Pörinäputket

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Fyr
Viestit: 158
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 10:45
Car(s): -03 156 JTS
-95 Fiat Coupe 16vt
-Punto -06 (Se tais olla)
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja Fyr »

Katoppa siitähän puutuu 1 vaimentaja keskiputkesta, orkkikesaa vissiin on vaimentaja siinä.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Jep, pehmytosan jälkeen oleva vaimenninpönttö jää uupumaan, suora putki korvaa. Sama itsellä Supersprintin setissä, toki ajokkina GT, mutta erittäin lähellä konfiguraatio varttikutosen kanssa.

GT:ssä äänet nannaa, tasakaasulla kuitenkin "hiirenhiljainen". - Toimii. 8)

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja willez »

Mistä tilasit ton ? Mulla meenaan tuli putken kumit,kiristimet,tiivisteet ym mukana... Ja tilasin tuolta italiatecistä

Avatar
Fyr
Viestit: 158
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 10:45
Car(s): -03 156 JTS
-95 Fiat Coupe 16vt
-Punto -06 (Se tais olla)
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja Fyr »

Alfisti. oliko se katin ja suoran putken tiiviste ihan samanlainen kun orkkis?

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja palkus »

Fyr. 156 jtssän pakosysteemi on seuraava: pakosarjakatit per lohko, sitten jousto laippakiinnityksillä ,sitten läpihuokaava keskipöntö jossa kestävä kartiotiivistekiinnitys seuraavaan putkeen missä pieni pönttö ja lopuksi päällekkäisellä putkiliitoksella takapönttö. Noita sun osia kun kattoo niin tod.näk takapönttö ja seuraava pätkä sopii ja mitään muuta kuin tiivistemönjää ei tarvita. Onkohan tuo suora putki sitten joku ts sovitin tai keskipöntön korvaaja, ainakin tarttee rautasahaa/nysväystä jos tuon laittaa. Mikäs on muuten putken ulkohalkaisija? Heikalta löytyy sitten niitä oikeita remmivarmistettuja kumeja jotka ei pääse venymään liikaa.

Avatar
Fyr
Viestit: 158
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 10:45
Car(s): -03 156 JTS
-95 Fiat Coupe 16vt
-Punto -06 (Se tais olla)
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja Fyr »

Minun mielestä se oli aika lähellä 2.5" suora putki on pienempi, ilmaan että käydä auton alla niin mun mielestä se menee: katti>tiivistelaippa>suoraputki>kiemuraputki>takapönttö. Toi suora osa oli nimenomaan euro3 autoille 11/2000
Eli se laippa on kii väärässä putkessa :) en mä oikee muutakaan keksi jos kaikkia putkia pitää käyttää. Mutta sehän on irrotettavissa.

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja palkus »

se suoraputki kun kerran pienenpää niin se on vain tessuun. jtässän hormi on vakiona tuota n.2,5 tuumaa päältä. Onkohan tuossa vänkyräputkessa joku kavennus tuota tessusovitinta varten, ainakin kuvassa näyttää kartioliitospäässä olevan pätkä pienenpää ja kiristin siinä kuin malliksi.

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja palkus »

pakoputkistojen kuvia, jtsässä ja v6 jakavat samat 2 viimeistä palikkaa ja ts on pienemmällä putkella ja muutenkin erilainen

Avatar
Fyr
Viestit: 158
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 10:45
Car(s): -03 156 JTS
-95 Fiat Coupe 16vt
-Punto -06 (Se tais olla)
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja Fyr »

No mitä helvettiä!
menin sitte ostaa ton väliputken ihan turhaa, senhän näkee ihan selkeesti että se toka vaimennin on siinä vänkyräputkessa,ja joo kyll siin oli kavennus!
tätä mä en vaa tajuu ku tän mukaan se väliputki nimenomaan on jtsään:

Attention: Alfa 156 2.0 JTS and TS 16V with Euro III (150 PS, from 11/2000) will need an additional mounting pipe.

Avatar
Fyr
Viestit: 158
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 10:45
Car(s): -03 156 JTS
-95 Fiat Coupe 16vt
-Punto -06 (Se tais olla)
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja Fyr »

Tarkemmin katottuna niin tuskin toi katti tollei toimitetaan että toisessa päässä putki, jos se sitten kuitenki tulee siihen? pää jumissa!
Liitteet
pako4.jpg
pako4.jpg (18.88 KiB) Katsottu 9297 kertaa

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja palkus »

Älä nyt ihmettele katista mitään kun jtäsmässä ei ole kuin pakosarja katti, tuo ensimmäinen on ihan normaali läpihuokaava kuminavaimennin. Huomasin kyllä ku omaa pörinää valikoittin niin oli kyllä monessa paikassa puurot ja vellit sekaisin ja tessua sotkettiin mukaan vaikka sen pakosysteemi on täysin erilainen.

Avatar
Fyr
Viestit: 158
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 10:45
Car(s): -03 156 JTS
-95 Fiat Coupe 16vt
-Punto -06 (Se tais olla)
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja Fyr »

Ok no hyvä tietää etköhän sä ole oikeassa sitten :) mikäs putkisto itelläs on? tuliko minkäänlaista muutosta vaihdon jälkee? äänet nyt ainaki pitäis vaihtuu...

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja palkus »

csc:n 2 takimmaista myös sillä pikkupöntöllä ja 141mm ovaalilla. Aikas möriät on äänet, eikä marssinopeudessa kumise. tuota kuminaa voi ilmentyä jos jättää noita keskipönttöjä pois. Sellainen ilmiö tuli ettei viitti enään ajella oikein pienillä kierroksilla, ihankuin olis vääntöä hävinnyt pikkukierroksilta. Alkuperäisellä tuli välillä vahingossa ajeltua vitosella 5-kymppiä ja alta ja hyvin veti, nyt tuntuu moinen rääkkäykseltä. No ehkä ääni hämää.

Avatar
latzka
Viestit: 90
Liittynyt: 02 Heinä 2010, 21:52
Car(s): 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja latzka »

stoichiometric kirjoitti:Heikalta löytyy sitten niitä oikeita remmivarmistettuja kumeja jotka ei pääse venymään liikaa.
Onko heittää linkkiä näihin?

Minkäslainen tuo jousto-osa on muuten V6:ssa? Sama kai sekin olisi uusia samalla kertaa jollakin tarvikeosalla.

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja palkus »

http://www.alfaworkshop.co.uk/parts/Alf ... ount.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
tuossa noita alkuperäisiä, heikka on myös koittanut pitää varastossa nuita punertavia kun ei kuulemma muut kelpaa. Csc:n kun laitoin niin se oli tarkempaa hommaa, säätelin vielä nippusiteellä toista kumia lyhyemmäksi jottei ota kiinni vakaajaan. Alkup. hormi ei ota kiinni vaikka olis kumit väsyneet, kiertää vakaajan sen verrran kauempaa. V6 jousto taitaa olla vähän kalliimpi juttu ja ilmeisesti kestävämpi. jts-jousto on halvin koko porukasta.

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Mä jätin kummakin välivaimentimen pois, kun laitoin Supersprintin putkiston eikä tullut mitään kuminoita.
Yllätyin kuinka hiljaisena auto pysyi. :-D

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja Finest »

^^itse hain nipun erimittaisia ja -mallisia kannatinkumeja. Reikien halkaisija kuitenkin likimain sama.
Csc:n takapöntöstö piti myös taivuttaa kannatintankoja, jotta sai ilmaa putken ja kallistuksenvakaajan väliin.

Avatar
SilBazze
Viestit: 293
Liittynyt: 03 Heinä 2011, 13:52
Car(s): 164 QV
Paikkakunta: Espoo

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja SilBazze »


JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Onko kellään eksynyy GTA:n alle scorpionin putkea? Siinä on ilmeisesti kolme vaihtoehtoa, (takimmaiset) orkkiskatit, korvauskatit, tai korvausputket. Hotsittais kokeilla... Yhdelle omistajalle elinikäinen takuu, eikä hintakaan ole aivan mahdoton. Ulostulo vielä hyvin lähellä orkkiksen mallia, eli ei turhia koreile.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Moroja

Tarkistin JTD-SW:n pohjan ja pakoputken kunnon tänään. Ihan ok:lta näyttää,
mutta olisi kiva uusia pakoputkiston kumikiinnitteet kaikki tyynni kerralla.
Onx tietoo, saako Suomesta näitä ?

Paikallinen hovihankkijani Ilmajoen Autotarvikkeen Jukka löysi nämä Bosalit:

http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... pe=&fuel=D eli onko 140 hp:ssa kokonaista 7 kiinnikettä ?

Onko kokemusta näiden kestävyydestä ? Putkisto oli muuten oikein hyväkuntoinen,
joten mielelläni jatkan sen ikää uusilla kiiinnikkeillä.

JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
latzka
Viestit: 90
Liittynyt: 02 Heinä 2010, 21:52
Car(s): 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja latzka »

Tarviikos tuo Novitecin sarja tuon 60 mm halkaisijalta olevan kiristimen vai mitä vahvuutta nuo putket ovat? Ei tullut ilmeisesti sitäkään setin mukana?

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja niki »

Alkuperäinen Spiderin putkilo alkaa olemaan aika sohlo ja äänestä päätellen vuotaa jostain. Tekisi mieli vaihtaa kerralla vähän sporttisemmin muriseva putki tilalle nyt kevään aikana, kun talvikin alkaa pikkuhiljaa olemaan voiton puolella.

Onko arvon raadilla kokemuksia/suosituksia mikä putki toimisi Spiderissa ja mistä sellaista kannattaisi lähteä hommaamaan? Heikkaa on tullut käytettyä yleensä lähestulkoon kaikessa varaosahankinnassa, mutta putken osalta olisi kiva kuulla kokemuksia ennen kuin lähtee tilaamaan ns. sikaa säkissä...
Ammattina autokauppa

giuliaano
Viestit: 24
Liittynyt: 12 Joulu 2009, 17:02
Paikkakunta: tampere

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja giuliaano »

No kuka pilaa hienon italon "vitun pörrriiinnnäää putkilllaaan" sairaita olette lapset!!!! Kannattaa maksaa!? Ajakaa nyt ensil sillä :lol: 0X :-D
giuliaano

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ :|

Mulla on ollut kahdessa Novitecin röörit, ja kahdessa Ragazzonin. Veekutosia kaikki. Ei ole tarvinnut hävetä pörinöitä aikuistenkaan keskuudessa. Mukavasti ovat korostaneet vähän vaimeita alkuperäisten putkistojen tuottamia soundeja.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Niin, mullahan ei ole täysikokoinen moottori, mutta ei senkään äänimaailma vastaa mielikuvaani Alfasta. Putkien vaihtoa tosin en ole vielä harkinnut edes märissä unissani, mutta ainoastaan taloudellisista syistä.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja Smacket »

giuliaano kirjoitti:No kuka pilaa hienon italon "vitun pörrriiinnnäää putkilllaaan" sairaita olette lapset!!!! Kannattaa maksaa!? Ajakaa nyt ensil sillä :lol: 0X :-D
Heh, joillakin on näemmä aika mustavalkoinen näkemys näistä "pörinä" putkista... :lol:
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja lerppu »

giuliaanon kysymykseen vastaus: Minä!

Jokaisessa edes hieman harrastukseen viittaavassa kulkineessani olen laittanut myös putkiston uusiksi. Eivät tule tehtaalta välttämättä optimoituna juuri omiin tarpeisiini. Omaksi ilokseni siis äänimaailmaa olen muokannut.

Nykyistä CatBack Supersprintiä joutuu vielä muokkaamaan lisää, koska se ei ole aito "katista taaksepäin" -putki. Välissä on Alfan pehmyt-osa, jonka olen jo kerran vaihtanut. Ja tämä uusi pehmyt osa resonoi vähän s**tanasti. Lienee JTS-koneissa tuttu juttu...
- Oletteko miten arvon forumistit tätä korjailleet? Kun en jaksaisi vaihtaa puolivuotta vanhaa osaa...

