Maserati-Perheellisen valinta

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Onko tästä kenelläkään tietoa. Velipoika on harrasteautoa hommaamassa ja myös italoautoihin jossain määrin hurahtanut, joten tämä olis hyvä vaihtoehto. Ulkonäkö ei näissä ole se vahvin tekijä, mutta muuten kaikki täsmäisi. Eli jos on tietoa niin kiitollisena otetaan vastaan

http://www.nettiauto.com/maserati/coupe/4781275" onclick="window.open(this.href);return false;

J
Viestit: 955
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja J »

^Vaikuttaa tekijämiehen omistamalta autolta:

http://www.hevosvoima.com/foorumi/viewt ... ?f=9&t=204" onclick="window.open(this.href);return false;

Hintakin alkaa olla kohdallaan.

-J

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja Epezi »

No jo on rakennettu. Miksiköhän noin halvalla myy :roll:

132 Coupe
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2004, 07:13
Car(s): ex. Alfa 159 JTDm 2.4 Qtronic 2008, Lancia Kappa 2.4 JTD Berlina, Maserati 222 SE 2.8, Lancia Thesis V6 Emblema, Fiat 124 Sport Coupe 1967, XJ8 4.2 2004, Fiat Bravo 1.4 T-Jet Sport 2008, ex.Lancia Kappa V6 SW, ex. Alfa 166 TS 2001
Paikkakunta: Eura

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja 132 Coupe »

Jo on rakennettu, lienee aika kunnioitettava hevosvoimamäärä moisessa.
Vakio 2.8 18-venaisesta kun saa 300 hp suht helposti..
http://apavlov.pagesperso-orange.fr/mas ... boost.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuolee tosi ikävästi siinä rajoittimen katkaistessa sytkän, kokemusta on...

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja michael »

Epezi kirjoitti:No jo on rakennettu. Miksiköhän noin halvalla myy :roll:
tuskin sitä tuohonkaan hintaan käsistä revitään. ostajakunta kuitenkin aika pieni?

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Epezi kirjoitti:No jo on rakennettu. Miksiköhän noin halvalla myy :roll:
Jospa hän haluaa sen saada myös myytyä

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Juu, sehän se syy toki on. Arvoa tuolla on mielestäni ainakin 13-15t€, mutta ei tosin juuri ostajia.

J
Viestit: 955
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja J »

On minun hinta, Sinun hinta, ja kauppahinta. Ainoa oikea näistä on kauppahinta...

-J

Avatar
mutt
Viestit: 5444
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja mutt »

Maserati, jota on viritelty. Vaikka tekijä olisi kuinka taidokas, niin ellei se ole joku tunnettu paja (edes jotain takuuta siitä, että tekijä on tiennyt mitä tekee), putoaa monta potentiaalista ostajaehdokasta pois. Alkuperäiskuntoinen olisi arvokkaampi, siinä mielessä hintaa ei kannata ihmetellä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Satta
Viestit: 181
Liittynyt: 14 Touko 2011, 11:54
Paikkakunta: Castello di Tavastia

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja Satta »

J kirjoitti:^Vaikuttaa tekijämiehen omistamalta autolta:

http://www.hevosvoima.com/foorumi/viewt ... ?f=9&t=204" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Hintakin alkaa olla kohdallaan.

-J
Näitä "tekijämiehiä" on aina löytynyt Alfojenkin parista, legendaarisimpia taitavat olla "Jakari-Lefa" ja "Leka-Arska". :-D

Maseratissa "edullisen" hinnan syy paljastuu yleensä siinä vaiheessa, kun kone leviää jonkun puoskaroinnin jäljiltä, ja sitten 5-10.000 euron autoon olisi edessä 15-20.000 euron koneremontti. Aika hupitekstiä tuossa linkissä De Tomasosta, Alfierista ja muustakin.

Kuten edellä, kannattaisi ostaa samalla hinnalla mieluummin pilaamaton tai sitten edes jonkun tunnetun pajan käsittelemä yksilö.
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"

J
Viestit: 955
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja J »

Satta kirjoitti:
J kirjoitti:^Vaikuttaa tekijämiehen omistamalta autolta:

http://www.hevosvoima.com/foorumi/viewt ... ?f=9&t=204" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Hintakin alkaa olla kohdallaan.

