Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jussit
Viestit: 76
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 22:07
Paikkakunta: Tampere

Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja jussit »

Muusikkona oon vähän pihalla näistä, koittakaa kestää... :)

Eli, tällä kertaa 75 TS alko vilkuttaan öljynpaineen merkkivaloo.
Mittari näyttää kuitenkin ihan oikeeta painetta.
Ideoita kellään mistä vois johtua?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Valon anturi sökö tai johto sökö. Ei mitään harvinaisia vikoja kumpikaan. Tarkista johto, jos se on ehjä ja paikallaan niin vaihda anturi, uusi maksaa noin vitosen. Anturi löytyy koneen kyljestä kuskin puolelta, vähän laturista taaksepäin.

jussit
Viestit: 76
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 22:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jussit »

Kiitoksia. Johdon katsoin jo, pitää siis hakee anturi.

jussit
Viestit: 76
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 22:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jussit »

Ja sitten kysymys kytkimestä.

Poljin jää välillä pohjaan, ja joskus vaan palautuu vähän hitaammin. Kuuluu myös pieni narina kun kytkintä painaa. Ja joskus liikkeelle lähtiessä kuuluu sellanen ujellus kytkimen suunnalta..

Eli oisko työsylinteri menny?

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

jussit kirjoitti:Ja sitten kysymys kytkimestä.

Poljin jää välillä pohjaan, ja joskus vaan palautuu vähän hitaammin. Kuuluu myös pieni narina kun kytkintä painaa. Ja joskus liikkeelle lähtiessä kuuluu sellanen ujellus kytkimen suunnalta..

Eli oisko työsylinteri menny?
Kannattanee aloittaa vaihtamalla kytkinnesteet uusiin jos ei lähiaikoina vaihdettu ja ilmaamalla kunnolla. Jos tämä ei auta kannattanee avata ensin kytkinsylinteri (jompi kumpi) johon saat helpoimmin uudet tiivisteet. Itse jouduin vastaavassa tapauksessa repimään koko jumiutuneen kytkimen irti, mutta pakkanen oli pääsyyllinen.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

75:sen kytkinsylinterit

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Nyt en tarkkaan muista onko molemmissa sylintereissä palautusjousi, mutta taitaa olla poljinsylinterissä, ja todennäköisesti se on poikki. Viisainta on kunnostaa molemmat sylinterit. :)

RIPA
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
Car(s): Giulia 2,2 D -16,Barchetta -97, ex-Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
Paikkakunta: Hattula

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja RIPA »

jussit kirjoitti:Muusikkona oon vähän pihalla näistä, koittakaa kestää... :)
Basistin kommentti: ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä vastauksia!

Avatar
J. Saari
Viestit: 399
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Hep!

Kertokaas joku noi 75:n takajarrulevy/vetarinpulttien speksit, kierteen nousu ja pituus. Kyseessähän siis toi M8 pultilla oleva pikkukoneisten (1.6) kiinnitys.

Täytyy hommata pultitkin valmiiksi ennen jarruremppaa, auto on kesäpaikalla seisonnassa ja viikonloppuna voi olla hankala Loimaalta löytää mallin mukaan oikeenlaisia uusia kilkkeitä sinne...

Paikalla
legza
Viestit: 894
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja legza »

Rupesi kusemaan öljyä aika lahjakkaasti moottorin takaa toi v6. Minkälainen homma on vaihtaa kampiakselin stefa ja onko siellä muuta paikkaa mikä voi vuotaa? Sehän siellä varmastikkin on rikki, ajatellut että mitä tahansa muuta fiksattavaa saa tulla, mutta ei sitä. :-D

Sen verran katsoin moottoritilan puolelta, että öljy ei tule kannen välistä tai venakoppien välistä.

Avatar
Wolffis
Viestit: 250
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Wolffis »

mulla ainakin vuoti aika rajusti joskus öljykellon läpi just sieltä moottorin takaa...
@lfat...

Paikalla
legza
Viestit: 894
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja legza »

Lähinnä tuli vaan tuosta mieleen, että jos se stefa vuotaa, niin joutuuko mosaa irrottelemaan tai ainakin osittain? Luonnollisesti pitää taistella kardaanit pois ja vauhtipyörä ja sen kotelo. Taitaa mennä seisontaan :-D

jussit
Viestit: 76
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 22:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jussit »

Nyt meni sitte vissiin vesipumppu :-D
Hihna ei pyöri ja savu nousee vesipumpun kohdalta.

Motonetissa ei näytä olevan yhtään kappaletta Suomessa. Oisko kellään vinkkiä mistä sais? Tai purkuautossa vapaana olevaa ehjää osaa? :)

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 875
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Seat Ibiza 1.8t Cupra R
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

kait tämäkin kuuluu tyhmiin kysymyksiin :lol:
tankki oli joku aika sitten irti ja saatuani takaisin kiinni,ilmeni seuraavanlainen ongelma:
Tankissa on n.10lirtaa bensaa,mittari kumminkin näyttää nollaa kumminkaan kyseinen oranssi valo ei pala.
Voiko olla niin että tankissa oleva vaalea mötikkä on jumissa ja sekoittaa mittarin?Virta kumminkin tulee kyseiselle mötikälle.
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

jussit
Viestit: 76
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 22:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jussit »

jussit kirjoitti:Nyt meni sitte vissiin vesipumppu :-D
Hihna ei pyöri ja savu nousee vesipumpun kohdalta.

Motonetissa ei näytä olevan yhtään kappaletta Suomessa. Oisko kellään vinkkiä mistä sais? Tai purkuautossa vapaana olevaa ehjää osaa? :)
Kiitos Kumimuumille, sain vesipumpun.

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Eero »

MiNkO^^ kirjoitti:kait tämäkin kuuluu tyhmiin kysymyksiin :lol:
tankki oli joku aika sitten irti ja saatuani takaisin kiinni,ilmeni seuraavanlainen ongelma:
Tankissa on n.10lirtaa bensaa,mittari kumminkin näyttää nollaa kumminkaan kyseinen oranssi valo ei pala.
Voiko olla niin että tankissa oleva vaalea mötikkä on jumissa ja sekoittaa mittarin?Virta kumminkin tulee kyseiselle mötikälle.

Omassa Alfassa vastaavan tyyppinen ongelma. Edellinen omistaja oli irroittanut tankin anturin ja nyt ei bensamittari pelaa enää ollenkaan. Tosin muutkin "pikkumittarit" toimii lähinnä satunnaisesti, pitänee tarkistaa mittariston kunto.

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mistä mahtaa johtua noiden TS:n jakajien pyörittimien suht suolainen hinta? Motonetista saisi yhteensä 70€. Näyttävät minusta ihan tavallisilta pyörittimiltä, eikä mitään rajoitinmötikkääkään niissä näy. Vai onko joku vaihtanut tuohon jotkut muun malliset pyörittimet?

Vaihdoin moottoriöljyt ja samalla tutkin pohjaa. Varap.kotelon ylimääräiset reiät olikin tiedossa, mutta löytyi myös lisää hitsuuteltavaa. Toinen takajousilautanen on käytännössä ruostunut pois. Saakohan noita mistään vai joutuuko naputtelemaan itse?

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Eero kirjoitti:Mistä mahtaa johtua noiden TS:n jakajien pyörittimien suht suolainen hinta? Motonetista saisi yhteensä 70€. Näyttävät minusta ihan tavallisilta pyörittimiltä, eikä mitään rajoitinmötikkääkään niissä näy. Vai onko joku vaihtanut tuohon jotkut muun malliset pyörittimet?

Vaihdoin moottoriöljyt ja samalla tutkin pohjaa. Varap.kotelon ylimääräiset reiät olikin tiedossa, mutta löytyi myös lisää hitsuuteltavaa. Toinen takajousilautanen on käytännössä ruostunut pois. Saakohan noita mistään vai joutuuko naputtelemaan itse?
'Harvinaisempien' 75 mallien osat ovat hypänneet reilusti ylös parin vuoden sisään. Toisaalta motonettikään ei aina ole halpa. Tohon mun Bemariin maksaa motonetissä takajarrulevyt 80e (ei jäähdytetyt) BMW:n lasipalatsissa on nettohinta samoille alkuperäisille levyille muutaman euron enemmän eli miltei saman hintaiset.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 875
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Seat Ibiza 1.8t Cupra R
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

mainitsemani vika korjattu,toimii niinkuin pitää :)
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Avatar
Wildf
Viestit: 240
Liittynyt: 23 Tammi 2010, 08:34
Car(s): Range Rover 3,9EFI -90, Fiat Ducato Matkaaja -90, EX:Alfa Romeo 75TS -92, Alfa Romeo 156TS -99, Alfa Romeo 156 V6 -99, EX:Alfa Romeo 147 1.9 JTDm -07, EX:Alfa Romeo 164 V6 -89, Ex:Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -08
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Wildf »

