Sivu 15/16

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 05 Kesä 2019, 10:13
Kirjoittaja 90
Eero kirjoitti:Pyytämättä ja yllättäen tarjolle tupsahti Biturbo 2500 Si (222?) vm. 88. Järki käskee pysyä erossa, mutta silti yksilö kiinnostaa ja meinaan käydä katsomassa autoa. Maseratin kyseessä ollen arvostan alkuperäisyyttä, mutta ko.yksilöä on viritelty ja tällä hetkellä kone on käsittääkseni avaamisen tarpeessa.
Mihin kaikkeen tulisi kiinnittää huomiota perusjuttujen lisäksi? Mistä tykkäävät ruostua?
Onkohan sama ilmajousilla varustettu joka oli aikansa myynnissä chattiautossa, hopea taisi olla väriltään?

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 05 Kesä 2019, 10:30
Kirjoittaja AAW
pitkämies kirjoitti: Ensi viikon Lapin sää vaikuttaa puolikehnolta.....Kovasti tekis mieli.....
Anna palaa vaan, viime viikonloppuna kun käytiin siellä Ylläksellä niin kuvanottohetken lämpötila oli +4.

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 08 Kesä 2019, 07:58
Kirjoittaja Eero
ˆ ˆ Sama laite. Jako ilmeisesti hypännyt --> venttiili osunut mäntään --> ym.

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 10 Kesä 2019, 18:06
Kirjoittaja Peki
Mukavaa kun nämäkin pikkuhiljaa lisääntyvät Pohjolan perukoillakin.

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 19 Heinä 2019, 18:45
Kirjoittaja il_dottore
niki kirjoitti:Kyllä GranCabriota ja GranTurismoa ainakin vielä Modenan kokoonpanotehtaalla valmistuu. Kävin paikan päällä henkilökohtaisesti viime viikolla.
Kävimme vaimon kanssa omistajakierroksella 10.7. Modenan tehtaalla, ja vahvistan, että GranTurismon ja GranCabrion valmistus jatkuu edelleen, oppaan mukaan jonnekin syys-lokakuulle. Muutama Alfa 4C oli myös linjalla työn alla.

Uutta GT:n seuraajaa on luvassa Geneven ensi kevään näyttelyssä!

Niin, ja kirsikkana kakun päällä: saimme pysäköidä ShowRoomin eteen, samaan muodostelmaan uusien tuotantoautojen (GTS, Ghibli, QP) kanssa :-D

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 22 Heinä 2019, 08:57
Kirjoittaja Ciancarlo
^kerrassaan hienoa! :)

Jos tohtorilla on joskus aikaa kirjoitella, niin olisi mukava lukea käyttökokemuksiasi tuosta upeasta autostasi.

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 21 Syys 2019, 08:06
Kirjoittaja phnts

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 17 Loka 2019, 10:36
Kirjoittaja alum
https://www.coys.co.uk/cars/1983-masera ... oporte-iii
Englannissa tulee myyntiin yksilö, josta ainakin väitetään, ettei se ole ollut Fred Scuttlen, vaan tunnetun merkkiliikkeen käsittelyssä.

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 15 Marras 2019, 17:30
Kirjoittaja Vittorio Jano
”Asuntokaupan Cheek” Andrei Koivumäki kyllästyi Maseratiin - haluaa nyt tilalle Bentleyn tai Mersun

Asuntokaupan Cheekiksi kutsuttu Andrei Koivumäki, 31, ajaa noin sadantonnin Maseratilla. Se on hänen neljäs autonsa.

– Minullahan ei ole ollut kuin kolme Mersua ja nyt tämä Maserati, mies kertoo tänään AlfaTV:ltä tulevassa Kaasujalka-ohjelmassa.

Tarkalleen ottaen menopeli on Maserati Ghibli.

– Valkoinen, V6-koneella, 3,5-moottorilla ja dieseli, Andrei luettelee yksityiskohta.

Auto on Andrein työkalu ja sillä on siksikin väliä.

– Autolla on iso merkitys hyvän fiiliksen ja oman voinnin kannalta. Ajan päivässä helposti sata kilometriä, joten on kiva ajaa kivalla autolla, johon on kiva hypätä ja jossa on kiva istua.

Maserati on kuitenkin menossa vaihtoon. Vaikka se on visuaalisesti hieno, haikailee Andrei mielestään teknisesti paremman Mersun perään. Varsinainen talviautokaan Maserati ei ole, minkä Andreikin on joutunut huomaamaan. Tulevana talvena Andreilla onkin jo jotain muuta allaan.

– Joku päivä hankin G-Mersun. Voisin hankkia jopa nyt. Mutta se on liian pelottava auto. Sellaisella kun pamahtaa Nöykkiöön 350 000 euron perhekodin eteen mustat lasit päässä, niin siinä saattaa tulla pelottava fiilis. Se assosioituu hyvin vahvasti mafiaan.

Mersun lisäksi Andreilla on muitakin vaihtoehtoja.

– Bentley Continental voisi ihan hyvin tulla pihaan. En usko, että asiakastakaan harmittaisi.