-J
Näitä "tekijämiehiä" on aina löytynyt Alfojenkin parista, legendaarisimpia taitavat olla "Jakari-Lefa" ja "Leka-Arska". :-D

Maseratissa "edullisen" hinnan syy paljastuu yleensä siinä vaiheessa, kun kone leviää jonkun puoskaroinnin jäljiltä, ja sitten 5-10.000 euron autoon olisi edessä 15-20.000 euron koneremontti. Aika hupitekstiä tuossa linkissä De Tomasosta, Alfierista ja muustakin.

Kuten edellä, kannattaisi ostaa samalla hinnalla mieluummin pilaamaton tai sitten edes jonkun tunnetun pajan käsittelemä yksilö.
No joo.. Nuo taustahistoria jutut eivät todellakaan ole kohdallaan. De Tomaso, Alfieri, Bertocchi, Andreani, palat ovat vähintäänkin omaperäisessä järjestyksessä :-D . Sinällään hauskana juttuna voi mainita, että De Tomason omistama valimo oli niin hyvä, että Lamborginin lohkot tehtiin siellä aikoinaan (joko 60- tai 70-luvulla). Alejandron tykästyminen valutöihin oli näkyvissä myös hänen formuloissa, joissa oli upeita magnesiumvaluja. Magnesiumvaluissa oli luonnollisesti myös huonot puolensa..

On tekijämiehiä ja "tekijämiehiä". Jokainen joutuu päättämään itse kehen ja mihin uskoo. Sinällään on hupaisaa huomata, että joskus puun alla maannut jo sammaloitunut auto muuttuu vahauksella alkuperäiskuntoiseksi räpeltämättömäksi helmeksi, kun taas vastaavasti läpikäyty auto on epäilyttävä tapaus. No, Caveat emptor, etc.

Toivottavasti Biturbot löytävät sopivat omistajat. On hienoa huomata, että toisin kuin amerikkalaisilla nettisivuilla, alfabbsässä Biturbot ovat arvossaan.

-J

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja routasydän »

J kirjoitti:
Satta kirjoitti:
J kirjoitti:^Vaikuttaa tekijämiehen omistamalta autolta:

http://www.hevosvoima.com/foorumi/viewt ... ?f=9&t=204" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Hintakin alkaa olla kohdallaan.

-J
Näitä "tekijämiehiä" on aina löytynyt Alfojenkin parista, legendaarisimpia taitavat olla "Jakari-Lefa" ja "Leka-Arska". :-D

Maseratissa "edullisen" hinnan syy paljastuu yleensä siinä vaiheessa, kun kone leviää jonkun puoskaroinnin jäljiltä, ja sitten 5-10.000 euron autoon olisi edessä 15-20.000 euron koneremontti. Aika hupitekstiä tuossa linkissä De Tomasosta, Alfierista ja muustakin.

Kuten edellä, kannattaisi ostaa samalla hinnalla mieluummin pilaamaton tai sitten edes jonkun tunnetun pajan käsittelemä yksilö.
No joo.. Nuo taustahistoria jutut eivät todellakaan ole kohdallaan. De Tomaso, Alfieri, Bertocchi, Andreani, palat ovat vähintäänkin omaperäisessä järjestyksessä :-D . Sinällään hauskana juttuna voi mainita, että De Tomason omistama valimo oli niin hyvä, että Lamborginin lohkot tehtiin siellä aikoinaan (joko 60- tai 70-luvulla). Alejandron tykästyminen valutöihin oli näkyvissä myös hänen formuloissa, joissa oli upeita magnesiumvaluja. Magnesiumvaluissa oli luonnollisesti myös huonot puolensa..

On tekijämiehiä ja "tekijämiehiä". Jokainen joutuu päättämään itse kehen ja mihin uskoo. Sinällään on hupaisaa huomata, että joskus puun alla maannut jo sammaloitunut auto muuttuu vahauksella alkuperäiskuntoiseksi räpeltämättömäksi helmeksi, kun taas vastaavasti läpikäyty auto on epäilyttävä tapaus. No, Caveat emptor, etc.

Toivottavasti Biturbot löytävät sopivat omistajat. On hienoa huomata, että toisin kuin amerikkalaisilla nettisivuilla, alfabbsässä Biturbot ovat arvossaan.

-J
Täällä on vaan niin köyhää porukkaa, ettei oo varaa ajatella muita maseja :lol: .

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja unknown »

En ole aiemmin kuullut että Lamborghini tetti valuja ulkopuolella, kun olihan niillä omakin valimo.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

J
Viestit: 955
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja J »

unknown kirjoitti:En ole aiemmin kuullut että Lamborghini tetti valuja ulkopuolella, kun olihan niillä omakin valimo.
Tuotanto Modenassa 60- ja 70-luvulla oli melkoista tilkkutäkkiteollisuutta, kun lukee aikalaiskertomuksia. Luin em. jutun jostain 70-luvun brittilehdestä, joka tarttui kokoelmiini Longchamp-projektin yhteydessä. Koitan kaivaa sen esiin, jotta emme ole vain minun hataran muistikuvani varassa. Pikaisella KVG:llä löytyy Modenasta mm. Fonderia Fall, joka valmisti valuja mm. Maseratille, De Tomasolle ja Lamborghinille.

-J

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Minä taas en käsitä, miksi Cheek, perheetön mies(?), ajaa masseylla.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Se bongausketjussa ihmetelty valkoinen GranTurismo taitaa olla juuri tuo Cheekin auto. Eihän se mikään perhemalli poikamiehellä olekaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

2+2 paikkaa? Jo vain se silloin pienen perheen auto on.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Cheekin pieneen perheeseen kuuluu Mari, Heidi ja Jasmina sekä laatikollinen samppanjaa. Siksi perhe-Maserati.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja unknown »

J kirjoitti:
unknown kirjoitti:En ole aiemmin kuullut että Lamborghini tetti valuja ulkopuolella, kun olihan niillä omakin valimo.
Tuotanto Modenassa 60- ja 70-luvulla oli melkoista tilkkutäkkiteollisuutta, kun lukee aikalaiskertomuksia. Luin em. jutun jostain 70-luvun brittilehdestä, joka tarttui kokoelmiini Longchamp-projektin yhteydessä. Koitan kaivaa sen esiin, jotta emme ole vain minun hataran muistikuvani varassa. Pikaisella KVG:llä löytyy Modenasta mm. Fonderia Fall, joka valmisti valuja mm. Maseratille, De Tomasolle ja Lamborghinille.

-J
Väittäisin että tällä osatuotannolla tarkoitetaan samoja osia mitä käytettiin näissä autoissa. Esimerkiksi Maseratissa ja Lamborghineissa on samat sisäpanos öljynputsarit, minkä kuoret on alumiinivalua ja eroaa selvästi Lamborginin tekemistä osista.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

J
Viestit: 955
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja J »

unknown kirjoitti:
J kirjoitti:
unknown kirjoitti:En ole aiemmin kuullut että Lamborghini tetti valuja ulkopuolella, kun olihan niillä omakin valimo.
Tuotanto Modenassa 60- ja 70-luvulla oli melkoista tilkkutäkkiteollisuutta, kun lukee aikalaiskertomuksia. Luin em. jutun jostain 70-luvun brittilehdestä, joka tarttui kokoelmiini Longchamp-projektin yhteydessä. Koitan kaivaa sen esiin, jotta emme ole vain minun hataran muistikuvani varassa. Pikaisella KVG:llä löytyy Modenasta mm. Fonderia Fall, joka valmisti valuja mm. Maseratille, De Tomasolle ja Lamborghinille.

-J
Väittäisin että tällä osatuotannolla tarkoitetaan samoja osia mitä käytettiin näissä autoissa. Esimerkiksi Maseratissa ja Lamborghineissa on samat sisäpanos öljynputsarit, minkä kuoret on alumiinivalua ja eroaa selvästi Lamborginin tekemistä osista.

Voi olla näinkin, mutta oma mielikuvani on että kyse oli piensarjatuotannon valuista, ei niinkään monimerkki osista. Yritän löytää sen jutun, niin selviää muistelenko omiani..

