Sivu 278/332

Re: Kivaa!

Lähetetty: 01 Elo 2017, 22:34
Kirjoittaja hagger16
Pääsin testaamaan ensimmäistä kertaa vesijettiä. Aloitin suoraan sieltä valikoiman yläpäästä ajamalla jollain 310hp Kawasakilla (vakiona).
Ihan kiva. Nollasta sataan 3,5 sekuntia vakiolle. Tämä yksilö oli tietysti pitänyt käyttää jollain viripajalla Helsingissä, että se johonkin kulkee..

Kysyin rantaan päästyäni, että eikai minun spontaanit "WU-HUU" huudot täyskiihdytyksissä ollut kuulunut rantaan. Oli ne..

Re: Kivaa!

Lähetetty: 02 Elo 2017, 07:12
Kirjoittaja Pentti
MiTo alkoi menemään eilen pikkuhiljaa kasaan päin, pian pääsee taas nautiskelemaan. :)

Re: Kivaa!

Lähetetty: 02 Elo 2017, 08:35
Kirjoittaja jargon
Ajelin pitkästä aikaa 33:lla töihin, on siinä vähän enemmän fiilistä kuin käyttödaciassa :-D

Re: Kivaa!

Lähetetty: 02 Elo 2017, 23:59
Kirjoittaja pitkämies
Naapuriin on muuttanut joku jolta voisin käydä lainaamassa sokeria.......... 8)

Re: Kivaa!

Lähetetty: 03 Elo 2017, 00:10
Kirjoittaja Alfissimo
Sun pitää mennä jutulle ja kysyä, koska on tuparit 8)

Re: Kivaa!

Lähetetty: 03 Elo 2017, 07:39
Kirjoittaja Gasket
Joskus hommat natsaa! Sain eilen illalla varmistettua tehdasvierailun meidän komponenttitoimittajan luo. Eli Milanoon syyskuun alkupäivinä 8) Lauantaina lento ja sunnuntaina on jokin "urheilutapahtuma". Alkuviikko sitten tututstumista/koulutusta ja takas Suomeen.

Re: Kivaa!

Lähetetty: 04 Elo 2017, 16:52
Kirjoittaja Sape
1.1bar ylipainetta imusarjassa tuntuu huomattavasti paremmalta kuin 0.6bar. Harmi vaan ettei se ole 75 pellin alla... Johan tuota jokunen tovi tulikin ajettua tuollain, että "kai tämä joskus kulki paremminkin".

Re: Kivaa!

Lähetetty: 04 Elo 2017, 20:54
Kirjoittaja Effe
Alfa saanut vähän päivitystä osakseen. Helmoihin vähän maalia, Ragazzonia katalysaattorista etiäpäin sekä komiat kirkkaat sivuvilkut! 8)

Noh, maalausta joutuu herra maalari vielä vähän viimeistelemään kun ei kerralla tullut hyvä. Hieman olen myös pettynyt noihin Ragazzonin pörinöihin. Liian maltilliset :( Noh, katsotaan tyydytäänkö tuohon vai mitä sitä.. Eipä tuokaan nyt huono ole :P

Re: Kivaa!

Lähetetty: 04 Elo 2017, 21:13
Kirjoittaja Albertolli
Onko keskivaimentimellinen versio vai siitä kohta suoralla putkella?

Re: Kivaa!

Lähetetty: 04 Elo 2017, 21:15
Kirjoittaja Effe
Suoralla putkella se väliosa. Vaimenninkin näytti aika paljon sirommalta kuin alkuperäinen malli. Silti tosi vaimea volyymin lisäys.

Re: Kivaa!

Lähetetty: 05 Elo 2017, 12:22
Kirjoittaja Finest
^decat lisää ääntä, ehkä muutakin.

Re: Kivaa!

Lähetetty: 05 Elo 2017, 13:06
Kirjoittaja mattijus
Enpä olisi uskonut, että tojotan ratissa voi olla hauskaa:
1. myy pnv pois
2. osta harmaa tojota
3. lähde tojotalla 500km maakuntamatkalle
4. aja kuten pnvmulkero (trade mark)
5. ihaile muiden autoilijoiden reaktioita

Re: Kivaa!

Lähetetty: 05 Elo 2017, 13:15
Kirjoittaja Effe
Katalysaattorin täytyisi ilmeisesti katsastukseen kuitenkin olla. Voisi kai tuon katalysaattorin tyhjentää toki. Saakohan sen irti ottamalla ja "läpihakkaamalla" hyvin tyhjättyä? Vai vaatiiko avauksen ihan. En oikein tiedä tarkkaan mitä siellä katin sisällä on. Jotain kennostoa ilmeisesti :silent:

Re: Kivaa!

Lähetetty: 05 Elo 2017, 13:24
Kirjoittaja Polforea
Saa sitten olla sekä softa että muu mekaniikka aika pitkälti 110% kunnossa, että tyhjällä katilla menee päästöistä läpi.

Re: Kivaa!

Lähetetty: 05 Elo 2017, 13:46
Kirjoittaja Finest
Niin siis leimatessa katti paikallaan, muulloin tyhjätty tai decat-putki.

Re: Kivaa!

Lähetetty: 05 Elo 2017, 14:00
Kirjoittaja Effe
Ok. Ei pidä hosua sen kanssa :)

Re: Kivaa!

Lähetetty: 05 Elo 2017, 22:02
Kirjoittaja -TTY-
Polforea kirjoitti:Saa sitten olla sekä softa että muu mekaniikka aika pitkälti 110% kunnossa, että tyhjällä katilla menee päästöistä läpi.
On se mahdollista. Viime kesänä katsastusmies kertoili uutta rekisteriotetta siniseen saksalaiseen tulostaessaan, että hieman hankala oli ollut saada päästölukemia kohdilleen mutta onnistui sitten kuitenkin. Itsellä piirtyi välittömästi verkkokalvoille kuva tallin nurkkaan unohtuneesta katalysaattorista :lol:

Re: Kivaa!

Lähetetty: 05 Elo 2017, 22:14
Kirjoittaja Polforea
Mahdollista, kyllä. Todennäköistä, ei. On mullakin kerran yksi korkeapäästöinen tuprutellut itsensä vähäpäästöisen rajoihin, mutta kovin usein tuota ei näe tapahtuvan.

Re: Kivaa!

Lähetetty: 05 Elo 2017, 22:16
Kirjoittaja Vittorio Jano
mattijus kirjoitti: 2. osta harmaa tojota
Luulit ostavasi Quattroporten, mutta tulikin Camry?

Re: Kivaa!

Lähetetty: 05 Elo 2017, 22:19
Kirjoittaja Polforea
Kuva

Applause... or similar

Re: Kivaa!

Lähetetty: 05 Elo 2017, 22:22
Kirjoittaja Effe
Eikös 2000 malli mene viel euro2 päästörajoilla? Oon siinä ymmärryksessä ollut että euro2 mallit ei käytännössä tarvitsisi katalysaattoria päästörajojen puolesta, mutta kuitenkin vähentää selkeästi päästöjä joten ei saa poistaa.

Re: Kivaa!

Lähetetty: 05 Elo 2017, 22:42
Kirjoittaja Polforea
Ei ne käytönaikaisen päästömittauksen, eli katsastuksen yhteydessä suoritettavan tarkastuksen rajat ole muuttuneet minnekään, vaikka eurokakkosta nykyään saisi jopa virittää. Euro2:n ja euro3:n ero tuossa on peräti 0,1%-yksikköä häkälukemassa kierroksilla (Euro2 0,3% ja Euro3 0,2%), jos Autowikiin on luottamista, joten jos CF2 -busso piirtää ruudulle yli 100 hc (mikä on ilman kattia varsin todennäköistä), yli 0,5% (tyhjäkäynnillä) tai yli 0,3% (kierroksilla) CO tai lambda ei ole ykkösen tontilla, hylkyä pukkaa.

Ja olisihan se ihan ympäristön kannalta suotavaa olla toimiva katalysaattori tarjolla normaalistikin. Jos äänet tai virtaavuus jännittää, niin markkinoilta löytyy kyllä melko avarahengitteisiä ns. race-katteja, jotka ahdistavat vakiokatteja vähemmän mutta harrastavat silti puhdistaviakin toimenpiteitä.

Edit: linkki raja-arvoihin Autowikissä: http://autowiki.fi/index.php/Katsastus# ... astuksessa

Re: Kivaa!

Lähetetty: 05 Elo 2017, 23:26
Kirjoittaja Jiitee
Vittorio Jano kirjoitti:
mattijus kirjoitti: 2. osta harmaa tojota
Luulit ostavasi Quattroporten, mutta tulikin Camry?
Jep. Camry jos tarkoitus on vain ajaa ja QP jos tarkoitus on harrastaa.
Kysy vaikka jenkeiltä samaa..

