Vetokoukku 156:een

Alfoista

Valvoja: Moderators

Aarghska
Viestit: 98
Liittynyt: 03 Touko 2005, 00:49

Vetokoukku 156:een

Viesti Kirjoittaja Aarghska »

Tästähän ollut aiemminkin juttua, mutta ei oikein ole selvinnyt.. Eli onkohan mitään nettimyymälää mistä saisi tuon vetokoukun, mielellään irroitettavan? Itse en löytänyt.. Jos ei nettimyymälää niin jotain muuta..?
- Bensa on pensselinpesua varten.. -

Avatar
MKT
Viestit: 680
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

En tiedä nettimyymälästä, mutta ainakin Kovililta saa irroitettavan koukun 156:seen. Eiköhän sen voi tilata mistä tahansa autotarvikeliikkeestä.

Avatar
Vito
Viestit: 754
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05x2,156 SW 2.0 JTS-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja Vito »

Eilen just paikallisesta tarvikeliikkeestä koukun hommasin ja hintaa mukavat 450e :twisted:
sähkösarjan osuus yli 100e ja asennusriemua on kiitettävästi odotettavissa,kun johdotuksen joutuu tuomaan sulakerasialle asti.
Deltan hinta koukulle asennettuna olis muistaakseni n.750e

lasaaren
Viestit: 37
Liittynyt: 05 Maalis 2006, 12:04
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lasaaren »

Asensin juuri toukokuussa vetokoukun 156 2003 vuoden sedaniin. Sähkösarjassa oli kyllä työtä, samoin oli koukun asennuksessa.

Katso muuten tarkkaan mihin kohtaan poraat koukun kiinnitys reikiä. Mun ohjeessa sanottiin että poista runkopalkin alapuolelta massan alla olevat tarrat ja poraa niiden läpi reiät yläpohjaan. Sen jälkeen kiinnitetään vastinkappaleet takakonttiin ja porataan niiden läpi lisää reikiä.

Harmitti muuten suunnattomasti kun aloin asentaa varsinaista vetokoukun palkkia kiinnikkeisiin kun huomasin että palkki tulee autoon nähden vinoon. Olin irroittanut vasemmasta runkopalkista väärät tarrat ja porannut niiden läpi väärät reiät. Ainakin vasemman puoleisessa palkissa on siis neljä reikää niiden tarrojen alla samalla reikäjaolla. Varmista että poraat oikeista rei'istä vastinkappaleiden kiinnitys pultit.

Muitakin ohjeita voi kysellä, on vielä koukun asennus tuoreessa muistissa. Mutta mielellään puhelimella kun en viitsi enää kirjoittaa tälläista romaania. 0400-368183
"Huippu ajaa, mut paska omistaa" - sanotaan
Osta siis Alfa ja pistä se vaimos nimiin!

lasaaren
Viestit: 37
Liittynyt: 05 Maalis 2006, 12:04
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lasaaren »

Koukku tuli muuten Seinäjoen varaosakeskuksen kautta (AD-autokorjaamo) Se oli Bosalin valmistama irroitettava koukku. Sopii mielestäni hyvin puskurin alle eikä puskuria tarvinnut leikata. Voin ottaa kuvia jos jotakin kiinnostaa.

Edit:
Tänään tarkastin koukun merkin ja se olikin Brink.
Viimeksi muokannut lasaaren, 14 Kesä 2006, 22:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Huippu ajaa, mut paska omistaa" - sanotaan
Osta siis Alfa ja pistä se vaimos nimiin!

Aarghska
Viestit: 98
Liittynyt: 03 Touko 2005, 00:49

Viesti Kirjoittaja Aarghska »

lasaaren kirjoitti:Koukku tuli muuten Seinäjoen varaosakeskuksen kautta (AD-autokorjaamo) Se oli Bosalin valmistama irroitettava koukku. Sopii mielestäni hyvin puskurin alle eikä puskuria tarvinnut leikata. Voin ottaa kuvia jos jotakin kiinnostaa.
Kuvat kyllä kiinnostais, otappa jos vaan jaksat. Laita albumiin tai aarghska@gmail.com. Paljonko makso koukku AD:lta?? Suoritin eilen kyselykierroksen, halvin ylivieskan kärkkäiseltä kovilin irroitettava 328€, en tajunnut varmistaa sisältyikö johtosarja.. Kiitos numerosta, soittelen ku alkaa asennus vastustaa.
- Bensa on pensselinpesua varten.. -

