Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Gasolina kirjoitti:Kuva Lauhanvuoren kansallispuistosta löytyneestä vaikuttavan näköisestä kiviröykkiöstä keskellä kangas metsää.
Hienonnäköistä maisemaa. Mistäpäin tuo lauhanvuori löytyy? Näytti olevan aika nopeakulkuisen tuntuista polkua kun selailin muita kuvia. Ilmeisestikään tuolla ei maastopyöräilyä ole juurikaan rajoitettu.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4685
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

^Lauhanvuori löytyy Isojoelta Länsi-Suomesta. Taisi olla Länsi-Suomen korkein tai ainakin yksi korkeimmista vuorista. Tuolta löytyi joka tapauksessa pisin Suomessa ajamani jokseenkin yhtäjaksoinen alamäki 6.8km!
Maastoltaan alue on tosiaan nopeakulkuista ja todella helppoa, jopa ehkä liiaksikin. Pitkospuut on hyväkuntoisia. Mitään rajoituksia ei maastopyöräilylle tietääkseni ole.
Maastoltaan alue muistuttaa Lappia ollen hyvin karua. Poikkeuksena kuitenkin paikoitellen lehtomaiset alueet kirkasvetisine puroineen ja lähteineen.
Tuolla saa helposti aikaiseksi 4-5tunnin lenkin, eikä vielä tarvitse ajaa samoja polkuja kahteen kertaan.

Omalla tavallaan alue on ihan helmi, epätodellisen hiljaista ja hyvin vähän muita liikkujia. Kannattaa poiketa.
Portti kirjoitti:Reilun parin viikon kuluttua olisi taas häppenkiä tiedossa kun porukkamme järjestää perinteisen Syys-Safarin 18.10. Tervetuloa mukaan kaikki Alfistitkin! Lisäinfoa Safarista löytyy kotisivuiltamme:
www.mckramppi.com
Laitetaan korvantaakse, jos vaikka saisi sovitettua ohjelmaan.
Giulia Super -69

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^Kiitti infosta, laitetaan paikka muistiin.

Avatar
hjpp
Viestit: 1920
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Kesäisen Tahkon jälkeen on tullut tasaiseen tahtiin koluttua lähistön polkuja ja ulkoiluteitä. Pojathan innostuvat aina uudesta polkupyörästä ja niin kävi minullekin.

Kolmessa järjestetyssä tapahtumassa olin mukana ja mieluusti voisin vielä jonkun tässä syksyn aikana kokea. Viikon kuluttua olisi tiedossa reissu Alppien suuntaan ja tarkoitus olisi testailla maastoa myös pyörän kanssa. Tarkkoja suunnitelmia ei ole etukäteen tehty -vain lentoaikataulu on sidottu. Mikäs on kulkurin reissatessa, kun tod. näk. olen yksin reissussa.

Taidotkin ovat saattaneet kohentua kauden aikana, mutta rohkeuden osalta ei samaa kehitystä ole havaittavissa. Edelleenkin parasta kauraa ovat ylämäet, mutta alas päin matkatessa olen todellisena polun tukkeena. Pitäisi varmaankin käydä erikseen kokeilemassa jotain alamäkirataa jossain, niin jokin tulppa tuolla hermosäikeissä saattaisi laueta.

Ensi kaudella sitten Tahkolla 120 km, jos vain se aikatauluun sopii. Ehkäpä saamme täältä foruumilta joukkueen kokoon...?

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Tänään tuli vihdoinkin meikäläisen uusi runko 10 kk odottelun jälkeen. Kyseessä siis Ibis Mojo SL kokoa XL. Punnittu paino runko + iskarikombinaatiolle on 2.382 g.

Runko näyttää tältä olohuoneen lattialla:

Kuva
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Gasolina
Viestit: 4685
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

On se hieno ja kevyt!
Giulia Super -69

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Vihdoinkin se tuli:)
Onnittelut. Nyt vain kasaamaan.

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Tuossa vielä kuva kasatusta pyörästä:

Kuva

Albumissa on myös yksi kuva Mojosta.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Gasolina
Viestit: 4685
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

^Hieno ja sopivasti "työkalun" näköinen. Miltä Dt:n takaiskari tuntuu?
Giulia Super -69

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Gasolina kirjoitti: Miltä Dt:n takaiskari tuntuu?
Ensivaikutelma iskarista on hyvä, iskari tuntuu mukavan herkältä. Mitään ProPedalia tms. tuossa ei ole, mutta Mojo ei sitä kaipaakaan. Talvikäytössä noilla on hiukan huono maine ja minulla onkin talvi/varaiskariksi hankittuna Push-viritetty Fox Float R '09. Kunhan saa vähän enemmän kilometrejä alle niin voi paremmin vertailla iskareita.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Gasolina
Viestit: 4685
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Nyt tuntuu kelit suosivan harrastajaa! Lähes koko syksyn kurassa rypemisen jälkeen tuntuu uskomattoman hienolta ajella pikku pakkasen kuivaamilla poluilla.

Kuva tältä aamulta, pari astetta lämmintä, yöllä oli vähän pakkasta.
Liitteet
tapaninlenkki_2008_004.jpg
tapaninlenkki_2008_004.jpg (162.14 KiB) Katsottu 11483 kertaa
Giulia Super -69

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Täällä Lahden korkeudella näyttää hieman erilaiselta kun meillä on luntakin. Äsken tulin hienolta Tapaninpäivän yhteislenkiltä. Neljä ja puoli tuntia tuli oltua liikkeellä ja olosuhteet oli todella hyvät. Pikkupakkasta ja lunta hieman tasoittamassa polkuja. Loistolenkki oli!
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Minäpä koitan ottaa täältä kuvaa huomisella lenkillä. Tänään ei tajunnut:) Ei ole meinaan meillä ihan noin makoisaa baanaa.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4685
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Kyllä täältäkin lunta löytyy, vaikkakaan ei kovin paljoa. Viime talvi oli ajojen suhteen ihan huippu, käytännössä koko talven sai ajella polkuja pitkin maastossa. Yleensä homma loppuu jotakuinkin tammikuun lopussa tulevaan isompaan lumiryöppyyn.

Tänään tuli pyöriteltyä kolme ja puoli tuntia, nyt alkaa jo hiukan jaloissa tuntua, kun miltei kaikki lomapäivät on kuluneet pyörän selässä.
Giulia Super -69

Avatar
Gasolina
Viestit: 4685
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Hehkutetaan nyt tätä lajia vielä, hiukan lumisempaa maastoa:
Liitteet
noormarkun_setti_008.jpg
noormarkun_setti_008.jpg (117.73 KiB) Katsottu 11359 kertaa
Giulia Super -69

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Jees, on tuo talvimaastopyöräily hienoa.

Tänään pääsin yhdeltä töistä ja heti kotiin päästyäni lähdin maastoon. Pari tuntia ehdin ajella ennen pimeää. Olosuhteet lähes optimaaliset, pakkasta -2 astetta, lunta sen verran, että epätasaisuudet tasoittuneet aika paljon eli olosuhteet olivat tosi nopeat ja polut erittäin hyvässä kunnossa.

Nyt on loistofiilis!
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

ilkkako
Viestit: 13
Liittynyt: 27 Marras 2008, 21:18
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ilkkako »

Täällähän on vilkas mtb sanailu.Osallistuakseni siihen kerron rymypyörä-
projektini viimeisestä täydennyksestä.Tänään asensin fillariin tälle palstalle
omiaan olevat levyjarrut,eli Brembo racing levarit,made in italy.
Tuntuu olevan tehoja,kunhan pakkanen väistyy pääsee kokeileen maastossakin.Ai niin,pyörä on Rocky mountain RM 7 vm 2003.
http://www.descent-world.co.uk/index.ph ... &Itemid=82

Avatar
Gasolina
Viestit: 4685
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Bremboista ei olekaan pahemmin raporttia kuulunut fillaripuolella, mielenkiinnolla odotellaan testituloksia.

