 |
Alfa Romeo 4C - kuvat, fiilistelyt, raportit, tilaukset jne.
Kirjoittaja |
Viesti |
Vittorio Jano
Moderator
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06 Viestit: 9597 Paikkakunta: 13100
Auto: Mégane+Mii=265hv
|
 Alfa Romeo 4C - kuvat, fiilistelyt, raportit, tilaukset jne.
Pitäähän tuolle 4C:llekin oma ketju avata. Mielestäni firman pätevin ulostulo sitten 156:n.
http://www.autoblog.com/photos/alfa-rom ... neva-2011/
|
01 Maalis 2011, 15:28 |
|
 |
Crockett
Liittynyt: 07 Maalis 2010, 03:09 Viestit: 33
Auto: BMW 330iA M-Sport Ex. MiTo 155TB
|
Ihan sairaan siisti. Juuri sitä mitä meikäläinen on kaivannut, kaksipaikkanen ja takavetoinen. Z4:n voi nyt loppullisesti jättää pois laskuista! Joutuu vakavasti harkitsemaan hankintaa sitten aikanaan, täytyy vaan toivoa ettei hinta karkaa älyttömyyksiin.
_________________ If it ain't Boeing, I'm not going
|
01 Maalis 2011, 15:36 |
|
 |
alfista
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55 Viestit: 2803 Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
|
Tällaista on odotettu. Toivoa sopii, ettei hyvää konseptia pilata. Itse en kaipaisi niinkään hiilikuitua tai äärimmäistä ketteryyttä. Tyylikkyys ja kohtuuhintaisuus olisivat tärkeitä.
Upea auto, pakkohankinta ellei hintaluokka ole superautoluokkaa.
|
01 Maalis 2011, 15:37 |
|
 |
Pasi
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38 Viestit: 6773 Paikkakunta: Loviisa
Auto: : Crosswagon Q4 '05 156 2.5 V6 '98 --- [ EX ] --- 159 2.4 JTDm '07 156 1.8 TS SW '02 33 1.7 IE '91 155 2.0 '92 33 1.7 IE '91 156 2.5 V6 SW '03 Bravo 1.4 Tjet '08 156 2.0 JTS '02 Sprint 1.5 QV '86 156 1.6 TS '98 33 1.7 IE '91
|
"Matta" punainen?
Miellyttää silmää 
_________________ 33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
|
01 Maalis 2011, 15:41 |
|
 |
V6
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29 Viestit: 5021 Paikkakunta: Helsinki
Auto: -
|
sisäkuva, aika race henkinen...

_________________Mediocrity is a sinKuvat155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
|
01 Maalis 2011, 15:47 |
|
 |
V6
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29 Viestit: 5021 Paikkakunta: Helsinki
Auto: -
|
saa nähdä paljonko paino nousee tuosta 850 kilosta tuotantoversioon.
"Fiat's struggling Alfa brand is set to price the production 4C at about 45,000 euros (about $62,000) in Europe, company sources say."
_________________Mediocrity is a sinKuvat155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
Viimeksi muokannut V6 päivämäärä 01 Maalis 2011, 15:50, muokattu yhteensä 1 kerran
|
01 Maalis 2011, 15:49 |
|
 |
jeQQ
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 17:01 Viestit: 4180 Paikkakunta: Vihti
Auto: Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
|
Eipä taida ihan tuollaisena pysyä sisusta.. Olisi kyllä aika helevetin päheetä, jos tulisi edes suurimmilta osin samanlaisena tehtaalta ulos..  Kait se on sitten alettava lottoamaan 
|
01 Maalis 2011, 15:50 |
|
 |
Vittorio Jano
Moderator
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06 Viestit: 9597 Paikkakunta: 13100
Auto: Mégane+Mii=265hv
|
Hyvin paljon kyllä Lotusta tuossa profiilissa.
Parit lisäkuvat vielä.
|
01 Maalis 2011, 15:51 |
|
 |
Curva Grande
Liittynyt: 02 Syys 2003, 00:07 Viestit: 301
|
Teknisesti erittäin mielenkiintoinen paketti (dna:ta lukuunottamatta) ja hieno veto lähteä keveyden kautta liikkeelle. Muodot eivät ainakaan ensinäkemältä osu minun silmääni. Jotenkin tuo ei vaan oikein näytä Alfalta tai Italialaiselta.
|
01 Maalis 2011, 16:08 |
|
 |
V6
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29 Viestit: 5021 Paikkakunta: Helsinki
Auto: -
|
_________________Mediocrity is a sinKuvat155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
|
01 Maalis 2011, 16:09 |
|
 |
routasydän
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29 Viestit: 1555 Paikkakunta: Oulu
Auto: beta coupe ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
|
Curva Grande kirjoitti: Teknisesti erittäin mielenkiintoinen paketti (dna:ta lukuunottamatta) ja hieno veto lähteä keveyden kautta liikkeelle. Muodot eivät ainakaan ensinäkemältä osu minun silmääni. Jotenkin tuo ei vaan oikein näytä Alfalta tai Italialaiselta.
Kyllähän tuossa keulassa on todella paljon uudenpolven alfailmettä (mito + giulietta) ja perässä taas 8C:tä. Se, että onko ne taas alfamaisia on taas eri juttu. Sivuprofiilista tuli itellekin lotusfiilistä.
Mutta toiset tykkää äidistä jne. Itelle tää uppoa ku betonikenkäinen mafioso jokeen 
|
01 Maalis 2011, 16:15 |
|
 |
Curva Grande
Liittynyt: 02 Syys 2003, 00:07 Viestit: 301
|
^ Lotuksen muotoilu (josta viitteitä nähtävissä) istuu minulle sinänsä, mutta tuossa on nyt jotain häiritsevää mistä en oikein saa kiinni. Ripaus tyylikkyyttä räyhäkkyyden tilalle saattaisi olla paikallaan. Mutta eiköhän tuo luonnossa parane.
|
01 Maalis 2011, 16:22 |
|
 |
Alfieri
Liittynyt: 17 Syys 2006, 22:42 Viestit: 636 Paikkakunta: Tampere
|
Mistä te noita speksejä vedätte, pankaa nyt tähänkin ketjuun.
Ei vielä ihan sytytä tuo muoto, Lotuksen uutuudet on askeleen edellä....
|
01 Maalis 2011, 16:30 |
|
 |
Raimo Miettinen
Liittynyt: 30 Syys 2008, 23:58 Viestit: 2332
|
Taitaa autossa jotain olla, kun naisia ei ole vielä kehuttu!
_________________k u v i a | v i d e o t
|
01 Maalis 2011, 16:36 |
|
 |
Casa di Matti
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02 Viestit: 345
Auto: Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
|
Vähän liian koukeroista on munkin makuuni... Tuuninkituntua. Hienoa kumminkin, että Alfa ylipäätään lykkää sporttisempaa osastoa ulos!
|
01 Maalis 2011, 16:39 |
|
 |
Alfieri
Liittynyt: 17 Syys 2006, 22:42 Viestit: 636 Paikkakunta: Tampere
|
Kyllä nuo italialaisneidot aina baijerilaistytöt päihittää. Nyt on kommentoitu.
|
01 Maalis 2011, 16:42 |
|
 |
V6
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29 Viestit: 5021 Paikkakunta: Helsinki
Auto: -
|
Alfieri kirjoitti: Mistä te noita speksejä vedätte, pankaa nyt tähänkin ketjuun.
Ei vielä ihan sytytä tuo muoto, Lotuksen uutuudet on askeleen edellä....
takaveto
keski/takamoottori
pituus n. 4 metriä
akseliväli n. 2.4 metriä
paino alle 850 kg
1.7 L yli 200 hp
4 kg/hp
Alfa TCT twin dry clutch transmission, ratissa ohjaimet
Alfa DNA
40% / 60% painonjaukauma
huippunopeus yli 250 km/h
kiihtyvyys 0 - 100 km/h alle 5 sekuntia
_________________Mediocrity is a sinKuvat155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
Viimeksi muokannut V6 päivämäärä 05 Maalis 2011, 18:28, muokattu yhteensä 2 kertaa
|
01 Maalis 2011, 16:42 |
|
 |
155156
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 16:08 Viestit: 1762 Paikkakunta: Jyväskylä
Auto: Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001 ex-155 2.0 16V ex-Sprint 1.5 QV
|
Casa di Matti kirjoitti: Vähän liian koukeroista on munkin makuuni... Tuuninkituntua.
