Maserati-Perheellisen valinta

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Pistin PM:ää

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Istuin tänään hetken Maseratissa. On se himottava...

BB
Viestit: 164
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 06:50

Viesti Kirjoittaja BB »

Mulla oli äsken lomalla alla vuokra Maserati. (kuva albumissa)
2008 Quattroporte Executive GT. Sillä automaatti lootalla eli ei F1.
Auto on edelleen mun mielestä ihan uskomattoman hyvän näkönen. Myös ajettavuus ja soundimaailma toimii todella hyvin. Ehdottomasti makein neliovinen mitä on tullut ajettua. Ja vaikken sitä sillä alkuperäsellä laatikolla ole ajanutkaan ni väittäisin että toi tavallinen automaatti sopii varmaan paremmin.
Tuli kyllä mieleen aika paljon 166/alfa muistoja:
motarilla ilmoitus "Active Suspension Control Failure, Drive to Dealer SLOW!" jep. auto siis vuoden vanha ja 10.000mailia ajettu. Kuittaantui uudelleen käynnistyksellä. Myös "Engine Control Failure" vilahti kerran sekä "Alarm System Failure" kerran. Miinuksena myös ihan uskomattoman paska navi, nyttemmin 2009 malliin se on näköjään päivitetty.
Keskikulutus oli noin 16l/100KM joka on mielestäni erittäin kohtuullinen kys. autolle, ja jenkeissä sillähän ei oo mitn väliä.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

Maserati-bongausketjua ei löytynyt, joten laitetaan tähän. Kesälomareissulla Oulussa törmäsin melkoiseen "Masaan" ainakin suomalaisessa mittapuussa. Erään taloyhtiön autokatoksessa nökötti Maserati Ghibli, ja kyseessä oli tietysti I-malli 1960-70-luvun taitteesta, vastaava kuin linkissä:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Ghibli_I.jpg

Oli pakko käydä ottamassa kuvakin, joka ei valitettavasti onnistunut auringonpaisteessa kovin hyvin. Autossa oli jostain uitettu eurokilvillä, tosin alkuperäisiä maahantuotuja yksilöitä tuskin löytyykään, onko kellään tietoa? Onko auto muuten Oulun suunnalla tuttu, luulisi erottuvan katukuvasta?

Edit. Linkki korjattu.

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Farina kirjoitti:Maserati-bongausketjua ei löytynyt, joten laitetaan tähän. Kesälomareissulla Oulussa törmäsin melkoiseen "Masaan" ainakin suomalaisessa mittapuussa. Erään taloyhtiön autokatoksessa nökötti Maserati Ghibli, ja kyseessä oli tietysti I-malli 1960-70-luvun taitteesta, vastaava kuin linkissä:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Ghibli_I.jpg

Oli pakko käydä ottamassa kuvakin, joka ei valitettavasti onnistunut auringonpaisteessa kovin hyvin. Autossa oli jostain uitettu eurokilvillä, tosin alkuperäisiä maahantuotuja yksilöitä tuskin löytyykään, onko kellään tietoa? Onko auto muuten Oulun suunnalla tuttu, luulisi erottuvan katukuvasta?

Edit. Linkki korjattu.
Toissa kesänä oon ton kerran kaupungissa pörräämässä bongannu. Hieno peli, ei voi muuta sanoa.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Savo kirjoitti:Istuin tänään hetken Maseratissa. On se himottava...
Millaisessa, kun ei ole omistajalta mitään hankintaketjuunkaan tullut :-D

Carlo Coppa
Viestit: 735
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, MaXi5 -00, ex Maserati 4.24v -90
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

Malli on 4.24v. Avaudun sitten urakalla kun prosessi saa jonkinlaisen päätöksen. Tässä vaiheessa kerrottakoon, että merkkihuollossa eräässä suuressa eteläsuomalaisessa kaupungissa totesivat koeajon jälkeen että auto on juuri sellainen kuin pitääkin. Täkäläisellä korjaamolla sitten mitattiin viidestä sylinteristä 40-80% ohivuodot. Hollantilaiselle myyjäliikkeelle lähti tänään vaatimus kaupan purusta tai koneremontista. Muuten on oikein tervepeltinen ja siistin oloinen yksilö.

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

^Toivottavasti myyjä suostuu jälkimmäiseen vaihtoehtoon, sillä ulkoisesti yhtä siistin yksilön löytäminen ei taida olla helppoa.

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Viesti Kirjoittaja unknown »

Maserati on jostain kumman syystä tämän palstan kirjoittaijien suosiossa, miksi näin?


Tarinan pätkää voi tähän jatkaa:
Olen käynyt Maseratin tehtaalla, tehdas sinänsä oli varsin valaiseva mutta se mikä oli mielenkiintoista oli se mitä tehtaan parkkihallissa oli:

Nämä on niitä oikeita perheautoja! (Lapset saavat ajokortin VASTA 18-vuotiaana. :wink: )


Kuva
(Henkilöt kuvasta poistettu, yksityisyyden suojan takia)

Kuva

Kuva

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

unknown kirjoitti:Nämä on niitä oikeita perheautoja! (Lapset saavat ajokortin VASTA 18-vuotiaana. :wink: )
Tämä setä olisi varmasti kanssasi samaa mieltä.
http://www.youtube.com/watch?v=FCm31-SqIjk

Tosin itse ehkä jättäisin tuon sohjossa leikkimisen sentään väliin. Mutta hyvä että erikoisempiakin autoja uskaltaa käyttää jos siihen on kerta varaa. Niin minäkin tekisin sen sijaan että ostelisin jotain tauluja kirjastooni.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

JiiTeeÄssä kirjoitti:Mutta hyvä että erikoisempiakin autoja uskaltaa käyttää jos siihen on kerta varaa. Niin minäkin tekisin sen sijaan että ostelisin jotain tauluja kirjastooni.
Tästä on pakko olla samaa mieltä! Kai kunnon autot on alun perin mietitty ajettaviksi eikä vahattaviksi.
- Epäkelpokeräilijä -

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

unknown kirjoitti:Maserati on jostain kumman syystä tämän palstan kirjoittaijien suosiossa, miksi näin?
Tuli tästä vielä mieleen, ehkä jotkut ajattelevat Maseratin jollain tapaa liittyvän Alfa Romeoon, molemmathan ovat Fiatin omistamia, kuten Ferrari jonka Enzon kone tuossa MC12:ssakin on. Lamborginihan taas käsittääkseni kuuluu enemmän "vihollisleiriin", ainakin jos Ferrarin suunnasta asiaa katsotaan.
Lisäksi noista vanhoista Maserateista taitaa löytyä vielä inhimillisen hintaisia malleja, joita himoita talliin, vs. Lambot jotka taitaa olla kaikki aika kalliita ehkä niitä traktoreita lukuunottamatta.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

unknown kirjoitti:Maserati on jostain kumman syystä tämän palstan kirjoittaijien suosiossa, miksi näin
Ainakin itseä kiehtoo masest,koska ovat mukavuus painotteisia luksus"perhe"autoja,urheilu auton tekniikalla&urheilu auton ominaisuuksilla.
Fefet ja lambot vaan 2 ovisia urheiluautoja :silent:

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

unknown kirjoitti:Maserati on jostain kumman syystä tämän palstan kirjoittaijien suosiossa, miksi näin?
No ei niitä ainakaan monella ole, eikä tähänkään ketjuun kovin moni kirjoita.

Minua Maseratissa kiinnostaa erikoisuus ja harvinaisuus, mutta silti ostettavissa sellaisella summalla, joka minulta harrasteautoon löytyy. "Bi-turbot" ovat mukavan vaatimattoman näköisiä, että sellaisen uskaltaa parkkeerata kadunvarteen. Ja se sisustus eroaa massatuotantoautojen sisustuksesta. Ja ne äänet ja tehot.

Uudemmat Maset ovat vielä minulta tavoittamattomissa. Sellainenkin kiinnostaa, jos oma talous lähtee nousuun.

Nää tuli ekana mieleen.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

unknown kirjoitti:Maserati on jostain kumman syystä tämän palstan kirjoittaijien suosiossa, miksi näin?
En osaa järjellä selittää kovin hyvin, ehkä järjellä ei ole kovin suurta sijaa yhtälössä? Kai samasta syystä kuin Lamborghini, Ferrari, Alfa Romeo ja muutama muukin= Se sydämellä ja sielun palolla asioiden tekeminen ja upea muotoilu niin sisältä kuin päältäkin. Useimpia ei juuri viitsi kuolata kun niihin ei ikinä tule olemaan varaa :(

Omaan budjettiin voisi nippa nappa vielä joskus sattua joku näitä 90-luvun lopun Ghiblejä. Se on vaan järjettömän hieno omaan silmään. Hillityn tyylikäs viimeistä piirtoa myöden.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
PP
Viestit: 161
Liittynyt: 02 Elo 2005, 09:15

Viesti Kirjoittaja PP »

Kaikissa Italialaisissa autoissa on sitä jotain selittämätöntä ja sykähdyttävää, jopa Lamboissa!

Bi-Turbo Maseratit edusti Italialaisuutta parhaimmillaan, sykähdyttävä, tyylikäs, mutta jotenkin kuitenkin niin "tavallisen" näköinen ettei herätä asiaa tuntemattomissa mitään mielenkiintoa.
TPP

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3251
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

PP kirjoitti:Kaikissa Italialaisissa autoissa on sitä jotain selittämätöntä ja sykähdyttävää, jopa Lamboissa!

Bi-Turbo Maseratit edusti Italialaisuutta parhaimmillaan, sykähdyttävä, tyylikäs, mutta jotenkin kuitenkin niin "tavallisen" näköinen ettei herätä asiaa tuntemattomissa mitään mielenkiintoa.
Viimeisin on sitten niin osuva. :lol:
..ammattina autoslalom..

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Viesti Kirjoittaja unknown »

Eli jos ymmärsin oikein:
Kuva
Ferrari kuskit asuu isommassa talossa ja Maserati kuljettajat vähän pienemmässä? :-D

Edit: On sitten ihan oikea kuva ja minun itseni ottama, kuten myös edelliset MC12-kuvat.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ Hyvä kuva, suunnilleen noin kai se menee. Vielä kun kuvaan olisi mahtunut Alfa- ja Lanciakuskien rivarinpätkät ja fiatkuskien kerrostalo malliautoineen niin konsernin brändit ja kohdeasiakasryhmät oliskin siististi nipussa yhdessä valokuvassa :-D

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11204
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

unknown kirjoitti:Eli jos ymmärsin oikein:

Ferrari kuskit asuu isommassa talossa ja Maserati kuljettajat vähän pienemmässä?
Tai ehkä niin, että Ferrari-kuskien taloissa on isommat ja näyttävämmät julkisivut?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

unknown kirjoitti:Ferrari kuskit asuu isommassa talossa ja Maserati kuljettajat vähän pienemmässä?
Nykyisten asuntojen hintojen perusteella kuva on varmaan otettu Klaukkalassa?

Itse ottaisin kyllä mieluusti Lamborghinin mutta vanhat Maseratit ovat hintansa puolesta vähän lähempänä omaa todellisuutta. Ei se Ferrarikaan pahasti tökkisi mutta niissä on vähän sitä "jos ois rahaa niin ostaisin Bemarin, jos ois enemmän rahaa niin ostaisin Ferrarin" -perusratkaisun makua.

Ja tuo viimeisimmän korin Quattroportehan on törkeän hieno auto.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Poikkeuksellinen lähestymistapa aiheeseen.
Paljon on tehty remonttia ja aika sopivasti olisi myynnissäkin.

-Lee-
Viestit: 371
Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Lee- »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
unknown kirjoitti:Ferrari kuskit asuu isommassa talossa ja Maserati kuljettajat vähän pienemmässä?
Nykyisten asuntojen hintojen perusteella kuva on varmaan otettu Klaukkalassa?

Itse ottaisin kyllä mieluusti Lamborghinin mutta vanhat Maseratit ovat hintansa puolesta vähän lähempänä omaa todellisuutta. Ei se Ferrarikaan pahasti tökkisi mutta niissä on vähän sitä "jos ois rahaa niin ostaisin Bemarin, jos ois enemmän rahaa niin ostaisin Ferrarin" -perusratkaisun makua.

Ja tuo viimeisimmän korin Quattroportehan on törkeän hieno auto.
Veikkaan että kuva on otettu Kaivopuiston läheltä. Ettei jopa olisi Italian konsulaatin läheltä.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Poikkeuksellinen lähestymistapa aiheeseen.
Kiitos tästä! Aivan fantastista että joku osaa ja jaksaa(eikä turhia nipota). Sinne meni pari tuntia ja nyt olen myöhässä :lol:
Ayrton Senna da Silva forever

J
Viestit: 955
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J »

unknown kirjoitti:Maserati on jostain kumman syystä tämän palstan kirjoittaijien suosiossa, miksi näin?
En voi puhua muiden kuin omasta puolestani, mutta Maserati vetoaa brandina minuun niin kovasti, että uskon ostavani sellainen seuraavan 24kk sisällä.

Seuraavaksi yksityisajattelua joistain Italo-ekso-brandeistä...

Ferrari: Yleensä Pinifarinan klassisen kaunis design (puhutaan klassikko ikäisistä, ja poikkeuksiakin löytyy). Laaja skaala - halvimmat mallit melko helppo hankkia, ja yläpäähän on niin kallista kun vaan autot voi olla. Hieman ilmeinen valinta, johon liittyy F1-teamin toiminta niin negatiivisine (Todt, Shumi, jne), kuin positiivisine aspekteineen (Villeneuve, jne). Todennäköisesti paras auto kokonaisuutena.

Lamborghini: Ei introverteille. Huippumallit aina aikakautensa näyttävimpiä autoja. Valitettavasti helpommin lähestyttävät mallit eivät välttämättä ole harrastajan kannalta kovinkaan onnistuneta kokonaisuuksia ( Urraco - mielenkiintoinen design, mutta haastava moottori suorituskykyyn nähden. Jalpa - Muotoilu ei iske vaikka suorituskyky on jo parempi. Espada ei ole enään helposti lähestyttävä, ainakaan jos ei ole aivan pommi kyseessä - muotoilu on haastava (itse pidän kovastikkin) moottori on yksi parhaista koskaan, mutta ei kovin halpa ylläpidettävä). Ennen Audin aikakautta Lambon syömähammas on ollut malliston huipulla, ja se rajoittaa harrastajien mahdollisuuksia. Gallardo tulee olemaan todella suosittu, mikäli polttomoottorilla varustetun auton omistaminen on sallittua vuonna 2025..

Maserati: Klassinen brandi yhdistettynä houkuttelevaan pääsylipun hintaan. Vaikka 80/90-luvun mallit eivät olekkaan kadunmiehen silmään näyttäviä, niin ainakin minuun niiden klassisen hillitty muotoilu vetoaa kovastikkin (lähinnä Ghibli GT ja QP IV). Ghibli cupin suorituskyky on verrannollinen Ferrari 348aan, vaikka kyseessä on hyvin varusteltu 2+2 paikkainen auto. Ehkä hillityn ulkonäön ja eksoottisen sisällön yhdistelmässä on myös jotain Suomalaiseen vetoavaa - ei haluta brassailla, että naapurit ei suutu..

De Tomaso, Iso Rivolta, Bizzarrini, jne: Mielenvikaisille erikoisuuden tavoittelijoille, joilla on enemmän rahaa ja joutilasta aikaa, kuin järkeä...

Itse päädyin nykyiseen autooni valikoimasta Alfa Montreal, De Tomaso Longchamp, Ferrari 308 GT/4, Ferrari 400, Iso Rivolta Lele ja Maserati Kyalami

-J

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Miami vicessä hyvin edustettuna nuo 80-luvun maseratit,fefet&lambot.
kaikki tuotantokaudet tietysti löytyy :mrgreen:

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Vähän ajettu Maserati paaliin. Siinä olisi ollut aivan unelma projekti...http://www.youtube.com/watch?v=jiORhKnwXF4
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
PP
Viestit: 161
Liittynyt: 02 Elo 2005, 09:15

Viesti Kirjoittaja PP »

Melkein ...tuttaa tuollanen toiminta!
TPP

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Kyllä sääli, että sellainen auto joutuu romutettavaksi, mutta se ei ole ameriikan virkamiesten vika vaan omistajan, joka vie sellaien auton paaliin.

Mutta jatketaan tätä aihetta illä tarkoitetulla topicilla. OT loppui.
Nothing beats cubic inch

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Jotta pysytään oikeassa aiheessa...kiinnostaisi hakea esim Saksasta tai Ruotsista (jopa halvemmalla) 80-lukuinen Biturbo. Halvimmillaan suoraan ajosta kun noita saa muutamalla tonnilla. Verot ei olisi paljon mitään. Eihän se päästöperustainen verotus pure noihin vanhoihin tuontiautoihin vielä, vai?
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
mattijus
Viestit: 5256
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

AlfaTom kirjoitti:Eihän se päästöperustainen verotus pure noihin vanhoihin tuontiautoihin vielä, vai?
Puree, mutta päästöt arvioidaan kokonaismassan perusteella.
VMP

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Juu kait,eiks se ollut 00 vuosimalliin asti noin

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

No eipä ole mahdollisuutta niin uusia ostaakaan että verot menisi todellisten päästöjen mukaan :mrgreen: Olishan tuo yksi QP IV myynnissä täällä kotimaisemissa, mutta hintaa on hiukan liikaa minun budjetille :roll:
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

-TMP-
Viestit: 187
Liittynyt: 28 Tammi 2009, 10:32
Car(s): GTV6 -84
156 2,4jtd -05
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja -TMP- »

http://www.blocket.se/skaraborg/Maserat ... ?ca=11&w=3

Halvan puoloinen Maserati. Tiedä sitten syytä miksei ruotsin puolella saa rekisteriin....

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Tuohon yksilöön en kyllä rahojani laittaisi, sen verran rotansyömältä vaikuttaa koko laite. Kannentiivisteet menneet? Tarjoaa varaosiksi...

Tämä taas olisi minun mielestä parempi, alle 4000€.

http://www.blocket.se/stockholm/Maserat ... ?ca=11&w=1

Tehty jopa jakoremmin vaihto, tosin jo 5 vuotta sitten, vaikka ajettu noin 3tkm sen jälkeen. Turbojen kuntohan noissa kiinnostaa, ajomäärä kun on noin 100 tkm.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

alfa164 kirjoitti:Miami vicessä hyvin edustettuna nuo 80-luvun maseratit,fefet&lambot.
kaikki tuotantokaudet tietysti löytyy :mrgreen:
Tuli muuten viime viikolla nähtyä aito Miami-Vicessa ollut fefe Miamin Swap-shopissa . :wink:

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

pitkämies kirjoitti:Pitkä lenkki Maseratilla kylillä ja maantiellä.....Kaupungissa melko monet tuijottaa.....Yrittävät ilmeisesti prosessoida että mikä tuo on...Joku jopa tunnistaa, kun siinä valoissa seisoin ja editse kulki pariskunta ja mies sanoi selvästi: " kato hei Maserati! V...Tun komee!" ......Melkein olin salaa tyytyväinen......Maantiellä auto suorastaan huutaa vauhtia, 120 km/h lasissa ja tuntuu et 200 olis sopiva...Tuskaa ja puhdasta nautintoa 8) Muutenkin saa jatkuvasti hiukan varoa.....En meinaan ole koskaan ajanut autoa, joka ottaa puolella kaasulla piiitkän luiston moottoritien rampissa kuivalla asfaltilla :mrgreen: Malttia malttia.......
Maserati polttelee edelleen, eikä nää foorumilaiseten hankinnat helpota yhtään. Vaikka rouva pärjäs hyvin talvellakin 3.0 seiskavitosella, hieman hirvittäisi hänelle antaa tuollaista tykkiä. Milloin ja mistä mallista alkaen Maseratiin on saanut luistoneston?

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

^ Kyllä se mamma sillä masellakin oppii ajamaan! Rehellisesti sanottuna ainoa asia jota kannattaa varoa on liiallinen kaasunkäyttö mutkissa tai suurissa nopeuksissa. Jos kaasun nappaa pohjaan esim. moottoritien rampissa ja pyörät eivät ole suorassa kun kone alkaa ahtaa, on syytä olla vikkelät kädet ja vastaohjaus hanskassa! Muuten menee hienosti ja sivistyneesti. Ohjaus on tunnokas, mutta hitaahko ja kaikkiaan mikään räyhääminen ei sovi k.o autoon. Auto ikäänkuin "kouluttaa" ajajaansa.....Itse keräsin rohkeutta vuosia ennen kuin hankin....olen tyytyväinen hankintaani. Auto vaatii luonnollisesti paljon harrastuneisuutta ja ymmärtämystä, mutta verrattuna vastaavan ikäiseen Alfaan, tuntuu jotenkin "laadukkaammalta"....Omani on nyt n.19 vuotias ja siitä puuttuu täysin kaikki nitinät, natinat ja kolahdukset! Voin vain suositella.....

PS: Paradise cars:lla olis yks 425....Hae pois ja liity kerhoon :wink:
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

^Kyllä me käytiin kerran 222:sta yhdessä kokeilemassa ja hyvin meni.

Ekaks on pakko kyllä fixailla nykyistä kalustoa, ennen kuin arvaa Maseratia vakavasti miettiä.

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Tänään bongattu eräs 5:den Stanley Cup sormuksen omistaja lasten tarhaanvienti reissulla. Alla musta Quattroporte, eli hyvin sopii perheautoksi.
Ride on!

Avatar
S_A
Viestit: 1983
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja S_A »

unknown kirjoitti:Maserati on jostain kumman syystä tämän palstan kirjoittaijien suosiossa, miksi näin?


Tarinan pätkää voi tähän jatkaa:
Olen käynyt Maseratin tehtaalla, tehdas sinänsä oli varsin valaiseva mutta se mikä oli mielenkiintoista oli se mitä tehtaan parkkihallissa oli:

Nämä on niitä oikeita perheautoja! (Lapset saavat ajokortin VASTA 18-vuotiaana. :wink: )
Jaha tähän on pakko kommentoida. Hienon hieno Foorumi tämä!

Joo itse sain prsslaagin viime vuoden kesän loppupuolella, kun erään parkkipaikan autorivistöstä pilkotti MC12:sen keula. :shock:
Ei siinä sitten auttanut kuin ottaa kuvia ja ottaa niitä todella kerralla niin paljon, ettei jää harmittamaan kuten erään mustan Italialaisen kohdalla on käynyt.

No joo joka tapauksessa; MC12 tapaus on Suomessa sen verran rare case; onhan niitä tehty vähemmän kuin super kalliita McLaren F1 katuautoja, että piti sitten seuraavana aamuna eksyä paikalle. Ajoissa, kahvin ja aamupalan kera tarkasti laskelmoiden. Ja tarpeeksi kun odotin, aurinko alkoi paistaa todenteolla. Uskaltauduin juttusille ja enemmän kuin kiitollinen olen firman työntekijöille luvasta ottaa sisäkuva sekä kauan himoittu kuva moottorista.

Se oli kyllä yksi viime kesän kohokohdista, nähdä tuo laite, saada nuo kuvat ja kaupan päälle kuulla tuon hienon V12:sen käyntiääni.
Kuvia on Kuvablogissani, mutta se on näköjään ollut nurin koko päivän, joten mene ja tiedä koska se taas palautuu käyttöön.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja A Bart »

doublesix kirjoitti:Tänään bongattu eräs 5:den Stanley Cup sormuksen omistaja lasten tarhaanvienti reissulla. Alla musta Quattroporte, eli hyvin sopii perheautoksi.
Jos Suomessa, niin kumpi?

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

^J.K.
Ride on!

Avatar
Satta
Viestit: 181
Liittynyt: 14 Touko 2011, 11:54
Paikkakunta: Castello di Tavastia

Viesti Kirjoittaja Satta »

unknown kirjoitti:Maserati on jostain kumman syystä tämän palstan kirjoittaijien suosiossa, miksi näin?
Kuten Maserati-kerhon sivuilla todetaan - monet arvostavat Maseratia siksi, ettei niitä seiso rivissä jokaisella taksitolpalla, eikä Maserati-lippiksiä tule vastaan jokaisessa kadunkulmassa. :mrgreen:
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"

Avatar
S_A
Viestit: 1983
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja S_A »

Satta kirjoitti:
unknown kirjoitti:Maserati on jostain kumman syystä tämän palstan kirjoittaijien suosiossa, miksi näin?
Kuten Maserati-kerhon sivuilla todetaan - monet arvostavat Maseratia siksi, ettei niitä seiso rivissä jokaisella taksitolpalla, eikä Maserati-lippiksiä tule vastaan jokaisessa kadunkulmassa. :mrgreen:
Ei joo, mutta silti ne bongaa liikenteestä pahassakin ruuhkassa. :-D
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Satta
Viestit: 181
Liittynyt: 14 Touko 2011, 11:54
Paikkakunta: Castello di Tavastia

Viesti Kirjoittaja Satta »

Niin, kyllä tällaisen bongaa...oli sitten ruhkaa tai ei :)
Liitteet
Maserati-GranCabrio-0.jpg
Maserati-GranCabrio-0.jpg (50.75 KiB) Katsottu 8199 kertaa
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"

AAW
Viestit: 1036
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

^Kuskin vai auton?

Avatar
S_A
Viestit: 1983
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja S_A »

Tosiaan; tässä tuo viime kesänä bongaamani MC12.
Oli kyllä aika häkellyttävä ilmestys. 550 Maranello on vähän köyhän näkönen tossa vieressä. :lol:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

http://kuvablogi.com/blog/1949/153/

Itse nostan tämän MC12:sen Enzon edelle ja aika pitkälle. Johtuen ihan puhtaasti siitä, että autolla on voitettu aimo läjä FIA GT sajran kisoja, monena eri vuotena. Se antaa autolle enemmän mun silmissä arvoa kuin slippattu Enzo, joka on varmasti loistava laite ja aavistuksen tehokkaampi; mutta vailla minkäänlaista kilpailu-historiaa.
Se merkitsee ainakin itselle erittäin paljon.

"In 5 September 2004, the MC12 made its competition debut at Imola, and in the next two years collected four international titles (one Constructors', one Drivers' and two Team), 10 wins, 21 podiums and two consecutive wins at the 24 Hour of Spa-Francorchamps."

:-D
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

^Huh, miten ihmeessä tuollainen erikoisuus on ilmaantunut Suomeen :crazyeyes:

Vastaa Viestiin