Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 20 Heinä 2019, 09:25



Vastaa viestiin  [ 1225 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Seuraava
Tyhmiä kysymyksiä 75:sta 
Kirjoittaja Viesti

Liittynyt: 15 Helmi 2010, 22:07
Viestit: 73
Paikkakunta: Tampere
Vastaa lainaamalla
Viesti Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Muusikkona oon vähän pihalla näistä, koittakaa kestää... :)

Eli, tällä kertaa 75 TS alko vilkuttaan öljynpaineen merkkivaloo.
Mittari näyttää kuitenkin ihan oikeeta painetta.
Ideoita kellään mistä vois johtua?


16 Touko 2010, 23:16
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Viestit: 4883
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Alfa 75 V6
Alfa 159 2.4 JTDm
Saab 900 t16 Lux
Rellu
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Valon anturi sökö tai johto sökö. Ei mitään harvinaisia vikoja kumpikaan. Tarkista johto, jos se on ehjä ja paikallaan niin vaihda anturi, uusi maksaa noin vitosen. Anturi löytyy koneen kyljestä kuskin puolelta, vähän laturista taaksepäin.


16 Touko 2010, 23:57
Profiili

Liittynyt: 15 Helmi 2010, 22:07
Viestit: 73
Paikkakunta: Tampere
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Kiitoksia. Johdon katsoin jo, pitää siis hakee anturi.


18 Touko 2010, 20:51
Profiili

Liittynyt: 15 Helmi 2010, 22:07
Viestit: 73
Paikkakunta: Tampere
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Ja sitten kysymys kytkimestä.

Poljin jää välillä pohjaan, ja joskus vaan palautuu vähän hitaammin. Kuuluu myös pieni narina kun kytkintä painaa. Ja joskus liikkeelle lähtiessä kuuluu sellanen ujellus kytkimen suunnalta..

Eli oisko työsylinteri menny?


19 Kesä 2010, 15:17
Profiili

Liittynyt: 19 Loka 2004, 19:20
Viestit: 2280
Paikkakunta: Lahti
Auto: Lexus IS200 -04. Mitsubishi 3000gt -94. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. PRKL EX. Alfa/Lanciaz
Vastaa lainaamalla
Viesti 
jussit kirjoitti:
Ja sitten kysymys kytkimestä.

Poljin jää välillä pohjaan, ja joskus vaan palautuu vähän hitaammin. Kuuluu myös pieni narina kun kytkintä painaa. Ja joskus liikkeelle lähtiessä kuuluu sellanen ujellus kytkimen suunnalta..

Eli oisko työsylinteri menny?
Kannattanee aloittaa vaihtamalla kytkinnesteet uusiin jos ei lähiaikoina vaihdettu ja ilmaamalla kunnolla. Jos tämä ei auta kannattanee avata ensin kytkinsylinteri (jompi kumpi) johon saat helpoimmin uudet tiivisteet. Itse jouduin vastaavassa tapauksessa repimään koko jumiutuneen kytkimen irti, mutta pakkanen oli pääsyyllinen.

_________________
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D


20 Kesä 2010, 08:58
Profiili

Liittynyt: 24 Syys 2007, 15:52
Viestit: 491
Vastaa lainaamalla
Viesti 75:sen kytkinsylinterit
Nyt en tarkkaan muista onko molemmissa sylintereissä palautusjousi, mutta taitaa olla poljinsylinterissä, ja todennäköisesti se on poikki. Viisainta on kunnostaa molemmat sylinterit. :)


20 Kesä 2010, 09:11
Profiili

Liittynyt: 12 Loka 2006, 14:12
Viestit: 1072
Paikkakunta: Hattula
Auto: Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
jussit kirjoitti:
Muusikkona oon vähän pihalla näistä, koittakaa kestää... :)

Basistin kommentti: ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä vastauksia!


20 Kesä 2010, 20:01
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Syys 2004, 20:33
Viestit: 398
Auto: 75, Ritmo
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Hep!

Kertokaas joku noi 75:n takajarrulevy/vetarinpulttien speksit, kierteen nousu ja pituus. Kyseessähän siis toi M8 pultilla oleva pikkukoneisten (1.6) kiinnitys.

Täytyy hommata pultitkin valmiiksi ennen jarruremppaa, auto on kesäpaikalla seisonnassa ja viikonloppuna voi olla hankala Loimaalta löytää mallin mukaan oikeenlaisia uusia kilkkeitä sinne...


07 Heinä 2010, 17:44
Profiili

Liittynyt: 20 Kesä 2006, 16:57
Viestit: 793
Paikkakunta: Hollola
Auto: Alfa 75
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Rupesi kusemaan öljyä aika lahjakkaasti moottorin takaa toi v6. Minkälainen homma on vaihtaa kampiakselin stefa ja onko siellä muuta paikkaa mikä voi vuotaa? Sehän siellä varmastikkin on rikki, ajatellut että mitä tahansa muuta fiksattavaa saa tulla, mutta ei sitä. :-D

Sen verran katsoin moottoritilan puolelta, että öljy ei tule kannen välistä tai venakoppien välistä.


17 Heinä 2010, 23:25
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Heinä 2004, 01:02
Viestit: 227
Paikkakunta: Ilomantsi
Vastaa lainaamalla
Viesti 
mulla ainakin vuoti aika rajusti joskus öljykellon läpi just sieltä moottorin takaa...

_________________
@lfat...


18 Heinä 2010, 19:08
Profiili

Liittynyt: 20 Kesä 2006, 16:57
Viestit: 793
Paikkakunta: Hollola
Auto: Alfa 75
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Lähinnä tuli vaan tuosta mieleen, että jos se stefa vuotaa, niin joutuuko mosaa irrottelemaan tai ainakin osittain? Luonnollisesti pitää taistella kardaanit pois ja vauhtipyörä ja sen kotelo. Taitaa mennä seisontaan :-D


18 Heinä 2010, 19:12
Profiili

Liittynyt: 15 Helmi 2010, 22:07
Viestit: 73
Paikkakunta: Tampere
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Nyt meni sitte vissiin vesipumppu :-D
Hihna ei pyöri ja savu nousee vesipumpun kohdalta.

Motonetissa ei näytä olevan yhtään kappaletta Suomessa. Oisko kellään vinkkiä mistä sais? Tai purkuautossa vapaana olevaa ehjää osaa? :)


06 Elo 2010, 19:51
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Huhti 2006, 12:03
Viestit: 869
Paikkakunta: Kymenlaakso
Auto: Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147
Vastaa lainaamalla
Viesti 
kait tämäkin kuuluu tyhmiin kysymyksiin :lol:
tankki oli joku aika sitten irti ja saatuani takaisin kiinni,ilmeni seuraavanlainen ongelma:
Tankissa on n.10lirtaa bensaa,mittari kumminkin näyttää nollaa kumminkaan kyseinen oranssi valo ei pala.
Voiko olla niin että tankissa oleva vaalea mötikkä on jumissa ja sekoittaa mittarin?Virta kumminkin tulee kyseiselle mötikälle.

_________________
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.


08 Elo 2010, 16:44
Profiili

Liittynyt: 15 Helmi 2010, 22:07
Viestit: 73
Paikkakunta: Tampere
Vastaa lainaamalla
Viesti 
jussit kirjoitti:
Nyt meni sitte vissiin vesipumppu :-D
Hihna ei pyöri ja savu nousee vesipumpun kohdalta.

Motonetissa ei näytä olevan yhtään kappaletta Suomessa. Oisko kellään vinkkiä mistä sais? Tai purkuautossa vapaana olevaa ehjää osaa? :)


Kiitos Kumimuumille, sain vesipumpun.


08 Elo 2010, 17:48
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Elo 2010, 19:45
Viestit: 2426
Paikkakunta: Tuusula
Auto: 75 Turbo America -88
Vastaa lainaamalla
Viesti 
MiNkO^^ kirjoitti:
kait tämäkin kuuluu tyhmiin kysymyksiin :lol:
tankki oli joku aika sitten irti ja saatuani takaisin kiinni,ilmeni seuraavanlainen ongelma:
Tankissa on n.10lirtaa bensaa,mittari kumminkin näyttää nollaa kumminkaan kyseinen oranssi valo ei pala.
Voiko olla niin että tankissa oleva vaalea mötikkä on jumissa ja sekoittaa mittarin?Virta kumminkin tulee kyseiselle mötikälle.

Omassa Alfassa vastaavan tyyppinen ongelma. Edellinen omistaja oli irroittanut tankin anturin ja nyt ei bensamittari pelaa enää ollenkaan. Tosin muutkin "pikkumittarit" toimii lähinnä satunnaisesti, pitänee tarkistaa mittariston kunto.


08 Elo 2010, 18:24
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Elo 2010, 19:45
Viestit: 2426
Paikkakunta: Tuusula
Auto: 75 Turbo America -88
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Mistä mahtaa johtua noiden TS:n jakajien pyörittimien suht suolainen hinta? Motonetista saisi yhteensä 70€. Näyttävät minusta ihan tavallisilta pyörittimiltä, eikä mitään rajoitinmötikkääkään niissä näy. Vai onko joku vaihtanut tuohon jotkut muun malliset pyörittimet?

Vaihdoin moottoriöljyt ja samalla tutkin pohjaa. Varap.kotelon ylimääräiset reiät olikin tiedossa, mutta löytyi myös lisää hitsuuteltavaa. Toinen takajousilautanen on käytännössä ruostunut pois. Saakohan noita mistään vai joutuuko naputtelemaan itse?


19 Elo 2010, 20:31
Profiili

Liittynyt: 19 Loka 2004, 19:20
Viestit: 2280
Paikkakunta: Lahti
Auto: Lexus IS200 -04. Mitsubishi 3000gt -94. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. PRKL EX. Alfa/Lanciaz
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Eero kirjoitti:
Mistä mahtaa johtua noiden TS:n jakajien pyörittimien suht suolainen hinta? Motonetista saisi yhteensä 70€. Näyttävät minusta ihan tavallisilta pyörittimiltä, eikä mitään rajoitinmötikkääkään niissä näy. Vai onko joku vaihtanut tuohon jotkut muun malliset pyörittimet?

Vaihdoin moottoriöljyt ja samalla tutkin pohjaa. Varap.kotelon ylimääräiset reiät olikin tiedossa, mutta löytyi myös lisää hitsuuteltavaa. Toinen takajousilautanen on käytännössä ruostunut pois. Saakohan noita mistään vai joutuuko naputtelemaan itse?
'Harvinaisempien' 75 mallien osat ovat hypänneet reilusti ylös parin vuoden sisään. Toisaalta motonettikään ei aina ole halpa. Tohon mun Bemariin maksaa motonetissä takajarrulevyt 80e (ei jäähdytetyt) BMW:n lasipalatsissa on nettohinta samoille alkuperäisille levyille muutaman euron enemmän eli miltei saman hintaiset.

_________________
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D


19 Elo 2010, 21:14
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Huhti 2006, 12:03
Viestit: 869
Paikkakunta: Kymenlaakso
Auto: Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147
Vastaa lainaamalla
Viesti 
mainitsemani vika korjattu,toimii niinkuin pitää :)

_________________
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.


19 Elo 2010, 21:39
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Tammi 2010, 08:34
Viestit: 240
Paikkakunta: Nastola
Auto: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -08, Range Rover 3,9EFI -90, Fiat Ducato Matkaaja -90, EX:Alfa Romeo 75TS -92, Alfa Romeo 156TS -99, Alfa Romeo 156 V6 -99, EX:Alfa Romeo 147 1.9 JTDm -07, EX:Alfa Romeo 164 V6 -89
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Saab 9000 pyörijä hintaan 2,70e.


19 Elo 2010, 22:28
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Viestit: 4488
Paikkakunta: Loimaa
Auto: Ex: Alfetta sedän, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Tuo "oikea" pyörijä taitaa tulla akselin kanssa. Ei tietenkään selitä hintaeroa. Voi vaihtaa myös pelkän pyörijän.

_________________
Spider,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)


20 Elo 2010, 07:52
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 02 Elo 2010, 19:45
Viestit: 2426
Paikkakunta: Tuusula
Auto: 75 Turbo America -88
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Wildf kirjoitti:
Saab 9000 pyörijä hintaan 2,70e.
Kiitti vinkistä. Epäilen että tuollaiset siellä on tälläkin hetkellä. Onko väliä mistä versiosta ne on ja käykö molempiin jakajiin sama pyörijä?

MiNkO^^ kirjoitti:
mainitsemani vika korjattu,toimii niinkuin pitää
Missä vika oli, vaihdoitko tankin anturin?


20 Elo 2010, 08:07
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Huhti 2006, 12:03
Viestit: 869
Paikkakunta: Kymenlaakso
Auto: Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147
Vastaa lainaamalla
Viesti 
En vaihtanut anturia,purin ja kasasin uudestaan.Kokeilin toimiiko,toimii
Oli jotenkin jumissa.

_________________
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.


Viimeksi muokannut MiNkO^^ päivämäärä 20 Elo 2010, 13:31, muokattu yhteensä 1 kerran



20 Elo 2010, 10:07
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Syys 2008, 19:06
Viestit: 823
Paikkakunta: Hackensack NJ
Auto: 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Eero kirjoitti:
Mistä mahtaa johtua noiden TS:n jakajien pyörittimien suht suolainen hinta? Motonetista saisi yhteensä 70€. Näyttävät minusta ihan tavallisilta pyörittimiltä, eikä mitään rajoitinmötikkääkään niissä näy. Vai onko joku vaihtanut tuohon jotkut muun malliset pyörittimet?Tässä vinkki:saab 9000 pyörijät ovat 100%samoja eli niitä kehiin ja hintakin halvempi ja toimii taatusti!

Vaihdoin moottoriöljyt ja samalla tutkin pohjaa. Varap.kotelon ylimääräiset reiät olikin tiedossa, mutta löytyi myös lisää hitsuuteltavaa. Toinen takajousilautanen on käytännössä ruostunut pois. Saakohan noita mistään vai joutuuko naputtelemaan itse?


20 Elo 2010, 10:45
Profiili

Liittynyt: 05 Kesä 2009, 17:54
Viestit: 95
Paikkakunta: Hyvinkää/ mänksälä / tuusula
Auto: 156sw jtd
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Se iso hinta tulee siitä akselista mikä on alfa pyöriässä
:wink:


24 Elo 2010, 16:17
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Elo 2010, 19:45
Viestit: 2426
Paikkakunta: Tuusula
Auto: 75 Turbo America -88
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Robert kirjoitti:
Se iso hinta tulee siitä akselista mikä on alfa pyöriässä
:wink:
Juuh, tää homma selvis. Huomenna uutta osaa ostamaan sytkäpuolelle ja miggiliimaan varapyöränkoteloon. Ja peltiä tietty. Katsastusremonttia :oops:


24 Elo 2010, 20:43
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Elo 2010, 19:45
Viestit: 2426
Paikkakunta: Tuusula
Auto: 75 Turbo America -88
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Inssi löysi korjattavaa seuraavasti:

-hammastangon suojakumi (mistä saa tehostettuun hammastankoon kumin?)
-takaa jousilautanen on täysin laho. Mistä moisen korjauspalan saisi, kävisikö Alfettan vastaava? Sellaisen löysin maailmalta. Toinen vaihtoehto olisi naputella itse suorasta pelllistä.

Muutoin ei huomautettavaa löytynyt, jarrut ja iskaritkin oli ihan timmissä kunnossa.


31 Elo 2010, 21:24
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Viestit: 7446
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Auto: 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Suojakumi löytyy varmaan ihan kylän varaosaliikkeestä, jossain merkin mukaan niin ainakin mallin mukaan.

Ilmeisesti takaa on mennyt se alapään lautanen? Enpä tiedä onko korjausosia saatavana, mutta tuossakin voisi varmaan hyödyntää jonkun muun auton lautasta.


31 Elo 2010, 21:55
Profiili WWW

Liittynyt: 24 Syys 2007, 15:52
Viestit: 491
Vastaa lainaamalla
Viesti Kysymyksiä 75:sesta
Itse löysin 75:seen hammastangon suojakumin varaosaliikkestä mallin kanssa, se oli muistaakseni jostain Volvosta. Taisi olla vähän pitempi kuin Alfan oma. Tärkeintä on että kummassakin päässä reiät on sellaiset että pääsee pujottamaan paikalleen ja että eivät vuoda.


01 Syys 2010, 14:20
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Elo 2010, 19:45
Viestit: 2426
Paikkakunta: Tuusula
Auto: 75 Turbo America -88
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Kysymyksiä 75:sesta
rasvanäppi kirjoitti:
Itse löysin 75:seen hammastangon suojakumin varaosaliikkestä mallin kanssa, se oli muistaakseni jostain Volvosta. Taisi olla vähän pitempi kuin Alfan oma. Tärkeintä on että kummassakin päässä reiät on sellaiset että pääsee pujottamaan paikalleen ja että eivät vuoda.
Jees, toi tuskin muodostuu ongelmaksi, varmaankin löytyy sopiva kun lähtee mallin kanssa hakemaan. Tuo alajousilautanen pitäisi hankkia. Onko tietoa Alfettan takajousen halkaisijasta? Jos se on sama niin uskaltaisi tilata sen jousilautasen, niitä näyttäisi vielä saavan.
Edittiä. sama näyttäisi olevan. Tilasin osan Frank Hanelilta, tuosta puljusta on hyviä kokemuksia.


01 Syys 2010, 18:55
Profiili

Liittynyt: 20 Kesä 2006, 16:57
Viestit: 793
Paikkakunta: Hollola
Auto: Alfa 75
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Tästä on muistaakseni ollut jo juttua, mutta laitetaan kysymystä uudelleen.

Eli tietääkö joku mikä ero on nelipulttinavan ja viispultti navan etupyöränlaakerin ero?

Motonetistä saisi niin kätevästi tohon nelipulttiseen, mutta tarvis tohon americaan...


01 Marras 2010, 17:39
Profiili

Liittynyt: 12 Syys 2010, 15:08
Viestit: 148
Vastaa lainaamalla
Viesti 
mistähän sais uuen tuulilasin tohon 75:see ja minkä hintasii ne suunillee on?


01 Marras 2010, 21:32
Profiili
Avatar

Liittynyt: 28 Heinä 2003, 05:10
Viestit: 3197
Paikkakunta: Tampere
Auto: Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Lasiliikkeestä ja varmaan jotain 200-250€ vaihdettuna. Ainakin Novuksen kautta oli jokunen vuosi tuota luokkaa.

_________________
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----


01 Marras 2010, 23:58
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Elo 2003, 14:42
Viestit: 2008
Paikkakunta: Mikkeli
Auto: GT 3,2 ja 159 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti 
247 maksoin vaihdettuna. onhan siitä jo aikaa - 2006.


02 Marras 2010, 20:53
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Elo 2010, 19:45
Viestit: 2426
Paikkakunta: Tuusula
Auto: 75 Turbo America -88
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Millähän tuohon mittaristoon saisi tolkkua? Tällä hetkellä lämpömittari sekä pa-mittari on täysin pimeänä. Mittarin lämpöanturi on vaihdettu, kokeiltu toista mittaristoa ja tankin anturi putsailtu mutta mikään ei ole auttanut. Lämpömittari saattaa kerran viikossa herätä hetkeksi jonka jälkeen taas pimenee. Pa-mittari ei ole toiminut kertaakaan omistusaikanani. Vinkkejä mistä vika voisi löytyä??


01 Joulu 2010, 22:38
Profiili

Liittynyt: 04 Huhti 2007, 13:46
Viestit: 972
Paikkakunta: Päijät-Häme
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Eero kirjoitti:
Millähän tuohon mittaristoon saisi tolkkua? Tällä hetkellä lämpömittari sekä pa-mittari on täysin pimeänä. Mittarin lämpöanturi on vaihdettu, kokeiltu toista mittaristoa ja tankin anturi putsailtu mutta mikään ei ole auttanut. Lämpömittari saattaa kerran viikossa herätä hetkeksi jonka jälkeen taas pimenee. Pa-mittari ei ole toiminut kertaakaan omistusaikanani. Vinkkejä mistä vika voisi löytyä??


VEikkaisin maadoitusvikaa.


02 Joulu 2010, 23:12
Profiili

Liittynyt: 12 Syys 2010, 15:08
Viestit: 148
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Mul toimii taas kaikki muut mittarit paitsi nopeus ja pa-mittari ja neki veti samaa aikaa pimeeks.... tosin nopeus mittarin viisari nousee 40kmh asti heti ku kääntää virrat päälle ja jää siihen kohtaa :D


03 Joulu 2010, 17:29
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Elo 2010, 19:45
Viestit: 2426
Paikkakunta: Tuusula
Auto: 75 Turbo America -88
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Jönsson kirjoitti:
VEikkaisin maadoitusvikaa.
Siltä tuo vähän haistkahtaa. Missä mahtaa olla maadoituspiste mittaristolle? Anyone?


03 Joulu 2010, 19:32
Profiili

Liittynyt: 12 Syys 2010, 15:08
Viestit: 148
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Miten/mihin tos 75:ses tulee käsijarru vaijerin pää takaan kiinni ?


13 Joulu 2010, 16:31
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Syys 2004, 20:33
Viestit: 398
Auto: 75, Ritmo
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Vaijeri päättyy pelkurinpuoleiseen satulaan ja vaijerin kuori loppuu omaan koloseensa kuskinpuoleisen satulan linkussa, muistaakseni. Vai mitä tarkotit????


13 Joulu 2010, 16:39
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Elo 2010, 19:45
Viestit: 2426
Paikkakunta: Tuusula
Auto: 75 Turbo America -88
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Eero kirjoitti:
Millähän tuohon mittaristoon saisi tolkkua? Tällä hetkellä lämpömittari sekä pa-mittari on täysin pimeänä. Mittarin lämpöanturi on vaihdettu, kokeiltu toista mittaristoa ja tankin anturi putsailtu mutta mikään ei ole auttanut. Lämpömittari saattaa kerran viikossa herätä hetkeksi jonka jälkeen taas pimenee. Pa-mittari ei ole toiminut kertaakaan omistusaikanani. Vinkkejä mistä vika voisi löytyä??

Tähän lämpömittariongelmaan liittyen: voisiko joku varmistaa missä sijaitsee lämpömittarin anturi? Vaihdoin tuohon kannen takaosassa olevan anturin (kanta muistaakseni 19mm) mutta eikö tuossa ole oma anturi myös varoitusvalolle?


14 Joulu 2010, 21:44
Profiili

Liittynyt: 12 Syys 2010, 15:08
Viestit: 148
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Juuri tuota tarkoitin :)


15 Joulu 2010, 09:21
Profiili

Liittynyt: 24 Syys 2007, 15:52
Viestit: 491
Vastaa lainaamalla
Viesti Tyhmiä kysymyksiä 75
Lämpömittarin varoitusvalon anturi on termostaattikotelossa.


15 Joulu 2010, 09:27
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Elo 2010, 19:45
Viestit: 2426
Paikkakunta: Tuusula
Auto: 75 Turbo America -88
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75
rasvanäppi kirjoitti:
Lämpömittarin varoitusvalon anturi on termostaattikotelossa.
Siis kyseessä on Twin spark, jossa on erillinen termostaattikotelo. Kannen takaosassa on kaksi anturia, joista toinen on muistaakseni 19mm. kannalla ja toinen anturi on pystyasennossa. Kumpi on lämpömittarin anturi vai onko kumpikaan?
Moottorin lämpöanturi ei ilmeisesti vaikuta mittarin toimintaan?


15 Joulu 2010, 11:28
Profiili
Avatar

Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Viestit: 2056
Paikkakunta: Turenki
Auto: GT 3.2 Q2
159 3.2 Q4
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 75
rasvanäppi kirjoitti:
Lämpömittarin varoitusvalon anturi on termostaattikotelossa.

TC:ssä joo, mutta ei TS.

TS:n varoitusvalon anturi on sen mittarin anturin vieressä kannen takana (kannen ja rintapellin välissä, vähän ahdas paikka). Lisäksi on vielä yksi lämpöanturi ruiskulle imusarjan alla.

EDIT: Eero olikin nopeampi. Ohjekirjan mukaan keskempänä kantta oleva anturi olisi valolle.

_________________
ex. 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta


15 Joulu 2010, 11:31
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Syys 2004, 20:33
Viestit: 398
Auto: 75, Ritmo
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Jahas, itekin taas vuorostaan. Onko 1.6 TC ja 2.0 TC patojen virranjakajat erit? Entä sytkäohjausboksit? Ostin tossa taannoin tuollaisen 2.0 kaasaripadan mutta siinä oli sitten jotenkin niin intoa täynnä ettei noita hoksannut pyytää mukaan.


15 Joulu 2010, 16:47
Profiili
Avatar

Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Viestit: 2056
Paikkakunta: Turenki
Auto: GT 3.2 Q2
159 3.2 Q4
Vastaa lainaamalla
Viesti 
J. Saari kirjoitti:
Jahas, itekin taas vuorostaan. Onko 1.6 TC ja 2.0 TC patojen virranjakajat erit? Entä sytkäohjausboksit? Ostin tossa taannoin tuollaisen 2.0 kaasaripadan mutta siinä oli sitten jotenkin niin intoa täynnä ettei noita hoksannut pyytää mukaan.

Jos molemmissa bosch kärjetön jakaja, niin sanoisin että 95% varmuudella on samat. Ohjausboksit ja jakajan sisuskalut ainakin on samat. Varmaan akselikin.

_________________
ex. 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta


15 Joulu 2010, 21:03
Profiili

Liittynyt: 24 Syys 2007, 15:52
Viestit: 491
Vastaa lainaamalla
Viesti Tyhmiä kysymyksiä
!00% varmuudella jakaja ja sytytysmoduuli on 1.6 ja 2.0 TC:ssä sama.


16 Joulu 2010, 09:18
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Huhti 2006, 12:03
Viestit: 869
Paikkakunta: Kymenlaakso
Auto: Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147
Vastaa lainaamalla
Viesti 
pidemmän aikaa arc ilmoitellut öljyn vähyydestä,öljyä koneessa on riittävästi ja jää silti palamaan,vika anturissa :roll: Olin joskus ostavinaan toimivan anturin :lol:

_________________
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.


30 Joulu 2010, 21:33
Profiili
Avatar

Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Viestit: 2373
Paikkakunta: Lohja
Auto: 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Mittaa anturin vastus alkuun. Siellä pitäisi olla pieni vastus. Kun laitetaan virrat päälle, syötetään sinne virtaa hetken, ja jos anturi ei ole öljyssä, kuumenee se niin että vastus katkeaa hetkeksi. Silloin tulee hälytys öljystä. Jos anturi on koko ajan poikki, luulee ARC ettei ole öljyä.

_________________
Kimmo / alfatune.fi


30 Joulu 2010, 23:40
Profiili YIM WWW
Avatar

Liittynyt: 06 Huhti 2006, 12:03
Viestit: 869
Paikkakunta: Kymenlaakso
Auto: Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Täytyypä tuota kokeilla

_________________
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.


31 Joulu 2010, 16:06
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 1225 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Seuraava

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: eeno, Google [Bot] ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com