Toyo-kivaa täälläkin...yllättäen :mrgreen:
Löysin Hybriidistä ihmeellisen voimanapin, jolla saa aikaan lähes räjähtävän
kiihtyvyyden rekkoja yms. ohitellessa... vaimokin oli kerran jo käyttänyt tätä-
Viagra-Toyota.? :mrgreen: :wink:

Re: Kivaa!

Lähetetty: 05 Elo 2017, 23:28
Kirjoittaja jkk
Jiitee kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:
mattijus kirjoitti: 2. osta harmaa tojota
Luulit ostavasi Quattroporten, mutta tulikin Camry?
Jep. Camry jos tarkoitus on vain ajaa ja QP jos tarkoitus on harrastaa.
Kysy vaikka jenkeiltä samaa..

Toyo-kivaa täälläkin...yllättäen :mrgreen:
Löysin Hybriidistä ihmeellisen voimanapin, jolla saa aikaan lähes räjähtävän
kiihtyvyyden rekkoja yms. ohitellessa... vaimokin oli kerran jo käyttänyt tätä-
Viagra-Toyota.? :mrgreen: :wink:
Onko tää se power nappi? :-D

Re: Kivaa!

Lähetetty: 05 Elo 2017, 23:31
Kirjoittaja Jiitee
^ joo :)

Re: Kivaa!

Lähetetty: 05 Elo 2017, 23:39
Kirjoittaja jkk
^se on just se sama siis, josta enoni aina varottelee kun noudan autonsa pesulle, lähtee peto lapasesta siitä 8)

Re: Kivaa!

Lähetetty: 06 Elo 2017, 07:02
Kirjoittaja mattijus
Vittorio Jano kirjoitti:
mattijus kirjoitti: 2. osta harmaa tojota
Luulit ostavasi Quattroporten, mutta tulikin Camry?
Olisikin edes harmaa Camry :lol:

Re: Kivaa!

Lähetetty: 06 Elo 2017, 08:54
Kirjoittaja Effe
Polforea kirjoitti:Ei ne käytönaikaisen päästömittauksen, eli katsastuksen yhteydessä suoritettavan tarkastuksen rajat ole muuttuneet minnekään, vaikka eurokakkosta nykyään saisi jopa virittää. Euro2:n ja euro3:n ero tuossa on peräti 0,1%-yksikköä häkälukemassa kierroksilla (Euro2 0,3% ja Euro3 0,2%), jos Autowikiin on luottamista, joten jos CF2 -busso piirtää ruudulle yli 100 hc (mikä on ilman kattia varsin todennäköistä), yli 0,5% (tyhjäkäynnillä) tai yli 0,3% (kierroksilla) CO tai lambda ei ole ykkösen tontilla, hylkyä pukkaa.

Ja olisihan se ihan ympäristön kannalta suotavaa olla toimiva katalysaattori tarjolla normaalistikin. Jos äänet tai virtaavuus jännittää, niin markkinoilta löytyy kyllä melko avarahengitteisiä ns. race-katteja, jotka ahdistavat vakiokatteja vähemmän mutta harrastavat silti puhdistaviakin toimenpiteitä.

Edit: linkki raja-arvoihin Autowikissä: http://autowiki.fi/index.php/Katsastus# ... astuksessa
Joo kyllähän sitä voisi jonkin race katin laittaa josko olisivat hieman äänekkäämpiä, mutta ei huvittaisi kyllä maksaa muutamaa satkua ja todeta että äänimaisema ei muutu juuri mihinkään. Tehoilla niin väliä.. Äänistä se fiilis tulee :)

Re: Kivaa!

Lähetetty: 06 Elo 2017, 09:12
Kirjoittaja jkk
Effe kirjoitti:
Polforea kirjoitti:Ei ne käytönaikaisen päästömittauksen, eli katsastuksen yhteydessä suoritettavan tarkastuksen rajat ole muuttuneet minnekään, vaikka eurokakkosta nykyään saisi jopa virittää. Euro2:n ja euro3:n ero tuossa on peräti 0,1%-yksikköä häkälukemassa kierroksilla (Euro2 0,3% ja Euro3 0,2%), jos Autowikiin on luottamista, joten jos CF2 -busso piirtää ruudulle yli 100 hc (mikä on ilman kattia varsin todennäköistä), yli 0,5% (tyhjäkäynnillä) tai yli 0,3% (kierroksilla) CO tai lambda ei ole ykkösen tontilla, hylkyä pukkaa.

Ja olisihan se ihan ympäristön kannalta suotavaa olla toimiva katalysaattori tarjolla normaalistikin. Jos äänet tai virtaavuus jännittää, niin markkinoilta löytyy kyllä melko avarahengitteisiä ns. race-katteja, jotka ahdistavat vakiokatteja vähemmän mutta harrastavat silti puhdistaviakin toimenpiteitä.

Edit: linkki raja-arvoihin Autowikissä: http://autowiki.fi/index.php/Katsastus# ... astuksessa
Joo kyllähän sitä voisi jonkin race katin laittaa josko olisivat hieman äänekkäämpiä, mutta ei huvittaisi kyllä maksaa muutamaa satkua ja todeta että äänimaisema ei muutu juuri mihinkään. Tehoilla niin väliä.. Äänistä se fiilis tulee :)
Aikoinaan hyvä ystäväni sai ensimmäiseksi autoksi sellaisen opel Tigra:n 1,4 ecotykki muistaakseni. Siihen tuli sitten motonetin pärinäpönttö ja johan tuli mekkalaa, mutta ei tarpeeksi. Korvasi sitten myös alkuperäisen imuilman putkiston sellaisella imurinletku tyyppisellä pidemmällä putkella, ja lisätehot kuristettiin motonetistä hankitulla hienolla sinisellä kartiosuotimella. Kyllähän se auto kuullosti aika härskiltä sitten ja imurinputken muoto toi kieltämättä tiikerimäistä mekkalaa :D

Re: Kivaa!

Lähetetty: 06 Elo 2017, 10:16
Kirjoittaja Effe
Joo kyllähän sitä "ralliautomaista" pörinää saa melkein mistä vaan, mutta kyllähän tuo vapaammin hengittävä busso on aika maukas :)

Tässä on muutenkin moottoripyöräharrastus vaihtunut autoharrasteeseen niin kaipaa sitä hieman voimakkaampaa äänimaisemaa. Mutta kerkeehän tuota miettiä mitä sitä tekee tuon putkiston kanssa.

Re: Kivaa!

Lähetetty: 06 Elo 2017, 18:20
Kirjoittaja -TTY-
Taas italo pihassa :-D

Re: Kivaa!

Lähetetty: 06 Elo 2017, 21:38
Kirjoittaja Eero
75:lla ajettu lenkki "laajan keväthuollon" jälkeen. Fiilis on hyvä, vaikkakin pikku näpräystä riittää vieläkin. Varmasti tulee kiirus saada vehkeet kuntoon ensi sunnuntaiksi.

Re: Kivaa!

Lähetetty: 07 Elo 2017, 13:21
Kirjoittaja Garmund
Effe kirjoitti:Joo kyllähän sitä "ralliautomaista" pörinää saa melkein mistä vaan, mutta kyllähän tuo vapaammin hengittävä busso on aika maukas :)

Tässä on muutenkin moottoripyöräharrastus vaihtunut autoharrasteeseen niin kaipaa sitä hieman voimakkaampaa äänimaisemaa. Mutta kerkeehän tuota miettiä mitä sitä tekee tuon putkiston kanssa.
Harraste pitää 92db(4500rpm) tuommoisen vapaammin hengittävän katin ja yhden vaimentimen kanssa, vaikka on vielä ahdinkin äänenvaimentimena. Niin ainakin ääntä saa aika paljon katin kanssakin, mölyn laatu ei nyt tossa 4syl. koneessa kummoista ole. :)

Re: Kivaa!

Lähetetty: 07 Elo 2017, 17:02
Kirjoittaja Polforea
Näin maanantain kunniaksi työpäivän päätteeksi läppäri ja puhelin reppuun, reppu kaappiin, kaappi lukkoon... neljäksi viikoksi. Se on loma ny, olikohan 4.9. kun pitää seuraavan kerran raahautua konttorille.

Re: Kivaa!

Lähetetty: 07 Elo 2017, 17:40
Kirjoittaja Alfissimo
Kauhean kurjaa, kuinkahan sä nyt saat päivisin ajan kulumaan :lol:

Re: Kivaa!

Lähetetty: 07 Elo 2017, 18:58
Kirjoittaja jkk
Etelä-Euroopan lämpö, tuore patonki ja vahvaa kahvia. Aijai. 8)

Re: Kivaa!

Lähetetty: 07 Elo 2017, 19:57
Kirjoittaja sämpy
Askarreltiin emännän kanssa iltapuhteena "pönttö" lepakoille. Semmoisille siivekkäille siis. :evilbat:

Re: Kivaa!

Lähetetty: 07 Elo 2017, 20:28
Kirjoittaja Shuttle
Työt. Loman jälkeen ihan jees fiilis palata töihin, jotenkin tuntuu jopa hyvältä.

Re: Kivaa!

Lähetetty: 07 Elo 2017, 20:34
Kirjoittaja Vittorio Jano
^

Sama, huomenna mennään taas!

Re: Kivaa!

Lähetetty: 07 Elo 2017, 21:11
Kirjoittaja alamajy
Tänään alkoi loma. Töihin pitäisi mennä taas 11.9.2017. Onhan tää outoa kun töitä haluaisi tehdä... Noh, ehkä jotain tekemistä keksii, ei siinä mitään ..

Re: Kivaa!

Lähetetty: 07 Elo 2017, 21:30
Kirjoittaja Polforea
Alfissimo kirjoitti:Kauhean kurjaa, kuinkahan sä nyt saat päivisin ajan kulumaan :lol:
Soittamalla tuubaa.

Re: Kivaa!

Lähetetty: 08 Elo 2017, 14:53
Kirjoittaja hagger16
Jo aamusta "joutui" ajelemaan reittejä, jotka kelpaavat muidenkin maiden presidenteille. :-D

Re: Kivaa!

Lähetetty: 08 Elo 2017, 21:13
Kirjoittaja Effe
Alfa saatu maalarilta taas!

Re: Kivaa!

Lähetetty: 10 Elo 2017, 22:29
Kirjoittaja Pele
Loput kesälomasta ja vähän kertyneitä tunteja vapaana.
Seuraavan kerran töihin 5.9. :-D

Re: Kivaa!

Lähetetty: 13 Elo 2017, 08:13
Kirjoittaja Effe
Alfa sai jälleen hieman huoltoa osakseen. Jarrut aikalailla kunnossa nyt. Etupalat ja levyt tehtiin hieman aiemmin ja nyt sitten takalevyt, palat ja käsijarruvaijerit. Teräspunosletkut myös joka nurkkaan 8)
Huomenna kyselemään myllytyksiä sitten :-D

Re: Kivaa!

Lähetetty: 14 Elo 2017, 18:41
Kirjoittaja Bebbu
hagger16 kirjoitti:Jo aamusta "joutui" ajelemaan reittejä, jotka kelpaavat muidenkin maiden presidenteille. :-D
Meillä oli miitti tuolla suunnalla. Tuntuu etten oo toipunut vieläkään...

Re: Kivaa!

Lähetetty: 15 Elo 2017, 01:04
Kirjoittaja Sakkeus
Voii..m.**** kerkesin purkaa taka iskarit kunnos hoksasin että ne on väärät ja ei mahiksia saada paikalle.... nnoo piti vahoista kokeilla kuin heikossa hapessa ovat, pari napsua vasaralla ja alalautanen lähti... pulttasin lankkua koiranluun korvakkoon ja rungon välii..
Että sai työpaikan nosturilta pois
Huomenna :bad-words: puhelu wetterille...

Täsä parinviikon aikana mikään ei oo onnistunu ton auton kans

Re: Kivaa!

Lähetetty: 15 Elo 2017, 01:05
Kirjoittaja Tuomas K
^Ja kivaa tässä oli? :)

Re: Kivaa!

Lähetetty: 15 Elo 2017, 17:55
Kirjoittaja Sakkeus
Se että iskareita ei enään valmisteta.... kellään tietoa saako tohon ees mitään alustasarjaa tms.
Ei tohtisi alkaa purkamaan.

Re: Kivaa!

Lähetetty: 15 Elo 2017, 18:15
Kirjoittaja Aquatica
Suoraa kyselyä laitat vaan muutamalle valmistajalle. Joku ehkä tietää, mistä sitä osaa saa...
Tai kertovat jonkun, joka on joskus valmistanut tarviketta tjsp. Ei siinä ainakaan mitään menetä.

Tai sit pyydät kiinalaisia tekemään. Otat valokuvat ja ~mitat, niin kyllä tulee :lol: tosin ne voi sit olla aika kuraa :silly: