Tunteet voitti järjen... Oulussa yksi hullu lisää

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Tunteet voitti järjen... Oulussa yksi hullu lisää

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

Tuli sitten vaihdettua vanha baijerilainen käytettyyn 156:een! Mallihan on -99 2.0 TS, aj. reilu 130 tkm. Toisena vaihtoehtona oli uusi Citroen Xsara VTS, jossa olisi ollut kahden vuoden takuu ,ajokilometrit lähelle nollaa ja vastaavat hyvät varusteet... Jokin vaan vippasi ja päätettiin emännän kanssa silti ostaa yli 100 tkm ajettu Alfa. Pikkasen mietityttää vieläkin, mitä tuli tehtyä. :crazyeyes: :silly: Tuolla pitäisi pari-kolme vuotta pörryytellä.

Mutta eihän siitä pääse mihinkään, että autohan on aivan upea ajaa ja todella tyylikäs. Kyseinen yksilö on tumman metallivihreä, jossa on myös vihreä sisusta.


Eihän sitä "kunnon" automies ole jollei heti löydä vikoja, joten kysellään nyt samalla pari kyskää:

1) Kojelaudasta kuuluu kitinöitä vänkärin puolelta jopa näin lämpimällä säällä. Mahtaakohan olla se normaali tyyppivika, jossa kojelauta nitisee ainakin kylmänä? Pitää vissiin vähän purkaa kojelautaa ja koittaa ruutailla vaikka sitä silikoonia kiinnityksiin.

2) Vänkärin puoleinen etudiskantti-kaiutin on mykkänä... Onkohan kellään muulla ollut vastaavaa? Oisko joku johto vain irti tai poikki?
Miten oviverhoilun purkaminen onnistuu vai riittääkö, jos irrottaa sen aukaisukahva-osan, jossa diskanttikin on kiinni?

3) Kuinka onnistuu liittää Alfan varusteena olevaan kauko-ohjattuun keskuslukitukseen jokin varashälytin? Ei taida onnistua alkuperäisellä kauko-ohjauksella hälyttimen toiminta?


Siinäpä sitä jorinoita näin aluksi... Olenhan tuota rekisteröitynyt tännekin jo jokin aikaa sitten, mutta nyt voi hieman aktiivisemmin osallistua keskusteluihin, kun kulkuneuvon merkki on nyt saitin aiheeseen soveliaampi. :lol:

Oulussahan sitä meikäläinen vaikuttaa, joten HR, Skyhorse ja kumppanit: Lapa pystyyn, kun vastaan ajellaan.

(Taidampa tästä lähteä sisustaa imuroimaan ja puunaamaan.)

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Tervetuloa hullujen joukkoon.... :-D

mikkilj
Viestit: 167
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 08:17
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkilj »

Hullujempa hyvinkin.

Oulussa tuntuu alfakanta olevan välissä heikoissa kantimissa kun saa viikonkin ajaa pitkin raittia eikä näe yhtään kinneriä. Tai sitten sitä alaa väärää raittia pitkin tai on sokea.

Eli on hyvä saada yksi innokas porukkaan lisää. Ja hyvinhän sinulla menee mikäli murhelista on vain kolme kohtaa pitkä. Olisipa itsellänikin nuin lyhyt lista. Tosin kinnerikin on vaivaisesti 17 vuotta vanhempi.

- J

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Tervetuloa joukkoon minunkin puolestani, vaikka
a. en osaa ongelmiisi auttaa.
b. en vaikuta oulussa.

Muista että kerran Alfa, aina Alfa 8)
Ayrton Senna da Silva forever

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tunteet voitti järjen... Oulussa yksi hullu lisää

Viesti Kirjoittaja Maho »

R@gdoll kirjoitti:Tuli sitten vaihdettua vanha baijerilainen käytettyyn 156:een! Mallihan on -99 2.0 TS, aj. reilu 130 tkm. Toisena vaihtoehtona oli uusi Citroen Xsara VTS, jossa olisi ollut kahden vuoden takuu ,ajokilometrit lähelle nollaa ja vastaavat hyvät varusteet... Jokin vaan vippasi ja päätettiin emännän kanssa silti ostaa yli 100 tkm ajettu Alfa. Pikkasen mietityttää vieläkin, mitä tuli tehtyä. :crazyeyes: :silly: Tuolla pitäisi pari-kolme vuotta pörryytellä.

