Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Tuli päivitettyä omaa kalustoa näin kesken parhaan ajokauden. :wink: Pitkään uutta pyörää jo katsellut mutta rahojen vähyys ja vaikea luonne (aina pitää löytää just se paras hinta-laatu suhde) on jarruttanut hankintaa. Eilen kävin hakemassa käytettynä vm 2014 (02/2014 ostettu) Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 jäykkiksen. Tässä kuva vastaavasta. Isoin eturatas tuossa on ottanut jonkin verran osumaa, joten se pitänee vaihtaa. Tällä hetkellä vaihtaja säädetty niin ettei isointa edes voi käyttää, mutta ajattelin tuon säätää takas käyttöön. Mitä mieltä olette bashringeistä, eli kannattaako ostaa vai vaihtaako vaan uutta ratasta tarpeen mukaan? Lisäksi hankintalistalla ois jotkut suht isot lokarit, koska välillä tuolla tulee ajeltua myös "paremmat" vaatteet päällä. Pitäis olla helposti poistettavissa/asennettavissa. Tuossa yllä linkkejä jo olikin, mutta jotenkin sellainen fiilis että nuo ei suojaa tarpeeksi jos haluaa töihin asti päästä puhtailla housuilla?

Avatar
Grendel
Viestit: 596
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Ihan käytöstä kiinni. Ei ole itsellä ollut bashringille tarvetta. Mutta aggressiivinen kivikkoajo voi olla eri asia.
Hyvä fillari ja hinta/laatu kohdillaan. Meillä kanssa yhdellä pojista Grand Canyon.
Ja vanhimman pojan kanssa ostettiin "kimppaan" Nerve AL29. Siihen oltu kyllä tosi tyytyväisiä.
Mun eka Canyon FX2000 vuodelta 9x on myös käytössä vielä. Ja Speedmax seka Ultimate CF kadulle.

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Grendel kirjoitti:Ihan käytöstä kiinni. Ei ole itsellä ollut bashringille tarvetta. Mutta aggressiivinen kivikkoajo voi olla eri asia.
Hyvä fillari ja hinta/laatu kohdillaan. Meillä kanssa yhdellä pojista Grand Canyon.
Ja vanhimman pojan kanssa ostettiin "kimppaan" Nerve AL29. Siihen oltu kyllä tosi tyytyväisiä.
Mun eka Canyon FX2000 vuodelta 9x on myös käytössä vielä. Ja Speedmax seka Ultimate CF kadulle.
Joo, ehkä vaan vaihdan tuon rattaan ja jätän suojan ostamatta tässä kohtaa. Mitä omaa ajoa mietin niin vanhalla fillarilla pääasiassa ratas on ottanut kiinni puunrunkoja ylitettäessä. Isompia kiviä kun yrittää välttää ihan turvallisuudenkin vuoksi... Tuo Nerve oli itsellä myös harkinnassa pitkään, mutta rahat ei vaan oikein antaneet periksi. On joka tapauksessa hyvin todennäköinen seuraava fillari.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Farina »

Nostellaanpa tätäkin ketjua, kun ruoho näyttää vihertävän jo takapihalla. Jäykkäperä 29er Cube tuli myytyä, puolentoista vuoden ajelun jälkeen. Cube oli ihan riittävän hyvä pyörä mun ajotaidoille, mutta alamäkeen en oppinut meneen sillä riittävästi. Ja kyllähän toi täpärikuume nousi talven aikana korkeaksi. Ei siinä sitten auttanut, kun päivittää kalusto:
Liitteet
IMG_2210.jpg
IMG_2210.jpg (171.26 KiB) Katsottu 10228 kertaa

savuruutana
Viestit: 38
Liittynyt: 19 Helmi 2010, 15:49
Car(s): Ex: Jeep Renegade, 500L, 500 Abarth, Jeep Wrangler, MitoQV, GTV, 159SW 2.4jtdm, 159SW 1750Tbi TI, 159TI 1750Tbi, 2xFiat 500 multijet diesel, 500 Abarth esseesse, Fiat Fiorino, 2xPanda, Punto, 128 Zastava, Uno, Aprilia Dorsoduro ja niin monta muuta, etten kehtaa edes kertoa:)
Paikkakunta: Masku

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja savuruutana »

Ekat lyhyet tyypit ajettu tänään hankitulla Konan WO:lla. Jännän oloinen peli. Pientä säätöä vielä ajoasentoon ja rengaspaineisiin. Päällimmäisenä mielessä, ettei malttaisi odottaa huomiseen mutta pimeä metsä on liian pimeä ilman valoja:)

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Farina »

savuruutana kirjoitti:Ekat lyhyet tyypit ajettu tänään hankitulla Konan WO:lla. Jännän oloinen peli. Pientä säätöä vielä ajoasentoon ja rengaspaineisiin. Päällimmäisenä mielessä, ettei malttaisi odottaa huomiseen mutta pimeä metsä on liian pimeä ilman valoja:)
Kuvaa Konasta kehiin.

savuruutana
Viestit: 38
Liittynyt: 19 Helmi 2010, 15:49
Car(s): Ex: Jeep Renegade, 500L, 500 Abarth, Jeep Wrangler, MitoQV, GTV, 159SW 2.4jtdm, 159SW 1750Tbi TI, 159TI 1750Tbi, 2xFiat 500 multijet diesel, 500 Abarth esseesse, Fiat Fiorino, 2xPanda, Punto, 128 Zastava, Uno, Aprilia Dorsoduro ja niin monta muuta, etten kehtaa edes kertoa:)
Paikkakunta: Masku

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja savuruutana »

Kuva aamun lenkuralta. On toi kova peli menemään. Pito, kantavuus ja vakaus ovat kyllä aivan uskomattomat kaikkeen aiempaan verrattuna.
Kona1.JPG
Kona1.JPG (215.02 KiB) Katsottu 10100 kertaa

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Hienoja pyöriä!
Jokos on kesäksi paidat tilattu?

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=3&t=29284
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Tazio
Viestit: 3392
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Tazio »

savuruutana kirjoitti:Kuva aamun lenkuralta. On toi kova peli menemään. Pito, kantavuus ja vakaus ovat kyllä aivan uskomattomat kaikkeen aiempaan verrattuna.
Kona1.JPG
Tyylikäs peli! Onko tämä nyt sitten bike speakissa "läskipyörä"?

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Sehän se, vehjes on sitä parempi, mitä pehmeämmät olosuhteet. Itsekin polkenut läskiä pitkin talvea.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Farina »

^Komee läski on! En ole fat bikea päässyt vielä kokeilemaan, mutta varmasti hauska peli talvisilla poluilla. Nythän noi polut näyttävät sulavan viikossa - parissa ajokuntoon kapearenkaisemmallekin fillarille. Kauheet ajohimot ois, mutta vielä oli liian luikasta Spessulle, varsinkin kun ei viitsi ostaa nastarenkaita parin viikon takia.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Mulla on sekä hyvät nastat (Schwalbe ice spiker pro) normimaasturissa ja läskipyörä ilman nastoja. Koko talvi on mennyt aika kivasti niin, että nastoilla kun keli on kovaa, jäistä ja liukasta ja sitten pehmeällä lumella läskillä. Nastakelit taisi kyllä vissiin mennä jo.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Farina »

Croise kirjoitti:WTB WeirWolf renkaat päätyi mulle sit maastofillariin, kun oli moiset sopivasti alennuksessa :P 2.1 levyisenä, niin ei ole ainakaan liian läskit.

Kokeilemaan kerkeen tosin varmaan vasta joskus ens viikolla, kun fillari on vielä mailla säilössä, ja pitää renkaiden vaihdon yhteydessä tehdä muutakin pikku huoltoa :) .
Jatketaan tätä mielenkiintoista maastopyöräkeskustelua paremmassa ketjussa. Kerrohan kokemuksia minkälaiset WTB:t ovat, ikinä en itse ole kokeillut kyseisen merkin kumeja.

Spessun mukana tuli Spessun kumit ja olen ihmetellyt, että miksi en näitä aiemmin ole kokeillut. Tämän hetken rengastus on Ground Control 2,3" takana ja Purgatory Control 2,3" edessä. Tämä lienee paras rengastus, mikä meikäläisellä on ollut ajossa (tosin pyöräkin on eri kuin viime vuonna). Spessut rullaa erinomaisesti ja pito on varma, tiettyyn rajaan asti. Kumpikaan ei ole varsinainen mutakuokka, joten syksykeleille voisi harkita Purgatoryn heittämistä taakse ja vielä järeämpää eturengasta. Spessun renkaat on tehnyt vaikutuksen, joten Butcheria tms. voisi harkita ensisijaisesti.

Viime syksynä alla ollut Nobby Nic 2,35" Pacestar-kaksikko jätti jonkin verran kysymysmerkkejä. NN:ia on monet kehuneet hyvänä allround-renkaana myös kosteammalle kelille, mutta jotenki jäi valju fiilis itselle niistä. Hetken kokeilussa ollut Contin Mountan King 2,4" jäi hetken hurmaksi. Rengas oli raskas, rullasi huonosti ja ei innostanut lähtemään lenkille.

Mites muilla? Onko pyörät ajossa, vaikka metsässä on vielä jäätä?

Croise
Viestit: 108
Liittynyt: 07 Huhti 2012, 15:03
Paikkakunta: Tampere

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Croise »

Kas mä olin jo unohtanut, että täällähän oli oma keskustelu maastopyöräilylle :oops: .

Mun maastofillarointi on ollut parisen vuotta melko olematonta, mutta nyt päätin aloittaa uudestaan :P . Fillari on vanha, mutta toimiva, etten ainakaan ihan heti ole uudempaa ostamassa.

Mut mun vertailupohja renkaille on melko heikko, mutta kerron toki mitä mieltä olen WeirWolf-renkaista, on ne takuulla paremmat kuin mitkä mun fillarissa on nyt, ne kun alkaa olemaan melko loppuunajetut :roll: .

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Portti »

Ameriikan keskustelupalstojen perusteella tuntuvat noita Spessun kumeja monet siellä käyttävän ja kehuvankin. Itsellä ei ole noista mitään kokemuksia. Saksanpoikien testien perusteella Spessun kumit ovat yleensä saaneet hyviä arvosteluja pito-ominaisuuksista, mutta rullaavuudessa ovat muistaakseni olleet yleensä aika heikkoja. Tiedä häntä, että miten toimii meidän oloissamme.

Itse olen yksi noiden Nobby Nicien puolesta puhujista, minusta niissä suomalaiseen polkuajeluun, jossa mennään sekä ylä-, että alamäet ajamalla, on hyvä kompromissi pidon ja rullaavuuden välillä. Toki Suomestakin löytyy monenlaista olosuhdetta ja jossain voi toimia huonommin ja jossain paremmin.

Kosteilla keleillä Nobby Niceissä on minun kokemuksieni mukaan melko hyvä pito juurakoissa eikä äkkinäisiä lipsahduksia tapahdu kovin helposti. Liukkailla kallioilla pito on sitten heikompi ja tuntuma pidon menetykseen on huonohko. Ensin saattaa tuntua, että pito on hyvä, mutta sitten lipsahtaakin äkkinäisesti.

Toki noista Nobby Niceistä (niinkuin muistakin Schwalben kumeista) on monta versiota tarjolla ja niidenkin välillä voi olla isoja eroja. Rengaskoko/ilmatila vaikuttaa luonnollisesti todella paljon siihen, miten hyvän pidon voi saada. Jos on renkaassa runsaasti kokoa, niin voi pitää pienempiä paineita, mistä seuraa parempi pito.

Aikoinaan Contin Vertical Pro oli meidän porukassa suosituimmat yleisrenkaat, mutta kun Continental lopetti noiden tekemisen (muuta kuin halpisversioina), niin hiljalleen moni siirtyi erilaisiin Schwalben renkaisiin. Jotain uusia Conteja on ollut aikomuksena kokeilla, mutta vielä ei ole tullut sitä tehtyä.

Toissapäivänä tuli juuri uudet kumit tälle kesälle. Sama kombinaatio kuin edellisetkin, mutta v. 2015 mallia:

- Edessä Schwalbe Nobby Nic Evolution SnakeSkin PaceStar 29*2.35
- Takana Schwalbe Rocket Ron Evolution SnakeSkin PaceStar 29*2.25

Taakse olisi mukava laittaa isompi kuin tuo 2.25-koko, mutta ei tahdo oikein takahaarukassa olla tilaa isommalle renkaalle.

Niin ja talvipyöräily jäi tänäkin vuonna muutaman viime vuoden tapaan vähälle, enempi on tullut hiihdeltyä + talviviikonloput menee perheen kilpahiihtäjätytön kisareissuilla ja arki-iltoina saa sitten toimia suksihuoltajana. Kolme kertaa taisin talven aikana käydä maastossa.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

SammyB
Viestit: 50
Liittynyt: 05 Syys 2014, 09:34
Car(s): 156 2.0 JTS 2005

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja SammyB »

Minkämerkkisiä ja minkämoisia kenkiä suosittelette? Lukkopolkimiin tietty.

Ja minkämoisia pöksyjä käytätte? Itelläni on shorssimalliset topatut housut, ja niiden päällä rikoot. Ja tikkujalat ja pallomasu = joutuukin ajelee syvällä maastossa :mrgreen:

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Portti »

SammyB kirjoitti:Minkämerkkisiä ja minkämoisia kenkiä suosittelette? Lukkopolkimiin tietty.
Kenkien sopivuus eri henkilöille on sen verran persoonallista, että mitään yleispäteviä suosituksia on vaikea antaa. Minkälaiseen ajeluun ovat tulossa? Mihin vuodenaikaan noita on tarkoitus käyttää?

Shimano on hyvä vastaus moneen kysymykseen, joten heitän sen tähänkin yhtenä vaihtoehtona. Itsellä on tällä hetkellä yhdet Shimanon kengät ja ovat suht varma valinta monessa tapauksessa.
SammyB kirjoitti:Ja minkämoisia pöksyjä käytätte? Itelläni on shorssimalliset topatut housut, ja niiden päällä rikoot. Ja tikkujalat ja pallomasu = joutuukin ajelee syvällä maastossa :mrgreen:
Itse tykkään siitä, että pehmuste on alushousuissa ja sitten siihen päälle voi pukea kelin mukaan monenlaista pehmustamatonta pöksyä. Yleensä päällimmäisenä jonkun paksuiset shortsit ja niiden alla pitkät vaihtelevan paksuiset sukkikset. Olen niin kylmivä tyyppi, että kun kaverit on jo pitkään ajellut shortseilla, niin minulla vielä nuo pitkät sukkiset shortsien alla.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Minä ajelin pari vuotta maastossa lukkopolkimilla. Sitten vaihdoin takaisin laadukkaisiin flätteihin. En vaan saanut lukkopolkimista mitään hyvää irti, flätit on rennommat kaikin puolin ja kenkävalinta sitten vapaa.

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Renkaista pakko mainita että ainakaan Contin X-King RaceSport 2.2 gummeja en voi suositella. Alle tonnin ajetut renkaat ja molemmista molemmat sivut kankailla. Takaa alkoi jo sisäkumi tulemaan ulos, joten pakko oli vaihtaa. Nyt Schwalbe Nobby Nic Evolution SnakeSkin PaceStar 29*2.25 josta tosin vasta 2 lenkin kokemus, mutta äkkiseltään ok kumit.
Portti kirjoitti:Itse tykkään siitä, että pehmuste on alushousuissa...
Mistä olet tuollaisia pehmustettuja kalsareita hommannut? Alkoi kiinnostamaan.
SammyB kirjoitti:Minkämerkkisiä ja minkämoisia kenkiä suosittelette?
Itselle ostin viimeksi Spessun Comp MTB kengät jotka mielestäni todella hyvät. Erityisesti tuo kierrettävä kiristys on mukava kun voi helposti säädellä. Kokemusta ei silti ole kuin kolmista kengistä, joten sillä pohjalla, mutta ainakin (tosi)vanhoihin Shimanoihin verrattuna ihan eri maailmasta. Mutta ovat kyllä eri vuosikymmeneltäkin. :wink:

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Portti »

Antijape kirjoitti:...Mistä olet tuollaisia pehmustettuja kalsareita hommannut? Alkoi kiinnostamaan.:
Esim. tuolta:

http://www.bike-discount.de/en/shop/und ... -1116/l-24

Viimeksi olen ostanut tuolta Craftin alushousuja. Ovat aivan käypäisiä.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

SammyB
Viestit: 50
Liittynyt: 05 Syys 2014, 09:34
Car(s): 156 2.0 JTS 2005

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja SammyB »

Tommoset kalsarit laitan kyllä tilaukseen :-D

Kenkiä taidan käydä mallailemassa ihan kaupassa...

