Alfat mediassa.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja V6 »

155156 kirjoitti:
V6 kirjoitti:jotain maita tosta varmaan vielä puuttuu
Voisi kuvitella että Alfa Romeoita myydään Kiinassakin. Niillä luulisi olevan vara niitä ostaa, kun jokainen jääkaappia pienempi vehje valmistetaan nykyään siellä.
ei taida olla vielä virallista dealeria siellä tossa kartta josta näkee suurin piirtein missä myydään
https://en.wikipedia.org/wiki/File:Alfa ... s_2017.png
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama


Avatar
155156
Viestit: 2084
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Tämä linkki toiminee paremmin: Jyväskylään tuli Alfa Romeo -taksi

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Farina »

^Jutussa mainitaan että kaksi taksi-Alfaa olisi ajossa. Missäköhän toinen ja mikä Alfa?

Avatar
molsky
Viestit: 554
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja molsky »

^^ Kommenttiosiot on taas aikamoista kultaa verkkosivujen ja Facebookin puolella. :lol:

Avatar
155156
Viestit: 2084
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Keskisuomalainen 11.8.2017

Kuva

Avatar
molsky
Viestit: 554
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja molsky »

^ Ainakin luulisi merkin saavan nyt hyvää mainosta ja toivottavasti Suomessa AR:n markkinoinnista vastaavat huomaisivat tuon ja käyttäisivät sitä jotenkin hyödykseen. :-D

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Portti »

Viimeisimmässä Evo Magazinessa (# 239, 10/2017) oli Giulia Quadrifoglio otettu Evon Fast Fleetiin eli kestotestiin. Tämän numeron ensiraporttia en vielä ehtinyt lukea. Seuraavissa numeroissa tiedossa lisää raportteja Evon kokemuksista Q:lla.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja quppe »

Viimeisin Auto Autiset - ilmaisjakelu lehden(fixus lehti) erittäin suppeassa kestopinnoite artikkelissa oli Giulia QV kestopinnoituksessa. Lehteä jaetaan PK-seudulla.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »


Avatar
Xehpuk
Viestit: 790
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Kauppakeskusten ilmaisjakelu Kaasujalka: Giulia Q yhden sivun juttu ja Giulia Veloce puolen sivun juttu.
Julkaisulle ominaiseen tyyliin negatiivisia asioita autoista ei juuri löydy :lol:

Varmaan aikanaan jutut ilmestyvät myös nettisivuille.
Liitteet
kaasujalka.jpeg
kaasujalka.jpeg (220.45 KiB) Katsottu 22214 kertaa

Avatar
alum
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 16:27

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja alum »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:IS: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio: Tätä lähemmäs neliovinen sedan ei pääse Ferraria

Kommenttiosion tietäjien analyyseja odottaessa :lol:
Miksiköhän Giuliaa pitää verrata Ferrariin? Joskus muinaisina aikoina Lancialla oli muistikuvien mukaan malli, jonka Ferrari-moottorista ei oltu jätetty yhtään sylinteriä pois. Vielä varhaisempana, jo esihistoriallisena aikana Maseratilla oli sellainen Neljä ovea-niminen malli, jonka moottori oli tosin sekin etäällä Ferrarin vastaavasta. Joidenkin mielestä - edellä.

Mutta tässähän tarkoitetaan nykyaikaa. :)

Avatar
mutt
Viestit: 5434
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja mutt »

alum kirjoitti: Joskus muinaisina aikoina Lancialla oli muistikuvien mukaan malli, jonka Ferrari-moottorista ei oltu jätetty yhtään sylinteriä pois.
Vielä muinaisempana aikana Ferrarilla oli malli, jonka Lancia-moottorista ei ollut jätetty yhtään sylinteriä pois.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
-TTY-
Viestit: 1518
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

alum kirjoitti:Miksiköhän Giuliaa pitää verrata Ferrariin?
Kai Ferrari on enemmistölle jotain niin mystistä ja itseisarvo, että mikä hyvänsä kytkös tavallisella perheautolla siihen koetaan eduksi. Vrt. "melkein sukua julkkikselle."
Huomattavasti enemmän tökkii joka toisessa vähääkään sporttisemman Fiatin myynnissä käytettävät Ferrari-kieli- ja mielikuvat. VW Polon myynti-ilmoitusta odotellessa:"Kun kasvan isoksi, minusta tulee Bugatti" tjsp.
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
alum
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 16:27