---

Pure class.

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 15 Marras 2019, 21:20
Kirjoittaja S_A
Jaaaha. :shock:

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 15 Marras 2019, 22:00
Kirjoittaja HANU
Vittorio Jano kirjoitti:”Asuntokaupan Cheek” Andrei Koivumäki kyllästyi Maseratiin - haluaa nyt tilalle Bentleyn tai Mersun

Asuntokaupan Cheekiksi kutsuttu Andrei Koivumäki, 31, ajaa noin sadantonnin Maseratilla. Se on hänen neljäs autonsa.

– Minullahan ei ole ollut kuin kolme Mersua ja nyt tämä Maserati, mies kertoo tänään AlfaTV:ltä tulevassa Kaasujalka-ohjelmassa.

Tarkalleen ottaen menopeli on Maserati Ghibli.

– Valkoinen, V6-koneella, 3,5-moottorilla ja dieseli, Andrei luettelee yksityiskohta.

Auto on Andrein työkalu ja sillä on siksikin väliä.

– Autolla on iso merkitys hyvän fiiliksen ja oman voinnin kannalta. Ajan päivässä helposti sata kilometriä, joten on kiva ajaa kivalla autolla, johon on kiva hypätä ja jossa on kiva istua.

Maserati on kuitenkin menossa vaihtoon. Vaikka se on visuaalisesti hieno, haikailee Andrei mielestään teknisesti paremman Mersun perään. Varsinainen talviautokaan Maserati ei ole, minkä Andreikin on joutunut huomaamaan. Tulevana talvena Andreilla onkin jo jotain muuta allaan.

– Joku päivä hankin G-Mersun. Voisin hankkia jopa nyt. Mutta se on liian pelottava auto. Sellaisella kun pamahtaa Nöykkiöön 350 000 euron perhekodin eteen mustat lasit päässä, niin siinä saattaa tulla pelottava fiilis. Se assosioituu hyvin vahvasti mafiaan.

Mersun lisäksi Andreilla on muitakin vaihtoehtoja.

– Bentley Continental voisi ihan hyvin tulla pihaan. En usko, että asiakastakaan harmittaisi.

---

Pure class.
Toi välittäjän Mase on Jethro Rostedtin EX ja myös mun EX.

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 15 Marras 2019, 22:08
Kirjoittaja Vittorio Jano
HANU kirjoitti:
Toi välittäjän Mase on Jethro Rostedtin EX ja myös mun EX.
Aika hyvän hinnan sait kun noin 100 tonnia maksoi!

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 16 Marras 2019, 11:37
Kirjoittaja alum
Jotenkin sitä toivoo, että tällaiset henkilöt eivät päätyisi Maseratiin, vaan ostaisivat suoraan jonkun hienomman ja kalliimman Roisi-Rollen tai Johtotähden. Tv-haastattelussa oli erityisen tärkeää pitää näytillä myös toista menestyssymbolia eli Rolexia, ei varmaan ollut ns Ranta-Rolex. Tässä maassa on joukko varakkaita rahapesulabisneksen pyörittäjiä ja heidän avustajiaan, osa on tullut tänne idästä ja ostanut itselleen Suomen kansalaisuuden. Yksi kiinteistö-Kaisa taisi vast'ikään tehdä konkurssinkin, ja velat varmaankin lankeavat - kuten aina - tavallisten suomalaisten palkansaajien maksettaviksi. Kukahan siellä Turun saariston Airiston Helmen bisneksissä oli häärännyt rahanpes... siis välittäjänä? Voi olla, että parin vuoden päästä, jos verottaja sattuu tekemään täsmäiskun, ei ole enempää Rolexia kuin Rollsiakaan. Hänen tilalleen on tullut idästä joku Fefe-Feodor.

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 16 Marras 2019, 17:47
Kirjoittaja HANU
Vittorio Jano kirjoitti:
HANU kirjoitti:
Toi välittäjän Mase on Jethro Rostedtin EX ja myös mun EX.
Aika hyvän hinnan sait kun noin 100 tonnia maksoi!
s

Taisi olla vuosi 2016 kun myin ton Masen ja silloin se oli vajaan satkun pirssi, nyt enää 45-50:n.

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 16 Marras 2019, 19:19
Kirjoittaja palkus
Andrein Maseratissa kiinnitti huomion tuo tupaöljy :shock:

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 16 Marras 2019, 21:36
Kirjoittaja HANU
palkus kirjoitti:Andrein Maseratissa kiinnitti huomion tuo tupaöljy :shock:
Se Diisselinä ihan jees peli, varsinkin sen jälkeen kun asensin Race Chipin siihen. Se on Maserati millä voi ajaa taloudellisesti ja kulku on ripeetä.

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 24 Joulu 2019, 07:56
Kirjoittaja phnts

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 24 Joulu 2019, 10:06
Kirjoittaja V6
joku on hommannut täälläpäin mustan Gran Turismon 2 kertaa jo osunut silmiin, erottuu kyllä hyvin massan seasta

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 02 Elo 2020, 09:41
Kirjoittaja Giselda
https://areena.yle.fi/1-50474492
Tuolta löytyy viime torstaina esitetty Maserati-ohjelma. Valmistetun QP:n ohessa siinä näytettiin tuokio myös vanhempaa mallia, joka täälläkin on ollut Projektiosastolla. Työntekijöiden keski-iän kerrottiin olevan n 50v, joukossa huomattavan paljon naisia. Ehkä on havaittu, että tällaiset henkilöt omistautuvat työlleen paremmin kuin ne mm. Alfan 70-luvulla poliittisista syistä palkkaamat sisilialaiset osin luku- ja kirjoitustaidottomat mafiosojen juoksupojat, joiden työmoraali oli täysin olematon ja joka sitten näkyi valmistuneiden autojen laadussa.

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 02 Elo 2020, 16:09
Kirjoittaja Vittorio Jano
^

Vaikutti kiinnostavalta, kiitos vinkistä.

Otetaan katseluun, kunhan saan U-612:n toisen tuotantokauden viimeisen jakson alta pois.

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 13 Elo 2020, 12:54
Kirjoittaja HANU
Olipa kiva katsoa tuo dokumentti, kun itselläni on tuollainen QP Gransport. Tosin itselläni on pihistelymalli diisselillä.

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 16 Elo 2020, 19:53
Kirjoittaja KL
Biturbosta kuoli nopeusnäyttö tänään lopullisesti. On temppuillut useana kesänä kuoppaan ajaessa ja olen putsaillut anturin liittimiä laatikon kyljessä kuvitellen sen auttavan.
Tänään tunnistin sähköviaksi, kun valojen sammuttaminen ja kytkeminen herätti välillä nopeusmittarin henkiin. Sitten ei enää mikään vippaskonsti auttanut, mutta matkamittari jatkaa kuitenkin hommiaan, eli vika lienee itse mittarissa.
Tämä taitaa olla osaavan mitarikorjaamon hommia enenmmän kuin ti-henkilön, vai olisiko jollain ajatusta korjaukseen?

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 17 Elo 2020, 08:29
Kirjoittaja mutt
Mittariston puolella lie kosketushäikkää. Murtunutta juotosta tms. Jokusen bemarin mittariston olen korjannut noilla oireilla, 80-luvulta nekin.

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 22 Marras 2020, 15:35
Kirjoittaja J
KL kirjoitti:Biturbosta kuoli nopeusnäyttö tänään lopullisesti. On temppuillut useana kesänä kuoppaan ajaessa ja olen putsaillut anturin liittimiä laatikon kyljessä kuvitellen sen auttavan.
Tänään tunnistin sähköviaksi, kun valojen sammuttaminen ja kytkeminen herätti välillä nopeusmittarin henkiin. Sitten ei enää mikään vippaskonsti auttanut, mutta matkamittari jatkaa kuitenkin hommiaan, eli vika lienee itse mittarissa.
Tämä taitaa olla osaavan mitarikorjaamon hommia enenmmän kuin ti-henkilön, vai olisiko jollain ajatusta korjaukseen?
Se kuuluisa sulakerasia?

-J

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 22 Marras 2020, 15:52
Kirjoittaja KL
Kyllä vika mittaristoon jäi. Porilainen sähkövikojen asiantuntija löysi paikan, johon tarvittaessa kopsauttamalla herää taas henkiin. :-D

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 07 Joulu 2020, 18:07
Kirjoittaja alum
^ Vian syy löytyy noissa vanhoissa yleensä juuri sähköjohtojen liitoksista, ei sulakkeista. Paikantamiseen sähköexpertti on kullanarvoinen apu, kun on aavistus mistä häiriö voisi löytyä.

Kutosella pitkään pyörinyt "Valmistuksen salat"-sarja alkoi yllättäen pyörittää näkymiä autotehtaista. Tulee varmaan pian uusinnan uusintana. Jokin aika sitten oli vuorossa QP. Kun toisella kanavalla aiemmin esitetty oli QP V:sta, tämä olikin QP VI. Toisaalla äskettäin ihmeteltiin QP V:n kulutusta, ohjelman mukaan QP VI kuluttaa 12 litraa satasella - jonkun normin mukaan. Hämmästelin tuolla, ettei III:n ja V:n välisenä aikana olisi saatu aikaan mitään parannusta, kun kaikenlaista suihkutusta ja elektroniikkaa on tullut mukaan. Unohdin täysin, ettei I:n ja III:n välisenä aikana - sentään 30 vuotta - ainakaan tapahtunut yhtään mitään.

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 25 Touko 2021, 19:09
Kirjoittaja Vittorio Jano
Zalando Loungessa rättejä, jos haluaa mainostaa.

Joukossa kyllä ihan diskreettiäkin kamaa.

