Kiihtyvyys 80-120km/h

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
mattijus
Viestit: 5251
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Kiihtyvyys 80-120km/h

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Aloitetaan tuosta mun tunkiosta (1999 156 2.0TS 118tkm):
80-120km/h n. 6,5sek 3. vaihde

Mitattu "lentävänä" n. 50kg ylimääräistä rojua kyydissä, ajanotto tarkkaakin tarkemmalla Seiko kellolla ja nopeus mitattu Seikoakin tarkemmalla Alfan nopeusmittarilla. (Mittarinopeus 85-125)

Kukkahatuille:
Topicin tarkoitus olisi luoda vertailupohjaa ongelmanratkaisuun niille, jotka epäilevät, ettei autossa ole kaikki kunnossa tai tehot tallessa.

kterkkilan tekemä yhteenveto:
Kuva

[EDIT] Rengastuksena 185/65-R15
[EDIT]kterkkilan tekemä taulukko lisätty
Viimeksi muokannut mattijus, 04 Elo 2009, 18:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
VMP

Avatar
Grendel
Viestit: 595
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

3.72 s.
kakkos- ja kolmosvaihde.
Racelogic DL1.
Ahveniston pääsuora.

Lippispäille: en tiedä yhtään mitä apua tästä on :crazyeyes:

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Grendel kirjoitti:
Lippispäille: en tiedä yhtään mitä apua tästä on :crazyeyes:
Hehee :mrgreen:
Kylläpä muuten lähtee.
- Alfaholic -

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Re: Kiihtyvyys 80-120km/h

Viesti Kirjoittaja Garrett »

3.473 s ja 3.491 s
2. ja 3. vaihde molemmat
Gtech RR
Normaali asfalttitie, kitkarenkaat (viime talvi)
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1019
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Tasan 4.0 s eli matkaa kului 113m
Mitattu Tempes GTi ohjelmalla.
Kesänakit ja ankara myötätuuli :mrgreen:
Vaihteet 2 ja 3
Auto normaalissa kesälomamatka varustuksessa. :wink:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Grendel kirjoitti:en tiedä yhtään mitä apua tästä on
Saattaahan siitä mattijus:n lukemasta olla iloa jollekin toisen 156 TS:n omistajalle, näiden viriviri tööttööt -vehkeiden arvoista nyt ei tiedä muuta kuin että toisilla kulkee paremmin kuin toisilla :twisted:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

Turbo cruiserilla eka lievään alamäkeen noin 3.5s ja sit lievään ylämäkeen noin 4.5s. Kolmos vaihde. Pitää ottaa tarkempi tulos joku päivä.

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

exällä meni n. 3 sec . 2-3 vaihteita käyttäen. 100-150kmh meni sitten 5 sec pintaan. hidashan se oli :wink: ( siis 155 Q4 kyseessä ) 205/45/16 rengastus ja g-tech pro RR mittarina.
Viimeksi muokannut gfj-365, 23 Joulu 2006, 23:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Re: Kiihtyvyys 80-120km/h

Viesti Kirjoittaja jknracing »

mattijus kirjoitti:Laittakaapa Alfojen lukemia tulemaan. Mikä aika, miten mitattu ja millä vaihteella.
Mahtaisko tuohon kello & nopeusmittari-tyylillä suoritetun mittauksen tietoihin liittää myös rengaskoko. Nopeumittari kun kiipeää aika eri tahtiin 195/50-15 ja 235/35-19 kumeilla.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Näin on, mutta matti on ihan asialla. Olisi ollut JTS:n kanssa moneen kertaan käyttöä vertailuajoille. Eiköhän nuo ole kohtuullisen vertailukelpoisia kun otetaan riittävän suurella vaihteella ajat.

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Äsken tuli 156 V6:lla testattua mittarinopeus 85-125 3. vaihteella. Tulos n. 4.6 sek. Ilman lämpötila 6,6 astetta, ilmanpaine 1012,5 hPa, rengastus 195/65/15, tie kostea. :lol:

Avatar
Keltsi
Viestit: 1834
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Pistetääs nyt sitten oman 100kW JTD:n tuloksia.

Eli kävin tuossa suhteellisen tasaisella suoranpätkällä kokeilemassa 60-120km/h vetoja 4-vaihteella. Varmuuden vuoksi kellotin myös toiseen suuntaan pari vetoa samalla suoralla.
Kellotus kännykällä ja nopeus suoraan mittarista katsottuna. Moottori täysin vakio ja alla jotkut 15" kitkat.

- ILMIn liitin irti 14,7 s. (keskiarvo)

- Liitin kiinni 12,4 s. (keskiarvo)

- Viallisella ILMIllä en viitsinyt edes kellottaa, olisikohan edes kulkelut tuota 120 km/h...

Pistäkäähän muutkin JTD:n omistajat noita arvoja, että saadaan vertailupohjaa.

Alfis
Viestit: 46
Liittynyt: 21 Syys 2006, 00:29
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Alfis »

Täh..? :crazyeyes:

Etteikö kulje viallisella ilmamassamittarilla tai lambaadalla? Joku tos
kylmäkäyntijutussa epäili mun puheista näitä vaivoja.. mutta kun nyt
kulkee ( nakupeleistä en tiedä sanoa mitään ) ja oikeastaan aivan
laukkaamalla.. Outoa! :shock:

Nimittäin tuo tessu kun käy rikastuksella tasaisesti kuin ittensä mummo-
vainaan ompelukone, hetken lämmettyään se alkaa soutaa laidasta
toiseen tyhjäkäynnillä ja yrittää sammua, ainakin risteysajossa..
Kaikki pitäisi olla mittausten mukaan olla OK, mutta kun tekee kiusaa
ja naputtaa, joku luuli dieseliksikin, mutta ääni on kevyempi, ei siis
ainakaan ajoitusmuunnin, eli helpotus on ja suuri!! Olisikohan kaiken
syynä vain venttiilinnostaja? Pahoin pelkään, tuskin suositellun
10W-40 öljyn sijaan heitetty 5W-40 ( synteettinen ) paljoakaan tohon
vaikuta noin uudessa? :?

Mutta kuten sanottu, kun kierrokset ylittävät tuon maagisen 3000 rpm,
niin sitten kyllä innostuu kulkemaan ja päältä 200 haluttaa kovasti
motarilla.. en kauaa uskaltanut, kun on lisenssin suhteen hiukan etten
sanoisi epäterveellistä, meilläpäin kun on poliisin ajokorttitoimistossa
sellainen hullu hemmo, jonka harrastuksena on niiden keräily.. :mrgreen: :mrgreen:

Alfis
Viestit: 46
Liittynyt: 21 Syys 2006, 00:29
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Alfis »

Perhana, nyt nuo 'emoticonit' ei taas näkyny, kuka nekin on pistänyt
kieltoon? Joku pääpiru täällä näitä rukkaa vai?? :crazyeyes: :mrgreen:

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

Keltsi kirjoitti:Pistetääs nyt sitten oman 100kW JTD:n tuloksia.

Eli kävin tuossa suhteellisen tasaisella suoranpätkällä kokeilemassa 60-120km/h vetoja 4-vaihteella. Varmuuden vuoksi kellotin myös toiseen suuntaan pari vetoa samalla suoralla.
Kellotus kännykällä ja nopeus suoraan mittarista katsottuna. Moottori täysin vakio ja alla jotkut 15" kitkat.

- ILMIn liitin irti 14,7 s. (keskiarvo)

- Liitin kiinni 12,4 s. (keskiarvo)

- Viallisella ILMIllä en viitsinyt edes kellottaa, olisikohan edes kulkelut tuota 120 km/h...

Pistäkäähän muutkin JTD:n omistajat noita arvoja, että saadaan vertailupohjaa.
Vaikuttaa melko korkealta arvolta.. Vakiolla en kyllä muista paljon kellotin, mutta lastun kanssa oli kyllä selkeästi alle 10sek.

60-120 en oo nykyisellään kokeillu, mutta 80-120 4.3sek..

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7785
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Alfis kirjoitti:Perhana, nyt nuo 'emoticonit' ei taas näkyny, kuka nekin on pistänyt
kieltoon? Joku pääpiru täällä näitä rukkaa vai?? :crazyeyes: :mrgreen:
Ihan itse olet laittanut ne kieltoon omista asetuksista mutta otin pois. Pari hymiötä riittänee per viesti ja vaikka joulu onkin tulossa niin säästytään joulukuusiefektiltä edes tällä foorumilla :wink:

Avatar
Keltsi
Viestit: 1834
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Zulak kirjoitti:Vaikuttaa melko korkealta arvolta.. Vakiolla en kyllä muista paljon kellotin, mutta lastun kanssa oli kyllä selkeästi alle 10sek.
Niipä, Cordoon verrattuna Alfa on noin 2 s. nopeampi, mutta Evryn kanssa Seatti olikin sitten 1.5 s. nopeampi Alfaa.
Nyt vaan tarvittaisi muidenkin vastaavia mittauksia, jotta voisi päätellä onko tuossa Alfassa jotain vielä vialla, menesi vielä myyjän piikkiin...
Vai pitääkös sitä nöyrtyä ja mennä Telttaan luettaan vikakoodit?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joo mittaan kunhan on sopivasti saumaa, näin talviaikaan ei oikein kehtaa tehdä kuin (lähes) tyhjällä moottoritiellä.

Tosin tuo omakin auto tuntuu välillä kulkevan paremmin ja välillä huonommin, saattaapi olla EGR-venttiili joka ei aina jaksa sulkeutua täysin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Alfis kirjoitti:Etteikö kulje viallisella ilmamassamittarilla tai lambaadalla?
Niin jatketaan nyt tähänkin ketjuun, että eipä mullakaan kuollut lambda kulkupuoleen vaikuttanut. Ylirikkaalla seoksella Alfonso ampaisi niin että niska venähti - ja nimenomaan vasta lämmettyään alkoi temppuilla. Viallisella ilmillä ei kulje kyllä mihinkään.

Ja jottei ihan OT:ksi mene niin epävirallinen sekä epätarkka kellotus mittarin mukaan 85-125km/h lentävänä 4,2s. Ei hullummin. :-D

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Lätkä lattiassa ECU ei piittaa lambdan jutuista, pelkästään osakaasulla se pakokaasunhaistelija voi sotkea kulkupuolta. Ilmamassamittaus vaikuttaa sitten seokseen koko kierros- ja kuormitusalueella.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Broidin GTAlla n.4.0. Samaan meni 2-3 ja pelkällä kolmosella.
- Alfaholic -

Avatar
HANU
Viestit: 1211
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

Ducatolla 80-120:n nelosvaihteella 8,6 sekuntia, viitosella 13,4 s.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Marealla piruuttani testasin.
Tasamaa, kuski +kyydissä olleet tavarat n.130kg & puoli tankkia bensaa, puhelimella mitattuna, 3.vaihteella 80-120 km/h vei aikaa n. 8sek, ehkä hitusen allekin.

En edes mielestäni vetänyt kotiinpäin, ehkä jopa päinvastoin, mutta ei tuo aika ole ollenkaan hassumpi, jos vertaa esim. mattijus:n aikaan omallaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
luigster
Viestit: 128
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 02:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja luigster »

Oho. 5.5sek taitaa olla tehot vähän kadoksissa. Muuta ite tiiä ku että termari pitäis vaihtaa. Mutta se tuskin edes on syy moiseen. :crazyeyes:

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Grendel kirjoitti:Lippispäille: en tiedä yhtään mitä apua tästä on :crazyeyes:
Laitetaan nyt vähä Alfakuskeille purtavaa vaikkei sinänsä Alfoihin liitykään,
kaverin -04 wrx sti imppu 80-120; 2,17s :shock:

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

No täytyypä kokeilla joku kerta minkälainen aika lävähtää lentävällä menolla 80km/h-120km/h. Ihan mielenkiintoista vertailua, mutta moniko kertoo totuuden ja muutenkin aika vaikea tarkasti saada aikaa siinä kymmenykset livahtaa suuntaan tai toiseen. :drinking:
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Dobber kirjoitti:Ihan mielenkiintoista vertailua, mutta moniko kertoo totuuden ja muutenkin aika vaikea tarkasti saada aikaa siinä kymmenykset livahtaa suuntaan tai toiseen. :drinking:
Muista en tiedä, mutta sen tiedän että toi impun aika on satavarmasti tarkka :drinking:

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Jeeh, kyllä! Katsotaas onhan mulla jotakin otantoja tallessa..
Viimeksi muokannut Dobber, 25 Touko 2007, 22:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Jep, tämä on tarkka aika ei rannekellolla vaan PCn timerilla mitattu aika Ecun kautta 5,8s.
Viimeksi muokannut Dobber, 26 Touko 2007, 03:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Nicoa
Viestit: 23
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 08:44

Viesti Kirjoittaja Nicoa »

Voi jumalauta.

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

EVO IX:lle mitattu Aubildissä 80-120km/h 5,5s, mutta erona se, että ei lentävällä vaan 5.vaihteella ja 80km/h tunnissa.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
kterkkila
Viestit: 2383
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Otin muutamia vetoja hyökkäysvaunu 164:llä. Omapaino on otteen mukaan 1530kg, juuri tankilta tultu, kone 24V 3.0 GTA/QV imuputkilla ja renkaat 225/45-17. Sekuntikellona käytetty puhelinta, joten tuloksissa saattaa olla pientä epätarkkuutta.

80-120 4. vaihde 8.5
80-120 3. vaihde 5.5s
80-120 2. ja 3. vaihteet 4.0s
60-120 2. ja 3. vaihteet 6.5s

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: V6 Q-system

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

saint_tobias kirjoitti:Maantiellä vedin ohituskaistalla kolmosella 120-160kmh ja perässä roikkui toyota RAV eikä elettäkään että jättäisin sen. Silloin tuli tunne että onko lafassani kaikki kunnossa.
Noi toitsat on pahoja kyllä. Omalla 156 V6:lla joskus kun oli ILMI sökö niin en saanut Hiacea tippumaan peräpeilistä :oops:

Vaikka on tunnetusti ehkä laiskimpia vehkehiä mitä tulee mieleen..

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Oma 156 2.0 ts meni kolmosella 80-120km/h vajaaseen 8 sekuntiin :shock:
Tosin pysäytin vauhdin kahdeksaan kymppiin ja ajanotto ei kaikkein tarkimpia. Pitäisikö tuo mitata niin että kiihdyttää jo esim. 60:stä talla pohjassa vai miten olette aikoja ottaneet? Muuten autoni tuntuu olevan ajan puolesta vaisu...... :(
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Sleepperi
Viestit: 478
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 21:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: V6 Q-system

Viesti Kirjoittaja Sleepperi »

saint_tobias kirjoitti:6s pyöreästi. ja koko matka kakkosella! Kakkosella ottaa mittariin 130kmh

Hidas tämä neliportainen laatikko on!

0-100kmh mittasin n 10s aikoja ja lupaavat n.8s

Vivaro otti saman 80kmh - 120kmh 9s ja 60kmh - 120kmh 13s

kaikki mitattu ei lentävinä lähtöinä, eli kaasu pohjaan ja kellokäyntiin.


Maantiellä vedin ohituskaistalla kolmosella 120-160kmh ja perässä roikkui toyota RAV eikä elettäkään että jättäisin sen. Silloin tuli tunne että onko lafassani kaikki kunnossa. Kierrokset oli siinä neljän tonnin päälle, joten silloin pitäis lähteä. Persetuntumalta vivaroni ei olisi paljoakaan jäänyt 5vaihteella 120-160kmh..

Tuommoista tuoreempaa RAV4:sta saattaa liikuttaa jo vakiona 177hv/400nm diisseli eli eipä se mikään ihme ole, jos ei meinaa ehtiä alta pois.. :-D

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Oikeasti kiinnostavampi tieto on tuo ei-lentävä eli tasanopeudella 80 km tunnissa puolikaasulla ja sitten kello käyntiin ja poljin lattiaan samalla hetkellä. Tämähän on se kiihdytys mitä tarvitaan esim. rekkoja ohitellessa ja jos tuleekin tiukka paikka niin sitten vain joutuu kiihdyttämään yli 100:n nopeusrajoituksen... muutoin en suosi ylinopeuksia.

Tuon tehojen puuttumisen selvittämiseksi lienee kuitenkin parempi käyttää tuota lentävää tapaa eli poljin lattiaan 60 km/h nopeudesta, kello käyntiin kun 80km/h ja kellon pysäytys kun 120 km/h. (mittarivirheet huomioiden ehkäpä tuo 85 ja 125 on ihan hyvät vaikkakin alikanttiin kaikilla alfoilla joilla minä olen ajanut... mutta mittausvirhe on kuitenkin aina suurempi joten ei haittaa.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Void
Viestit: 31
Liittynyt: 18 Kesä 2008, 12:46
Paikkakunta: Hki

Re: V6 Q-system

Viesti Kirjoittaja Void »

Sleepperi kirjoitti:
saint_tobias kirjoitti:6s pyöreästi. ja koko matka kakkosella! Kakkosella ottaa mittariin 130kmh

Hidas tämä neliportainen laatikko on!

0-100kmh mittasin n 10s aikoja ja lupaavat n.8s

Vivaro otti saman 80kmh - 120kmh 9s ja 60kmh - 120kmh 13s

kaikki mitattu ei lentävinä lähtöinä, eli kaasu pohjaan ja kellokäyntiin.


Maantiellä vedin ohituskaistalla kolmosella 120-160kmh ja perässä roikkui toyota RAV eikä elettäkään että jättäisin sen. Silloin tuli tunne että onko lafassani kaikki kunnossa. Kierrokset oli siinä neljän tonnin päälle, joten silloin pitäis lähteä. Persetuntumalta vivaroni ei olisi paljoakaan jäänyt 5vaihteella 120-160kmh..

Tuommoista tuoreempaa RAV4:sta saattaa liikuttaa jo vakiona 177hv/400nm diisseli eli eipä se mikään ihme ole, jos ei meinaa ehtiä alta pois.. :-D
Jep. Eilen tuli päivä kuskattua corolla versoa samalla koneella. On se mukava diisseliksi :)

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

0-100km/h 5.9s
80-120km/h 3.9s (kolmosella)

http://s131.photobucket.com/player.swf? ... &os=1&ap=1
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Andros
Viestit: 293
Liittynyt: 20 Loka 2003, 23:53
Car(s): 159 SW TBi
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Andros »

Ette ole racechronoa käyttäneet suoritusten mittaamiseen? Tuntuu ainakin kohtuu toistettavia tuloksia tulevan eikä tarvitse mittaria tuijotella. Uskoisin että ainakin pienimmillä virheillä tulee tulokset kuin kellolla, onko ne sitten totuuksia en ota kantaa, mutta oman auton muutosten vertailuun ainakin sopivat.
Tuo ohjelmahan kun ei tarvitse kuin s60 ohjelmistoisen kännykän ja gps mokkulan. Ja saahan sillä kierrosajatkin ylös eri moottoriradoilla.

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Andros kirjoitti:Ette ole racechronoa käyttäneet suoritusten mittaamiseen? Tuntuu ainakin kohtuu toistettavia tuloksia tulevan eikä tarvitse mittaria tuijotella. Ja saahan sillä kierrosajatkin ylös eri moottoriradoilla.
Ainakin kierrosaikojen mittaamiseen soveltuu mainiosti.
Itselläni sekä Epezillä ja Mckirbyllä oli Racechrono käytössä
Alastaron Alfa Cup:ssa; Racechronon poikkeama verrattuna
viralliseen kellotettuun aikaan taisi jokaisella pysyä
0.1 sekunnin sisässä. (virallinen aika oli 0.1s parempi)
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Ainakin viimeksi kun minä olin ajamassa (2007) niin "virallinen" cup-aika otettiin sekkareilla, eli tulos ei ole aivan satatarkka.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^nyt oli käytössä semmonen sähköinen vempele.

Itselläni oli loppujenlopuksi heittoa 0,16 sekuntia. Kirbyllä oli tarkempi sillä hänellä oli käytössään erillinen GPS paikannin. Minä käytin kännykän omaa sisäistä GPS:sää ja se ei ole ihan niin tarkka.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Giulia Super 2.0 -69 80-120 nelosella 7.2sek 8) Kahden hengen kuormalla.

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Dimmun Audi kiihtyy 80-120 yhtä nopeasti kuin tuulilasin testissä ollut m5 cabriolet????

Onko Giulia 2.0 koneella nopeempi kuin 156 tai sitten meikällä ei sekunttikello toiminut? :crazyeyes:
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Jarama kirjoitti:Onko Giulia 2.0 koneella nopeempi kuin 156 tai sitten meikällä ei sekunttikello toiminut? :crazyeyes:
Ensinnäkin sun mittaustapa on ollu vähän väärä, kokeile lähtee kiihdyttää 60km/h ja sit kello käyntiin 80km/h :wink:
Ja kun käyttää 2, ja 3 vaihdetta niin 6s pintaan muistaakseni menee... eli ei mihkää :drinking:

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Niin toi mun aika on lähdetty kiihdyttämään nimenomaan 60:stä ja kello käyntiin 80:stä. Hyvinhän se tuntuu kiskovan.

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

1250kg, 225/45-16, kännykän sekuntikello, märkä keli, 2-3, lentävä lähtö, 5.0 sek.
Tuo on karkea ja varovainen arvio, mutta silti yllättävän korkea luku sillä se tarkoittaisi vähän yli 150 heppaa. E: Poistettu turhaa tietoa.
Viimeksi muokannut gYdEbUh, 18 Syys 2009, 00:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
PeeVee
Viestit: 96
Liittynyt: 03 Loka 2003, 03:59
Car(s): Alfa Romeo Mito 135 TCT
Paikkakunta: Kiiminki

156 2.5 V6

Viesti Kirjoittaja PeeVee »

Tulipas tässä selailtua näitä vanhoja juttuja. Eipä muuta kuin mittaamaan.
Lentävällä lähdöllä 80-120 km/h 3,9 sek. 3-vaihteella. Talvirenkaat, ilman lämpötila 0 astetta, tien pinta märkä.
Kokeilin myös aloittaa kiihdytyksen 2-vaihteella, muutta aika oli huonompi.
Auto on Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm-2003. Ajokilometrit 114 tkm.
Mitaukset tehty Racechronolla.
Tunteella ja huumorilla!

CHRdriver
Viestit: 82
Liittynyt: 03 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja CHRdriver »

dimmu kirjoitti:0-100km/h 5.9s
80-120km/h 3.9s (kolmosella)

http://s131.photobucket.com/player.swf? ... &os=1&ap=1
Paljos tuossa audissa on paukkua? Hyvin näkyy vetävän :-D
Varsinkin tuo 0-100km/h, niin irtoo viivalta aika nätisti... tosin 4wd.

Mutta kyllähän se etuvetokin poistuu :wink: http://www.youtube.com/watch?v=Ee-J3DYx ... re=related
Kun on oikee merkki... heh :wink:

Mutta AHDIN MÄÄRÄÄ TAHDIN, niinkun olen joskus teille vaparimiehille sanonu :wink: 8)

Avatar
Bstoned
Viestit: 224
Liittynyt: 14 Elo 2007, 14:20
Car(s): Jaguar XF 3.0D V6

ex:S-Type 2.7d V6, GT 2.0JTS, 156 2.5v6, liuta Opeleita, Celica ja BMW 316
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Bstoned »

Oli sen verta mielenkiintonen topic, että kotiin tullessa piti ihan kokeilla.
80-120km/h taittui 5,2s 3-vaihteella ja kiihdytys alkoi 80km/h:sta.

2:s ja 3-vaihteella lentävällä lähdöllä tulos oli 4,3s. Onko toi nyt sit hyvä, tiedä hänestä, mutta joutusasti se rekka ohittuu kuitenki.

Niin, se mittaus väline oli SonyEriccson w880i :lol:
Meteant, dum obient.
(pelätkööt, kunhan tottelevat.)

Vastaa Viestiin