Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Janne kirjoitti:Olenkin seurannut tuota harmittavaa Ibis -juttua fillarifoorumilla.
Juu, pikkuisen on viivästynyt minun Ibis Mojo SL:n toimitus. Just äsken sain maahantuojalta viestin, joka varmisti sen, että Tahkolle mennessä runko ei ole vielä minulla. Sopivan lainapyörän saantia hankaloittaa se, että 191 cm pitkälle kuskille sopivan rungon löytäminen on aika vaikeaa.

Noh, täytyy yrittää kehittää joku varasuunnitelma Tahkon suhteen. Voi tosin olla, että tämän vuotinen Tahkon reissu jää turistimatkaksi.


Onko tuo sinun Kona ihan alkujaankin ollut sinkula vai oletko vain tehnyt siitä sellaisen?
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
J. Saari
Viestit: 399
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Vähän on jäänyt pyöräilyt vähiin eikä ehkä vähiten tuon kohta 10v täyttävän cannondalen vuoksi.. Tuntuu olevan semmonen kultainen piste meneillään että aivan jokainen komponentti aina runkoa myöten on tavalla tai toisella väsähtänyt - no joo takavaihtaja on uusi. Kyllä maastopyöräily on sen verran paljon välineurheilua että joka paikasta väljä, raksuttava romu kummasti hiivuttaa ajofiilikset :?

Eli jos/kun harrastusta mielii jatkaa niin uutta fillariahan sitä olisi katseltava ja mieluiten täysjoustoista sellaista. Ei ihan kevyimmästä päästä vaan ehkä hipsun verran kovempaan menoon. Spessun stumpjumper FSR:ää, Trekin Fuelia ja Cannondalen Prophetia tulikin jo talvella koeponnistettua. Näistä trek ei innostanut kyllä yhtään mutta sekä cännäristä että spessusta jäi kyllä pieni syyhy päälle.. Tuntuisi vaan hiukan ihmeelliseltä pistää 2000€ fillariin kun kurkistaa autotalliin ja nuo kaksi kotteroa ei ole yhteensäkään sen arvoisia :mrgreen:

Avatar
Gasolina
Viestit: 4685
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Kevät on tullut näemmä tännekin. Viime syksynä-talvena tuli ajettua enemmän kuin ehkä koskaan aiemmin vastaavana aikana, liki koko talven lumettomat polut niin kelpasi harrastaa.

Kalustopuolella Kula ja Rotwild RFR sai seurakseen Chumba XCL:n, jolla onkin pääasiassa nyt ajot hoituneet.

Tahkoon taidetaan mennä.

Ikäviä noi Portin pyörämurheet, mut sellaista se vaan välillä on.

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Viesti Kirjoittaja buctu »

En tiedä kehtaako tänne topiciin edes ilmoittautua, mutta annetaan nyt mennä mäen mukana... :-D

Itsellä tällä hetkellä Feltin rxc elite, päivitettynä rock shoxin sid teamillä ( :oops: ) ja edellisen "runkopoikkieimenetakuuseenpaskan" xt:n osilla.
Pääasiallinen käyttö työmatkat ja basic-lenkit (enduropolkuja+perusmaastoa). Ei kokemusta Tahkosta tms. tapahtumista :(. Mielenkiintoista olisi kyllä lähteä ajamaan tuonne itseään vastaan...
löytyisi vain sopivan hitaasti etenevä porukka niin ei tarvitsisi yksin etanoida :lol:

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Kona on ihan itse sinkuloitu. Toimii tuolla välityksellä ilman kiristintäkin mutta laitoin silti varmuuden vuoksi.

Olis kyllä hienoa vetää Tahko jonkinlaisella alfabbs koostumuksella läpi edes joskus, porukalla siis. Eihän se matka tapa, vaan vauhti :wink:

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Komppaan Jannea.
Olisko Tahko -09 bbs-projekti mitään?
Ilmottaudun tässä ja nyt remmiin, jos joku vaikka lähtisi vanhoja luita kirittämään vuoden päästä. Rokkarin löysä keula tosin vaatisi päivitystä ennen tuota...mutta olisipahan ehkä motivaatiota hiukan nykyistä enemmän vanhan rakkaan harrastuksen pariin.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4685
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Heh, joo ei hullumpi idea toi Tahko -09 bbs-projekti. Voisin myös varovasti ennakkoilmoittautua mukaan, sadallekahdellekympille en kyllä lähde :wink:

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Jees, kaikki kynnelle kykenevät vaan Tahkolle mukaan. Jos ei tänä vuonna niin sitten vaikka 2009!
J. Saari kirjoitti:... Tuntuisi vaan hiukan ihmeelliseltä pistää 2000€ fillariin kun kurkistaa autotalliin ja nuo kaksi kotteroa ei ole yhteensäkään sen arvoisia :mrgreen:
Kyllä kunnon pyörään aina se pari tonnia kannattaa satsata jos oikeasti haluaa maastossa ajella. Paljon huonompiinkin asioihin voisi rahojaan laittaa. Parilla tonnilla saa jo niin hyvän pyörän, että kaikki siitä yli onkin sitten turhuutta.
Gasolina kirjoitti:Kalustopuolella Kula ja Rotwild RFR sai seurakseen Chumba XCL:n, jolla onkin pääasiassa nyt ajot hoituneet.
Tuossa on kalustoa riittämiin, että ei haittaa vaikka yksi pyörä olisi pois pelistä. Minullakin on aikomus hankkia joku halpa jäykkäperä kakkospyöräksi, niin pääsee ainakin jotenkin ajelemaan jos täysjoustoa ei ole käytettävissä.

Toissapäivänä muuten varmistui, että minun Ibis Mojo-runko ei tule saapumaan ennen Tahkoa. Onneksi maahantuoja lupasi Large-kokoisen demo-Mojon lainaan siksi aikaa kun minun XL-runkoni saapuu. Asiallista toimintaa maahantuojalta. Viikon kuluttua pitäisi saada tuo laina-Mojo.

Kiinnostuneille tiedoksi, että viikon kuluttua olisi tarjolla mielenkiintoinen MTB-enduron SM-osakilpailu täällä Lahdessa. Meidän porukka järjestää sen kisan 8.6. Tervetuloa mukaan! Kisasivut löytyvät osoitteesta:

www.mckramppi.com/enduro
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
hjpp
Viestit: 1919
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Tulossa lopultakin Tahkolle 98,6 %:n varmuudella. Kauankohan tämäkin on ollut projektina? Vuosikymmenen ehkes, jos vain ajoja on jo niin kauan järjestetty. Aina on vaan ollut tuon päälajin kilpailut ohjelmassa samaan aikaan, mutta tänä vuonna on lopultakin kalenterissa sopiva muutos.

Muistelin vain, että reitti olisi ollut ennen 20 km:n kierroksilla ajettava, mutta nyt ilmeisesti triplasti pitemmällä lenkillä. Haastetta näyttää tuossakin olevan. Fyysisestä osiosta kyllä selviän, mutta tekniikkapätkillä tullee käkeen ja oikein urakalla.

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

hjpp:

Reitillä on paljon korkeuseroja Suomen mittakaavassa. Välillä siellä on kohtuullisen teknisiä paikkoja, mutta onpa siellä paljon helpompaakin pätkää mukana. Vuosi vuodelta reitti on muuttunut hieman helpommaksi.

Teknisimmissä ylämäissä joutuu joka tapauksessa taluttamaan ruuhkien vuoksi eli siitä ei kannata huolestua.

Niin ja reitti on koko kisan kymmen-vuotisen historian ajan ollut 60 km pitkä, tosin 25 km ja 45 km reitit ovat olleet jo monta vuotta ohjelmistossa. 60 km on kuitenkin aina ajettu yhdellä kierroksella ja 120 km puolestaan 2*60 km. Nyt kolmatta vuotta mukana oleva 180 km on sitten kolmen kierroksen lenkki.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Jep, Tahko menee just noin kuin Portti edellä kirjoitti. Reittimuutokset vuosien varrella on johtuneet lähinnä maanomistajista ja golf-kentän työmaista.

Hieno ele maahantuojalta lainata Ibis tahkolle. Millaisen keulan Portti laitat mojoon? Mullahan oli se visio mojosta jossa olisi Mawerickin duc32. Muistaakseni siinä sai lennosta vaihdettua keulan pituudeksi 100 tai 140mm, mikä tahkon mäissä olisi aika etu ainakin meikäläisen taitotasolla.

Ensi kesänä olisi mullakin intoa lähteä reitti kiertämään, hyvä idea kerätä porukka kasaan. Tämä 10-vuotiskisa menee ainakin vielä kokonaan järjestävän seuran hommissa. Nyt pitäisi vaan hommata uudet kengät, kun nuo sidit alkaa puristamaan älyttömästi vähänkään pidemmillä lenkeillä. Olisiko suosituksia? Nykyiset on siis bullet II malliset.

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Giallo:

Keulaksi tulee Fox 32 Talas RLC 140 mm.

Tuossa on pyörän täydellinen osalista painoineen:

Runko Ibis Mojo SL 2235 **
Takaiskari DT Swiss XR Carbon 200*50 mm 165 **
Joustohaarukka Fox 32 Talas RLC 140 mm 1862
Etuvanne Mavic Crossmax ST Disc 864
Takavanne Mavic Crossmax ST Disc 979
Eturengas Continental Mountain King 2.4 UST 724
Takarengas Continental Mountain King 2.4 UST 698
Levyjarru, etu Magura Marta SL Postmount 180 mm Red 390
Levyjarru, taka Magura Marta SL IS 160 mm Red 359
Vaihdevivut Shimano XT SL-M770 287
Etuvaihtaja Shimano XT FD-M771 (34,9) 167
Takavaihtaja Shimano XTR RD-M972 GS Shadow Med cage 180
Kammet Shimano XTR FC-M 970 175 mm 795
Keskiölaakeri Shimano XTR 0
Ketjut Shimano XTR CN-7701 281
Rataspakka Shimano XT CS-M770 11-32 261
Ohjaustanko Syntace Vector Lowrider Carbon 189
Ohjainlaakeri Cane Creek IS8 1-1/8" Carbon 105
Ohjainkannatin Syntace F99 25,4 mm 90 mm*6 deg 99
Tupit Extralite Ultra 18
Satula Selle Italia SLR XC 179
Satulatolppa Syntace P6 400*31,6 mm 230
Polkimet Crank Brothers Egg Beater SL 264
Vaijerinkuoret 70
Spacerit + muut 33
Kaikki yht. 11434

Kaikki osat runko-iskarikombinaatiota lukuunottamatta ovat jo odottamassa ja kaikki nuo painot ovat itse punnittuja. Runko-iskari-satsin paino (yht. 2.400 g) on ainoa arvioitu paino. Valmistajan ilmoitus oli muistaakseni 2.232 g ja M- ja L-kokoisten runkojen painot ovat olleet todellisuudessakin alle 2,3 kg. Uskoisin, että 2,4 kg ei ainakaan kovin paljon liikaa ole.

Koko pyörän painoksi tullenee toivottavasti hieman alle 11,5 kg.

Niin ja tuollaisesta rungosta on siis kyse:

Kuva
Kuva
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Hieno on pyörä kuten osakavakaadikin! Ei ole pahemmin kompromisseja haettu. Taitaa olla suomen kevein 140mm joustava kun saat valmiiksi? Heh, tulkkasin muuten tuon kaikki yht 11434 ensin euroiksi :-D ,muttei taida ihan niin paljon mennä sentään osiin. Eihän tollasella tule Tahkolla edes hiki :-D

Avatar
hjpp
Viestit: 1919
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Uhh... Kehtaakohan tuota omaa fillaria edes paikalle tuoda... :oops:

Huomasin kisasivuilta, että tarjolla olisi ajokoulutusta edellisenä päivänä. Ei varmaankaan tekisi yhtään huonoa kuunnella joskus osaavampia ajajia ja jopa ottaa opikseen kuulemastaan. Heikosti keskittyvällä ja itsepäisellä luonteella se vain on ollut usein hankalaa.

Tässähän ihan alkaa oikeasti innostumaan skabasta sen verran paljon, että taidan käydä tutustumassa reittiin jo etukäteen. Lomakin alkoi juuri ja mökkikin on sopivasti Tahkolla.

Päivän treeniksi valikoitui "maastopyörällä Nuuksioon" -teema. Tässä alueen laidalla asuessa ei taidot ja kunto ainakaan olosuhteista jää kiinni.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Hjjp: Ajokoulutusta on tarjolla ja kannattaa kyllä hyödyntää. Vetäjät Mursun Jaakko ja Koljosen Make on molemmat vanhoja tahkomtb-konkareita. Make on kerran 60km matkan voittanutkin, joten hyviä vinkkejä varmasti siis tarjolla ja on siis osallistujille ilmainen. Ei tekisi pahaa osallistua itsellenikään.

Fillariaan ei kannata alkaa ujostelemaa, kyllä siellä ihan kaikenlaisia virityksiä alkaen yksipyöräisistä tandemeihin ja kaikkea siltä väliltä on nähty :) Pyörä kannattaa kyllä huoltaa tai ainakin tarkistaa kunto ennen kisaa, koska kohtuullista röykytystäkin on reitillä luvassa. Jonkinlainen gumminpaikkaussetti (sisuskumi jos ei aja tubelesseilla) on varmaan hyvä pakata mukaan reitille ja joku pieni perustyökalusetti. Ne menee helposti juomarepun taskuihin. Juomareppua suosittelen, alkureitillä sain ainakin itse väistellä niitä kymmeniä pudonneita juomapulloja. Juomareppuja pitäisi olla saatavilla perinteisesti myös kisapaikalta kisa-shopista.

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Ibis on huikea! Onneksi pääset "fiiliksiin" lainapyörällä. Erittäin hieno ele muuten antaa fillari käyttöön.

Lupaan yrittää entistä enemmän osallistuakseni Tahkolle -09, jos saadaan bbs jengi kasaan. Lohjan24h tapahtumaankin voitaisiin joskus osallistua jollain porukalla (oliko max. 7hlöä per kööri). Ajettais pelimestoille Alfoilla jne.
Onhan näitä keinoja yhdistää autoilu ja fillarointi:)

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Ibiksestä on kyllä mahdollisuus rakentaa joustomatkaan nähden erittäin kevyt peli. Nuo numerot osien perässä ovat siis tosiaankin painoja grammoina, ei hintoja. ;)

hjpp:

Pyörää ei tarvitse yhtää ujostella Tahkolla. Todennäköisesti tänäkin vuonna minulle käy niin, että kaveri joka ajelee vanhalla täysjäykällä Helkama Kulkurilla tms. ajaa taas minusta ohi. Ei se kalustosta ole kiinni.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Portti: Onko tuossa DW-linkissä loppujen lopuksi mitään toiminnallista eroa Vpp:hen verrattuna? Siis lähinnä huomaako sitä ajossa. Jotain kaavioita joustogeometrioista olen toki nähnyt (olikohan ne spessun mainoksissa, missä ne yritti todistella omien geometrioidensa parhautta, ei siis kovin puolueeton), mutta kun nuo linkut molemmissa ratkaisuissa näyttää melko samanlaisilta.

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:Portti: Onko tuossa DW-linkissä loppujen lopuksi mitään toiminnallista eroa Vpp:hen verrattuna?
Pitäisi olla. Saa nähdä mitä merkitystä sillä on käytännössä. Eroja pitäisi olla mm. poljinvoimien vaikutuksissa jousitukseen.

En ehdi nyt pidempää vastausta antaa kun ensi viikonlopun MTB-endurokisojen järjestelyt vie kaiken vapaa-ajan tällä viikolla ;), mutta DW-linkin mainospuheita löytyypi tuolta:

http://dw-link.com/reasons.html
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Tuo kaavio vähän paremmin valaisee DW-linkin toimintaa, pakkohan niissä jotain eroa on olla kun eri patentit niille on myönnetty :) Alalinkuthhan noissa näyttää ihan samanlaisilta, kun vertaan vaikka omaan spideriin, linkun kulmat tosin poikkeaa ja hieman kiinnityspiste runkoonkin. Ylälinkkujen toteutus näyttää sitten enemmän poikkeavan toisistaan, muuttaisikohan se sitten joustoliikettä erilaiseksi? Mutta aika mielenkiintoista olisi testata käytännössä kahdella suht samantyyppisellä fillarilla, epäilen etten itse välttämättä nyanssieroja joustossa huomaisi :-D Onkohan missään fillari-lehdessä tms. koskaan kunnolla otettu mittaa noista eri jousitusratkaisuista saksalaisinsinöörin täsmällisyydellä? Ei ole ainakaan omiin silmiini sattunut sellaista.

Avatar
luigster
Viestit: 128
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 02:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja luigster »

Tänään pitäis mennä kattomaan meijänkylän mäelle tiukkaa ja totista kilpaa..

http://www.underlife.fi/

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Videovinkkejä Tahko MTB:lle valmistautumiseen:
Ajoasento
Säädöt
Tasamaalla ajo
Ylämäki
Alamäki

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Nyt alkaa olla Tahko aika lähellä. Onko kisaan lähtijöillä sujunut valmistautuminen suunnitellusti?

Itsellä on ollut tuo laina-Mojo reilut pari viikkoa käytössä ja muutama lenkki on takana. Kolmea tuntia pidempiä lenkkejä en kylläkään ehtinyt ajaa, mutta eiköhän tuon 60 km jaksa taas joten kuten sinnitellä.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
hjpp
Viestit: 1919
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Varsin hyvin:

- Maastossa on ajettu 1,5 - 3 h:n lenkkejä -ei kunnon, mutta tekniikan oppimisen vuoksi. Kaatumistakin treenasin kerran ja olin jo varma, että kädestä katkesi luu, mutta näköjään selvisin vain isolla patilla ja ruhjeilla. Sen verran kaatuminen vaikutti, että ajo muuttui huonoissa paikoissa kovin epäröiväksi. Ilmoittauduin siis perjantain ajokurssille...

- Fillariin ostettu uusi Michelinin takarengas lisäpidon saamiseksi ja tavoite tuntuisi onnistuneen.

- Jarrupalat vaihdettu uusiin.

Reittiselostusta tässä vielä opettelen ja katselen rataa tarkoilta kartoilta, niin tiedän sitten lauantaina vähän ennakoida kohteita.

Onkos kukaan ilmoittautunut sunnuntain ylämäkiajoon? Mulle se voisi olla paras osuus koko viikonlopussa, banketin lisäksi tietysti, mutta en vielä ainakaan kehdannut nimeäni sinne lyödä mukaan.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4685
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Tahko jää väliin tällä(kin) kertaa, liian vaikea on sovittaa yhteen nelihenkisen perheen harrastukset ja lomat. Jospa parin vuoden päästä onnistuisi niin tulisi kymmenen vuotta edellisestä kerrasta!

Avatar
tomtom
Viestit: 42
Liittynyt: 13 Elo 2004, 23:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tomtom »

Oijoi toi Portin Ibis on kyllä hieno :P Vanhaa harrastajaa myös lämmittää kivasti Ibiksen come-back yleensäkkin... muistelee harrastuksen alkuajoilta MBA:n sivuilta niitä kuolanneen :) Onnittelut valinnasta.
ex-Talbot/ex-164TS/ex-156 V6/ex-Golf GTI/ex-TurboSaab

Avatar
hjpp
Viestit: 1919
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Puuhh-hh! Läpi meni kuuskymppinen ja kevyesti. Aikaa paloi vajaat neljä tuntia. Vain maasto tuotti hallintavaikeuksia maastopyöräilyssä. :wink:

Perjantaina rinnettä kokeillessa tosin paljastui, että vanha pyörä alkaa olla ratas-, vanne- jne. -osiensa puolesta varsin loppu ja reitin selvittäminen sillä on kyseenalaista...

...joten kortti vinkaisi ja alle tuli uusi fillari. Täysjoustoa, levyjarrua, keveyttä sekä helppoa ajettavuutta kiittelinkin sitten mielessäni koko reissun. Vanhalla olisi varmaankin tullut mieleen vain *************.

Nyt on olo kuin pikkupoikana, kun sai ensimmäisen yli yksivaihteisen pyörän. Kiinnostuneena katselin jo seuraavaa aikatauluun sopivaa pyöräilyhässäkkää esim. tuolta.

Tähänkö sitä nyt sitten hassahti?

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

No niin hjpp, turhaan jännitit etukäteen, kisahan meni hienosti sinulta. Minkä pyörän ostit?

Itsellä ei mitään erityisiä ongelmia, vauhti vaan oli rauhallinen kun aikaa meni 5:33 mikä oli n. 20 min edellisvuotta hitaampi. Reitin pidennys + hiukan raskaampi keli + pari jonotuspaikka vaikuttivat toki tuohon, mutta olisin etukäteen odottanut parannusta viime vuoden aikaan. Noh, ehkä pitää harjoitella jos meinaa jaksaa.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
hjpp
Viestit: 1919
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Scott fx ja jotain, mistä ei saa selvää kuitista. Ei varmaankaan mikään hc-kavereiden pyörä, muttei mikään halvin täysjoustokaan. Merkki osoittautui hyväksi valinnaksi viimeistään kinahmin ensimmäisessä nousussa, kun katsojanainen bongasi scottin ja intoutui huikkaamaan tsempit. 8)

jude
Viestit: 86
Liittynyt: 17 Heinä 2008, 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jude »

Kävin kanssa ajamassa Tahkon 60:sen. Pyörän vaihto oli varmaan paikallaan. Itse poljin vm.-96 Kona Kulalla. Aikanaan huippupyörä, vieläkin kelpaa jotenkin. Jarrut on päivitetty Magura HS33:iin (alunperin HS11, mutta putket halkes) ja tietysti takakiekkoa, rattaita, penkkiä yms. on joutunut vaihtamaan. Etukiekko on alkuperäinen ja suora! Itseasiassa alkuperäistä on runko, keula, ohjausosat ja etukiekko.

Käytännössä pelkillä juoksupohjilla homman toteutin, tämä oli neljäs MTB-lenkki tänä vuonna. 63mm joustava RS Judy XC, aikansa huippukeula, oli kyllä aivan liian jäykkä näille käsille ja selälle. Lisäksi toinen polvi vihoitteli 10 kilsaa ennen maalia.

Tästä päätös, että ensi vuonna 45 kilsaa tai täbärin osto. Eli osallistun 45:een, koska tarkoitus on hankkia kunnon maantiefillari ja kahta 2,5k€ pyöräilykustannusta en samalle vuodelle hanki.

PS. Aika oli noin 4.13.

Avatar
hjpp
Viestit: 1919
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Onkos Pitkäjärven kiertäjiä?

http://www.fillari-lehti.fi/cch/nuuksio3.htm

Scottilla on veivattu kammet kuumana, joten pakkohan lähitapahtuma on käydä koluamassa läpi.

Avatar
juhala
Viestit: 688
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Myykääs joku mulle kohtuuhintainen maasturi. :P
Nykyinen Ralegh on jotain -95 ja siinä on suora vaakaputki, haluaisin jotain "takakenompaa" tuolla meinaa mennä nokilleen laskuissa. (+90 kg /183 cm nelikymppinen köntys).
Eli jotain "dirtimpää" jne. Levyjarrut pitäis olla ja ainakin etujouset, olen vähän pudonnut näistä alan käsitteistä.... :oops:
Eli jos olette vaihtamassa parempaan tai jotain niin pääkaupunkseudulla olisi potentiaaline ostaja vanhalle pyörällenne.
Yhteydet yyveenä vaikka.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4685
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

hjpp-> Joskus tuli ajettua tuo ja ihan hieno tapahtuma, vain se maasto puuttuu.

juhala-> Tervetuloa hienon harrastuksen pariin!
Giulia Super -69

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

Kertokaapas viisaat miten aloittaa maastopyöräharrastus? Autotallista löytyy "maastopyörä" mallia 500 euroa ja sijaintina Turku. Otanko yhteyttä johonkin paikalliseen porukkaan, vai menenkö ensin pyöräkauppiaan pakeille?

Mitä mitä mitä otan tässä päähänpistossani huomioon?
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
Gasolina
Viestit: 4685
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Käy lueskelemassa osoitteessa www.fillarifoorumi.fi yhteislenkit-ketjua, muistaakseni Turkulaisilla on kaksikin eri porukkaa. Lyöttäydy mukaan yhteislenkille vaikka sen nykyisen fillarisi kanssa. Kun olet muutaman lenkin ajanut alkaa varmasti jo hahmottua minkälainen maasto ja ajotapa kiinnostaa. Tämän jälkeen vaan alan kauppaan hankkimaan sopivia välineitä, mitkä tässä(kin) lajissa itseasiassa ovat puoli harrastusta :-D
Giulia Super -69

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

juhala:

Minkälaiseen käyttöön tarvitset pyörää? Minkä verran olet valmis siihen sijoittamaan?

Nythän on hyvä aika ostaa myös uusia pyöriä kun syysalet on käynnissä. Tuo Gasolinan mainitsema Fillari-lehden foorumi on hyvä tietolähde jos haluaa saada pyöränostovinkkejä. Fillari-lehden toriltakin voi katsella pyöriä. Se löytyy tuolta:

http://www.fillari-lehti.fi/perus/ilmoitukset.asp

Copyfighter:

Gasolina antoikin jo hyviä vinkkejä.

Onko pyörä huollettu ja muutenkin kunnossa? Jos on, niin ei muuta kuin lenkkiseuraa etsimään. En tunne Turun kuvioita, joten en tiedä miten helposti harrastusta aloittevalle sopivia yhteislenkkejä löytyy, mutta tuolta Fillarin palstalta voi huhuilla seuraa.

Ensin voi vähän testailla motivaatiotaan helpommissa maastoissa ja jos harrastus tuntuu kiinnostavalta, niin sitten voi aloittaa etsiytymään haastavammillekin poluille. Seurauksena on usein myös kalustopäivitysten tarve (jolle ei tule loppua ;)).

hjpp:

Juu ei ole aikomusta tuonne vääntäytyä.

Oliko kukaan palstalainen muuten viime viikonlopun Finlandia MTB:ssä?
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
hjpp
Viestit: 1919
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Eihän tuo Nuuksion latu tosiaan mikään liian haastava ole taidon suhteen. Korkeuseroja toki reitillä on mukavasti.

Finlandia MTB:n jatkeeksi sopisi saman sarjan Latvian osakisa:

http://www.sportinfo.ee/sportevent/task ... 15/lang/3/

Avatar
juhala
Viestit: 688
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Minkälaiseen käyttöön tarvitset pyörää? Minkä verran olet valmis siihen sijoittamaan?
Joskus ajelin enemmänkin, mutta ei sitä voi oikein harrastukseki sanoa kehittyneen. Koko 2000 luku on mennyt pyöräilyn suhteen alamaissa.
Poikain (6-8 v) motocross harrasteen myötä tuli itsellekin hankittua offrad mopo (honda crf 230) :shock: niin ajattelin elvyttää kunto/tekniikka harjoittelua fillarillakin. Nykyine maasturi ei siihen ole enää ajanmukainen (Raleigh M400 vm -96?)
Intersportissa kattelin jotain Scottia, maksoi +- 1000 eetä ja olisi kai ollut ihan ok tuohon.
Sellainen XC/dirt keksintö jolla voisi ajaa polkua ja vähän koittaa kikkaillakin. Näin nelikymppisenä uskoisin että suurimmat uroteot jää kuitennii tekemättä.
Yhtä pyörää jo lajitoveri palstalta tarjoilikin, mutta taitaa olla mulle hieman liian "hieno". Katsotaan nyt.
Varsinaista budjettia ei ole määritetty, mutta aika vähäisesta tarpeesta kuitenkin on kyse, joten jos on jotain tarjolla jonka hinta olisi mieluummin satasia kuin tuhansia niin aina parempi.
Toisaalta aina on ihana ostaa hienoa ja kallista kamaa.
Raha ei tee onnelliseksi, tavara kylläkin... :wink:
Kandee siis tarjota itselleen joutavaa

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

juhala:

Tonnilla saat aivan kelvollisen uuden jäykkäperäisen pelin.

Hmmm...mitkähän olisivat pääkaupunkiseudulla sijaitsevia asiallisia liikkeitä, joista kannattaisi käydä vakoilemassa syys-alepyöriä. Osaako joku pääkaupunkiseutulainen auttaa? Toisaalta Fillarin-palstalta varmasti löytyy kauppavinkkejäkin.

Olisivatkohan seuraavat potentiaalisia:

Foxcomp
http://www.foxcomp.fi/

Hi5bikes
http://www.hi5bikes.fi/

Pyörähuolto
http://www.pyorahuolto.com/

Tosin en ole varma noiden liikkeiden edullisempien pyörien tarjonnasta.

Polkupyörätukku taitaa olla ainakin yleisen mielipiteen mukaan huonossa maineessa.

Saksasta tilaamalla saisi kyllä tosi hyviä pelejä tonnilla, mutta harrastuksen alkuvaiheessa oleville voi olla turvallisempaa ostaa pyörä Suomesta, jolloin takuu- ja huoltoasiat sujuvat helpommin/edullisemmin.

Noita hinta-laatusuhteeltaan hyviä Saksan-vaihtoehtoja ovat esim.:

Canyon:
http://www.canyon.com/_fi/

Cube:
www.cube-bikes.de

Radon:
www.radon-bikes.de
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

En tiedä miten muualla suomessa, mutta ainakin Kuopion Intersportissa on ollut jotain asiallisen tuntuisia Jamiksen täysjoustoja, (lähinnä Dakareja, mutta myös jykevämpiä malleja) pitkin kesää tonnin pintaan mitä vähän sesonkiaikahinnoiksi ihmettelin. Muistaakseni jotain jäykkäperäisiäkin oli joukossa. Mitä niitä ehdin silmäillä niin osiltaan olivat ainakin bueno, Deore/LX, Avidin hydrauliset ym.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4685
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Asiallisia liikkeitä noi Portin mainitsemat, mutta tosiaan hiukan kalliimman pään laitteisiin erikoistuneita.

Kauppaveljillä näyttäisi olevan Kona Kula tarjouksessa 995.-
Kyseinen firma ei tosin ole saanut pelkkiä kehuja toiminnastaan. Itse olen yhden pyörän tuolta ostanut ja ihan hyvin homma toimi takuumenettelyä myöten.
Giulia Super -69

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Niin ja jos jonkun eteen osuu Cannondale M500S sinisellä rungolla niin luultavasti se on mun vanha putki.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Gasolina
Viestit: 4685
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Kuinkas mennyt kesä sujui muilla maastofillaroinnin harrastajilla?

Itsellä väliin jäi syystä tai toisesta kaikki alan tapahtumat, mutta parissa kansallispuistossa sentään tuli vierailtua. Nyt syyskauden alettua olisi tarkoitus vielä etsiä hyviä ennen ajamattomia polkuja lisää.

Kuva Lauhanvuoren kansallispuistosta löytyneestä vaikuttavan näköisestä kiviröykkiöstä keskellä kangas metsää.
Giulia Super -69

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Kesästä ei jää paljon kehumista. Todella vähän on tullut keskimäärin ajettua. Kesälomalla pääsi vauhtiin, mutta sitten kiireet on taas vieneet mennessään. Yhteenkään tapahtumaan en päässyt paikalle ja homma meni muutenkin yksinajeluksi. Albumissa on tuoreempi kuva nykyisestä lenkkivehkeestä.

Uus maastoajeluun liittyvä juttu on sentäs löytynyt ja vaikuttaa aika hauskalta: cycclofiksi. Että voikin löytää vielä näinä aikoina noin askeettisenhauskan ajopelin. Saa nähä millasta sillä on talvella ajella. Jos vaikka nastat laittas.

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Mukavan haastavaa kivikkopätkää tuossa Gasolinan kuvassa. ;)

Kesä on mennyt uutta runkoa odotellessa. Onneksi kesäkuun alusta saakka on ollut laina Ibis Mojo käytössä, minkä ansiosta on päässyt ajelemaan riittävästi.

Tahkoa ennen ei tullut hirveästi ajeltua ja heinäkuussakin ajot oli aika vähäisiä. Kesäloman jälkeen heinäkuun lopusta alkaen on kuitenkin tullut ajeltua varsin ahkeraan ja ajomotivaatio on ollut kohdallaan.

Oman porukan MTB-Enduron SM-osakilpailun järjestelyissä tuli myös oltua aktiivisesti ja kävinpä toissa viikonloppuna myös Orimattilan enskakisan tuloksiakin laskemassa. Reilun parin viikon kuluttua olisi taas häppenkiä tiedossa kun porukkamme järjestää perinteisen Syys-Safarin 18.10. Tervetuloa mukaan kaikki Alfistitkin! Lisäinfoa Safarista löytyy kotisivuiltamme:

www.mckramppi.com

Onko Janne muuten seurannut Turnerin uutta tarjontaa? Mielenkiintoista, että Turnerkin siirtyy käyttämään DW-Link-takajousitusta pyörissään v. 2009. Ibis Mojossahan on tuo sama jousitusratkaisu ja hyvin toimii.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Olen noita uusia Turnereita heidän sivuillaan hämmästellyt. DW-linkku lienee päivän sana. Ei montaa vuotta se välimallin linkkuratkaisu ollutkaan käytössä. DW:stä ei minulla ole vielä kokemusta, mutta uskoisin sen kyllä olevan toimiva.
5-spotin tilalle on jo uuden rungon speksaus pikku hiljaa käynnistynyt. Mojo on yksi vaihtoehto, mutta tietty myös uudet Turnerit. Cännärit, Trekit jne. on taas poissuljettuja:)

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Intenseltä on tulossa uusi trailipyörä Tracer VP jossa mainostetaan uuden sukupolven vpp:tä. Mitähän uutta siihen on tullut? Tuossa Intensen etusivulla olevasta kuvasta en huomannut kuin ylälinkun hieman muuttuneen iskarin kiinnityspisteen kohdalta. Onko tracerin speksejä missään julkaistu vielä? Tulisikohan tuo 5.5:n ja 6.6:n väliin iskarista päätellen. Jannelle yksi runkovaihtoehto lisää siinä.

Harmittavan vähiin jäi oma fillarointi tänä kesänä, enimmäkseen nekin vähät ajot tuli pyöräiltyä asfaltilla ja sileämmillä alustoilla. Sateiset ja kylmät kelit vei ajohalut useimmiten.

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Janne kirjoitti:... Cännärit, Trekit jne. on taas poissuljettuja:)
Hyvä. ;)

Oops, oliko kännäri-kuskeja paikalla. Meidän porukassa yleisin merkki on juuri Cannondale.

Giallo Pozzuoli kirjoitti:... uusi trailipyörä Tracer VP jossa mainostetaan uuden sukupolven vpp:tä. Mitähän uutta siihen on tullut? ...Onko tracerin speksejä missään julkaistu vielä? Tulisikohan tuo 5.5:n ja 6.6:n väliin iskarista päätellen
Vissiinkin noissa Santa Cruzin ja Intensen uusissa VPP-pyörissä on pikkuisen linkkujen paikkoja ja geometrioita muuteltu. En nyt muista mitä vaikutusta noilla pitäisi olla, mutta jotain pientä hiomista jousituksen toimintaan.

Tracer VP käsittääkseni korvaa 5.5.:n.

Alla olevassa mtbr.comin keskusteluketjussa taitaa olla aika paljon Tracer VP:hen liittyvää infoa:

http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=428773

Intensen sivuilla näkyy olevan kuva ja "More info coming soon".

http://www.intensecycles.com
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ Kiitti linkeistä Portti. Tuossa tracerissa on ilmeisesti takapään joustomatkan säätö intensen niukan informaation mukaan, sekä jonkunnäköiset rasvanipat laakereille. Olisi kelvannut nuo ominaisuudet spideriinkin.

jude
Viestit: 86
Liittynyt: 17 Heinä 2008, 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jude »

Gasolina kirjoitti:Kuinkas mennyt kesä sujui muilla maastofillaroinnin harrastajilla?.
Voiko tätä enää harrastamiseksi kutsua. Kolme lenkkiä ja Tahko, joka jäi kesän viimeiseksi lenkiksi.

Talven/kevään aikana tarkoitus hankkia maantiepyörä ajoinnon uudelleen löytämiseksi. Triathlon puolimatkalla tarkoitus heittää kesällä, jos rupean pysymään pinnalla. Uinti on aika heikkoa.

Maastopyöräpuolella pitäydyn lupauksessani eli ensi vuonna Tahkolla vain 45 kilsaa ellei uutta pyörää tule ostettua. Kädet ja selkä ei kestä. Pyörä ei kestä suuria harjoitusmääriä metsässä :lol: .

Vastaa Viestiin