tuuninki=kehitystyö

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

tuuninki=kehitystyö

Viesti Kirjoittaja jarski »

näin uskoisin... ei esim. pinafarina(tuliko oikein?) varmaan omasta mielestään kaikkia oo irti repiny,vaan ammentanu paljon ideoistaan näköaistein nähtyään luonnossa eri merkkejä ja erilaisia tuuninkeja... kuka tietää
vaikka 164 olis polveutunu jonkun muksun mäkiautosta...no joo anteeksi
toi oli HUONO tosi HUONO vertauskuva ja miksi pitää haukkua kaikki
ulkopintaan kohdistuva tuunaus... miks ei haukuta kaikki "tötteröt" mitä koneeseen laitetaan...onko se aitoa haukuntaa vai peri suomijunttikateutta
kyllä mä nostan hattua sellaselle joka autoaan tuunaa enkä kato onks siinä ny yks levike liikaa vaan kokonaisuutta auto on suomalaiselle pyhä "panopuunsa" (anteeksi naiset..) niin eikö jokainen voi trimmata siitä haluamansa menopelin allensa jos tällästä tiukkapipoisuutta
olis joka alalla niin varmaan jokainen meistä istuis tälläkin hetkellä
kiikkustuolissa ja kattois ku ruoho kasvais...ehkä vähä kärjistettyä :roll:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Rakennelmia on monenlaisia. Pääasiahan on, että itse tykkää mutta välillä tulee semmosta vastaan että ei hyvää päivää.

Yksi esimerkki "kehitystyöstä" voidaan varmaan pitää kirkkaita vilkkuja. Jo mutsin pajerossa on takavalot kirkkaat/punaiset/hieman tummennetut ja kärry on nelisen vuotta vanha.

Itse pidän enemmän stylingista kuin tuningista. Eli ulkonäön kohentaminen, ei muuttaminen mitenkään radikaalisti..
Viimeksi muokannut Rolle, 15 Elo 2003, 08:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11231
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: tuuninki=kehitystyö

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

jarski kirjoitti:kuka tietää vaikka 164 olis polveutunu jonkun muksun mäkiautosta...
No jotta perkele! :bad-words:
Rolle kirjoitti:Yksi esimerkki "kehitystyöstä" voidaan varmaan pitää kirkkaita vilkkuja. Jo mutsin pajerossa on takavalot kirkkaat/punaiset/hieman tummennetut ja kärry on nelisen vuotta vanha.
Olettekos muuten huomanneet, että yleensä aina faceliftin yhteydessä nuo takavalot muuttuvat kaksivärisiksi tai muuten sävytetyiksi, ilman sitä rumaa oranssia? Sitten automallin kunnolla uusiutuessa oranssi on taas otettu mukaan kelkkaan, vain että autoa voitaisiin taas parin vuoden jälkeen meikata jättämällä se pois.

Onneksi Alfa ei näytä harrastavan tuota jippoilua, aika moni muu autonvalmistaja kylläkin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Rolle kirjoitti:Rakennelmia on monenlaisia. Pääasiahan on, että itse tykkää mutta välillä tulee semmosta vastaan että ei hyvää päivää.

Yksi esimerkki "kehitystyöstä" voidaan varmaan pitää kirkkaita vilkkuja. Jo mutsin pajerossa on takavalot kirkkaat/punaiset/hieman tummennetut ja kärry on nelisen vuotta vanha.

Itse pidän enemmän stylingista kuin tuningista. Eli ulkonäön kohentaminen, ei muuttaminen mitenkään radikaalisti..
juu..itse olen samaa mieltä..styling pysyy paljon helpommin hyvän maun rajoissa kun taas tuning ampuu helposti yli..

