Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 24 Maalis 2019, 23:50



Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
33:sen tyyppiviat 
Kirjoittaja Viesti
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Viestit: 9002
Paikkakunta: Kirkkonummi
Auto: F15 + F20
Vastaa lainaamalla
Viesti 33:sen tyyppiviat
Jakakaanhan tietoanne niin katsotaan mitä tästä syntyy. Perusteluja jonkun vian puolesta ja vastaan saa antaa, mikäli on eri/samaa mieltä toisen kanssa. Yritetään pitää keskustelu järkevänä, ja jätetään turhat joopaseipäs jutut pois.

Muistakaa mainita mistä mallista/koneesta on kyse!


05 Marras 2004, 11:40
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Viestit: 552
Paikkakunta: Espoo
Vastaa lainaamalla
Viesti 
-Kakkosvaihteen synkronointi
-Polttoaineen täyttöaukon ympäryksen ruostuminen

_________________
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!


05 Marras 2004, 16:15
Profiili

Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Viestit: 915
Paikkakunta: Tuusula
Auto: 159 2.0 JTDm SW -11, 147 2.0 TS Collection -09
Vastaa lainaamalla
Viesti 
- Etupään jousilautasten (puhki)ruostuminen, voivat pettää ajossa. Koskee ilmeisesti kaikkia malleja. Myös jousilautasten laakerit ovat kulutustavaraa.

- Nopeusmittari. Koskee ainakin osaa uudemman korimallin autoista. Mittareita on ilmeisesti kahta eri tyyppiä (oman mittarini korjanneelta hienomekaanikolta aikanaan kuultua), joista toisessa ongelmia. Ongelmana on nähtävästi mittaria pyörittävän sähkömoottorin harjojen kuluminen ja siitä johtuva likaantuminen/jumitus. Voi aiheuttaa mittarin elektroniikan ylikuormitusta ja siitä johtuvaa kuumenemista ja savuamista. Moottorin puhdistus auttaa.
HUOM! Kaikki nopeusmittarin viat eivät aiheudu tästä!

Molemmista vioista on aikanaan keskusteltu laajasti kansainvälisellä 33-foorumilla, ja molemmista myös omakohtaista kokemusta vm. 1992 1.7 IE -mallisesta 33:sta.


05 Marras 2004, 17:03
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2003, 13:07
Viestit: 109
Paikkakunta: Kuusankoski
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Aika kultaa muistot, mutta tautisen hitaita sähkölaseja ei unohda. (Vanhempikorinen)

Kierroslukumittarikin näytti yleensä vaan puolet todellisista kierroksista.

_________________
Renault Laguna 1999, Punto 55 1996


05 Marras 2004, 17:54
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Huhti 2004, 01:33
Viestit: 576
Paikkakunta: Toijala
Vastaa lainaamalla
Viesti 
- Polttoainetankin ruostuminen
- Helmojen ruostuminen muovihelmojen alta
- Ruoste takavalojen alla kahden pellin saumassa

Tosin noi ruostejutut noin 20 vuotta vanhassa autossa ei välttämättä ole aina tyyppi vaan ilmasto vikoja mutta noi listasin kuitenkin...

_________________
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88


05 Marras 2004, 19:29
Profiili

Liittynyt: 01 Maalis 2003, 18:12
Viestit: 240
Paikkakunta: Porvoo
Vastaa lainaamalla
Viesti 
-eikös vesipumppu oo menny lähes jokaisella 33:n omistajalla, viimeistään 150 tkm:n jälkeen ja se kannattaa vaihtaa jakohihnojen yhteydessä ettei tule turhia kuluja.

-Nuo hitaat sähkölasit on tuossa uudessakin mallissa.

-Imukanavien vuoto lienee melko yleistä 33:ssa. Paikkaa ei voi kait suoraan määrittää, mutta niistä lienee kannattaa ensin hakea vikaa käynti häiriön ilmaantuessa. Minulla ainakin imusarjan kumitiivisteet on aina kosteat teet niille sitten mitä hyvänsä.

_________________
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4


08 Marras 2004, 15:36
Profiili
Spiderman
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Viestit: 12080
Paikkakunta: Nurmijärvi
Auto: Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Scénic 2005, Opel patterimopo 2013
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Yleistä:

- kytkimen käyttökäpälän hentoinen akselitappi katkeaa eikä kytkin irrota kunnolla

16v:

- jakohihnoja on hyppinyt useammaltakin
- pitkät peltiset "pakosarjat" ennen katalysaattoria saavat katin jäähtymään eikä rassi tahdo mennä päästötestistä läpi

_________________
- Epäkelpokeräilijä -


12 Marras 2004, 16:42
Profiili

Liittynyt: 19 Heinä 2004, 02:32
Viestit: 10
Paikkakunta: Espoo
Vastaa lainaamalla
Viesti 
QV 8v:

- sulakerasian viat (sulakkeiden pidikkeet löysät)
- ruoste, etenkin helmat, ovet ja bensantäyttöaukko
- jousijalan tukilaakerit
- lukot


04 Maalis 2005, 10:13
Profiili
Avatar

Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
Viestit: 884
Auto: A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1300/1500TS, 127, 128, 35.8, 1.9TD
Vastaa lainaamalla
Viesti 
QV 8V:n polttoaineentäyttöaukko ja takahelmat ruostuvat etenkin sisälokasuojien puuttumisen takia, koska ensin polttoaineputkea suojaava iso peltikaulus ruostuu auki ja päästää sitten renkaasta lentävät liat muhimaan ulkopeltien sisäpinnoissa. Ilman Lokareita muta tunkeutuu koko takalokasuojan matkalle aina takakontin sisärakenteita myöten, joten ne kannattaa ehdottomasti hankkia - viimeistään peltiremontin myötä.

Muovilevikkeet ovien alla keräävät myös melkoisesti savea kyytiin, ne kannattaa välillä avata ja puhdistaa, samalla näkee varsinaisten helmojen kunnon ja voi suojata niitä ruostumista vastaan. Ajan myötä myös tunkinkorvakkeet pettävät pellin pehmetessä, uudet kannattaa tehdä tukevasta raudasta.

Lisäksi takakontin alareunan pokkaukset ja takaluukun lasinympärys (tiivisteiden alta) sekä spoilerin kiinnitys- ja lasinpyyhkimen reiät ruostuvat ja päästävät vettä konttiin. Takavalonumpiot himmenevät ja halkeavat.

Muita kuin korin mahdollisesti vastaan tulevia ongelmia: mittariston juotokset hapettuvat ja aiheuttavat häiriöitä, vaihteiston synkronointi ei kestä pitkään ilman tiettyä Alfalle tyypillisesti vaadittavaa varovaisuutta.

Nämä ovat kuitenkin aika tyypillisiä ongelmia vanhassa autossa. Jonkinlaisena tyyppivikana voisi kuitenkin pitää hyvin lähelle toisiaan ja kuljettajan suunnasta katsottuna hieman oikealle asennettuja, aika pieniä polkimia, joiden sujuva käyttö vaatii tottumista!


28 Kesä 2005, 09:03
Profiili WWW
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 9 viestiä ] 

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com