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja alum »

mutt kirjoitti: Vielä muinaisempana aikana Ferrarilla oli malli, jonka Lancia-moottorista ei ollut jätetty yhtään sylinteriä pois.
Niinpä niin .... mutta sillä voitettiinkin maailmanmestaruus pian sen jälkeen, kun se oli muutettu Ferrariksi.

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja A Bart »

alum kirjoitti:
mutt kirjoitti: Vielä muinaisempana aikana Ferrarilla oli malli, jonka Lancia-moottorista ei ollut jätetty yhtään sylinteriä pois.
Niinpä niin .... mutta sillä voitettiinkin maailmanmestaruus pian sen jälkeen, kun se oli muutettu Ferrariksi.
Tosn nokassa taisi koreilla vielä lanciankin logo.
No, aina voi sanoa että voi ajella millä tahansa autolla millä on voitettu rallin ja formuloitten mestaruus :)

Avatar
Tazio
Viestit: 3392
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

A Bart kirjoitti: No, aina voi sanoa että voi ajella millä tahansa autolla millä on voitettu rallin ja formuloitten mestaruus :)
Hmm, ilmeisesti tähän lasketaan myös '77 vanhemmat rallin voitot; vaikka tuo ei virallisesti kuljettajien MM-titteliä tuonutkaan? Onko valinta sitten Lancia, MB, Alfa Romeo tai Lotus?

-Tazio

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11200
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Q TopGearin kestotestissä.

Kuva
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Xehpuk
Viestit: 790
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Lisää näitä, käytettyjen Giuliettojen hinnat ovat epämiellyttävän korkealla :lol:

Avatar
155156
Viestit: 2084
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Vittorio Jano kirjoitti:Q TopGearin kestotestissä.
Mikä siinä oli vikana?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11200
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Kaupassa vaan selailin, en ostanut lehteä/lukenut juttua. Mutta jotakin voinee päätellä tuosta kuvassa näkyvästä tekstipätkästä.

Toisessa ketjussa luki, että new turbo overboost valve.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Tazio kirjoitti:
A Bart kirjoitti: No, aina voi sanoa että voi ajella millä tahansa autolla millä on voitettu rallin ja formuloitten mestaruus :)
Hmm, ilmeisesti tähän lasketaan myös '77 vanhemmat rallin voitot; vaikka tuo ei virallisesti kuljettajien MM-titteliä tuonutkaan? Onko valinta sitten Lancia, MB, Alfa Romeo tai Lotus?

-Tazio
No nyt ei ihan aukea?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Rallin_ma ... aruussarja
En löydä tuolta meseä, alfaa tai lotustakaan

Avatar
Tazio
Viestit: 3392
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

A Bart kirjoitti:
Tazio kirjoitti:
A Bart kirjoitti: No, aina voi sanoa että voi ajella millä tahansa autolla millä on voitettu rallin ja formuloitten mestaruus :)
Hmm, ilmeisesti tähän lasketaan myös '77 vanhemmat rallin voitot; vaikka tuo ei virallisesti kuljettajien MM-titteliä tuonutkaan? Onko valinta sitten Lancia, MB, Alfa Romeo tai Lotus?