Avatar
Gasolina
Viestit: 4685
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Tämmöinen tuli kevättalvella, kun kaikilla ajokavereilla alkoi jo läskit olla. Hauska peli :)
Liitteet
20150514_182136.jpg
20150514_182136.jpg (181.6 KiB) Katsottu 9600 kertaa
Giulia Super -69

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Hauskan näköinen peli!
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Gasolina
Viestit: 4685
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Se on!
Giulia Super -69

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1058
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Onkos kellään jäänyt ylimääräiseksi jonkunlaista 1 1/8" kaulaputkella olevaa keulaa, pituus mielellään 100mm. Esimerkiksi rockshox xc32 tai vastaavaa, kunhan jonkun muun saisi keulille kuin tuon suntourin läjän. Pyöränä trek 3900 disc ja vasta vuosi tullut harrastettua niin ei nyt mitään foxin keuloja kuitenkaan. Pidetään käytetyn kipurajana 150e.
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Cadamuro kirjoitti:Onkos kellään jäänyt ylimääräiseksi jonkunlaista 1 1/8" kaulaputkella olevaa keulaa, pituus mielellään 100mm. Esimerkiksi rockshox xc32 tai vastaavaa, kunhan jonkun muun saisi keulille kuin tuon suntourin läjän. Pyöränä trek 3900 disc ja vasta vuosi tullut harrastettua niin ei nyt mitään foxin keuloja kuitenkaan. Pidetään käytetyn kipurajana 150e.
Fillaritorilla keuloja myynnissä, koita etsiä sieltä. Eikös tuo Trek ole 26"? Esim. tästä 26 tuumaselle reba.

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1058
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Fillaritoria oonkin muutaman päivän ajan kytännyt varmaan tunnin välein kun tuntuu menevän aika äkkiä, tuosta keulasta kysyinkin jo että onko tapered malli. Ei jaksaisi alkaa ostelemaan cane creekin adaptereita väliin..

e: Suosituksia minkä ostaisin, rockshox xc30,32, näitä ilmeisesti ilmalla ja jousella. Onko siis ilma parempi? Vähän aloittelija näissä touhuissa.
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Mulla on Chargessa tuo XC30 joka on jousella. Ja jostain syystä tuntuu että edellisen pyörän Dart 2 tuntui paljon paremmalta. Vaikka ei kummoinen pitäisi olla sekään.. Tuo mun XC30 on erittäin vetelä ja "lukittunakin" antaa muutaman sentin periksi(siis joustaa) aivan liian helpolla.

Rokkareista varmaan vähintään Rebaa kannattaa laittaa jos meinaa vaihtaa.

Tässähän tulee itsellekkin keulakuumetta.... :?

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Portti »

Cadamuro kirjoitti:...Suosituksia minkä ostaisin, rockshox xc30,32, näitä ilmeisesti ilmalla ja jousella. Onko siis ilma parempi? Vähän aloittelija näissä touhuissa.
Ilmakeuloissa on se hyvä puoli, että ovat helposti säädettävissä sopimaan eri painoisille kuskeille.

Fillaritorin tarjontaa kannattaa seurata, tosin suurin osa uudehkoista keuloista on tuolla tapered-kaulaputkella. Jos esim. sopiva Reba löytyy, niin se on hyvälaatuinen keula.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1058
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Parivuotta vanha reba löytyisi suoralla putkella, mutta 29" pyörälle. Meneeköhän aikalailla geometriat sekaisin kun 80mm 26"->100mm 29"
Kantapään kautta vuodesta -93..

EmmiMaria
Viestit: 1172
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6, 159 sw 2,4 jtdm Q4. Ajossa 166 3.2 V6 ja 159 2,4 jtdm
Paikkakunta: Orimattila

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Onko Aulangolle lähtijöitä lauantaina? Entä Tahkolle kesäkuussa?
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Cadamuro kirjoitti:Parivuotta vanha reba löytyisi suoralla putkella, mutta 29" pyörälle. Meneeköhän aikalailla geometriat sekaisin kun 80mm 26"->100mm 29"
Itse en kyllä tuota tekisi, tosin ei kokemusta.