Tuotantoautoon (jos sellainen joskus oikeasti tulee) asiat tietenkin muuttuvat. Eihän tuossa ole esimerkiksi puskureita lainkaan ja konseptin sisusta on aika utopistinen tuotantoautoon.
|
01 Maalis 2011, 16:53 |
|
 |
Manukki
Liittynyt: 28 Elo 2010, 06:21 Viestit: 108 Paikkakunta: Varsinais-Suomi
|
Alfa ja noilla spekseillä...ei varmaan hinta karkaa
JOS tuo tulee tuotantoon niin tulee varmaan maksamaan täällä meillä ~150 K€ 
|
01 Maalis 2011, 17:03 |
|
 |
EBITDA
Liittynyt: 04 Elo 2009, 16:46 Viestit: 1858 Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Auto: 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
|
On se vaan herkullisen näköinen. Ja takavetoinen!
Tuon lisäksi kun aikanaan saisi omaan talliin vielä Bertonen kynäilemän uuden pikku-Jaggen (kuvia löytyy Muiden merkkien uutuuksia -topikista), niin huhhuh... touhutippaa pukkaa!
Viimeksi muokannut EBITDA päivämäärä 01 Maalis 2011, 17:06, muokattu yhteensä 1 kerran
|
01 Maalis 2011, 17:06 |
|
 |
Campari
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55 Viestit: 599 Paikkakunta: Tampere
Auto: 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
|
Hyvin modernilta näyttää kyllä, ja jos 2012 jo pitäis tulla tuotantoon, niiin varmaan aikalailla lopputulos tuossa on. Toivotaan, ettei käy kuin Breralle, jonka ulkonäkökeveys katosi liukuhihnalle.
Häiritsevänä kohtana pidän tuota sivuikkunan ja takaikkunan yhtymäkohtaa, mielestäni sivulasi voisi jatkua pidemmälle ja takalasin reuna alemmas. Jotkut pokkaukset turha syviä ehkä.
Tuo esittelyväri on kyllä syvältä. Valot ovat upeat, varsinkin takana.
Silti mielestäni hienointa pitkään aikaan ja antaa uskoa Alfan menestykselle vielä "joskus". 9+
-cr
_________________ Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
|
01 Maalis 2011, 17:06 |
|
 |
kalliais
Liittynyt: 02 Syys 2009, 08:46 Viestit: 808 Paikkakunta: Karkkila
|
On kyllä pirun hieno. Sisusta vaikuttaa hieman överiltä mutta en tosiaan pistäisi pahaksi jos tuommonen olisi jossain vaiheessa. Hinta vaan saattaa olla köyhälle aivan liikaa. Pitää varmaan alkaa säästämään.
|
01 Maalis 2011, 17:14 |
|
 |
AlfaTom
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09 Viestit: 2735 Paikkakunta: Kuusankoski
Auto: 164 Super 3.0 V6 1995
|
Ulkoa tosi hieno mutta sisusta tyypillinen konseptiautolle, ei tule tuollaisena tuotantoon. Brerakin oli paljon rohkeampi konseptina.
Toisaalta tuollainen "hävittäjän" ohjaamo ei itseäni miellytä, saa olla enempi klassinen.
_________________ Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
|
01 Maalis 2011, 17:23 |
|
 |
jknracing
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 06:50 Viestit: 3055 Paikkakunta: lahti
Auto: 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
|
Hyvä homma. Voinkin lopettaa sen Lotuksesta haaveilun! Vaimon kommentit oli; Ompa virtaviivainen. Saakohan tuohon talvirenkaat? 
_________________ Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
|
01 Maalis 2011, 18:37 |
|
 |
Rasvis
Spiderman
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27 Viestit: 10715 Paikkakunta: Nurmijärvi
Auto: Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
|
Etuosa vaatii vähän sulattelua, mutta tuo lantio ja perä...!
_________________ - Epäkelpokeräilijä -
|
01 Maalis 2011, 18:45 |
|
 |
alfista
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55 Viestit: 2803 Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
|
Luulenpa, että odotettavissa voi olla isojakin muutoksia tuotantoon. Malli on kuitenkin tarkoitettu jenkkimarkkinoiden avaamiseen, joten siihen tulee ilmastointi, mediakeskus, kaikki sähköllä sekä kuppitelineet.
Taaaiii, tulossa on vielä 6C (Dinon kaveri) ja tämä jää askeettisemmaksi.
|
01 Maalis 2011, 18:56 |
|
 |
quppe
Liittynyt: 18 Touko 2010, 19:30 Viestit: 1823
Auto: EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)
|
^^ perä kuva on kyllä hyvä!
|
01 Maalis 2011, 19:27 |
|
 |
Suba
Liittynyt: 09 Syys 2008, 18:28 Viestit: 3210 Paikkakunta: Tuusula
Auto: - Giulia super 159 sw
|
Mites isot pojat sanoikaan...
Mitä paksummat nilkat sitä parempi se on .......................................................................................pellolla töissä.
Ei vaan, hieno on tuo 4C. Täytyy laittaa lottoa taas viikonloppuna vetämään josko tärppäis.
_________________ One life, live it!
Viimeksi muokannut Suba päivämäärä 02 Maalis 2011, 21:07, muokattu yhteensä 1 kerran
|
01 Maalis 2011, 19:46 |
|
 |
Wile E. Coyote
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 06:24 Viestit: 4112 Paikkakunta: Kuusankoski
Auto: GTV V6 TB 1996 käyttöauto:turbo traktori 156 V6 Q2 2000 "in memoriam"
|
alfista kirjoitti: siihen tulee ilmastointi, mediakeskus, kaikki sähköllä sekä kuppitelineet.
Elä kiroile!
On kyllä todella positiivinen ilmestys niin ulkoisesti, kuin tekniikaltaan. Ei särähdä ensivilkaisulla mikään omaan silmään. Olisiko monien Alfistien nurina kantautunut johdon korviin? (me taviksetkin haluamme tyylikkään takaveto sportin) Jos tulee ihan oikeasti tuotantoon, ja jos hinta ei karkaa avaruuksiin niin täytyy varmaan laittaa kämppä myyntiin. Onhan meillä teltta

_________________ Ayrton Senna da Silva forever
|
01 Maalis 2011, 19:47 |
|
 |
Smacket
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 18:23 Viestit: 2709 Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Auto: 159 2.4 JTDm
|
On kyllä kieltämättä maukas paketti. Tosin noista MiTomaisista etuvaloista en niin välitä, 8C-henkiset olisivat olleet tyylikkäämmät...
Mut joo, taitaa tuo hinta olla valitettavasti tällekkin mallille melko suolainen normaali pulliaisen tuloilla hankittavaksi.. 
_________________ - Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
|
01 Maalis 2011, 20:02 |
|
 |
michael
Liittynyt: 11 Elo 2007, 13:18 Viestit: 704 Paikkakunta: Pirkkala
Auto: 159 2.2, ex: 156 V6
|
Hehkutinkin jo tuolla toisessa säikeessä mutta kyllä tämä näyttää upealta. Ja näillä spekseillä vetoaa moniin, ellei se hinta lopulta sitten ole toiselta planeetalta.
Onkohan tämän auton funktio olla ihan suora kilpailija esim BMW Z4:lle ja olla tavallaan GTV/GT:n jatkumo? Meinaan, jos kilpailuasetelma on selvä ja näitä tullaan valmistamaan paljon, saadaan käytettyjen markkinatkin pyörimään. 
|
01 Maalis 2011, 20:08 |
|
 |
silverine
Liittynyt: 19 Syys 2005, 10:07 Viestit: 2351 Paikkakunta: Espoo
Auto: Mito QV -10 156 3.0 V6 Q2 compr. ex: 166 3.0 V6
|
Jokseenkin mauttoman näköinen avaruus-sammakko...monta taka-askelta otettu 8C:stä
joka sekään ei ollut omaan makuun mikään täysosuma.
No, enpä ole koskaan noista kirpun kokoisista autoista perustanutkaan.
Jatkakaa. 
_________________Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Viimeksi muokannut silverine päivämäärä 01 Maalis 2011, 20:21, muokattu yhteensä 1 kerran
|
01 Maalis 2011, 20:12 |
|
 |
buctu
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 21:07 Viestit: 520 Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
Auto: 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
|
Ulkomuoto ei minusta tarjoa mitään uutta tai erilaista ja sisusta on ni-in nähty. 4C mattaväreineen on yksinkertaisesti myöhässä!
Enää puuttuu, että Top or Fifth gear toteaa auton ajettavuuden huonoksi eikä vaihdelätkät käänny edes ratin mukana. Floppi on valmis!
En tilaa 
_________________ "Too much ain't enough"
Viimeksi muokannut buctu päivämäärä 01 Maalis 2011, 20:42, muokattu yhteensä 2 kertaa
|
01 Maalis 2011, 20:20 |
|
 |
Jakke
Liittynyt: 14 Touko 2003, 12:45 Viestit: 3336 Paikkakunta: Kuopio
Auto: 166 3.0 Super, 159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
|
Sisältä ihan kammottava, mutta eiköhän tuo korjaantune tuotantomalliin. Ulkoisesti ja ennenkaikkea teknisesti varsin mielenkiintoinen vehje.
Tiilenpunainen mattaväri aika yllättävä (lue: ruma) valinta. Mun silmään näyttää siltä kuin olis pintaväri jäänyt kiireessä kokonaan ruiskuttamatta.
Mutta siis autothan kulkevat teho/paino -suhteella. Toivottavasti myös tuotantomallissa suhde on kohdallaan. Ilahduttavaa, että Alfa on lähtenyt lähestymään urheiluauton ideaa juuri tältä kantilta.
_________________ facebook.com/jakkeh Oo-v-oO
|
01 Maalis 2011, 20:25 |
|
 |
DaViega
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32 Viestit: 4527 Paikkakunta: Lahti
Auto: 159 SW TBI Centenary ex: 159 2.2 JTS 156 JTS
|
Ei keula osunnut, mutta perä onkin sitten sitäkin maukaampi! Sisusta on kyllä juuri niin yllätävä kuin tuollaisen auton kuuluukin olla. Kun tarkemmin silmäilee, alkaa Alfamaiset yksityis kohdat löytyä, katsokaa vaikka noita kahvoja...
Väri on vain valinta kysymys 
_________________ I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
|
01 Maalis 2011, 20:59 |
|
 |
Casa di Matti
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02 Viestit: 345
Auto: Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
|
155156 kirjoitti: Casa di Matti kirjoitti: Vähän liian koukeroista on munkin makuuni... Tuuninkituntua. Tuotantoautoon (jos sellainen joskus oikeasti tulee) asiat tietenkin muuttuvat. Eihän tuossa ole esimerkiksi puskureita lainkaan ja konseptin sisusta on aika utopistinen tuotantoautoon.
Toivottavasti nyt jotain tulisi. Tätä konseptia olisi varaa vähän suoristella.
Joku tuolla otti Breran puheeksi. Protona se oli aivan mahdottoman hieno, mutta tuotantomalliksi sitä latistettiin kovasti. Jos tämän kanssa toimitaan saman kaavan mukaan, lopputulos voi olla upea!
|
01 Maalis 2011, 21:00 |
|
 |
DaViega
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32 Viestit: 4527 Paikkakunta: Lahti
Auto: 159 SW TBI Centenary ex: 159 2.2 JTS 156 JTS
|
Noh... sanotaan nyt kun noita kuvia on katseltu:
Autopornoa...
_________________ I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
|
01 Maalis 2011, 21:10 |
|
 |
Portti
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40 Viestit: 1110 Paikkakunta: Hollola/Lahti
Auto: Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
|
Nyt on Alfalla oikea meininki. Kevyt ja melkein kohtuuhintainen urheiluauto on just oikean suuntaista kehitystä.
Hinta-arvio on valitettavasti vielä pikkuisen liian kova ollakseen realistinen vaihtoehto uutena ostettavaksi. JOS hinta olisi luvatussa 45 teur luokassa ja jos lasketaan autoverot vaikka samalla koneella varustetun Giuliettan 177 g/km mukaan niin tuohon tulisi veroja (ilman kateuslisäveroa) n. 15 teur. Valitettavasti tehopainosuhde näyttäisi menevän tuon autoverolain pykälän yli:
"Jos auton tehon (kilowatteina) ja kokonaismassan (kilogrammoina) osamäärä on 0,15 tai suurempi, laskennallisia hiilidioksidipäästöjä korotetaan kertomalla ne luvulla 1,5."
Tästä järjettömyydestä seuraa, että veroja tulisi vielä kymppitonni lisää jolloin ollaankin jo 70 teur Suomi-hinnassa.
_________________ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarthex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta
|
01 Maalis 2011, 21:13 |
|
 |
kterkkila
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41 Viestit: 2374 Paikkakunta: Lohja
Auto: 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
|
Hieno peli. Onpahan sitten jotain mitä odottaa, kun ne nyt ensin täyttää sen maagiset 15v 
_________________ Kimmo / alfatune.fi
|
01 Maalis 2011, 21:22 |
|
 |
>>Kaitsu
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43 Viestit: 556 Paikkakunta: Littoinen
|
|
01 Maalis 2011, 22:09 |
|
 |
Vittorio Jano
Moderator
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06 Viestit: 9597 Paikkakunta: 13100
Auto: Mégane+Mii=265hv
|
evon rapon mukaan hintaa Britanniassa 38000£. Eli samaa luokkaa kuin esim. Z4 35i.
|
02 Maalis 2011, 09:30 |
|
 |
Ollie
Liittynyt: 20 Maalis 2004, 01:48 Viestit: 176 Paikkakunta: Tampere
Auto: Spider 2,0 -71, GTJ 1300 -71, GTV 3.0 24V -02, 159 1.9 JTDm TI -07
|

Portti kirjoitti: Nyt on Alfalla oikea meininki. Kevyt ja melkein kohtuuhintainen urheiluauto on just oikean suuntaista kehitystä.
Hinta-arvio on valitettavasti vielä pikkuisen liian kova ollakseen realistinen vaihtoehto uutena ostettavaksi. JOS hinta olisi luvatussa 45 teur luokassa ja jos lasketaan autoverot vaikka samalla koneella varustetun Giuliettan 177 g/km mukaan niin tuohon tulisi veroja (ilman kateuslisäveroa) n. 15 teur. Valitettavasti tehopainosuhde näyttäisi menevän tuon autoverolain pykälän yli:
"Jos auton tehon (kilowatteina) ja kokonaismassan (kilogrammoina) osamäärä on 0,15 tai suurempi, laskennallisia hiilidioksidipäästöjä korotetaan kertomalla ne luvulla 1,5."
Tästä järjettömyydestä seuraa, että veroja tulisi vielä kymppitonni lisää jolloin ollaankin jo 70 teur Suomi-hinnassa.
Eikös tuo 1,5 kerroin koske vain autoja, joista ei ole päästötietoa olemassa, vaan verotetaan laskennallisen kokonaispainoon perustuvan päästöarvon mukaan?
Autoverolain 6 §:
"Henkilöautosta ja pakettiautosta suoritettava vero on liitteen verotaulukon 1 mukainen prosenttimäärä auton verotusarvosta, jollei 8 §:ssä toisin säädetä. Veroprosentti määräytyy henkilöauton tai vuoden 2008 alun jälkeen ensi kertaa käyttöönotetun pakettiauton yhdistettyä kulutusta vastaavan hiilidioksidipäästön perusteella, joka on merkitty tai pitäisi merkitä rekisteriin auton teknisiin tietoihin.
Jos 1 momentissa tarkoitettua tietoa hiilidioksidipäästöstä ei ole, veroprosentti määräytyy verotaulukon 1 mukaan auton kokonaismassaa ja käyttövoimaa vastaavan laskennallisen hiilidioksidipäästön perusteella. Jos auton tehon (kilowatteina) ja kokonaismassan (kilogrammoina) osamäärä on 0,15 tai tätä suurempi, laskennallista hiilidioksidipäästöä korotetaan kertomalla se luvulla 1,5. Hiilidioksidipäästön määrä pyöristetään täysiin grammoihin.
Edellä 2 momentissa tarkoitetun laskennallisen hiilidioksidipäästön sijasta veroprosentti määräytyy verotettavana olevan auton yhdistettyä kulutusta vastaavan hiilidioksidipäästön perusteella, jos verovelvollinen tai rekisteröity asiamies ensiverotuksen yhteydessä esittää siitä selvityksen ja jos se on..."
|
02 Maalis 2011, 09:34 |
|
 |
IlkkaL
Liittynyt: 03 Joulu 2009, 11:19 Viestit: 217 Paikkakunta: Hki
Auto: Saabi (ex 147 GTA & GTV 2.0 & 166 3.0 & 166 2.5 & Spider 3.0 & Brera 3.2)
|
Kylhän se taitaa niin olla että sitä jämähtää muotokielinensä sille vuosikymmenelle jolloin autoilusta on ne suurimmat kiksit saanut...ja mulla se on siä jossain kasaritunnelmissa  . Jos Vinnie Lane olis auto...  Jotenkin sellainen clean ja sleek - osasto vetoaa eniten mun esteettiseen korvaan ja tossa sitä on keulassa ja perässä, noi ilmanottoaukot sivussa on totaalinen put off....vielä kun niissä on jotenkin halvahko IkeaMuovi-tunnelma!!! Nehän ne kyl silpoo mahd. tuotantoversioon ekana et jäädään odottelemaan....
|
02 Maalis 2011, 17:26 |
|
 |
Portti
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40 Viestit: 1110 Paikkakunta: Hollola/Lahti
Auto: Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
|
Ollie: Kyllä sinä taidat olla oikeassa. Kun tuota tarkemmin lukee niin lisäkerroin taitaa tosiaankin koskea vain vanhempia autoja, joista ei ole päästötietoja. Tässä asiassa myönnän ihan mielelläni olleeni väärässä. Kiitos oikaisusta.
_________________ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarthex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta
|
02 Maalis 2011, 22:09 |
|
 |
Cuore Sportivo
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51 Viestit: 5754 Paikkakunta: Pori
Auto: 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
|
Erittäin hieno laite on/tulee olemaan, ilmestyy se sitten tuollaisenaan tai muunneltuna... se on varma. Sellaista autoa (Alfaa) ei tulla koskaan esittelemään, mikä olisi kaikkien (alfistien) mielestä hottis. Eikä sellaista, etteikö siitä tulisi osalle porukasta joku menneiden vuosien datsuni mieleen.
Edullinen tuo ei tule olemaan jos tuotantoauton speksit ovat edes lähellä nyt kerrottua, siitä on turha haaveilla. Alfan malliston lippulaivat eivät ole koskaan olleet uutena halpoja, vaikka tekniikkakin on ollut ainakin viime vuosina perus-perheautoluokkaa. Tuskin nytkään mitään täyskäännöstä tehdään. Toisaalta ihan hyvä juttu, vaikka oma pörssi ei tuotteen ostamista uutena kestäkkään.
|
03 Maalis 2011, 07:24 |
|
 |
routasydän
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29 Viestit: 1555 Paikkakunta: Oulu
Auto: beta coupe ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
|

Cuore Sportivo kirjoitti: Erittäin hieno laite on/tulee olemaan, ilmestyy se sitten tuollaisenaan tai muunneltuna... se on varma. Sellaista autoa (Alfaa) ei tulla koskaan esittelemään, mikä olisi kaikkien (alfistien) mielestä hottis. Eikä sellaista, etteikö siitä tulisi osalle porukasta joku menneiden vuosien datsuni mieleen.
Edullinen tuo ei tule olemaan jos tuotantoauton speksit ovat edes lähellä nyt kerrottua, siitä on turha haaveilla. Alfan malliston lippulaivat eivät ole koskaan olleet uutena halpoja, vaikka tekniikkakin on ollut ainakin viime vuosina perus-perheautoluokkaa. Tuskin nytkään mitään täyskäännöstä tehdään. Toisaalta ihan hyvä juttu, vaikka oma pörssi ei tuotteen ostamista uutena kestäkkään.
Jep edullista siitä tuskin kukaan odottaa, mutta puhutaanko hintaluokassa 60-70ke, jossa aiemmat lippulaivat kuten brerat, gt ja gtv isoimmilla koneilla ja kilpailijoista tt, 370z ja z3, vai sitten 80-100ke autosta, jossa kilpailijoina alkaa olla ttrs, z3 isoimmalla pannulla yms. Sinänsä suorituskyky, jos jää luvatunlaiseksi, on kyllä samoilla linjoilla noiden kalliimpien kilpailijoiden kanssa, mutta tod näk varustelu ja mukavuus ei, painon jäädessä noin alas. Eli jos jäis tuohon 60-70ke haarukkaan niin nähtäis niitä varmaan täällä pohjolan perukoillakin ihan eri lailla...
Tää voi myös olla sellaista omahyväistä toiveajattelua, että tuohon alempaan hintahaarukkaan voisi itelläkin olla varaa tietyin ehdoin jos tarpeeksi vyötä kiristää (tosin vaatinee min puolen vuoden neuvottelun rouvan kanssa vaikka rahapuolen jotenkin pystyisi hoitamaankin) 
|
03 Maalis 2011, 09:01 |
|
 |
V6
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29 Viestit: 5021 Paikkakunta: Helsinki
Auto: -
|
routasydän kirjoitti: Jep edullista siitä tuskin kukaan odottaa, mutta puhutaanko hintaluokassa 60-70ke, jossa aiemmat lippulaivat kuten brerat, gt ja gtv isoimmilla koneilla ja kilpailijoista tt, 370z ja z3, vai sitten 80-100ke autosta, jossa kilpailijoina alkaa olla ttrs, z3 isoimmalla pannulla yms. 
Lotus Exige S ( 220 hv ) 47 990 €
Lotus Exige Cup 260 ( 260 hv ) 99 990 €
_________________Mediocrity is a sinKuvat155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
|
03 Maalis 2011, 14:44 |
|
 |
Alfieri
Liittynyt: 17 Syys 2006, 22:42 Viestit: 636 Paikkakunta: Tampere
|
www.autocenter.fi
Hinnasto voimassa 11.8.2009 alkaen
Lotus Elise S 136 hv 47 990 €
Lotus Elise R 192 hv 59 990 €
Lotus Elise SC 220 hv 79 990 €
Lotus Exige S ( 220 hv ) 69 990 €
Lotus Exige Cup 260 ( 260 hv ) 99 990 €
|
03 Maalis 2011, 20:59 |
|
 |
Wile E. Coyote
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 06:24 Viestit: 4112 Paikkakunta: Kuusankoski
Auto: GTV V6 TB 1996 käyttöauto:turbo traktori 156 V6 Q2 2000 "in memoriam"
|
"This car is not simply an exercise in style created for the motor show; it will be on sale in 2012 and is set to reinforce Alfa Romeo's global growth."
Tuo kuulostaa hyvältä joka tapauksessa. Alfa tarvitsee juuri tämän kaltaisia "kasvojenkohotuksia".
Piech sanoi että Alfan myynti nousisi 2016 vuoteen mennessä 400 000. Marchione sanoi että 500 000 2014. Hyvää nokittelua, kiva jos jotain toteutuisi ihan oikeastikin. Oli siellä hauska kukkanenkin joukossa: Alfa aikoo nostaa myynnin 300 000 vuoteen 2010 mennessä.
_________________ Ayrton Senna da Silva forever
|
03 Maalis 2011, 22:47 |
|
 |
AlfaTom
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09 Viestit: 2735 Paikkakunta: Kuusankoski
Auto: 164 Super 3.0 V6 1995
|
Alle puoleen jäi...mutta eihän *kukaan* osannut (Wall Streetin ulkopuolella) ennakoida lamaa
OK, ehkä tuotteessakin oli jotakin mikä ei myynyt...
Piechin kehut myynnin nostamisesta kuullostaa hassulta tilanteessa jossa VW on halukas ostamaan Alfan; sehän vain nostaa Alfan arvoa ja kauppahintaa.
_________________ Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
|
04 Maalis 2011, 10:42 |
|
|
Paikallaolijat |
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa |
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä Et voi vastata viestiketjuihin Et voi muokata omia viestejäsi Et voi poistaa omia viestejäsi Et voi lähettää liitetiedostoja.
|
|
 |