-Tazio
No nyt ei ihan aukea?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Rallin_ma ... aruussarja
En löydä tuolta meseä, alfaa tai lotustakaan
Jaa, katselet sitten väärää listaa ;)
Tai sitten minä muistelen omiani kun väitän (tarkistamatta, eli ota suolan kanssa), että Colteloni niminen fransmanni olisi joskus '59 voittanut Rallin MM-sarjan edeltäjän Giulietta TI:llä, ainakin Herr Englel und Herr Stock olisivat tehneet saman tempun 220 SE:llä ja Lotus Cortinalla taitaa myös olla ainakin yksi (aikalaishurri, joko Kjellström tai Söderström)

-Tazio

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Farina »


Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »


V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja V6 »

saas nähdä mitä tässä tapahtuu, hyvässä lykyssä F1sissa on kohta Alfa tai Alfa brändätty moottori

http://en.f1i.com/news/278497-big-annou ... auber.html
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja _rico »

Giulia ikävämmässä yhteydessä:

http://www.iltalehti.fi/formulat/201709 ... 5_fo.shtml

insinörtti
Viestit: 2632
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

TM 16/2017 Concorso d'Eleganze Veilla d'Este -raportissa mainitaan Best in Show palkinnon saajaksi Alfa Romeo Giulietta SS Prototipo vm 1957.

Valokuvan perusteella voittajan on helppo hymyillä :mrgreen:

Näkyipä siellä todustusaineiston mukaan olleen ainakin yksi Fiat, mallia Fiat-Abarth 1000 Bialbero Record.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Farina »

Uusimmassa TM:ssä myös juttua 164:sta. Koko kutun lukeminen vaatii rekisteröitymisen tai lehden ostamisen.

https://tekniikanmaailma.fi/autot/tm-kl ... nein-auto/

Avatar
Gasolina
Viestit: 4678
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Giulia Super -69

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Farina »

Farina kirjoitti:Uusimmassa TM:ssä myös juttua 164:sta. Koko kutun lukeminen vaatii rekisteröitymisen tai lehden ostamisen.

https://tekniikanmaailma.fi/autot/tm-kl ... nein-auto/
Juttu löytyykin täältä vapaasti luettavana:
https://tekniikanmaailma.fi/autot/tm-kl ... 31996e-700

Avatar
mutt
Viestit: 5434
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Kolmikon korit olivat niin yhteneväiset, että muun muassa ovet pystyi siirtämään mallista toiseen.
Joo, ei pystynyt.
Fiat-yhtymän ansioksi voidaan lukea Saab 9000:n vakuuttavasti toiminut alusta.
Eipä tainnut Saabin jäykkä taka-akseli tulla Fiatilta.
Alfa Romeo 164:n valmistus päättyi kesällä 1997, kun malli sai tehdä tilaa uudelle 156-sukupolvelle.
Ehkä 166:lle kuitenkin?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Otetaanpas vähän löysemmin rantein, eikä nillitetä pilkun vierestä.

Kyllähän nuo Croma, Thema ja alkupään 9000 on renkaiden välistä ihan samasta muotista väännettyjä ja isot pojat on sanoneet, että vastaavien korimallien takaovet ainakin olisi olleet vaihtokelpoiset. Vaikka Saappi itse halusikin jäykän akselin taakse laittaa, niin ei se tarkoita, etteikö italialaiset silti olisi yleisessä alustatekniikassa auttaneet ja onpahan noita palkkiakseleita italialaisissakin ollut. Kai nekin on ihan siedettäviä ajettavia olleet, joten miksei ruotsalainenkin näkemys aiheesta.

Onhan se niin, että käytännössä 164 teki tilaa ensin 156:lle, vaikka toki 166 virallinen perillinen hieman myöhemmin olikin. Siitähän on ollut huhuja, että 166 olisi ollut valmis jo aiemmin, mutta teki tilaa 156:lle, jonka myynti enemmän massa-Alfana haluttiin ja myös saatiin parempaan vauhtiin. Tätä teoriaa kieltämättä tukee jotkin muotoilulliset ja hieman "vanhemmat" yksityiskohdat.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Farina »

Yleisellä tasolla on hienoa, että Suomen luetuin autolehti tekee asiallisen jutun täysin marginaalimerkiksi painuneesta Alfa Romeosta. Jutun yleissävykin on selvästi positiivinen.