Rm7 onkin hiukan hevimmän pään laite maastoon. Ajeletko sillä normaalia enskahenkistä polkurymistelyä vai onko meno enemmän painovoimapyöräilyä?
Giulia Super -69

ilkkako
Viestit: 13
Liittynyt: 27 Marras 2008, 21:18
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ilkkako »

Enska ajeluun on Bianchin caal sarjan täysjousto,johon olen ollut osien päivityksen jälkeen varsin tyytyväinen.RM 7 on kivikko ja juurikko maastoihin tehty laite.

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Brembothan on kait ihan hyvät pelit, ainakin free ja dh -tyyppiseen ajeluun. Tekeekö ne muuten mitään xc-puolelle?

Albumissa on nyt kuva tän päivän lenkiltä. Tuollaset on polut täällä nyt.

ilkkako
Viestit: 13
Liittynyt: 27 Marras 2008, 21:18
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ilkkako »

Ei taida Brembo tehdä mitään XC puolelle.Tänään pääsin kokeilemaan
vähän niitä,tehoja tuntuu olevan enemmän kuin riittävästi.Alussa tuntui
kelluvien levyjen "nytkäytys" oudolta,mutta se kai kuuluu asiaan.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4685
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Nostetaanpa tätäkin.
Suhteellisen varman tiedon mukaan maastopyöräily kielletään ensi vuoden alusta alkaen mm. Seitsemisen kansallispuistossa. Eli mikäli paikka tuntuu kiinnostavalta kannattaa pistäytyä siellä tämän vuoden aikana.
Itse olisi tarkoitus käydä fiilistelemässä tuolla viimeisen kerran heinäkuussa viikolla 28
Giulia Super -69

jude
Viestit: 86
Liittynyt: 17 Heinä 2008, 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jude »

Eiköhän tämä aihe nouse, kun Tahko taas lähestyy.

Itse pidän omasta sopimuksestani pyörän kanssa kiinni. Viime vuonna päätin, että jos pyörä on sama, ajan vain 45 kilsaa. Kona Kula -96 on tehnyt tehtävänsä niin hyvin, että hidas siirtymä eläkkeelle voi alkaa. 63mm etujuusto hajottaa kädet, eikä takafleksistäkään olisi haittaa, kun kondis on parempi kuin tähän lajiin käytettävä aika antaa olettaa. Pari vuotta, kun se vielä jaksaa, niin ehkä sitten vaihtuu jo pyörä. Mitään osia siihen ei enää osteta. Ehkä pitäis lopettaa koko homma, kun pyörä hajoaa. Meillä on jo 10 vuotta yhteistä taivalta ja joskus on mennyt oikein hyvinkin: Pitkäjärvi 4., Finlandia 42., Lapinkulta Challange 5. ja voitot harraste-luokassa ovat ensimmäisinä mielessä. Viime vuosina ei olla enää osallistuttu. Viime vuonna 60 taisi viedä melkein 4.20 totaalisen hyytymisen jälkeen.

Tänä vuonna aion tehdä kokonaiset 0 maastolenkkiä Tahkoa varten, viime vuonna tein 60:ä varten kolme ja silti olin ihan rikki, parempi jättää siis ajamatta ja säästellä pyörää. Muutaman maantielenkin olen kyllä jo heittänyt ja maantiekisoissakin kerennyt käydä kokeilemassa, vaikka ei sekään mikään päälaji ole.

Tämän fiilistelyn jälkeen, on pakko todeta, että onhan se uusi pyörä joskus vielä hankittava ja lähdettävä mukaan kunnon kekkereihin, kun kerran heti iski näin kaihoiset fiilikset :mrgreen:

Avatar
hjpp
Viestit: 1920
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Nousee, nousee. Täytyy taas tyytyä kuusikymppiseen, kun ei ole ehtinyt riittävästi sopeuttaa kuntoa pitkälle matkalle. Kaatuminen vähän verotti ajosuoritetta.
Samalla Scotti-kalustolla liikutaan, mutta toivottavasti osaisin tänä vuonna vaikeilla pätkillä muutakin kuin juosta.

jannejm
Viestit: 131
Liittynyt: 01 Huhti 2009, 22:12
Paikkakunta: mansesteri

Viesti Kirjoittaja jannejm »

jaahans... täällähän on harrastajia... lieköhän tuo pitäis omakin kännäri viedä maastoon... meinaa innostus uupua ja mietinnässä on kamppeen myyminen. liekö kiinnostusta cannondalen Vmax500:lle ;)
ex ar147

