Viimeisin hankinta?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
-TTY-
Viestit: 1523
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Seal '24
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

^^Vihreätä (harrastelu-) ja sinistä ( todelliseen käyttöön).
^^^ Itse hommasin tuommoisen kun piti saada hormin reikää laajennettua tuota takkaa varten. Kun tuohon sodanjälkeiseen tulitiileen ei oikein tehoa kuin timanttilaikka, niin sen jälkeen kun huomasin puutalossa sisällä rälläköinnin hieman huonoksi vaihtoehdoksi, kävin hakemassa moisen suristimen. Sillä pystyi näppärästi syömään tiilien välistä laastit pois, niin sen jälkeen ei enää tarvinnutkaan kuin sorkkaraudan ja 1,5kg hienosäätömoskan. Terä tosin kotiutettiin operaation jälkeen täysin palvelleena mutta kulutustavaraahan nuo on. Meikäläisen laite on halvinta mallia, mutta on maksanut jo itsensä takaisin.
Mikä piru sieltä taas on rikki?

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Vietnamilaiselta rekkakuskilta savukone-Focus. Savutus loppui kun otti haljenneen välijäähdyttimen pois ja tilalle pätkä putkea. Uusi kenno tilattu.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Ryobin monitoimihäristin löytyy yksi kulkuaukko tuolla on jo tallin ja liiterin välille tehty :-D
Samaa sarjaa kun on tullut hankittua porakone, puukkosaha ja pulttipyssy, niin ei tarvinkut akkuakaan ostaan. Riittävät näihin satunnaisiin käyttöihin, ammattilaisvehkeitä turha ostaa jos käyttö ei ole myös sillä tasolla.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Muijan veli "kerää" juurikin tuota Ryobia ja on tykännyt kovasti. Mä päädyin aikoinaan Makitan 18V - sarjaan (kun ei muita oikein ollut silloin edes tarjolla) ja ei moittimista kuin ehkä akkujen hinnat. Ebaysta tosin saa 3kpl 18V 3Ah akkuja 90€:lla eli ei paha sekään. Roikkavehkeitä ei ole tullut käytettyä enää kuin laastin sekoittamiseen. Kumpaankin merkkiin saa vähintäänkin kiitettävästi runkoja ja omat kokemukset Makitan huollostakin ovat positiivisia.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Mä aloin kerään Makitaa, oon ihan rakastunut :oops:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ryobi se tosiaan oli, mitä hain takaa - vaihtoehtoina itselleni on Ryobi ja Makita. Siis sit joskus, kun oon niin rikas et on varaa ostaa hyvää :D

Tällä hetkellä mennään Honkkarin Zoodoosilla. On Makita-kopio, harmillisesti vaan jännite eri kuin Makitassa.... Pienet akut menis fyysisesti ristiin kyllä :(

Avatar
Polforea
Viestit: 11217
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Mulla on vihreätä Boschia. Tähän asti käytöstä ei ole pahaa sanottavaa, mutta akkujen ristiinsopivuus ei vissiin ole ihan samaa tasoa kuin esim. Makitalla. Kuulemma mitään noilla Boschin harrastajaversioilla ei tee, mutta kummasti niilläkin tulosta syntyy ja vehkeet toimii.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Niinno mulla on tosiaan tuo 2-nopeuksinen Zoodoosin kone, jossa akku kestää käyttämättömyyttä ~8kk ja sen jälkeen voi pari tuntia hioa vanteita vielä. Ei ihan surkea? Ainakaan mun mielestä. :D
Kone tais maksaa 19,95 honkkarista. :D

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^kyllä, noilla vihreillä ei mitään tee, aqun woodoo voi olla ihan yhtä hyvä/huono. Siniset on ihan eri pelejä. Harmiloisinta on se, että boschin auto-osat on noita vihreitä. :?
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

m.sa kirjoitti:Muijan veli "kerää" juurikin tuota Ryobia ja on tykännyt kovasti. Mä päädyin aikoinaan Makitan 18V - sarjaan (kun ei muita oikein ollut silloin edes tarjolla) ja ei moittimista kuin ehkä akkujen hinnat. Ebaysta tosin saa 3kpl 18V 3Ah akkuja 90€:lla eli ei paha sekään. Roikkavehkeitä ei ole tullut käytettyä enää kuin laastin sekoittamiseen. Kumpaankin merkkiin saa vähintäänkin kiitettävästi runkoja ja omat kokemukset Makitan huollostakin ovat positiivisia.

Makitan akuissa kannattaa kuulemma katsoa että on sellainen tähtimerkintä, se tarkoittaa parempaa kestävyyttä.
Akkuja ei myöskään kannata ajaa täysin tyhjäksi. Nuo tähdelliset kestävät paremmin purku/lataus - rumbaa.

Päädyin nuukuuttani/köyhyyttäni verkkokoneeseen. Kyllähän täysi setti akku-Makitaa olisi verstaassa asiaa, mutta harrastajalle kova investointi, vaikka laatukamaa onkin.

Pitää nyt tässä mainita: hommasin kuitenkin Makitan työmaaradion, jossa mm. bluetooth. Soundit on aika jämäkät ja akuiksi käy kolme erityyppistä Makitan akkua.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

palkus kirjoitti:^^kyllä, noilla vihreillä ei mitään tee, aqun woodoo voi olla ihan yhtä hyvä/huono. Siniset on ihan eri pelejä. Harmiloisinta on se, että boschin auto-osat on noita vihreitä. :?

Aika näyttää, mitä tuolla saa aikaan. Ainakin vakiovarusteena laaja valikoima teriä. Ja kahden vuoden takuu koneella.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
Polforea
Viestit: 11217
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

palkus kirjoitti:^^kyllä, noilla vihreillä ei mitään tee
Niin kuulemma, silti niillä on saanut harjattua, hierottua ja porattua melko noileen kasan harrastusjuttuja ilman ongelmia. Sitten joskus kun toimintasavua ulostautuu, lupaan harkita Makitaa, Festoolia, Ryobia tai sinistä Boschia.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4140
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

EDIT:^En tiedä onko noiden laatu sitten huonontunut, tuurista kiinni, vai mikä mutta isällä samat huonot kokemukset vihreistä boscheista. Hyvä että jollain pelaa.

Mun vihreä bosch oli täysi susi. akut aina tyhjiä ellei laturista suoraan koneeseen laittanut ja ruvennut hommiin. ledi valaisemassa poraus kohtaa mutta niin himmeä että täysin turha. En kehdannut valittaa kun lahjaksi olin saanut. Mistäs noita tietää. Nykyinen tarjouksesta ostettu Sininen bosch on kahdella pikku akulla ihan hyvä kone. Koville joutui terassia tehdessä, yksi akku koko ajan laturissa ja toinen koneessa niin pysyi nippa nappa homma käynnissä. Mutta todella harvoin noin paljon joutuu tekemään ja kuitenkin kesti hyvin. Ja kun konetta tarvitsee niin akut on valmiina, on se aika iso juttu. Ja se ledikin jopa valaisee. Vain 14V mutta vedin sillä 120*6mm ruuveja terassin runkoon. En olisi uskonut että se siitä suoriutuu :!:

Isän pykälän-pari kalliimpi sininen bosch isommilla akuilla oli kuitenkin selkeästi parempi vaikka ulkoisesti äkkiseltään lähes identtinen: Parempi "tuntuma" kierroksien säädössä, tukevampi istukka 13mm saakka, parempi vääntömomentti, kaksinkertainen akkujen kapasiteetti jne.

Ihan sama tuli todettua hiomakoneen kanssa. Ostin ensin "halvan" ja sitten palautin sen kauppaan ja ostin hyvän. Eikä ole harmittanut. Sanoisinkin että harrastajankin kannattaa ostaa mahdollisuuksien mukaan hieman arvokkaampaa koska se kuitenkin tulee pitkässä juoksussa halvemmaksi, tai jos ei tulekaan niin ainakin niitä koneita käyttää mielikseen eikä kiroillen ja työnjälkikin on monesti parempaa :) Toki tämä on aika tekemätön paikka jos niitä pitää ostaa kerralla monta. Itse tullut hankittua tipoittain kun tarvetta on tullut.

Kuviosahan kohdalla olin vihdoin oppinut läksyni ja ostin kerralla makitan eikä ole harmittanut. Ja tämän metodin huono puoli on että aika monta konetta puuttuu, sitä varten on isät :-D
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Polforea
Viestit: 11217
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

No, myönnettäköön, että siinä vihreässäkin värissä on todennäköisesti aika laaja tuoteskaala. Mulla on noita siis seinäsähköporakone ja akkuporakone, joista ensimmäinen on melko peruskauraa (530W pikkukone) ja jälkimmäinen 18V litiumakkumalli. Jostain ihmeen syystä Boschin vihreässä sarjassa taitaa edelleen olla tarjolla jopa nikkeliakullisia laitteita, jotka jos toimii uutena, niin hyytyy ajanmittaan kun vanhanaikainen ja ihan syystä pääosin hylätty akkutekniikka näyttää parhaat puolensa.

Sitä akkuporan lediä olen pari kertaa käyttänyt taskulamppuna, eli ei sekään ihan täysi susi teholtaan ole. Harvoin sillä kuitenkaan meikäläiselle työvalotarkoituksessa käyttöä on, kun yleensä muualta saa valoa enemmän ja laajemmalti, jolloin työskentely on muutenkin kivempaa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Mulla on ollut vihreää ja sinistä Boschia. Makitaa akkuna ja verkkolaitteena. Ryobia olen koittanut joskus kun se oli merkkinä uusi (ainakin Suomessa) ja sitä markkinoitiin vastaavana kuin vihreä Bosch mutta halvempi. Se oli ihan paska, mutta ei saa verrata nykylaitteisiin koska aikaa on kulunut varmaan 15 vuotta. Käytännössä en ole huomannut Makitan ja sinisen Boschin välillä eroa. Molemmissa on 3v takuu ja hinnoiltaan samalla tasolla. Molempia myy suuret ketjut joten huolto ja lisärunkojen hankinta sujuu hyvin. Meidän kylällä ei ole kuin Rautia ja Makita on vahvemmin esillä joten päädyin siihen. Tokihan nuo maksaa enemmän kuin haluaisi mutta saa rahalle myös vastinetta. Turha enempää puolustella tai väheksyäkään. Onhan hyvillä vehkeillä kiva harrastaa ja satunnaisia ruuveja kiertää jne. Vähän sama kuin vertaisi polkupyöriä. Varmasti satunnaiseen työmatkapyöräilyyn käy Biltemasta Yosemite (vai mitä ne on). Silti jotkut ostaa 1000€ ja paljon kalliimpiakin fillareita vaikkei ammattimaisesti pyöräilekään.

Akkuvehkeistä vielä sen verran, että jos löytyy hyvä myyjäliike niin kannattaa harkita lisäksi Milwaukeeta, Metaboa tai Panasonicia. Edustus on harvemmassa mutta tuotteet silkkaa asiaa.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Milwaukeesta tuli mieleen tehokkaat akkuvääntimet.

Ingersoll-Rand? Oh yea. IR:n W7150, pari vuotta sitten jo julkaistu (ekat mainokset 2012 näemmä löyty nopiasti). Nähnyt livenä, kuinka tuolla revitään traktorin pultteja auki.
Siis semmosia, mitkä ei lähteneet kolmisen metriä pitkän jatkovarren avulla. Semmosia, joihinka isokaan paineilmakone ei kyennyt (nimellisesti 800Nm. Vanha kone, joten varmasti jäänyt jo vähän uupumaan). Ei tuokaan täysin vaivatta hommaa tehnyt, mutta "kevyesti" anyway.

https://www.youtube.com/watch?v=pNgt3Ou5jgU

Toki löytyy sitä muiltakin, mm. Milwaukee M18 FUEL 2763. Molemmat tarjonnee sen ~1400Nm irrotuspotkua käskystä O_o

IR vs. Milwaukee;
https://www.youtube.com/watch?v=tzqYnZ2DUa4

Sit joskus kun voitan lotossa. Lähtee ne jumittelevat kampuran pultitkin auki...

EDIT:
Vähän muokattu tekstiä ymmärrettävämmäksi selitykseksi...

Ehkä vähän tässä on se, että Ryobi on "edullista", sama akku käy kaikkiin. Milwaukee on sitten ns. pro-tasoa ja sama akku käy ainakin monien kohdalla ristiin.
Sitten on Ingersoll-Rand. IR, joka tekee just sitä mitä huvittaa. Muunmuassa paineilmakanuuna, joka väittää avaavansa yli 1200Nm:stä alkaen ylöspäin. En tiä, mutta kyllä tuollakin erään JTD:n kampuran pultti yritti vähän ahdistaa :shock:

Olis ihan kiva vaan joskus päästä kokeilemaan vastaavassa paikassa akkukonetta, joka painaa 3kg ja risat vs. IR:n paineilmatykki ja 10kg massa.

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja Vode »

Mä ostin kuukausi sitten Ryobin 400Nm vääntävän akkupulttikoneen. Toistaiseksi olen ollut ihan tyytyväinen. Mitä vertaa paineilmakäyttöisiin 1/2" karan vehkeisiin mitä olen käyttänyt niin ihan asialliselta vaikuttaa luvattu ja koettu vääntö. "Voimalle" 3-asentoinen tilakytkin ja pyöränpultteja kun irroittaa kun on vääntänyt ne asialliselle tiukkuudelle niin kolmosella riittää kevyt hipaisu liipasimesta niin pultti pyörii jo lattialla. Vaikuttaa ihan tukevan ja kestävän oloiselta, toistaiseksi ei kestävyydestä voi sanoa vielä mitään mutta pienempään 260Nm Ryobiin verrattuna tuo on työkalumaisempi kampe. Ostin pyssyn ja akku/laturipaketin vielä erikseen mutta nyt näköjään tuota saa jo settinä jossa on tuo parempi pyssy, 1,5Ah akku ja pikalaturi + voimahylsysatsi. 1,5Ah akkua en ole kertaakaan vielä joutunut käyttämään loppuun mutta vaikuttaisi että riittää kahden normaalin henkilöauton pyörähommiin (tai sitten jää snadisti vajaaksi, paha sanoa).

http://fi.ryobitools.eu/sahkotyokalut/p ... /r18iw3-0/

Samalla ostin myös momenttivarsisetin biltemasta niin nopeuttaa vielä pyörähommia. Testailin 100, 110 ja 120Nm varret läpi ja momenttiavaimen kanssa mittasin mihin tiukkuuteen niillä meni. Hämmästyin että +-5Nm haarukalla luvattu momentti mitä nyt tuolla paskalla momenttiavaimellani testailin. Varmaan tarkkuus noissa parempi kuin mun viidenkympin momenttiavaimessa.

Mitä vielä tuohon akkukonehommiin tulee niin mulla on Panasonicin akkuporakone. Sain sen faijalta kun se osti uudemman. Olen ollut siihenkin ihan tyytyväinen, rikki sitä ei saa millään. Tosin meinasin että kun tuo Ryobi tuli hommattua niin tulevaisuudessa hommaan Ryobin rälläkän, multitoolin ja 5Ah akun. Mutta vasta sitten kun seuraavan kerran tulee tarvetta.

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja _rico »

^Mullakin Panasonicin kone jostain viime vuosituhannen loppupuolelta ja edelleen toimii kuin junan vessa. Just kesällä ostin Rautiasta tai K-Raudasta faijalla lahjaksi sinisen Boschin salkun missä oli koneen lisäksi toinen akku, jotain teriä ym tilpehööriä. Tais maksaa noin satkun jossain superalessa. 299 oli muistaakseni ovh. Tehoja en muista, mutta hyvin sekin on kuulemma toiminut.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Katselin yöllä huvikseni mainitsemani Milwaukeen ja Ingersolin hintoja.
:lol: :shock:

Milwaukeen runko lähtee 599,- alennuksessa... Jos haluaa rungon, akun ja laturin, hinta lähentelee tonnia. Tulee toki hieno salkku messissä. Sama kitti kahdel akul onkin jo yli tonnin.
Ingersolia sai hieman halvemmalla, vaikkei paljoa. Runko ~450 ja akusta ei käryä. Kittiä sai karvan alle 900lla, kahdel 5 Ah akulla. Jäi epäselväksi, kuuluiko k.o pakettiin salkku vai ei.
Eroahan noissa oikeastaan on se, että Ingersoll on pari vuotta vanhempaa tekniikkaa (harjamoottori) ja kulmassa, kun Milwaukee on harjattomalla moottorilla ja ilman kulmaa. Käytännössä. :p

Noh, kunhan töitä jostain kiskoo ni sit on varaa ostella joskus jotain kivoja leluja =)

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4140
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

En tiedä ihan viimeisimmistä "tuulista" mutta myös dewaltilla on ainakin ollut erittäin asiallisia koneita, eli kannatanee pitää myös tuo merkki mielessä jos on ostoksille lähdössä. Firmalla ollu pari kpl, ja veljellä yksi eikä mitään pahaa sanottavaa ainakaan niistä kolmesta vaikka kiinassa nuokin nykyään tehdään. Meinasin nuljauttaa ranteeni kun 10mm terä puraisi kiinni juuri läpi mennessä vaikka olevinaan olin varautunut. On noissa hurjat väännöt nykyään! Akku porakoneita nämä kaikki mainitut siis ja 300€ hintaluokassa. Eli pitää toki laatua ollakin.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
mutt
Viestit: 5450
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja mutt »

Ryobia olen noiden yhteensopivien akkujen takia vähän harkinnut. Menisi samat akut sitten niin pensasleikkuriin, kuin muihinkin työkaluihin. Verkkovirralla toimivat työkalut ko. merkiltä on ainakin olleet kelvollisia, paitsi ketjusaha sillä varauksella, että ketjun kireyden säätö on turhan heppoinen, ja löystyy käytössä. Uusissa malleissa sitä näyttäisikin muutetun.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3251
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Neljäs kuuskutonen pihaan. Samoin pari scudoa ja golf.
..ammattina autoslalom..

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Valkoiset pikku Genelecit.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8683
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

kumimuumi kirjoitti:Neljäs kuuskutonen pihaan. Samoin pari scudoa ja golf.
Sunhan piti tyhjentää :roll: . Ostikko mädän 166:n Hämylinnasta?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6676
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Talvisodan historia 1-4 ja lisää Lundiaa. Niin ja neljä muuta kirjaa, esim. Halstin Lapin sodassa.

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

Just nyt, kännissä :drinking: . Valhalla pullo teki tehtävänsä, liki vuoden tauon jälkeen. :silly: . Lähettävä nukkuun :mrgreen:

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja Pasi »

banditbusa kirjoitti:Just nyt, kännissä :drinking: . Valhalla pullo teki tehtävänsä, liki vuoden tauon jälkeen. :silly: . Lähettävä nukkuun :mrgreen:
Sama vika :drinking: :drinking: :drinking: :drinking:

Käytiin heittää frisbeegolfii ja tuli tissuteltua siinä samalla.... Tyhjään vatsaan ja johan nappas :roll: :shock: :-D :drinking:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pedrofin
Viestit: 33
Liittynyt: 04 Helmi 2012, 14:20
Car(s): Mito QV
ex. 156 JTS SW
Paikkakunta: Lahti

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja Pedrofin »

Mito QV

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^Ei pöllömpi hankinta :shock: :wink:
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja Pele »

10 kuutiota kuivaa 40cm klapia. Sisälle siirto aloitettu tänään. Huomenna loput. :-D

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Olympus OM-D E-M5. Johan mulla yksi on ennestään, mutta tästä oli niin hyvä tarjous 12 - 40 mm f/2,8 pro linssin kanssa että oli pakko ostaa, kun rungon kanssa linssi maksoi vähemmän kuin pelkkä linssi :)

Sitten kun keksisi että mitä mä tällä toisella rungolla teen...

EmmiMaria
Viestit: 1172
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6, 159 sw 2,4 jtdm Q4. Ajossa 166 3.2 V6 ja 159 2,4 jtdm
Paikkakunta: Orimattila

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Puhelin
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

EmmiMaria kirjoitti:Puhelin
Nyt on pakko kysyä kun täällä on noita luuri-leirejä :mrgreen: :roll: WP, Omppu vai se kolmas jota en muista?

Eikä sit herneitä kellekkään tästä 8) 8) 8)

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

vesamaan kirjoitti:vai se kolmas jota en muista?
Blackberry? :mrgreen:

JuhaP
Viestit: 219
Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96
Paikkakunta: Espoo

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja JuhaP »

Tuomas K kirjoitti:
vesamaan kirjoitti:vai se kolmas jota en muista?
Blackberry? :mrgreen:
Jolla?

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Symbian?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
h_lauri
Viestit: 6676
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Kyösti Skyttä: Ei muuta kunniaa - Risto Rytin kujanjuoksu 1939-1945
Erkki Palolampi:Viimeinen vastaisku
Willi Heinrich: Partisaanit

RIPA
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
Car(s): Giulia 2,2 D -16,Barchetta -97, ex-Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
Paikkakunta: Hattula

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja RIPA »

Juhako kirjoitti:Analoginen
Kuva
Jos kerran puhelimista puhutaan .... :-D

JuhaP
Viestit: 219
Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96
Paikkakunta: Espoo

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja JuhaP »

https://www.isku.fi/tuote/tuolit/2518/TEXAS

Mietittiin vaimon kanssa, että tossa olisi hyvä keinutella vauvaa uneen ja hänen syöttää tai nukuttaa mahan päällä.
Sitten tietty vähän vanhempana lukea ne iltasadut jne.

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Tuli ostettua varmuusvarastoon 155:een Bolk-merkkinen lämppärikenno, jossa kraanakin mukana hintaan 17,69. Ei tuo halpa ole, mutta edullinen!

Kennon kyljessä lukee Frigair, tiedä sitten laadusta.

Viimeksi kun kyselin Deltasta tuohon kennon ja kraanan väliin sitä tiivisterengasta hintaa sillä oli 21 euroa.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4140
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

100kpl partateriä ja partavaahtoa. Terillä mennään varmaan 2-3 vuotta. Vaahto ei ihan niin riittoisaa, mut ~4kk/purkki 8)
Ayrton Senna da Silva forever

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Hankin reilu 10cm pitkän 19mm räikkälenkin nivelvarrella kun 8e sai.
Kärkkäisellä vähän huvitti kun siellä sisällä oli muovipahvista noin kuution hökötys joka oli nippusiteillä kasattu ja kunnollisen näköisellä munalukolla lukittu. Päällä luki että kutsu myyjä avaamaan. Se sisälsi.....
....4e/kpl maksavia metanoli lasinpesupotikoita...
Hökötys oli jo sen näköinen että oli varmaan otettu ihan ilman myyjääkin potikoita.
Ei tietenkään varsinaisesti mikään yllätys Suomen sääntöpolitiikassa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4140
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Juhako kirjoitti:partakoneen
Hyi! :wink:

Kukin tyylillään. Ite käyny läpi vilipsit, braunit, ja gilettet. Vähimmällä ärsytyksellä pääsen vanhan ajan terällä ja laadukkaalla vaahdolla. Mulla hankala yhdistelmä: herkkä iho ja kova, paikoin ikävän ihon myötäinen karva. Koneella sai aina hinkata kymmenen kertaa saman kohdan eri suuntiin. Hieman aikaa vievempää toki veitsellä. Hinnaltaan edullisempaa kuin gilette, eikä mene tukkoon. Koneeseen paha verrata, mutta eikös ne muutaman satasen maksa hyvät koneet nykyään? Ja sit terien, mahd. verkon vaihto, kunnes akku kuolee. Pelkän koneen hinnalla saa about 4-5 vuoden tarvikkeet?
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
h_lauri
Viestit: 6676
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Eikä turpajouhet joutaville?

Joo on nopeet lasit eikä vahvuuksilla, ni en nää mitään. Vaan tihrustakaas piruuttanne noita kuvia tuolla takana. :drinking:
Liitteet
MIE584_n.jpg
MIE584_n.jpg (15.2 KiB) Katsottu 6149 kertaa

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja Finest »

Wile E. Coyote kirjoitti: Kukin tyylillään. Ite käyny läpi vilipsit, braunit, ja gilettet. Vähimmällä ärsytyksellä pääsen vanhan ajan terällä ja laadukkaalla vaahdolla. Mulla hankala yhdistelmä: herkkä iho ja kova, paikoin ikävän ihon myötäinen karva. Koneella sai aina hinkata kymmenen kertaa saman kohdan eri suuntiin. Hieman aikaa vievempää toki veitsellä. Hinnaltaan edullisempaa kuin gilette, eikä mene tukkoon. Koneeseen paha verrata, mutta eikös ne muutaman satasen maksa hyvät koneet nykyään? Ja sit terien, mahd. verkon vaihto, kunnes akku kuolee. Pelkän koneen hinnalla saa about 4-5 vuoden tarvikkeet?
Eikö nuo vaahdot ja muut ponnepullotahnat ole kaikkein pahimpia ärsyttäjiä, mikäli sellaista käytät?
Tuolta joskus tilannut, ok hinnat ja tuotteet: http://www.shave.com/
Perustietoa aiheesta (ei sillä että tarviset :wink:) http://www.shave.com/know-how/

Minkä vehkeen teriä ostit?
Vanha terä pysyy ihan hyvänä (siedettävä/käyttökelpoisena), kun käyttää Razor Pit:iä tai vastaavaa.
Nimimerkillä yhdellä terällä useamman kuukauden päivittäiset ajelut..

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

Juhako kirjoitti:Ehkä syy on, että pahoille ei parta kasva. :-D
Ai jaa, siksiköhän mulla on reilu 20cm pitkä parta :mrgreen:

Avatar
mutt
Viestit: 5450
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja mutt »

Juhako kirjoitti:Ehkä syy on, että pahoille ei parta kasva. :-D
Tuossa muutaman kilometrin päässä on mopokerho, josta on kerrottu jotain ihan muuta. Mutta ei ne sit ainakaan kaikki ihan pahoja voi olla?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Ajattelin että jos sitä pitkästä aikaa kokeilisi kuvaamista ihan oikealla kameralla, eli mekaanisella filmijärkkärillä :)

Kuva

sataviisviis
Viestit: 2039
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

^Kai katsot niitä sitten diakuvina :wink:

Avatar
Athrez
Viestit: 276
Liittynyt: 16 Heinä 2013, 19:52
Paikkakunta: Joensuu

Re: Viimeisin hankinta?

Viesti Kirjoittaja Athrez »

Alfa 156:n faceliftin scudetton yläosa & lentoliput Italiaan :)
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford

Vastaa Viestiin