-J

Avatar
Satta
Viestit: 181
Liittynyt: 14 Touko 2011, 11:54
Paikkakunta: Castello di Tavastia

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja Satta »

Ettei olisi tuo faktana kertomasi tieto sittenkin peräisin jostain Tuulilasitekniikan Maailman KG Paukapään aprillipakinasta? :roll:

En tiedä Lamborghinin oman valimon tasosta mitään. Kuulostaa kuitenkin erikoiselta, että tehdas, jonka voisi ehkä sanoa valmistaneen 1960-luvun alkupuolella Italian teknisesti hienoimpia autonmoottoreita, olisi teettänyt lohkot kilpailijalla, joka turvautui muiden valmistamiin moottoreihin? :?
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"

J
Viestit: 955
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja J »

Satta kirjoitti:Ettei olisi tuo faktana kertomasi tieto sittenkin peräisin jostain Tuulilasitekniikan Maailman KG Paukapään aprillipakinasta? :roll:

En tiedä Lamborghinin oman valimon tasosta mitään. Kuulostaa kuitenkin erikoiselta, että tehdas, jonka voisi ehkä sanoa valmistaneen 1960-luvun alkupuolella Italian teknisesti hienoimpia autonmoottoreita, olisi teettänyt lohkot kilpailijalla, joka turvautui muiden valmistamiin moottoreihin? :?
Onpas söpöä vihjailua..

Olen mielestäni kertonut aika selvästi että voin muistaa asian väärinkin.. Sinällään tuo sinun veetuiluviestisi osoittaa sinun täydellisen tietämättömyytesi siitä kuinka Modena toimi 60- ja 70-luvulla. Esimerkkinä nyt vaikka öljykriisin aikaiset Lambon korit Urracoa lukuunottamatta tehtiin Golden Carilla, vaikka koripajan merkki kyljessä olikin jotain ihan muuta. Sama juttu Maseratin ja De Tomason pienempituotantoisten autojen suhteen. Öljykriisin aikaan ei yksikään Italialainen pienvalmistaja pystynyt täysin omavaraiseen tuotantoon. Vuonna 1974 esim. Lamborghini möi neljän ensimmäsen kuukauden aikana yhdeksäntoista (19kpl) autoa. Edellisenä vuonna vastaava luku oli 54. (Lähde: Frere, Motor Week 1974)

Olen samaa mieltä kanssasi siitä että et tiedä mitään De Tomason valimon (valimoiden) tasosta. De Tomaso autojen valuosista et myöskään tiedä yhtikäs mitään, et katuautojen, etkä kilpa-autojen osalta. Mitä tulee eri valmistajien autojen moottorivalintoihin, niin sille ei tietenkään ole mitään tekemistä sen kanssa onko ko. valmistajalla osaamista moottorin suunniteluun vai ei. Osaamista voi ostaa. Hyvänä esimerkkinä tästä on juuri De Tomaso ja Lamborghini. Lambo osti osti V12:sta suunnittelun ulkopuoliselta konsultilta, koska koki välttämättömäksi sen että hänen Ferrarin kilpailijaksi suunnitellussa autossa on paras V12 moottori mitä maan päältä löytyy (ja niinhän siinä kävikin). De Tomaso esitteli oman V12 moottorinsa vuonna 1970, mutta ei koskaan tarkoittanut sitä De Tomaso tuotantomalleihin, koska niiden markkina-asema oli suunniteltu toisin.

De Tomaso aloitti kilpa-autojen valmistajana ja alue jolla hän yritti saada itselleen kilpailuetua oli kevytmetallivalut. Hän saavutti tällä jonkin verran menestystäkin, mutta valitettvasti ei korkeimmalla tasolla, jossa nuo valuosat saavuttivat kyseenalaista kunniaa osana Piers Courgaren kuolemaan johtaneen onnettomuuden tulipalossa. Laajempi teollinen valutoiminta lähti De Tomason omistaman Moto Guzzin tarpeista, jonka vuoksi Ubezzi e Dones valimo ostettiin osaksi De Tomason "imperiumia".

Mitä noin yleiseen postailuun tulee, niin teen kyllä parhaani sen suhteen että en kirjoita tänne (kään) satuja (Tämän vannon kautta kiven ja kannon..). Lähdekirjaston kautta joka sanan varmistamiseen ennen postausta en kyllä aio lähteä harraste-foorumilla. Voisi hidastaa kirjoitustahtia. Mikäli joku kirjoittamani asia askarruttaa, niin asian voi kyseenalaistaa monella tavalla. Asiantuntijan asiallisesta tavasta voi ottaa mallia unknownilta.