Keula on fillarissa usein arvokkain yksittäinen osa, joten kannattaa miettiä mitä tekee. Jos ajatuksissa on vaihtaa pyörä lähitulevaisuudessa (esim. 29") niin en edes lähtisi vaihtamaan, koska uudessa saa paremman keulan osittain "kaupanpäälle". Lisäksi 26" pyörästä ja keulasta jo nyt hippasen hankalampi päästä eroon, tulevaisuudessa ehkä vielä vaikeampi. Ehkä. Jos taas meinaat samalla ajella vielä useamman vuoden niin sitten suoraan parempaa alle, eli esim just reba tai foxilta joku halvemmasta päästä. Ja ilmakeula, ehdottomasti. Uusiakin hyviä näkee välillä 200-300e väliin. Bike-discountissa foxin keulaa 74% alennuksella (989e -> 259e), mutta tapered... Jos halvalla pitää päästä ja uus keula on saatava niin uusi XC30 Bike-discountista satasen pintaan. Sitten ei ainakaan tarvi miettiä että onko käytetty kunnossa vai ei. Huomioitavaa on myös että tuollaisen keulan huoltaminen maksaa liikkeessä helposti 50-100e.

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1058
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Kiitos vastauksesta. Eli joo, tavoite on pitää sama pyörä, rungollisesti ja muutenkin riittävä omiin tarpeisiin, paitsi keula on kuraa. Joskus jos innostun tulevaisuudessa niin sitten täysjousitettu 29". Xc30 voisi alkuun riittää, tai sitten tuo 32, onko sitten muuten paljoakaan eroa kun nuo liukuputkien paksuus.
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Cadamuro kirjoitti:Kiitos vastauksesta. Eli joo, tavoite on pitää sama pyörä, rungollisesti ja muutenkin riittävä omiin tarpeisiin, paitsi keula on kuraa. Joskus jos innostun tulevaisuudessa niin sitten täysjousitettu 29". Xc30 voisi alkuun riittää, tai sitten tuo 32, onko sitten muuten paljoakaan eroa kun nuo liukuputkien paksuus.
Eipä paljon muuta eroa. 32 sopii isommat jarrulevyt. Itse laittaisin vielä pari kymppiä lisää ja ostaisin tuon ilma-mallin eli 32 TK solo air. Hinta näyttäis pyörivän 150e paikkeilla.

o_k
Viestit: 53
Liittynyt: 24 Heinä 2012, 14:26
Car(s): EX 159 SW 2.4JTDm Q4 -08
Ex 147 1.6 TS -01
Ex 156 1.8 TS -00
Ex 147 V1600 -01
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja o_k »

Vähän kiinnostais aloitella kuntoilumielessä maasto/alamäkipyöräilyä, niin olisiko täällä kellään antaa vinkkejä mihin kannattaisi kiinnittää huomiota pyörää hankkiessa tai olisiko esimerkkejä hyvistä pyöristä? Opiskelijabudjetilla mennään eli hinta on suuressa roolissa ja halvempi kuulostaa usein paremmalta :mrgreen:

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Portti »

o_k kirjoitti:Vähän kiinnostais aloitella kuntoilumielessä maasto/alamäkipyöräilyä, niin olisiko täällä kellään antaa vinkkejä mihin kannattaisi kiinnittää huomiota pyörää hankkiessa tai olisiko esimerkkejä hyvistä pyöristä? Opiskelijabudjetilla mennään eli hinta on suuressa roolissa ja halvempi kuulostaa usein paremmalta :mrgreen:
Vaatimukset pyörälle ovat aika erilaiset jos puhutaan hyvästä alamäkipyörästä vs. myös ylämäkiin soveltuvasta pyörästä. Alamäkipyöräily asettaa myös sellaisia vaatimuksia kalustolle, että hinta helposti nousee. Kannattaa siis miettiä minkälaiseen ajeluun pyörää oikeasti tarvitsee.

Budjettihaarukkaa olisi myös hyvä saada tarkennettua. Puhutaanko alle tonnin pyörästä, reilun tonnin pyörästä, parin tonnin pyörästä tms.?

Oletko Fillari-lehden palstalta etsinyt/kysynyt neuvoja? Suosittelen sitä, sieltä löytyy hyvää tietämystä pyöräilyn saralle.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Farina »

^^ Pelkkää alamäkipyöräilyä mietittäessä kannattaa myös tsekata mitkä ovat lähimmät paikat, missä pääset ajamaan ja joissa on hissi. DH-pyörä tahtoo olla sen verta järeä, että mäkien nousu ja muu maastoajo jää niillä tekemättä.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Onko ehdottaa pyörien kuljetukseen hyviä kohtuu hintaisia telineitä jotka kävisivät auton (156) kattotelineisiin? Jotain thulen malleja katselinkin jo, ilmeisesti päteviä vaan ei edullisia. 2 maastopyörää sais purkamatta mennä jotta pääsee mökille päästelemään 8) Mielessä kävi myös virittää suoraan kattotelineisiin ylös alaisin. Onnistuiskohan? Toinen keula menosuuntaan, toinen takaperin. Ohjaustangoista ja satuloista remmeillä kiinni ja ohuet toppaukset vain väliin... hulluutta? En ole vielä kokeillut.

Muita merkkejä?
Pitääköhän taas matkata oikeisiin kaupunkeihin täältä maalta ostamaan, eli onko ehdotuksia missä pääsisi livenä ihmettelemään?
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Thulen ProRide 591:ä ostin kaksi meidän pyörien kuljetukseen. Tuota oli monessa paikassa kehuttu ja hyvin on pyörät katolla pysyneet. Yli 600km kuljetusta jo takana, josta 80km röykkyisellä hiekkatiellä. Halvin löytämäni paikka oli XXL, eli vähän alle 90€/kpl muualla tuntui olevan 120€ pintaan. Maastopyöriä ei olla kuskattu mutta muistelen lukeneeni, että mahtuisivat. Kannattaa varmistaa ja fatbike ei varmaan mahdu mihinkään katolle laitettavaan?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Portti »

Tuo Thule Proride 591 saa minunkin ääneni. Itsellä on yksi sellainen ja noita on meidän maastopyöräporukassa aika monta muutakin. Siinä kulkee helposti myös kummallisemman malliset ja paksurunkoiset pyörät. Kiinnitys kattotelineisiin yksinkertaista kuten pyörä kiinnittäminen telineeseenkin. Toimii erinomaisesti.

Tällä hetkellä ollaan mökkeilemässä ja mukana kaksi maasturia. Toista varten lainasin kaverilta vanhemman ja halvemman Thulen telineen (mallista ei havaintoa) ja on kyllä eroa telineissä. Lainateline hankalampi kiinnittää kattotelineeseen, ja pyörän kiinnittämisessä erityisesti eroa. Lainatelineeseen kiinnitettäessä piti pyytää toinen henkilö apuun kun en saanut pyörää telineeseen itsekseni. Lisäksi kiinnitys runkoon sellainen, että en haluaisi omaa hiilarirunkoa sillä puristaa.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Farina »

Tahko MTB tuli ja meni jo tältä vuodelta ja itseltä jäi ajamatta onnellisen perhetapahtuman johdosta. Jossain MTB-tapahtumassa tekee mieli olla kuitenkin tänäkin vuonna, joten laitoin ilmon sisään Jämi84 MTB:hen, joka ajetaan parin viikon päästä. Parin kokeneemman kaverin kertomusten perusteella on tullut jo selväksi, että reitti on pääasiassa hiekka- ja metsätietä, mutta en anna latistaa tunnelmaa. Pääasia, että pääse polkemaan. Onko muita foorumilaisia tulossa Jämille? Entäs onko Syötteelle menijöitä? Tuo tapahtuma siintää mielessä seuraavana haasteena, joko ensi vuodelle tai seuraavalle.

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Portti »

Farina:

Syöte MTB on hieno tapahtuma, suosittelen lämpimästi. Minä olen käynyt siellä kahtena edellisvuonna ajamassa 60 km. Tahkoon verrattuna reitti selvästi mielekkäämpi kun hiekkatietä/siirtymiä ei ole juuri ollenkaan ja polut ovat mukavan ajettavia. Lisäksi ruuhkat huomattavasti vähäisempiä kuin Tahkolla kun Syötteellä 500 osallistujan katto. Maisemat myös välillä aika mukavia. Loppunousu Iso-Syötteen huipulle on aika rankka.

Kisajärjestelyt Syötteellä myös ensiluokkaisia.

Tänä vuonna Syöte jää väliin kun kaveriporukassa ei nyt ollut oikein muita lähtijöitä tuonne. Osa porukasta panosti Tahkolle tänä vuonna ja neljä kaveria oli siellä 180 km matkaa ajamassa. Kolme pääsi maaliin n. 14 h ajassa, yksi ei ehtinyt aikarajojen puitteissa viimeiselle kierrokselle.

Alfabbs-väki on muuten tervetullutta meidän eli MC Krampin järjestämälle MTB-Safarille la 5.9. Lahteen. Lisäinfoa esim. tuolta Fillari-lehden palstalta:

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/show ... MC-Kramppi
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Gasolina
Viestit: 4685
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Jämin reitti tosiaan on nopeaa polkua ja hiekkatietä. Ajan mahdollisesti tuolla, katsotaan lähempänä.
Giulia Super -69

EmmiMaria
Viestit: 1172
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6, 159 sw 2,4 jtdm Q4. Ajossa 166 3.2 V6 ja 159 2,4 jtdm
Paikkakunta: Orimattila

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Mä tykästyin Tahkolla tähän touhuun ja ilmotin itseni tänään Bike Weekendii Lahteen tosin mun matkat on vielä alle 180km...
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Kiitoksia Albertolli ja Portti. Proride 591 on kaksi kappaletta tulossa 8) Ja samaan konkurssiin ketjupesuri ja öljy. Toivottavasti säät sen verran suosii että tulee edes mökille lähdettyä! Kuurot ei tunnu missään, mutta jatkuvaan sateeseen en lähde mökkiin istumaan.

Käytiin muuten harrastukset yhdistäen kaverin kanssa etsimässä sopiva alamäki jossa pieni nyppylä puolivälissä, ja siitä sitten ajeltiin uudestaan ja uudestaan samalla kun toinen yritti kuvata. Haastavaa (siis se kuvaaminen) mutta hauskaa. Katsotaan jos kehtaan tänne jonkun kuvan laittaa.

Kysyn vielä tähän minkälaisia työskentely tukia/telineitä teillä on? Itsellä ei vielä mitään, mutta on se aika hankalaa yrittää perusasioitakin tehdä renkaat maassa yksin. Yhtä kasaan menevää kolmijalkaa jo katselin "sillä silmällä". Onko näissä joku jota välttää, tai joku jota voisi suositella?
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Ensimmäistä kertaa yritän suoraan OneDrive:sta jakaa, katsotaan onnistuuko...

https://onedrive.live.com/redir?resid=C ... hoto%2cJPG

https://onedrive.live.com/redir?resid=C ... hoto%2cJPG
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Jumaleissön! 29" maasturi manhtuu ajokuntoisena 156 SW:n perälle! Penkit kaadettuna mutta kuitenkin.. Nyt yllätti Alfan käytännöllisyys!

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Wile E. Coyote kirjoitti:Ensimmäistä kertaa yritän suoraan OneDrive:sta jakaa, katsotaan onnistuuko...

https://onedrive.live.com/redir?resid=C ... hoto%2cJPG

https://onedrive.live.com/redir?resid=C ... hoto%2cJPG
Onnistui eli hyvin näkyy.

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja A Bart »

alamajy kirjoitti:
Wile E. Coyote kirjoitti:Ensimmäistä kertaa yritän suoraan OneDrive:sta jakaa, katsotaan onnistuuko...

https://onedrive.live.com/redir?resid=C ... hoto%2cJPG

https://onedrive.live.com/redir?resid=C ... hoto%2cJPG
Onnistui eli hyvin näkyy.
Ja kaiken lisäksi ilman mitään turhia popuppeja tai ziljoonaa mainosta :roll:

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Portti »

EmmiMaria kirjoitti:Mä tykästyin Tahkolla tähän touhuun ja ilmotin itseni tänään Bike Weekendii Lahteen tosin mun matkat on vielä alle 180km...
Bike Weekendin reitti on varsin mukava marathon-kisareitiksi. Vähemmän ulkoilureittiä/pururataa ja enemmän mielekästä polkua kuin Finlandia MTBssä. Sitten jos haluaa samoilla seuduilla vielä enemmän teknistä polkua, niin voi tulla tuonne meidän Safarille.

Wile:

Minulla on joku Park Toolin pyöränkorjausteline, olisikohan mallilltaan PCS-9? Park Tool on semmoinen perusvarma valinta. Sillä on tarjolla monta eri mallia, osa aika tyyriitäkin. Omani on aika perusversio, mutta on ajanut asiansa.

Hyvät ilmeet Wilen kuvissa. Vakavaa meininkiä.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Vastaa Viestiin