Sivu 91/116

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 09 Elo 2017, 16:18
Kirjoittaja V6
155156 kirjoitti:
V6 kirjoitti:jotain maita tosta varmaan vielä puuttuu
Voisi kuvitella että Alfa Romeoita myydään Kiinassakin. Niillä luulisi olevan vara niitä ostaa, kun jokainen jääkaappia pienempi vehje valmistetaan nykyään siellä.
ei taida olla vielä virallista dealeria siellä tossa kartta josta näkee suurin piirtein missä myydään
https://en.wikipedia.org/wiki/File:Alfa ... s_2017.png

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 10 Elo 2017, 10:33
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 10 Elo 2017, 10:50
Kirjoittaja 155156
Tämä linkki toiminee paremmin: Jyväskylään tuli Alfa Romeo -taksi

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 10 Elo 2017, 12:12
Kirjoittaja Farina
^Jutussa mainitaan että kaksi taksi-Alfaa olisi ajossa. Missäköhän toinen ja mikä Alfa?

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 10 Elo 2017, 12:49
Kirjoittaja molsky
^^ Kommenttiosiot on taas aikamoista kultaa verkkosivujen ja Facebookin puolella. :lol:

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 11 Elo 2017, 13:49
Kirjoittaja 155156
Keskisuomalainen 11.8.2017

Kuva

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 11 Elo 2017, 14:24
Kirjoittaja molsky
^ Ainakin luulisi merkin saavan nyt hyvää mainosta ja toivottavasti Suomessa AR:n markkinoinnista vastaavat huomaisivat tuon ja käyttäisivät sitä jotenkin hyödykseen. :-D

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 11 Elo 2017, 21:02
Kirjoittaja Portti
Viimeisimmässä Evo Magazinessa (# 239, 10/2017) oli Giulia Quadrifoglio otettu Evon Fast Fleetiin eli kestotestiin. Tämän numeron ensiraporttia en vielä ehtinyt lukea. Seuraavissa numeroissa tiedossa lisää raportteja Evon kokemuksista Q:lla.

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 16 Elo 2017, 21:09
Kirjoittaja quppe
Viimeisin Auto Autiset - ilmaisjakelu lehden(fixus lehti) erittäin suppeassa kestopinnoite artikkelissa oli Giulia QV kestopinnoituksessa. Lehteä jaetaan PK-seudulla.

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 20 Elo 2017, 12:33
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 20 Elo 2017, 13:09
Kirjoittaja Xehpuk
Kauppakeskusten ilmaisjakelu Kaasujalka: Giulia Q yhden sivun juttu ja Giulia Veloce puolen sivun juttu.
Julkaisulle ominaiseen tyyliin negatiivisia asioita autoista ei juuri löydy :lol:

Varmaan aikanaan jutut ilmestyvät myös nettisivuille.

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 20 Elo 2017, 19:07
Kirjoittaja alum
Giallo Pozzuoli kirjoitti:IS: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio: Tätä lähemmäs neliovinen sedan ei pääse Ferraria

Kommenttiosion tietäjien analyyseja odottaessa :lol:
Miksiköhän Giuliaa pitää verrata Ferrariin? Joskus muinaisina aikoina Lancialla oli muistikuvien mukaan malli, jonka Ferrari-moottorista ei oltu jätetty yhtään sylinteriä pois. Vielä varhaisempana, jo esihistoriallisena aikana Maseratilla oli sellainen Neljä ovea-niminen malli, jonka moottori oli tosin sekin etäällä Ferrarin vastaavasta. Joidenkin mielestä - edellä.

Mutta tässähän tarkoitetaan nykyaikaa. :)

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 20 Elo 2017, 23:01
Kirjoittaja mutt
alum kirjoitti: Joskus muinaisina aikoina Lancialla oli muistikuvien mukaan malli, jonka Ferrari-moottorista ei oltu jätetty yhtään sylinteriä pois.
Vielä muinaisempana aikana Ferrarilla oli malli, jonka Lancia-moottorista ei ollut jätetty yhtään sylinteriä pois.

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 21 Elo 2017, 06:34
Kirjoittaja -TTY-
alum kirjoitti:Miksiköhän Giuliaa pitää verrata Ferrariin?
Kai Ferrari on enemmistölle jotain niin mystistä ja itseisarvo, että mikä hyvänsä kytkös tavallisella perheautolla siihen koetaan eduksi. Vrt. "melkein sukua julkkikselle."
Huomattavasti enemmän tökkii joka toisessa vähääkään sporttisemman Fiatin myynnissä käytettävät Ferrari-kieli- ja mielikuvat. VW Polon myynti-ilmoitusta odotellessa:"Kun kasvan isoksi, minusta tulee Bugatti" tjsp.

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 21 Elo 2017, 17:49
Kirjoittaja alum
mutt kirjoitti: Vielä muinaisempana aikana Ferrarilla oli malli, jonka Lancia-moottorista ei ollut jätetty yhtään sylinteriä pois.
Niinpä niin .... mutta sillä voitettiinkin maailmanmestaruus pian sen jälkeen, kun se oli muutettu Ferrariksi.

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 25 Elo 2017, 07:44
Kirjoittaja A Bart
alum kirjoitti:
mutt kirjoitti: Vielä muinaisempana aikana Ferrarilla oli malli, jonka Lancia-moottorista ei ollut jätetty yhtään sylinteriä pois.
Niinpä niin .... mutta sillä voitettiinkin maailmanmestaruus pian sen jälkeen, kun se oli muutettu Ferrariksi.
Tosn nokassa taisi koreilla vielä lanciankin logo.
No, aina voi sanoa että voi ajella millä tahansa autolla millä on voitettu rallin ja formuloitten mestaruus :)

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 25 Elo 2017, 09:24
Kirjoittaja Tazio
A Bart kirjoitti: No, aina voi sanoa että voi ajella millä tahansa autolla millä on voitettu rallin ja formuloitten mestaruus :)
Hmm, ilmeisesti tähän lasketaan myös '77 vanhemmat rallin voitot; vaikka tuo ei virallisesti kuljettajien MM-titteliä tuonutkaan? Onko valinta sitten Lancia, MB, Alfa Romeo tai Lotus?

-Tazio

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 26 Elo 2017, 11:07
Kirjoittaja Vittorio Jano
Q TopGearin kestotestissä.

Kuva

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 26 Elo 2017, 12:07
Kirjoittaja Xehpuk
Lisää näitä, käytettyjen Giuliettojen hinnat ovat epämiellyttävän korkealla :lol:

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 28 Elo 2017, 09:51
Kirjoittaja 155156
Vittorio Jano kirjoitti:Q TopGearin kestotestissä.
Mikä siinä oli vikana?

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 29 Elo 2017, 08:04
Kirjoittaja Vittorio Jano
^

Kaupassa vaan selailin, en ostanut lehteä/lukenut juttua. Mutta jotakin voinee päätellä tuosta kuvassa näkyvästä tekstipätkästä.

Toisessa ketjussa luki, että new turbo overboost valve.

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 31 Elo 2017, 08:11
Kirjoittaja A Bart
Tazio kirjoitti:
A Bart kirjoitti: No, aina voi sanoa että voi ajella millä tahansa autolla millä on voitettu rallin ja formuloitten mestaruus :)
Hmm, ilmeisesti tähän lasketaan myös '77 vanhemmat rallin voitot; vaikka tuo ei virallisesti kuljettajien MM-titteliä tuonutkaan? Onko valinta sitten Lancia, MB, Alfa Romeo tai Lotus?

-Tazio
No nyt ei ihan aukea?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Rallin_ma ... aruussarja
En löydä tuolta meseä, alfaa tai lotustakaan

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 31 Elo 2017, 08:49
Kirjoittaja Tazio
A Bart kirjoitti:
Tazio kirjoitti:
A Bart kirjoitti: No, aina voi sanoa että voi ajella millä tahansa autolla millä on voitettu rallin ja formuloitten mestaruus :)
Hmm, ilmeisesti tähän lasketaan myös '77 vanhemmat rallin voitot; vaikka tuo ei virallisesti kuljettajien MM-titteliä tuonutkaan? Onko valinta sitten Lancia, MB, Alfa Romeo tai Lotus?

-Tazio
No nyt ei ihan aukea?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Rallin_ma ... aruussarja
En löydä tuolta meseä, alfaa tai lotustakaan
Jaa, katselet sitten väärää listaa ;)
Tai sitten minä muistelen omiani kun väitän (tarkistamatta, eli ota suolan kanssa), että Colteloni niminen fransmanni olisi joskus '59 voittanut Rallin MM-sarjan edeltäjän Giulietta TI:llä, ainakin Herr Englel und Herr Stock olisivat tehneet saman tempun 220 SE:llä ja Lotus Cortinalla taitaa myös olla ainakin yksi (aikalaishurri, joko Kjellström tai Söderström)

-Tazio

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 31 Elo 2017, 09:40
Kirjoittaja Farina

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 06 Syys 2017, 14:04
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 06 Syys 2017, 19:49
Kirjoittaja V6
saas nähdä mitä tässä tapahtuu, hyvässä lykyssä F1sissa on kohta Alfa tai Alfa brändätty moottori

http://en.f1i.com/news/278497-big-annou ... auber.html

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 07 Syys 2017, 22:19
Kirjoittaja _rico
Giulia ikävämmässä yhteydessä:

http://www.iltalehti.fi/formulat/201709 ... 5_fo.shtml

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 11 Syys 2017, 17:59
Kirjoittaja insinörtti
TM 16/2017 Concorso d'Eleganze Veilla d'Este -raportissa mainitaan Best in Show palkinnon saajaksi Alfa Romeo Giulietta SS Prototipo vm 1957.

Valokuvan perusteella voittajan on helppo hymyillä :mrgreen:

Näkyipä siellä todustusaineiston mukaan olleen ainakin yksi Fiat, mallia Fiat-Abarth 1000 Bialbero Record.

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 12 Syys 2017, 08:39
Kirjoittaja Farina
Uusimmassa TM:ssä myös juttua 164:sta. Koko kutun lukeminen vaatii rekisteröitymisen tai lehden ostamisen.

https://tekniikanmaailma.fi/autot/tm-kl ... nein-auto/

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 12 Syys 2017, 09:38
Kirjoittaja Gasolina

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 12 Syys 2017, 10:04
Kirjoittaja Farina
Farina kirjoitti:Uusimmassa TM:ssä myös juttua 164:sta. Koko kutun lukeminen vaatii rekisteröitymisen tai lehden ostamisen.

https://tekniikanmaailma.fi/autot/tm-kl ... nein-auto/
Juttu löytyykin täältä vapaasti luettavana:
https://tekniikanmaailma.fi/autot/tm-kl ... 31996e-700

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 12 Syys 2017, 15:40
Kirjoittaja mutt
Kolmikon korit olivat niin yhteneväiset, että muun muassa ovet pystyi siirtämään mallista toiseen.
Joo, ei pystynyt.
Fiat-yhtymän ansioksi voidaan lukea Saab 9000:n vakuuttavasti toiminut alusta.
Eipä tainnut Saabin jäykkä taka-akseli tulla Fiatilta.
Alfa Romeo 164:n valmistus päättyi kesällä 1997, kun malli sai tehdä tilaa uudelle 156-sukupolvelle.
Ehkä 166:lle kuitenkin?

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 13 Syys 2017, 08:05
Kirjoittaja Alfissimo
Otetaanpas vähän löysemmin rantein, eikä nillitetä pilkun vierestä.

Kyllähän nuo Croma, Thema ja alkupään 9000 on renkaiden välistä ihan samasta muotista väännettyjä ja isot pojat on sanoneet, että vastaavien korimallien takaovet ainakin olisi olleet vaihtokelpoiset. Vaikka Saappi itse halusikin jäykän akselin taakse laittaa, niin ei se tarkoita, etteikö italialaiset silti olisi yleisessä alustatekniikassa auttaneet ja onpahan noita palkkiakseleita italialaisissakin ollut. Kai nekin on ihan siedettäviä ajettavia olleet, joten miksei ruotsalainenkin näkemys aiheesta.

Onhan se niin, että käytännössä 164 teki tilaa ensin 156:lle, vaikka toki 166 virallinen perillinen hieman myöhemmin olikin. Siitähän on ollut huhuja, että 166 olisi ollut valmis jo aiemmin, mutta teki tilaa 156:lle, jonka myynti enemmän massa-Alfana haluttiin ja myös saatiin parempaan vauhtiin. Tätä teoriaa kieltämättä tukee jotkin muotoilulliset ja hieman "vanhemmat" yksityiskohdat.

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 13 Syys 2017, 08:23
Kirjoittaja Farina
Yleisellä tasolla on hienoa, että Suomen luetuin autolehti tekee asiallisen jutun täysin marginaalimerkiksi painuneesta Alfa Romeosta. Jutun yleissävykin on selvästi positiivinen.

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 14 Syys 2017, 09:19
Kirjoittaja mutt
Juu, oli kyllä positiivissävyinen juttu, eli ei lähdetty normaalille yleisesti hyväksytylle linjalle. Silti kuitenkin autolehdeksikin itseään tituleeraavalta lehdeltä odottaisi tarkkuutta edes alustarakenteiden osalta, jossa nyt ei ihan pilkun kokoisesta erosta puhuta.

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 14 Syys 2017, 20:32
Kirjoittaja Rasvis
Moottoripaletista pääsivät unohtumaan ne tehokkaimmat versiot eli 200 hp QV 12v, 210 hp Super 24v ja 232 hp QV/Q4 24v. Nelivetoversion olemassaolonkin olisi voinut mainita, olihan se Tipo 4:n ainoa nelikko ja harvinaisen hienosti toteutettu.

Mutta joka tapauksessa kiva että tekivät jutun, siitäkin huolimatta että tuollaisesta tulee aina ikävä omia Kuuslankkuja. Good times.

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 14 Syys 2017, 20:53
Kirjoittaja Polforea
Rasvis kirjoitti:olihan se Tipo 4:n ainoa nelikko
Korjataan sen verran, että ainoa tuotantonelikko - ruotsalaisetkin pääsivät omin voimin liikkuvalle protoasteelle asti, ennenkö omistaja lätäkön takaa sanoi soo soo ja kielsi jatkamasta.

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 14 Syys 2017, 21:06
Kirjoittaja Rasvis
Ilmeisesti samat ankeuttajat asialla jotka kielsivät 9000 V8:n sarjavalmistuksen? Onneksi italialaisilla oli tässä kohtaa enemmän urheiluhenkeä ja Themaan sentään kipattiin veekasi, joku hurja on kait sellaisen Saabiinkin sittemmin istuttanut.

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 14 Syys 2017, 21:43
Kirjoittaja Polforea
Jep, sama porukka. Onnekkailla italialaisilla oli eri omistajat.

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 14 Syys 2017, 22:11
Kirjoittaja Isola
Italialaiset tosin ymmärsivät myös, että kaikkea ei ole aina pakko tehdä itse. Kokonaan uuden moottorikonstruktion tekeminen lähes tyhjästä oikeasti tuotantokelpoiseksi (ja ylläpidettäväksi tuotteeksi) ei nyt kuitenkaan ole ihan harrasteprojekti. Saabin V8 olisi hyvinkin voinut päätyä tuotantoon, jos moottori olisi ostettu ulkoa.

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 14 Syys 2017, 22:57
Kirjoittaja Polforea
...tai lainattu emoyhtiöltä, kai niillä jotain asiaan viittaavaa olisi ollut. No, niillä oli v6, jonka jopa sai asentaa - takavetareille tuli tylysti vaan "Ei".

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 14 Syys 2017, 23:33
Kirjoittaja Isola
Scanialta? :-D Heilllä oli kieltämättä kohtalaisen kokoisia moottoreita, mutta väärällä polttoaineella. Massaakin saattoi olla vähän liikaa. Eikös kuitenkin ollut niin, että ihan itse tehty V8 oli jo ajokunnossa siinä vaiheessa, kun GM tuli omistajaksi? Projektin lopun torppaus oli aivan epäilemättä GM:stä kiinni, mutta valinta oman ja vieraan välillä tehtiin käsittääkseni täysin pohjoismaisin voimin.

Vaikka oma V8 olisi ollut kuinka kiva juttu, niin valitettavasti alan nyrkkisäännön mukaan toimiva proto on vasta 5 % tuotteesta. Vaikka hyväksyttäisiin sen tässä tapauksessa olleen paljon enemmänkin (aivan täysin tyhjästähän sitä ei tehty), niin ikävä kyllä on aika helppo ymmärtää tuo päätös. Ja kyllä, olen itsekin ollut mukana panemassa alulle puolisalaa tehtyjä "keksintöjä", joten kuviossa on jotain petomaisen tuttua :wink:

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 14 Syys 2017, 23:41
Kirjoittaja mutt
Linnavuoren V8 kuitenkin perustui vahvasti nelosiin ja käytti paljon yhteisiä osia, joten tuotantokustannukset olisivat saattaneet olla hallittavissa. Eri asia tietysti, kuinka valmis se paketti todellisuudessa oli, eli millainen lopullinen kone sitten olisi ollutkaan.

Liekö minkä verran sukua nuo 9000:n koneet 99:n alkupään koneille? Nehän oli tehty toiseen suuntaan, Triumph Stagin V8:sta puolittamalla.

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 15 Syys 2017, 00:02
Kirjoittaja Polforea
Isola kirjoitti:Scanialta? :-D Heilllä oli kieltämättä kohtalaisen kokoisia moottoreita, mutta väärällä polttoaineella. Massaakin saattoi olla vähän liikaa. Eikös kuitenkin ollut niin, että ihan itse tehty V8 oli jo ajokunnossa siinä vaiheessa, kun GM tuli omistajaksi? Projektin lopun torppaus oli aivan epäilemättä GM:stä kiinni, mutta valinta oman ja vieraan välillä tehtiin käsittääkseni täysin pohjoismaisin voimin.
No joo, totta. GM oli muistaakseni osaomistajana jo aiemmin ja sieltä siis projektin torpatessa olisi varmaan löytynyt kasiakin kutosen sijasta. Mutta jos rehellisiä ollaan, se kutonen todennäköisesti möi enemmän kuin kasi olisi myynyt, eli ymmärrän kyllä ihan hyvin tuon lopputuloksen.
mutt kirjoitti:Liekö minkä verran sukua nuo 9000:n koneet 99:n alkupään koneille? Nehän oli tehty toiseen suuntaan, Triumph Stagin V8:sta puolittamalla.
Sen verran, että molemmissa taitaa jossain kohtaa lukea SAAB. Siitä trumppakoneesta (1.7 ja 1.85) kai otettiin oppia 70-luvulla, kun leivottiin kasaan ns. B-moottori (2.0), mutta ei niissä paljoa yhteistä ole. B-moottorista sitten otettiin oppia, kun 80-luvun alkuun (MY81 900:ssa, MY82 99:ssä) leivottiin kasaan ns. H-kone, joka tottelee myös mallikoodia B201 8v-versiona ja B202 myöhempänä 16v-versiona. Veekasi leivottiin sitten B202 -pohjalta, eli melko etäällä Stag-kasista ollaan jo.

Tää ei kyllä enää oikeastaan liity Alfoihin mediassa, mutta kun kerran juttua tuntuu riittävän niin... :D

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 15 Syys 2017, 00:15
Kirjoittaja Macela
Polforea kirjoitti:
Tää ei kyllä enää oikeastaan liity Alfoihin mediassa, mutta kun kerran juttua tuntuu riittävän niin... :D
Ei siinä, ihan mielenkiintosta juttua seurata täältä sivustakin :)

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 15 Syys 2017, 16:14
Kirjoittaja Vittorio Jano
Polforea kirjoitti:
Tää ei kyllä enää oikeastaan liity Alfoihin mediassa, mutta kun kerran juttua tuntuu riittävän niin...
Ollaan sitä joskus oltu aiheesta paljon etäämmälläkin...

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 26 Syys 2017, 12:25
Kirjoittaja _rico

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 26 Syys 2017, 14:03
Kirjoittaja Kivijärvi

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 29 Syys 2017, 02:51
Kirjoittaja Ipi

Re: Alfat mediassa.

Lähetetty: 29 Syys 2017, 09:09
Kirjoittaja mutt
Onkohan FCA:lla varaa maksaa tämmöisiä rahoja, kun ei näytä tuo hybridi/sähköpuoli olevan sieltä tuloillaan?
https://www.hs.fi/autot/art-2000005386867.html
Vai tuleeko ensimmäiseksi eurooppalaiseksi autofirmaksi, joka menee nurin "kotimaisten" säännösten avittamana?