Saab 9000 pyörijä hintaan 2,70e.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4836
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tuo "oikea" pyörijä taitaa tulla akselin kanssa. Ei tietenkään selitä hintaeroa. Voi vaihtaa myös pelkän pyörijän.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Eero »

Wildf kirjoitti:Saab 9000 pyörijä hintaan 2,70e.
Kiitti vinkistä. Epäilen että tuollaiset siellä on tälläkin hetkellä. Onko väliä mistä versiosta ne on ja käykö molempiin jakajiin sama pyörijä?
MiNkO^^ kirjoitti:mainitsemani vika korjattu,toimii niinkuin pitää
Missä vika oli, vaihdoitko tankin anturin?

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 875
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Seat Ibiza 1.8t Cupra R
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

En vaihtanut anturia,purin ja kasasin uudestaan.Kokeilin toimiiko,toimii
Oli jotenkin jumissa.
Viimeksi muokannut MiNkO^^, 20 Elo 2010, 14:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Avatar
Dio Natale
Viestit: 858
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Eero kirjoitti:Mistä mahtaa johtua noiden TS:n jakajien pyörittimien suht suolainen hinta? Motonetista saisi yhteensä 70€. Näyttävät minusta ihan tavallisilta pyörittimiltä, eikä mitään rajoitinmötikkääkään niissä näy. Vai onko joku vaihtanut tuohon jotkut muun malliset pyörittimet?Tässä vinkki:saab 9000 pyörijät ovat 100%samoja eli niitä kehiin ja hintakin halvempi ja toimii taatusti!

Vaihdoin moottoriöljyt ja samalla tutkin pohjaa. Varap.kotelon ylimääräiset reiät olikin tiedossa, mutta löytyi myös lisää hitsuuteltavaa. Toinen takajousilautanen on käytännössä ruostunut pois. Saakohan noita mistään vai joutuuko naputtelemaan itse?

Robert
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 18:54
Car(s): 156sw jtd
Paikkakunta: Hyvinkää/ mänksälä / tuusula

Viesti Kirjoittaja Robert »

Se iso hinta tulee siitä akselista mikä on alfa pyöriässä
:wink:

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Eero »

Robert kirjoitti:Se iso hinta tulee siitä akselista mikä on alfa pyöriässä
:wink:
Juuh, tää homma selvis. Huomenna uutta osaa ostamaan sytkäpuolelle ja miggiliimaan varapyöränkoteloon. Ja peltiä tietty. Katsastusremonttia :oops:

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Eero »

Inssi löysi korjattavaa seuraavasti:

-hammastangon suojakumi (mistä saa tehostettuun hammastankoon kumin?)
-takaa jousilautanen on täysin laho. Mistä moisen korjauspalan saisi, kävisikö Alfettan vastaava? Sellaisen löysin maailmalta. Toinen vaihtoehto olisi naputella itse suorasta pelllistä.

Muutoin ei huomautettavaa löytynyt, jarrut ja iskaritkin oli ihan timmissä kunnossa.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Suojakumi löytyy varmaan ihan kylän varaosaliikkeestä, jossain merkin mukaan niin ainakin mallin mukaan.

Ilmeisesti takaa on mennyt se alapään lautanen? Enpä tiedä onko korjausosia saatavana, mutta tuossakin voisi varmaan hyödyntää jonkun muun auton lautasta.

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Kysymyksiä 75:sesta

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Itse löysin 75:seen hammastangon suojakumin varaosaliikkestä mallin kanssa, se oli muistaakseni jostain Volvosta. Taisi olla vähän pitempi kuin Alfan oma. Tärkeintä on että kummassakin päässä reiät on sellaiset että pääsee pujottamaan paikalleen ja että eivät vuoda.