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 25 Touko 2021, 19:51
Kirjoittaja Satakuusnelonen
:-D Burn

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 02 Kesä 2021, 08:58
Kirjoittaja jmi
Välillä tulee mieleen että kesäautona voisi toimia myös Maserati, mutta ylläpito yms. hieman mietityttää.
1. QP5/4200GT miellyttäisi silmää ja kukkaroa, mutta melkein kaikissa on duo select-vaihteisto, onko se jo syy miksi seisovat vuodesta toiseen myytävänä? Kytkimen uusinta käsittääkseni maksaa jo lähes 5000€ ja robotiikan kanssakin voi olla ongelmia eli onko järkevämpää maksaa hieman enemmän ja ostaa ZF-automaatti?
2.Voiko näitä enää itse huoltaa eli romahtaako mahdollinen jälleenmyyntihinta ellei ole huoltoliikkeen leimoja? Kuitenkin öljyt,suodattimet,nivelet yms. on kuitenkin käsittääkseni suht samanlaisia kuin muissakin autoissa.
3. OBD:n kautta ei pysty lukemaan kuin vikakoodeja eli MES:n kaltaista monipuolista ohjelmaa ei Maseratiin taida saada järkevällä hinnalla?
4. Kulutuksella ei suurempaa merkitystä vähäisellä ajolla, mutta mitä tuollainen GP5 4.2 vie esim. rauhallisessa kaupunkiajossa, ollaanko lähempänä 20 kuin 15 litraa?
5. Moottorissa ei taida muuta yleistä ongelmaa olla kuin variaattorit, jotka ääntelehtivät kuin Alfan twin sparkissa, mitä tällaisten vaihto Suomessa voi maksaa tai onko itse vaihdettavissa?
6. Missä näitä voi huoltaa, onko pääkaupunkiseutu ainoa ja siellä Vaunula?
7. Saako Suomesta mistään osia tai mitkä ovat ulkomailla hyviä ostopaikkoja?

Koeajamassa en ole vielä käynyt, kun epäilen sen nopeuttavan hankintaa.... :-D

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 02 Kesä 2021, 16:14
Kirjoittaja alfa 156 v6
jmi kirjoitti:
02 Kesä 2021, 08:58
Välillä tulee mieleen että kesäautona voisi toimia myös Maserati, mutta ylläpito yms. hieman mietityttää.
1. QP5/4200GT miellyttäisi silmää ja kukkaroa, mutta melkein kaikissa on duo select-vaihteisto, onko se jo syy miksi seisovat vuodesta toiseen myytävänä? Kytkimen uusinta käsittääkseni maksaa jo lähes 5000€ ja robotiikan kanssakin voi olla ongelmia eli onko järkevämpää maksaa hieman enemmän ja ostaa ZF-automaatti?
2.Voiko näitä enää itse huoltaa eli romahtaako mahdollinen jälleenmyyntihinta ellei ole huoltoliikkeen leimoja? Kuitenkin öljyt,suodattimet,nivelet yms. on kuitenkin käsittääkseni suht samanlaisia kuin muissakin autoissa.
3. OBD:n kautta ei pysty lukemaan kuin vikakoodeja eli MES:n kaltaista monipuolista ohjelmaa ei Maseratiin taida saada järkevällä hinnalla?
4. Kulutuksella ei suurempaa merkitystä vähäisellä ajolla, mutta mitä tuollainen GP5 4.2 vie esim. rauhallisessa kaupunkiajossa, ollaanko lähempänä 20 kuin 15 litraa?
5. Moottorissa ei taida muuta yleistä ongelmaa olla kuin variaattorit, jotka ääntelehtivät kuin Alfan twin sparkissa, mitä tällaisten vaihto Suomessa voi maksaa tai onko itse vaihdettavissa?
6. Missä näitä voi huoltaa, onko pääkaupunkiseutu ainoa ja siellä Vaunula?
7. Saako Suomesta mistään osia tai mitkä ovat ulkomailla hyviä ostopaikkoja?

Koeajamassa en ole vielä käynyt, kun epäilen sen nopeuttavan hankintaa.... :-D
Moi, omiin kokemuksiin/havaintoihin pohjautuen voisi ao kommentit heittää..

1. Duo selectin kanssa juuri kuten yllä kirjoitat, on kuten selespeed ja normikäytössä hieman hankala... esim taskuparkkeeraus ylämäkeen pakittaen on melko lailla mielenkiintoinen.. Lisäksi juuri tuo kytkinremppa kallis (osat). Itse päädyin ZF tomaattiin joka samaa perua kuin monessa tehokkaammassa BMW:ssä.
2. Riippuu varmaan siitä ostajasta? ja mahdollisesti henkilöstä joka itse huoltanut :P Itse teen kaiken omin kätösin, tietää ainakin varmasti mitä autoon on vaihdettu ja miten. Varmasti löytyy ihmisiä jotka arvostavat sitä "merkkiliikkeen huoltokirjaa" mutta senverran kyseisen taiteenlajin kanssa työelämässä puuhaillut että itse en osaa tuota arvostaa juuri, toki silti enemmän kuin vaikka rengasliikkeen leimoja täynnä olevaa huoltokirjaa. Hinnathan on jo romahtaneet QP V:n kanssa varmasti liki sen mitä on romahtaakseen, eri asia saako sitä koskaan myytyä Suomessa millään hinnalla. Huolto-osia on tarvikeliikkeistä turha metsästää, tarvikkeita ei ole. Kaikki alkuperäisenä hankittava.
3. Launchin testerillä pääsee aika moneen moduliin, mutta se onkin ainoa vastaantullut. Boschit/Texat/Autocomit ei mene kuin moottorinohjaukseen ja sinnekin juuri ainoastaan niihin kohteisiin mihin "general obd" pakottaa pääsemään
4. Tätä ei varmaan usko kukaan mutta sama tuo mulle :lol: Itsellä koko omistusajan keskikulutus (myös talviajoa mukana) on 12,3l/100km. Pelkkää matkaa olen pitkää siivua päässyt lukemaan 8,7 ja kokonaisen tankillisen lukemaan 10,2l/100km. Eli vähemmällä kuin vaikka 159 3.2 mitä sellaisiakin on pari ollut. Auto siis facelift QP V 4.7. Toki SAA sitä ainetta menemään ihan just niin paljon kuin haluaa...
5. Moottorin tukikumit, venttiilikopan tiivisteet, vuotava vesipumppu (öljytilaan), variattorit, tuossa kai ne suurimmat probleemat. Variaattorit voi toki vaihtaa itsekin, ei ne maksa kuin vajaa 300e/kpl. Toki työtä on ja moottorin jakopään ajoitus on heittokellotouhua.
6. Vaunula, Team F40, Luxury Car Center, joku paja pk-seudulla oli myös erioistunut erikoisempaan italoon. Onhan näitä
7. Saa, luxury car center ja Vaunula ainakin. Eurospares ja scuderiacarparts on toiminut hyvin briteistä

QP V on kyllä kaikinpuolin kiva peli 8)

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 03 Kesä 2021, 07:20
Kirjoittaja jmi
alfa 156 v6 kirjoitti:
02 Kesä 2021, 16:14
jmi kirjoitti:
02 Kesä 2021, 08:58
Välillä tulee mieleen että kesäautona voisi toimia myös Maserati, mutta ylläpito yms. hieman mietityttää.
1. QP5/4200GT miellyttäisi silmää ja kukkaroa, mutta melkein kaikissa on duo select-vaihteisto, onko se jo syy miksi seisovat vuodesta toiseen myytävänä? Kytkimen uusinta käsittääkseni maksaa jo lähes 5000€ ja robotiikan kanssakin voi olla ongelmia eli onko järkevämpää maksaa hieman enemmän ja ostaa ZF-automaatti?
2.Voiko näitä enää itse huoltaa eli romahtaako mahdollinen jälleenmyyntihinta ellei ole huoltoliikkeen leimoja? Kuitenkin öljyt,suodattimet,nivelet yms. on kuitenkin käsittääkseni suht samanlaisia kuin muissakin autoissa.
3. OBD:n kautta ei pysty lukemaan kuin vikakoodeja eli MES:n kaltaista monipuolista ohjelmaa ei Maseratiin taida saada järkevällä hinnalla?
4. Kulutuksella ei suurempaa merkitystä vähäisellä ajolla, mutta mitä tuollainen GP5 4.2 vie esim. rauhallisessa kaupunkiajossa, ollaanko lähempänä 20 kuin 15 litraa?
5. Moottorissa ei taida muuta yleistä ongelmaa olla kuin variaattorit, jotka ääntelehtivät kuin Alfan twin sparkissa, mitä tällaisten vaihto Suomessa voi maksaa tai onko itse vaihdettavissa?
6. Missä näitä voi huoltaa, onko pääkaupunkiseutu ainoa ja siellä Vaunula?
7. Saako Suomesta mistään osia tai mitkä ovat ulkomailla hyviä ostopaikkoja?

Koeajamassa en ole vielä käynyt, kun epäilen sen nopeuttavan hankintaa.... :-D
Moi, omiin kokemuksiin/havaintoihin pohjautuen voisi ao kommentit heittää..