Avatar
1300ti
Viestit: 955
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

eivätkös DX Corolla perä 30 cm pystyssä tai 100A seeprakuvioisin penkein ole ne tuuninkin suurimmat klassikot ja esi-isät. Okei, onhan koko hieno hot rod -kulttuuri myös ollut aikansa vastaava ilmiö Amerikassa, mutta ei, ei, ei, nykymeininki enimmäkseen ihmetyttää, kun joka perheautoon pitää ruuvata lintu/silityslauta takakontin koristeeksi - olivat ne sitten kuinka billetosia tahansa. :mrgreen:
Cuore sportivo. JTS - jatsin tahtia sydämmeesi.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

1300ti kirjoitti:eivätkös DX Corolla perä 30 cm pystyssä tai 100A seeprakuvioisin penkein ole ne tuuninkin suurimmat klassikot ja esi-isät. Okei, onhan koko hieno hot rod -kulttuuri myös ollut aikansa vastaava ilmiö Amerikassa, mutta ei, ei, ei, nykymeininki enimmäkseen ihmetyttää, kun joka perheautoon pitää ruuvata lintu/silityslauta takakontin koristeeksi - olivat ne sitten kuinka billetosia tahansa. :mrgreen:
tuli DX-corollasta mieleen eräs vanha V-8 Magazine jossa oli ihan teini DX:n rakennnusohjeet.... :-D
meikäläisen puolesta pyykkilauta on tarkoitettu pyykin kuivaamiseen eikä mihinkään takaluukun päälle... :?
..no makunsa kullakin.. :)

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Re: tuuninki=kehitystyö

Viesti Kirjoittaja GTA »

jarski kirjoitti: snip snap... eikö jokainen voi trimmata siitä haluamansa menopelin allensa ...
NO EI voi, jos tulee yleiselle tielle ajelemaan! Joku tolkku olla pitaa :mrgreen: :mrgreen:
(perhana, tasta linuxmyllysta on ny skandit kadoksissa :oops: )

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Hyvähän se vaan on et on rumia linnunpelättimiä liikenteessä, mistäs sitä muuten täällä kirjoittelis? Minusta on ihan hauska illalla kaupungin läpi ajellessa (kuten juuri äsken) naureskella teini virityksille. Näyttää olevan muoviseen takapuskuriin pakoputken pään ympärille ruuvattu metalli lätkä olevan aika in. Käy putki niin kuumana 323 mazdassa, nissan sunnyssä yms :lol: Suuri kokoiset "Racing" ja "Super sport" tarrat yms on myös tärkeä muistaa. Uutena ilmiönä itselle on että kun joku tulee takaa Alfalla(?) niin ajetaan 30km/h :evil: Hauskaa että Wunderbaumin suosio yhä jatkuu, minusta ne on aina haissu PAHALLE :shock:

Vanha sanonta sanoo että "Makuasioista ei voi kiistellä", vai voiko? En ole omaani edes niitä valkoisia vilkkuja ostanut, mutta voisin hyvinkin harkita. Sormet sen sijaan syyhyää kun auto on menossa Muukoselle pientä virittelyä varten :onfire:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Wile E. Coyote kirjoitti:Suuri kokoiset "Racing" ja "Super sport" tarrat yms on myös tärkeä muistaa.
Nuohan tuovat merkittävästi tehoa lisää... Ja äänenpainekilpailujen mainostarrat takalasissa parantavat omia soittimia huomattavasti... :wink:

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Aivan niin. Osta uus Nissan tai Toyota, niin reilu facelift tulee jo vuoden, puolentoista päästä - ja huomaat omaavasi edelleen velkaa, mut oma melki uus auto onkin jo kumman vanhentuneen näköinen. Varsinki Nissanilla on mitä Sensationia ja Fantasya milloinki.

Mazdalta sanottiin tässä hiljan et 4 vuotta on yhden mallin elikaaren maksimi aika. Ei hyvää päivää. Aina olis pakko ostaa uus auto (sitähän ne tahtookin...).
Abarth 500 Esseesse

Officer Cartman
Viestit: 139
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Officer Cartman »

Edellä mainituista viritystarroista tulee aina mieleen tämä wanha, mutta yhä ajankohtainen pätkä:

http://www.nettilinja.fi/~kkaapeli/amis/amis5000.mpg

17 megatavun lataaminen saattaa tietenkin olla tuskaa hitaammilla yhteyksillä, mutta kannattaa kyllä, mikäli filkka ei ole entuudestaan tuttu.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Se on aivan loistava :lol: , vaikka onkin amis käytynä sähköpuoli tosin.
Ayrton Senna da Silva forever

Vastaa Viestiin