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Jää tahkon lenkki omalta osalta valitettavasti väliin mutta aamulla liityn taas talkooporukkaan. Asfaltilla ainoastaan tämän kesä pyöräilyt tähän asti mennyt mullakin. Ilmojen pitäisi taas suosia matkaan lähteviä, saattaa jopa olla kaikkein helteisin tahko jos ennustukset pitää paikkaansa ja perinteisestihän sää on kesäkuun viimeisenä viikonloppuna suosinut. Kandee ehkä jotain sinkkitabuja ottaa matkalle lähtevien mukaan kramppien varalta tai sekoittaa juomapulloihin. Tsemppiä kaikille tahkon kiertäjille! Toivottavasti muuten Portti tuo Ibiksen lisäksi myös Abarthinsa savoon näytille. :wink:

Tänä vuonna on muuten tahkolahden pohjukassa mahdollisuus testata vesifillaria. Ensi vuonna ehkä jo jonkunmuotoinen cup-skaba noilla :D DH- ja uphillkisat myös kuvioissa. Kaikennäköistä fillarointia siis piisaa viikonlopulle.

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:...Toivottavasti muuten Portti tuo Ibiksen lisäksi myös Abarthinsa savoon näytille. :wink: ...
Abarth ei ole kovin käytännöllinen pyöränkuljetuskapine, joten se jää kotiin, mutta Tahkolle ollaan kyllä tulossa Ibiksen kanssa. Aamulla lähtee kyyti sinne suuntaan.

Matka on tälläkin kertaa 60 km vaikka tavoitteena oli ajaa ensimmäistä kertaa 120 km. Alkuvuonna tuli treenattua ihan kivasti, mutta toukokuu meni tyystin ajamatta kun oli muita kiireitä niin paljon. Täytyy yrittää ensin vuonna uudestaan.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Portti se sun hukkaamasi FRWD tuotiin just kisakansliaan. Käy noukkimassa. Mustahan se oli?

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:Portti se sun hukkaamasi FRWD tuotiin just kisakansliaan. Käy noukkimassa. Mustahan se oli?
Kisajärjestäjien tiedotus pelaa loistavasti kun oikein Alfa-palstallekin tulee infoa. ;) Juu, kiitoksia vaan, kävin reitin varrelle tippuneen FRWD:n hakemassa kisakansliasta la-illalla. Olitkos sinä Giallo missä hommissa kisapaikalla?

Minulle meni itse kisa aika mukavasti kun ajaksi tuli 60 km matkalla 4:52 h mikä oli alle 5 h aikatavoitteen. Muita ongelmia ei ollut kuin tuo FRWD:n tippuminen kyydistä n. 55 km kohdalla. Keli oli helteinen ja ajo maistui.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ Heh, satuin olemaan just kisakansliassa koneen takana kun löytäjä toi tallentimesi sinne, laitoin samantein viestiä tänne. Hyvä kun sait sen takaisin. Aika paljon oli myös matkamittareita/ajotietokoneita maastosta löytynyt. Voin kuvitella, että juomapulloja maastosta löytyy varmasti "jokunen".

Enimmäkseen siellä lähtö/maalialueella ja kansliassa tuli tänä vuonna hääräiltyä sitä sun tätä. Kelit kyllä suosi, tänään tahkon alueella oli jo ukkosta ja yöllä kävi aika pirunmoinen tuulenpuuska joka repi banderollit sijoiltaan. Paluumatkalla äsken törmäsin alfalla varikseen , kun typerä lintu ei tajunnut tarpeeksi nopeasti tieltä lähteä, eikä vauhtiaakaan ollut kuin 80km/h. Puskuriin vaan kopsahti. Noiden varisten kesyyntymistä oonkin jo pitempään ihmetellyt, kun ei tunnu itsesuojeluvaisto niillä enää pelaavan maantiellä.

Ihan kelpo ajanhan kierrokselta sait. Mulla on tuo sama tavoiteaika vielä tekemättä, kun jäi harmittavasti lopun kramppailun takia se aika pari vuotta sitten pikkasen päälle 5 tunnin. Pitää vähän harkita jos syksymmällä kävisi Sappeen reitin polkemassa.

Näytti muuten mojoja aika paljon tänä vuonna olevan Tahkolla, kun perjantaina tullessani tahkollle bongasin puoliltapäivin jo 4 Ibistä.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4685
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Jokohan sitä ensi vuonna toimertuisi tuonne, kun edelliset kerrasta tulee 10v täyteen..

Kevään ja alkukesän ajot on jääneet aika vähiin itsellä. Nyt on kuitenkin loma alkamassa ensi viikon alusta ja Seitsemisestä vuokrattuna mökki maanantaiksi ja tiistaiksi. Tuolta ehkä vielä jatketaan Lauhanvuoreen, mikäli säät suosii. Eiköhän tämä tästä taas, kun pääsee välillä maistamaan itselle vieraampia polkuja.
Giulia Super -69

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Minua saa kyllä huoletta ruoskia jos en ole tuolla ensi vuonna. Oisko sama laittaa se alfabbs tiimi kasaan jo nyt?
Mites se tuo joukkuejuttu meneekään?

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^Joukkuekisa on 60km:n matkalla ollut ainoastaan tähän asti, saa nähdä onko ensi vuodeksi tulossa joku toisentyyppinenkin joukkuekisa. Nyt tuon joukkueen muodostaa 3 60km:n matkalle ilmoittautunutta kisaajaa ja joukkueen ehtii muodostaa vielä aika myöhäänkin. Taisi olla tänä vuonnakin muutama joukkue jonka koostumus ilmoitettiin vasta kisapäivän aamuna. Hurjia aikoja oli kyllä noilla top10 joukkueilla tänä vuonna. Esim keskimäärin 3.15 ajanut joukkue ei mahtunut viiden sakkiin. :crazyeyes:

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Oliskos kiinnostusta Alfisteilla lähteä Sappeelle elokuun 15.? Reitti on hieman helpommassa maastossa kuin tahko ja käsittääkseni melko nopeakulkuista polkua koko 54km matka. En ole tuolla aiemmin käynyt joten siinäkin mielessä tuo houkuttaa lähtemään ja motivoi käymään lenkillä. Yli kilometrin yhtämittaisia nousuja tuolla ei onneksi ole, niin uskaltaa tällainen rapakuntoinenkin lähteä :mrgreen:

Avatar
Gasolina
Viestit: 4685
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Vähät ajotunnit ja sen seurauksena huono kunto taitaa pitää mut poissa tuolta tällä kertaa. Kympin tempon voisi ehkä käydä vetäisemässä jossain välissä ja senkin vain siksi, että saa sanoa kilpailleensa tänäkin vuonna ja sieltä pääsee nopeasti pois vaikkei kulkisikaan :mrgreen:

Aikaisin aamulla suunnataan Seitsemiseen ja puistopyöräilyn pariin 8)
Giulia Super -69

kiahonen
Viestit: 70
Liittynyt: 02 Touko 2007, 12:49
Paikkakunta: Kirkkonummi / Nilsiä

Viesti Kirjoittaja kiahonen »

Pyöräilykärpänen on reilun kymmenen vuoden tauon jälkeen nostamassa päätään allekirjoittaneella. Onko kellään käytännön kokemusta, että mahtuuko jäykkäperäinen maasturi 147 Alfan takaosastoon? Luonnolisesti kiekot pois irroitettuna sykkelistä. Auto menee tod.näk. kohta puoleen vaihtoon, joten mitään pyöränkuljetustelineitä ei raski enää hankkia. Pyörää pitäisi kuitenkin pystyä siirtelemään myös autokyydillä Kyrsälän ja Nilsiän välillä. Ja pyörääkään ei nyt ole millä testata.

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

kiahonen:

Eiköhän pyörä ilman kiekkoja mene passelisti 147:n takakonttiin jos käännät takapenkit kumoon. Mikäli ajattelit ilman penkkien kääntämistä niin sitten voi olla hankalampaa.

Itse en kertaakaan käyttänyt omaa 147:aa pyöränkuljetukseen, mutta aiemmin olen pienempikokoisillakin autoille kuskannut pyörää.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
hjpp
Viestit: 1920
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

^^ Melkein samaa väliä on tullut suhattua viime aikoina ikävänkin tiuhaan ja yleensä maasturi kyydissä.
Pitäisi varmaan joku yhteislenkki järjestää Tahkolla, kun taas osun sinne suunnalle. :wink:

kiahonen
Viestit: 70
Liittynyt: 02 Touko 2007, 12:49
Paikkakunta: Kirkkonummi / Nilsiä

Viesti Kirjoittaja kiahonen »

Nyt kun tarkemmin aloin muistelemaan, niin tulihan sitä maasturia joskus esihistoriallisella ajalla kuljeteltua takapenkillä D-mallin kaksi ovisella Kadetillakin. Ja eikä takapenkit kääntyneet milliäkään mihinkään suuntaan. :wink: Ja 147 on tila-auto Rakettiin verrattuna....
Yhteislenkkiä Tahkolle ei kannattane ihan vielä lyödä lukkoon. Pitäisi ekaksi hankkia se pyörä ja jonkinmoinen pohjakuntokin on vielä kymmenen vuoden sohvaperunan viljelyn myötä hakusessa. :-D

Avatar
Gasolina
Viestit: 4685
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Jäykkäperäinen 18" maasturi menee aika helposti 147:n konttiin. Muistaakseni ei tarvi edes irroittaa kuin etupyörä ja kaataa toinen penkin puolisko.
Giulia Super -69

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Tuli eilen ajettua Sappeen 54km reitti leppoisaan tahtiin jälkivahtina. Taitaa olla suomen vauhdikkain mtb-kisa, kun voittaja ajoi muistaakseni jotain 1h50m eli keskinopeus kutakuinkin 28km/h. Käsittääkseni reitti muistuttaa aikapaljon keski-euroopan ja viron reittejä mökki- ja metsäautoteineen. Tuonne voi kyllä lähteä vähemmälläkin maastotreeneillä huoletta. Ei nyt kokomatkaa tullut iskarit lukitusasennossa mentyä kuitenkaan, kun vauhdit nousi alamäissä parhaimmillaan 54km/h ja alkoi kummasti täristämään tangosssa pienetkin kivenmurikat ja muutama piristävä teknisempi pätkäkin reitillä oli.

Samaan aikaan näkyi olevan japsiautojen harrastajat kokoontuneet hiihtokeskuksen parkkipaikallle. Subwooferien tahdittamaa helmapeltien levitystä saikin sitten aamutunneille asti kärsiä. Mukava reissu muuten.

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

Pitää se nyt täälläkin mainita. Eka kunnon maastopyörä juuri hankittu. 8)
Liitteet
specialized-rockhopper-pro-disc-2009-mountain-bike.jpg
specialized-rockhopper-pro-disc-2009-mountain-bike.jpg (86.66 KiB) Katsottu 9875 kertaa
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Asiaa Copyfighter! Siitä se lähtee. Ilmeisesti syystarjouksesta ostit kun tähän aikaan vuodesta olit kauppaa tekemässä.

Itse olin tänään syksyn ensimmäisellä valopäälenkillä maastossa. Nuo pimeäajot tuo mukavaa vaihtelua ajeluun kun tututkin polut tuntuu pimeällä kelillä lampun valossa uusilta.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

^Jees, 30 pinnaa halvennuksessa, niin hyvä oli aloitusostos tehdä. Ja eiköhän sitä koko talvi ajeta. :-D
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Minäkin aloitin vastaavalla tavalla 10 v. sitten kun pistin veronpalautusrahat syys-alennuksella ostamaani jäykkäperäiseen GT Avalancheen. Siitä se sitten lähti.




Lapasesta. ;)
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

Samaa pelkään. :mrgreen:
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
Gasolina
Viestit: 4685
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Onnittelut Copyfighterille Spessun hankinnan ja hienon harrastuksen löytämisen johdosta!

Portin Avalanchesta tuli mieleen, että itselläkin oli joskus tuollainen. Se tosin ei ollut edes etujousitettu vaan täysjäykkä. Oli muistaakseni minun ensimmäinen 8-vaihteinen maasturi. Siihen tuli laitettua sen ajan huippu keula RS Judy xc huimalla 63mm joustovaralla ja myöhemmin vielä keula päivitettiin 80mm long travel kitillä :mrgreen: Niin ja samainen vehje taisi olla myös eka fillari johon laitoin riserin. Voi niitä aikoja :)
Giulia Super -69

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Hienoa Copyfighter, pyöräily on upea laji teki sitä sitten metsässä tai maantiellä niinkuin minä.

Mun pitäis alkaa metsästämään kohtuuhintaista cyclocross-runkoa, kaikki muut osat jo löytyykin.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

jude
Viestit: 86
Liittynyt: 17 Heinä 2008, 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jude »

Gasolina kirjoitti:Onnittelut Copyfighterille Spessun hankinnan ja hienon harrastuksen löytämisen johdosta!

Portin Avalanchesta tuli mieleen, että itselläkin oli joskus tuollainen. Se tosin ei ollut edes etujousitettu vaan täysjäykkä. Oli muistaakseni minun ensimmäinen 8-vaihteinen maasturi. Siihen tuli laitettua sen ajan huippu keula RS Judy xc huimalla 63mm joustovaralla ja myöhemmin vielä keula päivitettiin 80mm long travel kitillä :mrgreen: Niin ja samainen vehje taisi olla myös eka fillari johon laitoin riserin. Voi niitä aikoja :)
Hei mitä aikoja muka :mrgreen: Tänä vuonna ajoin Tahkolla mun ainoalla maastopyörällä Kona Kula -96:lla. Siinä on RS Judy xc 63mm ruuditettuna White Brothersin jäykemmillä jousilla. Judy on kerran rakennettu uusiksi Vartiokylän pyörähuollossa, joten helpolla ei haluaisi luopua. Alkuperäiset upeat Magura HS11-jarrut (täyspitkät kahvat) jouduin päivittämään HS33:siin. Takavanteeksi sain kaverilta Inserasta kiekon. Rattaita, penkki ja penkin tolppa on vaihdettu. Yksi upea alkuperäisosa on aikansa parhaat Gripshiftit, SRT-800:set. Kaverit ihmettelee, kun sanon ettei tällä pyörällä edes voi ajaa lyhyillä hanskoilla, nahka menee rikki ennen kuin etuvaihtaja (Sachs, ajalta ennen sramia) liikkuu. Koska pyörä ei kestä harjoittelua (aina jotain menee rikki), ajoin Tahkolla vain 45 kilometriä. Sijoitus oli kolmas. Kalusto pelasi hyvin, mitä nyt kampi meinasi irrota kokonaan. Vaihtaahan se pitäisi, mutta unohdin kiristää lähtöä ennen, muuten olisi kestänyt. Lopussa kävi samoin kuin viime vuonna 60:llä, en pystynyt pitämään sormisärkyjen takia tangosta kunnolla kiinni ja jouduin taluttamaan alamäkeä. Siinä meni toka sija.

No joo, upea pyörä aikanaan. Nytkin ajokunnossa 11,4kg. Ja renkaista sais 300g pois, keulasta enemmänkin.

Sormet huutaa kuitenkin ja nyt olen ajatellut luopua Judysta ja vaihtaa tilalle yhtä painavan Marzhocci Bomberin 80mm joustolla. Pientä ongelmaa tuottaa se, että Konassa on vanhan mallinen ohjainlaakeri. Siihen pitäisi saada ahead-tilalle. Muistelen kuitenkin jostain palstalta lukeneeni vuonna 2001, että onnistuu tähän pyörään.

Tällä mennään. Maantiepuoli on nyt aloitettu, joten maastoon ei viitsi panostaa. Ensi vuonna Jotunheimrundet (430 km maantietä), joten Tahko jää väliin, jos aikataulut on samanlaiset kuin tänä vuonna.

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

Eka OTB - hieno kokemus! :mrgreen:
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Vastaa Viestiin