1. Duo selectin kanssa juuri kuten yllä kirjoitat, on kuten selespeed ja normikäytössä hieman hankala... esim taskuparkkeeraus ylämäkeen pakittaen on melko lailla mielenkiintoinen.. Lisäksi juuri tuo kytkinremppa kallis (osat). Itse päädyin ZF tomaattiin joka samaa perua kuin monessa tehokkaammassa BMW:ssä.
2. Riippuu varmaan siitä ostajasta? ja mahdollisesti henkilöstä joka itse huoltanut :P Itse teen kaiken omin kätösin, tietää ainakin varmasti mitä autoon on vaihdettu ja miten. Varmasti löytyy ihmisiä jotka arvostavat sitä "merkkiliikkeen huoltokirjaa" mutta senverran kyseisen taiteenlajin kanssa työelämässä puuhaillut että itse en osaa tuota arvostaa juuri, toki silti enemmän kuin vaikka rengasliikkeen leimoja täynnä olevaa huoltokirjaa. Hinnathan on jo romahtaneet QP V:n kanssa varmasti liki sen mitä on romahtaakseen, eri asia saako sitä koskaan myytyä Suomessa millään hinnalla. Huolto-osia on tarvikeliikkeistä turha metsästää, tarvikkeita ei ole. Kaikki alkuperäisenä hankittava.
3. Launchin testerillä pääsee aika moneen moduliin, mutta se onkin ainoa vastaantullut. Boschit/Texat/Autocomit ei mene kuin moottorinohjaukseen ja sinnekin juuri ainoastaan niihin kohteisiin mihin "general obd" pakottaa pääsemään
4. Tätä ei varmaan usko kukaan mutta sama tuo mulle :lol: Itsellä koko omistusajan keskikulutus (myös talviajoa mukana) on 12,3l/100km. Pelkkää matkaa olen pitkää siivua päässyt lukemaan 8,7 ja kokonaisen tankillisen lukemaan 10,2l/100km. Eli vähemmällä kuin vaikka 159 3.2 mitä sellaisiakin on pari ollut. Auto siis facelift QP V 4.7. Toki SAA sitä ainetta menemään ihan just niin paljon kuin haluaa...
5. Moottorin tukikumit, venttiilikopan tiivisteet, vuotava vesipumppu (öljytilaan), variattorit, tuossa kai ne suurimmat probleemat. Variaattorit voi toki vaihtaa itsekin, ei ne maksa kuin vajaa 300e/kpl. Toki työtä on ja moottorin jakopään ajoitus on heittokellotouhua.
6. Vaunula, Team F40, Luxury Car Center, joku paja pk-seudulla oli myös erioistunut erikoisempaan italoon. Onhan näitä
7. Saa, luxury car center ja Vaunula ainakin. Eurospares ja scuderiacarparts on toiminut hyvin briteistä

QP V on kyllä kaikinpuolin kiva peli 8)
Kiitos hyvistä kommenteista!

1. Mikä Launch-testeri sinulla on käytössä, mistä ostit/hinta? Launch-testereitä tuntuu olevan useita.
2. Onko GP talviajossa täysin käyttökelpoinen eli ei niin sanotusti pelkää pakkasta? Onko käytössäsi moottorilämmitin tai saako niitä edes?
3. Vakuutushintoja ei netistä saa, missä hinnoissa pyöritään? Muistelisin että jollain olisi harrasteautovakuutus, jolloin hinta ihan kohtuullinen.
4. Onko muita yleisiä tyyppivikoja, joita katsoa ostovaiheessa?
5. Eikö viallisten variaattorien vaihdossa vaihdeta vaan se variaattorin päällä oleva "öljynkierto-osa" eli itse variaattorissa ei vikaa olisi?
6. Suomessa ei taida olla mitään aktiivista Maseratin foorumia?

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 03 Kesä 2021, 09:18
Kirjoittaja alfa 156 v6
jmi kirjoitti:
03 Kesä 2021, 07:20
Kiitos hyvistä kommenteista!

1. Mikä Launch-testeri sinulla on käytössä, mistä ostit/hinta? Launch-testereitä tuntuu olevan useita.
2. Onko GP talviajossa täysin käyttökelpoinen eli ei niin sanotusti pelkää pakkasta? Onko käytössäsi moottorilämmitin tai saako niitä edes?
3. Vakuutushintoja ei netistä saa, missä hinnoissa pyöritään? Muistelisin että jollain olisi harrasteautovakuutus, jolloin hinta ihan kohtuullinen.
4. Onko muita yleisiä tyyppivikoja, joita katsoa ostovaiheessa?
5. Eikö viallisten variaattorien vaihdossa vaihdeta vaan se variaattorin päällä oleva "öljynkierto-osa" eli itse variaattorissa ei vikaa olisi?
6. Suomessa ei taida olla mitään aktiivista Maseratin foorumia?
1. Olisko ollu Launch 433X? En muista mutta voin sen tsekata kun olen laitteen lähellä, ihan kiinan kampe aliexpressistä, launchin useammallakin mallilla Maseratiin pääsee kiinni
2. Erittäin käyttökelpoisen oloinen (tosin jokapäivä ei ole ollut ajossa, pahimmat "loskapaskakelit" olen ajellut muilla. Ei ole lämmitystä mutta lämmin talli, muutama pakkas startti oli tehtävä talvella ja mukisematta tuo lähtee kyllä murisemaan ja lämpenee nopeasti.
3. Ihan normiauton vakuutushinnat, ei mitään "maserati lisää" ole QP:ssa ainakaan IF:llä. 3200 GTA taas on ihan toista jostain syystä...
4. Apurunkojen ruostevauriot, alustan nivelet, jarrut, sähköinen käsijarru nyt varmasti oleellisimmat. Eli ihan peruskamaa mitä muissakin autoissa
5. Solenoideissakin ilmeisesti on ollut vikaa joissain yksilöissä mutta itse variaattoreitakin on mennyt, Maseratilta on viimeisiin tullut korjauksena erilaiset ajoituksenmuuntimet ja vanhempiinkin malleihin "retrofit" nokka-akselipukit joissa on takaiskuventtiilit. uudemmilla muuntimilla ongelmaa ei pitäisi esiintyä ja noilla takaiskuilla saa startin jälkeistä kalkatusta ainakin vähemmäksi ellei kokonaan pois.
6. Ei....

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 03 Kesä 2021, 20:29
Kirjoittaja Jiitee
^ ja ^^

Mulla oli jonkin aikaa harrasteautovaihtoehtona kasarin Ferrarin hinnat-alkaen malli Mondial, tuo 2007 -->Maserati QP Zf:n laatikolla
tai tuore bensa-Giulia. Kun en juuri tee itse nykyään autoille muuta kuin tankkaan :wink:
niin Alfa oli helppo valinta. Kaikki olivat noin 30 000 eur haarukassa.

Masessa on kyllä tyyliä... 8) Jos olisin nyt 30 v nuorempi, ehkä...

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 04 Kesä 2021, 07:09
Kirjoittaja jmi
Todella huono tarjonta vaan QP:sta automaattina Suomessa, 3kpl. Halvin 23500€(viime vuonna tuotu ulkomailta),36900€ ja kallein 49900€ eli aikamoinen hintahaarukka.

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 12 Kesä 2021, 23:04
Kirjoittaja mutt
Hetken aikaa olisi vielä yksi tyrkyllä:
https://www.konkurssihuutokauppa.fi/kon ... te-vm-2005

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 14 Kesä 2021, 19:29
Kirjoittaja _rico
mutt kirjoitti:
12 Kesä 2021, 23:04
Hetken aikaa olisi vielä yksi tyrkyllä:
https://www.konkurssihuutokauppa.fi/kon ... te-vm-2005
Huudot kun jäivät tuolle tasolle niin taitaa tulla kohta uudestaan myyntiin.
Tämä nauratti: "ja mitä muuta yllätystä yli 15 vuotta vanha italialainen erikoisauto nyt voi vaatia".

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 21 Marras 2021, 17:13
Kirjoittaja Savo
Sääliksi käy ulkona seisovaa Quattroportea. Koukusta päätellen ei ole omin voimin tähän päätynyt.
Mase A.png
Mase A.png (64.93 KiB) Katsottu 6071 kertaa

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 27 Huhti 2022, 15:39
Kirjoittaja atti
Pitkäaikainen haaveilu realisoitui odotettua pikaisemmin, kun haaveiden kohteena oleva QP tuli myyntiin budjettiini sopivalla hinnalla. Olen ihminen jonka mielestä "Monalisalle kuuluu viikset", joten ymmärrettävästi fanitan pre-facelift version muotokieltä.

Nyt realisoituneena haaveena on Maseratin QP Sport GT S, pre-facelift korilla (ZF-laatikolla, ilman Skyhook alustaa). Noita on tehty kokonaisuudessaan 667 ja Traficomin avoimen datan perusteella suomessa on ainoastaan tämä yksilö. Harvinaisuus aiheuttaa harmaita hiuksia. Kyseisessä mallissa on 380mm etujarrulevyt, jotka ovat ostetussa yksilössä kohta vaihtokunnossa. Pieni googlettelu ei auttanut löytämään edes osanumeroa :oops: Tällä on hyvä aloittaa.

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 27 Huhti 2022, 18:54
Kirjoittaja alfa 156 v6
atti kirjoitti:
27 Huhti 2022, 15:39
Pitkäaikainen haaveilu realisoitui odotettua pikaisemmin, kun haaveiden kohteena oleva QP tuli myyntiin budjettiini sopivalla hinnalla. Olen ihminen jonka mielestä "Monalisalle kuuluu viikset", joten ymmärrettävästi fanitan pre-facelift version muotokieltä.

Nyt realisoituneena haaveena on Maseratin QP Sport GT S, pre-facelift korilla (ZF-laatikolla, ilman Skyhook alustaa). Noita on tehty kokonaisuudessaan 667 ja Traficomin avoimen datan perusteella suomessa on ainoastaan tämä yksilö. Harvinaisuus aiheuttaa harmaita hiuksia. Kyseisessä mallissa on 380mm etujarrulevyt, jotka ovat ostetussa yksilössä kohta vaihtokunnossa. Pieni googlettelu ei auttanut löytämään edes osanumeroa :oops: Tällä on hyvä aloittaa.
Onnittelut, hieno Auto!

380mm levyt? nuo on sitten eri kuin omassa S:ssä, luulin että olisi samat S ja GTS... S:ssä kuitenkin "vaan" 360mm

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 27 Huhti 2022, 20:02
Kirjoittaja atti
alfa 156 v6 kirjoitti:
27 Huhti 2022, 18:54
atti kirjoitti:
27 Huhti 2022, 15:39
Pitkäaikainen haaveilu realisoitui odotettua pikaisemmin, kun haaveiden kohteena oleva QP tuli myyntiin budjettiini sopivalla hinnalla. Olen ihminen jonka mielestä "Monalisalle kuuluu viikset", joten ymmärrettävästi fanitan pre-facelift version muotokieltä.

Nyt realisoituneena haaveena on Maseratin QP Sport GT S, pre-facelift korilla (ZF-laatikolla, ilman Skyhook alustaa). Noita on tehty kokonaisuudessaan 667 ja Traficomin avoimen datan perusteella suomessa on ainoastaan tämä yksilö. Harvinaisuus aiheuttaa harmaita hiuksia. Kyseisessä mallissa on 380mm etujarrulevyt, jotka ovat ostetussa yksilössä kohta vaihtokunnossa. Pieni googlettelu ei auttanut löytämään edes osanumeroa :oops: Tällä on hyvä aloittaa.
Onnittelut, hieno Auto!

380mm levyt? nuo on sitten eri kuin omassa S:ssä, luulin että olisi samat S ja GTS... S:ssä kuitenkin "vaan" 360mm
Kiitokset. Voi olla että olen sotkenut mitat. Toivottavasti. Tuo helpottaisi asiaa.

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 28 Huhti 2022, 21:37
Kirjoittaja Epezi
Tuossa oli yllä huoltoasioista keskustelua.

Vaunula ei enään huolla Maseratia eikä Ferraria, toiminta päättyi jo vuosi sitten.
Lähin virallinen huolto on tällähetkellä (todennäköisesti ei enään pitkään) Tallinnassa, seuraava lähin sitten Ruotsissa.
Virallinen Ferrari-huolto Luxury Collection Automobiles Lempäälässä (jossa olen itse töissä) huoltaa myös Maseratia, varaosakanavatkin löytyy ja jotain perus huolto-osaa löytyy hyllystä. Diagnostiikkaan löytyy SD3 (QP V, 4200, Gran Turismo) sekä Autel (Levante, Ghibli, QP VI).

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 10 Elo 2022, 10:39
Kirjoittaja atti
alfa 156 v6 oli oikeassa. Tuohon autoon sopii 4.7 GTS:n levyt ja palat, niin eteen kuin taaksekin. Selvittelyä vaikeutti, kun VIN koodilla tuli väärien osien numerot. Jarrulevytoimittajan kanssa aiheesta kirjoitellessa tuli esiin että tuota ongelmaa on esiintynyt myös muiden Maserati mallien kanssa.

Lyhyt Maserati harrastaminen on luonut fiiliksen että osien etsimiseen ja odotteluun on hyvä varata aikaa. Olen jopa ruvennut harkitsemaan tiettyjen osien tilaamista jo etukäteen, jos vain tulee tarjolle.

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 23 Elo 2022, 12:11
Kirjoittaja Tommi
Sähköisen Granturismon ensiesittely lähennee.
Maserati on Instagramissa tuota jo hieman aina välillä vilautellutkin.
https://www.arenaev.com/electric_masera ... ws-598.php

Mielestäni aika onnistuneen näköinen.

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 13 Loka 2022, 22:08
Kirjoittaja sanctus
Huutikaupassa mahdollisesti mahdollisuus, eli projekti
Maserati Quattroporte, 1985

4.9 l, Bensiini, 280 Hv, Automaatti, 107500 km

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 14 Loka 2022, 12:45
Kirjoittaja mutt
^Huutokauppa aloitettu näköjään reteästi viidenkympin tarjouksella. 8)

Liikuttava yksityiskohta on mittaristosta löytyvä taloudelliseen ajoon kannustava alipainemittari.

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 14 Loka 2022, 13:06
Kirjoittaja FinPat
Tommi kirjoitti:
23 Elo 2022, 12:11
Mielestäni aika onnistuneen näköinen.
Mielestäni aika ICE GranTurismon näköinen. :)

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 14 Loka 2022, 16:10
Kirjoittaja Polforea
^Näyttää tosiaan siltä, että joku ymmärtää pitää tyylinsä sähköistymisestä huolimatta. Ei kaiken tarvi olla rumaa tai ylimöhköä.

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 14 Loka 2022, 21:20
Kirjoittaja Isola
mutt kirjoitti:
14 Loka 2022, 12:45
Liikuttava yksityiskohta on mittaristosta löytyvä taloudelliseen ajoon kannustava alipainemittari.
Älä huoli, se näyttää (ehjänä) punaista vaikka moottori olisi sammuksissa.

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 15 Loka 2022, 15:09
Kirjoittaja Gattamelata
^
Jos joku sattuisi jo omistamaan tuommoisen, eikä tuo kannattaisi ostaa varaosa-autoksi?

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Lähetetty: 15 Loka 2022, 22:10
Kirjoittaja Isola
Se vähän riippuu. Ehkä hyvinkin. Hinta on vielä alle pelkän perusmoottorin käyvän hinnan. Pelkkä kaasaripaketti lienee parin tonnin ja jarrutehostin 1000-3000 e arvoinen.

Muuten varaosiksi hyödyntämisen ongelma on se perinteinen, eli kaikista yksilöistä tahtovat hajota samat osat.

Kori näyttää kuvissa hämmästyttävän mädältä. Ikävä näin, koska mieluummin näkisin tuon palaavan ajoon kuin päätyvän osiksi. Kunnostamisen mielekkyys on ihan kiinni omasta kyvystä tehdä peltitöitä. Tekniikan osiahan näihin saa ihan kohtalaisesti, joten mikään muu tuskin tulee ongelmaksi.