Avatar
mutt
Viestit: 5434
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Juu, oli kyllä positiivissävyinen juttu, eli ei lähdetty normaalille yleisesti hyväksytylle linjalle. Silti kuitenkin autolehdeksikin itseään tituleeraavalta lehdeltä odottaisi tarkkuutta edes alustarakenteiden osalta, jossa nyt ei ihan pilkun kokoisesta erosta puhuta.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11224
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Moottoripaletista pääsivät unohtumaan ne tehokkaimmat versiot eli 200 hp QV 12v, 210 hp Super 24v ja 232 hp QV/Q4 24v. Nelivetoversion olemassaolonkin olisi voinut mainita, olihan se Tipo 4:n ainoa nelikko ja harvinaisen hienosti toteutettu.

Mutta joka tapauksessa kiva että tekivät jutun, siitäkin huolimatta että tuollaisesta tulee aina ikävä omia Kuuslankkuja. Good times.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Polforea
Viestit: 11160
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Rasvis kirjoitti:olihan se Tipo 4:n ainoa nelikko
Korjataan sen verran, että ainoa tuotantonelikko - ruotsalaisetkin pääsivät omin voimin liikkuvalle protoasteelle asti, ennenkö omistaja lätäkön takaa sanoi soo soo ja kielsi jatkamasta.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11224
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ilmeisesti samat ankeuttajat asialla jotka kielsivät 9000 V8:n sarjavalmistuksen? Onneksi italialaisilla oli tässä kohtaa enemmän urheiluhenkeä ja Themaan sentään kipattiin veekasi, joku hurja on kait sellaisen Saabiinkin sittemmin istuttanut.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Polforea
Viestit: 11160
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jep, sama porukka. Onnekkailla italialaisilla oli eri omistajat.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Isola
Viestit: 1962
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Isola »

Italialaiset tosin ymmärsivät myös, että kaikkea ei ole aina pakko tehdä itse. Kokonaan uuden moottorikonstruktion tekeminen lähes tyhjästä oikeasti tuotantokelpoiseksi (ja ylläpidettäväksi tuotteeksi) ei nyt kuitenkaan ole ihan harrasteprojekti. Saabin V8 olisi hyvinkin voinut päätyä tuotantoon, jos moottori olisi ostettu ulkoa.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Polforea
Viestit: 11160
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

...tai lainattu emoyhtiöltä, kai niillä jotain asiaan viittaavaa olisi ollut. No, niillä oli v6, jonka jopa sai asentaa - takavetareille tuli tylysti vaan "Ei".
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Isola
Viestit: 1962
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Isola »

Scanialta? :-D Heilllä oli kieltämättä kohtalaisen kokoisia moottoreita, mutta väärällä polttoaineella. Massaakin saattoi olla vähän liikaa. Eikös kuitenkin ollut niin, että ihan itse tehty V8 oli jo ajokunnossa siinä vaiheessa, kun GM tuli omistajaksi? Projektin lopun torppaus oli aivan epäilemättä GM:stä kiinni, mutta valinta oman ja vieraan välillä tehtiin käsittääkseni täysin pohjoismaisin voimin.

Vaikka oma V8 olisi ollut kuinka kiva juttu, niin valitettavasti alan nyrkkisäännön mukaan toimiva proto on vasta 5 % tuotteesta. Vaikka hyväksyttäisiin sen tässä tapauksessa olleen paljon enemmänkin (aivan täysin tyhjästähän sitä ei tehty), niin ikävä kyllä on aika helppo ymmärtää tuo päätös. Ja kyllä, olen itsekin ollut mukana panemassa alulle puolisalaa tehtyjä "keksintöjä", joten kuviossa on jotain petomaisen tuttua :wink:
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
mutt
Viestit: 5434
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Linnavuoren V8 kuitenkin perustui vahvasti nelosiin ja käytti paljon yhteisiä osia, joten tuotantokustannukset olisivat saattaneet olla hallittavissa. Eri asia tietysti, kuinka valmis se paketti todellisuudessa oli, eli millainen lopullinen kone sitten olisi ollutkaan.

Liekö minkä verran sukua nuo 9000:n koneet 99:n alkupään koneille? Nehän oli tehty toiseen suuntaan, Triumph Stagin V8:sta puolittamalla.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Polforea
Viestit: 11160
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Isola kirjoitti:Scanialta? :-D Heilllä oli kieltämättä kohtalaisen kokoisia moottoreita, mutta väärällä polttoaineella. Massaakin saattoi olla vähän liikaa. Eikös kuitenkin ollut niin, että ihan itse tehty V8 oli jo ajokunnossa siinä vaiheessa, kun GM tuli omistajaksi? Projektin lopun torppaus oli aivan epäilemättä GM:stä kiinni, mutta valinta oman ja vieraan välillä tehtiin käsittääkseni täysin pohjoismaisin voimin.
No joo, totta. GM oli muistaakseni osaomistajana jo aiemmin ja sieltä siis projektin torpatessa olisi varmaan löytynyt kasiakin kutosen sijasta. Mutta jos rehellisiä ollaan, se kutonen todennäköisesti möi enemmän kuin kasi olisi myynyt, eli ymmärrän kyllä ihan hyvin tuon lopputuloksen.
mutt kirjoitti:Liekö minkä verran sukua nuo 9000:n koneet 99:n alkupään koneille? Nehän oli tehty toiseen suuntaan, Triumph Stagin V8:sta puolittamalla.
Sen verran, että molemmissa taitaa jossain kohtaa lukea SAAB. Siitä trumppakoneesta (1.7 ja 1.85) kai otettiin oppia 70-luvulla, kun leivottiin kasaan ns. B-moottori (2.0), mutta ei niissä paljoa yhteistä ole. B-moottorista sitten otettiin oppia, kun 80-luvun alkuun (MY81 900:ssa, MY82 99:ssä) leivottiin kasaan ns. H-kone, joka tottelee myös mallikoodia B201 8v-versiona ja B202 myöhempänä 16v-versiona. Veekasi leivottiin sitten B202 -pohjalta, eli melko etäällä Stag-kasista ollaan jo.

Tää ei kyllä enää oikeastaan liity Alfoihin mediassa, mutta kun kerran juttua tuntuu riittävän niin... :D
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Macela
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Macela »

Polforea kirjoitti:
Tää ei kyllä enää oikeastaan liity Alfoihin mediassa, mutta kun kerran juttua tuntuu riittävän niin... :D
Ei siinä, ihan mielenkiintosta juttua seurata täältä sivustakin :)

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11200
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Polforea kirjoitti:
Tää ei kyllä enää oikeastaan liity Alfoihin mediassa, mutta kun kerran juttua tuntuu riittävän niin...
Ollaan sitä joskus oltu aiheesta paljon etäämmälläkin...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja _rico »


Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »


Ipi
Viestit: 356
Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
Car(s): 2x75 ts,156 ts, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta, 500 ja 595
Paikkakunta: Nurmes

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Ipi »


Avatar
mutt
Viestit: 5434
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Onkohan FCA:lla varaa maksaa tämmöisiä rahoja, kun ei näytä tuo hybridi/sähköpuoli olevan sieltä tuloillaan?
https://www.hs.fi/autot/art-2000005386867.html
Vai tuleeko ensimmäiseksi eurooppalaiseksi autofirmaksi, joka menee nurin "kotimaisten" säännösten avittamana?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Vastaa Viestiin