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja palkus »

^mimmostas ääntä se jousto oikein pitää? Olen kahdenlaista joustoa nähnyt, sellaisen ikäänkuin kyläsepän tekemän ja sitten imasafin huomattavasti asiallisemman oloisen. Imasaf on itsellä ja pieni ääni tuli vaihdon jälkeen kyllä, mutta kun samalla tuli muutakin vaihdettua (moottorin tuentaa) niin sen äänen alkuperää ei oikein voi tietää. No nyt se pieni matalien kierrosten resonanssi on sitten hävinnyt.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Jouston resonaatio liittyy lähinnä nopeaan virtauksen muutokseen välillä 2000-3000 rpm, i.e. tyhjäkäynnillä kierrättää ylös ja päästää nopeasti idlelle.
Nopea virtauksen kasvu aiheuttaa sirisevän korkeataajuuksisen resonaatioäänen, virtauksen lasku ko. alueella aiheuttaa helisevän äänen. Kierrosten ylläpito näillä alueilla ei saa aikaan resonaatiota.
Virtauskasvu kierrosten pysyessä samalla alueella (iso vaihde, kaasu pohjaan) saa aikaan ennen joustopalan vaihtoa kuulumattoman kumisevan äänen.
Ja palanen jonka alle tuuppasin näyttää siltä, kuin Guiseppe olisi sen grappapullollisen jälkeen hitsannut. - Mistähän saan laadukkaamman osan tilalle?

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja palkus »

ja tuo metelivalikoima tuli pelkän jouston vaihdon jälkeen? hmm se näkemäni grappapulloversio oli kyllä hiukan sellainen "tehdyn" näköinen, hitsausroiskeita laippapinnoillakin. Onkohan se kannatin siellä varmasti linjassa ja kohdallaan? Kannattaa kysäistä imasaffia heikalta, eihän tuollaista kukaan kuuntele (ja minä kun en meinannut saada öitäni nukutuksi kun liian pienillä kierroksilla vedätettäessä hieman piti ylimääräistä ääntä :oops: ) Siinä imasaffin versiossa on muuten se joustava osa myös sisäpuolelta verkotettu.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Ei vältsisti ole kannatin linjassa ja kohdallaan. Kun nyt oikein tarkasti viime vuoden loppupuolta muistelen, pajalta lähtiessä putki oli hiljainen. Jossain vaiheessa sitten ryhtyi metelöimään eritavalla -> tarkastan asennuksen ennen uuden osan tilaamista. Auto käy jokatapauksessa pukeilla, kun laitan alustaa uusiksi.
Tässä voi olla monimuuttujatilanne, alkuperäinen jousto-osa hajosi pohjakosketukseen... Silti tontitan GT:n! :silly:

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja palkus »

alas vain :twisted:

Avatar
ossiwho
Viestit: 74
Liittynyt: 09 Helmi 2012, 17:11
Car(s): Vw golf gti -06
Scirocco Mk1 -74
EX. Alfa Romeo 159 2,4 jtdm
Paikkakunta: Salo

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja ossiwho »

Onko kellään 159 2.4 diisselikoneessa putkistoa vaihdettu äänekkäämpään?
Omassa autossa vanha omistaja oli laittanut Remukset mutta mitenkään erikoisia ääniähän ei noista lähde...
Eli mahtaakohan noissa vaimentimissa olla joku soundkiller niinkun moottoripyörissäkin usein on?

Avatar
Keltsi
Viestit: 1834
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Hyrrä, nokiloukku, katti /katit + parit kammiovaimentajat, siinä sitä soundkilleriä riittämiin :wink:

Joskus Apparalla mitattiin mölyjö 156 1.4 10V JTD:stä vakioputkistolla, niin konehuoneesta auton alta tuleva mekaaninen meteli oli kovempi kuin putkesta tuleva :lol:
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja palkus »

ööö, oluellakin voi olla osuutensa, mutta pörinä rieseliin :shock:

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Keltsi kirjoitti:156 1.4 10V JTD :lol:
Nykytrendin mukanen kone :-D

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

stoichiometric kirjoitti:ööö, oluellakin voi olla osuutensa, mutta pörinä rieseliin :shock:
http://www.youtube.com/watch?v=QrU2D1PS ... yxG-Guw%3D" onclick="window.open(this.href);return false;

Toimii. :lol:

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja palkus »

perkinsi siellä silti taustalla soi :mrgreen:

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja palkus »

jaahans, tänään oli puhtia vähän muokata csc:n takapöntön kannattimia, nyt on niillä orggis kumeilla ilman mitään nippusidekiristyksiä pörinä paikallaan. Tuli tosi maukas ja sisämelu laski :-D

Avatar
Jarkki
Viestit: 264
Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:29
Car(s): Alfa Romeo 156 2.0JTS '03
Paikkakunta: Raahe

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja Jarkki »

Sais pitää putkistossa edes orkkis määrän vaimentimia. Jos ne loisi jo tehataalla absorbiovamentimia, ei tarvitsisi alkaa itse vaihtamaan. Ennen hajoamista etenkään. Riittäis herkkyyttä hyvin ilman ylimääräisiä kierroksia, joita piikittelee alle 100km/h ihan vain huvin vuoksi. :silly:
Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1058
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Tarvis uudestaan tietoja tosta marteliuksen pöntöstä? Jos kellään olisi kuvaa millaisen olette tilanneet, tai video äänistä niin olis suuri helpotus!
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1058
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

^ kellään tietoa? Marteliukselta ei vieläkään vastattu mitään..
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
Ape
Viestit: 124
Liittynyt: 01 Huhti 2012, 10:21
Car(s): ex 156 2,0 JTS SW -03
ex;156 1.8TS -00 RE85
159 2.4JTDm - 07

Kerran Alffa aina Alffa?
Alfisti luulee tietävänsä autoista kaiken ja yrittää ensimmäiseksi itse korjata autonsa. Tämän vuoksi näillä on huono maine 😁
Paikkakunta: Oulainen

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja Ape »

Sopiikohan v6 een tarkoitettu vaimennin tessuun? Mitä nyt katoin noita esimerkkikuvia niin taitaa v6 olla hieman isompi putkisto?
Niin ja mun tessussahan on alkuperin vaan takavaimennin, muita vaimentimia ei ole. Tulee varmaan melkoset pörinät?

Kuva
Kerran Alfa aina alfa?

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja palkus »

noita v6/jts pörinätakapönttöjä kaupitellaan myös tessusovittimella, eli saa sopimaan sillä adapteriputkenpätkällä. Ihan orggis takapöntön putken mitta saattaa olla sellainen, että rautasahaa voi tarvita. Toki joku pakoputkifirma laittaa sen sinne hopsis vain.

Avatar
Ape
Viestit: 124
Liittynyt: 01 Huhti 2012, 10:21
Car(s): ex 156 2,0 JTS SW -03
ex;156 1.8TS -00 RE85
159 2.4JTDm - 07

Kerran Alffa aina Alffa?
Alfisti luulee tietävänsä autoista kaiken ja yrittää ensimmäiseksi itse korjata autonsa. Tämän vuoksi näillä on huono maine 😁
Paikkakunta: Oulainen

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja Ape »

stoichiometric kirjoitti:noita v6/jts pörinätakapönttöjä kaupitellaan myös tessusovittimella, eli saa sopimaan sillä adapteriputkenpätkällä. Ihan orggis takapöntön putken mitta saattaa olla sellainen, että rautasahaa voi tarvita. Toki joku pakoputkifirma laittaa sen sinne hopsis vain.
Aika varattu Ragazzonin asennukseen ja tulee katilta taaksepäin 2,25" putkea
Oon jonkiverran noita Alffojen ääninäytteitä kuunnellu ja tässä jotain parhaimpia :-D

twinsparkit;
147 supersprint http://www.youtube.com/watch?v=uYtaVO8B_AQ" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
147 2,0 Kreissieg http://www.youtube.com/watch?v=h38VgyJw ... 77&index=1" onclick="window.open(this.href);return false;
GTV Ragazzon yhdellä keskivaimentajalla http://www.youtube.com/watch?v=klT5eGzBGXs" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
164 Custom Exhaust http://www.youtube.com/watch?v=C1toHpFnosI" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
156 Orque+Ragazzon http://www.youtube.com/watch?v=4xRBJXBb4mU" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

V6;
GTV 3,0 Ragazzon 1 vaimennin? http://www.youtube.com/watch?v=nfiwc9MbPIY" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
156 GTA Orque+Ragazzon http://www.youtube.com/watch?v=O-Av4P2XUp8" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
159 3,2 Orque manifold + customized Titanium centre + Ragazzon http://www.youtube.com/watch?v=lYISd_mtPUg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut Ape, 11 Maalis 2013, 09:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kerran Alfa aina alfa?

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja palkus »

^no sittenhän siitä hyvä tulee :-D

kurppa
Viestit: 736
Liittynyt: 18 Elo 2010, 21:47

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja kurppa »

Viime kesänä Heikalta, uusi keskiputki ja ragazzonen peräpöntöt. Äänet sivistyneen möreet videon metallinen yläpierupörinä puuttuu.

Avatar
alezi
Viestit: 69
Liittynyt: 05 Maalis 2012, 16:35
Car(s): Ex: 156 JTS -02
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja alezi »

Onko kukaan 156 jts koneen omistaja ottanut ääninäytettä putkestaan? Erityisesti novitecin äänet kiinnostavat, siitä ei oikein tunnu video löytyvän.. Myös muita esille vaan, jos löytyy :P Ja oletteko novitecin ostaneet olleet tyytyväisiä putkeen?

Avatar
Ape
Viestit: 124
Liittynyt: 01 Huhti 2012, 10:21
Car(s): ex 156 2,0 JTS SW -03
ex;156 1.8TS -00 RE85
159 2.4JTDm - 07

Kerran Alffa aina Alffa?
Alfisti luulee tietävänsä autoista kaiken ja yrittää ensimmäiseksi itse korjata autonsa. Tämän vuoksi näillä on huono maine 😁
Paikkakunta: Oulainen

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja Ape »

alezi kirjoitti:Onko kukaan 156 jts koneen omistaja ottanut ääninäytettä putkestaan? Erityisesti novitecin äänet kiinnostavat, siitä ei oikein tunnu video löytyvän.. Myös muita esille vaan, jos löytyy :P Ja oletteko novitecin ostaneet olleet tyytyväisiä putkeen?
Näyttää siltä, että joutuu heti uusimaan pakoputken JTS ään, kun rupes vuotaan ja check engine valo rupes palaan :crazyeyes:
No saako -03 vuosimallin autoon mennä laittaan yleismallin pönttöä vai pitääkö olla e-leima? Mietin, että pitäs vähä lisää ääntä saada, muttei mitään teinipörinöitä
niin oisko hyvä vaihtoehto jättää keskivaimennin kokonaan pois, vai muuttuuko äänet ollenkaan?

edit hommasin tommosen Kreissieg tyylisen pöntön "F1" soundeilla, saa katsastusmies sanoa mitä lystää :lol:
Kuva
Kerran Alfa aina alfa?

jtmuti
Viestit: 35
Liittynyt: 12 Elo 2009, 08:39
Paikkakunta: Turku

Re: Pörinäputket

Viesti Kirjoittaja jtmuti »

Tere,
rupeaa oman käyttiksen takavaimennin vetelemään viimisiään. Completokselta löyti tommonen suht kohtuuliseen hintaan. Onko joku kokeillut kyseisen valmistajan tuotteita jossain?
http://kauppa.completos.fi/PublishedSer ... 104%2F26_4
Valmistajan sivuilta sais valita vielä ulostulon mallin. Valmistaja ilmeisesti Puolalainen.

Vastaa Viestiin