Matkailu avartaa, varsinkin Italianmatkailu...

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 353
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Matkailu avartaa, varsinkin Italianmatkailu...

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

Teimme paremman puoliskon kanssa viime kesä-heinäkuussa taas jokakesäisen matkamme Italiaan. Vuokra-auto otettiin Europcarilta Fiumicinosta ja pari viikkoa kierreltiin lähinnä Toscanaa. Autoksi sattui ikävä Lancia Musa, mutta se on toinen juttu se.

Nyt viimeisen puolentoista kuukauden aikana olen alkanut saada Europcarilta viestejä, joissa kerrotaan yrityksen veloittaneen Visaltani 48 euroa. Näitä veloituksia on tapahtunut tähän mennessä neljä. Viestien mukana on ollut tosite tapahtuneesta liikennerikkomuksesta – ainakin kolmesta tapauksesta; kahdessa tositteessa on sama päivämäärä - jonka puutteellisella italian kielen taidollani olen ymmärtänyt olevan ajamista rajoitetun liikenteen alueella. Rikkeet on lappujen mukaan dokumentoitu liikennekameralla. Itse kuvia ei (vielä?) toimitettu.

Ymmärsin aluksi veloitusten olevan sakkomaksuja, jotka Europcar perii minulta, koska on joutunut maksamaan ne puolestani. Satuin kuitenkin löytämään nettikeskustelun, josta tajusin Europcarin laskutusten olevan vain käsittelykuluja yhteystietojeni antamisesta viranomaiselle varsinaista sakotusta varten. Eli varsinaiset sakot ovat vielä tulossa, lukemani nettikeskustelun mukaan määrältää n. 160 euroa kappale. Kummallista tässä on se, että en itse tiennyt Italiassa rikkoneeni yhtäkään liikennesääntöä; esim. mitään kielletyn alueen liikennemerkkejä en nähnyt. Italiassa ajeltiin lähes 100-prosenttisesti liikennekamerahälyttimellä varustetun navigaattorin mukaan. Rikkeet ovat dokumenttien mukaan tehty pikkupaikoissa, joita emme erikseen muista, mutta jotka kumminkin sopivat reittiemme varteen, eli niistä on ilmeisesti vaan ajettu läpi.

Jo nyt tuo kaksiviikkoinen Italian reissu on tuottanut enemmän sakkoja kuin olen tähän mennessä 35-vuotisen ajourani aikana muuten saanut. Jopa Italiassakin olen menneinä vuosina – viimeisen viiden vuoden aikana kerran pari vuodessa - onnistunut ajamaan tuhansia kilometrejä ilman sakkoja.

Saa nähdä, millaiseksi viime kesän sakkosaldo lopulta muodostuu. Nyt jälkeenpäin luin jostain amerikkalaiselta matkailupalstalta, että esim. Firenzen kaupunki nettoaa vuosittain 52 miljoonaa euroa liikennekamerasakoista. En tiedä, pitääkö tuo vihjaus kunnan talouden paikkausautomaatista paikkansa, mutta joka tapauksessa mitenkään hirveän sympaattiselta tuo italiaanojen sakotuspolitiikka ei tunnu… Alan jopa ymmärtää, miksi mafia syntyi Italiassa. Sehän oli alun perin kansalaisten itsensä luoma turvajärjestelmä esim. mielivaltaista ja korruptoitunutta viranomaistoimintaa vastaan.

Nämä tämmöiset sakkomaksut – tähän mennessä Europcarin veloitusten perusteella ja ne mukaan lukien noin 800 euroa – pakkaavat, pahus vie, vähän laimentamaan italiaharrastustani! Ajattelin hetken jopa palaamista sitikan rattiin.

Thunderbird
Viestit: 26
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 14:43

Viesti Kirjoittaja Thunderbird »

Minulle tuli autovuokraamolta ilmoitus, että ovat veloittaneet luottokortiltani virhemaksun Firenzessä tapahtuneesta ajokieltoalueella ajosta. Liitteenä oli linkki nettisivulle missä liikennekameran kuva oli nähtävissä. En muista maksun suuruutta, mutta taisi olla parinkympin kieppeillä. Niin pieni kuitenkin, että otin sen lähinnä mukavana matkamuistona.
Samalla matkalla, eri autolla liikkeellä olleelle kaverille tuli vastaava sakko, mutta ilman kuvaa ja summa oli paljon suurempi. Meillä oli autot eri vuokraamoista.
Hankalampia olivat pysäköintivirhemaksut. Ne pystyi maksamaan vain kunnan toimistoon, ja aukioloajat olivat hieman poikkeavat Suomen virastoajoista.

sataviisviis
Viestit: 2039
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

^Onhan noita jälkimaksuja muillekin tullut. Esim. Aref:in 1000miglia ajoon osallistuneille autokunnille tuli erihintaisia maksuja, moni oli muistaakseni väärällä kadulla ajosta tai vastaavasta.
Pitää vain olla tarkkana missä ajaa :wink:

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

eihän sitä kannata kohta mihinkään matkustaa.. prkl..

älytöntä sanon minä !
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Jos sinun miekestäsi olet ajanut oikein niin onko sellainen mahdollisuus, että laitat ne sakkolaput vaan roskiin? Et kuitenkaan ole italian kansalainen/siellä asuva henkilö...

Ja yksi mielenkiintoinen kysyms: Mistä päin italian kamerat kuvaa, edestä vai takapäästä?
Nothing beats cubic inch

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Suosittelen heittäytymään hankalaksi, mutta muistamaan kohteliaan linjan. Tuskimpa kauaa jaksavat periä olemattomia sakkoja (jos siis kohtuuvarma olet ettei perää ole, etkä saa kuviakaan todisteeksi). Noita ylimääräisiä kuluja varmaan voi autovuokraamo suoraan periä kortilta, mutta epäilen, voidaanko myös sakot sieltä suoraan periä?

Kunhan (tai painava JOS) lappuja alkaa tulla Suomeen niin pyyhit niillä pöyrät ja reklamoit vaan kohteliaasti ettet maksa ennen kuvien tuloa. Tai kokeilet linjaa "olen typerä suomalainen enkä ymmärrä sanaakaan italiaa". Turhautuvat ajanmyötä. Suomalaiset tunnetaan Italiassa varmaan aika tunnollisina maksajina joten lappuset saattavat todellisuudessa saapuakin.

Toihan on vallan erinomainen rahastuskeino. Muistaakseni Firenzessä (tai jossain P-Italian kaupungissa) on liikennevalot jotka on ajastettu niin, että on täysin mahdotonta päästä niistä ikinä vihreällä läpi. Kamera kuvaa sitten kaikki ja laput lähtee automaattisesti. Nämä ylimääräiset verot on maan tapa..

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 353
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

Thunderbird kirjoitti:Minulle tuli autovuokraamolta ilmoitus, että ovat veloittaneet luottokortiltani virhemaksun Firenzessä tapahtuneesta ajokieltoalueella ajosta. Liitteenä oli linkki nettisivulle missä liikennekameran kuva oli nähtävissä. En muista maksun suuruutta, mutta taisi olla parinkympin kieppeillä. Niin pieni kuitenkin, että otin sen lähinnä mukavana matkamuistona.
Samalla matkalla, eri autolla liikkeellä olleelle kaverille tuli vastaava sakko, mutta ilman kuvaa ja summa oli paljon suurempi. Meillä oli autot eri vuokraamoista.
Hankalampia olivat pysäköintivirhemaksut. Ne pystyi maksamaan vain kunnan toimistoon, ja aukioloajat olivat hieman poikkeavat Suomen virastoajoista.
Milloinka tällainen maksu on veloitettu? Onko siitä kulunut jo yli vuosi? Nuo toisen palstan keskuisteluissa esitellyt sakot ovat tulleet 1- 1,5 vuoden jälkeen tapahtumapäivästä ja semmoisia sakkoja mäkin tässä nyt odottelen.

Hankalaa tässä on se, että muistaakseni ihan tässä parin vuoden sisällä on EU:ssa päätetty voitavan periä laskuja EU:n sisäisesti. Nettikeskustelussa, johon tässä yhtenään viittaan, yksi kertoi suomalaisen perintätoimiston perineen italiansakkoja täällä Suomessa. Suurimmalla osalla tuolla palstalla tuntui kuitenkin olevan sellainen henki, että ei makseta, vaan katsotaan, kuinka käy. Itse en ole vielä päättänyt, vaan odottelen lisäpostia Italiasta.

Tuo kuva toimitetaan vasta sakon yhteydessä, tai itse asiassa toimitetaan linkki netissä olevaan kuvaan. Kuvassa kirjoittelun mukaan näkyy puolet auton takapäästä rekisterinumeroineen, mutta ei sitten muuta. Eli sen avulla päättelyitä rikkeestä tai rikkeen tekopaikasta ei kirjoittelijoiden mukaan voi tehdä.

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 353
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

No niin, jatketaanpa juttua heti edellisen kommentin jälkeen. Avasin näet sähköpostin, jossa oli vastaus Suomen Rooman suurlähetystöltä, jolta myös aiheesta kyselin. Virkailija vastasi näin:

"Teitä ei varmaankaan lohduta tieto siitä, että ette ole ainoa, jolle noin on käynyt, mutta sanottakoon, että useat ovat löytäneet itsensä samasta tilanteesta.

Yleensä Italiassa kaupunkien historialliset keskustat ovat määräaikoina suljettuja yleiseltä liikenteeltä. Vaaditaan erityislupa näille ZTL-alueille (Zona Traffico Limitato) ajamista varten. Kun ajaa näitä alueita rajoittavilta kaduilta alueelle sisälle, katujen kulmissa on kameravalvonta, josta poimitaan kaikki luvatta liikkeellä olevat ja heille kirjoitetaan sakot. Turisti ei yleensä huomaa mitään, kun hän vain ajaa muun liikenteen mukana, eikä tajua siirtyvänsä juuri tällaiselle alueelle. Katujen kulmissa on isot taulut kertomassa asiasta pitkine selityksineen kellonajoista ja viikonpäivistä, jolloin alueelle on rajoitettu liikenne.

Kuntien liikennepoliisit antavat sakkojen karhuamisen yksityiselle perintätoimistolle, joka hankkii autovuokraamoilta asiakkaiden yhteystiedot ja välittää sakot ulkomaillekin. Olen kuullut aiemminkin, että autovuokraamot puolestaan velottavat asiakkailta juuri mainitsemianne summia yhteystietojen välittämisestä. Olette hyvin voineet esim. parkkipaikkaa etsiessänne ajaa samasta risteyksestä kolmekin kertaa ja näin saaneet kolmet eri sakot. Mielestäni kuitenkin autovuokraamo liioittelee suuresti pyytäessään samasta palvelusta kolme eri maksua, mutta jos velotus otetaan suoraan luottokortiltanne, ette voi paljoa tehdä asian eteen, muuta kuin valittaa heille tästä arveluttavasta tavasta kohdella turistia.

Todennäköisesti tulette siis saamaan yleisimmin käytetyltä perintäfirmalta EMO (European Municipality Outsourcing) sakkojen karhuamiskirjeet. Heillä on suunnilleen vuosi aikaa sen jälkeen, kun osoite on selvinnyt, lähettää teille sakot.

Pelkään pahoin, että sakkojen maksamatta jättäminenkään ei paljoa auta, sillä EU-maiden välinen yhteistyö tiivistyy tälläkin alalla ja saatatte joskus jopa saada nuo Italian sakot ulosottoon Suomessa."

No niin... semmosta... Saa nähdä, kuinka monta kertaa olen tuollaisilla alueilla ajanut. Kumminkaan mikään noista maksuista ei tullut mistään minun tuntemastani historiallisesta kaupungista, vaan ilmeisesti läpiajamastani pikkukylästä. Ei sen puoleen, pyörin melkomoisesti Firenzen keskustassakin, ja se tässä hirvittää. Saa nähdä, millaisiin summiin vielä päästääkään! Kuten taisin jo kertoa, 800 egeä - joista 194 euroa jo Europcarille Visalta veloitettu - on tämän hetken kertymä.

Thunderbird
Viestit: 26
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 14:43

Viesti Kirjoittaja Thunderbird »

Casa di Matti kirjoitti:
Thunderbird kirjoitti:Minulle tuli autovuokraamolta ilmoitus, että ovat veloittaneet luottokortiltani virhemaksun Firenzessä tapahtuneesta ajokieltoalueella ajosta. Liitteenä oli linkki nettisivulle missä liikennekameran kuva oli nähtävissä. En muista maksun suuruutta, mutta taisi olla parinkympin kieppeillä. Niin pieni kuitenkin, että otin sen lähinnä mukavana matkamuistona.
Samalla matkalla, eri autolla liikkeellä olleelle kaverille tuli vastaava sakko, mutta ilman kuvaa ja summa oli paljon suurempi. Meillä oli autot eri vuokraamoista.
Hankalampia olivat pysäköintivirhemaksut. Ne pystyi maksamaan vain kunnan toimistoon, ja aukioloajat olivat hieman poikkeavat Suomen virastoajoista.
Milloinka tällainen maksu on veloitettu? Onko siitä kulunut jo yli vuosi? Nuo toisen palstan keskuisteluissa esitellyt sakot ovat tulleet 1- 1,5 vuoden jälkeen tapahtumapäivästä ja semmoisia sakkoja mäkin tässä nyt odottelen.

Hankalaa tässä on se, että muistaakseni ihan tässä parin vuoden sisällä on EU:ssa päätetty voitavan periä laskuja EU:n sisäisesti. Nettikeskustelussa, johon tässä yhtenään viittaan, yksi kertoi suomalaisen perintätoimiston perineen italiansakkoja täällä Suomessa. Suurimmalla osalla tuolla palstalla tuntui kuitenkin olevan sellainen henki, että ei makseta, vaan katsotaan, kuinka käy. Itse en ole vielä päättänyt, vaan odottelen lisäpostia Italiasta.

Tuo kuva toimitetaan vasta sakon yhteydessä, tai itse asiassa toimitetaan linkki netissä olevaan kuvaan. Kuvassa kirjoittelun mukaan näkyy puolet auton takapäästä rekisterinumeroineen, mutta ei sitten muuta. Eli sen avulla päättelyitä rikkeestä tai rikkeen tekopaikasta ei kirjoittelijoiden mukaan voi tehdä.
Firenzen matka oli vuonna 2006, virhemaksu tuli muutaman kuukauden kuluttua. Siinä oli muistaakseni aivan selkeästi ilmoitettu virhemaksun suuruus ja pieni maksupalvelupalkkio vuokraamolle. Kuva oli auton edestä ja siinä näkyi kun tähystin liikennemerkkiä joka kertoi että alueelle saa ajaa vain bussilla :-D

Kaverin maksu oli kolminumeroinen summa ja sen mukana ei tullut kuvaa.

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Eikös se ole niin, ettei sakkoja lähetetä, jos on omalla autolla liikenmteessä. Kannattaa ajella Italiaan omalla autolla kun tuo matkakaan ei niin hirveä ole.

Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja HerraR »

Hehee, tuttua kauraa tämä. Vuosi sitten oltiin perheen kanssa Arezzossa viikko, Europcarin Alfa 159 alla. Minulle selitettiin, että keskustaan ajaminen on rajoitettua, mutta meille kuitenkin ok, koska vuokraamamme kämppä oli siellä.

Tänä syksynä alkoi sitten pukata postissa sakkolappuja. Ensimmäisen maksoin, koska ajattelin sen olevan helpoin tie. No, ensimmäisen jälkeen on tullut kaksi lisää, ja ei innostanut loputtomiin aiheettomasti maksella. Selvitin, miten nuo saisi peruttua, ja ainoa vaihtoehto oli tehdä kirjallinen oikaisupyyntö alueen prefektille. Niinpä kirjattu kirje lähti Arezzoa kohti pari kk sitten, vielä ei ole mitään kuulunut mutta kunhan byrokratioan rattaissa tapahtuu, kerron toki miten homma etenee.

Muuten nämä lippuset olisivat päätyneet paperinkierrätykseen samantien, mutta asumme ensi keväänä 3 kk Italiassa, ja en halua olla ainakaan heti tullessa poliisin vanha tuttu. Italia on hieno maa monessa suhteessa, mutta hermot menee tutuilla italialaisillakin saapasmaan byrokratian kanssa temmeltäessä.

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 353
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

Firenzen matka oli vuonna 2006, virhemaksu tuli muutaman kuukauden kuluttua. Siinä oli muistaakseni aivan selkeästi ilmoitettu virhemaksun suuruus ja pieni maksupalvelupalkkio vuokraamolle. Kuva oli auton edestä ja siinä näkyi kun tähystin liikennemerkkiä joka kertoi että alueelle saa ajaa vain bussilla :-D

Kaverin maksu oli kolminumeroinen summa ja sen mukana ei tullut kuvaa.[/quote]

No joo, tää systeemi on ymmärtääkseni leviämässä koko ajan pienemmille paikkakunnille...

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 353
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

HerraR kirjoitti:Hehee, tuttua kauraa tämä. Vuosi sitten oltiin perheen kanssa Arezzossa viikko, Europcarin Alfa 159 alla. Minulle selitettiin, että keskustaan ajaminen on rajoitettua, mutta meille kuitenkin ok, koska vuokraamamme kämppä oli siellä.

Tänä syksynä alkoi sitten pukata postissa sakkolappuja. Ensimmäisen maksoin, koska ajattelin sen olevan helpoin tie. No, ensimmäisen jälkeen on tullut kaksi lisää, ja ei innostanut loputtomiin aiheettomasti maksella. Selvitin, miten nuo saisi peruttua, ja ainoa vaihtoehto oli tehdä kirjallinen oikaisupyyntö alueen prefektille. Niinpä kirjattu kirje lähti Arezzoa kohti pari kk sitten, vielä ei ole mitään kuulunut mutta kunhan byrokratioan rattaissa tapahtuu, kerron toki miten homma etenee.

Muuten nämä lippuset olisivat päätyneet paperinkierrätykseen samantien, mutta asumme ensi keväänä 3 kk Italiassa, ja en halua olla ainakaan heti tullessa poliisin vanha tuttu. Italia on hieno maa monessa suhteessa, mutta hermot menee tutuilla italialaisillakin saapasmaan byrokratian kanssa temmeltäessä.
Minäkin olen jonkin sortin Italia-fani ollut, mutta tämä tämöinen faniutta kyllä latistaa. Ei tuo yhteiskunta ihan reilassa ole, kun turisteja aletaan sakotetaan tällä intensiteetillä, samalla kun oman väestön keskuudessa harmaa talous kukoistaa.

Sakotuksen ulkoistaminen yritykselle on myös kyseenlaista hommaa. Suomessahan siitä on jokin aika sitten keskusteltiin pysäköinnin valvonnan yhteydessä kriittiseen sävyyn, ja eikös Iso-Britanniassakin jossain paikasta systeemistä luovuttu.

Ainakin tällä hetkellä olen ajatuksissa lopettaa omalta osaltani italianmatkailun joksikin aikaa...

Italiassa veronkierto lienee

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Hyvä tietää :shock:

Taidan jarrutella Italian innostustani! Saksa on rehdimpi paikka.

KHN
Viestit: 53
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 22:58
Car(s): Barchetta, X1/9, 850 Sport Coupe, Coupe 20VT, Testarossa
Paikkakunta: Merikaarto

Viesti Kirjoittaja KHN »

Mä olen vähän pidemmällä työkomennuksella Italiassa ja olen ajellut yhtäjaksoisesti vuokraamon autolla lähes pari vuotta.

Muutama kuukausi sitten tuli Hertziltä 18 euron lasku, josta selvisi että se oli sakko huhtikuulta. Kielletyllä alueella ajo ja kameralla valvottu. Jätin "viisaasti" maksamatta kun oli luottokorttinumero väärin (kaikki muut tiedot olikin oikein).

No kuukausi sitten tulikin sitten kirje suoraan Venetsian poliisilta. Tällä kertaa summa olikin 90 euroa. Konsultoin itseäni viisaampia ja maksoin pois, muuten saattaa matka katketa ikävästi tien päällä. Kuittihan laitettiin hanskalokeroon säilytykseen, jotta voi tien päällä todistaa maksun tapahtuneen. Täällähän poliisit pitävät tosi usein papereidentarkastusratsioita eli jos on maassa pidempään kannattaa olla asiat kunnossa.

Italia lienee Euroopan ainoita sivistysmaita; täällä on ylinopeusratsiat aina samoissa vakiopaikoissa ja niistä on selkeä varoitus etukäteen.

Suomenkilpisellä autolla täällä temmeltäessä ei ole vielä koira perään haukkunut yhtään mistään...

Avatar
Toronado
Viestit: 499
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
Car(s): AR 156 SW JTDm -05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Toronado »

Vastoin yleistä käsitystä myös Italiassa täytyy noudattaa liikennesääntöjä (tai maksaa):wink: .
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 353
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

Toronado kirjoitti:Vastoin yleistä käsitystä myös Italiassa täytyy noudattaa liikennesääntöjä (tai maksaa):wink: .
Just joo... Mitäs me huligaanit - ei piitata mistään mitään!

Kyllä tässä ihan oikeesti on yritetty ajaa kieli keskellä suuta ollaan sitten kotimaassa tai Alfan kotimaassa...
Viimeksi muokannut Casa di Matti, 05 Joulu 2009, 23:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
JTD
Viestit: 584
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Kolme ilmoitusta (a 11,-) tuli puolen vuoden viiveellä Avisilta tietojen ilmoittamisesta viranomaisille. Syynä ajelu rajoitetuilla keskusta-alueilla. Varsinaiset sakot oli mekitty noin 80,- hintaisiksi.

Sakkoja ei ole seuranneen vuoden aikana kuulunut...
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 353
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

Avis on sitten halpa Europcarin verrattuna: 48 €/kpl.

Avatar
Bisci
Viestit: 511
Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S
Paikkakunta: Savicity

Viesti Kirjoittaja Bisci »

JTD kirjoitti:Kolme ilmoitusta (a 11,-) tuli puolen vuoden viiveellä Avisilta tietojen ilmoittamisesta viranomaisille. Syynä ajelu rajoitetuilla keskusta-alueilla. Varsinaiset sakot oli mekitty noin 80,- hintaisiksi.

Sakkoja ei ole seuranneen vuoden aikana kuulunut...
Samoin Avis ilmoitti aikanaan, joskus 2000 -luvun alkukähinöissä pysäköintisakosta jostain Saksanmaalta. Eipä ole vielä kulunut.

Ei myöskään edellisen Jeepsterin valokuvaa saksalaisesta risteyskamerasta. Tuostakin on aikaa jo viitisen vuotta. Ovela risteys Berliinissä, kyseinen punainen näytti ratikkavalolta, mutta olikin ilmeisesti vasuriin kääntyville tarkoitettu. Paikalla oli käynnissä tietyö, ja siksi varmaan pula-ajan valot.
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Kyllä tuollainen turistin rahastaminen saa ainakin itseni miettimään kahdesti Italiassa autolla liikkumista.

Minulla on puolestaan on sakko valitus menossa Tallinnassa. Saas nähdä miten tuossa käy. Oikean toimiston löytäminen oli tuskainen projekti navigaattorinkin kanssa, mutta oikaisupyynnön tekemisessä avustanut tyylikäs ja kohtelias nainen sai antamaan paljon anteeksi :)
Ayrton Senna da Silva forever

-Lee-
Viestit: 371
Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Lee- »

Wile E. Coyote kirjoitti:Kyllä tuollainen turistin rahastaminen saa ainakin itseni miettimään kahdesti Italiassa autolla liikkumista.

Minulla on puolestaan on sakko valitus menossa Tallinnassa. Saas nähdä miten tuossa käy. Oikean toimiston löytäminen oli tuskainen projekti navigaattorinkin kanssa, mutta oikaisupyynnön tekemisessä avustanut tyylikäs ja kohtelias nainen sai antamaan paljon anteeksi :)
Itse olen ajellut pitkin Italiaa useasti, lähes joka muutaman vuiime vuoden ajan joka toinen kuukausi. Yhtään sakkoa ei ole vielä tullut, auto on Italiankilvissä ja pysäköityä on tullut ties minne sattuu. Nopeudetkin ovat suuntaa antavia. Omasta mielestäni liikennevalvonta on siellä hyvinkin löysää.

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 353
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

-Lee- kirjoitti:
Wile E. Coyote kirjoitti:Kyllä tuollainen turistin rahastaminen saa ainakin itseni miettimään kahdesti Italiassa autolla liikkumista.

Minulla on puolestaan on sakko valitus menossa Tallinnassa. Saas nähdä miten tuossa käy. Oikean toimiston löytäminen oli tuskainen projekti navigaattorinkin kanssa, mutta oikaisupyynnön tekemisessä avustanut tyylikäs ja kohtelias nainen sai antamaan paljon anteeksi :)
Itse olen ajellut pitkin Italiaa useasti, lähes joka muutaman vuiime vuoden ajan joka toinen kuukausi. Yhtään sakkoa ei ole vielä tullut, auto on Italiankilvissä ja pysäköityä on tullut ties minne sattuu. Nopeudetkin ovat suuntaa antavia. Omasta mielestäni liikennevalvonta on siellä hyvinkin löysää.
Jotensakin tommonen käsitys mullakin oli ennen viime kesää... Paitsi, että pysäköintivalvonta on viime vuosien aikana näyttänyt lisääntyvän.
Viimeksi muokannut Casa di Matti, 13 Joulu 2009, 23:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »


Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

^Järjestys se olla pitää, vaikka huonompikin!
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

-AH-
Viestit: 14
Liittynyt: 08 Joulu 2009, 23:03
Paikkakunta: Boostlandia

Viesti Kirjoittaja -AH- »

No joo, tästä topiikista viisastuneena "pikkaisen" sotken rekkaria tulevana gardan reissulla :roll: Kaiken näköisiä huligaaneja siinä hotellin ympärillä pyöriikin :lol:
http://www.amwdynoservice.com
156 jtdm 20v
Fiat coupe 20vt
x1/9 T16 1/4 10.9s 230kmh mile 326 kmh

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 353
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

Just joo... Tuli visalasku ja Europcar näytti vinguttaneen visaani näissä merkeissä viidennen kerran. Tällä kertaa en ole saanut kirjeitse ainakaan vielä mitään dokumenttia. Europcar on rahastanut tähän mennessä ilmoituksillaan sakoistani 240 euroa, ja jos yksi sakkomaksu on 160 € niin kuin olen ymmärätänyt, niin viime kesän Italian reissulle on tähän mennessä kertynyt lisähintaa 1040 euroa. Saa nähdä, mihin lukuun tässä lopulta päädytäänkään.

Niin tai näin, kaiken sortin italialaisuus alkaa jo tympiä...

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Italiasta ei ole mitään kuulunut (vielä, kop kop), mutta Italan postilaitos onkin saksalaista hitaampi.

Tänään posteljooni toi jonkun saksankielisen tilisiirron, IBANit ja kaikki. 30 euroa olisivat vailla. Kolme kuukautta sitten rekisterilaatallani on ollut 10 km/h:n ylinopues jonkun sensorin kohdalla jossakin päin Tirolia? Enhän mä tuosta mitään ymmärrä, kun on saksaa ja täynnänsä lihavalla painettuja kehotuksia ja pienellä painettuja lakipykäliä.

Kai tuo maksaa pitää... vai lieneeköhän tuo joku Norsunluurannikolla oleva tili?

KimmoKo
Viestit: 199
Liittynyt: 18 Elo 2010, 09:03
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Qtronic -07
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja KimmoKo »

Hieman kylmäsi kun tätä ketjua lueskelin.. Itsellä tuli 25e lasku hertziltä juurikin firenzessä kielletyllä alueella ajamisesta (tai vastaavasta)
Maksoin pois mukisematta sillä oli sen verta pieni mutta jos vastaavia alkaa tippua parin kuukauden välein niin prlk...

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

En nyt vielä saksa-suomi -sanakirjaa kaivanut esiin, mutta tutkinpa kirjettä aamulla vähän tarkemmin, vaikka olinkin sen jo ehtinyt "arkistoimaan".

Kyseessä on Itavallan viranomaisen lähettämä anonyymivaatimus. Silloin ja silloin, siellä ja siellä, sen ja sen auton on havittu ajavan niin ja niin paljon ylinopeutta.

Ja sitten seuraa uhkavaatimus Suomen tapaan: Jos maksat vaaditun summan anonyymisti nyt heti, vältät kaikki rikosoikeudelliset seuraukset ja asian käsittely päättyy tähän. Mihinkään tiedusteluihin ei vastata eikä asiasta saa tiedustella puhelimitse eikä kirjallisesti. Jos et maksa eräpäivään mennessä, käynnistyy rikoskäsittely. (Ja varmaan vaadittu summa sitten nousee, voisi epäillä.)

Oletetaanko minun ymmärtävän valvollisuuteni ja oikeuteni tuollaisen postin tuoman saksakielisen kirjeen perusteella?
Minkähänlaisen prosessin ne saisivat nostettua, jos jättäisin tuon maksamatta?

Avatar
Janne
Viestit: 2117
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Eikö noiden lippulappusten kanssa kannata mennä ihan täkäläisen miliisin juttusille?

KimmoKo
Viestit: 199
Liittynyt: 18 Elo 2010, 09:03
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Qtronic -07
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja KimmoKo »

perrrrrkele 30e oli hertz italia napannut taas! marraskuun alussa. Saaha mitä hertsi laittaa kirjeessä tulemaa jos laittaa..

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 353
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

No jopas... Tämäkin juttu elää vielä... Vuoden mittaan on juttu häipynyt mielestä, mutta kyllä se aikoinaan harmitti aika tavalla. Olinhan elämäni aikana kantanut Italiaan rahaa enemmän kuin tili ja sielu olisi sietänyt ja palkaksi sain sitten tämmöistä!

Loppujen lopuksi Europcar vingutti visaani viidesti, mutta varsinaisia sakkolappuja tuli vain kaksi. (Ei kai niitä nyt enää puolentoistavuoden jälkeen voi tulla?) Kaikki kumminkin maksoin kiltisti. Huvittava oli sakkojen liitteenä ollut todistekuva-aineisto, joka sisälsi kummassakin tapauksessa yhden kuvan vuokra-auton takarekisterikilvestä ja takalampusta. Kuvat olivat lähes identtisiä ja ne olisi hyvin voitu ottaa autonvuokraajan tallissa, varsinkin, kun sakotuspaikkakunnat olivat sellaisia, jotka eivät olleet mitenkään mieleen jääneet. Ajoreittini varteen ne tosin sopivat.

Miksi sakkolappuja tuli sitten vähemmän kuin Europcarin ilmoituksia liikennevirheistäni? Eivät luultavasti jaksaneet olla ahkeria kaikissa sakotuspaikkakunnissa... En kumminkaan millään jaksa uskoa, että syynä loppusakkojen tulemattomuuteen olisi episodi vantaalaisessa italiaisravintolassa, jossa jo aikuinen tyttäreni käy ystävineen silloin tällöin syömässä. Hän näet kertoi italialaiselle ravintoloitsijalle sakko-ongelmastani ravintoloitsijan kotimaassa, ja tämä kehotti olemaan hätäilemättä: Hän kyllä hoitaisi asian. No, hoiti tai ei hoitanut: loppuja sakkoja ei tullut. Merkillinen yhteensattuma: Ei kai oikeasti vantaalaisessa ravintolassa tarinoinnilla ja Italian sakkojen tulematta jäämisellä voi mitään yhteyttä olla??!!! :crazyeyes:

Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja HerraR »

Ikävä kuulla että edelleen kiusaavat. Itselläni vastaava homma loppui, kun lähetin paikalliselle prefektille asiasta kirjeen. Ja vielä englanniksi kirjoitetun. Taisi olla hyvä tuuri matkassa.

KimmoKo
Viestit: 199
Liittynyt: 18 Elo 2010, 09:03
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Qtronic -07
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja KimmoKo »

Olisko ääri keinona laittaa visa poikki ja hakea sitten uutta? eihän ne voi enään uudella kortilla vinkuttaa?

Avatar
Anthon
Viestit: 538
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

No niin, nyt tuli sitten Arezzon viranomaisilta 4 x 107 € sakot kielletylle alueelle ajamisesta... :(

Viime kesän reissulta.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ensi kesänä lähdetään koittamaan tuonne onnea. Umbriasta on Villa buukattuna. Lennotkin varasin eilen, joten autonvuokrausta vaille valmis paketti kasassa.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Hienoa, mitä suunnitelmia/tärppejä paikan päällä? Itse olin juuri maaliskuussa Roomassa.

phnts
Viestit: 202
Liittynyt: 15 Tammi 2011, 13:30

Viesti Kirjoittaja phnts »

2500km viime keväänä Italiassa ilman ongelmia. Bergamosta vuokra-Bravolla etelään päin ja agriturismo vuokrattuna parin viikon ajan. Roomassa kannatti luottaa julkiseen liikenteeseen, ja auto 30km päähän keskustasta parkkiin juna-asemalle.

Tämän jutun pointti oli tuo jo aiemmin ketjussa mainittu Firenze. Hotellihuone oli varattuna yhdeksi yöksi keskusta-alueelta, eli juuri tältä alueelta jolle ajoa kuvataan joka suunnasta melkoisen tarkkaan. Käytiin autolla katsomassa hotellin sijainti ennakkoon, ja jätettiin tavarat hotelliin säilytykseen. Kun hotelliin myöhemmin saavuttiin kävellen, niin ystävällinen respan nainen kertoi, että hänellä on 24h aikaa ilmoittaa auton rekisterinumero viranomaisille, jotta sakkoa/laskua ei lähde vuokrafirmalle keskustassa ajeluista. Ongelma tässä kohtaa oli tietysti postikortin kokoinen auton avaimenperä, jonka jätin tietty autoon, ja auto parkissa 6km päässä P-hallissa. Onneksi digikameran kuvista löytyi Bravo kuvattuna, ja saatiin rekisterinumero ilmoitettua. :-D

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Raimo Miettinen kirjoitti:Hienoa, mitä suunnitelmia/tärppejä paikan päällä?
Umbria/Marche/Toscana-akselilla jo parina kesänä vastaavaa lomaa vietetty. Pikkukaupunkeja varmaankin katsastellaan ja sen semmoista. Erona aikaisempaan on nyt se, että lähdemme hieman isommalla jengillä: vaimon ja lasten lisäksi reissuun lähtee muutakin sukua.

Isommista kaupungeista pitäisi poiketa ainakin Perugiassa. Lähellä ollaan pyöritty, mutta perillä ei koskaan.

Kyllä minä tiukan päiväohjelman teen: mummi ja lapset altaalle ja muut tien päälle!

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Katselin noita autovaihtoehtoja AutoEuropen sivuilta. Piruuttani myös kategoriaa urheiluautot.

Niitä oli tarjolla vain yksi: uusi Lancia Delta.

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

alfista kirjoitti:Hyvä tietää :shock:
Taidan jarrutella Italian innostustani! Saksa on rehdimpi paikka.
Niin on se saksa varmaan pas... eiku rehti maa, mutta on niilläkin noita alueita jossa ei saa miten vaan kurvailla, Hannoverin keskustassa on voimassa päästörajat, joista ei olisi ollut mitään käsitystä ellen olisi sattunut guuglaamaan itseni jonnekin saksan liikennesivuille.
No alla oli pikkubemari start-stop automatiikalla, joten ei varmaan ongelmia. Ehkä, toivottavasti.
Kyllä sekin autobaanalla 20l kulutusta näytti kun nilkka suorana yritin pinnistellä muiden mukana 220km/h.
:silly:
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Tuli sitten varattua pieni 4 päivän Milanon matka elokuulle. Ryanairilla Bergamoon, josta bussilla perille. Opiskelijabudjetilla siis mennään. :wink: Rooma tuli tutkittua muutama vuosi sitten, joten nyt on Milanon vuoro.

Voivatko arvon alfistit kertoa, mitä nähtävyyttä Milanossa ei kannata missata? Ilmeisesti Alfa museo on ainakin toistaiseksi kiinni, mutta tietääkö joku paremmin onko se elokuussakin vielä kiinni? Ja osaako joku neuvoa, mistä löytäisi Alfa Romeo viiniä vai löytyykö sitä joka marketista?

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Arcar »

Maranello muuten :) mutta matka yhteen suuntaan lähes 200 km... :?

sataviisviis
Viestit: 2039
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

^^en ole yhdessäkään "alkossa" nähnyt alfa-viiniä, itse pari kertaa ostanut Afralta Milanon laidalta.

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^^^Ehdottomasti duomo, ja sitten se linna jonka seinässä on Alfan logo/vaakuna.

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Vai olisko toisin päin. Eli Alfassa on tuon suvun vaakuna/vaakunan osia? :)

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^Juurikin näin.

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Ja viinit piti meidänkin hakea AFRAlta Settimo Milanesestä. Edes Alfan museossa ei myyty. Ei siellä myyty tosin mitään muutakaan, ihan itsepalveluperiaatteella toimi koko museo silloin kun siellä käytiin.

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Lennot varattu. Suomen kesälle jatkoa: syyskuun ekalla viikolla Roomaan :) Vielä pitäisi sitten arpoa hotelli. Toisaalta haluaisin keskustan tuntumaan, että nähtävyydet, ravintolat yms. olisivat kävelyetäisyydellä. Toisaalta kunnon hotelli uima-altaalla varustettuna olisi kiva, että voisi vähän rentoutuakin. Näitä taitaa keskustan tuntumassa olla kuitenkin aika vähän tai ovat varsin kalliita. Kahden hengen huoneen hotellibudjetti viikolta saisi olla maksimissaan 500 euron luokkaa, ehkä hiukan yli.

Täältä löytyy sattuneesta syystä aika paljon Italianmatkailijoita, joten mielellään otetaan ehdotuksia hotelleista ja kaikesta muustakin vastaan. Italiaahan muuten on jo Sisilian verran tullut nähtyä :)

Vastaa Viestiin