Maserati-Perheellisen valinta

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
evilpet
Viestit: 705
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 18:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja evilpet »

^ Ei hyvää päivää. Nyt sitten vielä Ferrarilta tila-auto niin alkaa olla tarjonta kunnossa...

Avatar
S_A
Viestit: 1983
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja S_A »

V6 kirjoitti:kohta saa Maserati suviakin... Grand Cherokee pohjainen vehje, alunperin tästä piti kai tulla Alfallekin joku versio.

http://www.autoblog.com/2011/09/13/mase ... furt-2011/
No on tuo ainakin nätimpi kuin Serokee mennen tullen.
Onko tekniikka sitten Jeepiltä lainattua myöskin = pellin alla Jänkki kasi siis/kiisseli?
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Tazio
Viestit: 3392
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

S_A kirjoitti:
V6 kirjoitti:kohta saa Maserati suviakin... Grand Cherokee pohjainen vehje, alunperin tästä piti kai tulla Alfallekin joku versio.

http://www.autoblog.com/2011/09/13/mase ... furt-2011/
No on tuo ainakin nätimpi kuin Serokee mennen tullen.
Onko tekniikka sitten Jeepiltä lainattua myöskin = pellin alla Jänkki kasi siis/kiisseli?
Joo, onhan se nätimpi, mutta Maserati SUV jotenkin kyllä ahdistaa henkisesti. Fiat, Alfa Romeo ja ehkä Lanciakin vielä menettelisvät - vaikka eivät välttämättä Casa di Nuvolarin pihaan päätyivätkään - mutta tuossa on jotain mikä hankaa vastaan..

Tekniikka ymmärtääkseni on sovellettua Cherokeen tekniikkaa.

-Tazio

Avatar
Tazio
Viestit: 3392
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Tazio kirjoitti:
S_A kirjoitti:
V6 kirjoitti:kohta saa Maserati suviakin... Grand Cherokee pohjainen vehje, alunperin tästä piti kai tulla Alfallekin joku versio.

http://www.autoblog.com/2011/09/13/mase ... furt-2011/
No on tuo ainakin nätimpi kuin Serokee mennen tullen.
Onko tekniikka sitten Jeepiltä lainattua myöskin = pellin alla Jänkki kasi siis/kiisseli?
Joo, onhan se nätimpi, mutta Maserati SUV jotenkin kyllä ahdistaa henkisesti. Fiat, Alfa Romeo ja ehkä Lanciakin vielä menettelisvät - vaikka eivät välttämättä Casa di Nuvolarin pihaan päätyivätkään - mutta tuossa on jotain mikä hankaa vastaan..

Tekniikka ymmärtääkseni on sovellettua Cherokeen tekniikkaa.
Pysäyttäkää housuprässi!

Lehdistötiedote näköjään sanoo:
'The essence and all major system components of the Maserati sport luxury SUV will unmistakably be Maserati: style, engine, suspensions, brakes, handling and performance will all be 100% Maserati in picture-perfect continuity with the brand’s core values of sportiness, style, elegance, luxury, performance and craftsmanship.

The distinctive Maserati style that makes the Kubang immediately recognisable as a true Maserati has been created by the Maserati Style Center headed by Lorenzo Ramaciotti.

New-generation high-tech Maserati proprietary engines will be designed in Modena by Paolo Martinelli – Head of the Maserati Powertrain Department and for nearly 30 years at Ferrari, where he also served as engine chief of the Formula One racing team – and will be produced in Maranello by Ferrari.
An AT 8 speed automatic transmission and specific performance settings such as suspensions, brakes, steering will be exclusively developed in Modena for the Maserati sport luxury SUV by the Maserati Product Development Department.'

Eli ehkä kuitenkin omaa tekniikka tulossa. Vähän kyllä epäilen, jos kerran tarkoitus on käyttää Cherokeeta ja valmistus on suunniteltu tapahtuvan Amerikassa. No, aika näyttää..

-Tazio

Avatar
S_A
Viestit: 1983
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja S_A »

No sentään jotain hyvää, jos sielä Maseratin tavarat on pellinalla.
Mutta joo, oikeassa olllaan täällä siitä, että vähän ahistaa. Mutta pitää muistaa, että varmaan on myyntiä kyllä tolle laitteelle.
Tuntuu tuola Idässä olevan kysyntää Maserateille, ja miksei Jänkkilässäkin. Jos jompi kumpi pitäisi ottaa, niin Maseratin ottaisin heti ilman mitään muttia kuin tollasen Saksalaisen katumaasturin.

Näkeehän sen Stutgartin ihmeistäkin, tekivät sen "kauniin" katumaasturin, niitä näkee nyt joka kadun kulmassa. Menivät vielä asentamaan diisselin GT-autoluokan Panameraan, ja taas myynti nousee.

Niin ku oikeesti, Porsche ja diisseli, GT autossa. Panamerassa siis. Voiko oikeesti olla tukahduttavampaa yhdistelmää tollaseen urheilulliseen GT-autoon kuin diisseli. Yleensä kun äänet merkkaa näissä autoissa, muttei näemmä enää..... :lol:
NO tämä on vaan mun mielipide. Älkää toisinajattelijat suuttuko. :-D
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Ottakaapa kantaa. Vaimokin alkaisi olla myötämielinen.

http://www.nettiauto.com/maserati/222/4063112

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

S_A kirjoitti:No sentään jotain hyvää, jos sielä Maseratin tavarat on pellinalla.
Mutta joo, oikeassa olllaan täällä siitä, että vähän ahistaa. Mutta pitää muistaa, että varmaan on myyntiä kyllä tolle laitteelle.
Tuntuu tuola Idässä olevan kysyntää Maserateille, ja miksei Jänkkilässäkin. Jos jompi kumpi pitäisi ottaa, niin Maseratin ottaisin heti ilman mitään muttia kuin tollasen Saksalaisen katumaasturin.

Näkeehän sen Stutgartin ihmeistäkin, tekivät sen "kauniin" katumaasturin, niitä näkee nyt joka kadun kulmassa. Menivät vielä asentamaan diisselin GT-autoluokan Panameraan, ja taas myynti nousee.

Niin ku oikeesti, Porsche ja diisseli, GT autossa. Panamerassa siis. Voiko oikeesti olla tukahduttavampaa yhdistelmää tollaseen urheilulliseen GT-autoon kuin diisseli. Yleensä kun äänet merkkaa näissä autoissa, muttei näemmä enää..... :lol:
NO tämä on vaan mun mielipide. Älkää toisinajattelijat suuttuko. :-D
Eikö tuon ääniä ole juurikin kehuttu joka paikassa? Vai onkos videopätkää jossa sais äänistä kuvan, huonon vai hyvän...

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Jönsson kirjoitti:Ottakaapa kantaa. Vaimokin alkaisi olla myötämielinen.

http://www.nettiauto.com/maserati/222/4063112
Go for it! Jos auto tosiaan on myyntiilmoituksen mukaisessa kunnossa, on se myös edullinen.

Avatar
VMTD
Viestit: 3335
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Kyllähän tuo auto melko siisti on tosin joitakin virheitä löytyy, kytkin on miehekkään jäykkä, mutta mikäli se ei haittaa niin sitten ok. Tuota toista mustaa autoa myytiin viime Heinäkuussa kuudella tonnilla.
Päikseen olisi ilmeisesti vaihtunut spideriin, mutta onneksi pääsin suoraan eroon.

heme
Viestit: 541
Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
Car(s): 147 GTA -03, 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, DS7 Hybrid -20
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja heme »

Tuota samaa Maseratia yhtenä aamuna minulle suositteli oman esimieheni esimies, vartavasten oikein soitti asiasta. Ilmeisesti viehtymykseni italialaisiin laatuvaunuihin on huomattu.

Minulla esteenä on vain kaksi asiaa, vaimo ei ole myötämielinen, eikä rahatilannekaan oikein anna myöten. Tämä hollantilainen vuoden -90 4.24v hintaan 2950,- houkuttaisi myös. On ollut myynnissä ainakin puoli vuotta.


http://voorraad.wheelerdelta.nl/sea1516 ... 6480&pid=1

Avatar
S_A
Viestit: 1983
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja S_A »

routasydän kirjoitti:
S_A kirjoitti:No sentään jotain hyvää, jos sielä Maseratin tavarat on pellinalla.
Mutta joo, oikeassa olllaan täällä siitä, että vähän ahistaa. Mutta pitää muistaa, että varmaan on myyntiä kyllä tolle laitteelle.
Tuntuu tuola Idässä olevan kysyntää Maserateille, ja miksei Jänkkilässäkin. Jos jompi kumpi pitäisi ottaa, niin Maseratin ottaisin heti ilman mitään muttia kuin tollasen Saksalaisen katumaasturin.

Näkeehän sen Stutgartin ihmeistäkin, tekivät sen "kauniin" katumaasturin, niitä näkee nyt joka kadun kulmassa. Menivät vielä asentamaan diisselin GT-autoluokan Panameraan, ja taas myynti nousee.

Niin ku oikeesti, Porsche ja diisseli, GT autossa. Panamerassa siis. Voiko oikeesti olla tukahduttavampaa yhdistelmää tollaseen urheilulliseen GT-autoon kuin diisseli. Yleensä kun äänet merkkaa näissä autoissa, muttei näemmä enää..... :lol:
NO tämä on vaan mun mielipide. Älkää toisinajattelijat suuttuko. :-D
Eikö tuon ääniä ole juurikin kehuttu joka paikassa? Vai onkos videopätkää jossa sais äänistä kuvan, huonon vai hyvän...
En tiedä onko kehuttu, eikä sinäänsä kyllä kiinnosta sen enempää.
Periaate vaan ottaa mulla kyllä todella pahasti vastaan. Oli sitten miten vihreä ekoteko tahansa. Miettikääs vaikka Ferrarin samantyylistä GT-laitetta; 599:siä diisselillä, alkaako vähän masentaa? :roll:
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11204
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Jönsson kirjoitti:Ottakaapa kantaa. Vaimokin alkaisi olla myötämielinen.
Samalla rahalla saisit uudemman ja/tai vähemmän ajetun.

Tuo taitaa olla italialainen? Niissähän on aika paljon sähkövikoja ja ruosteongelmiakin.

Maserati ei ole kauhean tunnettu merkki. Tämä näkyy jälleenmyyntiarvossa. Volvon tai Audin saisit helpommin myytyä eteenpäin.

Tehon määrä epäilyttää. Kaltaisesi vanhempi valtiomies tulisi ihan hyvin toimeen noin 70:n konin paketilla. Iso teho nostaa onnettomuusriskiä.

Taitaa kuluttaakin aika paljon.

Kulmikas ulkomuoto ei ole kauhean 2000-lukulainen, jokuhan voi luulla tuota Ladaksi.

Se ei ole kiinnostanut ketään uutenakaan, kun sitä on valmistettu noin vähän. Japaniassa pukkasi sama määrä Corollaa yhdessä tunnissa.

Eli kaupoille vaan!

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

S_A kirjoitti:
routasydän kirjoitti:
S_A kirjoitti:No sentään jotain hyvää, jos sielä Maseratin tavarat on pellinalla.
Mutta joo, oikeassa olllaan täällä siitä, että vähän ahistaa. Mutta pitää muistaa, että varmaan on myyntiä kyllä tolle laitteelle.
Tuntuu tuola Idässä olevan kysyntää Maserateille, ja miksei Jänkkilässäkin. Jos jompi kumpi pitäisi ottaa, niin Maseratin ottaisin heti ilman mitään muttia kuin tollasen Saksalaisen katumaasturin.

Näkeehän sen Stutgartin ihmeistäkin, tekivät sen "kauniin" katumaasturin, niitä näkee nyt joka kadun kulmassa. Menivät vielä asentamaan diisselin GT-autoluokan Panameraan, ja taas myynti nousee.

Niin ku oikeesti, Porsche ja diisseli, GT autossa. Panamerassa siis. Voiko oikeesti olla tukahduttavampaa yhdistelmää tollaseen urheilulliseen GT-autoon kuin diisseli. Yleensä kun äänet merkkaa näissä autoissa, muttei näemmä enää..... :lol:
NO tämä on vaan mun mielipide. Älkää toisinajattelijat suuttuko. :-D
Eikö tuon ääniä ole juurikin kehuttu joka paikassa? Vai onkos videopätkää jossa sais äänistä kuvan, huonon vai hyvän...
En tiedä onko kehuttu, eikä sinäänsä kyllä kiinnosta sen enempää.
Periaate vaan ottaa mulla kyllä todella pahasti vastaan. Oli sitten miten vihreä ekoteko tahansa. Miettikääs vaikka Ferrarin samantyylistä GT-laitetta; 599:siä diisselillä, alkaako vähän masentaa? :roll:
Ei. Jos ne lyö sinne 500-700hv kiisselin 1000Nm väännöillä ja hoitaa soundipolitiikan kuntoon niin miksi se masentaisi? En ymmärrä. Jos taas esim soundi kusee täysin niin sitten ymmärrän, mutta jos tosiaan suorituskyky on kunnossa ja äänet saadaan mallilleen, niin itselle ainakin se ja sama onko diesel vai bensa.

Avatar
S_A
Viestit: 1983
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja S_A »

routasydän kirjoitti:
S_A kirjoitti:
routasydän kirjoitti: Eikö tuon ääniä ole juurikin kehuttu joka paikassa? Vai onkos videopätkää jossa sais äänistä kuvan, huonon vai hyvän...
En tiedä onko kehuttu, eikä sinäänsä kyllä kiinnosta sen enempää.
Periaate vaan ottaa mulla kyllä todella pahasti vastaan. Oli sitten miten vihreä ekoteko tahansa. Miettikääs vaikka Ferrarin samantyylistä GT-laitetta; 599:siä diisselillä, alkaako vähän masentaa? :roll:
Ei. Jos ne lyö sinne 500-700hv kiisselin 1000Nm väännöillä ja hoitaa soundipolitiikan kuntoon niin miksi se masentaisi? En ymmärrä. Jos taas esim soundi kusee täysin niin sitten ymmärrän, mutta jos tosiaan suorituskyky on kunnossa ja äänet saadaan mallilleen, niin itselle ainakin se ja sama onko diesel vai bensa.
Niin no joo, mielipidekysymyksiä nämä tosiaan joo.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Tazio
Viestit: 3392
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

S_A kirjoitti:
routasydän kirjoitti:
S_A kirjoitti: Miettikääs vaikka Ferrarin samantyylistä GT-laitetta; 599:siä diisselillä, alkaako vähän masentaa? :roll:
Ei. Jos ne lyö sinne 500-700hv kiisselin 1000Nm väännöillä ja hoitaa soundipolitiikan kuntoon niin miksi se masentaisi? En ymmärrä. Jos taas esim soundi kusee täysin niin sitten ymmärrän, mutta jos tosiaan suorituskyky on kunnossa ja äänet saadaan mallilleen, niin itselle ainakin se ja sama onko diesel vai bensa.
Niin no joo, mielipidekysymyksiä nämä tosiaan joo.
Hmm, kyllä diesel on diesel, eikä se sovi Ferrariin, riippumatta siitä kuinka paljon siitä lähtee tehoa.

Täälläkin on joskus ollut juttua alle kympin aikoja vetävistä 1300 heppaisista katukilvellisistä Silveradoista - vaikka tuollaisessa riittää potkua piirtämään todella paksut viivat Fefen selkään ja ääni saa sählynpelaajat pyörtymään en silti haluaisi moista kiuasta Ferrarin tai Maseratin pellin alle. Porken, Lambon ja muihin maatalouskoneitakin valmistaneiden kohdalla tuolle ehkä on vielä jonkinlainen historiallinen linkki ja syy, mutta kuitenkin....

-Tazio

Avatar
Aquatica
Viestit: 15022
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^Eikös Ferrarikin ole valmistanut maatalouskoneita? Ainakin lisäpalikoita (kaivuri-systeemejä, nosturihässäkkää)... Näin ainakin tuossa "Nettiautosta Bongattua"-threadissa "halvan ferrarin" AVK:ssa, mikä oli moinen. ;)

Siis tämä:
https://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=170937&lang=fi

:D

EDIT:
Google löysi myös tällaista:

http://www.ferrari-tractors.com/default.htm

Avatar
h_lauri
Viestit: 6673
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Eikös se tarina mennyt niin, että Lamborghini hikeentyi Enzon rakentamiin traktoreihin. Meni ja purki yhden, totesi, että "kyllä minäkin osaan" ja ryhtyi rakentamaan.

Avatar
Tazio
Viestit: 3392
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

h_lauri kirjoitti:Eikös se tarina mennyt niin, että Lamborghini hikeentyi Enzon rakentamiin traktoreihin. Meni ja purki yhden, totesi, että "kyllä minäkin osaan" ja ryhtyi rakentamaan.
Niinhän se meni, tosin tuo traktori johon hikeentyi taisi olla joku 250 tjmsp.

Eli noita traktoreita ja nostureita taisi ja taitaa väsäillä joku toinen Virtanen.

-Tazio

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Vittorio Jano kirjoitti:
Jönsson kirjoitti:Ottakaapa kantaa. Vaimokin alkaisi olla myötämielinen.
Samalla rahalla saisit uudemman ja/tai vähemmän ajetun.

Tuo taitaa olla italialainen? Niissähän on aika paljon sähkövikoja ja ruosteongelmiakin.

Maserati ei ole kauhean tunnettu merkki. Tämä näkyy jälleenmyyntiarvossa. Volvon tai Audin saisit helpommin myytyä eteenpäin.

Tehon määrä epäilyttää. Kaltaisesi vanhempi valtiomies tulisi ihan hyvin toimeen noin 70:n konin paketilla. Iso teho nostaa onnettomuusriskiä.

Taitaa kuluttaakin aika paljon.

Kulmikas ulkomuoto ei ole kauhean 2000-lukulainen, jokuhan voi luulla tuota Ladaksi.

Se ei ole kiinnostanut ketään uutenakaan, kun sitä on valmistettu noin vähän. Japaniassa pukkasi sama määrä Corollaa yhdessä tunnissa.

Hyviä näkökohtia. Itseänikin hiukan tuo kulutus on arvelluttanut. Ja sitten tuo nahkaverhoilu on ikävän tuntuinen talvella. Kaiken lisäksi nuoriso saattaa nauraa tuota kasettinauhuria.

Avatar
VMTD
Viestit: 3335
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Jos nyt tuosta 222 on kyse niin siinähän on penkin keskikohta alcantaraa ja sivut nahkaa. Kovasti myyjä vakuutteli, että siistillä ajolla pääsee 10l/100 km jos malttaa pitää kiihdyttelyt kurissa.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Tazio kirjoitti:
h_lauri kirjoitti:Eikös se tarina mennyt niin, että Lamborghini hikeentyi Enzon rakentamiin traktoreihin. Meni ja purki yhden, totesi, että "kyllä minäkin osaan" ja ryhtyi rakentamaan.
Niinhän se meni, tosin tuo traktori johon hikeentyi taisi olla joku 250 tjmsp.

Eli noita traktoreita ja nostureita taisi ja taitaa väsäillä joku toinen Virtanen.

-Tazio
Juuri näin. Ferrarin nostureilla ja traktoreilla on yhtä paljon tekemistä samanmerkkisten urheiluautojen kanssa kuin on Lolo Ferrarilla ja Formula Ykkösillä keskenään: http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:L ... ourage.JPG

Sitä vastoin Lamborghini on samaa alkuperää kuin saman merkkiset autot. Nykyisin Lambo on osa Same-Deutz-Fahr -konsernia ja traktorit ovat merkkiä ja väriä lukuunottamatta Samen kanssa identtisiä. Kesko toi vielä 2000-luvun alussa Samea ja Lamborghinia Suomeen, mutta tällä hetkellä näillä ei ole maahantuontia. Suomessa Lambo myytiin aavistuksen paremmin varusteltuna. Toisaalta joissain malleissa Same oli vesijäähdytteinen ja Lambo ilmajäähdytteinen. Molemmat merkit kilpailivat markkinaosuuksista lähinnä hinnalla ollen edullisimpia länsitraktoreita markkinoillamme.

http://www.konedata.net/Traktorit/SameSilverW95.htm

http://www.konedata.net/Traktorit/Lambo ... ium850.htm
Viimeksi muokannut Jönsson, 15 Syys 2011, 23:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

^^ Ehkä jos ajaa koko ajan "kananmuna kaasun alla"-periaatteella, mutta se on noiden kanssa hyyyyyyvin epätodennäköistä :mrgreen:
Ps: aika paljon myös 222:lla ajanut....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
mutt
Viestit: 5435
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

VMTD kirjoitti:Jos nyt tuosta 222 on kyse niin siinähän on penkin keskikohta alcantaraa ja sivut nahkaa. Kovasti myyjä vakuutteli, että siistillä ajolla pääsee 10l/100 km jos malttaa pitää kiihdyttelyt kurissa.
Kyllä minua epäilyttäisi luotettavuus ja varaosien saanti tuollaisessa harvinaisessa italialaisautossa. Japanilaiset ei mene ikinä rikki, ja niihin saa varaosia jokaisesta varaosaliikkeestä.

Avatar
Satta
Viestit: 181
Liittynyt: 14 Touko 2011, 11:54
Paikkakunta: Castello di Tavastia

Viesti Kirjoittaja Satta »

Jönsson kirjoitti:Ottakaapa kantaa. Vaimokin alkaisi olla myötämielinen.

http://www.nettiauto.com/maserati/222/4063112
Tämä ei ainakaan ole se musta yksilö, joka joskus toistakymmentä vuotta sitten oli myynnissä autoliikkeessä Helsingin seudulla ja - haisi homeelle! :roll:

Onkos tuossa todella vain 2-litrainen kone, en jaksa ruveta netistä eri versioita tutkailemaan? Kuvittelin, että aikanaan uutena Suomeen tuoduissa 222:issa olisi 2,8-litrainen ja 2-litraisia myytiin vain Italiassa. Aika paljon autosta ja sen arvosta kertonee, paljonko ajokm-määrä oikeasti on, ja kuinka monta kertaa se on vaihtanut omistajaa. Jotkut näistä -80/90-lukujen taitteessa uutena tuoduista ovat saaneet vähän kiertopalkinnon maineen, kun omistaja on vaihtunut parin vuoden välein. Mutta en siis väitä tässä mitään, etten taas saa silmilleni poterossaan väijyvää maailman johtavaa suomalaista Iso Rivolta-asiantuntijaa. 8)
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"

Avatar
h_lauri
Viestit: 6673
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Jönsson kirjoitti:
Tazio kirjoitti:
h_lauri kirjoitti:Eikös se tarina mennyt niin, että Lamborghini hikeentyi Enzon rakentamiin traktoreihin. Meni ja purki yhden, totesi, että "kyllä minäkin osaan" ja ryhtyi rakentamaan.
Niinhän se meni, tosin tuo traktori johon hikeentyi taisi olla joku 250 tjmsp.

Eli noita traktoreita ja nostureita taisi ja taitaa väsäillä joku toinen Virtanen.

-Tazio
Juuri näin. Ferrarin nostureilla ja traktoreilla on yhtä paljon tekemistä samanmerkkisten urheiluautojen kanssa kuin on Lolo Ferrarilla ja Formula Ykkösillä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:L ... ourage.JPG
Entinen työnantajani tuo maahan Ferrari-ruohonleikkureita, Gianni Ferrari taisi olla nimenä. Olisiko joku Enzon suvun musta lammas.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

VMTD kirjoitti:Jos nyt tuosta 222 on kyse niin siinähän on penkin keskikohta alcantaraa ja sivut nahkaa. Kovasti myyjä vakuutteli, että siistillä ajolla pääsee 10l/100 km jos malttaa pitää kiihdyttelyt kurissa.
Varmaan tullaisessa alcatrazissa lika näkyy ja onko tuossa maavarakin aika matala?

Avatar
VMTD
Viestit: 3335
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

No jos työhaalareilla menee autoon niin laittaa suojan, muutenhan kuljetaan puhtaissa vaatteissa.
Hidastetöyssyjä lähestyttäessä on syytä olla hereilla, mutta niinhän se on Alfojenkin kanssa, muuten kolahtaa. Öljynjäähdytin taitaa olle edessä alimmaisena. Olisko 10 senttiä edessä maavaraa.

132 Coupe
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2004, 07:13
Car(s): ex. Alfa 159 JTDm 2.4 Qtronic 2008, Lancia Kappa 2.4 JTD Berlina, Maserati 222 SE 2.8, Lancia Thesis V6 Emblema, Fiat 124 Sport Coupe 1967, XJ8 4.2 2004, Fiat Bravo 1.4 T-Jet Sport 2008, ex.Lancia Kappa V6 SW, ex. Alfa 166 TS 2001
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja 132 Coupe »

Se Alcantara on sitten penkkien reunoissa ja nahka keskellä :wink:

Todella syvä penkki kertoo HYVIN NOPEASTI onko autolla ajettu yli 20 tkm...

Toisaalta niissä pysyy hyvin ja ovat malliltaan hyvät istua.

Itse kyllä tykkään että uudemmat mallit isoilla puskureilla ja helmalevikkeillä & pienemmillä etuvaloilla ovat paremmin "tontissa".

Avatar
Satta
Viestit: 181
Liittynyt: 14 Touko 2011, 11:54
Paikkakunta: Castello di Tavastia

Viesti Kirjoittaja Satta »

http://www.autotrader.co.uk/used-cars/m ... ?logcode=p

Englannissa on Quattroporte V:n hinnat pudonneet 25.000 luokkaan, kai niitä on vieläkin halvemmalla - ja ainakin jenkeissä. Perheellisen valinta, todellinen perheauto, jossa on hienosti yhdistetty kahden edeltäjän ominaisuudet; suuri koko, tehokas moottori ja hyvä suorituskyky. Tulevaisuuden klassikko?

Suomessa nettiautossa myytävien hinnat tuntuvat aika koville, mutta tuleehan tuohonkin tietysti rutkasti veroja päälle, jos Suomeen toisi.
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Kubang??? Auto näyttää ihan hyvältä, mutta nimen keksijälle saa antaa kenkää. Kuullostaa vastenmielisen kiinalaiselta.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

mutt kirjoitti: Japanilaiset ei mene ikinä rikki, ja niihin saa varaosia jokaisesta varaosaliikkeestä.
Vähän ristiriitaista :)

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Torstaina vastaan tuli 25-tiellä Nummelan kohdilla tumma Quattroporte V, on se vaan luonnossa aina yhtä komea. Työkaveri kovin ihmetteli, mitä oikein katselin taaksepäin. Ei ollut itse noteerannut mitään erikoista :)
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11204
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Eilen illalla piti tehdä töitä, mutta päädyinkin mobilea selaamaan. Kiusallisen halvalla saisi kyllä neloskopan Quupeetä tänä päivänä. Vaikka kasikoneella ja pienillä kilsoilla. Jos omaisin enemmän cojoneseja, hankkisin sellaisen seuraavaksi autokseni. Eikös Rolle joskus suunnitellut moisen hankintaa?

Ja eivät ne vanhimmat nykykorisetkaan mahdottomissa hinnoissa enää ole.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

^ noin 12000-15000e + suomen rangaistusmaksut kun laittaa, niin saa hyvän sei/ottocilindrin( IV-koria)......reilusti alle kymppitonnin "houkutukset" kannattaa ihan oikeasti unohtaa. Tekniikkamurheisten romujen entraaminen kun ei ole korolla-luokan hinnoissa. Jo pelkkä asianmukainen huolto :wink: .....( ja nämä myös valitettavasti ruostuvat...)
Nimim: raskaasti kyseisiä jo vuosia kytännyt 8) ....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Satta
Viestit: 181
Liittynyt: 14 Touko 2011, 11:54
Paikkakunta: Castello di Tavastia

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja Satta »

http://www.hs.fi/ulkomaat/Velkakriisin+ ... 5548231040" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Eivät nuo taida olla edes kovin kalliita Halosen panssaroituihin Mersuihin verrattuna.
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja tumbe »

Satta kirjoitti:http://www.hs.fi/ulkomaat/Velkakriisin+ ... 5548231040" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Eivät nuo taida olla edes kovin kalliita Halosen panssaroituihin Mersuihin verrattuna.

Ja tuossa jää sentään eurot omaan maahan ja raha ns kiertää kun se asentajakin saa töitä. Halosen mersun (tai ministerien Audien) ostossa eurot menee todennäköisesti suoraan ulkomaille.

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja Abarth »

mnuut kirjoitti:Tämän väärälle porukalle myynnin seurauksena biturbot joutuivat liian nopeasti loistavaa teho/hintasuhdetta etsivien lippalakkipoikien haltuun. Ostettiin halvalla hieno auto, jossa on Ferrarin veroista tekniikkaa, mutta autoja ei sitten haluttu/osattu/pystytty huoltamaan kuten Ferrrareita tai Porscheja huolletaan. Tämän seurauksena 90 % edelleen hengissä olevista biturboista on sellaisessa kunnossa, että niitä ei kannata ottaa edes ilmaiseksi (Ne on ne alle viiden tonnin laitteet, joihin en uskaltaisi itse koskea, vaikka omia kokemuksia kehunkin). Kuntoon laittaminen maksaa enemmän kuin parhaat yksilöt, eikä niistä korjaamallakaan taida saada enää kovin hyviä.
Mitä niissä sitten hajoaa niin, ettei kannata enää korjata?

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Kirjoitetaan sittenkin tähän eikä kivaa ketjuun

Ah, maserati oli itselläkin haaveena harrasteautoa miettiessäni, mutta jotensakin ei vaan uskaltanut kun budjettiin olisi mahtunut juuri noita 80-90l maseja ja niiden maine ei mikään mairitteleva ole. Päädyin sitten getvoseen, joka kyllä monilta osin on aivan loistava harrasteauto (ulkonkö ja yleinen tyylikkyys, soundit, tehot + vääntö varauksin, erikoisuus yms), mutta kyllä tuollainen takavetoinen, kohtuu kevyt (nykystandeilla ainakin) mase olisi jotain vielä eksklusiivisempaa. Ja jotenkin nuo kulmikkaatkin muodot itseä sykähdyttää, vaikka tokihan esim 3200 olisi ulkonäöllisesti vielä monta pykälää mukavampi. No maserateja tuleekin kohtuu säännöllisesti kuolattua ja aika ajoin mieleen hiipii ajatus laittaa getvonen myyntiin ja maserati tilalle...Elämä on kuitenkin lyhyt ja mahdollisimman paljon tekisi mieli kokea.

Avatar
S_A
Viestit: 1983
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja S_A »

Aiheesta vähän sivuun, mutta Sipoossa nähtiin tällänen lauantaina. 8)
Liitteet
16.jpg
16.jpg (165.84 KiB) Katsottu 9269 kertaa
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja 90 »

routasydän kirjoitti:Kirjoitetaan sittenkin tähän eikä kivaa ketjuun

Ah, maserati oli itselläkin haaveena harrasteautoa miettiessäni, mutta jotensakin ei vaan uskaltanut kun budjettiin olisi mahtunut juuri noita 80-90l maseja ja niiden maine ei mikään mairitteleva ole. Päädyin sitten getvoseen, joka kyllä monilta osin on aivan loistava harrasteauto (ulkonkö ja yleinen tyylikkyys, soundit, tehot + vääntö varauksin, erikoisuus yms), mutta kyllä tuollainen takavetoinen, kohtuu kevyt (nykystandeilla ainakin) mase olisi jotain vielä eksklusiivisempaa. Ja jotenkin nuo kulmikkaatkin muodot itseä sykähdyttää, vaikka tokihan esim 3200 olisi ulkonäöllisesti vielä monta pykälää mukavampi. No maserateja tuleekin kohtuu säännöllisesti kuolattua ja aika ajoin mieleen hiipii ajatus laittaa getvonen myyntiin ja maserati tilalle...Elämä on kuitenkin lyhyt ja mahdollisimman paljon tekisi mieli kokea.
pitää melkein tarjota teikäläiselle koeajo kun joskus liikun oulussapäin... :wink:

mnuut
Viestit: 16
Liittynyt: 13 Marras 2009, 10:12
Car(s): Spider 2.0, -95
ex. Maserati 222, -89
Paikkakunta: Helsinki

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja mnuut »

[quote="Abarth"][quote="mnuut"]Tämän väärälle porukalle myynnin seurauksena biturbot joutuivat liian nopeasti loistavaa teho/hintasuhdetta etsivien lippalakkipoikien haltuun. Ostettiin halvalla hieno auto, jossa on Ferrarin veroista tekniikkaa, mutta autoja ei sitten haluttu/osattu/pystytty huoltamaan kuten Ferrrareita tai Porscheja huolletaan. Tämän seurauksena 90 % edelleen hengissä olevista biturboista on sellaisessa kunnossa, että niitä ei kannata ottaa edes ilmaiseksi (Ne on ne alle viiden tonnin laitteet, joihin en uskaltaisi itse koskea, vaikka omia kokemuksia kehunkin). Kuntoon laittaminen maksaa enemmän kuin parhaat yksilöt, eikä niistä korjaamallakaan taida saada enää kovin hyviä.[/quote]

Mitä niissä sitten hajoaa niin, ettei kannata enää korjata?[/quote]

No sillä kannattavuudella tarkoitan lähinnä sitä, että kannattaako viiden tonnin projektiautoa rempata toisella viidellä, kun hyvän saa runsaalla kympillä.

Kori ja sisusta on ne kalliit. Ruosteesta eroon pääsy, uusi maali ja uudet nahat sisälle maksavat enemmän kuin koko auto. Biturbo ei kestä ympärivuotista ulkona säilyttämistä. Etelässä palaa nahkasisusta, Pohjoisessa raiskaa ruoste.

Tekniikka on suhteellisen kestävää. Turbot ovat vanhan koulun turboja. Niiden käyttöikä voi olla todella lyhyt, jos ei osaa/viitsi ajaa niin että ne kestää. Ja jos autolla ajetan isoa kovaa, ei jäähdytellä turboja eikä vaihdeta öljyjä, niin kahden litran ja 223 hepan kone on äkkiä siinä pisteessä että öljyä tippuu sieltä täältä ja sinistä usvaa pukkaa peräpäästä.

Ja noilla viiden tonnin Maserateilla on yleensä ollut kirjava omistajahistoria. EIhän se muuta vaadi kun kolmekin omistajaa ilman ainuttakaan huoltotoimenpidettä, niin auto kuin auto alkaa rapistumaan sieltä ja täältä. Ei mitään yksittäistä kallista, mutta kyllä niistä äkkiä yhteenlaskettuna monta tonnia kertyy. Sama juttu kuin millä tahansa vanhalla autolla. Maseratin houkutteleva suorituskyky väin pahentaa asiaa. Auto on kiva ostaa, räppäillä sillä hetki ja sitten myydään se äkkiä pois, ennen kuin mikään paikka laukeaa.

Suomessahan saman tyyppisiä autoja ovat ns. tonnin bemarit. Jos sellaisen menee hankkimaan niin kaksi tonnia saa saman vuoden aikana vähintään laittaa autoon lisää rahaa. Tai myydä pois seuraavalle.

PS. Kiva kuva omasta pirssistä viime lauantailta. Muutenkin oli mukava aamupäivä samanhenkisessä seurassa. Lähdin vähän siinä toivossa, että olisin nähnyt toisenkin vanhemman biturbon paikalla. No eipä ollut, mutta tuli juteltua molempien 3200 -kuskien kanssa. Upeita pelejä ja koneissa edelleen samat soundit kuin tuossa omassa kotterossa. Uudemmissa ovaali kello ei ollut enää kultaa, mutta sisustat vieläkin kokonaan aitoa nahkaa ja alcantaraa.

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja routasydän »

90 kirjoitti:pitää melkein tarjota teikäläiselle koeajo kun joskus liikun oulussapäin... :wink:
No mutta tuohan olisi aivan loistavaa. Paitsi jos on liian hyvä niin joutuu laittamaan getvosen myyntiin :-D .

132 Coupe
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2004, 07:13
Car(s): ex. Alfa 159 JTDm 2.4 Qtronic 2008, Lancia Kappa 2.4 JTD Berlina, Maserati 222 SE 2.8, Lancia Thesis V6 Emblema, Fiat 124 Sport Coupe 1967, XJ8 4.2 2004, Fiat Bravo 1.4 T-Jet Sport 2008, ex.Lancia Kappa V6 SW, ex. Alfa 166 TS 2001
Paikkakunta: Eura

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja 132 Coupe »

222 on aivan hiton simppeliä perustekniikkaa, jonka perusylläpito ei kauheita kustanna. Kunhan hankkii uudempia versioita joissa on kestävä perä ja muuten peruskunnossa niin ei sinä mitään merkillistä ole. 2.8 koneesta saa tehoa ja ennenkaikkea vääntöä pikkujutuilla varmasti riittävästi moiseen pikkukippoon, kyseisen koneen kanssa tomaatti oikeastaan ihan mukava varuste.

-90 vuodelta oleva omani on ainakin alustaltaan aivan timmissä kunnossa vaikka mitään ei ole sinne koskaan vaihdettu. Nyt kun 16-tuumaiset rillat laitan niin koitan jostain toisen jousisatsin hankkia että saa hiukan alaspäin.

Omanihan maksoi Japanintuontina 4-tonnia ja veroja 1300 juuroa. Turbot uusittiin 1350 juurolla ja siihen syyllinen löytyy peilin edestä, olivat todella hyvässä kunnossa muuten (meni siis prikka toisen puhaltimen siipiin,,)

mnuut
Viestit: 16
Liittynyt: 13 Marras 2009, 10:12
Car(s): Spider 2.0, -95
ex. Maserati 222, -89
Paikkakunta: Helsinki

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja mnuut »

[quote="132 Coupe"]222 on aivan hiton simppeliä perustekniikkaa, jonka perusylläpito ei kauheita kustanna. Kunhan hankkii uudempia versioita joissa on kestävä perä ja muuten peruskunnossa niin ei sinä mitään merkillistä ole. 2.8 koneesta saa tehoa ja ennenkaikkea vääntöä pikkujutuilla varmasti riittävästi moiseen pikkukippoon, kyseisen koneen kanssa tomaatti oikeastaan ihan mukava varuste.

-90 vuodelta oleva omani on ainakin alustaltaan aivan timmissä kunnossa vaikka mitään ei ole sinne koskaan vaihdettu. Nyt kun 16-tuumaiset rillat laitan niin koitan jostain toisen jousisatsin hankkia että saa hiukan alaspäin.

Omanihan maksoi Japanintuontina 4-tonnia ja veroja 1300 juuroa. Turbot uusittiin 1350 juurolla ja siihen syyllinen löytyy peilin edestä, olivat todella hyvässä kunnossa muuten (meni siis prikka toisen puhaltimen siipiin,,)[/quote]

Seitsämällä tonnilla soiva peli on ollut onnistunut hankinta. Itsellä meni vähän enemmän.

Omasta puolestanikin voin sanoa, että Maserateja on ihan turha pelätä. Ei tarvita sydänlääkitystä eikä paksua lompakkoa. Ainoastaan normaali järki päässä ostotilanteessa. Ostakaa valmiiksi hyvä niin se pysyy hyvänä pikkurahalla. Myin omani eilen neljän vuoden kuherruskuukauden jälkeen. Ja voin rehellisesti sanoa, että 222 oli hauskin ja samalla edullisin auto, joka minulla on koskaan ollut.

Saa nähdä tykästynkö uuteen ihastukseeni yhtä pysyvästi vai kaduttaako Maseratin myynti jo ensi kesänä.

J
Viestit: 955
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja J »

mnuut kirjoitti:Saa nähdä tykästynkö uuteen ihastukseeni yhtä pysyvästi vai kaduttaako Maseratin myynti jo ensi kesänä.
Noin hyvän maun omaavalta mieheltä on pakko kysyä; Mikä on uusi ihastuksesi?

-J

mnuut
Viestit: 16
Liittynyt: 13 Marras 2009, 10:12
Car(s): Spider 2.0, -95
ex. Maserati 222, -89
Paikkakunta: Helsinki

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja mnuut »

[quote="J"][quote="mnuut"]Saa nähdä tykästynkö uuteen ihastukseeni yhtä pysyvästi vai kaduttaako Maseratin myynti jo ensi kesänä.[/quote]

Noin hyvän maun omaavalta mieheltä on pakko kysyä; Mikä on uusi ihastuksesi?

-J[/quote]

Kiitos kohteliaisuudesta. Tuo sinun autolista sopii kyllä täydellisesti yhteen omien suosikkieni kanssa.

No Maseratin jälkeen tämä voi tuntua vähän lattealta; mutta tälläkin palstallla ja varmasti muuallakin Alfa ympyröissä vaikuttavalla henkilöllä oli niin hyvässä hapessa oleva 916 korimallin spider, että pitihän se saada. Elämäni ensimmäinen avoauto ja ensimmäinen Alfa. Kaunis. Punainen. Ja kunnoltaan uuden veroinen.

Taustatietona voin kertoa, että kahden hengen taloutemme ajautui viime syksynä tilanteeseen, jossa autoja pihassa oli kolme ja tilaa oli vain kahdelle. No vaimon käyttis myytiin ja lupasin tuolloin vaimolle, yhtään uutta lelua ei hankita, vaan Mase vaihtuu enemmän naiselle sopivaan pirssiin. Toivottavasti spider yhdistää vaimon käyttistarpeet ja omat harrastustoiveet, eikä jää huonoksi kompromissiksi.

Avoautoa haettin ja kyllä spider hakkasi selvästi TT:n, SLK:n ja jopa MX5:n. Ehkä neljä kesää Maseratin puikoissa on muuttanut omia arvostuksia.

J
Viestit: 955
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja J »

Onnittelut kauniista valinnasta! Varmasti hyvä ratkaisu. Tiedän omakohtaisesta kokemuksesta, että vaimon ja oman automaun yhteensovittaminen voi olla haastavaa. Hienoa että te olette saaneet homman pelittämään.

Toivottavasti Mase meni hyvään kotiin ja toivottavasti uusi omistaja eksyy alfabbs.fiin. Ehkäpä pieni motivointi voisi olla tarpeen..

mnuut
Viestit: 16
Liittynyt: 13 Marras 2009, 10:12
Car(s): Spider 2.0, -95
ex. Maserati 222, -89
Paikkakunta: Helsinki

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja mnuut »

[quote="J"]Onnittelut kauniista valinnasta! Varmasti hyvä ratkaisu. Tiedän omakohtaisesta kokemuksesta, että vaimon ja oman automaun yhteensovittaminen voi olla haastavaa. Hienoa että te olette saaneet homman pelittämään.

Toivottavasti Mase meni hyvään kotiin ja toivottavasti uusi omistaja eksyy alfabbs.fiin. Ehkäpä pieni motivointi voisi olla tarpeen..[/quote]

Maserati meni parhaaseen mahdolliseen kotiin. Huonoon en olisi myynyt.

Avatar
S_A
Viestit: 1983
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja S_A »

mnuut kirjoitti:
Abarth kirjoitti:
mnuut kirjoitti:
PS. Kiva kuva omasta pirssistä viime lauantailta. Muutenkin oli mukava aamupäivä samanhenkisessä seurassa. Lähdin vähän siinä toivossa, että olisin nähnyt toisenkin vanhemman biturbon paikalla. No eipä ollut, mutta tuli juteltua molempien 3200 -kuskien kanssa. Upeita pelejä ja koneissa edelleen samat soundit kuin tuossa omassa kotterossa. Uudemmissa ovaali kello ei ollut enää kultaa, mutta sisustat vieläkin kokonaan aitoa nahkaa ja alcantaraa.
Ai tuo oli sun auto. :-D Hyvä jos kuva kelpasi, totta hemmetissä nuo kuvataan, aina kun vaan voidaan. JOS ei autoa saa liikkeestä kuvatuksi; saapumisessa tai lähdössä; niin sen jälkeen kuvaaminen on miltein mahdotonta tiiviin parkkeeramisen vuoksi. Siksi vain tämä yksi kuva runsaan 6 kuvan joukosta tuosta saapumis hetkestä. Ja siksi sinne pitää saapua AJOISSA; jos kuvia haluaa. :-D
Saisi näitä Maserateja olla useammin paikalla, liiemmin ei ole muistini mukaan ollut omalla kohdalla kuin pari hassua kertaa, kun Maserati on tuola lauantai aamuna ollut. Ehdottomasti kuuluu sinne, joten jos tätä palstaa muutkin omistajat lukee; niin ei muuta kun paikalle! :-D
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

lato
Viestit: 137
Liittynyt: 29 Maalis 2008, 23:37

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja lato »

mnuut kirjoitti:
J kirjoitti:Onnittelut kauniista valinnasta! Varmasti hyvä ratkaisu. Tiedän omakohtaisesta kokemuksesta, että vaimon ja oman automaun yhteensovittaminen voi olla haastavaa. Hienoa että te olette saaneet homman pelittämään.

Toivottavasti Mase meni hyvään kotiin ja toivottavasti uusi omistaja eksyy alfabbs.fiin. Ehkäpä pieni motivointi voisi olla tarpeen..
Maserati meni parhaaseen mahdolliseen kotiin. Huonoon en olisi myynyt.
En tiedä, menikö parhaaseen, mutta on Maseratille lämmin tallipaikka kesän talven.
Tarkoitus on pitää se alkuperäiskunnossa ja parsia muutamaa juttua pikkuhiljaa.
Ajattelin laittaa sen museorekisteriin seitsemän vuoden päästä.
Mikäli minusta riippuu, niin suolavettä auto ei saa maistaa koskaan.

Vastaa Viestiin