Alfa 159 keskuslukituksen kauko-ohjaus pakkasessa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
willow
Viestit: 10
Liittynyt: 26 Marras 2004, 12:01
Paikkakunta: Oulu

Alfa 159 keskuslukituksen kauko-ohjaus pakkasessa

Viesti Kirjoittaja willow »

Terve.

Onko muilla ollut 159:ssä ongelmia pakkasella kauko-ohjattavan keskuslukituksen kanssa?

Nytten kun viimein on pakkaset alkaneet, niin joka aamu kun 159 luo menee ja painaa avaimessa oven avaus nappia, niin ei mitään tapahdu. Ovi täytyy avata manuaaliavaimella. Auton käynnistämisen jälkeen keskuslukituksen kauko-ohjauskin sitten toimii normaalisti.

Onko mitään "lääkettä" jolla asian voisi korjata?

Ei ole iso ongelma, mutta silti kyrsii..

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Onkos siinä avaimessa joku patterihässäkkä sisällä? En viittinyt ruveta purkamaan.
No onhan sulla toinen avain kokeile sitä - toimiiko?
Voi olla patterinvaihto tai avaimenputsaus paikallaan.

Vilkauttaako valoja, kun painat avainta, eli lähettääkö mesitsiä?
Jos vilkkuu, niin sitten varmaan on piuhassa vikaa, joka johtaa lukoille.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

willow
Viestit: 10
Liittynyt: 26 Marras 2004, 12:01
Paikkakunta: Oulu

Keskuslukitus

Viesti Kirjoittaja willow »

En ole kokeillut toista avainta, mutta uskoisin ettei toisen avaimen kokeilu auta tilanteeseen (voin toki kokeilla).

Kun aamulla yritän avata oven, niin valot eivät vilkahda ollenkaan. Eli toisinsanoen avaimen nappien painelu ei aiheuta minkäänlaista reaktiota autossa.

Kun auton käynnistää ja sitten esim sammuttaa hetimmiten, niin avain toimii ongelmitta. Ongelma esiintyy vain, kun nyt pakkasella auto on seissyt ulkona yön yli.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Puhdasta arvailua kun en tiedä yleensäkään sähköistä mitään tai miten ne on 159:ssä viritelty:
-Oveen menevä johtonippu on löysällä tai hapettunut, eli kun avaat oven se liikkuu hieman, jonka jälkeen virtanen kulkee läpi taas.
- Koetapa putsata tai liikutella nippua edes taas, että tulee puhdasta liitinpintaa.
- Soita nyt vielä vaikka Deltaan sähkärille, niiltä löytyy varmaan varvempi vastaus tai arvaus. Voithan kokeilla uusien edustajien palvelukykyäkin.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

petjohk
Viestit: 27
Liittynyt: 11 Huhti 2009, 14:21
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja petjohk »

Joo,tuttu "vika " meikäläisenkin 159:ssä.Menee mykäksi pakkasella,mutta lauhalla ja kesäkelillä toimii moitteetta.Viime talvena käytin Deltalla ,
kun ajattelin,että oisko isompikin vika,mutta ei löytynyt kuin vähän rasvan puutetta lukoista.Vähän auttoi voitelu,mutta taas on sama ongelma.
Jännä juttu ,että kun renaa kaukosäätimestä lukkoja auki ja kiinni,luulisi edes yrittävän vaikka jäässä olisikin, vika muuten koskee myös takaluukun lukkoa.
Molempia kaukosäätimiä olen myös kokeillut patterinvaihdon kera,ei apua.
Tokihan autoon avaimella pääsee sisään.
Oiskohan systeemissä semmonen juttu,että jos lukon avausmekanismi vähänkin jumittaa/jäässä,keskuslukitus kieltäytyy toimimasta kauko-ohjaimesta.??

Avatar
Björn Contio
Viestit: 1544
Liittynyt: 06 Elo 2009, 18:21
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Björn Contio »

Mulla teki viime talvena muutaman kerran samoin. Vaihdettiin
Deltassa uusi "avainpesä" tai jotain sinnepäin. Se tulee muistaakseni tehtaalta
valmiiksi koodattuna.

Nyt on pelittänyt hyvin, toistaiseksi.

Aarghska
Viestit: 98
Liittynyt: 03 Touko 2005, 00:49

Viesti Kirjoittaja Aarghska »

Mulla sama vika.
Keskuslukko ainakin mulla toimii heti kun vääntää avainta lukossa, eli ei edes tarvitse käynnistää. Todella ärsyttävä "ominaisuus" varsinkin kun lukot jäätyvät suht helposti.
- Bensa on pensselinpesua varten.. -

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

159 ei ole tehnyt kertaakaan.

Vanhassa Passatissa oli lukitustangot, jotka jäätyivät kiinni oven sisässä tukipehmusteena olevaan vaahtomuoviin ja torppasivat kaukolukituksen toiminnan.
No, jos näin oli, vois ajatella, että lukkojen rasvaus toimisi.

Eli itse tunkesin taas tässä silikoni suihketta lukkoihin, sinne kun ei saa aseöljyä meneen kirveelläkään. Lukoilla tarkoitan siis niitä oven sisäkarmissa olevia, en niitä mihin avaimilla sörkitään. Ja hyvin tuntuu pelaavan.

Ps. Pesun jälkeen muun muassa takaovi ei suostunut pakkasessa (-15) seistyään lukittumaan, kun sen oli avannut, eli salpa ei laukaissut itseään siihen lukituslenkkiin. Rättiä vanhoihin rasvajäämiin ja aseöljyä ja silikonia perään, niin alkoi toimia ongelmitta
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Belva
Viestit: 20
Liittynyt: 03 Helmi 2009, 17:41
Car(s): GTV 1.8 itselle ja Q5 perheelle, Exinä: 159 SW 1750 Tbi TI, Mito QV, 159 2.4 jtdm, 156 2.0 JTS, 147 2.0 TS
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Belva »

Täällä samaa vikaa. Sitten kun on ajanut autolla puoli tuntia ja se on lämmennyt, niin kauko-ohjaus toimii. Aamulla taas sitten käsipelillä sisään. Tää vika tulee yli 10 asteen pakkasilla.

Alf-Ana
Viestit: 3
Liittynyt: 23 Joulu 2009, 23:57
Paikkakunta: Oulu-Kni-Rauma

Viesti Kirjoittaja Alf-Ana »

Samaa vikaa täälläkin. Todistettavasti keskuslukko toimii -30 asteen pakkasella, kun sisätilanlämmitin on päällä pari tuntia. Liekö kysymyksessä liian jäykät rasvat lukkosysteemeissä?

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Mulla on aina toiminut moitteetta. Olen joskus suihkauttanut aseöljyä lukkoihin ihan varmuuden vuoksi, olisko tässä se ratkaisu ongelmaan :wink:
- Alfaholic -

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

sama vika huomattu, mutta tarpeeksi kun rämppäsi niin aukesi kaukkarilla! auto käyntiin ja 5 minuuttia käynnissä ja jo toimii ihan moitteetta! seuraavana aaumuna oli sama juttu, mutta nyt ei ole ollut vikaa viikkoon kun ei ole pakkastakaan!

willow
Viestit: 10
Liittynyt: 26 Marras 2004, 12:01
Paikkakunta: Oulu

Vika löytyi

Viesti Kirjoittaja willow »

Alfa 159 vaihdettiin jokin "ohjausyksikkö" liittyen alkup. mailissa mainitsemaani ongelmaan.

Nyt toimii ihan ok, takuuseen meni. Ohjausyksikkö kuulemma maksio jotain 700 EUR

Artsi
Viestit: 3
Liittynyt: 15 Tammi 2011, 10:16
Car(s): 159 SW 2,4 JTDm Q-tronic -06
250 000 km

Re: Alfa 159 keskuslukituksen kauko-ohjaus pakkasessa

Viesti Kirjoittaja Artsi »

Aarghska kirjoitti:Mulla sama vika.
Keskuslukko ainakin mulla toimii heti kun vääntää avainta lukossa, eli ei edes tarvitse käynnistää. Todella ärsyttävä "ominaisuus" varsinkin kun lukot jäätyvät suht helposti.
Mulla on kanssa aivan sama vika ( 159 -06 farkku ).

Onko selvinnyt enempää konsteja kuin rasvaaminen tai keskusyksikön vaihto ?

_nikolai_
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Joulu 2017, 13:54
Car(s): 159 2.4 jtdm vm 2006

Re: Alfa 159 keskuslukituksen kauko-ohjaus pakkasessa

Viesti Kirjoittaja _nikolai_ »

mun 159 :sin keskus lukko oireilee inhottavasti , availee itsekseen ikkunoita ,lukkoja vaikka avain olisi kädessä enkä paina mitään tästä johtuen myös penkit ovat syksyn aikana olleet pariin otteeseen läpimärät :twisted: :twisted: :evil: :evil:

Daigoro
Viestit: 12
Liittynyt: 25 Marras 2019, 19:35
Car(s): 159 Q4

Re: Alfa 159 keskuslukituksen kauko-ohjaus pakkasessa

Viesti Kirjoittaja Daigoro »

Mikä osa teille on tarkkaanottaen vaihdettu, että ongelma korjaantui? Ilmeisesti tuo TEG reader node (NTR)?

Kuva

Vastaa Viestiin