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Kysymyksiä 75:sesta

Viesti Kirjoittaja Eero »

rasvanäppi kirjoitti:Itse löysin 75:seen hammastangon suojakumin varaosaliikkestä mallin kanssa, se oli muistaakseni jostain Volvosta. Taisi olla vähän pitempi kuin Alfan oma. Tärkeintä on että kummassakin päässä reiät on sellaiset että pääsee pujottamaan paikalleen ja että eivät vuoda.
Jees, toi tuskin muodostuu ongelmaksi, varmaankin löytyy sopiva kun lähtee mallin kanssa hakemaan. Tuo alajousilautanen pitäisi hankkia. Onko tietoa Alfettan takajousen halkaisijasta? Jos se on sama niin uskaltaisi tilata sen jousilautasen, niitä näyttäisi vielä saavan.
Edittiä. sama näyttäisi olevan. Tilasin osan Frank Hanelilta, tuosta puljusta on hyviä kokemuksia.

Paikalla
legza
Viestit: 894
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja legza »

Tästä on muistaakseni ollut jo juttua, mutta laitetaan kysymystä uudelleen.

Eli tietääkö joku mikä ero on nelipulttinavan ja viispultti navan etupyöränlaakerin ero?

Motonetistä saisi niin kätevästi tohon nelipulttiseen, mutta tarvis tohon americaan...

nisa
Viestit: 149
Liittynyt: 12 Syys 2010, 16:08

Viesti Kirjoittaja nisa »

mistähän sais uuen tuulilasin tohon 75:see ja minkä hintasii ne suunillee on?

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Lasiliikkeestä ja varmaan jotain 200-250€ vaihdettuna. Ainakin Novuksen kautta oli jokunen vuosi tuota luokkaa.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

247 maksoin vaihdettuna. onhan siitä jo aikaa - 2006.

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Eero »

Millähän tuohon mittaristoon saisi tolkkua? Tällä hetkellä lämpömittari sekä pa-mittari on täysin pimeänä. Mittarin lämpöanturi on vaihdettu, kokeiltu toista mittaristoa ja tankin anturi putsailtu mutta mikään ei ole auttanut. Lämpömittari saattaa kerran viikossa herätä hetkeksi jonka jälkeen taas pimenee. Pa-mittari ei ole toiminut kertaakaan omistusaikanani. Vinkkejä mistä vika voisi löytyä??

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Eero kirjoitti:Millähän tuohon mittaristoon saisi tolkkua? Tällä hetkellä lämpömittari sekä pa-mittari on täysin pimeänä. Mittarin lämpöanturi on vaihdettu, kokeiltu toista mittaristoa ja tankin anturi putsailtu mutta mikään ei ole auttanut. Lämpömittari saattaa kerran viikossa herätä hetkeksi jonka jälkeen taas pimenee. Pa-mittari ei ole toiminut kertaakaan omistusaikanani. Vinkkejä mistä vika voisi löytyä??
VEikkaisin maadoitusvikaa.

nisa
Viestit: 149
Liittynyt: 12 Syys 2010, 16:08

Viesti Kirjoittaja nisa »

Mul toimii taas kaikki muut mittarit paitsi nopeus ja pa-mittari ja neki veti samaa aikaa pimeeks.... tosin nopeus mittarin viisari nousee 40kmh asti heti ku kääntää virrat päälle ja jää siihen kohtaa :D

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Eero »

Jönsson kirjoitti:VEikkaisin maadoitusvikaa.
Siltä tuo vähän haistkahtaa. Missä mahtaa olla maadoituspiste mittaristolle? Anyone?

nisa
Viestit: 149
Liittynyt: 12 Syys 2010, 16:08

Viesti Kirjoittaja nisa »

Miten/mihin tos 75:ses tulee käsijarru vaijerin pää takaan kiinni ?

Avatar
J. Saari
Viestit: 399
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Vaijeri päättyy pelkurinpuoleiseen satulaan ja vaijerin kuori loppuu omaan koloseensa kuskinpuoleisen satulan linkussa, muistaakseni. Vai mitä tarkotit????

