Forte puhdistusaine käyttökokemus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
niko76
Viestit: 92
Liittynyt: 29 Marras 2004, 09:09
Paikkakunta: kaarina

Forte puhdistusaine käyttökokemus

Viesti Kirjoittaja niko76 »

Olin tässä viikolla ostamassa öljyä lisää ja samalla iski silmään forte suuttimien puhdistus aine. 400ml pullo kaadetaan puoleen tankkiin bensaa ja jatketaan ajamista ihan normaalisti. Tuntuu ainakin et puhtia tuli ehkä hiven lisää ja loppui nykiminen ( tai ainakin väheni paljon) sekä ei ole kuulunut viikkoon sitä "traktori ääntä" startatessa 8)
156 Super 1.8 vm.2000
Kona 2005

Avatar
janne63
Viestit: 64
Liittynyt: 14 Heinä 2005, 15:47
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja janne63 »

Itse käytin samaa lientä nykivään moottoripyörään ja aine kyllä auttoi.
Duunin korjaamolla Forten aineet on jokapäiväisessä käytössä ja havaittu toimiviksi.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

33 ei mennyt katsastuksesta läpi päästöjen takia... lisäsin Forten poltoainejärjestelmän huuhtelu tököttiä tankkiin ja ajelin muutaman päivän... ja kas kummaa päästöt olikin palautuneet normaaleiksi :)


Ja kaveri on kertonut että Forten dieselin lisäaine vähentää mustaa savua :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Re: Forte puhdistusaine käyttökokemus

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

niko76 kirjoitti: 400ml pullo kaadetaan puoleen tankkiin bensaa ja jatketaan ajamista ihan normaalisti.
Mistäs tota ainetta vois kysellä? Motonet?

niko76
Viestit: 92
Liittynyt: 29 Marras 2004, 09:09
Paikkakunta: kaarina

Viesti Kirjoittaja niko76 »

Kaarinan joka-osa myy ko.ainetta 24 euroa per pullo. Ja ainakin jotkut ad-korjaamot mm. kaarinan joka korjaa toyotoita. Siellä on muitakin forte aineita mm. öljyyn lisättävää. Ja käytetään moottoria hetki ja sit vaihdetaan öljyt .
156 Super 1.8 vm.2000
Kona 2005

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Juu, Jyväskylän Ad-korjaamollakin noita monenlaisia näytti olevan hyllyt väärällään.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4836
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Muistelen että ainakin aikoinaan Forten idea oli se että luokitteli (firma itse siis) värkkinsä korjaamo tuotteiksi ja näin ei myynyt sitä kuin korjaamoihin jotka myös sitten "asentavat" sen itsekkin (tais olla osa pr-puolta koska silloin voitiin aineet "luokitella" niin tehokkaiksi että osaamaton voisi saada jotain vahinkoakin aikaan)
Mutta omakin kokemus ko.aineista hyvä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

onkohan kyseisen lisäaineen valmistajalla kotisivuja?

Avatar
SP
Viestit: 958
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D
Paikkakunta: Tampere

forte

Viesti Kirjoittaja SP »

maahantuojan sivuilta löytyy jotain faktaa.

tecalemit.fi valikosta korjaamolaitteet löytyy moottorin puhdistusaineet/forte
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

kiitokset SP:lle linkistä.. :wink:

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Malmin Deltassakin näin muutens pöydällä ko. tuotteen mainoksen... veikkaan että hinta vaan on 3x muihin puljuihin verrattuna... :roll:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Re: Forte puhdistusaine käyttökokemus

Viesti Kirjoittaja Jappe »

niko76 kirjoitti:Olin tässä viikolla ostamassa öljyä lisää ja samalla iski silmään forte suuttimien puhdistus aine. ... sekä ei ole kuulunut viikkoon sitä "traktori ääntä" startatessa 8)
Se bensan sekaan lisättävä ei tohon diesel saundiin vaikuta :wink:
Öljyyn laitettava voi auttaakin
- Alfaholic -

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Pitäis itekki käydä tosta joka-osasta hakemassa pullo motor flush:ia ja oil treatmenttiä jos sais ton öljyn kulutuksen kuriin . Ja ehkäpä myös fuel system cleaner tai gas treatment

Tilde
Viestit: 23
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 02:25
Car(s): 159 3.2 JTS Q4
ex 156 SW 2.0 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Tilde »


Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Itsellä ei huonoja kokemuksia kyseisestä aineesta, olen ottanut huollossa noin kerran vuodessa kaksi käsittelyä(Fuel system cleaner ja gas treatment käsittelyn), vaikka ei varsinaisesti ole ollut tarvetta ja ei auto ainakaan huonommin ole pelannut.

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

uudessa AutoPiltti -lehdykässä (6/122/27.3.2009) "testi", Forte - hyötyä vai huuhaata. Toimitus oli kokellut peräti kahteen erilaiseen autoon (joista Lancia rikki) ja ajanut testilenkin. Dynokäyriäkin oli (vähän epämääräisiä ja ilman tarkempaa tietoa olosuhteista). Toyotan kulutus LISÄÄNTYI käsittelyn jälkeen, mitä kovasti yritettiin selitellä. Ei kovin vakuuttava eikä tippaakaan tieteellinen "testi". No, eipä loukkaa uskovaisia, mutta eipä toisaalta vakuuta epäilijöitä. Hohhoijaa.

Avatar
TEMUZIN
Viestit: 154
Liittynyt: 07 Elo 2006, 13:54
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TEMUZIN »

Minun kokemukseni viimeksi oli vuonna 1998 tästä Forte-lisäaineesta.
Olin silloin työelämässä Joensuussa jolloin, kokeilin suhteellisen paljon
ajettuun Toyota Land Cruiser'iin BJ 40 dieselin moottoriin tätä suutin-
ja polttoaine-järjestelmään tarkoitettua Fortea.Muistaakseni homma
tehtiin jopa Toyota-huollossa.
Tulos oli karmea.Moottorihan oli karstoittunut - sylinterit olivat
jo aika kuluneet.Motorflush sai aikaan sen että öljyä rupesi kulumaan
oikein kahvikuppikaupalla. Kun moottori avattiin myöhemmin tarkas-
telua varten todettiin että, yhdessä sylinterissä oli syvä pystyura jonka
kautta öljy puhalteli pakosarjaan. Forte oli toisinsanoen putsannut sylin-
terit niin hyvin että, öljy pääsi entistä paremmin falskaamaan läpi.
Kyllä kai tästä kokemuksesta voisi päätellä sen että, terveessä moot-
torissa puhdistus-aineen toimivat parantavasti. Mutta, auta armias
jos falskaa muutenkin niin aine pesee sylinterin puhtaaksi edes niistä
tököteistä jotka esim.muodostuvat mm. maaöljytuotteista esim.motorUP
ja STP:stä.
Todellinen tieto perustuu aina kokemukseen
( Kiinalainen sananlasku)

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^hmm, mielenkiintoinen tapaus.

Tekstistä ei ihan ilmennyt että käytettiinkö siis polttoainejärjestelmän puhdistus ainetta, vai motorflushia joka siis puhdistaa öljytilan?

Avatar
TEMUZIN
Viestit: 154
Liittynyt: 07 Elo 2006, 13:54
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TEMUZIN »

Polttoainejärjestelmän ! sorry huono ulosanti :oops:
Todellinen tieto perustuu aina kokemukseen
( Kiinalainen sananlasku)

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tämä varsinkin kuulostaa mielenkiintoiselta :lol:

Kun mielestäni tuon aineen ei pitäisi juurikaan vaikuttaa palotilaan, eikä sitäkautta myöskään aiheuttaa tuollaisia "ongelmia". Jotenkin olettaisin että aina palaisi palotapahtumassa pois, eikä sillä olisi vaikutusta sen pidemmälle :roll:

Mutta, en ole näissä mikään ammattilainen.

Avatar
TEMUZIN
Viestit: 154
Liittynyt: 07 Elo 2006, 13:54
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TEMUZIN »

Muistan että, kun startattiin niin savutti aivan peevelisti valkoista
savua joka loppui kun olin ajanut sillä kotiin n. pari kilometriä. Kone
toimi aivan hyvin muuten mitä nyt tuprutteli sen jälkeen kiihdytyksissä
sinistä savua. Öljyä rupesi ,kuten sanoin kulumaan niin maantulen
perkuleesti että, jouduin vaihdattamaan paremman moottorin varaosa-
BJ:stä.
Todellinen tieto perustuu aina kokemukseen
( Kiinalainen sananlasku)

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

monesti ihan masinol ajaa saman asian,siis nykimisiin,ettei tarvitse muita kalliita litkuja laittaa

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Uusimmassa GTI-lehdessä testattiin Forte-käsittelyaineita. Testissä oli Diesel Avensis D4D -03 ja sitten -95 bensa Lancia Kappa 20V turbo.

Lancia kulutti 4dl/1000km öljyä ennen testiä.

Tehopenkissä Lanciasta ei saatu lähellekkään tehtaan ilmoittamia arvoja (162kw) vaan jotain n.130kW , ja vääntökin oli kaukana tehtaan ilmoittamasta (310nm). Sieltä saatiin n.270nm.

Motorflush,top end treatment,tankkiin gas treatment ja se tiivisteiden turvottaja aine vielä lisäksi.

Lancia tuntui testin jälkeen paljon herkemmältä/tunnokkaammalta ja öljynkulutus loppui kokonaan.

Penkissä taisi olla jotain 5-10kw enemmän ja vääntöä 20-30nm.

Mutta siellä kyllä luki että siellä on jotain häikkää kun tehot ovat noin alhaiset, turbo loppu ?

gYdEbUh
Viestit: 2526
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Valvolinella on vastaava tuote vähän halvempi, itse ostin juuri ja lyön jossain vaiheessa tankkiin.
Tuo vertailu oli muuten myös? puoli vuotta vanhassa Bildissä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

TestarosaFinland
Viestit: 1759
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Eikö näiden puhdistusnesdeiden kanssa ole sellainen tilanne, että niitä käytetään alusta alkaen tai ei käytetä olenkaan? Koska kun koneessa on kertynyt lika niin se aine antaa sille kyytiä koko järjestelmään... :roll:
Nothing beats cubic inch

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Itse olen aikeissa ostaa fortelta 4 tuotetta polttoainejärjestelmän pudistukseen ja öljytilan puhdistukseen.

On sen verran hyvät kokemukset, että on pakko koittaa mitä V6 tykkää käsittelystä.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

JustXL
Viestit: 269
Liittynyt: 08 Elo 2003, 01:39

Viesti Kirjoittaja JustXL »

Deltalla sanottiin, että ainakin noissa 159 diisseleissä laitetaan fortea tankkiin huollossa aina 30tkm:n välein.
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4836
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Korjaamo vuosina jäi kokemukset että aine on ihan toimiva, jäipähän muistoksi tekun lopputyö johon 164:ni osallistui, tekivät mm.dynolla testit ennen ja jälkeen forten.
Itse uskon että motorflushin tarpeellisuus on kasvanut jos porukka ajelee sen 30-50tkm öljyillä. Lisäksi EGR venttiili ja varsinkin sen, yleinen, epätäydellinen toimivuus on moottorille kova rasite.
Lisäksi aine on erittäin hyvä tulolähde korjaamoille. Vaikka olisikin autolle hyväksi.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Motor Flushia olen omaan laittannut kerran öljynvaihdon yhteydessä.

Mitään eroa en huomannu loppujen lopuks kulutuksessa, käynnissä tai suorituskyvyssä. Käsittelyn jälkeen pois lasketty öljy oli kyllä mustaa, nokista, mutta niinhän ne aina tuppaa olemaan.

Työpaikalla kattelivat autojen huolto historiaa kun autossa on todettu moottori vika, ne autot joissa oli kaytetty motor flush:a eivät poksautelleet moottoreita. eli on siitä apua; puhdistaa öljykanavat ja sitä kautta varmistaa tasasen voitelun. Motor Flushin jälkeen kaikki vanha öljy pitää valuttaa pois, huuhtelu aine kun "ohentaa" öljyä, ja kun se huuhtelu aine on koneessa, ja "huuhtelu" käynnissä, ei kierroksia sais nostaa yli 2000, 10 min n~1800rpm ja hyvä tulee

TEMUZIN, oletko varma, että huolto teki homman kunnolla? ettei vaan jäännyt sitä vanhaa, motor flushia sisältävää öljyä koneeseen? vähän vaikuttaa silta...

Suutin ja P-A järjestelmän puhdistus aineesta ja Diesel fuel conditionerista en sitten tiedä miten ne toimii, mutta jos on läheskään yhtä hyviä kuin Motor Flush niin mikäpä ettei!
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

olavi mäentaka
Viestit: 20
Liittynyt: 23 Elo 2009, 20:16
Paikkakunta: tampere

Re: Forte puhdistusaine käyttökokemus

Viesti Kirjoittaja olavi mäentaka »

moi!unotutbo -87 penkitetty 1.5b,tankkiin forten bensaaine,sen jäjkeen vanhan öljyn joukkoon forte motor flush,n 1tunti käyttöa eri kierroksilla,auto talliin seuraavana päivänä auto lämpöseksi,öljyt vaihtoon,uuden oljyn joukkoon liqui moly 5w40 forten top end treatment,ahtopaineet nousi n.2b ja vesipumppu alkoi antämään,en voi ymmartää tehon nousua,loisto tuote!!!

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Forte puhdistusaine käyttökokemus

Viesti Kirjoittaja Epezi »

olavi mäentaka kirjoitti:vanhan öljyn joukkoon forte motor flush,n 1tunti käyttöa eri kierroksilla,auto talliin seuraavana päivänä auto lämpöseksi
Kuulostaa aika rankalta :? Ohjeissahan lukee noin 25min käyttöä korotetulla tyhjäkäynnillä ~1500-2000rpm

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Korotetulla tyhjäkäynnillä ja moottoria ei saa rasittaa kun pesuaine on koneessa. Ihan hyviksi aineiksi on osoittautunut niin Forte kuin Valvolinen vastaava aine.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Vois ehkä koittaa näitä aineita,kun saisin helposti halvemmalla töistä. Tuo RVS-käsittely ei ainakaan auttanut mitään. Mutta sehän toimiikin eri lailla kun tämä Forte.

Avatar
TEMUZIN
Viestit: 154
Liittynyt: 07 Elo 2006, 13:54
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TEMUZIN »

Da Viega:lle, ------------------- Siitä, tappauksesta on jo sen
verran aikaa v.1995 jolloin ainetta muistaakseni vasta tuotiin
uutena markkinoille.
Kyllä, diesel-BJ 40:n polttoainepuoli putsattiin sen puolen Fortella.
Sitten, laitettiin vanhan öljyn sekaan öljy-Forte,moottoria käytettiin
lämpimäksi jotta kaikki aine tuli pois tyhjennettäessä. Sitten uusi
öljy sisään.
Kun piti lähteä ajamaan niin, valkoista savua tuli e.m. tavalla
kuten kerroin aiemmin.Plus sinistä savua.
Tämä operaatio tehtiin silloisen Toyota edustajalla Joensuussa.

En tiedä, olisiko menetelmät parantuneet 15 vuodessa?
Tilanne oli kuitenkin se että, myöhemmin kun kyllästyin moot-
torin savutukseen ja moottori avattiin todettiin kaikkien näkyvien
karstojen hävinneen ja 1:s sylinterissä oli selvä kirkaspintainen
pystyura.
Olen edelleenkin sitä mieltä että Forte puhdistaa terveen moot-
torin niin että karstat menee veks mutta kulunut moottori jonka
väljyydet kompensoituvat karstakerroksella laakereissa ja män-
nänrenkaissa/ sylintereissä tulee entistäkin väljemmäksi.
[/quote]
Todellinen tieto perustuu aina kokemukseen
( Kiinalainen sananlasku)

Avatar
TeroV.
Viestit: 533
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

willez kirjoitti:Vois ehkä koittaa näitä aineita,kun saisin helposti halvemmalla töistä. Tuo RVS-käsittely ei ainakaan auttanut mitään. Mutta sehän toimiikin eri lailla kun tämä Forte.
Millaiseen vaivaan yrität "ihmeaineilla" apua saada?

EDIT: Olihan se vaiva tuolla ylempänä mainittu - öljynkulutus pitäisi siis saada kuriin.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2383
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Pesuaineet kyllä toimii, eikä siinä ole mitään magiikkaa, toisin kuin ihmeaineissa. Se onko paskojen liuttominen hyväksi vai pahaksi on sitten tapauskohtaista.
Kimmo / alfatune.fi

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Re: Forte puhdistusaine käyttökokemus

Viesti Kirjoittaja roude »

Kellään kokemuksia nimenomaan tästä litkusta, forte fuel system cleaner. tää on eri ku gas treatment
Liitteet
forte_fuel.jpg
forte_fuel.jpg (19.39 KiB) Katsottu 13182 kertaa

Avatar
palkus
Viestit: 5460
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Forte puhdistusaine käyttökokemus

Viesti Kirjoittaja palkus »

noi on tullut melkein kaikki testattua eikä ole vaikutusta ollut. Joko motti ja polttoainejärjestelmä ovat kunnossa tai sitten ihan loppu :mrgreen: Tuota motin sisäpesua fortella harrastetaan ihan merkkikorjaamoissa takuunalaisiin autoihin mutta olen myös kuullut, että kun on tarpeeksi paljon ajettu ja karstaantunut niin saattaa aiheuttaa ongelmia moottorille jossa nokka-akseleita pyöritellään ketjulla.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Forte puhdistusaine käyttökokemus

Viesti Kirjoittaja willez »

Tuo Fuel System Cleaner puhdistaa tankista,polttoaineputkista ja suuttimista "moskat" ja stabiloi tankin,jos sinne on kertynyt vuosien varrella kosteutta = vettä ym.

Gas Treatment on enemmän venttiilien,palotilan ym. puhdistukseen. Nostaa palolämpötilaa sen verran että karstat palaa pois.

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Re: Forte puhdistusaine käyttökokemus

Viesti Kirjoittaja roude »

willez kirjoitti:Tuo Fuel System Cleaner puhdistaa tankista,polttoaineputkista ja suuttimista "moskat" ja stabiloi tankin,jos sinne on kertynyt vuosien varrella kosteutta = vettä ym.

Gas Treatment on enemmän venttiilien,palotilan ym. puhdistukseen. Nostaa palolämpötilaa sen verran että karstat palaa pois.
kiitoksia, tätä niinku vähä hain. eli varmaan pitäs sitte kuitenki tehä se gas treatment pelkästää ku sieltä tankista ja putkista irtoo kuitenki ni paljo paskaa et menee tukkoon sit joka paikka. 200tonnia kuitenki jo autolla kohta ajettu. luin semmosia juttuja ettei kaikilla ollu onnistunu ihan ongelmitta. Mut ne siis tosiaa ''palaa'' pois ettei olis ton gas treatmentin kans semmosta vaaraa et tukkii sit paikat ku paska lähtee kiertoo?

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Forte puhdistusaine käyttökokemus

Viesti Kirjoittaja willez »

roude kirjoitti:
willez kirjoitti:Tuo Fuel System Cleaner puhdistaa tankista,polttoaineputkista ja suuttimista "moskat" ja stabiloi tankin,jos sinne on kertynyt vuosien varrella kosteutta = vettä ym.

Gas Treatment on enemmän venttiilien,palotilan ym. puhdistukseen. Nostaa palolämpötilaa sen verran että karstat palaa pois.
kiitoksia, tätä niinku vähä hain. eli varmaan pitäs sitte kuitenki tehä se gas treatment pelkästää ku sieltä tankista ja putkista irtoo kuitenki ni paljo paskaa et menee tukkoon sit joka paikka. 200tonnia kuitenki jo autolla kohta ajettu. luin semmosia juttuja ettei kaikilla ollu onnistunu ihan ongelmitta. Mut ne siis tosiaa ''palaa'' pois ettei olis ton gas treatmentin kans semmosta vaaraa et tukkii sit paikat ku paska lähtee kiertoo?
ite löin ton fuel systemin tankkiin viikko sitten,ei huomaa mistään mitään eroa.. Ei nuo mitään tuki,esson baarin jutuilta kuulostaa. Lähinnä käy niin että et huomaa mitään eroa ja tuo törppö maksaa n.30€ kuitenkin.

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Re: Forte puhdistusaine käyttökokemus

Viesti Kirjoittaja roude »

willez kirjoitti:
roude kirjoitti:
willez kirjoitti:Tuo Fuel System Cleaner puhdistaa tankista,polttoaineputkista ja suuttimista "moskat" ja stabiloi tankin,jos sinne on kertynyt vuosien varrella kosteutta = vettä ym.

Gas Treatment on enemmän venttiilien,palotilan ym. puhdistukseen. Nostaa palolämpötilaa sen verran että karstat palaa pois.
kiitoksia, tätä niinku vähä hain. eli varmaan pitäs sitte kuitenki tehä se gas treatment pelkästää ku sieltä tankista ja putkista irtoo kuitenki ni paljo paskaa et menee tukkoon sit joka paikka. 200tonnia kuitenki jo autolla kohta ajettu. luin semmosia juttuja ettei kaikilla ollu onnistunu ihan ongelmitta. Mut ne siis tosiaa ''palaa'' pois ettei olis ton gas treatmentin kans semmosta vaaraa et tukkii sit paikat ku paska lähtee kiertoo?
ite löin ton fuel systemin tankkiin viikko sitten,ei huomaa mistään mitään eroa.. Ei nuo mitään tuki,esson baarin jutuilta kuulostaa. Lähinnä käy niin että et huomaa mitään eroa ja tuo törppö maksaa n.30€ kuitenkin.
no ite laitoin jo ton öljyn sekaan menevän tökötin ja se kyllä toimi, moottori on käyny vakaamin ja tuntuu et jopa tehoja ois tullu takas ettei ne forten litkut ihan turhia kyllä ole.

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Re: Forte puhdistusaine käyttökokemus

Viesti Kirjoittaja roude »

gas treatment aine tankissa atm, ajettu vasta n.40 kilsaa, vielä en huomaa mtn eroa. sekotin sen n.puoleen tankkiin et vaikuttais. toivon että tämä vaikuttais mun päästö ongelmaan. kerron sit tännekkin et näkyykö vaikutukset mittauksissa miten.

Mitä jos mittaa päästöt kun tökötit vielä tankissa?

Vastaa Viestiin