Mutta eihän siitä pääse mihinkään, että autohan on aivan upea ajaa ja todella tyylikäs. Kyseinen yksilö on tumman metallivihreä, jossa on myös vihreä sisusta.


Eihän sitä "kunnon" automies ole jollei heti löydä vikoja, joten kysellään nyt samalla pari kyskää:

1) Kojelaudasta kuuluu kitinöitä vänkärin puolelta jopa näin lämpimällä säällä. Mahtaakohan olla se normaali tyyppivika, jossa kojelauta nitisee ainakin kylmänä? Pitää vissiin vähän purkaa kojelautaa ja koittaa ruutailla vaikka sitä silikoonia kiinnityksiin.

2) Vänkärin puoleinen etudiskantti-kaiutin on mykkänä... Onkohan kellään muulla ollut vastaavaa? Oisko joku johto vain irti tai poikki?
Miten oviverhoilun purkaminen onnistuu vai riittääkö, jos irrottaa sen aukaisukahva-osan, jossa diskanttikin on kiinni?

3) Kuinka onnistuu liittää Alfan varusteena olevaan kauko-ohjattuun keskuslukitukseen jokin varashälytin? Ei taida onnistua alkuperäisellä kauko-ohjauksella hälyttimen toiminta?


Siinäpä sitä jorinoita näin aluksi... Olenhan tuota rekisteröitynyt tännekin jo jokin aikaa sitten, mutta nyt voi hieman aktiivisemmin osallistua keskusteluihin, kun kulkuneuvon merkki on nyt saitin aiheeseen soveliaampi. :lol:

Oulussahan sitä meikäläinen vaikuttaa, joten HR, Skyhorse ja kumppanit: Lapa pystyyn, kun vastaan ajellaan.

(Taidampa tästä lähteä sisustaa imuroimaan ja puunaamaan.)
Tervetuloa joukkoon... hulluun :mrgreen:

1. Välillä nitisee välillä ei. Yleisimmät nitinän aiheuttajat taitaa löytyä sieltä ilmanpuhallus suulakkeiden kohdista. Eli niitä kun purkaat ja kattelet vähän ruuvin paikkoja siellä ritilöiden alla mitkä vois nitistä niin pitäs löytyä nitinän aiheuttajakin.
2. Mulla välillä toinen diskantti pätkii. Ei auttanut vaikka tein kaiuttimeen uudet liittimet, joten ongelma on jossain muualla kuin itse kaiuttimessa. Ja tuskin auttaa asiaan pelkän sen aukaisukahvan irrotus. Tosin kannattaa alottaa siitä. Vie aikaa noin minuutin! Voi olla, että johto nirhaantuu jossain poikki tai jossain muualla on vielä joku liitin mikä pätkii :crazyeyes:
3. Monen hälyttimen saa kyllä kytkeytymään päälle/pois auton alkuperäsestä keskuslukon ohjauksesta. Hälytin liikkeistä vaan kyselemään.
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
salmiakki
Viestit: 52
Liittynyt: 21 Huhti 2003, 12:36
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja salmiakki »

Teretulemast.
Parhaan merkin valitsit, nyt ei muuta kuin albumiin kuvia enkelistäs.
*jää odottamaan* :-D
156 2.0 TS
La mia cara Alfa...

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Diskantit etuovissa

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Siis onko niissä diskanttipaikoissa kaiuttimet? Minulla ainakin kummastakaan ei ole kuulunut mitään, olen vaan ajatellut että onpa hyvät paikat kun vaan sais jostain erillissarjan :) Pitänee kurkistaa onko se kotelo tosiaan tyhjä..

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Onnittelut

Viesti Kirjoittaja puuha »

Minunkin puolesta onnittelut Alfa tautiin sairastumisen johdosta.
Valkkasit lähes identtisen pelin omaan verrattuna...
Muista pitää Alfaa hellästi!
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

mikkilj kirjoitti:
Oulussa tuntuu alfakanta olevan välissä heikoissa kantimissa

Omien havaintojeni mukaan Alfoja on selkeästi eniten pääkaupunkiseudulla. Lahdesta pohjoiseen Alfa Romeo on TODELLA harvinainen auto. Eipä täällä Kuopiossakaan näy paljon muita kuin sataviiskutosia, eikä paljon niitäkään.

Mun oma auto on muuten Oulusta lähtöisin, ollut kuulemma jonkun pankinjohtajan työsuhdeautona.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

onneksi olkoon!!!.. :) ja lapa pystyyn kun nähdellään... :)

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: Diskantit etuovissa

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

Hesem kirjoitti:Siis onko niissä diskanttipaikoissa kaiuttimet? Minulla ainakin kummastakaan ei ole kuulunut mitään, olen vaan ajatellut että onpa hyvät paikat kun vaan sais jostain erillissarjan :) Pitänee kurkistaa onko se kotelo tosiaan tyhjä..
Kyllä mun autossa ainakin kihisee ovenkahvojen vierestä :wink: , mutta en tiedä onko kys. kajarit vakiovarusteena?

Löysin muuten 2. vian aiheuttajan, kun irroitin kahvamuovin pois. -> Diskanttielementti oli irronnut kahvamuovista kokonaan ja roikkui johtojen varassa oven sisällä. Vika oli nopea korjata liimaamalla elementti uudestaa huolellisesti kiinni... taas kuuluu musiikki hieman normaalimmin.

Kitinänkin sain paikallistettua keskikonsolin ja kojelaudan väliseen saumaan. -> suihkaus silikonia ja johan kitinä hiljeni.
Parhaan merkin valitsit, nyt ei muuta kuin albumiin kuvia enkelistäs.
Juu, pitää kait siitä pari kuvaa ottaa kunhan kelit paranee ja saa eilen ostetut punaiset ja kultaiset autoglymit pintaan. Kaara on saman värinen kuin TV:llä, mutta normaali alustalla ja 15" nallemallin aluilla.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11231
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tere tulemast joukkoon minunkin puolestani!

Ja sitten sujuvasti off-topicciin :oops:
Jakke kirjoitti:Omien havaintojeni mukaan Alfoja on selkeästi eniten pääkaupunkiseudulla.
Kyllä näin on. Eilen Mannerheimintiellä huomasin edessäni molemmilla kaistoilla 156:t, punaisen ja sen vaalean kellertävän metallisävyisen. Tarkemmin katsottuna viereisellä kaistalla oli lisäksi tumman sininen 156, ja oikealla puolella jalkakäytävälle pysähtyneenä hopeinen 166. Alkaa tuntumaan jo pahasti mainstreamkulkineelta :(

Automerkin vaihtoa mieluisampi ratkaisu voisi olla muuttaa huitsun nevadaan täältä PK-seudulta.
Jakke kirjoitti:Mun oma auto on muuten Oulusta lähtöisin, ollut kuulemma jonkun pankinjohtajan työsuhdeautona.
Niin näkyi olleen sen mun entinen TS:nikin ensimmäinen omistaja joku pankkiliike. Alfoillako se 80- ja 90-luvun vaihteen pankkikriisi saatiin aikaan? :wink:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Alfoillako se 80- ja 90-luvun vaihteen pankkikriisi saatiin aikaan? :wink:

:-D
Eipä ole tullut ajateltuakaan, paljon mahdollista. Ainakin ilmeisen hörhöjä pankkimiehiä siihen aikaan!
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Marjut
Viestit: 270
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 00:40
Paikkakunta: Kuopio

auto

Viesti Kirjoittaja Marjut »

Minun auto on myöskin Oulusta. Ollut ensin leasing autona ja sit yksityisellä.

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Re: Tunteet voitti järjen... Oulussa yksi hullu lisää

Viesti Kirjoittaja HR »

R@gdoll kirjoitti: Tuli sitten vaihdettua vanha baijerilainen käytettyyn 156:een! Mallihan on -99 2.0 TS, aj. reilu 130 tkm. ....

Kyseinen yksilö on tumman metallivihreä, jossa on myös vihreä sisusta....
No onneksi olkoon sitten vaan. On muuten kilometrejä jokseenkin samaa luokkaa kuin mun TS:ssä korimalli ja väri on vaan eri. Taidan muuten tietää tuon vihreän yksilön. Vuosien varrella olen bongannut sen ainakin Tuirassa kerrostalon parkipaikalla kuin myös tegnologiakylässä.
R@gdoll kirjoitti: 2) Vänkärin puoleinen etudiskantti-kaiutin on mykkänä...

Oulussahan sitä meikäläinen vaikuttaa, joten HR, Skyhorse ja kumppanit: Lapa pystyyn, kun vastaan ajellaan....
Tuohon kohtaan 2) en osaa sanoa muuta kuin että minulla taas takaovien keskuslukko molemmista ovista lakkasi toimimasta vuoron perään alkukesästä, molempiin tehosi sama konsti, kärsivällinen odotus ja toiminta tuli takaisin molemmissa tapauksissa parin viikon sisään. Eipähän tarvinnut ruveta repimään ovipahveja. Italialainen elekroniikka on joskus niin ihmeellistä.

Joo ja lapa pystyyn vaan.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Skyhorse
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tunteet voitti järjen... Oulussa yksi hullu lisää

Viesti Kirjoittaja Skyhorse »

Onnex olkoon!

Jos se on se sama joka pyöri tääl Teknologiakyläs, niin pitäs nyt olla aika kirkas tuulilasi. Se kait vaihtui tuossa kesän aikana tai keväällä.

Oli tosi pahan näköinen kiveiskeymä, mut yx päivä lasi kiilteli uutuuttaan ja saumatkin oli tosi fiksun näköiset.

Varo tuunauskuumetta... vanteista se lähtee ja loppua ei tule. Itekkin tuli purettua aika paljon pellin alta tuossa vk.loppuna ja lopulta kasattua takaisin, koska ei hommat menny juuri niin kuin tahdoin. Lisäx kävi putkisto osina ja asbestin kanssa koitin tiivistellä pikkuisia vuotoja viriputken liittimistä. Sekin melkein vastaavalla menestyksellä.

Ei auta muu kuin CDA boksin tilaus ja sit Pohjolan kumiin mittojen kanssa. Sama homma putkiston kanssa... mitat ylös ja ostaan kunnon pakarikiristimet ja mieluiten parit kappaleet jotta sihinät kaikkoaa.

Joo ja lapa pystöön.

Mul se musta 147 ja rekkarina IVF-802

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: Tunteet voitti järjen... Oulussa yksi hullu lisää

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

Skyhorse kirjoitti:Varo tuunauskuumetta... vanteista se lähtee ja loppua ei tule.

No juu... tulihan tuota heti vannesivuja selailtua :oops:, mutta jos nyt ensin ajelis vanhat renkaat loppuun. Alustaakin kyllä pitäis laskea, kun on tottunut katseleen muiden foorumilaisten 56:ia ja oma näyttää "maastoautolta".
asbestin kanssa koitin tiivistellä pikkuisia vuotoja viriputken liittimistä. Sekin melkein vastaavalla menestyksellä.
Eikös pakoputken liitoksiin ole saatavissa omaa mänkkiä, jolla pikkusuhinat pitäis tiivistyä?

Skyhorse
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tunteet voitti järjen... Oulussa yksi hullu lisää

Viesti Kirjoittaja Skyhorse »

R@gdoll kirjoitti: Eikös pakoputken liitoksiin ole saatavissa omaa mänkkiä, jolla pikkusuhinat pitäis tiivistyä?
Rautaa rajalle, kyllä nyt täytyy ottaa mahdollisimman suuret kiinittimet esimme. Sittenkin tulee varmaan vuotamaan.

Eri homma se on vakioputkessa joka on katista lähtien yhtä osaa, mutta just näis viriputkissa on näitä liittimiä joita ei saa kuin tuurilla tiiviiksi.

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

mulla ei oo ku kaks liitosta...pakosarjaan ja takapönttöön ja kyllä on tivis 8)

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Re: Tunteet voitti järjen... Oulussa yksi hullu lisää

Viesti Kirjoittaja HR »

Skyhorse kirjoitti:Ei auta muu kuin CDA boksin tilaus.....
Mikä CDA? Siis "Child Detection Agency" ainakin Monsterit piirrosleffan mukaan näin. Onko tuo joku tarvikkeena myytävä kokonaan erilainen moottorinohjausyksikkö.

R@gdoll'lle tiedoksi että 155 on punainen ja rek. AGY-936
"Timing cingulum off et valuulas node"

Skyhorse
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tunteet voitti järjen... Oulussa yksi hullu lisää

Viesti Kirjoittaja Skyhorse »

Joku dynaaminen hiilariboksi se oli.

Käytännössä sen tarpeellisuuden huomaa verrattaessa kartiolla varustettua ilmanottoa kylmänä ja kuumana. Kylmästartin jälkeen ensimmäinen minuutti on melko vääntävän oloista, mutta sitten alle 3000 kierroksen väännöt alkaa huveta. Etenkin kun flekti käynnistyy, niin valoissa joutuu vähän luistattaan jo kytkintä, että auto liikkuu sujuvasti.

Etenkin 30 asteen ulkolämmöissä asian huomasi harvinaisen selvästi.

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Jaa sellainen boksi. Asia on harvinaisen selvä.

Olen muuten joskus ihmetellyt noita tarvikkeena myytäviä moottorinohjaus yksiköitä. Luulisi pelkän uudelleenohjelmoinnin riittävän, tai sitten keskusyksikön vaihtaminen vaikuttaa jotenkin vääntöön.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Skyhorse
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Skyhorse »

HR kirjoitti:Jaa sellainen boksi. Asia on harvinaisen selvä.

Olen muuten joskus ihmetellyt noita tarvikkeena myytäviä moottorinohjaus yksiköitä. Luulisi pelkän uudelleenohjelmoinnin riittävän, tai sitten keskusyksikön vaihtaminen vaikuttaa jotenkin vääntöön.
Ensin otetaan alk.per. ohjelma ja sitten sen mukaan vedetään vähän lisää syöttöä ja säädetään ajoitus, ym ym. Siten saadaan tiukempi ohjelma.

Jos viellä dynotetaan ja säädetään sen mukaan, niin johan saadaan hyvä sekä yksilöllinen ohjelma. Silloin vaan palaa rahaa, mutta jos oma auto on tärkee niin rahalle kait aivan sama?

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: Tunteet voitti järjen... Oulussa yksi hullu lisää

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

HR kirjoitti:R@gdoll'lle tiedoksi että 155 on punainen ja rek. AGY-936
Juu, onhan tuo tuttu jo ennestään. Kiitoksia vain HR:lle viime kesäisestä 155:n esittelystä. :wink:

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Kappas vaan, Näköjään sitten löysit itsellesi sopivan auton, kun tarpeeksi kauan katselit.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11231
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

HR kirjoitti:Olen muuten joskus ihmetellyt noita tarvikkeena myytäviä moottorinohjaus yksiköitä. Luulisi pelkän uudelleenohjelmoinnin riittävän, tai sitten keskusyksikön vaihtaminen vaikuttaa jotenkin vääntöön.
Jos nyt olen mitään mistään tajunnut niin noiden alkuperäisten boksien sytytys- ja ruiskutuskartat voidaan kyllä ohjelmoida uusiksi, mutta aivolaatikkoon ei jälkeenpäin voi ympätä mitään lisäsignaaleja tai -ohjauksia. Semmoisia voisivat olla vaikkapa ahdetun auton ahtopaineen tunnistus ja hukkaportin ohjaus ja ihan minkä tahansa vehkeen nakutuksentunnistus. Hardcorerakentelija tietysti ymppää vielä annot vesiruiskulle ja ilokaasuille :wink:

Tavallista vaparia näpelöitäessä hyöty taitaa olla vakioboksia mahdollisesti suurempi käyrien taitepisteiden määrä (mutta onko siitä mitään oikeaa hyötyä?) ja nopeampi säädettävyys, ei tarvitse aina testatessa prommata joka lastua uudelleen. Samoin aftermarketpurkista saa feedback-tietoa ulos ihan toiseen malliin.

Vähän kuitenkin epäilen että vaparissa olisi jostain Haltecista mitään mainittavaa hyötyä, katukäytössä siis. Fiksummat valistakoot.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin