Milanolle

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Milanolle

Viesti Kirjoittaja 90 »

heräsi tuossa hieman tuo uteliaisuus sinun autosi suhteen... :)
mistäs päin ostit sen.. :?: kokkolastako ehkä...itse kävin aikanaan katsomassa kattoluukullista kolmelitraista 75:sta siellä..
olen saattanut joskus suomi24:ssa kyselläkin tätä jo aikaisemmin mutta kysynpähän nyt uudelleen... :)

Avatar
milano
Viestit: 109
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:58
Paikkakunta: Otaniemi / Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja milano »

Kyllä vaan, sama auto on kyseessä. Eipähän noita montaa olekaan parin vuoden sisällä ollut myynnissä. Tekninen kunto ei ostohetkellä ollut kovin kehuttava, mutta kori on hyvässä iskussa niin ajattelin että mielummin sitä tekniikkaa viilaa kuin jatkuvasti taistelee ruostetta vastaan. Nyt on jo kardaanin nivelet, kytkin, vaihteiston kumit, vaihteensiirtonivelet, synkrot ja muita laatikon sisuskaluja laitettu, kuten myös alustan puslia ja niveliä. Ja onhan pieniä sähkötöitäkin riittänyt. Alkaa pikku hiljaa olemaan kovassakin iskussa, kesäksi vielä pitäisi tuo kattoluukku saada aukeamaan :) ... Oli muuten ihan mukava iltapäiväajelu hakea Kokkolasta Helsinkiin.

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

milano kirjoitti:Kyllä vaan, sama auto on kyseessä. Eipähän noita montaa olekaan parin vuoden sisällä ollut myynnissä. Tekninen kunto ei ostohetkellä ollut kovin kehuttava, mutta kori on hyvässä iskussa niin ajattelin että mielummin sitä tekniikkaa viilaa kuin jatkuvasti taistelee ruostetta vastaan. Nyt on jo kardaanin nivelet, kytkin, vaihteiston kumit, vaihteensiirtonivelet, synkrot ja muita laatikon sisuskaluja laitettu, kuten myös alustan puslia ja niveliä. Ja onhan pieniä sähkötöitäkin riittänyt. Alkaa pikku hiljaa olemaan kovassakin iskussa, kesäksi vielä pitäisi tuo kattoluukku saada aukeamaan :) ... Oli muuten ihan mukava iltapäiväajelu hakea Kokkolasta Helsinkiin.

jep sähkövikaahan siinä oli...myös kard tärräsi niin perk***esti ettei kierroksia uskaltanut antaa... :)
kattoluukku ei pelannut silloinkaan....kori oli kyllä todella hyvä, samoin sisustakin oli melko priima... :)
kiinnostusta oli itselläkin tuon hankintaan mutta se poju joka sitä oli myymässä tahtoi ainakin silloin sillä ihan liikoja.... :?
no rahaa on tainnut palaa tuonkin kanssa... :) mutta eihän se ole mitään uutta kun autoharrastuksesta puhutaan...

Avatar
milano
Viestit: 109
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:58
Paikkakunta: Otaniemi / Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja milano »

Kyllä mä sen loppupeleissä kohtuu siedettävällä hinnalla sain. Rahaa laittoihin onkin sitten mennyt sellaset pari tonnia ainakin... ei kehtaa edes laskea vaikka melkein kaiken oon tehny ite. Mutta iloa on joka sentin edestä, kyllä se jo nyt kulkee tosi luotettavasti ja mukavasti, onhan konekin 40tkm sitten täysin rempattu. Ainoa vastoinkäyminen on ollut tässä keväällä se, että onnistuin rikkomaan yhden Bilsteinin irroittaessani sitä. Nyt pitääkin miettiä että ostaako uuden parin taakse vai vaihtaako kokonaan toisenlaisiin iskareihin... nämä olivat ehkä hieman liian jäykät minun makuuni.

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

milano kirjoitti:Kyllä mä sen loppupeleissä kohtuu siedettävällä hinnalla sain. Rahaa laittoihin onkin sitten mennyt sellaset pari tonnia ainakin... ei kehtaa edes laskea vaikka melkein kaiken oon tehny ite. Mutta iloa on joka sentin edestä, kyllä se jo nyt kulkee tosi luotettavasti ja mukavasti, onhan konekin 40tkm sitten täysin rempattu. Ainoa vastoinkäyminen on ollut tässä keväällä se, että onnistuin rikkomaan yhden Bilsteinin irroittaessani sitä. Nyt pitääkin miettiä että ostaako uuden parin taakse vai vaihtaako kokonaan toisenlaisiin iskareihin... nämä olivat ehkä hieman liian jäykät minun makuuni.
alusta tuntui ihan hyvältä silloin..mahtoi muuten tuo kardaanin tärinä johtua niistä rättinivelistä...
hyvä motti on myös paljon kotiin päin.. täys remppaan kun ei tahdo 3000€piisata...

meikäläisellä on tuossa 90:ssä bilsteinin sprintit ja kovat ne on,
vähän pehmeämmät olisivat asiaa...
mukulakivi kadulla irtoaa amalgaanit hampaista.. :)
oletkos ajatellut avoneja tai koneja..ainakin konilta löytyy jäykkyyksiä moneen makuun...

Avatar
milano
Viestit: 109
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:58
Paikkakunta: Otaniemi / Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja milano »

Jep, onhan ne Bilsteinit (sportit) erinomaisen vakaan tuntuset hyvällä tiellä ja varsinkin kovissa nopeuksissa, mutta jos pieniäkin kuhmuja alkaa löytyä tiestä niin läpi ne töyssyt tulee ja metelillä... Pahinta on just joku 40kmh köröttely keskustan mukulakivillä. Laitoin tässä ihan piruuttani Powerflexin jäykemmät puslat kulahtaneiden etureaktiotankojen puslien tilalle, vaikka hieman pelkäsin että tuleeko ohjauksesta ja etupuolen jo valmiiksi jämäkästä käytöksestä liiankin raaka. Mutta ei! Se olikin kaikin puolin todella hyvä veto - ohjaus tuntuu tarkemmalta ja ehkä jopa kevyemmältä. Mukulakivillä ajaessa ei enää tunnu siltä että "kohta jotain irtoaa" eikä ratti lyö käsille epämääräisesti. Mutkiin mentäessä on jotenkin varmempi olo pyörien kulkusuunnasta. Mitään pahaa sanottavaa niistä en keksi, muutakuin selkeästi kasvanut kumiseva meteli ohjaamossa.

Mutta iskarit olisi kuuma puheenaihe nyt keväälle. Bilsteinit on ehkä aavistuksen liian jäykät... Vaihtoehtoja olis ainakin AVO, SPAX ja Koni. Koneilla on eniten mainetta ja varmaan eniten hintaakin (jos niitä edes saa mistään), ja noilla tuntemattomammilla merkeillä on kätevä säätömahdollisuus ilman että iskareita tarvitsee irroittaa. Olisi kyllä mukava kuulla kokemuksia vaihtoehdoista, itse en ole ajanut muilla kuin Bilsteineilla ja Koneilla.

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

itselläkin on kokemusta vain bilsteineistä ja koneista...eräällä tuttavalla oli avonit 75 TS:ssä ja palloniveliä sai vaihtaa kuulemma kerran vuodessa
muuten oliva ihan kivat ajaa eivätkä olleet mitenkään liian kovat ainakaan kun kävin itse autoa kokeilemassa... :)
minkähän hintaiset nuo Spaxit ovat, avonit kustansivat jotain 2400-2600 kierros vanhassa valuutassa...
entäpä paljonkos nuo powerflexit kustansivat?? olen ajatellut niitä seuraavaksi itsekkin koska tuohon 90:een pitäisi kohta ainakin etupään nivelet ja puslat ruveta vaihtamaan, alkaa nykyisistä aika jo jättämään...:)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7785
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

90 kirjoitti:entäpä paljonkos nuo powerflexit kustansivat?? olen ajatellut niitä seuraavaksi itsekkin koska tuohon 90:een pitäisi kohta ainakin etupään nivelet ja puslat ruveta vaihtamaan, alkaa nykyisistä aika jo jättämään...:)
Muukkoselta aikoinaan kyselin 33:seen niin hintaa oli 260e vs. 175e vakio puslat. Ja silloin niitä oli 16 kpl.

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Rolle kirjoitti:
90 kirjoitti:entäpä paljonkos nuo powerflexit kustansivat?? olen ajatellut niitä seuraavaksi itsekkin koska tuohon 90:een pitäisi kohta ainakin etupään nivelet ja puslat ruveta vaihtamaan, alkaa nykyisistä aika jo jättämään...:)
Muukkoselta aikoinaan kyselin 33:seen niin hintaa oli 260e vs. 175e vakio puslat. Ja silloin niitä oli 16 kpl.
no ei kullosta pahalta... :) jos yhtään pätee tuo hinta haitari seitenvitoseen... mutta sehän selviää kun kysäisee muukkoselta tarjouksen.. :)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mulla kahdeksan Powerflexin puslaa 164:ään maksoi noin 200 euroa. Muukkosella siis.
- Epäkelpokeräilijä -

Skyhorse
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Paikkakunta: Helsinki

Konit

Viesti Kirjoittaja Skyhorse »

Säädettävät keltaiset Konit oli 680€ Polar Autossa.

Pittää ensin ajella vaan 25 000km lisää noilla vakkari-iskareilla, niin ei taas oo hyllyt täynnä melkein uusia kamppeita.

Paljos on muuten iskareiden ikä vuosissa/kilometreissä?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Konit

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Skyhorse kirjoitti:Paljos on muuten iskareiden ikä vuosissa/kilometreissä?
Riippuu autosta, iskareista, ajotavasta ja siitä, mitä vielä pitää käypäsenä iskarina :roll:

Ainakin uusiin Volskareihin ja Volvoihin kuuluu menevän takapumppuja jo 30 tuhannessa, samaa murhetta on kai ollut Toyotissakin. Ne ovat kyllä sitten rakenteensa puolesta epäonnistuneita jos eivät tuon kummempaa kestä.

Eikös kunnollisten etuiskareiden pitäisi normaalikäytössä kesää semmoiset 150-200tkm ja takapumppujenkin ainakin satkun verran? Tosin ne pari satasta ja 10 vuotta vanhat tolpat voivat kyllä olla jo aika pehmeät. Koni Sportteja muistaakseni mainostetaan koko auton iän kestäviksi, mutta sivistysmaissa auton elinkaari taitaa tyypillisesti olla 150tkm :(
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7785
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Tämä menee hieman offtopic mutta minkä takia takaiskarit kuluvat nopeammin kuin etuiskarit?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Enpäs osaa tuosta sanoa, luulisi että etupää on kovemmalla rasituksella. Ehkä ne sitten ovat sen vuoksi järeämmät?

Ihan sen perusteella tuon kirjoitin että oman kokemuksen mukaan takaiskarit väsyvät yleensä ensin. En ole tainnut etutolppia vaihtaa kuin 280 tuhatta rullattuun Bemariini, olivat edelleen alkuperäiset! Takapumppuja on sitten mennyt useampaankin autoon.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin