Nesteen Bio-polttoaine

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Tommi_80
Viestit: 127
Liittynyt: 04 Huhti 2005, 13:45
Car(s): ex. 156 GTA
ex. 156 2.5
Paikkakunta: Espoo

Nesteen Bio-polttoaine

Viesti Kirjoittaja Tommi_80 »

En ole nyt taas ihan varma kuulinko oikein radiosta, että jo ensi viikolla rupeaisi saamaan joltain nesteen asemilta 98 oktaanista biopolttoainetta (pensan seassa 4-5% etanolia?) Nesteen mukaan polttoaine kävisi kaikkiin autoihin, mutta onko täältä kukaan varmistanut Delta-Motorin kantaa asiaan?

Asia on jo askarruttanut tämän viikon, josko täältä nyt löytyisi vastaus asiaan?

Itse siirryn jo ihan periaattesta bio-polttoaineisiin jos ne vain sopivat autoon.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Itse haluan täyden selvyyden siitä mistä tuo etanoli on peräisin ennekuin työnnän litraakaan tankkiin. Jotain huhua olen kuullut että voisi olla peräisin brasilian sokeriruokoviljelmiltä, joissa on ihan puhdas orjuus jälleen käytössä.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Kuluttajalle kalliimpaa ja rasittaa luontoa tuotantovaiheessa enemmän kuin normi bensiini.. :roll:

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Minä taas kuulin että etanoli tulisi Italian viinitiloilta :lol:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

Bensasta saa yhtä pätevää "biobensaa" vaikkapa kusemalla tankkiin. Jos tuo tulee muualta kuin suomesta niin onpahan pienet kuljetuskustannukset ynnä muut..
Kaupunkikotteroksi voisi kyllä ostaa vaikkapa uuden Punton maakaasumallin..

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Laktoosi-intoleraatikoille tiedoksi:
Kuskin penkin istuinosaan voisi viritellä jonkinlaisen kaasukerääjän, josta putkitus suoraan polttoainejärjestelmään.
Ajattele; litralla kermajäätelöä töihin ja takaisin.
Pitäisköhän patentoida...??

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

TommiS kirjoitti:Laktoosi-intoleraatikoille tiedoksi:
Kuskin penkin istuinosaan voisi viritellä jonkinlaisen kaasukerääjän, josta putkitus suoraan polttoainejärjestelmään.
Ajattele; litralla kermajäätelöä töihin ja takaisin.
Pitäisköhän patentoida...??
ja pidemmällä matkalla voi käydä vaikka teboililla juomassa maitoa :D
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Niisk, niin kauan luulin olevani yksin... Ilmajoen maito ei muuten pieretä. Mitähän Valio maitoonsa laittaa.

EDIT: Kai tämä menee vielä ihan topicissa :mrgreen:

PJS
Viestit: 58
Liittynyt: 09 Syys 2005, 15:11
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja PJS »

Niin, asia on nyt vain sillä tavalla, että Etelä-Suomessa asustelevat autoilijat ovat mahdollisesti jo tankanneet useaan otteeseen tietämättään Neste-asemilta bio-polttoainetta.
Sitä kun on meinaan ollut joissakin asemilla mittareissa koe mielessä jo viime syksystä asti :?
Mustang HT 1964 1/2 289 + Convertible 1967 390 + Fastback 1967 390 GT

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

:arrow: no onneksi en ole neste asemilla tankannut yli vuoteen! :mrgreen:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Onko neste ainoa joka tuo bensiiniä suomeen vai onko muillakin maahantuontia? Eli 98 käyttäjät eivät voi valita tankkaako bio systeemiä tai normaalia ja tällä menettelytävalla neste voi puolestaan nostaa hintoja...eikö sen bio bensan pitäisi olla halvempaa kun normaalin?? Tai ei välttämättä noin tehtynä kun tuodaan euroopan alueelta se etanoli.

Avatar
Tommi_80
Viestit: 127
Liittynyt: 04 Huhti 2005, 13:45
Car(s): ex. 156 GTA
ex. 156 2.5
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi_80 »

Löytyihän netistä sentään jotain tietoa. Hesarin sivulle linkki

:arrow: En löytänyt mitään tietoa tuoko muutkin asemat biopolttoaineita, mutta neste näyttää kyllä oikeaa suuntaa. Kyllä ne muutkin asemat sieltä perästä tulevat varmasti ennemmin tai myöhemmin, toivottavasti.

Onko Hagger esittää kommentillesi jotain pohjaa?? Ei tuollainen kommentti paljoa mielipidettä muuta asiasta. Tutkimusta yms??
HS 3.4.2006 klo.13:22 kirjoitti:Neste Oil tuo biobensiinin Suomen markkinoille. Etanolia sisältävän polttoaineen jakelu alkaa jo viikon kuluttua Etelä-Suomessa.

98-oktaanista biobensiiniä voi Nesteen mukaan käyttää kaikissa bensiinimoottoreissa. Etanolin tai etanolipohjaisen aineen osuus bensiinistä on 2–5 prosenttia.

Vaatimukset biopolttoaineiden käytön lisäämiseksi ovat kiihtyneet viime aikoina muun muassa hiilidioksidipäästöjen vähentämiseksi.

Biobensiinin jakelu alkaa Hanko–Tampere–Jyväskylä–Joensuu-linjan eteläpuolelta 10. huhtikuuta. Biobensiiniä on saatavana tämän alueen Neste-asemilta ja A24-automaattiasemilta sitä mukaa, kun asemat täydentävät varastojaan.

Biobensiiniä voi käyttää kaikissa bensiinimoottoreissa, sillä se täyttää voimassa olevat vaatimukset. Lisäksi polttoaineen kulutus, moottorin teho ja muut käyttöominaisuudet säilyvät ennallaan. Hinnaltaan biobensiini on muutamia senttejä litraa kohti tavallista bensiiniä arvokkaampaa.

Biokomponentti ei myöskään muuta bensiinin väriä eikä hajua. Biokomponentin käyttö polttoaineessa vähentää hiilidioksidipäästöjä.

Neste-asemilla myytiin biobensiiniä kokeiluluonteisesti vuosina 2002–2004. Kokeilulla varmistettiin biobensiinin soveltuvuus Suomen olosuhteisiin.

STT
ps. Tankkiin kusemiset ja pieruimuri keskustelut voisi jättää vaikka suomi24 palstoille missä muutenkin 99% jutuista on ala-arvoisia.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Pasi kirjoitti:Minä taas kuulin että etanoli tulisi Italian viinitiloilta :lol:
wikipediasta:

Neste Oilin edeltäjä Fortum Oil valmisti 98E -biobensiiniä syksystä 2002 syksyyn 2004. Polttoaineesta oli 5% italialaista viinintuotannosta syntynyttä etanolia :mrgreen:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

TommiS kirjoitti:Laktoosi-intoleraatikoille tiedoksi:
Kuskin penkin istuinosaan voisi viritellä jonkinlaisen kaasukerääjän, josta putkitus suoraan polttoainejärjestelmään.
Ajattele; litralla kermajäätelöä töihin ja takaisin.
Pitäisköhän patentoida...??
Joutuisin kulkemaan työmatkat vaimoni kanssa. EI KÄY ! :wink:

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

HS 3.4.2006 klo.13:22 kirjoitti:Hinnaltaan biobensiini on muutamia senttejä litraa kohti tavallista bensiiniä arvokkaampaa.
Mulle olisi jo tuossa tarpeeksi perusteluja tankata normibensaa.
Lisäksi vuosi sitten kokeilin pari tankillista 98e:tä. Kulutus pysyi samana kuin 95e:llä ajettaessa, siispä en 98e:tä ole sen koommin tankannut.
VMP

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Ruotsissa kaikki myytävä bensiini on jo pitkään sisältänyt 5 % etanolia, noin pieni määrä ei vaadi mitään erikoistoimenpiteitä. Täällähän tuota varsinaista etanolipolttoainetta (E85 jossa on 85 % etanolia) tuetaan eli se on halvempaa kuin bensa ja tämä on saanut ihmisiä tekemään laittomia kotikonvertointeja tavallisista bensapäyttöisistä autoista. Sellaista en kyllä tekis.

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

Tommi_80 kirjoitti: ps. Tankkiin kusemiset ja pieruimuri keskustelut voisi jättää vaikka suomi24 palstoille missä muutenkin 99% jutuista on ala-arvoisia.

Ohhoi.. :roll: Jos oikeasti tuntee tarvetta parantaa maailmaa ja vaikuttaa ilmaston lämpenemiseen, ei todellakaan kannatta turhaan panostaa "biobensiiniin". Tästä on tietoa ja kokemusta jota en nyt team buildingin seurauksena jaksa sen enempäää runoilla :drinking:
Kannattaa vaikka harkita 2,4 jtd konetta ja ajaa sitä biodieselillä joka on tuotettu kierrätetyistä rasvoista..
Tai sit bio/maakaasua, jos ostat tai käytät joskus tuollaista autoa niin voin luvata jyväskylän suunnlata suomen halvimmat tankilliset.
Niin kauan kun vapautetaan pakokaasuissa maahan jo varastoitunutta hiilidioskidia ilmakehään on tuo turhaa räpellystä. Oikeissa bioaineissa tulee myös hiilidioksidipäästöjä muttta nämä ovat normaalissa kierrossa, jotka muutenkin menisivät ilmaan esim mätänemisen johdosta..

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

tommi_80 kirjoitti:Onko Hagger esittää kommentillesi jotain pohjaa?? Ei tuollainen kommentti paljoa mielipidettä muuta asiasta. Tutkimusta yms??
Eipä valitettavasti löytynyt.. Asia oli (muistaakseni) maikkarin uutisissa eilis iltana. Yritin etsiä netistä tietoa, mutta ei ainakaan äkkiseltään löytynyt. Yrittäkää paremmalla onnella.
Eli ei minullakaan ole sen parempaa tietoa, kuin mitä ne minulle televisiosta männä iltana valehtelivat..

EDIT: löysin sen maikkarin uutis-pätkän. Se on katsottavissa MTV3:n uutis-arkistossa. Sen verran pitää vetää takaisin, ettei tuossa katkelmassa ollut mainintaa tuotantovaiheiden ympäristön rasittavuudesta. En nyt tiedä mistä olen saanut sen päähäni.. Etanoli, jota biobensiiniä varten roudataan maahan tulee Euroopan viinitiloilta. Joten, onhan se ajo taas astetta italialisempaa, kun voi kuvitella, että moottorissa palaa ehkä Italian viinitilojen tuote. Jos haluaisin jeesustella, ajaisin ehkä Fiiat Puntolla tai kermaperse snobina Toyota Priuksella.. Haluaisin kuitenkin V6:n, kuten sinulla Tommi_80.
Viimeksi muokannut hagger16, 05 Huhti 2006, 22:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

jos se ny tästä on kii niin hevosella pääsee... huuhaata koko juttu ehkä johku bensaa säästävien/vihreiden autofoorumiin sopiva topiikki? (ei taida vihreillä semmosta ollakkaan) ei sovi mielestäni ns."sporttiauto" luokkaan et jos tää keskustelu sopis paremminkin sinne 24h puolelle :wink: :drinking:

Avatar
Tommi_80
Viestit: 127
Liittynyt: 04 Huhti 2005, 13:45
Car(s): ex. 156 GTA
ex. 156 2.5
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi_80 »

En tässä mitään ole yrittänyt jeesustella eikä ole semmoinen ole edes mielessä käynyt. Homman ydin kysymys olikin, että uskaltaako moista pensaa alfaan tankata. Mattijus:sin auto ei ilmeisesti 98e kokeilusta kärsinyt joten eiköhän sitä voisi sitten kokeilla?
hagger16 kirjoitti:Haluaisin kuitenkin V6:n, kuten sinulla Tommi_80.
Loistava automaku sinulla Kuva

Avatar
Alfetta&156
Viestit: 205
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0

Viesti Kirjoittaja Alfetta&156 »

Täältä löytyy muutamia peruskysymysten vastauksia:
http://www.neste.fi/binary.asp?page=544 ... &version=1

Itse kyllä aion muutaman tankillisen kokeilla. Urheilullisuudettomuuteen tätä on minun aika vaikea yhdistää. :roll:

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Niin, siinä oli Nesteen versio..
Ylex-radiokanavalla oli tänään pari haastattelua aiheesta. Jutussa haastateltiin sekä Nesteen että Suomen luonnonsuojeluliiton edustajia. Nesteen edustajalta tuli nämä samat asiat, kuten Alfetta&156 oli saanut Nesteen sivuilta poimittua. Luonnonsuojeluliiton jamppa vastasi toimittajan kysymykseen tuotteen ekologisuudesta, että se on vähän fifty sixty.. :wink:
Toisaalta etanoli poltettaessa vähentää poltettujen fossiilisten polttoaineiden käyttöä ja näin ollen hiilidioksidi päästöjä, mutta totesi myös biopolttoaineiden tuottamisen kuluttavan fossiilisia polttoaineita.
Itse asiassa myöskään tuo Epezin heitto ei ole (ilmeisesti) aivan tuulesta temmattu, koska hän viittasi myös brasilian sokeriruoko viljelmiin ja siellä aiheutuviin "sosiaalisiin ongelmiin". Mitä se sitte tarkoittaakaan..
Hänen mukaansa varsinainen uhka Brasiliassa on kuitenkin sademetsien hakkuut sokeriruokoviljelmien tieltä. No, toistaiseksi Neste väittää etanolin tulevan Euroopasta, joten morkkiksia Brasilian tilanteesta ei varmaan tarvitse ottaa.
Minusta tämä biopolttoaine on ihan hyvä asia, mutta asiaa kannattaa tarkastella asiaa kriittisesti monelta kantilta. Pelkkiin Nesteen tiedotteisiin ei välttämättä ole luottaminen.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

samaa mieltä olen, onhan näitä kauppamiehien puheita joka asiassa! mutta itseäni ei henkilökohtaisesti kiinnosta kyllä yhtään mikään bio polttoaine, tuntuu tuo nykyinenkin liemi maksavan taas aivan helevetisti :crazyeyes:

rupeeppa sitten tankkaamaan puoliksi viiniä olevaa bensaa auton tankiiin niin valoissa takana oleva mummo sammuu ratiin kun odottaa valojen vaihtumista :-D

no ei ehkä sentään, mutta tässä maailmassa on kyllä suurin ympäristö haittojen tekijä liikenne ja teollisuus, hyvän asian puolestahan tässä tietysti pitäisi maksaa mutta sekin pointti nousee mieleeni että minä en ole tääällä sitä päivää näkemässä kun ne viimeiset sademetsän rippeet kaatuvat ja surkastuvat pois, eli ajan niin kauan oikealla laimentamattomalla bensiinillä kuin vain mahdollista JA PISTE!
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11233
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Sen kummemmin aiheeseen perehtymättä;

Jos kerran valtiolla olisi oikeasti huoli liikenteen hiilidioksidipäästöistä ja fossiilisten polttoaineiden tuhlauksesta, niin miksei sitten saman tien lakattaisi keräämästä dieselveroa autoilijoilta? Näillä bensan hinnoilla varmasti aika moni siirtyisi nokitykkiin, ja saataisiin keskikulutuksen muutoksella vaikkapa 8 l -> 5,5 l sadalla jo ihan oikeata vaikutusta aikaan toisin kuin muutaman prosentin etanolinäpertelyllä. Jotakuta saattaisi myös kiinnostaa vaihtotaseen paraneminen raakaöljyn tuonnin vähenemisen seurauksena.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Esko
Viestit: 224
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 06:35
Car(s): CR-V
Paikkakunta: Helsinki Torpparinmäki

Viesti Kirjoittaja Esko »

Olin viime vuoden loppupuolella pari kuukautta Brasiliassa ja siellä sai huoltoasemilta sekä bensaa että alkoholia. Bensassakin oli kuulema alkoholia jonkin verran. Monet autoista olivat muutettuja niin että niihin sai tankata kumpaa tahansa ilman mitään toimenpiteitä.

Hienosti pelasi autot kummallakin. Matkalaskuun oli tietty miehekästä laittaa että 40 litraa alkoholia ostettu.

Mielestäni ihan kannatettavaa toimintaa. Hyvä vain jos riippuvuus öljystä vähenisi.

Avatar
Toronado
Viestit: 499
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
Car(s): AR 156 SW JTDm -05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Toronado »

V6 kirjoitti:
Pasi kirjoitti:Minä taas kuulin että etanoli tulisi Italian viinitiloilta :lol:
wikipediasta:

Neste Oilin edeltäjä Fortum Oil valmisti 98E -biobensiiniä syksystä 2002 syksyyn 2004. Polttoaineesta oli 5% italialaista viinintuotannosta syntynyttä etanolia :mrgreen:
Näin muistan lukeneeni minäkin joskus Fortumin henkilökuntalehdestä.
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Tästä vielä niin Etelä Suomen asemille tulee sitten vain tuota bio 98:ia, tavallista ei tarjota sen rinnalla jos oikein ymmärsin. Ja tarkemmin sitä alkaa löytymään heti pääsiäisen jälkeen.

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja italia »

Kyllä näillä bensanhinnoilla täytyy jo tosissaan miettimään "nokivasaraa".

Mutta mikä se sitten olisi.....noh vaihtoehdot taitaa olla:

155 TD
156 JTD
Tai jos oikein hurjaksi heittäytyisi niin etsisi jostain 75 TD:n (onkos kukaan muuten Suomessa moista nähnyt?)

159 Kiisseli tietysti houkuttelisi,mutta ei taida ihan maalarin budjetti siihen piisata. :( :(

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

No jos hurjaksi mennään niin 33:sen kolmepyttyinen kiisseli alle :mrgreen:

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja italia »

Ei kai sellaisia ole kuin villeimmissä kuvitelmissa... :crazyeyes:

Se on kuitenkin tehty tavallisesta 33:ta irroittaen 1 sytytystulppa. :mrgreen:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Siitä vain kuvittelemaan :P

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

tai 164 2.5 TD

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

italia kirjoitti:Tai jos oikein hurjaksi heittäytyisi niin etsisi jostain 75 TD:n (onkos kukaan muuten Suomessa moista nähnyt?)
http://www.fotohana.fi/kauppa/index.php ... &pic=35432
:-D
VMP

Avatar
jkoivula
Viestit: 286
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 07:08
Car(s): Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24V 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
Paikkakunta: Ylihärmä

Viesti Kirjoittaja jkoivula »

Minulle tuo bio polttoaineen suosiminen olisi ennemminkin poliittinen kun vihreä kannan otto. En mielelläni suosisi muslimi maiden tuotoksia, eikä tuo Venäjäkään kovasti mieltä rauhoita. Jos vain Suomen päättäjät tekisivät sen päätöksen että eivät laittaisi veroja täysimääräisenä kotimaassa tuotetuille bio polttoaineille, käytännössähän tuo kyllä taitaisi tarkoittaa koko EU:n aluetta, mutta mitä sitten? Jäisi siitä kuitenkin iso osa omaan kansantalouteen.

Ja eikös tuon alkoholin puristuskestävyys ole parempi kun pumppu bensan? Joten turbomiehet voisivat siitä jotain hyötyäkin?
Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

jkoivula kirjoitti: Ja eikös tuon alkoholin puristuskestävyys ole parempi kun pumppu bensan? Joten turbomiehet voisivat siitä jotain hyötyäkin?
Saab 9-5 BioPower antaa etanolilla ajettaessa 30 hp enemmän bensaan verrattuna.
Yks juttu tämän etanolin kanssa on että kulutus kasvaa n 30 % eli jotta se olis kilpilukykyistä täytyy hinnan olla subventoitu.

Avatar
Tommi_80
Viestit: 127
Liittynyt: 04 Huhti 2005, 13:45
Car(s): ex. 156 GTA
ex. 156 2.5
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi_80 »

TommiS kirjoitti:Laktoosi-intoleraatikoille tiedoksi:
Kuskin penkin istuinosaan voisi viritellä jonkinlaisen kaasukerääjän, josta putkitus suoraan polttoainejärjestelmään.
Ajattele; litralla kermajäätelöä töihin ja takaisin.
Pitäisköhän patentoida...??
Pakko oli skannata kuva eilisestä ilta-sanomasta :lol:

Kuva

Vastaa Viestiin