Ugh, olen vuodattanut! :lol:

-J

Carlo Coppa
Viestit: 736
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, MaXi5 -00, ex Maserati 4.24v -90
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

Lisävaruste Maserati-miehille. Perheellisillä tämä voi kyllä löytyä useammin lattialta kuin pöydältä:
http://www.huuto.net/kohteet/uniikki-up ... 361?ref=fg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Satta
Viestit: 181
Liittynyt: 14 Touko 2011, 11:54
Paikkakunta: Castello di Tavastia

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja Satta »

routasydän kirjoitti:Onko tästä kenelläkään tietoa. Velipoika on harrasteautoa hommaamassa ja myös italoautoihin jossain määrin hurahtanut, joten tämä olis hyvä vaihtoehto. Ulkonäkö ei näissä ole se vahvin tekijä, mutta muuten kaikki täsmäisi. Eli jos on tietoa niin kiitollisena otetaan vastaan

http://www.nettiauto.com/maserati/coupe/4781275" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämmöinen sen pitäisi olla.
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"

J
Viestit: 955
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja J »

J kirjoitti:[quote="unknown]En ole aiemmin kuullut että Lamborghini tetti valuja ulkopuolella, kun olihan niillä omakin valimo.

Väittäisin että tällä osatuotannolla tarkoitetaan samoja osia mitä käytettiin näissä autoissa. Esimerkiksi Maseratissa ja Lamborghineissa on samat sisäpanos öljynputsarit, minkä kuoret on alumiinivalua ja eroaa selvästi Lamborginin tekemistä osista.

Voi olla näinkin, mutta oma mielikuvani on että kyse oli piensarjatuotannon valuista, ei niinkään monimerkki osista. Yritän löytää sen jutun, niin selviää muistelenko omiani..

-J[/quote][/quote][/quote]

Enpäs muistellutkaan omiani. Sain juuri vahvistuksen aikanaan piireissä pyörineeltä. Valimo oli Santiago De Tomason johtama (Alejandron poika), ja sijaitsi Via Emilialla, aivan kuin De Tomason tehdaskin. Parin viikon päästä saan tarkempaa tietoa Santiagolta itseltään.

P.s. Jos porukalla on mitään mielenkiintoisia Maserati-kysymyksiä De Tomason omistusajalta voisin välittää niitä eteenpäin.

-J

Avatar
Satta
Viestit: 181
Liittynyt: 14 Touko 2011, 11:54
Paikkakunta: Castello di Tavastia

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja Satta »

Heh heh .... jos poika on samanlainen kuin isänsä aikanaan, näitä satuja ja tarinoita riittää. :roll:
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Nyt on pakko laittaa oma sormi soppaan ja vetäytyä samantien, ettei pala liian pahasti.

Tässä vaan itselle tulee sellainen mielikuva, että jos jäsen Satta ei tiedä jonkin asian tapahtuneen tai olevan olemassa, niin silloin se ei oikeastikaan olisi voinut tapahtua, vaikka asia olisi luettuna jostain "oikeasta" lähteestä tai kuultuna "luotettavalta" taholta joko suullisesti tai sähköpostilla. Mielestäni olen myös lukenut jossain foorumilla päinvastaisesta tilanteesta, että Sattan "tieto" kyseenalaistettiin, mutta eihän se toki voi olla mahdollista, että olisi voinut väärää "tietoa" olla.
Minä myönnän hyvin usein olevani väärässä johtuen juurikin tiedon puutteesta. Saatan joskus toki myös kinata asiasta, jonka varmaksi tiedän ja sittenkin olen joskus väärässä ollut :oops: :lol: . Mielestäni on turha kinata asiasta, jos ei ole täysin varma tapahtumien todellisesta kulusta.

Jatkakaa...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Alfissimo kirjoitti:Jatkakaa...
...mutta tosiaan ilman sitä kinaamista. Keskusteluun ei synny mitään lisäarvoa, jos keskittyy kyseenalaistamaan muiden kirjoittelua. Päinvastoin se vaan tappaa muuten hyvän ja mielenkiintoisen keskustelun!

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja Smacket »

^ Nimen omaan juuri näin.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Satta
Viestit: 181
Liittynyt: 14 Touko 2011, 11:54
Paikkakunta: Castello di Tavastia

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja Satta »

routasydän kirjoitti:Onko tästä kenelläkään tietoa. Velipoika on harrasteautoa hommaamassa ja myös italoautoihin jossain määrin hurahtanut, joten tämä olis hyvä vaihtoehto. Ulkonäkö ei näissä ole se vahvin tekijä, mutta muuten kaikki täsmäisi. Eli jos on tietoa niin kiitollisena otetaan vastaan

http://www.nettiauto.com/maserati/coupe/4781275" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Tässä on samantapainen Saksanmaalta.
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Satta kirjoitti:
routasydän kirjoitti:Onko tästä kenelläkään tietoa. Velipoika on harrasteautoa hommaamassa ja myös italoautoihin jossain määrin hurahtanut, joten tämä olis hyvä vaihtoehto. Ulkonäkö ei näissä ole se vahvin tekijä, mutta muuten kaikki täsmäisi. Eli jos on tietoa niin kiitollisena otetaan vastaan

http://www.nettiauto.com/maserati/coupe/4781275" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Tässä on samantapainen Saksanmaalta.
4-ovisuus sulkee pois tuommosen.

J
Viestit: 955
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja J »

Helsingistä nähden tämä on lähellä. Mikäli velipoikasi on Oulusta niin kuin sinäkin, tilanne voi olla toinen. Kaupunkiloma Tukholmaan?

http://www.blocket.se/stockholm/Maserat ... ?ca=11&w=1" onclick="window.open(this.href);return false;

-J

lato
Viestit: 137
Liittynyt: 29 Maalis 2008, 23:37

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja lato »

J kirjoitti:
J kirjoitti:[quote="unknown]En ole aiemmin kuullut että Lamborghini tetti valuja ulkopuolella, kun olihan niillä omakin valimo.

Väittäisin että tällä osatuotannolla tarkoitetaan samoja osia mitä käytettiin näissä autoissa. Esimerkiksi Maseratissa ja Lamborghineissa on samat sisäpanos öljynputsarit, minkä kuoret on alumiinivalua ja eroaa selvästi Lamborginin tekemistä osista.

Voi olla näinkin, mutta oma mielikuvani on että kyse oli piensarjatuotannon valuista, ei niinkään monimerkki osista. Yritän löytää sen jutun, niin selviää muistelenko omiani..

-J
[/quote][/quote]

Enpäs muistellutkaan omiani. Sain juuri vahvistuksen aikanaan piireissä pyörineeltä. Valimo oli Santiago De Tomason johtama (Alejandron poika), ja sijaitsi Via Emilialla, aivan kuin De Tomason tehdaskin. Parin viikon päästä saan tarkempaa tietoa Santiagolta itseltään.

P.s. Jos porukalla on mitään mielenkiintoisia Maserati-kysymyksiä De Tomason omistusajalta voisin välittää niitä eteenpäin.

-J[/quote][/quote][/quote][/quote][/quote]

Maserati 222 / ZAM331B00JB118956
Kysymykset:
-mikä tehdas, (B) Milano?
-missä myyty uutena, Italia vai Suomi. Ensimmäinen omistaja Jouni L.... osoite: Rooma
Ensimmäiset huollot 6kpl. tehty Roomassa.
09.06.1993 Rekara Oy. Helsinki.

Lasse T

J
Viestit: 955
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja J »

lato kirjoitti:
J kirjoitti:
J kirjoitti:[quote="unknown]En ole aiemmin kuullut että Lamborghini tetti valuja ulkopuolella, kun olihan niillä omakin valimo.

Väittäisin että tällä osatuotannolla tarkoitetaan samoja osia mitä käytettiin näissä autoissa. Esimerkiksi Maseratissa ja Lamborghineissa on samat sisäpanos öljynputsarit, minkä kuoret on alumiinivalua ja eroaa selvästi Lamborginin tekemistä osista.

Voi olla näinkin, mutta oma mielikuvani on että kyse oli piensarjatuotannon valuista, ei niinkään monimerkki osista. Yritän löytää sen jutun, niin selviää muistelenko omiani..

-J
[/quote]

Enpäs muistellutkaan omiani. Sain juuri vahvistuksen aikanaan piireissä pyörineeltä. Valimo oli Santiago De Tomason johtama (Alejandron poika), ja sijaitsi Via Emilialla, aivan kuin De Tomason tehdaskin. Parin viikon päästä saan tarkempaa tietoa Santiagolta itseltään.

P.s. Jos porukalla on mitään mielenkiintoisia Maserati-kysymyksiä De Tomason omistusajalta voisin välittää niitä eteenpäin.

-J[/quote][/quote][/quote][/quote][/quote]

Maserati 222 / ZAM331B00JB118956
Kysymykset:
-mikä tehdas, (B) Milano?
-missä myyty uutena, Italia vai Suomi. Ensimmäinen omistaja Jouni L.... osoite: Rooma
Ensimmäiset huollot 6kpl. tehty Roomassa.
09.06.1993 Rekara Oy. Helsinki.

Lasse T[/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote]

Moi Lasse,

Tämä lähde on parempi yleisen historian, kuin yksittäisten autojen suhteen. Rekaran tai Enricon kautta voisi löytyä tuota myyntihistoriaa. Alustanumerokooderi kertoo autostasi seuraavaa:
Z=Italia, AM= Alfieri Maserati, 331= coupe, BOO= Biturbo, J= valmistettu 1988, B= Lambrate, eli Milanossa valmistettu, 118= vasemmanpuolenohjaus (teidän vain oikeanpuoleisen ohjauksen tarkat koodit. Tämä ei ole yksi niistä, joten oletus on vasemmanpuolenohjaus), 956= auton järjestysnumero.

P.s. Biturbo club Italialla on tämmöistä:

"Friends and Biturbo owners,

Eccovi una breve anteprima dell'evento 30° Anniversario Biturbo which will be based in Modena on the 23rd and 24th June.

The event will be staged over two days:

- The Saturday will be devoted to "themed" visits. We will visit the new Museo Casa Enzo Ferrari and Modena's famous Military Academy. We will display our cars in Piazza Roma, in the centre of Modena. Lunch will be taken at popular restaurants of a great symbolic significance, such as the "La Secchia Rapita" and "Europa92". And in the forecourt of Panini Museum we will present a large display of Biturbos and stage a Concours D'Elegance.

- The Sunday will take on a more sporty theme, we shall be spending the entire day at the new Autodromo di Modena, where we can exploit the horsepower of our cars and alsp take part in regularity tests.

At the present time we are working diligently on the final details. We ask you to wait another couple of days before receiving the final programme and prices for the event."

P.p.s. Nuo kolme ensimmäistämerkkiä voivat tarkoittaa myös Z= Eurooppa, A=Italia, M=Maserati.. Lähteet ovat hieman ristiriidassa :roll:


-J

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Saattaa olla alkupään kirjaimet juuri noin kuin alussa kirjoitit, ainakin Lanciassa, Fiatissa ja Alfa Romeossa on niin. LA, FA ja AR

J
Viestit: 955
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja J »

VMTD kirjoitti:Saattaa olla alkupään kirjaimet juuri noin kuin alussa kirjoitit, ainakin Lanciassa, Fiatissa ja Alfa Romeossa on niin. LA, FA ja AR
Näin olen ne ymmärtänyt, mutta löysin tuossa toisenkin tulkintaohjeen. Asiaa monimutkistaa vielä se Yhdysvaltoihin rahdatuissa autoissa on ollut toisenlaista systeemiä. 94 ne muuttivat sitten vielä tuota vuosikoodia niin että siitä ei voi päätellä valmistumisvuotta.

-J

mnuut
Viestit: 16
Liittynyt: 13 Marras 2009, 10:12
Car(s): Spider 2.0, -95
ex. Maserati 222, -89
Paikkakunta: Helsinki

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja mnuut »

routasydän kirjoitti:
Satta kirjoitti:Tässä on samantapainen Saksanmaalta.
4-ovisuus sulkee pois tuommosen.

Ja tuo saksanpeli on myös vanhemmalla kaasarikoneella. Biturbo kaasarikoneella ei välttämättä käynnisty kovinkaan helposti kone lämpimänä. Ominaisuus, joka vaikutti merkittävästi auton huonon maineen syntymiseen erityisesti USAssa.

J
Viestit: 955
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja J »

Avohoukutin Seinäjoelta.

http://www.nettiauto.com/maserati/spyder/4849752" onclick="window.open(this.href);return false;

Olenko näkeväni I:in takaluukussa. Ruiskukoneinen?

-J

132 Coupe
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2004, 07:13
Car(s): ex. Alfa 159 JTDm 2.4 Qtronic 2008, Lancia Kappa 2.4 JTD Berlina, Maserati 222 SE 2.8, Lancia Thesis V6 Emblema, Fiat 124 Sport Coupe 1967, XJ8 4.2 2004, Fiat Bravo 1.4 T-Jet Sport 2008, ex.Lancia Kappa V6 SW, ex. Alfa 166 TS 2001
Paikkakunta: Eura

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja 132 Coupe »

2,5 on -87 mallina ruisku, lienee kalifornia mopo saastelaitteet mutta noin vanha ei tarvitse edes kattia..

mnuut
Viestit: 16
Liittynyt: 13 Marras 2009, 10:12
Car(s): Spider 2.0, -95
ex. Maserati 222, -89
Paikkakunta: Helsinki

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja mnuut »

[quote="132 Coupe"]2,5 on -87 mallina ruisku, lienee kalifornia mopo saastelaitteet mutta noin vanha ei tarvitse edes kattia..[/quote]

Spyder 2,5 litraisella koneella pitäisi olla kaasariversio vuosimalleissa 84-88 ja ruiskulla 88-91, mutta Maserateissa vuosimalliasiat ovat aina vähän hämäriä. Voi tuo olla silti ruiskupeli. Jos on, niin aika harvinainen. 2,5 litraista ruiskua on avomallina tehty vain 122 kappaletta. Kaikkiaan avomalleja on tehty vain 3793, joten aika harvinaista herkkua Biturbo Spyder on muutenkin, ja hinnat aika kovat ulkomailla. Mielenkiintoinen projekti. Kuinkahan paljon tuossa on sitä "sipisteltävää"?

Avatar
S_A
Viestit: 1983
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja S_A »

Kukas ulkoilutti tänään Espoossa tällästä. :-D
Ja tarkan malli nimen saa kertoa tottakai ja vuosimallin. Kiinnostaisi suuresti kun tuossa takakontissa kun ei olekaan noita mallitunnuksia niin tällänen vähemmän Friikki kiroaa pahemman kerran kun ei tunnista tarkasti. :oops:
Liitteet
Kuva0269.jpg
Kuva0269.jpg (213.27 KiB) Katsottu 7548 kertaa
Kuva0270.jpg
Kuva0270.jpg (273.41 KiB) Katsottu 7548 kertaa
Kuva0271.jpg
Kuva0271.jpg (232.24 KiB) Katsottu 7548 kertaa
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja V6 »

oisko toi se Racing, en oo sata varma
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ Jep, näyttäis äkkiseltään samalta Racingilta joka oli pari vuotta siten nettiautossa myynnissä Espoossa. Vuosimallia en muista, 2-litrasella koneella muistelen olleen.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja V6 »

eli tämä lienee


Kuva
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
S_A
Viestit: 1983
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja S_A »

Oollrait kiitoksia! Asia selvisi aika paljon tässä näemmä. Mikäs vuosimalli tuo nyt sitten on? :-D
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1983
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja S_A »

Kaivopuistossa Carusellin maisemissa tuli tänään bongattua valkonen Gran-Turismo. Saman auton oon nähny pari vuotta sitten ekan kerran, joten viimeinkin siitä sai hyvät myötävalokuvat!
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja V6 »

S_A kirjoitti:Oollrait kiitoksia! Asia selvisi aika paljon tässä näemmä. Mikäs vuosimalli tuo nyt sitten on? :-D
90 tai 91, ei ole tehty kuin kahtena vuotena
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

J
Viestit: 955
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja J »

^ http://www.nettiauto.com/viewArticle.php?id=111" onclick="window.open(this.href);return false;

-J

Avatar
S_A
Viestit: 1983
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja S_A »

Jaha tämä onkin sitten täydellinen infopaketti! Kiitän! 8)
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

lato
Viestit: 137
Liittynyt: 29 Maalis 2008, 23:37

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja lato »

Ostan tai vuokraan Maserati työkalut:
-AG 25540 Timing gear puller. Vesipumpun hihnapyörän ulosvetäjä.
- AG 25680 Cam guide pulley key. Jakopään hihnan kireyden säätötyökalu.
Auto on Maserati 222 -1988
Kaikenlaista tietoa, taitoa ja ohjeita otan kiitollisuudella vastaan.
Ystävällisin terveisin:
Lasse Tommola
Tapiolantie 8A
45740 KUUSANKOSKI
0400 445296
lasse.tommola@kolumbus.fi

Vastaa Viestiin