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Eero »

Eero kirjoitti:Millähän tuohon mittaristoon saisi tolkkua? Tällä hetkellä lämpömittari sekä pa-mittari on täysin pimeänä. Mittarin lämpöanturi on vaihdettu, kokeiltu toista mittaristoa ja tankin anturi putsailtu mutta mikään ei ole auttanut. Lämpömittari saattaa kerran viikossa herätä hetkeksi jonka jälkeen taas pimenee. Pa-mittari ei ole toiminut kertaakaan omistusaikanani. Vinkkejä mistä vika voisi löytyä??
Tähän lämpömittariongelmaan liittyen: voisiko joku varmistaa missä sijaitsee lämpömittarin anturi? Vaihdoin tuohon kannen takaosassa olevan anturin (kanta muistaakseni 19mm) mutta eikö tuossa ole oma anturi myös varoitusvalolle?

nisa
Viestit: 149
Liittynyt: 12 Syys 2010, 16:08

Viesti Kirjoittaja nisa »

Juuri tuota tarkoitin :)

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Tyhmiä kysymyksiä 75

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Lämpömittarin varoitusvalon anturi on termostaattikotelossa.

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75

Viesti Kirjoittaja Eero »

rasvanäppi kirjoitti:Lämpömittarin varoitusvalon anturi on termostaattikotelossa.
Siis kyseessä on Twin spark, jossa on erillinen termostaattikotelo. Kannen takaosassa on kaksi anturia, joista toinen on muistaakseni 19mm. kannalla ja toinen anturi on pystyasennossa. Kumpi on lämpömittarin anturi vai onko kumpikaan?
Moottorin lämpöanturi ei ilmeisesti vaikuta mittarin toimintaan?

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75

Viesti Kirjoittaja Tiige »

rasvanäppi kirjoitti:Lämpömittarin varoitusvalon anturi on termostaattikotelossa.
TC:ssä joo, mutta ei TS.

TS:n varoitusvalon anturi on sen mittarin anturin vieressä kannen takana (kannen ja rintapellin välissä, vähän ahdas paikka). Lisäksi on vielä yksi lämpöanturi ruiskulle imusarjan alla.

EDIT: Eero olikin nopeampi. Ohjekirjan mukaan keskempänä kantta oleva anturi olisi valolle.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
J. Saari
Viestit: 399
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Jahas, itekin taas vuorostaan. Onko 1.6 TC ja 2.0 TC patojen virranjakajat erit? Entä sytkäohjausboksit? Ostin tossa taannoin tuollaisen 2.0 kaasaripadan mutta siinä oli sitten jotenkin niin intoa täynnä ettei noita hoksannut pyytää mukaan.

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

J. Saari kirjoitti:Jahas, itekin taas vuorostaan. Onko 1.6 TC ja 2.0 TC patojen virranjakajat erit? Entä sytkäohjausboksit? Ostin tossa taannoin tuollaisen 2.0 kaasaripadan mutta siinä oli sitten jotenkin niin intoa täynnä ettei noita hoksannut pyytää mukaan.
Jos molemmissa bosch kärjetön jakaja, niin sanoisin että 95% varmuudella on samat. Ohjausboksit ja jakajan sisuskalut ainakin on samat. Varmaan akselikin.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

!00% varmuudella jakaja ja sytytysmoduuli on 1.6 ja 2.0 TC:ssä sama.

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 875
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Seat Ibiza 1.8t Cupra R
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

pidemmän aikaa arc ilmoitellut öljyn vähyydestä,öljyä koneessa on riittävästi ja jää silti palamaan,vika anturissa :roll: Olin joskus ostavinaan toimivan anturin :lol:
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2383
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Mittaa anturin vastus alkuun. Siellä pitäisi olla pieni vastus. Kun laitetaan virrat päälle, syötetään sinne virtaa hetken, ja jos anturi ei ole öljyssä, kuumenee se niin että vastus katkeaa hetkeksi. Silloin tulee hälytys öljystä. Jos anturi on koko ajan poikki, luulee ARC ettei ole öljyä.
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 875
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Seat Ibiza 1.8t Cupra R
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

Täytyypä tuota kokeilla
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Vastaa Viestiin