Mitkä öljyt alfaan?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jyskyed
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 00:10
Car(s): 159 TI
156 JTS
Exät:
159 2.2 JTS
2x 156 TS

Mitkä öljyt alfaan?

Viesti Kirjoittaja jyskyed »

Elikkä tarkoitus ois tehdä tuo Forte käsittely Alfalle, ja nyt tietoa, mitkä öljyt heitän sinne? En aio lähteä tilaamaan Seleniaa, vaan jotain Mobilia vai mitä olette käyttäneet.

Ja autohan oli 156 2.0 TS '99
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Mobil 5W50:stä ne ovat laittaneet tuolla eräässä Fiatin merkkihuollossa. Ihan hyvin pysynyt sisällä, litran max joutuu lisäämään.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Kuukauden päivät ollu Castrol Edge 10w-60 (tais olla jopku 'sport' vielä päälle...) ja ne on pysynnyt tähän asti sisällä. Tosin, tarjonat oli heikkoa sillä hetkellä, joko nuo Castrolit tai 2 x 4l Gulf 10w-60, koska ei löytynnyt pienempää pakettia...

Kunhan osuu tuonne 10w-60 akselille tai lähelle, mobil, valvoline... ACEA A1 normi pitäisi täyttyä. Jos ei ole talvella mahdollista lämmittää autoa ennen ajoa niin sitten pitää olla rohkea ja laittaa liukkampaa tai vaihtaa toiset öljyt talveksi
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^eipäs sekoteta TS:ää ja JTS:ää :wink:

eli kysyjän TS:ään suosittelen täyssynteettistä 5W-40 normaalikäyttöön. Merkillä nyt ei ole niin suurta merkitystä, Valvoline, Castrol, Mobil, jne.

Jos on jo paljon ajettu ja on öljynkulutusongelmaa niin Valvoline Maxlife 5W-40 tai 10W-40

Avatar
mattijus
Viestit: 5251
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Tuosta loppuunajettujen miinojen MaxLife:stä (10W-40) on useammastakin autosta hyviä kokemuksia. Sitä läträsin omaan V6:een.

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

maxlifelle propsit myös täältä, useamassa alfassa olen tuota käyttänyt ja ei voi kuin kehua.. :)

Nokileka
Viestit: 49
Liittynyt: 13 Loka 2008, 08:05
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja Nokileka »

Neste Citypro on hyvin pysynyt TS koneessa

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Valvolinen SynPowerit on myös palvelleet hyvin tessussa (5W-40). 3dl vieny 10tkm matkalla ja autolla ajeltu kuitenkin jo karvaa vaille 200tkm.

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Epezi kirjoitti:^eipäs sekoteta TS:ää ja JTS:ää :wink:

eli kysyjän TS:ään suosittelen täyssynteettistä 5W-40 normaalikäyttöön.
Tehtaan uusimmissa suosituksissa oli ainakin 20w60 wanhaan 2.0 JTS ja 2.0TS. Muihin nelipyttysiin peruskamaa.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

jyskyed
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 00:10
Car(s): 159 TI
156 JTS
Exät:
159 2.2 JTS
2x 156 TS

Viesti Kirjoittaja jyskyed »

Mistähän tuota Maxlifeä olette ostaneet?
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Otsosmi kirjoitti:
Epezi kirjoitti:^eipäs sekoteta TS:ää ja JTS:ää :wink:

eli kysyjän TS:ään suosittelen täyssynteettistä 5W-40 normaalikäyttöön.
Tehtaan uusimmissa suosituksissa oli ainakin 20w60 wanhaan 2.0 JTS ja 2.0TS. Muihin nelipyttysiin peruskamaa.
Tarkoitat varmaan 10W60, mikä on se ainoa mitä suositellaan JTS:ään.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

jyskyed kirjoitti:Mistähän tuota Maxlifeä olette ostaneet?
Tossa listaa jälleenmyyjistä:
http://www.valvoline.fi/maxlife_kampanja.html

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Maxlifeä hankin taannoin Tarjousladosta eli Tarjoustalosta. Olisiko se sitten kaikissa työkaluja myyvissä em. liikkeissä tarjolla. Ja Motonetistä saa myös MH-toimituksena nykyään. Sekä joissakin yksittäisissä varaosamyymälöissä enemmän tai vähemmän satunnaisesti. Hyvää tavaraa vaikuttaisi olevan se.

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

>>Kaitsu kirjoitti: Tarkoitat varmaan 10W60, mikä on se ainoa mitä suositellaan JTS:ään.
Kyllä. :lol:
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Avatar
Aniara
Viestit: 337
Liittynyt: 24 Touko 2010, 22:07
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Aniara »

Olen laittanut 156 2.0 JTS:ään Mobil 5W-40 öljyä (samaa kuin edellinen omistaja siis), ja ajettuani n 10 000 km sitä on mennyt n 1,5-2 litraa.

Kuinkahan usein muut täällä lisäävät öljyä? Edellinen omistaja kyllä sanoi, että auto jonkun verran tuosta öljystä tykkää, mutta viittaako tuo yllä mainittu kulutus johonkin ongelmaan vai onko ihan normi rajoissa?

Entä oisko parempi käyttää jotain toista öljyä? Auto on ajettu 170 000km.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

omissa alfoissa
alfa 164 ts-94 aj yli 300tkm mobil 3000
gtv v6tb-96 aj yli 200tkm mobil 2000
166 v6 2.5-99 aj alle 200tkm valvoline maxlife
kaikissa kulutus vähäistä

Avatar
Aniara
Viestit: 337
Liittynyt: 24 Touko 2010, 22:07
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Aniara »

Tässä sitten oikeen kunnon poropeukalo-nainen-ratissa-tyyppinen kysymys: jos haluan vaihtaa öljy-tyyppiä, niin ilmeisesti sitä ei pidä noin vaan kaataa sinne vanhan jatkoksi, vaan kannattaako ennemmin tehdä öljyvaihdon yhteydessä? Eli ostan sitä öljyä jota haluan käyttää ja otan sinne huoltoon mukaan, jossa vaihtavat öljyt? Tämän ajattelin tehdä syksyllä...

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Samat w arvot kun on,niin voi lisäillä,tietenkin parasta olisi laittaa samaa.
Huoltoon voit viedä omat öljyt mukana,jolleivat vaihda tuomiasi niin vaihda huolto paikkaa

Avatar
Turre
Viestit: 330
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
Car(s): 156 2.0 JTS -03 (Oikkuli)
156 SW 2.0 JTS -02 (Villikko)
156 SW 1.8 TS -05 (Maanikko)
156 SW 2.5 V6 -03 (Vararikko)
Peugeot Boxer 290C 2.0HDi (Ludvig)
Paikkakunta: Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja Turre »

^^ Jep juuri noin, eri viskositeetin öljyjä ei passaa mennä sekoittamaan keskenään eli öljyt kokonaan vaihtoon. JTS on tiettävästi melkoisen ronkeli öljyn suhteen: tehtaan suositus on 10W-60 kesät talvet ja muut laadut tuppaa valumaan pihalle. Tosin ei tuo 1,5-2 litraa / kymppitonnilla mitenkään pahalta kuulosta vaan päinvastoin ihan normaalilta sen perusteella mitä täältä on penkonut (öljystä ja sen kulutuksesta löytyy paaaljon ketjuja haulla, rakas aihepiiri Alfan omistajille :lol:) ja mitä oma JTS on kuluttanut.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.

Avatar
Aniara
Viestit: 337
Liittynyt: 24 Touko 2010, 22:07
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Aniara »

OK! Kiitos näistä! Lähdenkin tästä tutustumaan öljy-aiheisten viestiketjujen ihmeelliseen maailmaan :wink:
"Jos et pidä siitä missä olet, siirry. Sinä et ole puu."

pastorisilli
Viestit: 68
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 20:24
Paikkakunta: Iittala

Viesti Kirjoittaja pastorisilli »

Valvoline MaxLife 10W-40 kesät talvet. Ei kuluta kuin 4-5 desiä vaihtovälillä.

jyskyed
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 00:10
Car(s): 159 TI
156 JTS
Exät:
159 2.2 JTS
2x 156 TS

Viesti Kirjoittaja jyskyed »

Juuri tuota itse hain motonetistä eilen. 5l 29,90e. Suodatin seittemällä eurolla.
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!

Avatar
Björn Contio
Viestit: 1544
Liittynyt: 06 Elo 2009, 18:21
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Björn Contio »

Autooni vaihdettiin jokin aika sitten suht kallis Shell Helix Ultra Extra 5w/30 öljy. Ennen oli Nesteen oljyt Deltasta.
Nyt tuntuu että moottori käy tasaisemmin ja on myös hiljaisempi. Onkohan tämä luulottelua vaan?
Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Tuli tuossa päivällä katsottua 166 2.5 öljyt,öljyinä valvoline maxlife.5000km ajettu ja tikussa ollut max määrässä koko ajan ilman lisäystä,mutta nyt oli tippunut minimiin.Eli Voiko olla että valvolinen ominaisuudet loppuivat tuohon 5000km?

Avatar
Monza
Viestit: 957
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

alfa164 kirjoitti:Eli Voiko olla että valvolinen ominaisuudet loppuivat tuohon 5000km?
Valvolinesta en tiedä, mutta takavuosina Rallyformula teki juurikin tuota 164 TS koneessa. Ekat 5000km kului ehkä vajaa puoli litraa, mutta seuraavat 5000 sai lisätä jo parikin litraa.

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

alfa164 kirjoitti:Tuli tuossa päivällä katsottua 166 2.5 öljyt,öljyinä valvoline maxlife.5000km ajettu ja tikussa ollut max määrässä koko ajan ilman lisäystä,mutta nyt oli tippunut minimiin.Eli Voiko olla että valvolinen ominaisuudet loppuivat tuohon 5000km?
En tiedä mutta mulla 2.0ts kone syö valvolinea, mutta teboilin diamondia ei kulunut ollenkaan?!?!?

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

288tkm ajettu 2l TS ja Valvoline 10W-40 maxlife. vie n.1l/2500-3000km.

Valvoline 10W-60 vie suunnilleen saman verran. Sama homma myös Selenialla.

Kerran tehty RVS-käsittely, ei mitään vaikutusta.

Avatar
-HH-
Viestit: 660
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Viesti Kirjoittaja -HH- »

alfa164 kirjoitti:Tuli tuossa päivällä katsottua 166 2.5 öljyt,öljyinä valvoline maxlife.5000km ajettu ja tikussa ollut max määrässä koko ajan ilman lisäystä,mutta nyt oli tippunut minimiin.Eli Voiko olla että valvolinen ominaisuudet loppuivat tuohon 5000km?
Sitähän se tarkoittaa... Tai sitten oot ajanut öljyt niin kuumaksi että sakeuttimet ovat leikkaantuneet ja ovat sen jälkeen aika vettä...

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

alfa164 kirjoitti:Tuli tuossa päivällä katsottua 166 2.5 öljyt,öljyinä valvoline maxlife.5000km ajettu ja tikussa ollut max määrässä koko ajan ilman lisäystä,mutta nyt oli tippunut minimiin.Eli Voiko olla että valvolinen ominaisuudet loppuivat tuohon 5000km?
sepäs jännä juttu.. allekijoittaneella samat ölpät koneessa ja myös palttiarallaa 5000km ajetut, autona 166 3.0 V6.. tarkistuksen jälkeen todettu että noin 2mm on tipahtanut ylämerkistä..

litroinahan tuo ei tee vielä mitään kun näissä min ja max väli on vain n 1L eli ei tuo litra/5000km ole vielä paljon mitään..

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Joo,eihän tuo paljon mitään määrässä,mutta pisti vaan silmään,kun tähän asti öljy ollut kokoajan maksimissa.
Auto siis emännän työmatka käytössä,ja maantie ajoa 40km suunta,eli tuskimpa ölpät paljon kuumenee :)

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^ei ole vastaavia kokemuksia tullut vastaan. Valvolinen Maxlifea on tullut laskettua autoihin tuhansia litroja.

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

Mobil 5W-50 on kesät talvet, kuluisiko sitä jotain litra 10 000 kilometrin matkalla. Muistelisin että taannoin autonvalmistajat sanoivat että litra tuhannella kilsalla ois vielä normaalia... joten A Romeo tiukka kone... :wink:

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Hieman lisää Valvoline Maxlife 10W-40 kokemuksia.

Vaihdoin omaan 156 2.0 TS (ajettu noin 200tkm) heti ostettaessa öljyt, samalla huomasin että kampiakselin takastefa vuotaa.

Ensimmäisellä 5tkm meni öljyä litra, lisäsin max merkkiin ja nyt olen ajanut 3tkm ja oli edelleen ylämerkissä. Stefan vuoto on lakannut tyystin, sillon tällön venttiilikopan tiiviste pudottaa tipan pakosarjalle (tämä on helppo havaita kajuutassa).

Iso remppa siis peeruuntui tai ainakin siirtyi myöhäsemmälle.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Täällä ollut nyt ~5tkm Mobilin 5W40 sisällä. Viimeksi tuossa pari viikkoa sitten katsottuna oli edelleen ylärajassa kiltisti, yhtään ei ole vielä lisätty.
Autohan on siis 156 '99 2.0TS.

EDIT:
Autolla ajettu (ainakin mittarin mukaan :D) päältä 135tkm.

Avatar
Toronado
Viestit: 499
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
Car(s): AR 156 SW JTDm -05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Toronado »

Tee niinkuin kiekkolegenda Raipe Helminen teki auton renkaiden kanssa.
Olimme takavuosina perätysten tamperelaisen rengasliikkeen tiskillä ja kun myyjä kysyi että minkäslaiset laitetaan niin Raipe mietti hetken ja tokaisi että; " Emmää tiä, paa jotkut hyvät". :lol:
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.

Avatar
Rossi
Viestit: 26
Liittynyt: 14 Joulu 2009, 22:56

Viesti Kirjoittaja Rossi »

Täältä ääni Mobil RF 5W-50:lle, toimii aina.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

pastorisilli kirjoitti:Valvoline MaxLife 10W-40 kesät talvet
näillä keleillä tuo valvoline on jo puuroa,kokemusta on

Coupe
Viestit: 136
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 15:28
Paikkakunta: Kangasala

Öljytesti -35C asteessa

Viesti Kirjoittaja Coupe »

alfa164 kirjoitti:
pastorisilli kirjoitti:Valvoline MaxLife 10W-40 kesät talvet
näillä keleillä tuo valvoline on jo puuroa,kokemusta on
Toissa-aamuna meillä -35C
Muutama öljypänikkä yön yli ulkona ja aamupäivällä kaatotesti:
1. Mobil RF 5w-50, tuli vaivatta ulos purkista
2. Castrol 10w-60, tuli hieman huonommin mutta tuli kuitenkin.
3. Valvoline synpower 10-40, tuli huonosti ulos, kuin siirappia.
4. Monza halpisöljy, sai kääntää purkin ylösalaisin ja pikkuhiljaa valui ulos.

Jos juoksevuudesta jotain voi sanoa niin RF selvästi juoksevinta tuossa lämpötilassa. Siis tämä oli vain pakkasjuoksevuustesti, ei mitään muuta.

Avatar
-HH-
Viestit: 660
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Juu RF on erinomainen kylmäkännistysöljy mutta kuumapäässä onkin sitten toivomisen varaa. Kun tuon päästää kunnolla lämpenemään niin öljynpaineet romahtaa ja öljy ei ole enää entisellään kun leikkaantuu vaikka mainosvideot sanoisi mitä :mrgreen: . Tästä on ihan omakohtaiset kokemukset mutta sen toteaminen edellyttää että kamppeesta löytyy öljynpainemittari, ja on ne öljynlämmötkin hyvä tietää. Siksi öljy pitäisikin aina valita käyttötarkoituksen mukaan ja käyttöautossa pitää tehdä tuon suhteen vaan kompromissi. Eteläsuomessa täyssynteettinen 10w-60 voisi olla aika hyvä siihen varsinkin jos pystyy lohkarissa autoa pitämään, tai sitten 5w-40 joka ainakin Castrolin Magnatecinä tuntui kestävä huomattavasti paremmin lämpöä kuin tuo Moblan 5w-50 sakeutinhirviö... Esteripohjaiset kestää lämpöä sitten ihan eri tavalla kuin nuo PAO-pohjaiset.

10w-40 maxlifehän ei ole täyssynteettinen vaan siitä tuoteperheestä löytyy sellaisena 5w-40 joka taitaisi olla sitten se kylmäkäynnitysöljy. Täyssynteetinen öljyssähän on luontainen moniasteisuus, siksi se juoksee kylmässä paremmin.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Mistä tuo muuten johtuu että Alfa suosittelee vielä nykyäänkin jotain 60:n kuumaviskositeettia, kun melkein kaikki muut suosittelee jotain 5W-30 öljyjä? Eihän nuo enää ole sukua ikiaikaisille twincameille eikä ne mitään kilpamoottoreitakaan ole, eikä normaalissa liikenteessä luulisi lämpöjenkään niin mahdottoman korkealla pyörivän että kisaöljyjä tarvittaisi...

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Öljytesti -35C asteessa

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Coupe kirjoitti:3. Valvoline synpower 10-40, tuli huonosti ulos, kuin siirappia.
Tarkoitit ilmeisesti Valvoline MaxLife 10W-40? Synpowerit on täysynteettisiä ja niistä ei tuommoista 10W-40 viskositettia olekaan.

Niinkuin HH kirjoitti niin tuo 10W-40 maxlife on osasynteettinen, tämä varmasti vaikuttaa kylmänä juoksuvuuteen, näillä pakkasilla olisi tietystin parempi vaihtoehto 5W-40 täyssynteettinen Maxlife.

jyskyed
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 00:10
Car(s): 159 TI
156 JTS
Exät:
159 2.2 JTS
2x 156 TS

Viesti Kirjoittaja jyskyed »

Ajattelin hakea Valvolinen 10w-60. Muuta tuolla viskositeetillä ei näkynyt motonetissä olevan.

Huoltokirjasta luin, viime öljynvaihto 18tkm sitten, laitettu Ultra Helix 10w-60, ja öljynpinta ylärajassa edelleen.. Auto ollut mulla noin 14tkm.
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

-HH- kirjoitti:Juu RF on erinomainen kylmäkännistysöljy mutta kuumapäässä onkin sitten toivomisen varaa. Kun tuon päästää kunnolla lämpenemään niin öljynpaineet romahtaa ja öljy ei ole enää entisellään kun leikkaantuu vaikka mainosvideot sanoisi mitä :mrgreen: . Tästä on ihan omakohtaiset kokemukset mutta sen toteaminen edellyttää että kamppeesta löytyy öljynpainemittari, ja on ne öljynlämmötkin hyvä tietää. Siksi öljy pitäisikin aina valita käyttötarkoituksen mukaan ja käyttöautossa pitää tehdä tuon suhteen vaan kompromissi. Eteläsuomessa täyssynteettinen 10w-60 voisi olla aika hyvä siihen varsinkin jos pystyy lohkarissa autoa pitämään, tai sitten 5w-40 joka ainakin Castrolin Magnatecinä tuntui kestävä huomattavasti paremmin lämpöä kuin tuo Moblan 5w-50 sakeutinhirviö... Esteripohjaiset kestää lämpöä sitten ihan eri tavalla kuin nuo PAO-pohjaiset.

10w-40 maxlifehän ei ole täyssynteettinen vaan siitä tuoteperheestä löytyy sellaisena 5w-40 joka taitaisi olla sitten se kylmäkäynnitysöljy. Täyssynteetinen öljyssähän on luontainen moniasteisuus, siksi se juoksee kylmässä paremmin.
No niin kysästäänpä tähän liittyen neuvoa. En jaksaisi itse lähteä öljyjä hakemaan (ei sekään tosin mahdoton ajatus ole, jos esim motonetistä löytyy) ja nuo muutama paikka mitä kattelin käyttää mobilin öljyjä. Eli puhtaasti kesäajossa auto, yllä olevan perusteella tuo RF ei ilm paras vaihtoehto. Muita mahdollisuuksia?

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

routasydän kirjoitti:No niin kysästäänpä tähän liittyen neuvoa. En jaksaisi itse lähteä öljyjä hakemaan (ei sekään tosin mahdoton ajatus ole, jos esim motonetistä löytyy) ja nuo muutama paikka mitä kattelin käyttää mobilin öljyjä. Eli puhtaasti kesäajossa auto, yllä olevan perusteella tuo RF ei ilm paras vaihtoehto. Muita mahdollisuuksia?
Haet motonetistä vaikka tätä, niin kestää kovempaakin ajoa.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Tiige kirjoitti:
routasydän kirjoitti:No niin kysästäänpä tähän liittyen neuvoa. En jaksaisi itse lähteä öljyjä hakemaan (ei sekään tosin mahdoton ajatus ole, jos esim motonetistä löytyy) ja nuo muutama paikka mitä kattelin käyttää mobilin öljyjä. Eli puhtaasti kesäajossa auto, yllä olevan perusteella tuo RF ei ilm paras vaihtoehto. Muita mahdollisuuksia?
Haet motonetistä vaikka tätä, niin kestää kovempaakin ajoa.
Ja kun ole ikinä vaihtanut itse (enkä vaihda nytkään), niin tästä toinen kysymys, eli riittääkö tuo 5l pänikkä vai pitääkö ostaa toinen varalle?

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Mitäs öljyä on 3.2 JTS:n omistajat käyttäneet?
Itsellä vaihto lähestyy ja pohdiskelen vaihtoehtoja. Ex-Bussossa oli vuoden ympäri 5W-50.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

noose
Viestit: 184
Liittynyt: 07 Syys 2010, 17:03
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose »

Heikalta tarttui mukaan lauantaina Selenia Racing 10W-60 öljyt jotka olisi tarkoitus huomenna valuttuttaa Ysin koneeseen. Eiköhän nuo hoida asiansa.

Coupe
Viestit: 136
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 15:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Coupe »

-HH- kirjoitti:Juu RF on erinomainen kylmäkännistysöljy mutta kuumapäässä onkin sitten toivomisen varaa. Kun tuon päästää kunnolla lämpenemään niin öljynpaineet romahtaa ja öljy ei ole enää entisellään kun leikkaantuu vaikka mainosvideot sanoisi mitä :mrgreen: . Tästä on ihan omakohtaiset kokemukset mutta sen toteaminen edellyttää että kamppeesta löytyy öljynpainemittari, ja on ne öljynlämmötkin hyvä tietää. Siksi öljy pitäisikin aina valita käyttötarkoituksen mukaan ja käyttöautossa pitää tehdä tuon suhteen vaan kompromissi. Eteläsuomessa täyssynteettinen 10w-60 voisi olla aika hyvä siihen varsinkin jos pystyy lohkarissa autoa pitämään, tai sitten 5w-40 joka ainakin Castrolin Magnatecinä tuntui kestävä huomattavasti paremmin lämpöä kuin tuo Moblan 5w-50 sakeutinhirviö... Esteripohjaiset kestää lämpöä sitten ihan eri tavalla kuin nuo PAO-pohjaiset.

10w-40 maxlifehän ei ole täyssynteettinen vaan siitä tuoteperheestä löytyy sellaisena 5w-40 joka taitaisi olla sitten se kylmäkäynnitysöljy. Täyssynteetinen öljyssähän on luontainen moniasteisuus, siksi se juoksee kylmässä paremmin.
Öljynpaineet romahtaa?? Kyllä on kone silloin jo aikas väljä ja huonossa hapessa. Ite ajelin viimekesänä kesämesellä Saksan motarilla melkein 300km yhteensoittoon 180-200km/h ja öljynpaineet kokoajan tapissaan. Koneessa siis Mobil RF 5-50:set.

qaz
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 17:56

Viesti Kirjoittaja qaz »

routasydän kirjoitti:Ja kun ole ikinä vaihtanut itse (enkä vaihda nytkään), niin tästä toinen kysymys, eli riittääkö tuo 5l pänikkä vai pitääkö ostaa toinen varalle?
Autodata tarjoaa 5,9 litraa öljytilavuudeksi.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

johon kanataa laskea noin 1,5-2 desiä lisää jotta saa ihan MAX-merkkiin
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Vastaa Viestiin