, eli P0 musta, seiskafemmassa samat kumit. Ei pahaa sanottavaa. Ei ne hinnaltaankaan ole pahat.
Kuva

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

3 sarjaa ollu nangkangeja (ns-2) 3ssa eri autossa ja ihan hyvin noilla on selvitty. Vesisateella ei oo kohellettu ja hyvin on noillakin pärjätty,myös emäntä. 155ssa oli alkuun uudet Bridgestonen er300:t millä tuli kesä ajeltua. Kuivalla pääsi niin kovaa kun uskalsi laskea,ilman että pito loppu,mutta ekan kesän jälkeen oli renkaat jo siinä kunnossa mitä nangkangit oli kahden kesän jäljiltä (samassa autossa). Nangkangit oli myös paljon halvemmat ja hintaeroa tulee tosiaan vielä lisää,kun ei joka toinen kesä tarvi renkaita vaihtaa..
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Avatar
Jan Erik
Viestit: 68
Liittynyt: 09 Loka 2010, 20:29
Paikkakunta: Uusikaarlepyy

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Jan Erik »

Kumho Ecta le spt tuli ostettua halvalla 340 e koska paistettu 09,vähän kovat ne on jos laskis paineet 2,6
koko on215/45 18.Kommentteja?

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja palkus »

^mikäs auto on kyseessä kun ei nyt tule yhtään alfaa mieleen missä tuo olisi oikea koko vierintäkehältään. 09 paistettu kumi on ihan ok jollei sitten ole varastoitu auringon paahteessa tai pannuhuoneessa.

Avatar
Jan Erik
Viestit: 68
Liittynyt: 09 Loka 2010, 20:29
Paikkakunta: Uusikaarlepyy

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Jan Erik »

156 kyseessä 2l ts 2001,autoa ostaessa tuli nämä renkaat ei kovin mukavat 16 tuuman olisi mieluisampi,vaan minkäs teet kun nämä on muutenkin kalliita pitää tien päällä ja on sitä rahanmenoa muutenkin.

Vanhat renkaat oli 225 40 18,autossa on alustasarja.

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja palkus »

^2,6 bar on oikein hyvä paine, alle 2,5bar ei kannata mennä koska alkaa reunat kulumaan ja vanteiden vioittumisriski kasvamaan. 16" pyörillä menis ihan sukkasillaan kyllä, omassa kärryssä kun on 215/40r18 niin kyllä välillä v*tuttaa varsinkin kun pinta on melkein loppu. Uusi kumi antaa sentään hiukan armoa.

Avatar
Jan Erik
Viestit: 68
Liittynyt: 09 Loka 2010, 20:29
Paikkakunta: Uusikaarlepyy

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Jan Erik »

Niin mulla oli edessä 2mm ja takana 4, et olis vielä kituutellut jonkin aikaa mutta mukavee vaihtaa,nää pomputtaa vähempi.
Etupakosarja katteineen joutu uusimaan maanantaina 590e osat,vähän pörisee ku ei oo originaali mut kun Muukkonen laitti nii kai nesit kelpaa,niinkun sais antaa kaasua enempi myös et jotai pientä tapahtuis?

Kokemuksii anyone?
Talvisota elokuvan kun kerran vuodessa katsoo niin saa terveen näkökuman taas.

Avatar
latzka
Viestit: 90
Liittynyt: 02 Heinä 2010, 21:52
Car(s): 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja latzka »

Onkos nuo Falkenin renkulat millaisia tapauksia? Tuo Ziex ZE-912 osui silmiin halpan hintansa tähden. Moottoriurheilusponsoroinnin huijaamana on kehittynyt sellainen mielikuva, että kyseessä olisi ainakin Han Pingejä laadukkaampi rengasmerkki.

Avatar
Isola
Viestit: 1957
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Isola »

Minulla on juurikin nuo Ziexit Lanciassa tarkan euron saksalaisen jäljiltä. Thesiksen alustalla ei kannata paljon ohjaustunnosta tms. riekkua, mutta ainakaan pito-ongelmia ei ole esiintynyt millään kesärengaskelillä. Ihan toimivan tuntuiset sinänsä. Huoltokirjan ja renkaiden paistovuoden perusteella arvottu ajomäärä noilla renkailla lienee jo kohtalaisen pitkä, mutta pintaa riittää vielä.

Josko ensi kesäksi vaihtaisi siihen Pirellit niin tietäisi sitten miltä sen kuuluu tuntua...
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja DaViega »

samaset oli 156:ssa 215/45 17, ihan makeet, joku voi sanoa äänekkäiksi ehkä, mutta ominaisuuksia oli ihan kiitettävästi
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Falkeneista: mulla oli joskus 33:ssa Falkenin kitekat, koossa 195/50/15. Valinta osui rengaskoon takia falkeniin, koska nokia samassa koossa reilusti kaksi kertaa kalliimmat.

Ja hämmentävän hyvät oli. Ensimmäiset parisataa kilsaa oli sellaista itkun ja pelon sekaista jännittämistä, koska olivat alkuun huonommat kuin edelliset kesärenkaat. Jotenkin hullua, että kilometrien mukana tuntui koko ajan tulevan lisää pitoa. Oliko sitten väärin varastoitu, tai jotain... Jokatapauksessa hyvät oli. Samaa en voi sanoa michelinin x-icestä... Tai sitäkin tuli kahden auton mukana (eri maissa paistetut) ja ihan eriparirenkaat oli keskenäänkin. Toiset huonot, toiset aivan luokattoman huonot. Luokattoman huonoissa kuitenkin oli enemmän pintaa ja uudemmat.

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Bones »

Mulla on justiinsa nuo ziexit, tosin passatissa. pito ei ole mielestäni kovin kummoinen kostealla tienpinnalla, etenkään syksymmällä viileällä asvaltilla. Huomaa nimenomaan jarrutuksissa. Alfan nokialaiset pitävät paljon paremmin.
200 baria vaparissa..

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja VMTD »

VMTD kirjoitti:No Ässä-renkaat mitkä tuossa saappaassa on alla ei ole kummoiset, vaikka tasapainotin niin silti tutisee. Vertailukohtana Bridgestonen uusi kitkarengas, joka kulkee tasaisesti.
Täytyy perua puheet ässien huonoudesta. Nyt kulkee hienosti, yhdessä renkaassa runkovaurio ja takuuseen uusi pinnoitettu rengas. Kulkee muutenkin tasaisemmin kun oikealla puolella on 2 mm enemmän pintaa, tiehän on vähän kallistettu oikealle.

Avatar
Bisci
Viestit: 511
Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S
Paikkakunta: Savicity

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Bisci »

No nyt tuli hankittua Nyykkäriin ihan aidot BKT:t. Ensituntuma todella positiivinen, sekä ajossa että lompakossa. Ja ovat ihan aidot intialaiset gummit.

Hintavertailu:
- Nokialaiset 5.600
...
- Mitas 4.100
...
- BKT 2.900
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja palkus »

^aidot bruttokansantuotteet, nam. Pysykö vetosuhde vielä kohillaan :mrgreen:

Avatar
Bisci
Viestit: 511
Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S
Paikkakunta: Savicity

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Bisci »

stoichiometric kirjoitti:^aidot bruttokansantuotteet, nam. Pysykö vetosuhde vielä kohillaan :mrgreen:
Joo, jos rengaskehiä tarkoitat. Ja näyttävätkin mustilta ja pyöreiltä. Ihan asiallisen näköiset ja tuntuiset ja vanhojen kanssa rinnan vertaillen ihan mitoissaankin. Kai ne sitten osaa paistaa samanlaiseen kiinalaiseen muottiin Intiassa BKT:t yhtä hyvin kuin Venäjällä Nokian renkaat?
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Raimo Miettinen kirjoitti:Itse otin kokeiluun Achilles- merkkiset kumit. Eihän nämä mitään kiinalaisia ole, mutta halvat ja kohtuu hyvät. 19-tuuman setti 450e alle laitettuna.
Saiskos kokemuksia näistä? Millaiset ovat, luultavasti sama setti tulossa itsellenikin.
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Kesärengas kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Ihan ok:t ovat olleet. Jouduin tasapainottamaan uudelleen, kun ravistivat motarinopeuksissa. Toisaalta eipä ole vanteetkaan täysin suorat ja yksi rengas oli asennettu huonosti vanteelle, joten en tiedä oliko kumeissa edes vikaa. Sadekelillä nuo eivät ole huiput, kun perän saa irti 160 hevosellakin. Hintahan noissa on se paras puoli. Saab-foorumilla joku noita oli kehunut enemmänkin.

Vastaa Viestiin