Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 21 Loka 2018, 22:54



Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
155:sen tyyppiviat 
Kirjoittaja Viesti
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Viestit: 8985
Paikkakunta: Kirkkonummi
Auto: F15 + F20
Vastaa lainaamalla
Viesti 155:sen tyyppiviat
Jakakaanhan tietoanne niin katsotaan mitä tästä syntyy. Perusteluja jonkun vian puolesta ja vastaan saa antaa, mikäli on eri/samaa mieltä toisen kanssa. Yritetään pitää keskustelu järkevänä, ja jätetään turhat joopaseipäs jutut pois.

Muistakaa mainita mistä mallista/koneesta on kyse!


05 Marras 2004, 11:41
Profiili

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Viestit: 4681
Paikkakunta: Helsinki
Auto: -
Vastaa lainaamalla
Viesti 
-nokka-akselin ajoitin kulahtaa TS 16V
-pyyhkimen vivustot klappia
-takajarrulevyt ruostuu - jarruttaa liian vähän takaa, kunnon voitelu jarrusatuloissa oleviin liukutappeihin auttaa
-ajoittaisia merkkivalo-ongelmia 16V TS :wink:
-pyöränlaakerit kesto alle 150tkm

_________________
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02


Viimeksi muokannut V6 päivämäärä 25 Tammi 2009, 20:43, muokattu yhteensä 2 kertaa



05 Marras 2004, 15:47
Profiili WWW

Liittynyt: 08 Elo 2003, 00:39
Viestit: 269
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Takajarrut jumiutuvat - vaatii herkistelyksi liukupintojen voitelun kerran vuodessa.

_________________
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...


06 Marras 2004, 23:45
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Viestit: 1424
Paikkakunta: Tampere
Auto: Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Vastaa lainaamalla
Viesti 
155 2.0 TS 16V Super m.-95

Tulpanreikiin menee helposti vettä => käyntihäiriöitä

Ruiskun merkkivalo palaa herkästi => vika v.mäinen löytää, 3x Deltta autossa ko. vian takia, eivät löytäneet vikaa, tietenkin :evil:

Pyyhkimien vivusto kannattaa purkaa kokonaisuudessaan ja rasvata muuten messinkiholkit kulahtaa totaalisesti sama asia koskee myös 156:ta tein homman viime hetkellä.

Taka-akselin alatukivarren laakerit voivat olla kuluneet.

Lämppärin lamput voivat olla pimeenä jos ei kukaan ole viitsinyt niitä vaihtaa.

Kaapeli joka menee rungosta saranan kautta takaluukkuun murtuu helposti ja voi pahimmillaan aiheuttaa oikosulun :crazyeyes: .

_________________
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69


20 Helmi 2005, 22:11
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Huhti 2005, 19:20
Viestit: 662
Paikkakunta: Tampere
Auto: Ex 156 2.5 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Onko 155:ssa jakohihnan kanssa (niissä malleissa, missä sellainen on) samanlaisia ongelmia kuin 156:ssa? Mikä on vaihtoväli?

Entä 155:n talvenkestävyys (sähkölaitteet/kone)? Erityisesti V6 kiinnostaa.

Onko 155 V6:ssa jotain sille spesifisiä tyyppivikoja, tai jotain mihin kannattaa kiinnittää huomiota sellaista ostaessa?


20 Kesä 2005, 16:47
Profiili

Liittynyt: 28 Heinä 2004, 22:43
Viestit: 22
Paikkakunta: Hämeenlinna
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Minua myös kiinnostavat nämä tyyppiviat. En ole itse nimittäin törmännyt yhteenkään yllä mainittuun "tyyppivikaan". :twisted: :twisted: :roll:

_________________
MYYDÄÄN ALFA 155 V6-93


20 Kesä 2005, 16:59
Profiili
Paikalla
Avatar

Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Viestit: 384
Paikkakunta: Ylöjärvi
Auto: 156 TS 2.0 1999
156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Vastaa lainaamalla
Viesti 
JustXL kirjoitti:
Takajarrut jumiutuvat - vaatii herkistelyksi liukupintojen voitelun kerran vuodessa.


Takajarrujen ja käsijarrun kanssa on meikäläisellä ollut eniten ongelmia 155:sissa. Liukutappien voitelu on hyvä tosiaan tehdä silloin tällöin, mutta välillä tuntuu perusteellisemmallekin remontille olevan tarvetta. Erityisesti jarrumännän sisällä olevat automaattisäädön kilkkeet ovat herkästi jumiutuvia, joten ne kannattaa joskus irroittaa ja rasvailla kunnolla. Jarrumännän sisällä olevien osien pitäisi pyöriä kohtuullisella voimalla, kun niitä pihdeillä pyörittää, jotta jarrupalat voisivat säätyä automaattisesti lähelle levyä ja kompensoida kulumista. Automaattisäädön pitää toimia juohevasti, jotta käsijarrulla olisi edellytyksiä toimia - jos palat ovat kaukana levystä, ei käsijarru voi toimia tehokkaasti. Käsijarrun aiheuttama liike jarrumännässä on nimittäin todella pieni, muutaman millin verran. Automaattisäädön toimintaperiaatteesta ja lyhyestä liikevarasta johtuen kässärivaijeri kannattaa pitää takajarrujen huollon jälkeen jonkun aikaa löysällä ja jarrua painamalla antaa automaattisäädön hoitaa hommansa. Vaikka tässä onkin kyseessä 155:nen, toimii Motonetin nettiluettelossa 156:sen kohdalla oleva ohje takajarrupalojen vaihdosta hyvin:

156-takapalojen vaihdossa huomioitavaa: ensin löysätään käsijarruvaijeri kahvan juuresta suojuksen alta, jotta satulan käsijarruvipu on lepoasennossaan. Vaijeri on helppo irroittaa satulasta, auttaa työskentelyä! Mäntää painetaan kevyesti sisäänpäin esim ulosvetäjällä samalla kun mäntää kierretään esim kulmahiomakoneen avaimella sisäänpäin. Jarrupoljinta painamalla säädetään takajarrut, vasta lopuksi vaijerista säädetään kevyesti välys pois!

Toinen rasvaa kaipaava kohde on kässärin käyttövivun akseli, jonka voitelua varten on Girlingin jarrusatuloiden runkoihin joskus asennettu rasvanippoja.

Osia jarrusatulassa on melkoisen paljon:

http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=3395


09 Heinä 2005, 14:32
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 7 viestiä ] 

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com