G-tech pro RR

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

G-tech pro RR

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

tuli hommattua tommonen mittari. mikäs sen hauskempaa kuin omaa nelikkoa mittailla talviolosuhteissa :mrgreen: :twisted: onkos kellään muilla mitään vastaavia tuotteita? niin ja näkeehän tollasilla muutoksien vaikutuksetkin. itse kävin mittailemassa suljetulla kentällä :wink:
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Moro. Tuossa kaverin kanssa ollaan suuniteltu vastaavan laitteen rakentamista, tosin aika paljon halvempaan hintaan.

Mitä tietoja tuolle täytyy syöttää? Vai onko siinä joku valmis tietokanta eri autoille?

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Vaimoke sai G-techin silloisesta työpaikastaan lahjaksi joskus 5-vuotta sitten.
(Saaattoi olla muuten vaimon omatekemä kiihtyvyysanturi sisällä),mutta tuonne se on kaapin perukoille jäänyt.Taisin kerran kokeilla sitä sen verran,että totesin sen toimivaksi.

Pitäisikin kaivaa se esille ja kokeilla pysyykö 156 20-vuotiaan Mersun vauhdissa.

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

eli, tiedot joita tohon syötetään on: auton paino, kierrosluvun toi ottaa tupakin sytyttimestä, kuten myös virtansa, eli siis käyttöönotossa laite pyytää kierrättämään ensin 4000rpm, painetaan ok sitten 2000rpm ja ok ja sen jälkeen näyttää kierrosluvun. paino siis tota tehonlaskentaa varten. tossa mallissahan on muistaakseni 3 sisäistä anturia jotka mittailevat.. muistiin saa 4 auton tiedot, 2 tunnin rata-ajon, n. 30 vartin ajoa jne jne .. mukana tuli myös ohjelma koneelle eli laitteesta saa siis koneelle kaikki ajot.
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Jeps. Jotain tuon suuntaista ajattelinkin, tuota projektia miettiessä. Kierrosluvun kaivaminen tupakansytkästä kuulostaa aika mielenkiintoiselta!

Meillä oli ajatuksena tehdä pieni (mahd. halpa) analogia osa ja hoitaa sitten kaikki mittaaminen tietokoneella, kuten tulosten näyttäminen jne. Tietysti tommonen vaatii sen tietokoneen (eli käytännössä läppärin), mutta olisi kustannuksiltaan halvempi. Kyse ei ole siis mistään kaupallisesta projektista, vaan lähinnä ihan mielenkiinosta. Olisi kiva vertailla tuloksia oikeisiin esim. dynossa mitattuihin.

Etuna tommosessa tietokonepohjaisessa olisi tietysti paljon suurempi tallennuskapasiteetti.

Mitä rata-ajosta pystyy (ko. laitteella siis) mittaamaan? Meidän homma on toistaiseksi suunnitteluasteella, eli vähän mietitään ominaisuuksia mitä olisi hyvä laittaa. Loppujenlopuksi kaikki on aika pitkälti kiinni siitä softasta sitten, eli mitä sinne laitetaan ja tietysti siitä mitä mitatusta kiihtyvyydesta saa kaivettua. Ajatusus oli käyttää vain yhtä anturia hinnan pitämisenä alhaisena (esim. yksi hinta jonka löysin VTI:n yhden akselin anturille oli $45, eli ei ihan halpa). Silloinhan ei pysty mittaamaan tietenkään kuin yhtä suuntaa.

Onko tuossa muuten mitään kompensointia esim. ilmanvastukselle (ym. vastuksille)? Itse ainakin meinasin sellaistakin laittaa, kun tilanne on vähän eri kuin rullien päällä.

Kun saisi itseään niskasta kiinni ja saisi tehtyä jonkun pienen softa proton, niin pääsisi liikkeelle. Jos hommasta tulee ikinä mitään, niin varmasti tulen esittelemään ratapäiville :-)

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

varmaan helpoimmalla pääset kun vilkaset g-techin kotisivuja... siellä on juttua tosta rataajosta ym.. :mrgreen: http://www.gtechpro.com tuolta noin...
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

ja kun klikkaat tota RR mallia pääset siis kattomaan mitä se näyttää noitten perusominaisuuksien lisäksi.. :mrgreen:
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Jeps. Kyllä mä nopeasti tossa jo vilasinkin. Täytyy tutustua tarkemmin.

Avatar
Maunu
Viestit: 3490
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Eikös noita g techin vanhempia malleja saa puoli ilmaiseksi ebaystä. Joten oman rakentaminen voi olla vähän turhaa. Tietysti harraste mielessähän elektroniikkaa on mukava rakennella.

RR muistaakseni maksaa noin 280euroa + pk ja pelkkä pro noin 70euroa + pk.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Maunu
Viestit: 3490
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Tossa muuten linkki yhteen pro malliin http://cgi.ebay.co.uk/GTECH-Gtech-G-Tec ... dZViewItem
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Maunu kirjoitti:Eikös noita g techin vanhempia malleja saa puoli ilmaiseksi ebaystä. Joten oman rakentaminen voi olla vähän turhaa. Tietysti harraste mielessähän elektroniikkaa on mukava rakennella.

RR muistaakseni maksaa noin 280euroa + pk ja pelkkä pro noin 70euroa + pk.
:-) Joo. No ei aina kannata mennä siitä missä aita on matalin ;-)

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

Tere,

Tulipa itsekin tilattua tuollainen laite ebaysta, ja vasta kerran on ollut autossa, kun ajoin työajoa.. Joten ei voi sanoa paljon mitään. Vekkulilta näyttää ja täytyypä perehtyä manuaaliin, että saa kaiken irti.

Kakkosella näyttäisi vetävän puoli G:tä 3000-5500... Näyttää lupaavalta. :)

Saadakseen saman puoli G:tä jarrutukseen, täytyy jarruja painaa jo ihan tosissaan.. :shock:
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

Garrett kirjoitti:Tere,

Tulipa itsekin tilattua tuollainen laite ebaysta, ja vasta kerran on ollut autossa, kun ajoin työajoa.. Joten ei voi sanoa paljon mitään. Vekkulilta näyttää ja täytyypä perehtyä manuaaliin, että saa kaiken irti.

Kakkosella näyttäisi vetävän puoli G:tä 3000-5500... Näyttää lupaavalta. :)

Saadakseen saman puoli G:tä jarrutukseen, täytyy jarruja painaa jo ihan tosissaan.. :shock:
Liikenteen seassa tosiaan tuntui, että puolen G:n hidastuvuuteen tarvitaan oikein kunnolla jarrua. Illalla omassa ajossa moinen raja olikin sitten aika helppoa kauraa... :)

Tyhmä kone. Manuaali on vieläkin lukematta :? , mutta ensimmäiset kiihtyvyysvedot antoivat aika uskomattomia tuloksia. Asiat selkisivät, kun tiedostot latasi koneelle. Laitteen kello lähtee aivan liian myöhään päälle. Tietokoneohjelma kyllä osaa sitten näyttää oikean lähtöajan ajan negatiivisella puolella, mutta n. puolen sekunnin ero tulee aina. Eli jos laite näyttää 0-100km/h kiihtyvyydeksi alle 5,2 sekuntia, niin se ei olekaan koko totuus. Kahdella eri vedolla tuli laitteen viiveet mukaanlukien lopullisiksi tuloksiksi 5,61 ja 5,77 sekuntia. Melko maireaa.. 8)

Löytyihän ohjelmasta tuo asetuskin, jolla se osaa itse laskea nuo ajat siitä lähtien, kun auto on ensimmäisen kerran liikahtanut. Nyt kone osaa kertoa nuo oikeat tulokset. Ehkäpä sama löytyy pikkulaitteesta, jotta ei tarvitse tien päällä arpoa.

Enempiä ei sitten vedetäkään nollasta. En ole noita lähtöjä harrastanut, kun kytkin on kuitenkin se heikoin lenkki. Olen aina lähtenyt valoistakin kuin lehmä makuulta ja odottanut, että ahdot hoitavat homman kotiin. Muutaman kerran on joku päässyt autonmitan edelle, mutta ylipaine on realisoinut turhat haaveet yrittäjiltä.

Pari muutakin tulosta tuli mitattua suljetulla kentällä.
0-200 km/h 21,895 s
0-160-0 km/h 18,463 s
(Tulokset kitkarenkailla) :lol:
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

niin... onhan tota kokeiltu... 0-160 12.68 sec rauhallisella startilla ( 0-100 silloin 6.3 sec ) ja käyttäen max 6000rpm kierroksia ( ahdot n 1.1bar ) samassa vedossa 0-200 oli 20.8 sec . sen takia vaan 6000rpm koska menee ylhäällä hiukan laihalle... ongelma tosin poistumassa.... ja ahdotkin muuttumassa :mrgreen: testattu "ratasäädöllä" ja lentokentällä.
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

ainiin ja nastarenkailla ja mittarina g-tech pro RR :-D
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

Mittareilla saa tuloksia, mutta tämän mittarin tulokset ovat lapuilla ja niin ollen uskottavia muuallakin kuin esson baarissa :mrgreen:
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Hyvinhän se potkii kunhan pääsee vauhtiin :twisted:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei paha! Ja tuohan oli siis vetopyörätehoa eikä millään kaavalla laskettuja kampiakselikilowatteja?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Kateellisena täällä vertaan omiin lappuihin ja ei voi kun todeta, että liian alhaalle pirtyy viiva omassa. Olisko ollu väri loppumassa, silloin AMW:llä :roll:
Nooh. Tiedän mitä tehdä, joten tästä on hyvä jatkaa :mrgreen:

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

mulla taasen onnea matkassa.... juuri vetoa tehdessä tuli paikallinen maanjäristys joka auttoi :mrgreen:
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ja tuohan oli siis vetopyörätehoa eikä millään kaavalla laskettuja kampiakselikilowatteja?
Eiköhän se ole kaavojen kautta konetehoa? Muutenhan tossa olisi konetehoa kampiakselikilowattikaavalla 20% häviöllä jo vajaa 300kw mikä tekee yli 400 heppaa :shock:

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

gfj-365 kirjoitti:Mittareilla saa tuloksia, mutta tämän mittarin tulokset ovat lapuilla ja niin ollen uskottavia muuallakin kuin esson baarissa :mrgreen:

Mikäs kytkin siellä on?
Pitäisi Graleen tässä kesän aikana laitella uus kun toi vakio vähän lipsuu.

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

vakiolla mennään... niin kauas kunnes rupeaa lipsumaan :mrgreen: siirtynyt toi vääntö ylemmäs joten on vähä vähemmän normiajossa tota rasitusta tolle vakiokytkyttimelle
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

kesärenkailla : 13.58 / 174.4kmh lähtöä pitäisi harjotella, muttei viitsi hirveesti kytkintä rääkätä 100-180kmh 8.8 sec
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Vastaa Viestiin