Kivaa!

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Heitin juuri pojan vanhojen tanssien jatkojen etkoille.

Tuli nostalginen olo kun kaverit tulivat yläkerran ikkunaan heiluttelemaan ja jorailemaan. Hienoja nuoria miehiä, niinkuin mekin silloin aikoinaan. Poikavuodet takana, aikuisuus edessä. Kaikki baanat auki. Paljon koettavaa edessä.

Nauttikaa jätkät noista hetkistä, ne seuraavat mukana koko elämän.

Vähän olen kyllä kateellinen.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Jiitee
Viestit: 4324
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Vittorio Jano kirjoitti:
09 Helmi 2024, 19:08
Heitin juuri pojan vanhojen tanssien jatkojen etkoille.

Tuli nostalginen olo kun kaverit tulivat yläkerran ikkunaan heiluttelemaan ja jorailemaan. Hienoja nuoria miehiä, niinkuin mekin silloin aikoinaan. Poikavuodet takana, aikuisuus edessä. Kaikki baanat auki. Paljon koettavaa edessä.

Nauttikaa jätkät noista hetkistä, ne seuraavat mukana koko elämän.

Vähän olen kyllä kateellinen.
Hienoa aikaa ! Omista vastaavista ei kovin monta ( selvää) muistikuvaa ole ( hurjalta ja vapaalta 70- luvulta :wink: ),
mutta lapsien vastaavat paremmin mielessä ( olin molempien kaveriporukan kuskina n. 20 v sitten ja sorry Avensiksella :mrgreen: )
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja mutt »

Vittorio Jano kirjoitti:
09 Helmi 2024, 19:08
Vähän olen kyllä kateellinen.
Mutta nyt on rahaa!

ja mahaa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Isola
Viestit: 1964
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Isola »

Kuulostaa keski-iältä.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Paikalla
Avatar
lerppu
Viestit: 5904
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Isola kirjoitti:
09 Helmi 2024, 22:15
Kuulostaa keski-iältä.
Mä juon viiniä kotisohvalla ja katson international house huntersia - se kuulostaa keski-iältä!

…Also what the fuck? ”I am a pottery artist and my partner is an veterinary chiropratician - and we have a budget of two million dollars.” :silly:

FinPat
Viestit: 7311
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Vittorio Jano kirjoitti:
09 Helmi 2024, 19:08
Heitin juuri pojan vanhojen tanssien jatkojen etkoille.

Tuli nostalginen olo kun kaverit tulivat yläkerran ikkunaan heiluttelemaan ja jorailemaan. Hienoja nuoria miehiä, niinkuin mekin silloin aikoinaan. Poikavuodet takana, aikuisuus edessä. Kaikki baanat auki. Paljon koettavaa edessä.

Nauttikaa jätkät noista hetkistä, ne seuraavat mukana koko elämän.

Vähän olen kyllä kateellinen.
Onpas kaunista ja runollista tekstiä VJ:ltä!

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

FinPat kirjoitti:
10 Helmi 2024, 08:26
Onpas kaunista ja runollista tekstiä VJ:ltä!
Kiitos!

Korjasin vielä muotoon (turha toisto pois):

Heitin juuri pojan vanhojen tanssien jatkojen etkoille.

Tuli nostalginen olo kun kaverit tulivat yläkerran ikkunaan heiluttelemaan ja jorailemaan. Hienoja nuoria miehiä, niinkuin mekin silloin aikoinaan. Poikavuodet takana, aikuisuus edessä. Kaikki baanat auki. Niin paljon kaikkea koettavaa.

Nauttikaa jätkät noista hetkistä, ne seuraavat mukana koko elämän.

Vähän olen kyllä kateellinen.


Jotenkin tuo meininki osui syvälle sieluun ja sai muistelemaan omaa elämää samassa iässä ja sitä, kuinka äkkiä aika kuluu. Mutta huhut siitä, että nuoriso (ja etenkin pojat) olisi jotenkin pilalla ovat vahvasti liioiteltuja. Yöllisellä paluumatkalla sain jopa soittaa itse valitsemaani, HYVÄÄ musiikkia. Foreigner: That Was Yesterday...
mutt kirjoitti:
09 Helmi 2024, 21:37
Mutta nyt on rahaa!ja mahaa.


Eikun niin joo, lähdenpä tästä kieriskelemään (sen mitä maha antaa periksi)!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Paikalla
Avatar
lerppu
Viestit: 5904
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Hauskaa Läski Tiistaita kaikille! Huomisen Tuhka Keskiviikosta alkaakin sitten 6 viikon paasto päättyen Pääsiäiseen.
- Mutta tänään saa beadsit kaulassa riekkua ja juhlistaa mässäilypäivää, Happy Mardi Gras - tai mukavaa laskiaistiistaita kotomaisemmin!

Coltti
Viestit: 156
Liittynyt: 28 Helmi 2012, 12:14
Car(s): Alfa Romeo Spider 2.0ts -96
Alfa Romeo GT 3.2 -04
Tesla Model Y -23
Toyota GR Yaris -21
Subaru Impreza STi -07
+ Kasa Saabeja :)

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Tuli käytyä Kärkölässä Gff peltoratapäivillä.
Oli huikean hieno ja hyäkuntoinen rata, ei kovin nopea, mutta erittäin hauska luisutteluun :)

Pari videonpätkää: https://coltti.1g.fi/kuvat/Subaru/Oiken ... 17.2.2024/
Osaavaa Alfa Romeo huoltoa/korjausta Tampereella
Www.ET-AutoTech.fi
O4O7481428

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Kivaa oli sunnuntaina ajella peltorataa Yaris GR:llä .
Olipas hauska laite ja ainoa miinus koko autossa oli ettei ollut oma :-D

peksu
Viestit: 620
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja peksu »

Kävin eilen tasapainotuttamassa kaksi kpl Mersun kesäpyöriä ja otatin Alfa 75:n vanteilta pois ikivanhat talvirenkaat.
Kuuden irtopyörän tällainen käsittely maksoi 30e ja kesti 8 minuuttia rahastuksineen :mrgreen: . Tuli katsottua auton kellosta tuloaika ja lähtöaika; siksi tiedän näin tarkasti keston.
Kannattaa asioida sesonkiaikojen ulkopuolella...

Avatar
Cotzy
Viestit: 826
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

Stelvion vimeinen lainaerä maksettu ja Alfa Romeot kaikki omassa omistuksessa :-D .
Viidessa vuodessa arvon pudotusta arvioisin tulleen 8-10 % vuodessa.

Nyt väistämätön ja lopullinen Alfa Romeoiden arvonnousu näkyy jatkossa sitten imaginäärisenä varallisuuden kasvuna, jota en tietenkään tule hetkeen realisoimaan, kun pitkästä aikaa autokalusto on velaton.

Verrokkina väittämälleni Alfa Romeoiden arvonnousulle on mulla ranskalainen B-SUV sähkäri. Nämä varmaankin pitävät arvonsa hyvin.
Kun kerran kaikki kynnelle kykenevät haluaa nykyään noita valmistaa.
No, vertailu sitten joskus, kun sähkärin tehdastakuusta on 6 kk jäljellä.

Cotzy

FinPat
Viestit: 7311
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Cotzy kirjoitti:
27 Helmi 2024, 20:51
Stelvion vimeinen lainaerä maksettu ja Alfa Romeot kaikki omassa omistuksessa :-D .
Viidessa vuodessa arvon pudotusta arvioisin tulleen 8-10 % vuodessa.
Onnittelut omistajalle!

Eikö se "normaali" arvonpudotus käyrä ole tyyppiä -15% ensimmäisenä vuonna ja sitten -10% vuodessa?

Paikalla
Avatar
lerppu
Viestit: 5904
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Cotzy kirjoitti:
27 Helmi 2024, 20:51
Stelvion vimeinen lainaerä maksettu
Nyt on varustelistalta ruksattuna varmaan se kaikkein paras optio! Onnittelut moisesta, vielä virtaa vetta Vantaassa pitkään ennen kuin itse pääsen samaan autuuden tilaan. :drinking:

Avatar
Cotzy
Viestit: 826
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

FinPat kirjoitti:
27 Helmi 2024, 22:40
Cotzy kirjoitti:
27 Helmi 2024, 20:51
Stelvion vimeinen lainaerä maksettu ja Alfa Romeot kaikki omassa omistuksessa :-D .
Viidessa vuodessa arvon pudotusta arvioisin tulleen 8-10 % vuodessa.
Onnittelut omistajalle!

Eikö se "normaali" arvonpudotus käyrä ole tyyppiä -15% ensimmäisenä vuonna ja sitten -10% vuodessa?
Kiitosta herrasmiehet!

Auto oli 1,5 vuotias Ruotsin tuonti Kamuxin kuponkeja täytellessä helmikuussa 2019. Silloin hinta pudonnut 2x15 % vastaavaan 2017 First Editionin Suomi-hintoihin verrattuna. Sittemmin pudotus arvioilta 8-10 % vuosi, verrattuna lähes vastaavien Stelvioiden pyyntihinnoista arvioituihin hyvityshinta-arvioihin.
Joskin asian todellinen tarkistus vaatisi HANUn laskelmia vaihtohyvityksestä QF:tä vastaan.
Missä taasen on olemassa pieni, mutta todellinen, riski pankin kihlojen palautumisesta :? .
Joten pidetään nyt näissä, eikä vaivata pankkeja korkomarginaalien laskemisella.

Cotzy

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Auto on nyt tallissa, 50€/kk. Loppuu se lumiharjan käyttö (ainakin kotipihalla).

Nyt vähän harmittaa, että luovuin siitä Alfa Romeo -puhdetyöstä keväällä 2015.

Avatar
HANU
Viestit: 1231
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja HANU »

Cotzy kirjoitti:
28 Helmi 2024, 17:37
FinPat kirjoitti:
27 Helmi 2024, 22:40
Cotzy kirjoitti:
27 Helmi 2024, 20:51
Stelvion vimeinen lainaerä maksettu ja Alfa Romeot kaikki omassa omistuksessa :-D .
Viidessa vuodessa arvon pudotusta arvioisin tulleen 8-10 % vuodessa.
Onnittelut omistajalle!

Eikö se "normaali" arvonpudotus käyrä ole tyyppiä -15% ensimmäisenä vuonna ja sitten -10% vuodessa?
Kiitosta herrasmiehet!

Auto oli 1,5 vuotias Ruotsin tuonti Kamuxin kuponkeja täytellessä helmikuussa 2019. Silloin hinta pudonnut 2x15 % vastaavaan 2017 First Editionin Suomi-hintoihin verrattuna. Sittemmin pudotus arvioilta 8-10 % vuosi, verrattuna lähes vastaavien Stelvioiden pyyntihinnoista arvioituihin hyvityshinta-arvioihin.
Joskin asian todellinen tarkistus vaatisi HANUn laskelmia vaihtohyvityksestä QF:tä vastaan.
Missä taasen on olemassa pieni, mutta todellinen, riski pankin kihlojen palautumisesta :? .
Joten pidetään nyt näissä, eikä vaivata pankkeja korkomarginaalien laskemisella.

Cotzy
Nyt kun Stelvio on omissa nimissä, niin se pitää ehdottomasti vaihtaa elämykselliseen QF Stelvioon, jota ei voi ollenkaan verrata tavalliseen Stelvioon. Nyt on aika vaihtaa ja todeta, että miksi vasta nyt. QF Stelvio on kyllä elämyksellinen auto.
Autokaupan ammattilainen

Raaseri
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Joulu 2020, 13:02
Paikkakunta: Veikkola

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Raaseri »

HANU kirjoitti:
05 Maalis 2024, 09:52

Nyt kun Stelvio on omissa nimissä, niin se pitää ehdottomasti vaihtaa elämykselliseen QF Stelvioon, jota ei voi ollenkaan verrata tavalliseen Stelvioon. Nyt on aika vaihtaa ja todeta, että miksi vasta nyt. QF Stelvio on kyllä elämyksellinen auto.
Kaikilla on omat prioritettinsa. Minä toin alkuvuonna 2019 2017 mallin C63s:n Saksasta. Kuitenkin jo vajaata vuotta myöhemmin jouduin harrastusten kanssa tilanteeseen jossa se oli pakko splitata isoon retkeilyautoon ja henkilöautoon. A3, Giulia ja Macanin kautta viime syksynä laitoin taas C63s:n alle.

Ei kaduta. Joka kerta kun kasin hivauttaa putket auki käyntiin ja sillä kiihdyttelee ohituksissa, risteyksissä, rampeissa jne mä ajattelen että on se sen kaiken rahan väärti silti. Autona kova, meluisa, eikä W205 enää edes ole moderni. Mutta se moottori korvaa ihan kaiken ja yli.

Cotzy päättää omista pelimerkeistä ja preferensseistä. Mutta. Kerran täällä ollaan ja mitään ei saa mukaan. Maailma/ilmasto ei sillä huonone että sinä ajat sillä QF:llä jonkun muun sijaan.

Avatar
HANU
Viestit: 1231
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja HANU »

Raaseri kirjoitti:
05 Maalis 2024, 11:28
HANU kirjoitti:
05 Maalis 2024, 09:52

Nyt kun Stelvio on omissa nimissä, niin se pitää ehdottomasti vaihtaa elämykselliseen QF Stelvioon, jota ei voi ollenkaan verrata tavalliseen Stelvioon. Nyt on aika vaihtaa ja todeta, että miksi vasta nyt. QF Stelvio on kyllä elämyksellinen auto.
Kaikilla on omat prioritettinsa. Minä toin alkuvuonna 2019 2017 mallin C63s:n Saksasta. Kuitenkin jo vajaata vuotta myöhemmin jouduin harrastusten kanssa tilanteeseen jossa se oli pakko splitata isoon retkeilyautoon ja henkilöautoon. A3, Giulia ja Macanin kautta viime syksynä laitoin taas C63s:n alle.

Ei kaduta. Joka kerta kun kasin hivauttaa putket auki käyntiin ja sillä kiihdyttelee ohituksissa, risteyksissä, rampeissa jne mä ajattelen että on se sen kaiken rahan väärti silti. Autona kova, meluisa, eikä W205 enää edes ole moderni. Mutta se moottori korvaa ihan kaiken ja yli.

Cotzy päättää omista pelimerkeistä ja preferensseistä. Mutta. Kerran täällä ollaan ja mitään ei saa mukaan. Maailma/ilmasto ei sillä huonone että sinä ajat sillä QF:llä jonkun muun sijaan.
C63S on myös makia peli, itselläni oli sellainen 2017 mallinen pedantti Coupe ennen Stelviota. Amg Mersu on hieno ja laadukas auto johon ei tarvitse pettyä, mutta samanlaista sielua sillä ei ole kuin QF:ssa. Vielä kun QF on yhdistetty Stelvioon, niin lopputulos on jotain mitä ei voi oikein selittää sellaisille jotka eivät ole kokeneet sitä onnen tunnetta ja hyvää filistä minkä QF Stelvio antaa.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Jiitee
Viestit: 4324
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ Qv- Giulia vielä inasen napakampi tietenkin, koska massakeskipiste Stelviolla korkeammalla ja massaa enemmän...Ringin dataa alla.
On se kuitenkin SUVina nopea.

"As for the Nürburgring reference? Not only does Alfa have proper history at the 'Ring, the Giulia QV managed a 7m 32s lap time, while Stelvio smashed out a 7m 51.7s; both records for their respective segments. "
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
HANU
Viestit: 1231
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja HANU »

Jiitee kirjoitti:
05 Maalis 2024, 14:21
^ Qv- Giulia vielä inasen napakampi tietenkin, koska massakeskipiste Stelviolla korkeammalla ja massaa enemmän...Ringin dataa alla.
On se kuitenkin SUVina nopea.

"As for the Nürburgring reference? Not only does Alfa have proper history at the 'Ring, the Giulia QV managed a 7m 32s lap time, while Stelvio smashed out a 7m 51.7s; both records for their respective segments. "
Giulia on toki erilainen, mutta Steviona QF on kyllä niin häiriintynyt auto ettei sitä bonjaa ennenkuin on autoa kunnolla ajanut.
Useampi Porsche, RS5 Audi ja Amg Mersu on ollut alla, niin kyllä tuon Stelvion ajettavuus esim. moottoriradalla on kyllä uskomattoman hieno. Auton ohjaus ja vaihteiston toiminta on niin hienoa, että esim. C63S Amg:ssä ei vastaavaa pääse kokemaan.
Alfan ja Saksalaisten autojen laatuvaikutelmaa ei voi verrata keskenään, mutta QF Stelvio ei koskaan tuota pettymystä kun sillä tien päälle lähtee. Se on niin makee laitos, että WoW.
Autokaupan ammattilainen

Raaseri
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Joulu 2020, 13:02
Paikkakunta: Veikkola

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Raaseri »

Kivastahan tässä ketjussa on kyse, niin jatkan. Minä taas olen sitä mieltä ettei tuollainen reilu 500 heppainen neliveto ole "mitään". Tai on, mutta itselleni väärällä tavalla. Nämä nykyaikaiset autot on niin pirun hyviä, että +500hp neliveto on vaan Suomessa väärässä paikassa.

Yli 500hp takaveto taas aiheuttaa sen että talvella sillä ei tule vastaan nopeutta, jossa kaasuun koskeminen ei etukäteen sieppaa mahanpohjasta, saa kuskia keräämään ryhdin penkkiin ja ottamaan ratista kaksin käsin kiinni. Lamppujen pitäminen suoraan menosuuntaan on tunteellinen kokemus kaasupedaalin kanssa. Kesälläkin sen saa kickdownilla jpa 80 vauhdista sutimaan. Näinpä näillä rajoituksilla sitä hubailua on tarjolla alle kortinlähtövauhdin paljon enemmän kuin nelikolla, jossa ollaan välittömästi linnareissusta keskustelemassa. Mulla on onnekkaasti anoppila Saksassa ja muutenkin mahdollisuus liikkua muuallakin kuin meidän oikeasti järjettömässä liikennekulttuurissa.

Edellisellä tuli käytyä bahneilla, Alpeilla, Schwartzwaldissa, Nyrrellä jne 2krt kesässä. Ja tälläkin sama suunta kesäkuun puolivälissä jos nyt oleva suunnitelma lähiaikoina kiinnittyy.

Mutta tämä minun 2snt.

Avatar
HANU
Viestit: 1231
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja HANU »

Raaseri kirjoitti:
05 Maalis 2024, 14:50
Kivastahan tässä ketjussa on kyse, niin jatkan. Minä taas olen sitä mieltä ettei tuollainen reilu 500 heppainen neliveto ole "mitään". Tai on, mutta itselleni väärällä tavalla. Nämä nykyaikaiset autot on niin pirun hyviä, että +500hp neliveto on vaan Suomessa väärässä paikassa.

Yli 500hp takaveto taas aiheuttaa sen että talvella sillä ei tule vastaan nopeutta, jossa kaasuun koskeminen ei etukäteen sieppaa mahanpohjasta, saa kuskia keräämään ryhdin penkkiin ja ottamaan ratista kaksin käsin kiinni. Lamppujen pitäminen suoraan menosuuntaan on tunteellinen kokemus kaasupedaalin kanssa. Kesälläkin sen saa kickdownilla jpa 80 vauhdista sutimaan. Näinpä näillä rajoituksilla sitä hubailua on tarjolla alle kortinlähtövauhdin paljon enemmän kuin nelikolla, jossa ollaan välittömästi linnareissusta keskustelemassa. Mulla on onnekkaasti anoppila Saksassa ja muutenkin mahdollisuus liikkua muuallakin kuin meidän oikeasti järjettömässä liikennekulttuurissa.

Edellisellä tuli käytyä bahneilla, Alpeilla, Schwartzwaldissa, Nyrrellä jne 2krt kesässä. Ja tälläkin sama suunta kesäkuun puolivälissä jos nyt oleva suunnitelma lähiaikoina kiinnittyy.

Mutta tämä minun 2snt.
Ymmärrän asian kun olen omistanut lukuisia liian tehokkaita takaveto autoja. Ymmärrän myös sen ettei ihminen ole valmis myymään sieluaan Italialaiselle huligaaniautolle vaan pysyy kliinisissä ja kaiken kansan hyväksymissä autoissa. Stelvio QF kantsii ostaa itselleen iloksi, eikä muiden hyväksyntää hankinnalle kannata edes haaveilla.
Autokaupan ammattilainen

Raaseri
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Joulu 2020, 13:02
Paikkakunta: Veikkola

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Raaseri »

HANU kirjoitti:
05 Maalis 2024, 15:40
Ymmärrän asian kun olen omistanut lukuisia liian tehokkaita takaveto autoja. Ymmärrän myös sen ettei ihminen ole valmis myymään sieluaan Italialaiselle huligaaniautolle vaan pysyy kliinisissä ja kaiken kansan hyväksymissä autoissa. Stelvio QF kantsii ostaa itselleen iloksi, eikä muiden hyväksyntää hankinnalle kannata edes haaveilla.
Ymmärrän pointtisi, henkilökohtaisesti katson asiaa hieman eri kulmasta. Oman osani erilaisestä näyttämisen halusta muille olen varmasti hoitanut. Nykyään sitä alkaa olla jo merkittävästi vähemmän. Siksi tällainen farmarimallin ceemeli, joita on 13 tusinassa Prisman parkkipaikalla sopiikin enemmän kuin hyvin itselleni. Tämä nykyinen yksilö on valitettavasti pohjamaaliväreissä, edes metallisävyllä vaikka joskus vannoin että valkoisten autojen aika on ohi.

Töiden puolesta tilanne on ollut usein se että menen asiakkaalle vaimon kauppakassilla. Koska ison ja kalliin näköisellä autolla asiakkaan luo saapuessa saa aina kuunnella saman kitinän: "teilläpä se vasta on ylikalliit palvelut kun tuollaisella kalustolla on varaa mennä..." jne. Johon aina vastaan: "tai ehkä meillä osataan vaan tehdä hommat niin hyvin ja laadulla että asiakkaat haluaa maksaa...". Jokatapauksessa C-korinen valkoinen AMG ei herätä lainkaan samaa vastareaktiota minkä Porsche tekee. Tämä työelämän kateus on käsittämättömän tiukassa oleva ilmiö ja aito haitta suomalaisessa yhteiskunnassa, jossa asenne on että ahkerallakaan ei saa mennä paremmin kuin sillä joka ameebana elää yhteiskunnasta.

Muiden hyväksynnällä pyyhin persettä, auto tulee ostaa itselle. Jos sen taas tekee puhtaasta näyttämisen halusta muille, halvempaa olisi tunkea sukkaputki kalsareihin ja feikata sillä. Edelleen sitä mieltä että jos Cotzy tai joku muu näkee unta QF:stä, nyt on aika. Noita ei oikeasti enää kohta saa. Aina kannattaa mieluummin katua jotain mitä on tehnyt kuin jättänyt tekemättä.

Jonain päivänä aina harmittelen että onko 1000€/kk arvonalenema ja käyttökustannukset oikea hinta tästä, mutta onhan se vaan päivän päätteeksi KIVAA!

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Raaseri kirjoitti:
07 Maalis 2024, 08:50
Jonain päivänä aina harmittelen että onko 1000€/kk arvonalenema ja käyttökustannukset oikea hinta tästä, mutta onhan se vaan päivän päätteeksi KIVAA!
Asiathan ovat juuri näin.

Jokainen sitten voi tykönään miettiä sopivaa hintaa tälle KIVUUDELLE. Henkilökohtaisia juttuja.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
HANU
Viestit: 1231
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja HANU »

Pastillit auton mukaisesti. On se QF Stelvio makee auto. Pikku lenkin pääsin heittämään kun on kuivat tiet.
Liitteet
Pastillit.jpg
Pastillit.jpg (43.92 KiB) Katsottu 1720 kertaa
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Cotzy
Viestit: 826
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

Raaseri kirjoitti:
07 Maalis 2024, 08:50

Töiden puolesta tilanne on ollut usein se että menen asiakkaalle vaimon kauppakassilla. Koska ison ja kalliin näköisellä autolla asiakkaan luo saapuessa saa aina kuunnella saman kitinän: "teilläpä se vasta on ylikalliit palvelut kun tuollaisella kalustolla on varaa mennä..." jne. Johon aina vastaan: "tai ehkä meillä osataan vaan tehdä hommat niin hyvin ja laadulla että asiakkaat haluaa maksaa...". Jokatapauksessa C-korinen valkoinen AMG ei herätä lainkaan samaa vastareaktiota minkä Porsche tekee. Tämä työelämän kateus on käsittämättömän tiukassa oleva ilmiö ja aito haitta suomalaisessa yhteiskunnassa, jossa asenne on että ahkerallakaan ei saa mennä paremmin kuin sillä joka ameebana elää yhteiskunnasta.
Kun itsellä asiaa asiakkaille menen useimmiten Stelviolla, varsinkin jos pitää viedä painavia esineitä mukana. Pidetään yleensä kovinkin uutena autona, kun ajattomalta näyttää. Suhtautuminen yleensä kohteliaan kummastelevaa, joskus on kehuttu rohkeaksi valinnaksi.

Jos menen paikkaan, missä laatikkopyöräily ja/tai Teslat kuuluu moderniin työkulttuuriin, sitten menen sähkö-DS:llä, kunhan range riittää. Herättää kummastusta ja luullaan kiinalaiseksi. Sitten kerron olevan aito ranskalainen ja mukavalla +20 % vuosittaisella arvonpudotuksella varustettu, niin päästään vähän säälinsekaiseen keskustelun aloitustilanteeseen. Mutta jännää, että monessa paikassa ihan tyrkytetään vastuullisuuden nimissä vieraille ilmaista sähköä. Ei aiemmin polttonesteitä tarjottu :wink: .

Ennakkoluulot on sitkeässä. Itse pyrin ajattelemaan nykyään, että todelliset massikeisarit ajaa Toyota Rav4:llä. Niillä on kuitenkin sitten mökki tai pari velattomana jossain saaristossa ja/tai Lapissa. Ja niissä Krellin hifit joka huoneessa :wink: . Kokemukseni mukaan se on lähempänä suomalaista onnen kätkemistotuutta nykyään.

Cotzy

Avatar
Cotzy
Viestit: 826
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

Raaseri kirjoitti:
07 Maalis 2024, 08:50
HANU kirjoitti:
05 Maalis 2024, 15:40
Ymmärrän asian kun olen omistanut lukuisia liian tehokkaita takaveto autoja. Ymmärrän myös sen ettei ihminen ole valmis myymään sieluaan Italialaiselle huligaaniautolle vaan pysyy kliinisissä ja kaiken kansan hyväksymissä autoissa. Stelvio QF kantsii ostaa itselleen iloksi, eikä muiden hyväksyntää hankinnalle kannata edes haaveilla.
Muiden hyväksynnällä pyyhin persettä, auto tulee ostaa itselle. Jos sen taas tekee puhtaasta näyttämisen halusta muille, halvempaa olisi tunkea sukkaputki kalsareihin ja feikata sillä. Edelleen sitä mieltä että jos Cotzy tai joku muu näkee unta QF:stä, nyt on aika. Noita ei oikeasti enää kohta saa. Aina kannattaa mieluummin katua jotain mitä on tehnyt kuin jättänyt tekemättä.
Stelvio tai Giulia QF on, ja hetken vielä pysyykin, haaveissa. Mutta lähenee, kun tuollainen polttomoottorien joutsenlaulu poistuu valmistuksesta väistämättä muutaman vuoden sisään. Pitää vain löytää sitten se itselle täydellinen yksilö :wink: .
DS:n äppi lähetti tänään kutsun keväiselle samppanjabrunssille sinne Vantaan showroomiin. Sai valita, mihin autoon haluaa henkilökohtaisen esittelymahdollisuuden. Yllätyksekseni tarjolla oli myös Stellantis-sisaren Stelvio QF, joten tietysti se. Ja koska DS9 on yksiä harvoja tarjolla olevia tyylikkäitä nelivetosedaneita, niin tietty myös se.

Mikähän perkule on siinä, ettei Alfa Romeo järjestä mitään vastaavaa? Delta lähettelee vain jotain kutsuja Mitsubishi ASX:n talvirengaspakettien julkistukseen, eikä edes Tonale PHEVistä mitään :( .
DS laittaa kutsuja tyylikkäisiin jälkimarkkinatapahtumiin joka vuosi, vaikka ranskalainen blingbling ei myöskään suomalaiseen korollakansaan isommin puraisekaan.

No, sain mä sentään Alfa Romeolta Quadrifoglio-lippiksen, kun hankin hieman pakotettuna uuden Multiairin Stelvioon merkkihuollosta :wink: .

Cotzy

Avatar
Dali
Viestit: 117
Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170"
Paikkakunta: Raisio

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Dali »

Turussa on jo sen verran kuivat tiet, että GTV toimittaa tänään sijaisauton virkaa. On se vaan virkistävää ajella italialaisella kuraisten Passatien ja sähkövatkainten seassa. Ja Busson lämmöntuotto kabiiniin kyllä hakkaa käyttöpelin mennen tullen, niin ei tarvitse palella.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

"Hyvinvointivaltio" ilmoitti palauttavansa noin 400 euroa elokuussa. Varmasti tulevat tarpeeseen, talvikiekot alkanevat olla tiensä päässä.

FinPat
Viestit: 7311
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Kuva

Taas tämä aika vuodesta kun voi olla tyytyväinen Traficomin online-palveluiden toiminnallisuudesta. Jäsen Dalin esimerkkiä seuraten lisää Bussoja Turun seudun liikenteeseen!

Coltti
Viestit: 156
Liittynyt: 28 Helmi 2012, 12:14
Car(s): Alfa Romeo Spider 2.0ts -96
Alfa Romeo GT 3.2 -04
Tesla Model Y -23
Toyota GR Yaris -21
Subaru Impreza STi -07
+ Kasa Saabeja :)

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Kangasallakin ajettu kesäautoon ensimmäiset kilometrit.

Kuva
Osaavaa Alfa Romeo huoltoa/korjausta Tampereella
Www.ET-AutoTech.fi
O4O7481428

Paikalla
Avatar
lerppu
Viestit: 5904
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^&^^ erittäin jees, moottorit parhautta ja korit kärkipäätä. Kunnioitusta.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Kiva ajaa rosopinnalla kuulematta takaiskarin kuminaa.

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Ristiäiset pidetty ja kerrankin osaa sukua näki muuallakin kuin hautajaisissa.

Vähän oli kyllä väsy eilen illalla, kun pe meni vika lista kattoon paikalleen puolenyön jälkeen ja aamulla aikasin ylös siivoamaan.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
dnapekko
Viestit: 554
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Car(s): GT 2,0 JTS -04; 147 2,0 TS -07; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0 -06, ex Brera 3,2 -06

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

Kivaa oli ajaa Thesiksellä pitempi keikka, tähän käyttöön se on hankittukin: Kajaani-Luosto-Kajaani, tulomatka Haaparannan Systeemin ja Shellin kautta. Hyvin pelitti huolimatta P1678-herjasta, pitänee alkaa tosissaan liittimiä putsailemaan. Tosin tullessa sytytti kaikki ABS-EBD-ynnä muut valot ja käski pysäyttää välittömästi, mutta eihän nuo niin vakavia ole. Nyt ei pala enää muut kuin tuo helikopterivalo siitä 1678:sta johtuen.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001

Paikalla
Avatar
lerppu
Viestit: 5904
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Olin tori.fin kautta ostamassa möksälle käytettyä hellaa ja pääsin kauppoihinkin, niin vilkaisin osoitteen googlen street viewsta.
Siellä istui kadulla näköjään pari vuotta sitten kesällä tällanen (vanteista päätellen '87)! Oijoi, unelmieni auto. 8)
C4.jpg
C4.jpg (63.8 KiB) Katsottu 662 kertaa

Avatar
Polforea
Viestit: 11197
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Löysit Corveten, ostit hellan. Perus keski-iän unelmaa :silly:
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

AAW
Viestit: 1036
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja AAW »

^^Ja ostit Veten ja jätit hellan?

FinPat
Viestit: 7311
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Kuva

Eilen oli kivaa!

Carlo Coppa
Viestit: 736
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, MaXi5 -00, ex Maserati 4.24v -90
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

Kuva
Paistaa se päivä lumikasaan täälläkin 8) .
You can´t buy happiness but you can buy horsepower.

Paikalla
Avatar
lerppu
Viestit: 5904
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Kivaa kun on kauppakassissa kauppakasseille kätevät koukut koslassa - niin saa sunnuntaiostokset roikutettua kotiin asti ilman että leviävät hutlaariin ympäriinsä. Kivaa myös että oli Jättijako melkein tyhjä, niin sai ostoksensa tehtyä pojan koripallopelin aikana helposti. Kivaa että voittivat kauden viimeisen pelin. Ja toki super kivaa oli että möksällä hellan kytkeminen onnistui omin voimin ilman henkilö- tai irtaimistotappioita! Sähkömies schmähkömies, sähkömagia hallinnassa. :mrgreen:
1c0b4216-db0f-4227-b92f-0ad80ca8bd9f.jpeg
1c0b4216-db0f-4227-b92f-0ad80ca8bd9f.jpeg (96.88 KiB) Katsottu 333 kertaa
3b4f047a-9067-44b0-b349-400a3cafab99.jpeg
3b4f047a-9067-44b0-b349-400a3cafab99.jpeg (131.74 KiB) Katsottu 333 kertaa
Liitteet
IMG_9689.jpeg
IMG_9689.jpeg (108.89 KiB) Katsottu 333 kertaa

FinPat
Viestit: 7311
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Maalaiskartanolla modernit piuhat kun KeVi löytyy.

https://sites.google.com/site/sahkoapaj ... ohdinvärit

Avatar
hjpp
Viestit: 1926
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja hjpp »

^^ Varmaan ensimmäistä kertaa koskaan näen koukkuja käytettävän.

Kivaa oli, kun eilen näin vaihteeksi suden jolkottelevan tien yli pohjoisesta palatessa Elämäjärven kohdilla. Ei ollut kiireinen tyyppi, joten aukella kohdalla ehti hyvin katsella kevyttä askellusta.
Alfabongauksia oli 2200 km:n matkalla saman verran ja sekin möllötti jonkin korokkeen päällä.

Paikalla
Avatar
lerppu
Viestit: 5904
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^ On niin kauan kulunut palstan lumiharjasodista, että ajattelin jos tästä saisi vähän partaan pärinää! :wink:

Mutta ei taida olla riittävän intohimoinen aihe? Jos korottaisi vetokoukulla ja sillä lumiharjalla tuota kuvaa? Ehkä sitten syttyisi ketju liekkeihin! :silly:

Gusse
Viestit: 899
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Itsellä osui silmät enemmänkin tiktokin nuorisokoukuttaja Primeen :lol: .

Paikalla
Avatar
lerppu
Viestit: 5904
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

10v poika kerää tyhjät pullot. Ei tykkää mausta, mutta tyhjiä pulloja pitää olla… Valitsen taisteluni, annan tämän liukua. TikTokia sillä ei ole eikä tule. Siinä taistelu valittu ja voitettu.

FinPat
Viestit: 7311
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti:
15 Huhti 2024, 10:02
10v poika kerää tyhjät pullot. Ei tykkää mausta, mutta tyhjiä pulloja pitää olla… Valitsen taisteluni, annan tämän liukua. TikTokia sillä ei ole eikä tule. Siinä taistelu valittu ja voitettu.
Täh!??!! Eikö muka työnantaja edellytä että TökTök toimii koko perheen aivopesulaitteissa?

Avatar
TeroPee
Viestit: 1515
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Talviauto jäi eilen talliin kesäauto otettu liikenteeseen. Nyt täytyy taas opetella juottamaan V8-konetta vihreäkahvaisesta letkusta mustakahvaisen sijasta.

FinPat
Viestit: 7311
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja FinPat »

TeroPee kirjoitti:
15 Huhti 2024, 14:29
Talviauto jäi eilen talliin kesäauto otettu liikenteeseen. Nyt täytyy taas opetella juottamaan V8-konetta vihreäkahvaisesta letkusta mustakahvaisen sijasta.
Talviautoon meni tällaisesta mustasta kahvasta?

Kuva

Vastaa Viestiin