Eri mieltä, sillä molempiin tilanteisiin tottuu aika nopeasti, koska ihminen on
sopeutuvainen. Toistakymmentä vuotta ajelin harraste-ilmajäähy- Typ 1:llä
hurjalla noin 50 DIN- teholla, ja ajo oli leppoisaa ja kivaa noinkin. Ei kiire minnekään.
Valvoja: Moderators
Eri mieltä, sillä molempiin tilanteisiin tottuu aika nopeasti, koska ihminen on
Kaikkeen ei ole pakko tottua.. Hertzin tiskiltä saatu karvalakki ceed lähinnä vit*** kun tehoa ei vaan ole tarpeeksi.
Töölön kirurgiselle pisteet täältä - erinomainen paikka. Harmi että ovat ajamassa alas. Sehän siis oikeasti loppuu ja yhdistetään johonkin uuteen yksikköön.h_lauri kirjoitti: ↑11 Tammi 2023, 21:31Sain Jorvista kipsin ranteeseen alle kahdessa tunnissa päivystysosastolta tuossa 31.12. Tänään kävin Töölön tapaturma-asemalla, koska täytyy leikata.
Menin klo 9.54 ja pääsin pois 11.34. Mulle tarjottiin kahta leikkauspäivää (molemmat peruutuspaikkoja). Mikä on moisen ihmeen todennäköisyys nykyään.
PItikin justiinsa mainita että Kankkunen jutteli joskus että S4:sessa oli tarpeeksi tehoa ja jos menit sanomaan että voisi vähän lisätä niin sitä sai mitä tilasi.
https://youtu.be/UID_y8Jqrmw?t=1190Matti Alamäki kirjoitti:"Ja oon vähän sitä mieltä, ettei sitä voimaa nyt liikaa ollut koskaan"
…auton poistuminen meidän vahvuudesta itseasiassa kasvatti meidän automäärää yhdellä.Simulaattori kirjoitti: ↑14 Tammi 2023, 07:42Kivaa on kyllä se että esikoiselle haettiin eilen ensiauto.
Vielä kivampaa on se että se sattuu olemaan 156 bianco polare.
Kivinta on se että poika tuntuu olevan melko pähkinöinä asiasta. Rekkaroituipa tuo foorumillekin.
Tervetuloa pikkusilli!
Koeajo ketjuun odotettavissa uutta sisältöä?Romeo y Julieta kirjoitti: ↑18 Tammi 2023, 11:03Tonalen antoivat Deltalta sijaisautoksi siksi aikaa kun Giuliettan bluetoothprobleemaa selvitellään. Mukava positiivinen yllätys kun omat odotukset oli luokkaa Kia Rio
Tämä on oikeasti sellaista "hiljaista markkinointia" millä voi saada autoja jopa kaupaksi. Jos sijaisauto on rangaistuksen sijasta jotain mistä voi innostua, saattaa tilauskirjakin joskus täyttyä. Jos taas se oma, huollettavana oleva auto on sijarin jälkeenkin taivas, niin ei siitä ainakaan eroon halua.Romeo y Julieta kirjoitti: ↑18 Tammi 2023, 11:03Tonalen antoivat Deltalta sijaisautoksi siksi aikaa kun Giuliettan bluetoothprobleemaa selvitellään.
Epäilen.
Juuri nyt Microsoft Teams on rikki. Näin ei voi käydä, koska pilvipalvelut ovat aina saatavilla ja silti taas kävi. Odotan innolla sitä hetkeä, kun keskitetty ajoneuvohallintapilvi laukeaa samaan tapaan ja liikennettä pysähtyy isosti. Se opettaa ihmiskuntaa hidastamaan ja pitämään taukoa
Jep, likimain aina jos totean että en löydä markkinoilta (vielä) kiinnostavaa sähkäriä, niin joku vetää hatusta kiihtyvyysargumentin. Newsflash: bensakonekin vetää ihan kivasti, jos siinä on joku puoli megawattia tehoa . Mutta ajettavuus ja auton olemus ja houkuttavuus on paljon muuta kuin kiihtyvyyttä. Se kiihtyvyys tai teholukema on ainakin mulle nykyään melko sekundäärinen argumentti.
Kun uskoo itseensä ja tähtää kohtuulliseen tavoitteeseen, sen voi saavuttaa. Siinä voi mennä 10 vuotta, mutta mahdollisuus on olemassa.
Tuo Porschen tekemä työ on mielestäni erittäin arvostettavaa. On pieni toivo saada liiketoimintaa tuon ympärille, jolloin myös ehkä muut matalan Co2 päästön polttoaineet voivat saada lisää rahoitusta. Itse olen ainakin toiveikas leväpohjaisten polttoaineiden osalta, mikäli suurille volyymeille tulee edes jonkinlaista markkinaa. Sähköauto-uskonto tappoi tuo kehittämisen melkein kokonaan, mutta onneksi kehitystö on jatkunut pienessä mittakaavassa.
Erilainen tuilokulma = ei kyetä päästämään irti huonoista ratkaisuista. Wankelia en millään kykene mieltämään tulevaisuuden moottoriksi. Paljon tehoa pienestä murkulasta. Tämä voisi olla lentävien laitteiden juttu. Palotilan muoto jo yksissään hankala ja asettaa rajoitteita hyötysuhteelle.Jiitee kirjoitti: ↑25 Tammi 2023, 09:48Nostan hattua kolmelle autonvalmistajalle, jotka ovat
tässä autoilun CO2- haasteen kanssa hakeneet erilaisen ja ei- niin helpon
tulokulman.
Porschen eFuelin nostan ykköseksi, sitten perässä Toyotan
vetypohjaiset polttokennot ja lisäksi Wanha kunnon Wankel-
revival - Mazdalta.
Onneksi olkoon! Mihin päin Hollantia?
Nykyinen työ ollut melko kutsumusammatti, päässyt tekemään asioita mitä ei muualla ole mahdollisuus tehdä, mukavat työkaverit, päässyt kovasti vaikuttamaan mitä tekee, ja loppusuoralla oleva väitöskirja saattaa jäädä kesken. Lisäksi nykyinen työporukka jää pulaan lähtöni vuoksi. No, eihän kukaan ole korvaamaton.
Onnittelut uuden työpaikan johdosta! Tässä menovinkki niille nurkille heinäkuun alkuun: https://www.circuitzandvoort.nl/eveneme ... -sportivo/
Jos en nyt ihan väärässä ole niin eikös Englannissa ole käytössä jonkinlainen liikenteen pistesysteemi, joka vaikuttaa vakuutuksen hintaan?atti kirjoitti: ↑31 Tammi 2023, 07:56Brittiohjelmia katsoessa ei voi olla kuin iloinen auton vakuuttamisesta suomessa. Tuo on jostain syystä kohtuullisen hintaista, ainakin jos britteihin vertaa. Hintaerot voivat olla x5 luokkaa yhtiöiden välillä, mutta kun jaksaa kysellä ja vertailla niin ei paha.
Auton tyyppi, kuljettajan ikä ja kotikunta lienevät merkittävimmät muuttujat:_rico kirjoitti: ↑05 Helmi 2023, 11:19Jos en nyt ihan väärässä ole niin eikös Englannissa ole käytössä jonkinlainen liikenteen pistesysteemi, joka vaikuttaa vakuutuksen hintaan?atti kirjoitti: ↑31 Tammi 2023, 07:56Brittiohjelmia katsoessa ei voi olla kuin iloinen auton vakuuttamisesta suomessa. Tuo on jostain syystä kohtuullisen hintaista, ainakin jos britteihin vertaa. Hintaerot voivat olla x5 luokkaa yhtiöiden välillä, mutta kun jaksaa kysellä ja vertailla niin ei paha.
Jos Alfat kiinnostava vielä puukenkämaassakin, sieltä löytyy vallan mainio Alfa-kerho Club van Alfa Romeo Bezitters. Niiden ratapäivät Zandvoortissa ovat melkoisen vaikuttava elämys.
Jep ja entäs keskiluokkaiset Volvo 66 ja 340 variomatic. Cokista remmiin niin kyllä lähtee.
Hienoa. Joo kyllä se vähän aina sellaista on..savotta kirjoitti: ↑17 Helmi 2020, 16:14Hirveän muutaman kuukauden sykkimisen jälkeen kerrankin rennompi työviikko. Puhelinliittymä piti päivittää taas uuteen mutta onneksi sain melko helposti nykyistä paremman diilin.
Perheessä oli aikoinaan Daf 66 Marathon, ja ei siinä muuta ongelmaa ollut, kuin koripeltien hillittömän nopea katoaminen. 343 oli kai liian painava 66:sta periytyneelle voimansiirrolle, toisaalta "oudon" tekniikan maine tuppaa kasvamaan kyseenalaisemmaksi, kuin aihettakaan olisi. Sitikkamiehet voi kertoa lisää.
Ajattelin, ettei DAF ollut, mutta sanomattakin on selvää, että Volvo 66 oli.
Olen eilen ja tänään piiiiitkästä aikaa pitänyt ns. levynmittaisia taukoja. Eilen Delainin April Rain ja tänään Deathlike Silencen Saturday Night Evil. Tauko tekee hyvää, rauhoittuminen tekee hyvää, musiikki tekee hyvää. Hyvä fiuwis tästäkin
Se on! Harrastelija putkimiehelle tuollainen olisi kyllä kivaa. Hifistelijät kaipaa sitten jo horisonttia… Itsellä nököttää perusputki yläkerran terassilla niitä harvoja hetkiä varten kun taivas on pilvetön ja kapeaan havainnointi kaistaleeseen osuvan kohteen magnitudi ylittää kaupungin valosaastan. Silloin voi okulaarin kautta tarkkailla etelätaivasta. Pari kolme kertaa vuodessa - yleensä kännissä.
Kiitos kutsusta!