Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 23 Loka 2019, 18:51



Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 
Jakajan kasausohje 164 
Kirjoittaja Viesti
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Viestit: 9027
Paikkakunta: Kirkkonummi
Auto: F15 + F20
Vastaa lainaamalla
Viesti Jakajan kasausohje 164
Näistä ohjeista kiitokset menevät Carlokselle, eli toisin sanoen hänen tekemät.

Lue loppuun ennenkuin teet mitään.


Tästä lähdetään NDE-puoli:

Kuva

DE-puoli:

Kuva

NDE:

Kuva

Kannattaa pestä purettu jakajan runko kunnolla liuottimella ja vaikka hammasharjalla.

DE:

Kuva

NDE:

Kuva

Ensin laitetaan pyörijänpään (DE) liukulaakeri. Itse käytin pitkää 13mm hylsyä.

Paina laakeri sen verran syvälle, että säteisakselitiiviste (stefa) mahtuu vielä sinne jatkoksi+liukulevy.

Kuva

Ennen kuin stefan asentaa paikalleen, kannattaa laittaa rasvaa itse stefanuraan joka jää tuon liukulevyn alle.

Kuva

Liukulevyn paikalleen saaminen krymppauksen ansiosta voi tuntua taiteilulta ;)

Kannattaa painaa se sinne hellästi ja varmasti. Jonka jälkeen tyontää liukulaakeri stefaan kiinni.

Kuva

Kuva

Moottorinpään (DE) liukulaakeri myös painamalla paikalleen. Siten että jää samaan tasoon jakajanrungon kanssa.

Kuva

Irtonaiset liukulevyt kevyeen pintarasvaan ennen akselin asennusta.

Kuva

Akseli hollilleen ja jakaja täyteen moottori öljyä.

Pyöritellen akselia työnnetään loppuun asti.

Ja voidaan vetää takasin huulille ja katsoa jos öljyä menisi vielä lisää.

Kumminkin niin että jää täyteen öljyä.

HUOM! Käytä samaa öljyä mitä käytät autossa itsessäänkin.

Kuva

Ja loput pilkkeet paikalleen.

Kuva

Ennen virranjakajan irroittamista moottorista katso jakajan asento, että saat takaisin samaan asentoon.

Kun jakaja on poistettu moottorista ja pyörijä akseleineen on poistettu, niin pääsee varsinaiseen jakajanrungon purkuun.

Jakajan purku tapahtuu käänteisesti.

Moottorinpään liukulaakeri irtoaa ihan perinteisellä väkivallalla.

Jakaja pöydälle ja akselinreijästä pyörijän päästä meisselillä työmällä.

Pyörijänpäästä laakeri+stefa+krympattu liukulevy kannattaa painaa ulos eikä lyödä!

Liukulaakerit mitkä olen toimittanut ovat akseleiden min toleransissa ja voivat ahdistaa joidenkien akseleiden kohdalla. Jolloin hiomapaperia laakerin sisällä pyöritellen saa istuvuuden täydelliseksi.

Akseleiden min. halkaisija on 12.4mm ja valmistustoleranssien myötä niissä on pieniä heittoja max. 12.5mm? Välyksen voi tietysti ottaa myös akselista, mutta akselin hiominen on huomattavasti työläämpää ja sen joutuu kiilloittamaan. Vasta kun välys rupeaa olemaan luokkaa +0.2mmà alkaa laakerit olemaan loppu.

Ohjeet on suuntaa antavia ja tekijän Suomenkielen ilmaisutaito rajallinen
luukihäriöineen.


10 Helmi 2005, 21:23
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 1 viesti ] 

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com