Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Pablo:

Hyviä neuvoja on pojat jo ylempänä antaneet. Jäykkäperäinen on noissa hintaluokissa ainoa järkevä vaihtoehto.

Deore-sarja on tosiaankin ensimmäinen kunnollinen maastokäyttöön soveltuva osasarja. Uutena halvemmatkin osasarjat toimivat aivan riittävän hyvin, mutta kun osille tulee ikää ja varsinkin kun liikutaan maastossa, jossa osat joutuvat kuralle/hiekalle alttiiksi niin halvemmat osat ovat varsin epäluotettavia ja kestävyydeltään heikkoja.

Osasarjojen suhteen kannattaa olla tarkkana sillä moni valmistaja/kauppias kehuu pyöräänsä esim. Deore-osasarjalla varustetuksi, mutta ainoa osa Deorea saattaa olla takavaihtaja. Esim. nuo Tunturit taitavat kuulua tuohon kategoriaan.

Ylempänä mainittu Canyon on hinta-laatusuhteeltaan erinomainen merkki. Mallistosta näyttää löytyvän esim. Yellowstone 4.0 (699 eur), jossa on Deoren osaa ja Avidin Juicy 3-levyjarrut yms. kohtuutasoista osaa. Keula on Manitou Axel, joka on hintaluokassaan varmaankin ihan kohtuullinen. Keula on yleensä varmaankin ensimmäisiä osia, joka kannattaa päivittää tuon hintaluokan pyörissä, jos harrastukseen riittää jatkossa intoa.

Sportaxin Marin Hawk Hillistä en osaa tarkemmin sanoa kun ei sattunut osalista silmään, mutta Marin on ihan laatumerkki sekin. Luultavasti Canyonissa on kuitenkin hinta-laatusuhde paremmin kohdillaan.

Tampereen pyöräliikkeistä ei ole kokemusta muuta kuin yhdestä, jota en voi suositella kenellekään. Käsittääkseni tuo Sportax on kuitenkin maineeltaan aivan asiallinen liike.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:Huh, vierähtipä tovi jos toinenkin kireäpinnaista succiskullttuurikeskustelua lueskellessa. Tohon saa varata popcornit jo mukaan. Päätinpä ihan periaatteesta, että yhtään kippurasarvista fillaria en tule hankkimaan.
Äläs nyt, kusipäitä mahtuu joka lajiin ja sen ei pitäisi "sunnuntai sukkistelijoihin" jollainen itsekkin olen vaikuttaa. Tuossa keskustelussa oli juttua että tuuppimisia tapahtuu myös pirkan pyöräilyssä, mutta ehkä ne tapahtuukin siellä kärkijoukossa jossa ollaan liian tosissaan, kun en sellaista ole itse huomannut ja mukana olen ollut kolme kertaa.

Maantiepyöräily on hieno kuntoilumuoto, eli ei yleistetä yhden tai kahden idiootin takia.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Alfaholisti kirjoitti: Maantiepyöräily on hieno kuntoilumuoto, eli ei yleistetä yhden tai kahden idiootin takia.
Pitää paikkansa, joka lajista löytyy näitä idiootteja. On niitä nähty ihan tavallisilla porukkalenkeilläkin.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Alfaholisti kirjoitti:
Giallo Pozzuoli kirjoitti:Huh, vierähtipä tovi jos toinenkin kireäpinnaista succiskullttuurikeskustelua lueskellessa. Tohon saa varata popcornit jo mukaan. Päätinpä ihan periaatteesta, että yhtään kippurasarvista fillaria en tule hankkimaan.
Äläs nyt, kusipäitä mahtuu joka lajiin ja sen ei pitäisi "sunnuntai sukkistelijoihin" jollainen itsekkin olen vaikuttaa. Tuossa keskustelussa oli juttua että tuuppimisia tapahtuu myös pirkan pyöräilyssä, mutta ehkä ne tapahtuukin siellä kärkijoukossa jossa ollaan liian tosissaan, kun en sellaista ole itse huomannut ja mukana olen ollut kolme kertaa.

Maantiepyöräily on hieno kuntoilumuoto, eli ei yleistetä yhden tai kahden idiootin takia.
Joo totta turiset. Kaikkiin lajeihinhan noita "kouluttajia" tahtoo tiensä löytää. Yllättävän kuumana tuo keskustelu kuitenkin velloi ja nimenomaan niiden tosissaan kisaavien osalta. Tuo että jäänee kippurasarvinen mulla hommaamatta, taas johtuu enemmän kroonisista niska ja hartiaseudun kivuista. Ei viitsi selkää enempää kiusata, kun suoratankoinenkin tahtoo välillä pahentavan kipuja. Mutta toi keskustelu oli jotenkin viimeinen niitti.

Kyllähän siellä mtb-kärkikahinoissakin taitaa välillä pikku tönimisiä olla, kun muistelen jotain kisa-tapahtumia mitä oon kuullut. Kun voitontahto hämärtää suhteellisuudentajun, niin aletaan liikkua siellä urheilun pimeämmällä puolella. Itellähän tää on vaan hauska liikuntamuoto ilman mitään kummempia tavoitteita ja mtb-puolella, mitä on harrastajiin tutustunut, niin poikkeuksetta rentoa ja mukavaa porukkaa ovat. Enkä epäile, etteikö maantiepyöräilijätkin olisi. Morotusta on muuten mtb-harrastajilla täällä päin poluilla kohdatessa, kuin Alfisteilla konsanaan :-D

Oli muuten virkistävä kotimatka fillaroida duunista rankkasateessa ilman lokasuojia. Aika monta litraa ehtii vettä heittää lahkeille suht lyhyelläkin matkalla. Pitänee alkaa noita lokareita virittelemään :mrgreen:

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Lokarit on nössöjen hommia, kunnon räntäsade yhdistettynä karmeeseen vastatuuleen tekee pyörälijästä "PYÖRÄILIJÄN". :lol: :silly:
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Viesti Kirjoittaja buctu »

Yhtyy ehdottomasti eilen kunnolla kastuneiden joukkoon. Perinteinen työmatka ~17km suuntaansa kaatosateessa (todellakin sitä vettä tuli :lol: ) ja tietenkin ilman lokasuojia.
Lokasuojat = turhaa painoa, kesä kuivaa minkä kastelee (tai viimeistään kuivauskaappi) :wink:

Lenkillä tulee käytyä runttaamassa yleensä Laajavuoressa kisakymppiä, Seppälänkangas-Tiituspohja akselilla enskapolkuja ja toisinaan tuota Halssilan maastoa...

ja ihan mennään täysin vain ja ainoastaan harrastus-hengessä (verenmaku suussa)...pro:t erikseen :-D

Ruokoton
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

...ja runko särki - talven 5 lisäkiloa olivat näemmä liikaa. :shock:

Tosin tyyppivika, eli vaakaputken ja satulaputken sauma murtui. Nyt katsellaan kauan uuden saanti kestää :(

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

^ Tätä on liikkeellä.

Mikähän pyörä ja kuinka vanha?

Ruokoton
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

1,5 vuotias Gary Fisher X-Caliber

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Onkos toi GF täpäri vai jäykkäperäinen?
Itsellä myös GF HKEK disc, jossa runko ZR9000 alua. Pitääkö tässä alkaa varomaan?
Tosin ei näillä meikäläisen XC-ajamisilla pitäisi runkoa rikkoa.

Avatar
Grendel
Viestit: 595
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Mulla on tuollainen Canyon. Myyvät kerran vuodessa vanhoja malleja todella halvalla ja tuli ostettua FX2000.
Osoittaununut ihan hyväksi fillariksi ja maksoi muistaakseni 450,-

Broidin innostamana tuli käytyä polkemassa sen kanssa Gardalla kisa joku vuosi sitten ja fillari kesti paremmin kuin kuski.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Grendel kirjoitti: Broidin innostamana tuli käytyä polkemassa sen kanssa Gardalla kisa joku vuosi sitten ja fillari kesti paremmin kuin kuski.
:lol: Niinhän siinä yleensä käy itselläkin.

Gardalla muuten tapaa nykyään enemmän suomalaisia maastapyöräilijöitä kuin kotimaan kansallispuistoissa.

Mikähän ihme noihin runkoihin on mennyt, kun ne kaikilta hajoaa ja vielä tasaisesti kaikki merkit. Mulla meni reilut 10vuotta harrastusta ennenkuin eka runko hajosi ja olin jo ollut siinä uskossa, ettei rikki mee kuin Cannarit..

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Noista poikki menneistä rungoista tuli mieleen tämä aika hurjannäköinen pätkä, jossa hepulla mtb-runko niiaa 172 km/h vauhdissa. 11 kylkiluuta meni mutta ei ilmeisesti sen pahemmin käynyt.

surfer
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Joulu 2005, 21:42

Viesti Kirjoittaja surfer »

Siistiä jälkeä tekee noissa runkokorjauksissa Finnpeak Koitissa Heinolan vieressä.Ja on kohtuu hintainen.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

surfer kirjoitti:Siistiä jälkeä tekee noissa runkokorjauksissa Finnpeak Koitissa Heinolan vieressä.Ja on kohtuu hintainen.
Tekeekö tää Finnpeak mies(Tuukkanen?) yhä runkoja?

Tässä clipissä runko, joka ei katkea satula-ja vaakaputken saumasta.. http://www.boatertalk.com/forum/LiquidLounge/1123844

surfer
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Joulu 2005, 21:42

Viesti Kirjoittaja surfer »

Ei tee enää runkoja mutta korjauksia teki vielä pari vuotta sitten kun korjautin oman hölmoilyn johdosta katkenneen satula tolpan juuresta katkenneen rungon.
Ei ole vielä rikkoontunut samasta paikasta.

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Vihdoinkin on uusi takuurunko alla. Kaksi kuukautta sen tulo kesti, mutta nyt on alla uusi Rocky Mountain ETSX-Team. Team-mallin eturunko on scandiumia ja takaswingi hiilikuitua - aika erikoinen yhdistelmä.

Ohessa kuvatus uudesta rungosta/pyörästä:

Kuva

Parin kuukauden ajotauon jälkeen kunto on ihan nollassa ja viikon kuluttua on jo edessä Tahko. Aika rankkaa tulee olemaan tällä kunnolla. Tavoitteena on rauhallinen ajo siten, että maaliin saakka pääsisi noin kuudessa tunnissa. Saa nähdä miten äijän käy.

Miten muiden Tahkolle valmistautuminen on sujunut? Onko kunto ja kalusto kohdillaan?
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
juhala
Viestit: 688
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Joskus -90 luvulla Koneveljillä Helsingin ytimessä oli myynnissä TOSI kivan näköisiä Bernardi merkkisiä maastopyöriä. Sellainen punainen jne...
Onko niillä edustajaa enä suomessa?
Ostan sellaisen jos jollain on myydä...:-)

Avatar
Janne
Viestit: 2117
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Komea pyörä Portilla!

Bernardia on ainakin tuonut maahan Tmi Pasi Matalamäki http://www.poriopas.com/tiedot/tmi-pasi-matalamaki.html
Jälleenmyyjistä ei ole mitään tietoa.

Avatar
skylark
Viestit: 58
Liittynyt: 25 Huhti 2006, 22:14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja skylark »

Portti > Hieno RM, sopii jotekin hyvin tuo merkin perinteinen punavalkoväri jopa tuon hiilikuituperän kanssa.

Eiköhän se Tahko taas mene, en ole sinne pahemmin koskaan valmistautunut. Stockiksen juoksumaraton meni 2 viikkoa sitten tappohelteessä neljään tuntiin, tahko ei taida mennä lähellekkään vaikka reitti onkin nopeampi kuin männä vuosina... Noh, viikko aikaa ja nyt lähdetään "latautumaan" saareen jussiksi...:)

Onko fillarinkuljetustelineistä vinkkiä? yleensä olen heittänyt sw:n ronkkiin takapenkin toinen puoli auki (mahtuu hyvin 58:n maantiefilo etukiekko irrotetuna) mutta nyt on kamaa ja lapset mukana. Vaihtoehdot: 1) Katolle alfan irrotettaviin orggistelineisiin thulen freeride tai proride (kumpi?) tai 2) vetokoukkuun joku rimpula?

Ruokoton
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Vaihtoehto 3 - Bilteman kattoteline, 14,90e :lol:

Eiku ihan oikeasti tuo on toimiva peli varsinkin hinta huomioiden - ei kaikkein helpoin asentaa, mutta...

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

skylark kirjoitti:Onko fillarinkuljetustelineistä vinkkiä? ...: 1) Katolle alfan irrotettaviin orggistelineisiin thulen freeride tai proride (kumpi?) tai 2) vetokoukkuun joku rimpula?
Itsellä ei ole mitään telinettä, mutta kaveriporukassa on monelaisia vaihtoehtoja. Fiksuimpana pidän tuot katolle laitettavaa Thulen telinettä. Nimenomaan tuota ProRidea on meidän porukassa ja se on toimiva ratkaisu.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
skylark
Viestit: 58
Liittynyt: 25 Huhti 2006, 22:14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja skylark »

Hain nyt kuitenkin sitten ve.2 mukaisesti bilteman 10euron telineen vetokoukkuun. Jos ei pe aamuna toimi niin pikapikaa thule lähikaupasta.
Taitaa olla märkää Tahkolla... :twisted:

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

Sanokaas te, jotka olette pidempään seuraillu alaa, että miten maastopyörien hinnat kehittyy niiden vanhetessa? Työkaverilla olis myynnissä Felt FS 850, ajettu tosi vähän, alle 500km (ainakin mittarin mukaan). Hyvässä kunnossa näyttäisi olevan muutenkin. Mitähän tollasesta vois maksaa, jottei aivan ryöstetyksi tulisi?
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^Vaikea sanoa pyörän arvoa, riippuu tietysti osista, kunnosta ym. Laatufillareitahan toi Felt tekee. Menisköhän tuo arvonaleneminen vähän kuin autoissa; ekoina vuosina vähän enemmän luokkaa 10-15% ja sit tasaantuisi. Jossain vaiheessa muutamista malleista saattaa kehittyä jotain himoittuja klassikoita kuten jotkut ekat Specializedin stumpjumpperit mutta ei noin ylipäätään taida maastopyörät mitään varsinaisia sijoituskohteita olla.

Aika eksoottiset on kyllä tuon Portin Rocky Mountainin takajousituksen ripustukset. Hieno filo. Hyvä kun takuu toimi.

Taitaa itsellä jäädä tämänvuotinen tahkonkierto siihen, että käyn tarkistelemassa perjantaina fillarilla reittimerkintöjä. Lauantaina riittänee hommia muutenkin. Btw. onkos sunnuntain uutuuskisaan: canon uphill challengeen kukaan lähdössä mukaan? Pikes peak mtb-filolla savolaiseen malliin :-D Mukaanhan pääsee kaikki lauantain kisaan osallistuvat :wink:

skylark: Tänään on ropissut kyllä vettä, mutta mitä olen rapsoja paikan päältä kuullut ei Tahkolla pitäisi erityisen märkää olla. Perjantaiksi on ennustettu sadetta , mutta lauantaille luvassa poutaa. Taitaapa olla niin, että meikäläinen polkee sen reitin sateen ropistessa :mrgreen:

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

On tosiaan tuota runkojen hajoamista liikkeellä. Tahkolla levisi tietojeni mukaan ainakin 6 runkoa - yksi jopa asfalttiosuudella. Jäppiseltä hajosi myös runko, mutta ajoi silti toiseksi varafillarilla.

Avatar
skylark
Viestit: 58
Liittynyt: 25 Huhti 2006, 22:14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja skylark »

Tahko meni vaatimattomiin harjoituskilsoihin nähden ookoo, pääsee ensi vuonna ykkösryhmästä liikkeelle 60:lle. Voi tosin olla että ajan 120 kun muuten ei saa enää paitaakaan...

Bilteman kybän vetokoukkuteline ookooksi havaittu - haukkuu kyllä hintansa, fillari vielä kiinni saman firman 2,95e oranssilla taljalla niin se oli siinä. Suurin haitta on tietysti ettei takaboksia saa auki teline kiinni. Toiseksi en ole aivan varma lainmukaisuudesta - kilpi ja valot peittyvät osittain.

Yksi punainen GT bongattu Tahkolta, ei tainnut olla fillariporukkaa.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^Hyvinhän toi 60km on mennyt kun alle 4.30 kellotit. Itellä meni Tahko kyllä täysin talkoohommissa, niin ettei fillarilla ehtinyt polkea metriäkään :(

Pari Alfaa tuli bongattua parkkialueilla, mutta näyttävin bongaus oli se musta Audi R8 joka pyöri tahkon alueella viikonloppuna, vaikkei Audit noin muuten oikein innosta.

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

No niin, nyt on palauduttu Tahkon jälkeiseltä kotimaan matkalta.

Omalta osaltani Tahko meni tosi hyvin harjoittelumääriin nähden. Aika 5h 13 min oli yli puoli tuntia viime vuotista heikompi, mutta kun samalla tuli kesän ajokilometrit tuplattua niin itse olin suoritukseen tyytyväinen. Mitään varsinaisia ongelmia ei ollut tälläkään kertaa ja suurmestarin diplomikin tuli pokattua.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Tervetuloa Syys-Safarille la 15.9.2007 Lahteen

Viesti Kirjoittaja Portti »

Tervetuloa MC Krampin Syys-Safarille arvon maastopyöräilevät Alfistit! Järjestämme perinteisen maastopyörä-safarin la 15.9. klo 10 alkaen Lahdessa.

Safarimme on rentohenkinen tapahtuma, jossa ajetaan ryhmissä ilman kilpameininkiä. Reitti tulee kulkemaan pääsääntöisesti vaihtelevan teknisillä poluilla Salpausselän maastoissa. Reitillä pidetään taukoja riittävästi ja mukaan mahtuu yksi pidempi kahvitauko.

Viime vuonna meitä oli paikalla reilu 70 henkeä. Tervetuloa mukaan tänä vuonna!

Lisäinfoa kotisivuiltamme osoitteessa www.mckramppi.com sekä keskusteluforumiltamme www.mckramppi.com/forum
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Onko kenelläkään kiinnostusta saapua tuonne meidän Safarille? Tapahtumahan on vajaan parin viikon kuluttua eli la 15.9.

Tänä vuonna olemme onnistuneet minimoimaan siirtymäpätkät ja reitillä onkin todella vähän pururataa/tiesiirtymää. Polut ovat mielenkiintoisen haastavia!

Voin luvata, että mikäli paikalle ilmestyy alfisteja ja heitä eksyy minun vetämääni ryhmään, niin voidaan tarvittaessa tehdä pieni lisälenkki eli käydä ihmettelemässä yhtä Alfaa minun kotipihallani. Lisämatkaa normaalireittiin tulee peräti 50 m. ;)
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Janne
Viestit: 2117
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Kiinnostusta kyllä on mutta aikataulu ei anna myöten, niinku ei oikein anna muihinkaan tapahtumiin tänä vuonna :(
Maasturin mittarissa näytti tän päivän lenkin jälkeen olevan 3536km, joten on kait sitä tullut näitä tasamaita nähtyä tällekin vuodelle. Ois silti kiva käydä teitä siellä etelässä moikkaamassa edes joskus. Ens kesänä uus yritys.

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Aika kivasti kilometrejä on Jannelle kertynyt.

Oulusta tuli mieleeni, että tunnetko Hönttämäen seutuja? Onko siellä lähettyvillä mitään hyviä polkuja? Velipoika asuu siellä ja jos joku kesä tulisi otettua pyörä mukaan kyläreissuille niin löytyisikö sieltä läheltä ajettavaa pätkää?
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Janne
Viestit: 2117
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Thanks! Tunnen seutua jonkin verran. Hönttämäeltä Kiimiinkiin päin on Kalimenoja, jonka varrella on mukavasti polkua oikeastaan molempiin suuntiin (pohjoinen-etelä). Ojan vartta pääsee periaatteessa Kuusamontieltä Alakyläntielle ja sieltä pääsee edelleen vaikka Kelloon saakka (pohjoiseen päin).
Kuusamontien toisella puolen Hönttämäkeä eli Heikinharjun ja Ruskon välissä on myös Huutilampi, jota kiertää varsin kiva luontopolku.
Kun tuut, niin ota yhteyttä. Lähden oppaaksi.

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Janne kirjoitti: Kun tuut, niin ota yhteyttä. Lähden oppaaksi.
Pidetään tämä asia mielessä.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Millaisia valaisimia foorumilaisilla on käytössä maastoajossa?

Mulla tulee pian 11v täyteen Cateye DayLites:n kanssa ja ihan hyvin se on toiminut. Tekniikka on kuitenkin kehittynyt roimasti ja tekisi mieli siirtyä uudempaan ja pitemmän toiminta-ajan omaavaan laitteeseen.

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Gasolina kirjoitti:Millaisia valaisimia foorumilaisilla on käytössä maastoajossa?
Minulla Sigma Mirage Evo. Hyvä peruslamppu. Aiemmin minulla oli siinä painava lyijyakku, mutta nykyään tuo kuvan mukainen huomattavasti kevyempi NIPACK-mallinen akku.

Mitään useamman sadan euron hippahifi-lamppuja ei ole tullut hankittua. Kokeiltu on kyllä ja on niissä huippulampuissa on aika uskomattomia valotehoja.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

^Kaverilla on juuri tuollainen Sigma tuolla paremmalla akulla. Valokuvio on paljon parempi kuin mun Cateye:ssä ja paloaika taitaa 5w:nä olla se luvattu 4h. Hintakin on varsin kohtuullinen. Lupineaon monet kehuneet kovasti, hinta vaan on sitten jotain ihan muuta, mutta niin kai on tehokin.

No vähäkin lumi tai edes pakkanen tekee metsistä taas kumman valoisia ja lampun tarve unohtuu. Toisaalta hyvät välineet kestäisi vuosia ja olisi sitten ainakin valmiina hankittuna.

Avatar
hjpp
Viestit: 1911
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Lupinen Wilma -eikä paremmasta väliä, vaikka niitäkin olisi.
Light and Motionilla olisi kertakokeilun perusteella kuuminta hottia ja halvan dollarin aikana eivät hinnatkaan ole aivan mahdottomia.

Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja HerraR »

Itselläni on ollut pari vuotta ympärivuotisessa duunimatkakäytössä Petzlin Myobelt XP kypärään fiksattuna. Vaihdoin tuohon juuri paremman ledin (Seoul P4 U-BIN), mikä oli viiden minuutin helppo operaatio. Nyt sopii omaan käyttöön täydellisesti, ja näkee jopa pimeillä poluilla jotain.

Avatar
Janne
Viestit: 2117
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Kypärälamppuna Mica SL-ERGO 10W/20W. Akkuna Panasonicin 12V 7.2Ah.
Tangossa jotain Sigman perusräppänöitä.

Avatar
Roadkill
Viestit: 918
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Gasolina kirjoitti:
Giallo Pozzuoli kirjoitti:Huh, vierähtipä tovi jos toinenkin kireäpinnaista succiskullttuurikeskustelua lueskellessa. Tohon saa varata popcornit jo mukaan. Päätinpä ihan periaatteesta, että yhtään kippurasarvista fillaria en tule hankkimaan.
Mun mielestä "ammattilaiset" saa tuuppia toisiaan omissa kisoissaan juuri niin paljon kuin tykkäävät, mutta kilpailuluonteisissakin kuntotapahtumissa pitäis harrastajien saada ajaa rauhassa. No kyseisellä idiootilla on nimikin ja toivottavasti moinen käytös kantautuu sponssien korviin.

PabloNeruda> Tervetuloa hienon harrastuksen pariin. Giallo tuossa jo listasikin tärkeitä pyörän hankintaan liittyviä juttuja.
Pipo tosiaan tuntui kiristävän ja kiristää yhä monella. Tosin sama juttu taitaa olla muissakin harrastuksissa, oli kyse sitten fillaroinnista, hiihtämisestä, harrasteautoilusta tai arkiautoilusta merkistä riippumatta.

Lisäsin muuten kuvan galleriaan, sen ottamisen aikoihin oli vielä tavoitteita ja kypärä kireällä.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Roadkill kirjoitti: Pipo tosiaan tuntui kiristävän ja kiristää yhä monella. Tosin sama juttu taitaa olla muissakin harrastuksissa, oli kyse sitten fillaroinnista, hiihtämisestä, harrasteautoilusta tai arkiautoilusta merkistä riippumatta.
Toi on aivan totta, sama juttu lajista riippumatta. Pientä tönimistä on aina, kun kilpaa mennään.

Joskus kyllä toivoisi arkiautoilussa ihmisten ymmärtävän, ettei kyse ole mistään pelistä tai leikistä vaan tavasta siirtyä paikasta toiseen menettämättä henkeään.

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Paljonkohan tollasesta Ferrarista tarttis maksaa?

http://www.tuuri.fi/ajankohtaista/

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Täällä on speksit fillareista. Ainakin mtb:n osat on peruskauraa, oikeastaan jopa keskitason alle. Käypä hinta noilla osilla olis luokkaa 3-500.-

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

KJS kirjoitti:Paljonkohan tollasesta Ferrarista tarttis maksaa?
Tuolla Ferrari Storessa tuollaisella jäykkäperäisellä Colnago-Ferrarilla näyttää olevan hintaa 1.800 eur ja rapiat päälle.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

^Huh huh! Tuolla rahalla saisi jo todella hyvän harrastepelinkin.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Suntourin keula Ferrarin nimeä kantavassa pyörässä :crazyeyes: Ja aika karmeita virityksiä muutenkin. Antaisivat niiden F1-inssien suunnitella mtb-rungon, olis varmaan hiukan mielenkiintoisempi takaiskariviritelmä..

Tuo oma maantietunturi on kyllä maalattu Ferrarin Giallo Fly sävyyn, mutta siitä puuttuu edelleen kaikki nimitarrat ja keulakokardi. Olishan siinä kuitenkin xtr takavaihtaja, LX:n hydrauliset levarit ja mavicin speedcityt, että osien puolesta vähintään tuota samaa tasoa..pitäisköhän piruuttaan :) Ei vais, mutta on käynyt mielessä, että Alfa-tarrat ja keulamerkin voisi kyllä laittaa, jos sopivat jostain sattuisi löytämään.

Maastofillareiden ferkkuhan on tietty Intense 8) Nopea, suorituskykyinen ja kaunis katsella.

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Herätetäänpä taas vähän henkiin tämänkin palstan maastopyöräkeskustelua. Miten kanssa-Alfistien pyöräilyt ovat sujuneet? Onko porukalla uutta kalustoa? Onkos Tahko MTB:hen lähtijöitä tänä vuonna?

Itsellä tulossa toinen vuosi peräkkäin kun Tahkolle valmistautuminen on menossa vähän v**uralleen. Nyt on syynä se, että ei ole ollut pyörää vähään aikaan. Tammikuun alussa olen tilannut uuden rungon, jonka ensimmäinen luvattu toimitusaika oli maaliskuun loppu. Vanhan pyöräni myin pois huhtikuun puolivälissä, mutta uutta runkoa ei ole vieläkään näkynyt. Kaikki osat ovat olleet jo jonkin aikaa odottamassa uutta runkoa.

Tällä välin minulla ei ole ollut mitään muuta ajokuntoista pyörää kuin 25-v. vanha Rahtijopo. Viime viikonloppuna lainasin kaverilta Ellsworth Truthin, jotta saan vähän ajotuntumaa. Siinä on niin xc-ajoasento, että meikäläinen ei pysty kovin pitkiä lenkkejä sillä ajamaan ilman selän/niskan/hartioiden kipeytymistä, mutta onpahan jotakin.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Janne
Viestit: 2117
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Olenkin seurannut tuota harmittavaa Ibis -juttua fillarifoorumilla. No mutta sitten kun saat pyörän niin siitä tulee erittäin hieno. Saat varmaan Tahkolle jostain lainaan fillaria. Oma osallistuminen on taas sattumankauppaa.

Kalustopuolella ei ole tapahtunut isompia. Turnerissa osat vaihtuneet melko totaalisesti (Fox RLC 130, X9, Chris King, 240s/DT, Thomson, Mountain King Supersonic, LX hollowtech I). Alkaa olla ihannearvoissa tuollaseksi vanhan koulukunnan 5 tuumaa joustavaksi konkeliksi.

Talliin on ilmestynyt myös Konan Kilauea singlespeed. Tuo on aika hauska peli ajella vanhalla 63mm Marzocchin XcR keulalla ja 38-16 välityksillä.

Vastaa Viestiin