Avatar
sami_r
Viestit: 168
Liittynyt: 18 Syys 2003, 17:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sami_r »

Kuvia ihmeessä kehiin. Kuten tästä ketjusta http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=3352 jo voi päätellä, seuraavaan autoon ei tule ainakaan DA:n tarjoamaa irroitettavaa Kovilin koukkua, sevverta monta kertaa on jo peräpäästä tömäys käynyt ja sähkötökkelin kiinnike on jo iloisessa solmussa. Tosi tympeätä joka kerta mennä varpaisillaan jalkakäytävän reunan yli tai parkkitalon ramppiin ettei koukun mikään osa jysähdä katuun :evil:

Eli mikä tahansa vaihtoehto kiinnostaa siinä vaiheessa kun pirssi seuraavan kerran vaihtuu.

lasaaren
Viestit: 37
Liittynyt: 05 Maalis 2006, 12:04
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lasaaren »

Viimeinkin sai lisättyä vetokoukun kuvat albuumiin!

Koukun merkin olin muistanu väärin, oikea merkki on Brink ja tyyppinumero 2636. Bosal taisi olla n. 100 € halvempi. Itse suosittelen ehdottomasti tätä Brinkiä, istuu autoon todella hyvin ja irroitusmekanismi toimiin jämpisti. Koukun irroitus ja kiinnitys on tosi helppo ja nopea homma, onnistuu vaimoltakin :-D
"Huippu ajaa, mut paska omistaa" - sanotaan
Osta siis Alfa ja pistä se vaimos nimiin!

lasaaren
Viestit: 37
Liittynyt: 05 Maalis 2006, 12:04
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lasaaren »

Eikä oo ainakaan vielä koukku osunu mihinkään katukiveen tms. vaikka viikon verran on ollu 40 mm madallusarjakin kiinni.
"Huippu ajaa, mut paska omistaa" - sanotaan
Osta siis Alfa ja pistä se vaimos nimiin!

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7785
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

sampi kirjoitti:Tartteis alfaan koukun ja haulla kattelin noita vinkkejä ja juttuja, mutta oli aika vanhoja keskusteluita. Ei kellään sattuis olemaan lähiaikoina asennetun vetokoukun hintaa ja laittovinkkejä. Mulla on toi -98 2,4jtd, tartteeko siihen jotain ihmeen viritys johtosarjoja?? jossain vaan luki että joihinkin malleihin tarvii. pakko udella kun ei ole kokemusta tästä asiasta.

sampi
Viestit: 52
Liittynyt: 24 Marras 2006, 17:31

Viesti Kirjoittaja sampi »

eikö kukkaan oo ostana ja asentanu lähiaikoina? käytettykkii tietysti kelepois jos olis tarjolla. tuntuu ainakin edellisten viestien mukaan olevan aika kalliita noi koukut.

Avatar
Tommo
Viestit: 181
Liittynyt: 29 Huhti 2005, 20:45
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Tommo »

Tilasin juuri olosuhteiden pakosta Brink:n irroitettavan koukun Ad:ltä 307€ ilman johtosarjaa. Asennus n.2-3h arvioivat asennusajaksi.

Joutuikos lasaaren irroittamaan puskuria?

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Jos johtosarja pitää tuoda sulakerasialle, niin mihinkä se kytketään? Onko siellä valmiit liittimet ja paljonko pitää koelautaa purkaa, että sormet mahtuu?

T:Asennusta itse harkitseva

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Kiinnostaisi minuakin toi piuhojen asennus. Nim. hyvän auton pilaaminen koukulla :oops:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Itselle tuli joskus asennettua koukku v6:seen.

Johdotus on suht helppo homma eli:

Vilkut, ajovalot sekä takasumuvalon voi ottaa suoraan ryöstöliittimillä takavaloista.
Jarruvalosta ei oo ihan varmaa tietoa, mutta itse vein johdon suoraan polkimenkatkaisijalle.

Ei mahdollisesti välttämätöntä, mutta ainakin 240 Volvossa rikkoutuneen polttimon tunnistevalo alkoi palamaan heti vaunun kiinnityksen jälkeen jos syöttö oli otettu suoraan jarruvaloilta.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

No niin, nyt on vetokoukku ja sähköt laitettu JTS:ään. Oon aika tyytyväinen, 260€ koukku ja johtosarja. Brink -merkkisiä molemmat, koukku on "kiinteä", kahdella pultilla oleva nuppiosa lähtee kyllä vaikka pyhäpuku päällä minuutissa irti. Pidän vain ajossa 2kpl 19mm kiintoavaimia mukana. Irrotettava olisi ollut 150€ kalliimpi. Pitää vain joku siisti suoja tuohon kehittää kun sellaista ei tässä ns. kiinteässä tule mukana. Cad:illä töissä, pyöreä alfan logon mallinen tietysti, pojat tekee jossain välissä muovista.

Avatar
Tekijä
Viestit: 340
Liittynyt: 11 Syys 2006, 08:44
Paikkakunta: Haaga / Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tekijä »

Miten sähköt vedettiin, kaikki suoraan takavaloilta ryöstäjillä vai jarruvaloille kikkailua pitkällä johdolla jarrupolkimelta?

Avatar
pikkis77
Viestit: 509
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

KAHA:lta saa irroitettavia koukkuja, tais olla kaverin mukaan 200-250€.
Mukana tuli autokohtainen johtosarja liittimillä joka tuli takavalojen liittimen väliin, ja ohje jonka mukaan asennus onnistuu aikas helposti. Suurin työ on kontin verhoilun purkaminen...

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

pikkis77 kirjoitti:KAHA:lta saa irroitettavia koukkuja, tais olla kaverin mukaan 200-250€.
Kaha näyttää myyvän Brinkkiä. Kannattaa varmaan ostaa sieltä, ovat sitten maailman halvimpia. Mitä epäilen.

Edit: Siis Kaha on maahantuoja, ei jälleenmyyjä. Jos kaverisi on saanut suoraan sieltä jotakin kautta niin on voinutkin tuohon hintaan saada.
Viimeksi muokannut JiiTeeÄssä, 30 Maalis 2009, 18:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Tekijä kirjoitti:Miten sähköt vedettiin, kaikki suoraan takavaloilta ryöstäjillä vai jarruvaloille kikkailua pitkällä johdolla jarrupolkimelta?
Brinkin johtosarjat kaikille 156:n vuosimalleille vedetään eteen sulakerasialle asti, vuosimallista riippuu mistä johdosta ryöstetään. Yksi liitin kytketään releen kanssa hattuhyllyn alla, loput menee sulakerasialle ja valokytkimelle ratin alle. Aika helppo homma loppujen lopuksi.

Kovempi homma oli koukku asentaa huolella kaikkine massojen rapsutteluineen, porauksineen ja ruostesuojauksineen. Toki tuo tekisi varmaan puolet nopeammin jos vain huitaisisi.

Kuka mitäkin pitää kikkailuna,

Avatar
Pomigliano
Viestit: 130
Liittynyt: 13 Loka 2008, 16:52
Car(s): EX Alfat: Sprint Coupe x2, 156 2,4 jtd 10 V x2, 156 2,4 Jtd 20V MJet -06,
GT 1,9 JTD -06.
Paikkakunta: Ruovesi

vetokoukku 156:een

Viesti Kirjoittaja Pomigliano »

JTS ! Olen päätymässä kanssasi samaan ratkaisuun koukun suhteen, Brinkin ns. kiinteä versio 250 euroo johtosarjoineen, mutta heräsi kysymys. Tarviiko puskurin helmaa muotoilla? Oliko johtosetin mukana asennusohjeet tarkemmin kuin mitä löytyy auton omasta manuaalista? Toitko johdot eteen kynnyksiä myöten ?
Kiitos jo etukäteen!!!

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Puskuria ei tarvi muotoilla. Johtosetin mukana tuli ohjeet, englantia ja muita eteläisiä murteita. Aika hyvät mutta niukat ohjeet tulee mukana, esim. hattuhyllyn alle tuleva rele kytkentä selvisi sillä periaatteella että kun ohjeiden mukaan veti johdot vasemmalta niin ainoa liitin jolle johtohaara ylsi täytyi olla oikea.

Sitten kytkennät ovat muuttuneet kesällä -03, joten itsellä oli kova pähkäily että milloinkahan oma auto on valmistettu ja kumman vaihtoehdon mukaan johdot kytketään sulakerasialle, lopulta piti alkaa päättelemään johtimien käyttötarkoituksia ja mittailemaan sulakerasian johtoja että mikä tekee mitä. Mutta selvisi ne sieltä. Mutta siis -01 malliseen ei ole tuota ongelmaa.

Vasemmalle johdot kynnyskoteloon, karmean lujassa oli suojamuovien napsut, yksi meni tietysti rikkikin. Voipi olla hyvä käydä tarvikeliikkeestä/biltemasta hakemassa sellainen paneelihakasten irrotustyökalu, vähän helpottaa repimistä. Tai sitten tyytyy sullomaan johdot reunan alle.

Laita viestiä jos alkaa vastustamaan niin koitan muistella miten se meni.

Avatar
Pomigliano
Viestit: 130
Liittynyt: 13 Loka 2008, 16:52
Car(s): EX Alfat: Sprint Coupe x2, 156 2,4 jtd 10 V x2, 156 2,4 Jtd 20V MJet -06,
GT 1,9 JTD -06.
Paikkakunta: Ruovesi

vetokoukku 156:een

Viesti Kirjoittaja Pomigliano »

JTS ...jatkoa aiheeseen. Koukku oli välillä maahantuojalta loppu. Brink/Thulen kiinteä 3957 numeroltaan. Viikonloppuna tarkoitus kiinnittää.
Ohjeissa neuvotaan asettamaan tavaratilan puolelle vastinpalat reunoja myöden, ja reikien mukaan poraukset. Mietityttää asia, kun tässäkin ketjussa puhutaan auton alta massojen kätköissä olevista porauspaikoista.
Onko lopputulos sitten sama...?!?
Tulevatko räjäytyskuvassa olevat 25mm paksut puslat pituudeltaan 74 ja 76 mm runkopalkkien läpi?
Johdotuksista vielä sen verran, että ratin alle tulevat johdot liittynevät valoihin... ("Fit the blue connector with the black and brown wire to the yellow/green wire"). Kiitos jos muistaisit omasta savotasta, miten nuo menivät?

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: vetokoukku 156:een

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Pomigliano kirjoitti: Ohjeissa neuvotaan asettamaan tavaratilan puolelle vastinpalat reunoja myöden, ja reikien mukaan poraukset. Mietityttää asia, kun tässäkin ketjussa puhutaan auton alta massojen kätköissä olevista porauspaikoista.
Onko lopputulos sitten sama...?!?
Tulevatko räjäytyskuvassa olevat 25mm paksut puslat pituudeltaan 74 ja 76 mm runkopalkkien läpi?
Johdotuksista vielä sen verran, että ratin alle tulevat johdot liittynevät valoihin... ("Fit the blue connector with the black and brown wire to the yellow/green wire"). Kiitos jos muistaisit omasta savotasta, miten nuo menivät?
Vastinpalojen läpi pitää porata. Ne massan alla olevat laput avaa reiät runkopalkin alapuolelle, mutta yläpuoli on pohjapeltiä. Jos poraa alapuolelta niin ei varmaan satu sitten sen palan reikien kanssa kohdakkain. Ne paksut holkit pudotaan yläpuolelta runkopalkin sisälle ennen sen vastinpalan paikalleen pulttaamista, tarvit siis avartimen tai sopivan reikäporan holkin paksuuden mukaan. Laita huolella ne holkit oikeinpäin pituuden suhteen, se 2mm ero ei ole turha!

Sähköjen kytkentöjä saa tavata useamman kerran mutta kyllä niissä ihan järki on. Huomaa että osa ohjeista tarkoittaa vain johtosarjan osien yhdistämistä. Isommat liittimet on irti jotta niitä ei tarvi pujotella eteen. Ja kai se keltavihreä liittyy valoihin, ainoa mikä valoviiksen läheltä löytyi. Musta ja ruskea ovat siis johtosarjan omia värejä.

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Eipä tuota JTS:n johdotusta tarvi hakea ratilta asti. Kaikki muut paitsi perusvalot voi ottaa suoraan takavaloilta. Perusvalojen kanssa olen käyttänyt relettä välissä jolloin valorikkielektroniikka ei sekoa eli toisin sanoen rele saa ohjaus virtansa valoilta, jolla se kytkee virta-avaimesta katkeavan virran perävaunun valoille. Tämän virran nappasin takaluukun sisävalosta, joka toisaalta on kyllä aika pientä johtoa, mutta tuntuu toimivan. Tällä konstilla pääsee huomattavasti helpommalla asennuksen suhteen kun ei tarvitse repiä kuin takaluukun verhoilu auki. Niin ja sähkösarjaksi käy mainiosti motonetin 7e hintainen perus johtosatsi sekä 2 euron rele ja siihen sopiva jalka, jonka parhaassa tapauksessa saa vielä kiinnitettyä muihin takaluukun releisiin kiinni.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Zeitung
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Touko 2009, 22:51

Viesti Kirjoittaja Zeitung »

Koukun irrotus olisi suunnitelmissa, kun ei sille mitään käyttöä ole. Kysymys kuuluukin, että saanko koukun poistettua ilman takapuskurin irrottamista? Eli pultit ja piuhat irti? Varmaankin aika tyhmä kysymys, mutten nyt viitsisi koko autoa hajottaa. :?

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Onnistuu, ainakin tuolla Brinkin koukulla, en tiedä onko muissa eri kiinnitys. Takakontin puolelta otat lattiamaton irti ja vararengaskotelon seinästä lähtee ensin muutama pultti irti ja sitten takanurkista lattian läpi 4 pitempää pulttia irti ja koukku tippuu lattialle. Kontin puolelle jää pari vahvikerautaa lyhyemmillä pulteilla kiinni ja peräkontin sisäpuolelta pitäisi olla porattu isot reiät niiden alle joihin on pudotettu noille pulteille holkit sisään, kaivat ne ulos.
Takapuskuriinhan ei tarvinnut asennuksessakaan kajota millään tavalla.

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Eiköhän ne kiinnityspisteet ole samat kaikilla. Itsellä on Kovilin koukku, ja se on myös asennettu puskuriin kajoamatta, joten kaiken järjen mukaan lähtee sillä lailla poiskin.

Avatar
Zeitung
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Touko 2009, 22:51

Viesti Kirjoittaja Zeitung »

Joo, kiitoksia vinkeistä. Nytten tarvisi vielä tietää, että mistä saisin tuohon 156:seen pätevän tunkin vararenkaan ja kolmion kimpaksi, kun sellainen puuttuu..?

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/15_830iso.jpg tuollanen? Mullon pelittäny monta vuotta paitsi väri on punainen.
MP

Avatar
Zeitung
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Touko 2009, 22:51

Viesti Kirjoittaja Zeitung »

Joo, semmonen, pitääkin kävästä Biltemassa.
Sitten: se koukku on jollakin patenttisysteemillä kiinnitetty, joten takapuskuri täytyy irrottaa. Kysymys kuuluukin, että saanko sen tosta vaan irti, ilman muiden osien irrottamista? :?

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

mistäs olette noita koukkuja tilanneet? (Brink 2636)
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Autotarvikeliikkeestä. Oulussa vaikka Polar autotarvike.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Onkohan kellään jäänyt talteen mitään koukun asennusohjeita(sähköt tai itse koukku)?
Mulla on Kovilin irrotettava koukku ja johtosarja jotka oli n. -99 sedanissa kiinni.
Nuo pitäis siis laittaa -02 sw:hen. Jostain päättelin että sedanin koukku sopii myös farkkuun, johtosarjasta en tiedä yhtään käykö vai ei?
Kaikki vinkit tervetulleita! :)

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Mulla oli johdot vedetty ratin ja sulakepesän lähelle ja rosvottu piuhoista sähköt. Toivottavasti joltain löytyy kunnon ohjeet.

Avatar
Ghost
Viestit: 464
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Tässä muutama kuva, jos niistä nyt mitään apua on. Kuvista näkee mistä sähköä on ryöstetty, valitettavasti piuhojen värit ja tarkoitukset sisältänyt paperi on "hukka"-nimisessä paikassa. Valkoinen lienee koukun maa. Muistaakseni kuvassa näkyvä ruskea johto meni johonkin ohjausakselille... Aika on tappanut muistikuvat. Kuvat -98 sedanista, mutta -02 vanhalla kojelaudalla lienee vielä samaa kauraa.
Liitteet
DSCN0291.JPG
DSCN0291.JPG (81.64 KiB) Katsottu 11703 kertaa
DSCN0290.JPG
DSCN0290.JPG (70.1 KiB) Katsottu 11703 kertaa

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Kiitti Ghost kuvista, mulla on uudella sisustalla, saas nähdä onko kaikki muuttunut, mutta noista kuvista ainakin näkee mistä on ryöstetty.

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Ei sovi suoraan tuo -99 mallin koukku -02 sw:hen tai en ainakaan omaa saanut sopimaan ilman modauksia. Eli ongelmana on nuo auton sisäpuolelle tulevat lattaraudat, joissa ei ole tarvittavia reikiä tavaratilan koukuille eikä bosen subbarille. Vaikkei bosea olisikaan niin silti autossa on tuo asennus rauta, jota -99 mallissa ei vielä ole.

Tietty jos koukku on ostettu -02 tai jälkeenpäin niin silloin luulisi sopivan. Omaan koukkuun jouduin jyrsimään reijät, tosin mulla oli varastossa silloin myös uudempi koukku joten siitä sai mallin.

Ohjeet tosin pätee mun tiedoilla ainoastaan Kovil merkkiseen irroitettavaan koukkuun.

Suosittelen silti myös lukemaan edellisen postaukseni, josta selviää tuo lamppurikki valon ohitus, jolloin kaikki johdot saa kytkettyä takaluukusta.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Laitoin eilen tuon koukun kiinni, olihan siinä hommaa, just nuo tavaratilan koukkujen paikat joutui sisäpuolen rautoihin tekemään, ja lyhentämään Bosen alarautaa. Yllättävän kova homma muuten tehdä nuo 27mm reiät kartioporalla, kannattaa ostaa HYVÄ terä siihen hommaan, itse ostin halvan.
Tänään pitää laittaa vielä sähköt.

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

kytketty, laitoin "Maunun tyyliin" eli kytkin kaikki takakontista(takavalo releellä), nyt löytyy ylimääränen koukun johtosarja jollekin! Niin ja asennusohjeetkin on jos joku joskus tarvii (Kovil ja sähkösarja) kiitokset niistä Sepolle!

Avatar
geetee
Viestit: 297
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 19:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Vetokoukku 156:een

Viesti Kirjoittaja geetee »

Nyt on taas yksi 156 pilattu koukulla. Thulen kiinteän koukun laitoin.
Aika helppo hommahan tuo loppujenlopuksi oli.

Avatar
latzka
Viestit: 90
Liittynyt: 02 Heinä 2010, 21:52
Car(s): 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Vetokoukku 156:een

Viesti Kirjoittaja latzka »

Täällä puolestaan taas yksi Alfa pelastettu ja Kovilin murjottu koukku heivattu perää rumentamasta.

Mutta milläs aineella nuo konttiin jääneet reiät kannattaa tulpata? Ampeeriliiman luulisi olevan ykkösvaihtoehto, mutta omia vermeitä ei ole, eikä noiden parin röörin takia jaksaisi alkaa pajaa metsästämään. Kemiallista metallia? Sikaa? Jotain mustaa ja sitkeästi peltiin liimautunutta kumimaista massaa oli tuo johtojen läpivienti tungettu täyteen. Näytti pitäneen tähän saakka pellit kuosissa, mutta aineen nimeä ei osaa kuin arvailla.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Vetokoukku 156:een

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kumiset koritulpat? Löytyy autotarvikeliikkeistä.
- Epäkelpokeräilijä -

jaguzia
Viestit: 1
Liittynyt: 24 Syys 2012, 17:21
Car(s): Alfa Romeo GTV -98, moottori 2001 60tkm 2.0TS.
Alfa Romeo 156 -04 1.8TS.

Re: Vetokoukku 156:een

Viesti Kirjoittaja jaguzia »

BRINK kiinteä n. 200 e.http://www.kaha.fi/UserFiles/File/pdf/B ... o_2008.pdf
BRINK irroitettava n. 400 e.http://www.kaha.fi/UserFiles/File/pdf/B ... o_2008.pdf
KOVIL irroitettava. http://rengaskeskus.com/vetokoukut-asen ... oukku.html

Tai niinkuin minä, kovil irroitettava 100e.
nettivaraosa.fi tai varaosahaku.fi

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Vetokoukku 156:een

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Kysymykseen "mistä saisi?" vastaan, että käypä lähimmässä AD-varaosassa. Ainakin Brinkiä tuntuvat edustavan.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Vetokoukku 156:een

Viesti Kirjoittaja Zulak »

Ostin itse muutama vuosi sitten paikallisesta varaosaliikkeestä just tuollasen Brinkin kiinteän ja oisko maksanu sen 200e. Lähtee kyllä nopeasti tuo kiinteäkin irti kun on vaan kahdella pultilla itse vetokoukku auton pään kiinnikkeessä kiinni.

Sähköt vedin sulaketaulun taakse ja mukana tulleilla rosvoliittimillä ohjeen mukaan. Hyvin on pelannu ja venettä on tullu vedettyä aika paljonkin.

edit: Niin ja autohan oli -01 156 SW 2.4JTD

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Vetokoukku 156:een

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Zulak kirjoitti:
Sähköt vedin sulaketaulun taakse ja mukana tulleilla rosvoliittimillä ohjeen mukaan.

edit: Niin ja autohan oli -01 156 SW 2.4JTD
Oma mielipiteeni on se, että rosvoliittimet ovat itsensä vanhan vihtahousun keksintöjä. Kun rosvoatte virtaa, niin tehkää se mieluummin vaikka sokeripalaliittimillä.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Vetokoukku 156:een

Viesti Kirjoittaja Zulak »

Jakke kirjoitti:
Zulak kirjoitti:
Sähköt vedin sulaketaulun taakse ja mukana tulleilla rosvoliittimillä ohjeen mukaan.

edit: Niin ja autohan oli -01 156 SW 2.4JTD
Oma mielipiteeni on se, että rosvoliittimet ovat itsensä vanhan vihtahousun keksintöjä. Kun rosvoatte virtaa, niin tehkää se mieluummin vaikka sokeripalaliittimillä.
Tottahan se on.. jättäisin kyllä minkä tahansa ruuviliitoksenkin (sokeripalan) tekemättä jos kyseinen asennuskohde liikkuu (esim. auto). Yleensä tulee juotettua tai käytettyä kunnollisia jousikuormaliittimiä tärisevissä kohteissa. Autossa lähinnä juotos kunnollisen kutistesukan kanssa ollut käytössä.

Tässä kyseisessä asennuksessa nyt tuli käytettyä mukana tulleita liittimiä, jotka on kyllä pelannu pätkimättä sen aikaa mitä nyt olleet. Suuremmassa mittakaavassa en kyllä lähtis tuollasilla tekemään.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Vetokoukku 156:een

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Wanhaan lankaan koukkukyssäri. Onko FL Sw:ssa jotakin eroa ekan mallisarjan tai Boseliftin Sw:hen?
Sähkösarjat varmaan, mutta onko mekaanisia eroja? Auto-Hak mallia irroitettava menossa ensi viikolla FL:aan kiinni, ja netistä löytyy kahta soveltuvuustietoa...1997-5.2003 ja 1997- eteenpäin ? Sähköt taisivat muuttua FL:ssa vrt. Boselift tuossa vaiheessa?

Jt
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
mvleino
Viestit: 98
Liittynyt: 10 Maalis 2012, 16:40
Car(s): 156 Super
ex 155 2.0TS 8v
Paikkakunta: Kempele

Re: Vetokoukku 156:een

Viesti Kirjoittaja mvleino »

Liekö apua, mutta Kovilin irroitettavan koukun ohjeessa (jonka voin halukkaille PDF:nä laittaa) ei ole mekaanista eroa vuosi-tai korimalleille. Faceliftin jälkeen tarvii loveta kyllä puskuria, muuten sama.

Vastaa Viestiin